2. dubna 2020
Diskuzní fórum Minimalizovat
co se stane
Poslední příspěvek 17.03.2017 09:17 odOkow. 4 Odpovědi.
Tisková verze
Seřadit:
PředchozíPředchozí DalšíDalší
Nemůžete vkládat odpovědi.
AutorZprávy
OkowUživatel není přihlášen
New Member
New Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:6
Okow

--
14.03.2017 20:34  
 Zdravím,
mám dotaz - na stole mám KALASTRIA HEALER a SERENE STEWARD, vykládám Bloodbond Vampire. Bude mít na sobě BLOODBOND VAMPIRE  counter? a můžu v tu chvíli použít vlastnost SERENE na BLOODBOND VAMPIRA?


Kalastria HealerSerene StewardBloodbond Vampire
FlambergUživatel není přihlášen
Advanced Member
Advanced Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:511
Flamberg

--
16.03.2017 13:32  
Ahoj a vítej u nás!

Omlouvám se, že mi to trvalo tak dlouho, než jsem se k Tvému dotazu dostal.


Všechny schopnosti na uvedených kartách jsou takzvané "spouštěné schopnosti" ("triggered abilities"). Pro zodpovězení Tvého dotazu je tedy třeba vědět, jak přesně fungují.

Spouštěnou schopnost poznáš podle toho, že začíná slovem "When", "Whenever" nebo "At". Vždy pak následuje popis spouštěcí podmínky a také toho, jaký efekt bude schopnost mít. Kdykoliv pak během hry nastane to, co je popsané ve spouštěcí podmínce, schopnost se spustí a dá se na stack (jako neviditelný objekt). Na stacku se s ní pracuje jako s každým jiným objektem (kouzlem atd.) - lze na ni zareagovat nějakým Instantem případně aktivací nějaké schopnosti. Když pak na Tvou spouštěnou schopnost přijde na stacku řada, vyhodnotí se a provede se to, co je v ní popsáno.


Tvůj případ tedy bude vypadat následovně:

0. Máš na bojišti Healera a Stewarda.

1. Bloodbond Vampire přijde na bojiště. Touto událostí se spustí Healerova schopnost ("Whenever Kalastria Healer or another Ally enters the battlefield under your control") a dá se na stack.

2. Oba hráči nyní mohou na schopnost na stacku nějak zareagovat. Například soupeř může zkusit něčím Stewarda nebo Vampira zabít, protože nechce, aby se jeho schopnost spustila.

3. Dejme tomu, že nikdo nic nechce udělat. Tedy se vršek stacku vyhodnotí. Na vršku je tvůj trigger a tedy se provede celý jeho efekt ("each opponent loses 1 life and you gain 1 life"). Tví soupeři přijdou o životy a Ty si jeden život přidáš.

4. Přidání života spustí schopnosti Stewarda i Bloodbond Vampira ("Whenever you gain life"). Spustí se současně a, jelikož obě kontroluješ Ty, tak Ty si vybereš pořadí, v jakém se na stack dají. Dejme tomu, že nejprve dáš na stack Stewardovu schopnost a nad ni schopnost upíra. Při pokládání Stewardovy schopnosti na stack pro ni navíc musíš vybrat cíl ("target"). Máš na výběr minimálně ze tří (Healer, Steward nebo Vampire).

5. Opět lze reagovat. Například odstranit ze hry cíl Stewardovy schopnosti nebo Vampira, dokud má o 1 menší Toughness.

6. Nikdo nic nedělá a tak se vyhodnotí vršek stacku. Na vršku je schopnost Bloodbond Vampira a celá se provede ("put a +1/+1 counter on Bloodbond Vampire"). Dáš na upíra jeden +1/+1 žeton.

7. Na stacku už je jen schopnost Stewardova, a znovu hráči mohou něco vymýšlet.

8. Opět nikdo nic nedělá a tak se vyhodnotí zbylý objekt na stacku - Stewardova schopnost ("you may pay White. If you do, put a +1/+1 counter on target creature"). V této chvíli se rozhodneš, zda zaplatíš White. Pokud to uděláš, bytost zacílené v kroku 4 přidáš jeden +1/+1 žeton.


Finální stav tedy bude:
- Tví soupeři budou u 1 život chudší,
- Ty budeš mít 1 život navíc,
- Bloodbond Vampire bude mít jeden +1/+1 counter,
- pokud zaplatíš White, jedna další bytost bude mít +1/+1 counter.
Flamberg - The official Magic-Guru.cz Rules Advisor, DCI Judge (Level 2)
OkowUživatel není přihlášen
New Member
New Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:6
Okow

--
17.03.2017 07:17  
Ahoj dekuji za odpověď.

Jen taková drobnost, ve článku Úvod do vyšších pravidel #3: Priorita a stack je v prikladu č. 2 tento problem.


Příklad #2

Teď do toho zakomponujeme nějaké triggery. Máme opět naše dva aktéry, kteří májí k dispozici spoustu many. Situace na stole je ovšem trochu jiná.



Arnoštek má v ruce Grizzly Beara. Norbertek nemá v ruce nic, ale na stole má Aether Sting.

Je Arnoštkova main fáze a Arnoštek dostává prioritu. Hraje Grizzly Beara. Tím je splněna podmínka triggeru Aether Sting, trigger jde tedy “na haldu”. Nyní Arnoštek opět dostane prioritu, ale protože je neprázdná halda, ještě předtím jdou na stack triggery z haldy, konkrétně ten trigger z Aether Stingu. Teď Arnoštek dostane prioritu a předává. Norbertek taky předává, takže trigger resolvuje a Arnoštek dostává za 1. Arnoštek opět dostává prioritu a předává, stejně tak Norbertek. Na bojiště ze stacku skočí Grizzly Bear.

Jakto, že se v tomto případě nejdříve vyhodnotí triger z kreatury ze stolu a pak se do hry dostane ta kreatura, která ten triger spustila. Kdežto v mém případě se nejdřív objevy kreatura a pak se teprve vyhodnotí triger ze stolu?
FlambergUživatel není přihlášen
Advanced Member
Advanced Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:511
Flamberg

--
17.03.2017 08:47  
Dobrý dotaz!

Rozdíl mezi Tvou situací a situací z článku od Karlose je, že trigger Kalastria Healera a trigger Aether Stingu se každý spouští v jiném okamžiku. Healer se spouští, když bytost vstoupí na bojiště. Sting se ale spouští už v okamžiku seslání bytosti, tedy když je její kouzlo dáváno na stack.

Aether Sting:
Whenever an opponent casts a creature spell, Aether Sting deals 1 damage to that player.
(nejaktuálnější wording karet najdeš na gatherer.wizards.com)

Kalastria Healer:
Whenever Kalastria Healer or another Ally enters the battlefield under your control, each opponent loses 1 life and you gain 1 life.


Situace se Stingem tedy vypadá následovně:

0. Arnošt má na ruce Grizzly Bears, Norbert má na bojišti Aether Sting.

1. Arnošt ohlásí seslání Grizzly Bears a dá je na stack (ne rovnou na bojiště). Zaplatí jejich cenu (1Green) a medvědi jsou sesláni ("cast").

2. Na sesílání čeká schopnost Aether Stingu a tedy se spustí. Tato schopnost se dá také na stack a to konkrétně na jeho vršek - tedy nad Grizzly Bears.

3. Hráči dostanou prioritu, k provádění dalších akcí. Třeba může Norbert chtít Grizzly Bears zrušit Cancelem.


4. Nikdo nic nedělá a tedy se vyhodnotí nejsvrchnější objekt na stacku. Na vršku je trigger z Aether Sting. Arnošt tedy dostane jednu "ťafku".

5. Opět hráči dostanou prioritu.

6. Opět nikdo nic nedělá a tak se vyhodnotí další objekt na stacku. Tím je kouzlo pro vyvolání bytosti Grizzly Bears. Grizzly Bears jdou ze stacku na bojiště. (a až v této chvíli se spouštějí triggery jako má Kalastria Healer).


Je to jasnější?
Flamberg - The official Magic-Guru.cz Rules Advisor, DCI Judge (Level 2)
OkowUživatel není přihlášen
New Member
New Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:6
Okow

--
17.03.2017 09:17  
Supr moc dík. Je to jasné. 👍
Nemůžete vkládat odpovědi.

Active Forums 4.2
NOT LICENSED FOR PRODUCTION USE
www.activemodules.com
© 2017 Magic-Guru.czInformacni server pro zacinajici hrace karetni hry Magic the Gathering (Magic, MTG) Podmínky používáníProhlášení o soukromí