30. března 2020
Diskuzní fórum Minimalizovat
Dotaz
Poslední příspěvek 28.01.2014 13:15 odFlamberg. 1 Odpovědi.
Tisková verze
Seřadit:
PředchozíPředchozí DalšíDalší
Nemůžete vkládat odpovědi.
AutorZprávyInformativní
PivniceUživatel není přihlášen
New Member
New Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:1
Pivnice

--
28.01.2014 11:53  
 Zdravim 

Hrajeme s kamarady MTG jen pro zabavu nicmene obcas se stane ze pri bojich narazime na par nejasnosti a tak to zkousim zde jestli byste mi poradili  

1. Zajima me schopnost shroud jestli se to vztahuje pouze na kouzla a ability ktere se musi platit nebo jestli je tato kreautra odolna i proti napr. potvoram s Deathtouch nebo i proti counterum -1/-1.

2. Jeste se chci zeptat jak je to s branenim jedne utocici prisery, zda ji mohu blokovat pouze jednou bytosti ci vicero bytostmi a pokud ano kolika nejvice.

3.Potom bych se jeste rad vratil k schopnosti Deathtouch - pokud na me utoci potvora napr. 8/8 trample a ja ji zablokuji 1/3 potvorou se schopnosti Deathtouch jestli zraneni i tak projdou. 

4. Potom by me zajimala abilita suspend napriklad u bytosti Roiling Horror nevim vubec jak tato abilita pracuje.

5. Je mozne pokud na me kamarad zautoci priserou je moznost jeste pouzit instant tipu 'Destroy target creature' a vyhnout se tak utoku a nebo to same pri nepritelove vylozeni kreatury s ruky a vyhnout se tak schopnostem typu 'Kdyz prijde bytost na bojiste ...'

6. V posledni rade by me zajimalo jak pracujou karty typu 'Counter target spell' jestli se to da seslat na kreatury ktere lezi na bojisti napr. uz 3 kola nebo jestli to musim pouzit hned jak nepritel kouzlo ci bytost sesle.

7. a naposled toto uz jen ze zvedavosti, narazil sem na karticku jejiz vyznamu plne nerozumim a docela me zajima jaky ma tato karta smysl jeji jmeno je Abyssal Persecutor.

Dekuji za pripadne informace a odpovedi 
FlambergUživatel není přihlášen
Advanced Member
Advanced Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:511
Flamberg

--
28.01.2014 13:15  

Zdar Pivnice :-)

Jasně, že poradíme!

1. Shroud
Shroud chrání pouze před tím, co cílí. Je nutná přítomnost slovíčka "target". Například, pokud bytost se shroud bojuje s bytostí, jež má deathtouch, normálně umře (deathtouch samotný necílí). Na druhou stranu, pokud bude mít soupeř například Prodigal Pyromancera s oblečeným Basilisk Collarem, tvá bytost je v klidu, protože ji Pyromancer nemůže zacílit.
 

2. Počet obránců
Jednoho útočníka může bránit libovolný počet obránců a útočník si vybírá, v jakém pořadí bude obránce zabíjet. Takto je možné jednoho silného útočníka zabít s pomocí spousty menších potvůrek.

Jeden obránce nemůže blokovat více útočníků najednou.

3. Trample
Zranění projde. Aby neprošlo, musel by tvůj obránce mít ještě navíc třeba First Strike. Pak by útočící trampler umřel ještě než by sám mohl dát ránu.

4. Suspend
Suspend funguje tak, že když máš kartu s touto schopností na ruce, můžeš, místo klasického seslání za cenu v pravém horním rohu, zaplatit suspendovací cenu a dát tuto kartu do exilu s tolika countery, kolik je číslo u suspendu. Poté v každém svém upkeepu z karty sundáš jeden counter a až sundáš ten poslední, můžeš suspendovanou kartu zadarmo seslat.

Suspend ti tedy umožňuje investovat svou aktuální manu na kouzlo, které by normálně stálo více, ale nevýhodou je, že musíš počkat (a soupeř má čas se připravit na to, co přijde).

Roiling Horror je trošku speciální v tom, že má u suspendu X místo čísla. Podle toho jak velké X zvolíš, tak tolik kol bude Horror suspendovaný a tolikrát se spustí schopnost navázaná na sundání time counteru. A o tolik je také vyšší cena za suspendování.

Ještě bych zmínil, že samotné zasuspendování karty nejde na stack a tedy na něj nelze nijak reagovat (třeba rušením). Reagovat lze buďto na trigger, který sundavá time countery, nebo na trigger, který suspendované kouzlo sesílá, nebo na samotné seslané kouzlo.

5a. Destroy v boji
Ano, na vybrání útočníků nebo obránců je možné reagovat ještě před tím, než se udělí bojové zranění. Combat fáze vypadá takto:

1. Beginning of Combat Step - hráči mohou hrát Instanty a schopnosti.
2. Declare Attackers Step - útočící hráč vybere, které bytosti útočí a kam (na které hráče nebo planeswalkery).
3. Declare Attackers Step - hráči mohou hrát Instanty a schopnosti.
4. Declare Blockers Step - bránící se hráči vyberou, které bytosti blokují a jak blokují. Útočící hráč srovná obránce do "uličky", aby bylo jasné, v jakém pořadí budou zabíjeni útočníky.
5. Declare Blockers Step - hráči mohou hrát Instanty a schopnosti.
6. Combat Damage Step - udělí se zranění, bytosti umřou, hráči přijdou o životy, planeswalkeři přijdou o loyalty countery.
7. Combat Damage Step - hráči mohou hrát Instanty a schopnosti.
8. End of Combat Step - hráči mohou hrát Instanty a schopnosti.

5b. Destroy a ETB
Pokud na bojiště přijde bytost, nestihneš ji zabít, aniž by se nespustily schopnosti s "enters the battlefield". Ta schopnost se spustí, hráč ji dá na stack a až potom je možné reagovat. A i když tu bytost v reakci zabiješ, schopnost už je na stacku a normálně se provede.

6. Counterspell    
"Spell" je pouze kouzlo na stacku. Když hráč sesílá kouzlo (třeba bytost z ruky), zaplatí jeho cenu a kouzlo jde na stack. V té chvíli je možné zareagovat counterspellem a toto kouzlo zrušit, aby se vůbec neprovedlo a šlo do hřbitova. Pokud na kouzlo nezareaguješ a necháš ho vyhodnotit (a tedy například přivolaná bytost vstoupí na bojiště), je už pozdě na counterspell.

Toto je omezení counterspellů. Na druhou stranu counterspelly mají výhodu v tom, že dokážou například zabránit spustění schopností typu "enters the battlefield".

7. Abyssal Persecutor
Ano, Abyssal Persecutor vypadá divně :-)
Vtip je v tom, že pokud si odmyslíš jeho negativní schopnost (která funguje jen, pokud je Persecutor na bojišti), je to hrozně brutální bijec (poměr cena/výkon). Cílem je tedy většinou soupeře s pomocí Persecutora rychle "sjet" do záporných životů, pak se démona zbavit (třeba ho obětovat do nějaké karty a la Fling) a soupeř následně prohraje hru, protože bude nebude mít životy a Persecutorova schopnost přestane účinkovat.

Flamberg - The official Magic-Guru.cz Rules Advisor, DCI Judge (Level 2)
Nemůžete vkládat odpovědi.

Active Forums 4.2
NOT LICENSED FOR PRODUCTION USE
www.activemodules.com
© 2017 Magic-Guru.czInformacni server pro zacinajici hrace karetni hry Magic the Gathering (Magic, MTG) Podmínky používáníProhlášení o soukromí