Monday, December 06, 2021
Diskuzní fórum Minimize
Regenerace
Last Post 22/12/2012 19:06 bynimrandir. 6 Replies.
Printer Friendly
Sort:
PrevPrev NextNext
You are not authorized to post a reply.
AuthorMessages
nimrandirUser is Offline
New Member
New Member
Send Private Message
Posts:44
nimrandir

--
20/12/2012 20:09  

 Mám potvoru Cudgel Troll, oponent na mě zaútočí například s Plaguemaw Beast,... mohu říct, že se bráním, nechat vyhodnotit kombat, a azabít oponentovu potvoru a pak teprv zaplatit regeneraci a tím si trola zachránit, přičemž oponentova potvora zahyne?

 

druhá otázka,... oponent použije na mého trola Lightning Bolt, zaplatím trolovy regeneraci abyc o něj nepřišel. on použije Lightning Bolt znovu,... musím regeneraci platit, když už tohle kolo byla placená?

FlambergUser is Offline
Advanced Member
Advanced Member
Send Private Message
Posts:514
Flamberg

--
21/12/2012 10:06  

Ahoj!

Na téma regenerace doporučuju přečíst toto.

Regenerace funguje jako jednorázový štít, který ochrání před něčím, co říká "destroy". Regenerační štít musí být vytvořen ještě před tím, než by se provedl tento destroy efekt. 

1) Regenerace v boji

Poslední (a nejlepší) okamžik, kdy má smysl aktivovat regeneraci je po deklaraci obránců a před udělením zranění. V té chvíli totiž už víš, jak boj pravděpodobně dopadne a jestli tedy je třeba regeneraci aktivovat, abys svou bytost zachránil.

V tvém konkrétním případě:

1. Declare Attackers - soupeř nahlásí Plaguemaw Beast jako útočníka a tapne ho.

2. Declare Attackers - hráči mohou sesílat instanty a aktivovat schopnosti. Nikdo nic nedělá.

3. Declare Blockers - nahlásíš, že Cudgel Troll blokuje Beasta.

4. Declare Blockers - hráči mohou sesílat instanty a aktivovat schopnosti.
4.1 Soupeř nic nedělá a předá ti prioritu.
4.2 Ty zaplatíš Green a aktivuješ regeneraci. Schopnost jde na stack.
4.3 Předáš prioritu soupeři.
4.4 Soupeř taky nic nedělá. Oba hráči passli a tedy se vyhodnotí vršek stacku. Troll dostane jednorázový regenerační štít.
4.5 Nikdo už nic nedělá

5. Combat Damage - bytosti si navzájem udělí zranění.

6. Combat Damage - hráči mohou sesílat instanty a aktivovat schopnosti. Ale před tím, než soupeř dostane prioritu k sesílání, provedou se state-based akce. V našem případě tato:

704.5g If a creature has toughness greater than 0, and the total damage marked on it is greater than or equal to its toughness, that creature has been dealt lethal damage and is destroyed. Regeneration can replace this event.

Tedy:
6.1 Beast je zničen a jde do hrobu.
6.2 Troll není zničen. Místot toho se tapne, odstraní z boje a všechno zranění se mu "vyléčí".


2) Regenerace mimo boj

Regenerace je jednorázová. Po tom, co se štít použije (tj. nahradí jeden "destroy" efekt), zmizí. Před následným zničením, třeba dalším Boltem, tedy musíš zaplatit znovu.

Detailně to vypadá takto:
1. Soupeř sešle Lightning Bolt. Dá ho na stack, zacílí na Trolla a zaplatí Red.

2. Soupeř ti předá prioritu.

3. Aktivuješ regenerační schopnost. Dáš ji na stack nad Bolt a zaplatíš Green.

4. Předáš prioritu soupeři.

5. Soupeř sešle druhý Lightning Bolt. Dá ho na stack nad regeneraci, zacílí na Trolla a zaplatí Red.

6. Soupeř ti předá prioritu.

7. Aktivuješ znovu regenerační schopnost. Dáš ji na stack nad druhý Bolt a zaplatíš Green.

Nyní stack vypadá takto (z vrchu):
druhá regenerace
  druhý bolt
    první regenerace
      první bolt

8. Dejme tomu, že nikdo už nic nemá a při dalších předání priority se tedy bude pouze "passovat". Jak se věci postupně vyhodnotí:
8.1 Druhá regenerace: Troll dostane regenerační štít.
8.2 Druhý bolt: Troll dostane tři damage. Použije se štít a následný destroy ze state based akce 704.5g se nahradí tapnutím, odstraněním z boje a vyléčením těch tří zranění. Štít zmizí.
8.3 První regenerace: Troll opět dostane regenerační štít.
8.4 První bolt: Troll dostane tři damage. Použije se štít a následný destroy ze state based akce 704.5g se nahradí vyléčením těch tří zranění (troll už je tapnutý a odstraněný z boje). Štít zmizí.

Flamberg - The official Magic-Guru.cz Rules Advisor, DCI Judge (Level 2)
nimrandirUser is Offline
New Member
New Member
Send Private Message
Posts:44
nimrandir

--
21/12/2012 13:06  
děkuji, je to pěkně napsané. chtěl jsem se ještě zeptat, můžu regeneraci platit jen tak bez důvodu? A ta část s odstraněním z boje,... Když zaútočím s Cudgel Troll a oponent použije Lightning Bolt když už jsem řekl, že útočím.... Udělí troll zranění i přes to, že sem mu zaplatil regneraci a on tím byl odstraněn z boje?
FlambergUser is Offline
Advanced Member
Advanced Member
Send Private Message
Posts:514
Flamberg

--
21/12/2012 13:57  
Ano, můžeš regeneraci aktivovat, "kdy se ti zlíbí" (dokud máš na zaplacení).

A ta část s odstraněním z boje je dost podstatná. Pokud se totiž podaří (třeba Lightning Boltem) donutit bytost v boji zregenerovat, nemůže pak udělit ani dostat combat damage.

Taky se podobný trik dá použít na odstranění "nekonečně se regenerujícího obránce". Pokud například v cestě tvému pašíkovi bez trample stojí nějací Drudge Skeletons, stačí jim dát bleskem. Buďto umřou nebo se zregenerují (a tapnou) a pak už s nimi nelze v tom kole blokovat.

Flamberg - The official Magic-Guru.cz Rules Advisor, DCI Judge (Level 2)
nimrandirUser is Offline
New Member
New Member
Send Private Message
Posts:44
nimrandir

--
21/12/2012 15:59  
No, to sem si myslel, ale proto sem byl taky zmatený. Vždyť tedy, když regeneruji trolla v boji, tak to musím udělat před tím, než si vymění zranění s jinou potvorou (třeba s tou, která blokuje a zabila by ho). když ho ale zregeneruji před udělením zranění, proč ho to neodstraní z boje a potvory se přesto poperou?
FlambergUser is Offline
Advanced Member
Advanced Member
Send Private Message
Posts:514
Flamberg

--
22/12/2012 15:36  
No, ale tím, že regeneraci aktivuješ a vyrobíš si štít, se bytost netapne a neodstraní z boje! Bytost se tapne a odstraní z boje až v případě, že se regenerační štít použije. A to je v boji až po udělení combat damage.

Viz můj příklad nahoře: v kroku 4. Declare Blockers si nahodíš regeneraci. Pak v kroku 5. Combat Damage si bytosti udělí damage. A až po tom se použije štít a bytost se tapne.

Když ale donutíš bytost, aby se zregenerovala už před krokem Combat Damage, odstraní se z boje než by mohla udělit nebo dostat damage.
Flamberg - The official Magic-Guru.cz Rules Advisor, DCI Judge (Level 2)
nimrandirUser is Offline
New Member
New Member
Send Private Message
Posts:44
nimrandir

--
22/12/2012 19:06  
aha, tak proto,...... už tomu rozumim. děkuji
You are not authorized to post a reply.

Active Forums 4.2
NOT LICENSED FOR PRODUCTION USE
www.activemodules.com
© 2017 Magic-Guru.czInformacni server pro zacinajici hrace karetni hry Magic the Gathering (Magic, MTG) Terms Of UsePrivacy Statement