5. dubna 2020
Diskuzní fórum Minimalizovat
Dotazy
Poslední příspěvek 10.01.2015 13:21 odtom.kokes. 2 Odpovědi.
Tisková verze
Seřadit:
PředchozíPředchozí DalšíDalší
Nemůžete vkládat odpovědi.
AutorZprávy
tom.kokesUživatel není přihlášen
New Member
New Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:28
tom.kokes

--
09.01.2015 16:21  
 Zdravíčko,

tak opět s pár otázkami

máme trošku zmatek v abilitach a trigerech atd. Co vse je abilita, jen ta cast kterou musime zaplatit manou u creautury neb i schopnosti bez placeni. Hlavne jak se na ne da reagovat a jaky je postup pri vyhodnocovani co mám prednost pred cim.  Je možné vypsat nejake priklady jak na ne reagovat ne bo odkazat.? Např: 

Mám ve hře např. Kavu Predator a soupěř zahraje Banisher Preist ( kterým mi soupeř chce exilnout Kavu) V reakci sešlu Rangers Guile a Kavu dostava hexproof. Je možne to takhle provest aby Kavu zustal? Nebo na exil nelze reagovat? Muže změnit exilu cíl jelikoz pokud jej nemuze cilovat tak nam to moc nejde do hlavy.

A dalsi vec. Vime ze nektere schopnosti napr. flying nebo regenerace nelze dat creature behem faze utoku jen pred. Jake dalsi schopnosti jim nelze dat?

 Chapu ze toho chci asi uz dost k vysvetleni ale není moc moznostti kde tak rychle nekdo odpovi
Popřípadně prosím o odkaz na pravidla a vypsaní treba jen odkazu kde v nich najdu odpovedi a uz si to nejak prelozime a zkusime dat do kupy.

Děkuji moc Tom




FlambergUživatel není přihlášen
Advanced Member
Advanced Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:511
Flamberg

--
10.01.2015 11:13  

Ahoj Tome,

1) Abilities

Aktivované schopnosti ("Activated abilites")

- Jsou vždy zapsané ve tvaru ": ". Důležitá je zejména ta dvojtečka - dvojtečky se u jiných schopností nevyskytují.
- Takovou schopnost můžeš aktivovat, kdykoliv máš prioritu. Tedy i v soupeřově kole.
- Cenu za aktivaci, uvedenou před dvojtečkou, platíš při ohlášení aktivace.
- Pokud schopnost vyžaduje nějaký cíl ("target"), musíš ho vybrat v okamžiku aktivace.
- Schopnost jde po aktivování na stack a lze na ni reagovat.
- Až se schopnost vyhodnotí, provede se efekt napsaný za dvojtečkou.
- Schopnost se vyhodnotí, i když zdroj schopnosti přestane mezitím existovat.


Spouštěné schopnosti ("Triggered abilities")

- Jsou zapsané ve tvaru ", ". Přičemž obsahují slova When, Whenever nebo At, a to většinou na začátku souvětí.
- Schopnost se spustí okamžitě, kdykoliv nastane událost popsaná v podmínce.
- Schopnost se nedává na stack okamžitě. Dá se tam, jakmile nějaký hráč dostane prioritu. Pokud například máš schopnost říkající "Whenever you cast a spell...", dá se takto spuštěná schopnost nad kouzlo, jež ji spustilo (nejprve se dá na stack samotné sesílané kouzlo).
- Pokud se má dát v jeden okamžik na stack více spouštěných schopností, nejprve je tam v libovolném pořadí dá aktivní hráč a po něm dá své schopnosti neaktivní hráč. Schopnosti neaktivního hráče jsou tedy nad schopnostmi aktivního hráče a tudíž se vyhodnotí dříve.
- Pokud schopnost vyžaduje nějaký cíl ("target"), musíš ho vybrat v okamžiku dávání schopnosti na stack.
- Na schopnost lze normálně reagovat (kouzly, atp.).
- Až se schopnost vyhodnotí, provede se efekt popsaný v druhé části textu schopnosti.
- Schopnost se vyhodnotí, i když zdroj schopnosti přestane mezitím existovat.
- Některé spouštěné schopnosti mají takzvanou "intervening if clause", což je dodatečná podmínka nutná pro spuštění a vyhodnocení schopnosti. Tato dodatečná podmínka je uvedena hned za spouštěcí podmínkou. Například "At the beginning of the end step, if you control four or more creatures named Biovisionary, you win the game." (srovnej s kartou Chronicler of Heroes, která naopak "intervening if clause" nemá).
- "Intervening if clause" se kontroluje jak při spuštění schopnosti, tak při jejím vyhodnocení na stacku.


Statické schopnosti ("Static abilities")

- Jedná se o prostá tvrzení na kartách. Statické schopnosti vytvářejí nějaký kontinuální efekt (např. "creatures you control get +1/+1").
- Statické schopnosti objektů na bojišti (tj. permanentů) většinou fungují pouze tam.


Manové schopnosti ("Mana abilities")

- Některé aktivované a spouštěné schopnosti jsou zároveň manové.
- Aktivované manové schopnosti jsou ty, jež vytvářejí manu, a zároveň nepožadují žádný cíl (srovnej Elvish Mystic a první schopnost Deathrite Shamana). Také se nemůže jednat o schopnost planeswalkera (Koth of the Hammer).
- Spouštěné aktivované schopnosti jsou ty triggery, jež vytvářejí manu, necílí a spouští se při použití jiné manové schopnosti (srovnej karty Verdant Haven a Radha, Heir to Keld).
- Manové schopnosti nepoužívají stack. Tedy na ně nelze reagovat.
- Manové schopnosti lze používat v průběhu sesílání kouzla (aktivování schopnosti) pro jeho zaplacení.



2) Reagování

Doporučuju přečíst článek http://www.magic-guru.cz/dnn/">http://www.magic-guru.cz/dnn/Články/Všechnyčlánky/tabid/303/articleType/ArticleView/articleId/3714/Pravidlov-oknko--Stack.aspx


3) Kavu Predator + Ranger's Guile vs. Banisher Priest

Banisher Priest funguje trochu speciálně, protože máš dvě okénka, kdy můžeš reagovat. Nejprve můžeš reagovat na samotné seslání Priesta. Pak také můžeš reagovat na jeho schopnost položenou na stack.

1. Soupeř sešle Priesta, dá ho na stack a zaplatí za něj.
2. Soupeř nic nedělá a předá ti prioritu.
3. Ty máš možnost reagovat na priesta na stacku.
4. Nikdo nic nedělá a vyhodnotí se priest. Vstupuje na bojiště a spouští se jeho trigger (When Banisher Priest enters the battlefield).
5. Soupeř dává trigger na stack a vybírá pro něj cíl (Kavu Predator).
6. Soupeř nic nedělá a předá ti prioritu.
7. Ty máš možnost reagovat na priestův trigger na stacku.
8. Nikdo nic nedělá a vyhodnotí se trigger. Kavu jde do exilu.

Pokud použiješ Ranger's Guile v bodě 7, Kavu bude mít hexproof v okamžiku vyhodnocení triggeru (8), triggger tak bude mít nelegální cíl a celý se zruší (tj. neudělá nic).

Pokud použiješ Ranger's Guile uř v bodě 3, Kavu bude mít hexproof v okamžiku dávání triggeru na stack (5), a tedy Kavu vůbec nepůjde vybrat jako cíl a soupeř bude muset vybrat jinou tvou bytost jako cíl.

4) Boj

Nevím, proč by nemělo jít dát ve fázi útoku nějakou schopnost bytosti. Maximálně to nebude mít efekt (například Flying už nemá význam poté, co byli přiřazeni obránci).

Doporučuju přečíst článek http://www.magic-guru.cz/dnn/">http://www.magic-guru.cz/dnn/Články/Všechnyčlánky/tabid/303/articleType/ArticleView/articleId/2099/How-to-rule-the-rules-III--Boj.aspx

Měj se,

Flamberg

Flamberg - The official Magic-Guru.cz Rules Advisor, DCI Judge (Level 2)
tom.kokesUživatel není přihlášen
New Member
New Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:28
tom.kokes

--
10.01.2015 13:21  
Zdravíčko Flambergu,

díky moc za vyčerpávající odpověd. Dobře se to vyvětlil měl jsem z vlastní otázky pocit že je nesrozumitelná

Věřím že tato odpověď pomůže i jiným hračům.

Ještě jednou díky moc za nás všechny

Tom
Nemůžete vkládat odpovědi.

Active Forums 4.2
NOT LICENSED FOR PRODUCTION USE
www.activemodules.com
© 2017 Magic-Guru.czInformacni server pro zacinajici hrace karetni hry Magic the Gathering (Magic, MTG) Podmínky používáníProhlášení o soukromí