20. února 2020
Diskuzní fórum Minimalizovat
spousta otázek
Poslední příspěvek 06.04.2018 16:00 odPetr13. 51 Odpovědi.
Tisková verze
Seřadit:
PředchozíPředchozí DalšíDalší
Nemůžete vkládat odpovědi.
Stránka 1 z 3123 > >>
AutorZprávy
PindoleroUživatel není přihlášen
New Member
New Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:5
Pindolero

--
26.11.2015 20:40  
 ahoj, s kámošem začínáme a spoustu karet nevíme, jak hrát, tak budu trochu otravovat tady.  
1. když je na kartě symbol tapnutí+efekt víckrát, vyberu si jeden, můžu oba nebo musim oba?  např. High market
2. karta "Managorger hydra" -  co všechno se v tomhle případě považuje za spell, tedy +1/+1?
3. jaký je rozdíl Discard/Sacrifice?
4.  karta "Scourge of Nel Toth" - moc nechápu ten dodatek ...rather then paying its mana cost. Je tedy možný jí zahrát ze hřbitova i bez obětování?
5. Když má bytost nějakej efekt za tapnutí a já s ní zaútočim (čímž jí tapnu) spustim ten efekt?


FlambergUživatel není přihlášen
Advanced Member
Advanced Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:508
Flamberg

--
27.11.2015 07:28  
Zdar!

Jasná věc, "otravuj", od toho tu jsme :-)

1) Můžeš jen jeden, jsou to dvě samostatné schopnosti. To tapnutí představuje cenu, kterou musíš být schopen zaplatit, abys jednu z těch schopností mohl aktivovat.

2) Sesláním kouzla ("to cast a spell") se myslí "takové to klasické seslání". Tedy vezmeš kartu (typicky z ruky, u Scourge of Nel Toth i ze hřbitova), dáš ji na stack (herní zóna, kam se dávají kouzla a schopnosti než se vyhodnotí, aby se na jejich seslání dalo reagovat), vybereš pro ni cíle (pokud nějaké vyžaduje), zaplatíš její cenu. Za "cast a spell" se nepovažuje například aktivování schopnosti (viz Tvoje otázka č.1), nebo spuštění spouštěné schopnosti (Ampryn Tactician).



3) Discard je zahození karty z ruky do hřbitova. Sacrifice znamená vzít kartu vyloženou na bojišti a dát ji do hřbitova. Typicky jsou tyto akce ještě nějak omezeny. Například Duress zahazuje z ruky pouze karty, jež nejsou ani bytosti ani země, a Celestial Flare donutí hráče obětovat pouze jednu z jeho útočíčích nebo blukujících bytostí.



4) Ne. "Mana cost" je termín pro klasickou cenu za seslání, namalovanou v pravém horním rohu karty. U Scourge je "mana cost" 5BlackBlack. Schopnost Scourge říká, že pokud je Scourge ve hřbitově, lze ho seslat. Při tomto sesílání nelze zaplatit jeho klasický mana cost (5BlackBlack), ale je třeba zaplatit alternativní cenu v hodnotě BlackBlack a obětování dvou bytostí, co máš zrovna na bojišti.

5) Ne. Je to analogie s první otázkou. Musíš si vybrat - buďto zaútočíš, nebo aktivuješ tu schopnost, která vyžaduje tapnutí. Toto je zajímavé u bytostí s Vigilance - můžeš je neprve nahlásit jako útočníka (díky Vigilance se útočník netapne) a potom je třeba ještě tapnout, abys aktivoval jejich shopnost.


Flamberg - The official Magic-Guru.cz Rules Advisor, DCI Judge (Level 2)
uberounoUživatel není přihlášen
New Member
New Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:4
uberouno

--
30.11.2015 17:50  
Zdravím, mám další dotazy. Jsou sice začátečnického rázu, ale i na ty je dobré znát odpověď ne?
1) Mohu hrát nějakého commandera jako normální kartu třeba ve formátu modern?
2) Jaký formát je pro začátečníka nejlepší? Standard sice obsahuje nejméně karet, ale zase je podle mě dost finančně náročný. Modern zase obsahuje velké množství karet, ale lze podle mého snadněji poskládat nějaký balíček. Díky za odpovědi
FlambergUživatel není přihlášen
Advanced Member
Advanced Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:508
Flamberg

--
30.11.2015 18:07  
Zdar!

Pokud máš začátečnické dotazy, tak jsi na tom správném místě. Přesně pro Tebe tu jsme :-)

1) Jestli myslíš kartu, která vyšla jen v nějakém Commander balíčku (např. Arjun, the Shifting Flame), tak tu na formátu Modern hrát nemůžeš. Pouze na Legacy a Vintage můžeš hrát i karty z takových speciálních produktů. Abys kartu mohl hrát na Modernu, musela alespoň jednou vyjít v normální edici a to v nějaké sadě od 8th Edition dále.


2) No, top balíček na Modern taky není zrovna levná záležitost :-) Pravda ale je, že karty Ti "neodrotují". Pro začátečníka je nejlepší hrát prostě s ostatními začátečníky formát "co dům dal" :-). Některé větší herny mají dokonce turnaje pouze pro začátečníky. Zkus zapátrat ve svém okolí.
Flamberg - The official Magic-Guru.cz Rules Advisor, DCI Judge (Level 2)
PindoleroUživatel není přihlášen
New Member
New Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:5
Pindolero

--
01.12.2015 10:11  
super! s dovolením ještě pár...
1. "Dwynen, Gilt-Leaf Daen" Dává život i za sebe, jakožto útočícího elfa?
2. "Gideon, Battle-Forged" Když použiju jeho první schopnost na soupeřovo "Viridian Zealot", může se pak tento obětovat ještě než zaútočí dle mýho rozkazu?
3. Kouzla na kartách (např. zrovna ten Zealot) se dají zastavit counterspellem nebo jinym instantem?
4. Když vyrobim z landu bojovníka (např. "roil spout") a v boji zemře, jde normálně na hřbitov, jo?
FlambergUživatel není přihlášen
Advanced Member
Advanced Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:508
Flamberg

--
01.12.2015 12:06  
Ad 1. Ano, i za sebe.

Ad 2. Určitě. Gideona použiješ ve svém kole a pak je ještě spousta času Zealota obětovat. Pokud tedy má pro svou schopnost nějaký cíl. Pokud ne, tak to udělat nemůžeš.

Ad 3. To, co má Zealot se nazývá "aktivovaná schopnost" ("activated ability"). Ty lze rušit jen nečím, co ruší je. Například Stifle.


Ad 4. Ano, celá karta "umře".


Flamberg - The official Magic-Guru.cz Rules Advisor, DCI Judge (Level 2)
uberounoUživatel není přihlášen
New Member
New Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:4
uberouno

--
02.12.2015 21:29  
Zdravím, opět otázečka
1)Když má karta indestructible. Například jako Hero of Goma Fada znamená to že i když je do ní dán jakýkoliv demage čímkoliv tak pořád zůstává na bojišti? a nebo jen neputuje na hřbitov a místo toho do knihovny?
2) Jestli že je na kartě třeba na ladnu: "enters the battkefield tapped" znamená to, že se i tím spouští jeho schopnost, která vyžaduje tapnutí?
Děkuji za odpověď
FlambergUživatel není přihlášen
Advanced Member
Advanced Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:508
Flamberg

--
02.12.2015 21:50  
Vítej zpět :-)

1) Ano, zůstává na bojišti. Bytost má sice na sobě třeba 1000 zranění, ale ignoruje ho. Také ignoruje cokoliv, co říká "destroy" (Ultimate Price, Deathtouch...).


2) Ne. Naopak ta země přijde už tapnutá a nelze ji tedy ihned využívat. Je to nevýhoda.
Flamberg - The official Magic-Guru.cz Rules Advisor, DCI Judge (Level 2)
uberounoUživatel není přihlášen
New Member
New Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:4
uberouno

--
03.12.2015 18:16  
Děkuju, To mě přivádí k další otázce.
1) Je tedy vubec nějak možné se proti takové bytosti s indestructible bránit, tedy zničit ji, nebo alespoň odstranit z bojiště?
2) Nějak moc nechápu kartu Hallowed Moonlight: "Until end of turn, if a creature would enter the battlefield and it wasn´t cast, exile it instead". Přesně moc nerozumím tomu slovu cast. Je to něco jako vyvolaná nebo zaplacená?
3) Existuje nějaká karta, která vrací karty z exilu?
opět děkuji za odpovědi.
FlambergUživatel není přihlášen
Advanced Member
Advanced Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:508
Flamberg

--
03.12.2015 18:53  
1) Na Indestructible funguje řada věcí. Lze bytost exilnout (Utter End), snižit jí odolnost na 0 (Death Wind), obětovat (Celestial Flare). Nebo ji přímo nezabíjet, ale jen nějak šikanovat (Pacifism, Claustrophobia, Unsummon).




2) Ano, Hallowed Moonlight si nevšímá bytostí, které na bojiště vstoupily "klasicky". Tedy byly normálně seslány. Moonlight exiluje například tokeny (Dragon Fodder) nebo bytosti, které by se na bojiště dostaly pomocí nějaké schopnosti (Despoiler of Souls).


3) Takových karet moc není. To je právě síla exilu - v naprosté většině případů, se Ti kartu z exilu nepovede dostat. Teď v poslední sadě (Battle for Zendikar) vyšlo pár karet, které si s exilem hrají. Jinak to umí třeba Torrent Elemental.

Flamberg - The official Magic-Guru.cz Rules Advisor, DCI Judge (Level 2)
Dr. MarlenUživatel není přihlášen
New Member
New Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:5
Dr. Marlen

--
04.12.2015 08:42  
Karty z exile umí vracet Pull from Eternity - <span onclick="ShowCard(1027);" style="text-decoration:underline;cursor:pointer;">Pull from Eternity</span>
FlambergUživatel není přihlášen
Advanced Member
Advanced Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:508
Flamberg

--
04.12.2015 09:22  
Díky doktore :-)

Na tu jsem zapomněl...
Flamberg - The official Magic-Guru.cz Rules Advisor, DCI Judge (Level 2)
PindoleroUživatel není přihlášen
New Member
New Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:5
Pindolero

--
21.12.2015 07:34  
Ahoj, díky za všechnu pomoc a zase bych se optal..
1.a Je rozdíl mezi "put a +1/+1 counter..." a "other creature get +1/+1..." (thunderclap wyvern)? Jde mi o to chybějící slovo counter, protože některý karty pak s počtem counterů dál pracujou, tak zda se počítá i to od wyverny.
2. A ještě k tomuhle tématu... odebíraj se countery, když ta bytost, co je dala, odejde z bojiště? (v obou případech, "put" i "get")
3. "Duress" se dá použít na planeswalkery, ale ne na ty oboustranný z origins např. na "Jace, Vryn´s Prodigy", protože na ruce je to ještě bytost.. souhlas?
FlambergUživatel není přihlášen
Advanced Member
Advanced Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:508
Flamberg

--
21.12.2015 08:49  
Zdar,

1. Ano, je v tom rozdíl. "+1/+1 counter" je vyloženě nějaká značka, která se na tu bytost položí, a dokud tam ta značka bude, tak ta bytost je o jedničku větší. Schopnosti jako má Thunderclap Wyvern fungují pouze, dokud je na bojišti to, na čem jsou napsané. Případně efekty typu Giant Growth platí jen po stanovenou dobu (typicky "until end of turn", tedy to konce kola).



2. Ano, jakmile objekt změní herní zónu (typicky z bojiště do hřbitova, do exilu, do ruky), tak zapomene na svou předešlou existenci a countery z něj spadnou. Stejně tak různé posilovací schopnosti a podobně.

Pro výjimku viz Skullbriar (pro spoustu magicových pravidel najdeš nějakou kartu, která je porušuje/ohýbá :-)).



3. Přesně tak.   
Flamberg - The official Magic-Guru.cz Rules Advisor, DCI Judge (Level 2)
kubicvaUživatel není přihlášen
New Member
New Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:4
kubicva

--
24.12.2015 18:17  
Ahoj
S dovolením se přiživím na již existujícím topicu. Mám také několik nejasností a chtěl bych požádat o vysvětlení. Předem děkuji.

1) Vykládám Emeria Angel a hned v zápětí se pokusím o vyložení země. Soupeř mi chce anděla zabít nějakým instantem, ihned poté co přijde do hry. Lze instatním zabíjením zabránit příchodu bird tokenu? Matně si vybavuji, že země není spell a nejde tudíž na stack? Prioritu po zahrání anděla mám pořád já?

Emeria Angel 2WW
Creature — Angel (3/3)
Flying
Landfall — Whenever a land enters the battlefield under your control, you may put a 1/1 white Bird creature token with flying onto the battlefield.

2) Pokud se nepletu, upkeep je první část kola, ve které mohu hrát instant. Je možné zahrát v upkeepu Disenchant na vlastní Bitterblossom a zabránit tak ztrátě jednoho života?

Disenchant 1W
Instant
Destroy target artifact or enchantment.

Bitterblossom 1B
Tribal Enchantment — Faerie
At the beginning of your upkeep, you lose 1 life and put a 1/1 black Faerie Rogue creature token with flying onto the battlefield.


3) Mám poslední život. Soupeř na mě útočí dvěma bytostmi, obě 3/3. Já blokuji svou bytostí 4/4 s lifelinkem. Prohraju hru během vyhodnocování zranění, nebo souboj skončím se dvěma životy a hra pokračuje?

Díky Ahoj
FlambergUživatel není přihlášen
Advanced Member
Advanced Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:508
Flamberg

--
25.12.2015 08:29  
Ahoj!

1) Přesně tak. První okénko, kdy soupeř může reagovat instantem, je v okamžiku, kdy anděl a země jsou již na bojišti a andělova schopnost na stacku. A zabitím anděla v reakci na jeho schopnost nezabrání tomu, aby se token vyrobil.


2) Ne, nelze. Schopnost Bitterblossomu se spustí na začátku upkeepu a dá se na stack. Teprve potom dostaneš prioritu k zahrání Disenchantu. A, podobně jako v otázce 1), zničením zdroje schopnosti nezabráníš jejímu vyhodnocení.


3) Přežiješ. Životy za lifelink se přidávají ve stejném okamžiku jako o ně přijdeš za zranění od soupeřovy neblokované bytosti. Až poté se kontroluje, zda náhodou nemáš 0 a méně životů.

Něco jiného by bylo, kdyby Lifelink stále fungoval jako trigger (jako kdysi dávno před Magic 2010). Nebo například Vampiric Link.


Flamberg - The official Magic-Guru.cz Rules Advisor, DCI Judge (Level 2)
kubicvaUživatel není přihlášen
New Member
New Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:4
kubicva

--
25.12.2015 14:05  
Děkuji za vysvětlení.
Jen se ujistím k bodu 3, pokud by bránila bytost očarovaná Vampiric Linkem, tak by zisk života, jakožto trigger šel normálně na stack, tudíž by ztráta životů "přišla rychleji" a já bych prohrál?
FlambergUživatel není přihlášen
Advanced Member
Advanced Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:508
Flamberg

--
25.12.2015 15:57  
Tak tak. On se dokonce ten trigger z Vampiric Linku ani na stack nestihne dát. Protože triggery se na stack dávají až po provedení "state-based akcí" (z nichž jedna říká "704.5a If a player has 0 or less life, he or she loses the game.").
Flamberg - The official Magic-Guru.cz Rules Advisor, DCI Judge (Level 2)
kubicvaUživatel není přihlášen
New Member
New Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:4
kubicva

--
27.12.2015 17:03  
Ahoj
Děkuju za odpovědi. Mám několik dalších dotazů.

1. Ve hře je tapnutý Goblin Sharpshooter a 3 další bytosti. Soupeř hraje Wrath of God. Je možné udělit se Sharpshooterem nějaká zranění, nebo zemřou všechny bytosti naráz?

Goblin Sharpshooter 2 R
Creature — Goblin (1/1)
Goblin Sharpshooter doesn't untap during your untap step.
Whenever a creature dies, untap Goblin Sharpshooter.
T: Goblin Sharpshooter deals 1 damage to target creature or player.

Wrath of God 2 WW
Sorcery
Destroy all creatures. They can't be regenerated.

2. Mám ve hře Arms Dealera jako jedinou bytost. Mohu jeho samotného obětovat do jeho vlastní schopnosti pro 4 zranění do jiné bytosti? Obdobně – mám ve hře Nantuko Huska. Mohu jeho samotného obětovat do jeho vlastní schopnosti. Např. když blokuje bytost s liftinkem aby soupeř nedostal životy?

Arms Dealer 2 R
Creature — Goblin Rogue (1/1)
1 R, Sacrifice a Goblin: Arms Dealer deals 4 damage to target creature.

Nantuko Husk 2 B
Creature — Zombie Insect (2/2)
Sacrifice a creature: Nantuko Husk gets +2/+2 until end of turn.

3. Mám ještě jeden dotaz, podobný tomu prvnímu. Ve hře mám kartu Intruder Alarm a Llanowar Elfa. Hraji Hordeling outburst, který mi přinese naráz 3 tokeny. Je možné odtapnout elfa 3x a získat tak 3 many?

Intruder Alarm 2 U
Enchantment
Creatures don't untap during their controllers' untap steps.
Whenever a creature enters the battlefield, untap all creatures.


Llanowar Elves G
Creature — Elf Druid (1/1)
T: Add G to your mana pool.

Hordeling Outburst 1 RR
Sorcery
Put three 1/1 red Goblin creature tokens onto the battlefield.

Děkuji
FlambergUživatel není přihlášen
Advanced Member
Advanced Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:508
Flamberg

--
27.12.2015 21:41  
Zdar,

1) Ne, nestihneš nic, protože umřou naráz a ve chvíli, kdy se má Sharpshooter odtapnout, už není na bojišti.


2) Ano, můžeš. Srovnej například s kartou Cartel Aristocrat.


3) Ano, toto lze. Alarm se spustí třikrát (za každého goblina). Tedy se dají na stack tři triggery. Ty se pak budou postupně jeden po druhém vyhodnocovat a ty v těchto okénkách můžeš tapovat elfa pro manu. Tato mana ti pak vydrží až do konce aktuální fáze/kroku kola.
Flamberg - The official Magic-Guru.cz Rules Advisor, DCI Judge (Level 2)
Nemůžete vkládat odpovědi.
Stránka 1 z 3123 > >>


Active Forums 4.2
NOT LICENSED FOR PRODUCTION USE
www.activemodules.com
© 2017 Magic-Guru.czInformacni server pro zacinajici hrace karetni hry Magic the Gathering (Magic, MTG) Podmínky používáníProhlášení o soukromí