5. dubna 2020
Diskuzní fórum Minimalizovat
Amulet of Vigor + bounceland
Poslední příspěvek 12.03.2015 20:31 odjirxu. 7 Odpovědi.
Tisková verze
Seřadit:
PředchozíPředchozí DalšíDalší
Nemůžete vkládat odpovědi.
AutorZprávy
PaurUživatel není přihlášen
New Member
New Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:4
Paur

--
09.03.2015 18:45  
Zdravím všechny,

na CMUS jsem četl článek o Amulet Bloom decku a stále mi nejde do hlavy popsaná interakce Amuletu s bouncelands. Protože se jedná o pravidlový problém, píši ho sem, snad bude zajímavý i pro ostatní.
Podle popisu v článku se země při vyložení nejenom odtapne, což je trigger Amuletu, ale zároveň nemusím vracet žádnou zemi do ruky. A právě to mi není jasné. Jak může trigger Amuletu zrušit navrácení země do ruky, když o tom není na Amuletu žádná zmínka?

Díky za odpověď.
FlambergUživatel není přihlášen
Advanced Member
Advanced Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:511
Flamberg

--
10.03.2015 08:59  
Ahoj!

Článek jsem četl, ale nic takového jsem v něm nenašel. Můžeš přesně citovat?

Ten trigger z bounce země samozřejmě nakonec proběhne (ale před tím se stane spousta jiných věcí :-)).
Flamberg - The official Magic-Guru.cz Rules Advisor, DCI Judge (Level 2)
PaurUživatel není přihlášen
New Member
New Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:4
Paur

--
10.03.2015 18:01  
Citace: "Když vyložíme zemi, umístíme trigger Amuletu nad trigger vrácení země, čímž ji odtapneme a můžeme ji tak tapnout za dvě many před tím, než bychom ji museli vrátit zpět na ruku". To co nechápu je to umístění triggeru Amuletu nad trigger vrácení země, i když ten se má provést hned po příchodu na battlefield.
Moje pochopení je následovné:
1) Na battlefieldu je Amulet.
2) Je vyložena bounceland.
3) Trigger Amuletu dovolí dát zemi na battlefield odtaplou.
4) Podle druhé podmínky na bounceland musím vrátit jednu zemi do ruky - toto Amulet neovlivňuje.
5) Až potom (pokud mi bounceland zůstala na battlefieldu) ji můžu tapnout za 2 many.

Chápu to správně?
Díky za vysvětlení.
FlambergUživatel není přihlášen
Advanced Member
Advanced Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:511
Flamberg

--
10.03.2015 20:19  
Právě, že je to trochu jinak.

Obě schopnosti ("Whenever a permanent enters the battlefield tapped and under your control, untap it" na Amuletu a "When this card enters the battlefield, return a land you control to its owner's hand" na bounce landu) jsou triggery a oba se spouští ve stejnou chvíli, když bounce land přijde na bojiště. Oba dáš v libovolném pořadí na stack a oni se postupně vyhodnotí. Při tom na ně lze před vyhodnocením ještě reagovat. Zahrát to tedy musíš následovně:

1. Na bojiště vstupuje tapnutý bounce land. Spustí se oba triggery.
2. Než dostaneš prioritu, tak dáš oba triggery na stack. Nejprve dáš vracející trigger z bounce landu a nad něj dáš trigger z Amuletu.
3. Nyní dostaneš prioritu, nic ale ještě neděláš.
4. Soupeř taky nic nedělá a vyhodnotí se vršek stacku, tj. trigger, který říká "odtapni bounceland". Na stacku je ještě stále vracející trigger.
5. Znovu dostáváš prioritu a použiješ ji na to, abys bounceland tapnul pro manu. Dostaneš 2 many do poolu.
6. Soupeř nic nedělá a vyhodnotí se jediný objekt na stacku. Bounceland si vrátíš na ruku.

Finální stav je tedy ten, že bounceland máš na ruce a v poolu dvě many. Ty použiješ na seslání Summer Bloom, po něm tu akci s bounce landem ještě třikrát zopakuješ a za získaných šest man sešleš Primeval Titána.
Flamberg - The official Magic-Guru.cz Rules Advisor, DCI Judge (Level 2)
PaurUživatel není přihlášen
New Member
New Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:4
Paur

--
11.03.2015 17:32  
Díky Flambergu za vysvětlení. To je čistá magie :-)
Byl jsem přesvědčen, že tapnutí země pro manu musí proběhnout až po vyhodnocení triggerů.
Ještě jednou díky.
jirxuUživatel není přihlášen
New Member
New Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:18
jirxu

--
12.03.2015 19:23  
možná to komplikuju a mlžim, ale jen mě napadlo, že tapnutí pro manu snad ani nevyžaduje mít prioritu a hráč může používat aktivované mana abillity kdykoliv chce pokud nejsou triggrované...v praxi to asi není důležité ale teoreticky by takle šlo "přeskočit" bod 5...ale taky je možné, že se pletu
FlambergUživatel není přihlášen
Advanced Member
Advanced Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:511
Flamberg

--
12.03.2015 20:29  

Ne, je třeba mít prioritu,. abys mohl cokoliv dělat. Mana ability pouze nejdou na stack.

 

605.3. Activating an activated mana ability follows the rules for activating any other activated ability (see rule 602.2), with the following exceptions:

605.3a A player may activate an activated mana ability whenever he or she has priority, whenever he or she is casting a spell or activating an ability that requires a mana payment, or whenever a rule or effect asks for a mana payment, even if it’s in the middle of casting or resolving a spell or activating or resolving an ability.

605.3b An activated mana ability doesn’t go on the stack, so it can’t be targeted, countered, or otherwise responded to. Rather, it resolves immediately after it is activated. (See rule 405.6c.)
 

Flamberg - The official Magic-Guru.cz Rules Advisor, DCI Judge (Level 2)
jirxuUživatel není přihlášen
New Member
New Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:18
jirxu

--
12.03.2015 20:31  
takže B je spravně...pletu se
Nemůžete vkládat odpovědi.

Active Forums 4.2
NOT LICENSED FOR PRODUCTION USE
www.activemodules.com
© 2017 Magic-Guru.czInformacni server pro zacinajici hrace karetni hry Magic the Gathering (Magic, MTG) Podmínky používáníProhlášení o soukromí