29. září 2020
Diskuzní fórum Minimalizovat
Dotaz
Poslední příspěvek 25.09.2017 11:25 odFlamberg. 47 Odpovědi.
Tisková verze
Seřadit:
PředchozíPředchozí DalšíDalší
Nemůžete vkládat odpovědi.
Stránka 2 z 3 << < 123 > >>
AutorZprávy
CigyUživatel není přihlášen
New Member
New Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:14
Cigy

--
05.10.2014 20:32  
Díky za předešlé info. Něco bych tu ještě měl

1) Karta Morbid Plunder vztahuje se pouze na ty dvě bytosti nebo mohu z hrobu vrátit i jednu když tam nemám dvě?

2) Mám bytost oblečenou Argentum Armor, jak přesně se postupuje? Soupeř zvolí obrácne a ještě než začne blokovat ja mohu zničit permanent? Př. co když hodí soupeř Safe Passage stále bych mohl ničit permanent? (btw: permanentem se myslí jakákoliv karta na bojišti že?)

3) Herald of war, útočím soupeř neblokuje, ten +1+1 counter dostane ještě před udělením zranění protihráčí čili 4/4 a dal by 4 damage nebo až po udělení zranění čili dal by 3 damage a potom by přišel counter?

4) jakákoliv protekce, př. Black Knight protection from white, jak je vlastně možný zničit bytost s protekcí? Můžu na to použit counter target spell?

5) Karta mind Rot - když má soupeř na ruce jen jednu kartu odhodí alespon tu jednu? nebo je to zase určené pouze na ty dvě?

6) Sun titan - permanent který bych mohl dát na bojiště jestliže uútočí, může být například i kouzlo Solemn Offering? nebo co přesně se myslí že mohu vrátit permanent na bojiště to jsou jen bytosti artefakty nebo enchantmenty?

Díky moc za rady

EscaperCZUživatel není přihlášen
New Member
New Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:9
EscaperCZ

--
05.10.2014 22:30  
Poradim ti s Mind rot a knechtem, sám je mám. U mind rotu mu můžeš discardnout karet do určeného počtu. Pokud má jen jednu, vyhodí ji taky. U knechta jde o to, že má protekci od bílé, což znamená, že vše co obsahuje element bílé barvy na tuto creaturu nefunguje, tudíž ji musíš zlikvidovat něčím co není bílé, nebo bílou neobsahuje.
Doufam že jsem pomohl.
FlambergUživatel není přihlášen
Advanced Member
Advanced Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:513
Flamberg

--
07.10.2014 09:20  

Zdar!

1) Na Morbid Plunder je napsáno "up to two target creature cards". Tedy při sesílání nahlásíš, na co cílíš. A cíle můžou být 2, 1 nebo 0.


2) Ano, permanent je karta nebo token na bojišti. Postupuje se následovně:

1. Declare Attackers Step: Nahlásíš bytost, jež má oblečený Armor, jako útočníka a tapneš ji. Spustí se schopnost brnění ("Whenever equipped creature attacks...").
2. Declare Attackers Step: Schopnost se dá na stack a zvolíš pro nic cíl. Následně hráči dostanou prioritu a mohou na schopnost ještě zareagovat, než se provede. Pokud nikdo nic neudělá, schopnost se vyhodnotí a zničí zacílený permanent.
3. Declare Blockers Step: Bránící se hráč si vybere obránce. Pokud mu Armor zničil bytost, tak si ji logicky nemůže vybrat, protože už není na bojišti.

Safe Passage nemá na Argentum Armor žádný vliv. Passage jen chrání před zraněním, Armor ale žádné zranění neudílí - rovnou ničí. Proti Armoru pomáhá například Ephemeral Shields.


3) Analogicky k případu s Argentum Armor. Herald dostane counter po nahlášení do útoku, před vybráním obránců. A tedy i před udělením bojového zranění (které bude 4).


4) Protection from white znamená toto:

1. Bytost nemůže být cílem ("target") bílého kouzla nebo schopnosti.
2. Bytost si vypreventuje všechno zranění pocházející z bílých zdrojů.
3. Bytost nelze zablokovat bílým obráncem.
4. Bytost nemůže mít na sobě bílou Auru nebo bílý Equipment.

Protection lze obejít všelijak :-) Tebou zmíněným zrušením kouzla (bytost je ještě na stacku a protection funguje jen na bojišti), kouzly které bytost přímo necílí (Day of Judgment, Celestial Flare)...

 


5) Pokud se efekt pokouší o něco nemožné, pokusí se provést alespoň maximum možného. Oproti otázce s Morbid Plunder je tady ale zásadní rozdíl - Mind Rot ty karty necílí, Plunder ano.


6) Solemn Offering není "permanent card". "Permanent card" je pouze karta, jež se může dostat na bojiště. Tedy: "Artifact", "Creature", "Enchantment", "Land" nebo "Planeswalker".    

Flamberg - The official Magic-Guru.cz Rules Advisor, DCI Judge (Level 2)
jirxuUživatel není přihlášen
New Member
New Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:18
jirxu

--
07.10.2014 17:09  
add 6) jen pro zajímavost (ne pro Flamberga) a trosku mimo otázku (protože token nemůže být v hrobě) a spíš pro zvědavější a jako zajímavost (a proto, že se nudím): Token je taky "permanent" ale zas není "card" (z pohledu pravidel)
FlambergUživatel není přihlášen
Advanced Member
Advanced Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:513
Flamberg

--
07.10.2014 20:21  

Jirxu: ano, toto je důležitý rozdíl - token není card. U titána je to jedno (protože tokeny nemůžou být v hrobě). Má to ale význam například u Anafenzy - její druhá schopnost si všímá pouze creature karet a tedy ignoruje tokeny. Ty tak jdou při smrti normálně do hřbitova a například stále spouští schopnosti typu Dictate of Erebos.

 

Flamberg - The official Magic-Guru.cz Rules Advisor, DCI Judge (Level 2)
jirxuUživatel není přihlášen
New Member
New Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:18
jirxu

--
07.10.2014 20:31  
ono vůbec s těma tokenama je to někdy složité, hlavně pro méně zkušené hráče....těm bych právě netvrdil, že jdou tokeni "normálně" do hřbitova - spíš tam jdou z pohledu pravidel celkem nenormálně, resp. se tak chovají ihned poté co se tam octnou...chtělo by to nějaké Token prvidlové okénko
viz. energy field a jako u Anafenzy...
nebo tokeni a maelstorm pulse a pod...
nebo unsummon + token atd atd...
byl by z toho hezký článek
FlambergUživatel není přihlášen
Advanced Member
Advanced Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:513
Flamberg

--
08.10.2014 09:06  
Zajímavá myšlenka, nechám si ji projít hlavou :-)

Díky za námět!
Flamberg - The official Magic-Guru.cz Rules Advisor, DCI Judge (Level 2)
CigyUživatel není přihlášen
New Member
New Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:14
Cigy

--
11.10.2015 14:39  
Zdravim, po dlouhé době zase pár dotazů :-)

1) Karta Conquering Manticore, - vstoupí na bojiště a od soupeře si přivlastním Carnage Wurm, zaútočím na něj odečte se mu 6 životů. Zajímá mě co se myslí pod tím pojmem until end of turn? Vracím mu tu bytost, když skončím kolo a řeknu že končím, tak v tu chvíli mu jí vrátím a on ji hned v tom svém kole může použít k útoku? Nebo zůstává tapnutá u mě, soupeř odehraje kolo, hraju zase já a až tehdy mu Wurma vracím?

2) Wall of Frost - když zablokuje bytost, ta se neodtapne ve své odtapovací fázi, kdy se vlastně odtapne? Až zase v soupeřově kole? Nebo musím použít neco jako untap?

3) Reaper from the Abyss - asi moc nechapu each end step - end step znamena, když už řeknu že končím, tak v tu chvíli mohu ničit pokud umřela bytost? A za jedno hrací kolo se bere pouze můj tah? nebo Muj i souperuv a až tehdy kdyz odehrajem oba dva je konec jednoho kola?

4) Liliana Vess - s planeswalkerama moc zkušenosti nemám, takže když přijde na bojiště mohu hned použít její schopnosti nebo čekám jako u bytostí na další kolo? Ta jeji první schopnost, co když soupeř nemá na ruce žádnout kartu? Mohu to použít a přídat si +1 counter?

Chandra Nalaar - -X a -8 schopnost, jsou tyto schopnosti,pouzitelne proti bytostem s (Shroud nebo Hexproof)? Samotne to necílí, takže by to mělo ty bytostni zničit?

5) když hodím na bytost Arachnus Web př. na Roil Elemental spustí se jeho schopnost když přijde land do hry nebo ne? Nebo když to dám na Celestial Crusader ruším tím tu schopnost +1+1? A nebo (activated abilities) = jen ty s dvojtečkou?

6) Spear of Heliod - soupeř mi udělal zranění, ja hned po tom mohu požít Destroy? Nebo to mohu použít až supeř skončí tah a budu hrát já, pořád se tam počítá to "this turn" nebo to je jen v tom sopeřově kole?

Díky za help :-)
FlambergUživatel není přihlášen
Advanced Member
Advanced Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:513
Flamberg

--
12.10.2015 12:47  
Vítej zpět! :-)

1) První možnost je správně. "Until end of turn" znamená "do konce právě probíhajícího kola". Tedy na konci Tvého kola se Wurm vrátí zpět k soupeři a on s ním může ve svém kole zaútočit.


2) Pokud nedojde k něčemu dalšímu, tak se v následujícím ("next") untap stepu soupeřovi bytost neodtapne. Odtapne se normálně až v jeho dalším untap stepu. Nicméně ten efekt neříká, že se bytost nesmí odtapnout. Je možné ji odtapnout čímkoliv, co říká něco jako "untap target creature".


3) Analogicky k první otázce, "each end step" je každý end step. Reaperova schopnost se tedy spustí na konci Tvého i soupeřova kola (samozřejmě pouze pokud v tom kole umřela bytost).


4A) Ano, planeswalkerovu schopnost lze použít ihned. "Summoning sickness" mají pouze bytosti ("Creature"). A první schopnost Liliany použít můžeš, i když soupeř nemá kartu na ruce. Efekt se pokusí udělat maximum možného, a tady jednoduše neudělá nic.


4B) Ne, nejsou, protože se v textech těch schopností vyskytuje slovíčko "target". Takže první schopností nemůžeš vystřelit do hráče, který má Leyline of Sanctity, a druhou schopnost nemůžeš použít na jakoukoliv bytost s Hexproof nebo Shroud.


5) Landfall není "activated ability", takže se spustí. "Activated ability" poznáš podle toho, že jsou zapsané ve formě "cena za aktivaci":"výsledný efekt". U žádných jiných schopností než aktivovaných se dvojtečka nevyskytuje.


6) Ve tvém kole je už pozdě. Oštěp umí zničit pouze bytost v tom kole, kdy Ti dala zranění ("this turn").     


Flamberg - The official Magic-Guru.cz Rules Advisor, DCI Judge (Level 2)
Petrnator84Uživatel není přihlášen
New Member
New Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:2
Petrnator84

--
23.08.2016 16:12  
Zdravím,

chtěl bych se zeptat, když vyhlásím útočníky (parta goblinů s Kingem) soupeř vyhlásí obránce (cokoliv). V jakém pořadí, je vyhodnocován střet potvor? Nebo možná lépe všechny útoky probíhají současně, nebo si pořadí průběhu útoku vybírá jeden z hráčů? Jde mi o to, zda v okamžiku, kdy je zabit Goblin King ztrácí ostatí goblini bonus +1/+1, nebo zda se všichni střetnou v jeden okamžik?

Předem díky za odpověď na pravděpodobně triviální dotaz
FlambergUživatel není přihlášen
Advanced Member
Advanced Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:513
Flamberg

--
23.08.2016 20:17  
Ahoj,

proč na to nezaložíš nové téma? ;-)

Bojové zranění se udílí současně a teprve potom se umírá. Všechny bytosti si navzájem udělí zranění odpovídající své síle. Poté, se zkontroluje, které bytosti mají na sobě aktuálně smrtelné zranění (zranění >= odolnost), a tyto se všechny současně odebéřou na hřbitov.

Zajímavá situace by nastala, pokud by soupeř blokoval Kinga bytostí se schopností First Strike nebo Double Strike. Tady by to tak fungovalo - bytost se strikem by udělila zranění Kingovi v rámci First Strike combat damage stepu, King by umřel, ostatní goblini se zmenší a teprve potom dojde na standardní combat damage step, kde goblini budou dávat zranění už za svou standardní - nezvětšenou - sílu.
Flamberg - The official Magic-Guru.cz Rules Advisor, DCI Judge (Level 2)
Petrnator84Uživatel není přihlášen
New Member
New Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:2
Petrnator84

--
24.08.2016 08:12  
Děkuji vzácný dobrodinče
muchen-tuchenUživatel není přihlášen
New Member
New Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:11
muchen-tuchen

--
28.08.2016 20:59  
Tak jsem tu s dalším dotazem, při vracení "krýčrů" z "grejvjárdu". Trpí navrácené potvory vyvolávací únoavou? Já mám za to, že ne, ale vznikl nám ohledne toho dnes při hře spor. Soupeř hrál odemílací balík a já jsem si za 3 b/w + x vrátil krysy s manacost X a méně na stůl, byl jich kotel a tak jsem mu to nakonec, nerad uznal, ale myslím si, že se nejdená o vyvolání ale "comeback". Předem díky za odpověď.
FlambergUživatel není přihlášen
Advanced Member
Advanced Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:513
Flamberg

--
28.08.2016 21:47  
Ahoj,

Tvůj soupeř měl pravdu. Sice používáme zavádějící termín "vyvolávací únava", ale ve skutečnosti se tato "únava" vztahuje nejen na bytosti vyvolané klasickým způsobem.

Funguje to tak, že bytost nemůže útočit a používat schopnosti se symbolem Tap, pokud ji nekontroluješ na bojišti nepřetržitě od začátku svého kola.
Flamberg - The official Magic-Guru.cz Rules Advisor, DCI Judge (Level 2)
muchen-tuchenUživatel není přihlášen
New Member
New Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:11
muchen-tuchen

--
29.08.2016 07:21  
Ajaj no co se dá dělat   děkuji.
muchen-tuchenUživatel není přihlášen
New Member
New Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:11
muchen-tuchen

--
27.06.2017 20:06  
Ahoj chtěl bych se zeptat, jak je to se schopností Awaken. Když oživím Land a dostane +x/+x "kánrů", je to elementální bytos 0/0 s hastem. Může být tedy nomálně equipována a cílena např. 3 dmg to target creature? A uklidí jí např. Displacement wave?
FlambergUživatel není přihlášen
Advanced Member
Advanced Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:513
Flamberg

--
27.06.2017 20:47  

Ahoj!

Díky efektu Awaken dostane oživená země navíc typ "Creature". Tedy na tuto zemi-bytost budou fungovat efekty jež fungují na bytosti (Lightning Bolt...). Na druhou stranu, tato bytost je ale stále zároveň i země ("Land") a tedy na ni stále fungují i karty, jež se zajímají o země.


Displacement Wave tedy na oživenou zemi fungovat nebude, protože na Vlně je mimo jiné napsáno "Return all nonland permanents with converted mana cost X or less to their owners' hands."

Flamberg - The official Magic-Guru.cz Rules Advisor, DCI Judge (Level 2)
muchen-tuchenUživatel není přihlášen
New Member
New Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:11
muchen-tuchen

--
28.06.2017 05:59  
Děkuji, no ten Displacement Wave byl asi špatnej příklad ale napadlo mě to. Máš pravdu na to nonland jsem si nevzpomněl, ale děkuji
muchen-tuchenUživatel není přihlášen
New Member
New Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:11
muchen-tuchen

--
05.07.2017 13:27  
Ahoj a jsem tu s dalším dotazem tokeny jdou rovnou do exilu? Nebo tam jdou přes hřbitov? Stavím si jen tak pro srandu goblinní balík a měl jsem myšlenku na Krenka, Mob Bosse který by dělal tokeny a Goblin Shrapshootera, který by je kosil a dával rány do soupeře, ale nejsem si zcela jist jak ta mechanika tokenů funguje. Předem díky
FlambergUživatel není přihlášen
Advanced Member
Advanced Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:513
Flamberg

--
05.07.2017 15:01  

Tokeny jdou tam, kam mají jít (po smrti v boji do hřbitova, po Path to Exile do exilu), a tam pak přestanou existovat.

Tedy Goblin Sharpshooter se odtapne, pokud do hřbitova půjde token.

Flamberg - The official Magic-Guru.cz Rules Advisor, DCI Judge (Level 2)
Nemůžete vkládat odpovědi.
Stránka 2 z 3 << < 123 > >>


Active Forums 4.2
NOT LICENSED FOR PRODUCTION USE
www.activemodules.com
© 2017 Magic-Guru.czInformacni server pro zacinajici hrace karetni hry Magic the Gathering (Magic, MTG) Podmínky používáníProhlášení o soukromí