30. března 2020
Diskuzní fórum Minimalizovat
static vs triggered ability
Poslední příspěvek 21.01.2014 14:50 odFlamberg. 1 Odpovědi.
Tisková verze
Seřadit:
PředchozíPředchozí DalšíDalší
Nemůžete vkládat odpovědi.
AutorZprávy
merendyUživatel není přihlášen
New Member
New Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:5
merendy

--
21.01.2014 14:20  
Ahoj,
během hraní jsme narazili na situaci, se kterou jsem si nebyl jist. Jedná se v podstatě o pořadí vyhodnocování abilit.
Na stole leží enchatment Illness in the Ranks a na druhé straně Cathars´ Crusade.
Hráč s křížovou výpravou zahraje Thatcher Revolt.
A teď jsem v koncích ...
Bez toho enchatmentu  "Illness in the Ranks" by se spustila třikrát triggered abilita na "Cathars´ Crusade" a měl by 3 tokeny 4/4.
Ale statická abilita na "Illness in the Ranks" platí stále (a myslím nejde na stack), takže by mohla hned při příchodu všechny tokeny poslat do hrobu.
Ale nějak se mi to nezdá, že by ta trigered abilita na "Cathars´ Crusade" vůbec nezafungovala.
Prosím o objasnění a pokud možno i o vysvětlení, proč to tak je.
Díky moc za odpověď i celou Vaši práci.
Merendy

FlambergUživatel není přihlášen
Advanced Member
Advanced Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:511
Flamberg

--
21.01.2014 14:50  

Ahoj merendy!

Je to tak, že Illness in the Ranks stihne vyrobené tokeny zabít, ještě než je Cathars' Crusade "posype" countery. Nicméně Crusade se spustí a zvětší tedy alespoň ostatní bytosti.

1. Adam zahraje Thatcher Revolt a ta jde na stack.

2. Nikdo nic nedělá.

3. Thatcher Revolt se vyhodnotí. Na bojiště vstupují tři 0/0 tokeny. Třikrát se spouští Cathars' Crusade.

4. Než se ty tři triggery dají na stack a Adam znovu dostane prioritu, tak se provedou takzvané "state-based actions". Jedna z nich říká:

704.5f If a creature has toughness 0 or less, it’s put into its owner’s graveyard. Regeneration can’t replace this event.

Takže všechny tři tokeny jdou do hrobečku. Tam následně přestanou existovat díky další SBA, jež říká:

704.5d If a token is phased out, or is in a zone other than the battlefield, it ceases to exist.

5. Triggery se dají na stack a Adam dostane prioritu.

6. Nikdo nic nedělá.

7. Vyhodnotí se první trigger. Všechny Adamovy bytosti dostanou jeden +1/+1 counter (nově příchozí tokeny ne, protože už nejsou na bojišti a přestaly být součástí hry).

8. Nikdo nic nedělá.

9. Vyhodnotí se druhý trigger. Všechny Adamovy bytosti dostanou jeden +1/+1 counter (nově příchozí tokeny ne, protože už nejsou na bojišti a přestaly být součástí hry).

10. Nikdo nic nedělá.

11. Vyhodnotí se třetí trigger. Všechny Adamovy bytosti dostanou jeden +1/+1 counter (nově příchozí tokeny ne, protože už nejsou na bojišti a přestaly být součástí hry).

Flamberg - The official Magic-Guru.cz Rules Advisor, DCI Judge (Level 2)
Nemůžete vkládat odpovědi.

Active Forums 4.2
NOT LICENSED FOR PRODUCTION USE
www.activemodules.com
© 2017 Magic-Guru.czInformacni server pro zacinajici hrace karetni hry Magic the Gathering (Magic, MTG) Podmínky používáníProhlášení o soukromí