21. září 2018
Diskuzní fórum Minimalizovat
Nejaké otázky...
Poslední příspěvek 31.07.2018 10:02 odFlamberg. 34 Odpovědi.
Tisková verze
Seřadit:
DalšíDalší
Nemůžete vkládat odpovědi.
Stránka 2 z 2 << < 12
AutorZprávy
FlambergUživatel není přihlášen
Basic Member
Basic Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:490
Flamberg

--
09.07.2018 15:13  
Ahoj,

Baron Von Count

Viz Gatherer. Baronovo počítadlo začíná na pětce. Když sešleš kouzlo, v jehož mana costu, textu, síle nebo odolnosti se číslice 5 vyskytuje, změní se odpočet z 5 na 4. A takhle pořád dál, dokud nedojde na seslání kouzla s číslicí 1 ve chvíli, kdy je odpočet na jedničce. V té chvíli jeden hráč prohraje hru a odpočet se nastaví opět na 5.


Contraptions

Tvoje Contraptions tvoří speciální balíček ("contraption deck"), nedávají se do normálního hracího balíčku. Při Constructed hraní bys měl mít v contraption decku alespoň 15 různých kusů. Při Limited hraní (draftu), nejsi nijak omezen počtem a četností.

Contraption deck se používá následovně:

1. Tvůj Contraption deck má tři ozubená kolečka ("sprocket").

2. Na začátku hry dáš na kolečko č.3 jeden CRANK! counter.

3. Kdykoliv ti karta říká, že má složit Contraption ("assembles a contraption"), vezmeš vrchní kartu svého Contraption decku a přiřadíš ji k jednomu ozubenému kolečku dle svého uvážení. Nemusí to být to kolečko, kde máš zrovna CRANK! counter.

4. Na začátku každého svého kola, pokud máš nějaké složené ("assembled") Contraption, posuneš CRANK! counter na následující kolečko a spustí se schopnosti všech Contraption přiřazených k tomuto kolečku. Nicméně se nemusí všechny provést. Provedení efektu každé contraption je nepovinné a na tvém uvážení.

Jinak, složená Contraption je normálně na bojišti jako artefakt. Takže ji lze ničit a podobně. S rozdílem, že když Contraption odchází z bojiště do jiné zóny než exilu, jde na šrotiště ("scrapyard") místo do hřbitova.


Při hraní s Contraptions je tedy třeba především hodně plánovat dopředu - kdy se jaká contraption spustí...


Watermark

Ano, to je ten obrázek na pozadí v text boxu. Pravidlově s ním pracují pouze Unstable karty.


Flamberg - The official Magic-Guru.cz Rules Advisor, DCI Judge (Level 2)
WreckyUživatel není přihlášen
New Member
New Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:35
Wrecky

--
13.07.2018 13:33  
Ahoj flambergu. Nám tady znovu pár otázek..
1. Kata Just Dessert. Jak je myšleno to „pí"? Víš co myslím, viď?
2. Poněkud nechápu karte Five-Finger Discount..
3. Jaký je rozdíl mezi Reassemble a Assemble?
4. Ty contaptiony. Jak je mám využívat? A kdy? Jaké to má přesně využití?
Děkuju
WreckyUživatel není přihlášen
New Member
New Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:35
Wrecky

--
13.07.2018 13:45  
Ahoj
Promiň za tu čtvrtou otázku. Nevšiml jsem si že jsme už na další straně fóra.
Tedy ke contraption se zeptám jen tohle. K čemu jsou ty značky watermarku na místě kde má bytost sílu a odolnost? A co se stane až se mi z třetího kolečka posune na jednotku a musí se posunout znovu?
A ještě k Baron Von Count. Musí ten spell mít to číslo i v tom i vtom i v tom? Víš co myslím? Stačí aby to číslo bylo v jedné z těch možností nebo ve všech? A jak se to myslí v text boxu? Co v tom text boxu má být? Jak bude to číslo znázorněno? A mana cost: pokud to stojí 4 bezbarvé a jednu modrou tak se to počítá jako pět viď?
FlambergUživatel není přihlášen
Basic Member
Basic Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:490
Flamberg

--
13.07.2018 16:11  
Ahoj,

Just Dessert
- π je myšleno tak, jak je napsáno :-) Tedy 3,1415... damage. Na bytost s Toughness 3 tedy stačí jeden Dessert.


Five-Finger Discount

- neumělý překlad: "Dej cílový nonland permanent do své ruky. Pokud budeš tuto kartu sesílat, můžeš manovou cenu platit manou libovolné barvy."
- Dáš do ruky cokoliv, co je na bojišti (kromě zemí). Následně v průběhu hry to můžeš normálně seslat.
- Při tom sesílání se nemusíš ohlížet na barvy. Takže mužeš seslat i soupeřovu kartu, i když hrajete balíčky různých barev.


(Re)assemble

- Assemble: vezmeš vrchní kartu z Contraption balíčku a dáš ji k libovolnému ozubenému kolečku ("sprocket").

- Reassemble: vezmeš Contraption, která je již assembled u nějakého kolečka, a dáš ji k jinému kolečku.


Značka u Contraption

- Je tam proto, abys věděl, k jaké frakci karta patří :-)


Sprockets

- Pokud máš na začátku kola alespoň jednu assembled Contraption, CRANK! counter se přesune: 3->1->2->3->1->2... Pak spustí schopnosti Contraptions u tohoto kolečka.



Baron Von Count

- Baron se dívá na znaky natištěné na kartě. Například, pokud je baronův odpočet na "2", sníží ho následující kouzla:

- Crafty Octopus, protože má v mana costu 2

- Old-Fashioned Vampire, protože má v textu 2

- Novellamental, protože má Power 2

- Stinging Scorpion, protože má Toughness 2

Flamberg - The official Magic-Guru.cz Rules Advisor, DCI Judge (Level 2)
WreckyUživatel není přihlášen
New Member
New Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:35
Wrecky

--
13.07.2018 21:30  
Takže spockets:
Posouvá se to ve směru jak si napsal viď.. Nemohu si vybrat směr nebo číslo já? A musím tím pohnout? Nemůže to zůstat na místě jako předtím a tím spustit tutéž schopnost jako v předchozím kole?
Značka u contraption:
Jak mi to pomůže že budu vědět k jaké frakci to patří? Má to i nějaké využití? Třeba že contraption dává bonusy jenom kartám se stejným watermarkem?
FlambergUživatel není přihlášen
Basic Member
Basic Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:490
Flamberg

--
13.07.2018 23:50  
Ne, vybrat si nemůžeš. Vybírat si můžeš pouze na jaká ozubená kolečka svojí novou Contraption dáš. pak už to jede samo jako orloj :-)
Musíš hodně plánovat dopředu :-D

Na značky frakcí se občas nějaké karty odkazují. Například Knight of the Widget - pokud budeš mít kromě rytíře na bojišti pouze assembled Applied Aeronautics, bude rytíř 2/2.

 

Flamberg - The official Magic-Guru.cz Rules Advisor, DCI Judge (Level 2)
WreckyUživatel není přihlášen
New Member
New Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:35
Wrecky

--
16.07.2018 21:08  
Ahoj flambergu. Jedna rychlá otázka.
Pokud využiji conspiracy s hidden agenda tak tu kartu musím ukázat z ruky? (Reveal) ? A ještě něco. Conspiracy s hidden agenda nemohu použít na tokeny viď?
Ou zrovna jak to píšu mi ještě napadlo..
Pokud mám něco co mi dá „add (mana) to your mama pool" zůstane mi tahle imaginární mana až do konce kola? Jeslti třeba můžu díki jedné schopnosti add (2 black manna) to your manna pool" mohu diki tomu ve své první hlavní fáze seslat něco za jednu černou, tu manu si nějak „uschovat" a ve své druhé hlavní fáze využít tu druhou černou manu?
FlambergUživatel není přihlášen
Basic Member
Basic Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:490
Flamberg

--
17.07.2018 14:02  
Ahoj,

Karty s Hidden Agenda začínají hru lícem dolů v Command zóně. Nikdy by se neměly dostat do tvé ruky. Kdykoliv během hry se můžeš rozhodnout nějakou Hidden Agendu otočit lícem nahoru a ta okamžitě začne fungovat. Dokud Agendu neotočíš, soupeř pouze vidí, že máš nějakou agendu připravenou, ale neví konkrétně, co ho čeká.

Nejsem si jistý, co myslíš tím "Conspiracy s hidden agenda nemohu použít na tokeny". :-)

Mana z mana poolu automaticky mizí na konci každého stepu a fáze kola. Typicky ji tedy musíš použít hned. Existují karty, co toto pravidlo porušují (např. Grand Warlord Radha nebo Omnath, Locus of Mana).
Flamberg - The official Magic-Guru.cz Rules Advisor, DCI Judge (Level 2)
WreckyUživatel není přihlášen
New Member
New Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:35
Wrecky

--
17.07.2018 14:31  
Ahoj
Ta první otázka byla trochu špatně položena. Myslel sem že jestli mám ukázat kartu na ruce, na kterou si zaměřím conspiracy. Tedy když mám v command zóně ne otočnou conspiracy, a otočím ji, jestli mám ukázat kartu na ruce na kterou chci conspiracy zaměřit.
Tokeny + Hidden Agenda :mněl jsem na mysli: mohu využít hidden agenda na 2/2 black zombie creature token? Když je druhá schopnost této conspiracy : When a creature with that chosen name dies, you may pay (black mana) if you do, create a 2/2 black zombie creature token.
Mohl bych to udělat? Pak bych mněl téměř nekonečnou armádu zombíků
FlambergUživatel není přihlášen
Basic Member
Basic Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:490
Flamberg

--
17.07.2018 14:43  
1) Jaké karty se bude Hidden Agenda týkat, vybíráš už na začátku hry. Například napíšeš jméno karty na papírek a schováš pod agendu (nebo dáš k ní do obalu).

2) Musíš vybrat jméno karty legální na daném formátu. Jména tokenů nejsou jména karet (token není z pohledu pravidel "card"). Takže nemůžeš pro Assemble the Rank and Vile zvolit "Zombie". Žádná karta, jež by se jmenovala "Zombie", nikdy nevyšla.
Flamberg - The official Magic-Guru.cz Rules Advisor, DCI Judge (Level 2)
WreckyUživatel není přihlášen
New Member
New Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:35
Wrecky

--
17.07.2018 19:59  
Aha, už chápu. Tedy já si v průběhu hry nemohu vybírat na jakou kartu se má conspiracy zaměří. Nebo si to mohu vyměnit před dalším kole..
WreckyUživatel není přihlášen
New Member
New Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:35
Wrecky

--
19.07.2018 20:28  
Ahoj potřebuju vysvětlit dvě karty:
1. Cramped Bunker. Dáš mi k tomu nějaký příklad? Protože jsem si není jist jestli to chápu správně.
2. Sly Spy. Jako „facing left in its art"? To jako karty kde není tvář? Nebo kde není tvář zobrazena na obrázku nebo co?
FlambergUživatel není přihlášen
Basic Member
Basic Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:490
Flamberg

--
25.07.2018 10:36  
Ahoj,

Cramped Bunker

Oponent musí každé kolo do bunkru dát jeden svůj permanent a to tak, že tento permanent vezme a dá ho ke kartě bunkru tak, aby se karta přesouvaného permanentu dotýkala pouze bunkru. Nesmí se dotýkat jiných permanentů. Pokud už je bunkr tak nacpaný, že toto nelze provést, oponentovy permanenty, jež nejsou v bunkru budou zničeny a bunkr samotný jde také hřbitova (permanenty v bunkru ale přežijí).

Jde tedy o to, aby si hráč dobře rozmyslel, jak bude svoje permanenty ke kartě bunkru dávat, aby se mu jich tam vešlo co nejvíce. Ještě větší sranda je to při více hráčích :-)


Sly Spy

"target creature facing left in its art" = smíš zacílit pouze na bytost, jež je na své kartě namalovaná tak, že se dívá doleva.

Například následující Sly Spy může zničit Hangmana (a nebo třeba sám sebe :-D).

 


A tento Sly Spy zase může ničit Knighta of the Widget.

Flamberg - The official Magic-Guru.cz Rules Advisor, DCI Judge (Level 2)
WreckyUživatel není přihlášen
New Member
New Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:35
Wrecky

--
27.07.2018 11:43  
Ahoj Flambergu. Mám teď trochu víc otázek. Stáhnul jsem si MTG pravidla (je toho fakt hodně ) tady to je:
1. Co je to vanguard card?
2. Co je to world supertype? (Pravidlo 704.5m)
3. Pokud mám na hostovi aguement počítá se to jako jedna bytost? Mám na mysli třeba: sešlu na hosta Murder. Co se stane s aguementem? Zničí se? A kdyby to udělám obráceně? Že bych zničil aguement? Co by se pak stalo s hostem? Mám na mysli to, jestli je tohle vůbec možné udělat.
4. Co to znamená Commander? Vím co je command zóna. Ale co je to když má třeba na sobě planeswalker „(jméno) can be your commander"?
5. Potřebuji vysvětlit karty:
X (unstable karta)
Magic Word (jak pošepkat nebo co?)
Hangman (funguje to přesně jako hra oběšenec? Jako třeba jestli mi protihráč musí taky říct kolik krát se tam dané písmeno nachází, a na jakém místě ve slově je? A musí mi taky říct kolik písmen se tam nachází? Vím že od šest do osm ale přesně.)
Rules Lawyer (jak se proti němu dá vyhrát? Třeba exilnout?)
Entirely Normal Armchair - „hide it on the battlefield" dám ho tváří vzhůru viď? Mám ho schovat třeba za jinou kartou (třeba land)? A byl by podvod kdyby ho během hry (když tu kartu mám na ruce) schovám k jiné karte do obalu, a obal z té židle si nechám na ruce?
6. Co je flawor text?
7. Jak funguje schopnost Partner?
8. Co když musím dát assemble a contraption ale můj contraption balíček je prázdný?
9. Pokud mám taplý artifact (třeba Krark's Other Thumb) pořád dělá to co má dělat? Funguje? Nebo když mám artifact-equipment (attachován na mou bytost) a tapne se. Mohu pořád útočit s touhle bytostí, a dává tenhle artifact-equipment pořád své bonusy?
10. Ještě pár věcí ke Cramped Bunker který si mi vysvětloval minule.
a, Může oppnent posunout mé pernamenty (aby mněl více místa pro své karty)
b, Může opponent posunout svůj permanent (co se už dotýká bukru) aby se mu jich tam vešlo více?
c, Má hráč kontrolu nad permanenty v bunkru? Jako jestli může útočit s bytostmi nebo tak? (Asi ne )
d, Co by se stalo kdyby se bunkr zničil dříve než by se zničil sám? (Normálně by byl natolik nacpaný že by explodoval od tolika pernamentů. Ale kdyby sešlu něco jako „destroy target enchantment") zničili by se stejně všechny opponentovy pernamenty?
e, Mohl bych na bytost (která je již v bunkru) zamířit třeba Murderem?
f, Co se stane když by chcel opponent přemístit do bunkru enchantment-aura? Protože víš co říká pravidlo 704.5p. Zničil by se tedy tenhle enchantment aura? Asi ano viď?
g, Bylo by porušení pravidel kdyby si ten bunkr dám třeba na nějakou krabičku nebo vyvýšeninu, aby to mněl nepřítel náročnější?
Fakt díki že mi odpovídáš na všechny mé otázky a snažíš se pochopit ty nesmysly co pořád píšu
FlambergUživatel není přihlášen
Basic Member
Basic Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:490
Flamberg

--
31.07.2018 10:02  
1. Vanguard
- asi nemusíš řešit; týká se jen MTGO. Vanguard karta se dává do command zóny, dává ti nějakou extra schopnost a upravuje ti startovní počet životů a počet karet na úvodní ruce.
http://gatherer.wizards.com/Pages/S...rd%22]

2. World
- World dělá přesně to, co je napsané v tom pravidlu. Na bojišti může být jenom jedna World karta; jakmile přijde do hry další, všechny starší se odstraní. World mechanika je prostě takový 
předchůdce Planechase.


3. Ano, Host + Augment je jedna bytost. Viz https://magic.wizards.com/en/articles/archive/news/unstable-faqawaslfaqpaftidawabiajtbt-2017-12-06


4. Commander je speciální herní formát. Typicky se hraje se stokaretním balíkem, kde každá karta může být jen jednou (tzv. highlander) a jedna z tvých legendary bytostí je velitelem balíčku. 
Detaily viz Comprehensive Rules 903.


5a. X

X je ultra mega agent. Typicky akce s ním proběhne následovně.

0. Máš X na ruce.
1. Sešleš X. X jde na bojiště.
2. Použiješ první aktivovanou schopnost. Dáš agenta X do soupeřovy ruky. Soupeř musí hrát s odhalenou rukou, dokud je X v jeho ruce.
3. Použiješ druhou aktivovanou schopnost a zahraješ cokoliv ze soupeřovy ruky.


5b. Magic Word

Ano, "whisper" = "zašeptat".


5c. Hangman

Klasická šibenice. Vymyslíš slovo, které má 6-8 písmen. Když někdo aktivuje Hangmanovu schopnost, buďto se pokusí uhodnout celé slovo, nebo se pokusí uhodnout jedno písmeno (když je ve slově  písmeno vícekrát, uhodnou se všechny najendou). Pokud neuspěje, na Hangmana se přidá +1/+1 counter. Jakmile je celé slovo uhodnuté, Hangman jde do hrobu.


5d. Rules Lawyer

Normálně, stačí se Rules Lawyera nějak zbavit. Samotný Rules Lawyer může normálně umřít na lethal damage nebo ho nějak znič / pošli do exilu...


5e. Entirely Normal Armchair

V pravidlech není pojem "hide" definován. Takže asi můžeš zkusit cokoliv. Typické je to schování za jinou kartu. Jen bacha, aby se soupeř nenaštval :-D


5f. Používej gatherer.wizards.com, tam je spousta karet vysvětlena.


6. Flavor text

Text napsaný kurzívou. Nemá žádný herní/pravidlový význam, pouze slouží k uvození atmosféry a vyprávění příběhu.


7. Partner

Zkráceně, schopnost Partner ti umožňuje mít dva Commandery najednou. Oba musí mít schopnost Partner. U "Partner with" bytostí ze sady Battlebond navíc lze párovat pouze s konkrétní jednou bytostí. Partner with má ale výhodu v tom, že ti druhého do páru umí najít v knihovně.


8. Prázdný Contraption deck

Nestane se nic.


9. Tapnutý artefakt

Stále funguje. Ale máš pravdu, že kdysi dávno v minulém století existovalo pravidlo, že tapnutý artefakt nic nedělá.


10. Cramped Bunker

a., b. Pravidla pro Bunker nejsou moc vyčerpávající, takže si asi zaveďte nějaké "house rule". Osobně bych to hrál tak, že s kartami v bunkru se nesmí hýbat s výjimkou tapování. V případě (od)tapování kartu můžeš vzít a přesunout ji, stále se ale na konci musí dotýkat bunkru.

c., e., f. Jinak karty, co jsou v bunkru, stále fungují normálně. Jediná funkce bunkru je, že jsou chráněny před "náletem", až bude bunkr moc přecpaný a bouchne.

d. Pokud bunkr zničí něco jiného než jeho vlastní schopnost, nic dalšího se nestane.

g. Vzhledem k tomu, že pro Un- sady žádná pravidla neexistují, dělej, co uznáš za vhodné. Jen se možná pohádáte a už s tebou nikdo nebude chtít hrát :-D Opět by zřejmě bylo vhodné mít na tohle nějaké "house rule".
Flamberg - The official Magic-Guru.cz Rules Advisor, DCI Judge (Level 2)
Nemůžete vkládat odpovědi.
Stránka 2 z 2 << < 12


Active Forums 4.2
NOT LICENSED FOR PRODUCTION USE
www.activemodules.com
© 2017 Magic-Guru.czInformacni server pro zacinajici hrace karetni hry Magic the Gathering (Magic, MTG) Podmínky používáníProhlášení o soukromí