spousta otázek
Poslední příspěvek 10.03.2020 13:18 odFlamberg. 57 Odpovědi.
AutorZprávy
PindoleroUživatel není přihlášen
New Member
New Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:5
Pindolero

--
26.11.2015 20:40  
 ahoj, s kámošem začínáme a spoustu karet nevíme, jak hrát, tak budu trochu otravovat tady.  
1. když je na kartě symbol tapnutí+efekt víckrát, vyberu si jeden, můžu oba nebo musim oba?  např. High market
2. karta "Managorger hydra" -  co všechno se v tomhle případě považuje za spell, tedy +1/+1?
3. jaký je rozdíl Discard/Sacrifice?
4.  karta "Scourge of Nel Toth" - moc nechápu ten dodatek ...rather then paying its mana cost. Je tedy možný jí zahrát ze hřbitova i bez obětování?
5. Když má bytost nějakej efekt za tapnutí a já s ní zaútočim (čímž jí tapnu) spustim ten efekt?


FlambergUživatel není přihlášen
Advanced Member
Advanced Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:511
Flamberg

--
27.11.2015 07:28  
Zdar!

Jasná věc, "otravuj", od toho tu jsme :-)

1) Můžeš jen jeden, jsou to dvě samostatné schopnosti. To tapnutí představuje cenu, kterou musíš být schopen zaplatit, abys jednu z těch schopností mohl aktivovat.

2) Sesláním kouzla ("to cast a spell") se myslí "takové to klasické seslání". Tedy vezmeš kartu (typicky z ruky, u Scourge of Nel Toth i ze hřbitova), dáš ji na stack (herní zóna, kam se dávají kouzla a schopnosti než se vyhodnotí, aby se na jejich seslání dalo reagovat), vybereš pro ni cíle (pokud nějaké vyžaduje), zaplatíš její cenu. Za "cast a spell" se nepovažuje například aktivování schopnosti (viz Tvoje otázka č.1), nebo spuštění spouštěné schopnosti (Ampryn Tactician).



3) Discard je zahození karty z ruky do hřbitova. Sacrifice znamená vzít kartu vyloženou na bojišti a dát ji do hřbitova. Typicky jsou tyto akce ještě nějak omezeny. Například Duress zahazuje z ruky pouze karty, jež nejsou ani bytosti ani země, a Celestial Flare donutí hráče obětovat pouze jednu z jeho útočíčích nebo blukujících bytostí.



4) Ne. "Mana cost" je termín pro klasickou cenu za seslání, namalovanou v pravém horním rohu karty. U Scourge je "mana cost" 5BlackBlack. Schopnost Scourge říká, že pokud je Scourge ve hřbitově, lze ho seslat. Při tomto sesílání nelze zaplatit jeho klasický mana cost (5BlackBlack), ale je třeba zaplatit alternativní cenu v hodnotě BlackBlack a obětování dvou bytostí, co máš zrovna na bojišti.

5) Ne. Je to analogie s první otázkou. Musíš si vybrat - buďto zaútočíš, nebo aktivuješ tu schopnost, která vyžaduje tapnutí. Toto je zajímavé u bytostí s Vigilance - můžeš je neprve nahlásit jako útočníka (díky Vigilance se útočník netapne) a potom je třeba ještě tapnout, abys aktivoval jejich shopnost.


Flamberg - The official Magic-Guru.cz Rules Advisor, DCI Judge (Level 2)
uberounoUživatel není přihlášen
New Member
New Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:4
uberouno

--
30.11.2015 17:50  
Zdravím, mám další dotazy. Jsou sice začátečnického rázu, ale i na ty je dobré znát odpověď ne?
1) Mohu hrát nějakého commandera jako normální kartu třeba ve formátu modern?
2) Jaký formát je pro začátečníka nejlepší? Standard sice obsahuje nejméně karet, ale zase je podle mě dost finančně náročný. Modern zase obsahuje velké množství karet, ale lze podle mého snadněji poskládat nějaký balíček. Díky za odpovědi
FlambergUživatel není přihlášen
Advanced Member
Advanced Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:511
Flamberg

--
30.11.2015 18:07  
Zdar!

Pokud máš začátečnické dotazy, tak jsi na tom správném místě. Přesně pro Tebe tu jsme :-)

1) Jestli myslíš kartu, která vyšla jen v nějakém Commander balíčku (např. Arjun, the Shifting Flame), tak tu na formátu Modern hrát nemůžeš. Pouze na Legacy a Vintage můžeš hrát i karty z takových speciálních produktů. Abys kartu mohl hrát na Modernu, musela alespoň jednou vyjít v normální edici a to v nějaké sadě od 8th Edition dále.


2) No, top balíček na Modern taky není zrovna levná záležitost :-) Pravda ale je, že karty Ti "neodrotují". Pro začátečníka je nejlepší hrát prostě s ostatními začátečníky formát "co dům dal" :-). Některé větší herny mají dokonce turnaje pouze pro začátečníky. Zkus zapátrat ve svém okolí.
Flamberg - The official Magic-Guru.cz Rules Advisor, DCI Judge (Level 2)
PindoleroUživatel není přihlášen
New Member
New Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:5
Pindolero

--
01.12.2015 10:11  
super! s dovolením ještě pár...
1. "Dwynen, Gilt-Leaf Daen" Dává život i za sebe, jakožto útočícího elfa?
2. "Gideon, Battle-Forged" Když použiju jeho první schopnost na soupeřovo "Viridian Zealot", může se pak tento obětovat ještě než zaútočí dle mýho rozkazu?
3. Kouzla na kartách (např. zrovna ten Zealot) se dají zastavit counterspellem nebo jinym instantem?
4. Když vyrobim z landu bojovníka (např. "roil spout") a v boji zemře, jde normálně na hřbitov, jo?
FlambergUživatel není přihlášen
Advanced Member
Advanced Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:511
Flamberg

--
01.12.2015 12:06  
Ad 1. Ano, i za sebe.

Ad 2. Určitě. Gideona použiješ ve svém kole a pak je ještě spousta času Zealota obětovat. Pokud tedy má pro svou schopnost nějaký cíl. Pokud ne, tak to udělat nemůžeš.

Ad 3. To, co má Zealot se nazývá "aktivovaná schopnost" ("activated ability"). Ty lze rušit jen nečím, co ruší je. Například Stifle.


Ad 4. Ano, celá karta "umře".


Flamberg - The official Magic-Guru.cz Rules Advisor, DCI Judge (Level 2)
uberounoUživatel není přihlášen
New Member
New Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:4
uberouno

--
02.12.2015 21:29  
Zdravím, opět otázečka
1)Když má karta indestructible. Například jako Hero of Goma Fada znamená to že i když je do ní dán jakýkoliv demage čímkoliv tak pořád zůstává na bojišti? a nebo jen neputuje na hřbitov a místo toho do knihovny?
2) Jestli že je na kartě třeba na ladnu: "enters the battkefield tapped" znamená to, že se i tím spouští jeho schopnost, která vyžaduje tapnutí?
Děkuji za odpověď
FlambergUživatel není přihlášen
Advanced Member
Advanced Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:511
Flamberg

--
02.12.2015 21:50  
Vítej zpět :-)

1) Ano, zůstává na bojišti. Bytost má sice na sobě třeba 1000 zranění, ale ignoruje ho. Také ignoruje cokoliv, co říká "destroy" (Ultimate Price, Deathtouch...).


2) Ne. Naopak ta země přijde už tapnutá a nelze ji tedy ihned využívat. Je to nevýhoda.
Flamberg - The official Magic-Guru.cz Rules Advisor, DCI Judge (Level 2)
uberounoUživatel není přihlášen
New Member
New Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:4
uberouno

--
03.12.2015 18:16  
Děkuju, To mě přivádí k další otázce.
1) Je tedy vubec nějak možné se proti takové bytosti s indestructible bránit, tedy zničit ji, nebo alespoň odstranit z bojiště?
2) Nějak moc nechápu kartu Hallowed Moonlight: "Until end of turn, if a creature would enter the battlefield and it wasn´t cast, exile it instead". Přesně moc nerozumím tomu slovu cast. Je to něco jako vyvolaná nebo zaplacená?
3) Existuje nějaká karta, která vrací karty z exilu?
opět děkuji za odpovědi.
FlambergUživatel není přihlášen
Advanced Member
Advanced Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:511
Flamberg

--
03.12.2015 18:53  
1) Na Indestructible funguje řada věcí. Lze bytost exilnout (Utter End), snižit jí odolnost na 0 (Death Wind), obětovat (Celestial Flare). Nebo ji přímo nezabíjet, ale jen nějak šikanovat (Pacifism, Claustrophobia, Unsummon).




2) Ano, Hallowed Moonlight si nevšímá bytostí, které na bojiště vstoupily "klasicky". Tedy byly normálně seslány. Moonlight exiluje například tokeny (Dragon Fodder) nebo bytosti, které by se na bojiště dostaly pomocí nějaké schopnosti (Despoiler of Souls).


3) Takových karet moc není. To je právě síla exilu - v naprosté většině případů, se Ti kartu z exilu nepovede dostat. Teď v poslední sadě (Battle for Zendikar) vyšlo pár karet, které si s exilem hrají. Jinak to umí třeba Torrent Elemental.

Flamberg - The official Magic-Guru.cz Rules Advisor, DCI Judge (Level 2)
Dr. MarlenUživatel není přihlášen
New Member
New Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:5
Dr. Marlen

--
04.12.2015 08:42  
Karty z exile umí vracet Pull from Eternity - <span onclick="ShowCard(1027);" style="text-decoration:underline;cursor:pointer;">Pull from Eternity</span>
FlambergUživatel není přihlášen
Advanced Member
Advanced Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:511
Flamberg

--
04.12.2015 09:22  
Díky doktore :-)

Na tu jsem zapomněl...
Flamberg - The official Magic-Guru.cz Rules Advisor, DCI Judge (Level 2)
PindoleroUživatel není přihlášen
New Member
New Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:5
Pindolero

--
21.12.2015 07:34  
Ahoj, díky za všechnu pomoc a zase bych se optal..
1.a Je rozdíl mezi "put a +1/+1 counter..." a "other creature get +1/+1..." (thunderclap wyvern)? Jde mi o to chybějící slovo counter, protože některý karty pak s počtem counterů dál pracujou, tak zda se počítá i to od wyverny.
2. A ještě k tomuhle tématu... odebíraj se countery, když ta bytost, co je dala, odejde z bojiště? (v obou případech, "put" i "get")
3. "Duress" se dá použít na planeswalkery, ale ne na ty oboustranný z origins např. na "Jace, Vryn´s Prodigy", protože na ruce je to ještě bytost.. souhlas?
FlambergUživatel není přihlášen
Advanced Member
Advanced Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:511
Flamberg

--
21.12.2015 08:49  
Zdar,

1. Ano, je v tom rozdíl. "+1/+1 counter" je vyloženě nějaká značka, která se na tu bytost položí, a dokud tam ta značka bude, tak ta bytost je o jedničku větší. Schopnosti jako má Thunderclap Wyvern fungují pouze, dokud je na bojišti to, na čem jsou napsané. Případně efekty typu Giant Growth platí jen po stanovenou dobu (typicky "until end of turn", tedy to konce kola).



2. Ano, jakmile objekt změní herní zónu (typicky z bojiště do hřbitova, do exilu, do ruky), tak zapomene na svou předešlou existenci a countery z něj spadnou. Stejně tak různé posilovací schopnosti a podobně.

Pro výjimku viz Skullbriar (pro spoustu magicových pravidel najdeš nějakou kartu, která je porušuje/ohýbá :-)).



3. Přesně tak.   
Flamberg - The official Magic-Guru.cz Rules Advisor, DCI Judge (Level 2)
kubicvaUživatel není přihlášen
New Member
New Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:4
kubicva

--
24.12.2015 18:17  
Ahoj
S dovolením se přiživím na již existujícím topicu. Mám také několik nejasností a chtěl bych požádat o vysvětlení. Předem děkuji.

1) Vykládám Emeria Angel a hned v zápětí se pokusím o vyložení země. Soupeř mi chce anděla zabít nějakým instantem, ihned poté co přijde do hry. Lze instatním zabíjením zabránit příchodu bird tokenu? Matně si vybavuji, že země není spell a nejde tudíž na stack? Prioritu po zahrání anděla mám pořád já?

Emeria Angel 2WW
Creature — Angel (3/3)
Flying
Landfall — Whenever a land enters the battlefield under your control, you may put a 1/1 white Bird creature token with flying onto the battlefield.

2) Pokud se nepletu, upkeep je první část kola, ve které mohu hrát instant. Je možné zahrát v upkeepu Disenchant na vlastní Bitterblossom a zabránit tak ztrátě jednoho života?

Disenchant 1W
Instant
Destroy target artifact or enchantment.

Bitterblossom 1B
Tribal Enchantment — Faerie
At the beginning of your upkeep, you lose 1 life and put a 1/1 black Faerie Rogue creature token with flying onto the battlefield.


3) Mám poslední život. Soupeř na mě útočí dvěma bytostmi, obě 3/3. Já blokuji svou bytostí 4/4 s lifelinkem. Prohraju hru během vyhodnocování zranění, nebo souboj skončím se dvěma životy a hra pokračuje?

Díky Ahoj
FlambergUživatel není přihlášen
Advanced Member
Advanced Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:511
Flamberg

--
25.12.2015 08:29  
Ahoj!

1) Přesně tak. První okénko, kdy soupeř může reagovat instantem, je v okamžiku, kdy anděl a země jsou již na bojišti a andělova schopnost na stacku. A zabitím anděla v reakci na jeho schopnost nezabrání tomu, aby se token vyrobil.


2) Ne, nelze. Schopnost Bitterblossomu se spustí na začátku upkeepu a dá se na stack. Teprve potom dostaneš prioritu k zahrání Disenchantu. A, podobně jako v otázce 1), zničením zdroje schopnosti nezabráníš jejímu vyhodnocení.


3) Přežiješ. Životy za lifelink se přidávají ve stejném okamžiku jako o ně přijdeš za zranění od soupeřovy neblokované bytosti. Až poté se kontroluje, zda náhodou nemáš 0 a méně životů.

Něco jiného by bylo, kdyby Lifelink stále fungoval jako trigger (jako kdysi dávno před Magic 2010). Nebo například Vampiric Link.


Flamberg - The official Magic-Guru.cz Rules Advisor, DCI Judge (Level 2)
kubicvaUživatel není přihlášen
New Member
New Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:4
kubicva

--
25.12.2015 14:05  
Děkuji za vysvětlení.
Jen se ujistím k bodu 3, pokud by bránila bytost očarovaná Vampiric Linkem, tak by zisk života, jakožto trigger šel normálně na stack, tudíž by ztráta životů "přišla rychleji" a já bych prohrál?
FlambergUživatel není přihlášen
Advanced Member
Advanced Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:511
Flamberg

--
25.12.2015 15:57  
Tak tak. On se dokonce ten trigger z Vampiric Linku ani na stack nestihne dát. Protože triggery se na stack dávají až po provedení "state-based akcí" (z nichž jedna říká "704.5a If a player has 0 or less life, he or she loses the game.").
Flamberg - The official Magic-Guru.cz Rules Advisor, DCI Judge (Level 2)
kubicvaUživatel není přihlášen
New Member
New Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:4
kubicva

--
27.12.2015 17:03  
Ahoj
Děkuju za odpovědi. Mám několik dalších dotazů.

1. Ve hře je tapnutý Goblin Sharpshooter a 3 další bytosti. Soupeř hraje Wrath of God. Je možné udělit se Sharpshooterem nějaká zranění, nebo zemřou všechny bytosti naráz?

Goblin Sharpshooter 2 R
Creature — Goblin (1/1)
Goblin Sharpshooter doesn't untap during your untap step.
Whenever a creature dies, untap Goblin Sharpshooter.
T: Goblin Sharpshooter deals 1 damage to target creature or player.

Wrath of God 2 WW
Sorcery
Destroy all creatures. They can't be regenerated.

2. Mám ve hře Arms Dealera jako jedinou bytost. Mohu jeho samotného obětovat do jeho vlastní schopnosti pro 4 zranění do jiné bytosti? Obdobně – mám ve hře Nantuko Huska. Mohu jeho samotného obětovat do jeho vlastní schopnosti. Např. když blokuje bytost s liftinkem aby soupeř nedostal životy?

Arms Dealer 2 R
Creature — Goblin Rogue (1/1)
1 R, Sacrifice a Goblin: Arms Dealer deals 4 damage to target creature.

Nantuko Husk 2 B
Creature — Zombie Insect (2/2)
Sacrifice a creature: Nantuko Husk gets +2/+2 until end of turn.

3. Mám ještě jeden dotaz, podobný tomu prvnímu. Ve hře mám kartu Intruder Alarm a Llanowar Elfa. Hraji Hordeling outburst, který mi přinese naráz 3 tokeny. Je možné odtapnout elfa 3x a získat tak 3 many?

Intruder Alarm 2 U
Enchantment
Creatures don't untap during their controllers' untap steps.
Whenever a creature enters the battlefield, untap all creatures.


Llanowar Elves G
Creature — Elf Druid (1/1)
T: Add G to your mana pool.

Hordeling Outburst 1 RR
Sorcery
Put three 1/1 red Goblin creature tokens onto the battlefield.

Děkuji
FlambergUživatel není přihlášen
Advanced Member
Advanced Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:511
Flamberg

--
27.12.2015 21:41  
Zdar,

1) Ne, nestihneš nic, protože umřou naráz a ve chvíli, kdy se má Sharpshooter odtapnout, už není na bojišti.


2) Ano, můžeš. Srovnej například s kartou Cartel Aristocrat.


3) Ano, toto lze. Alarm se spustí třikrát (za každého goblina). Tedy se dají na stack tři triggery. Ty se pak budou postupně jeden po druhém vyhodnocovat a ty v těchto okénkách můžeš tapovat elfa pro manu. Tato mana ti pak vydrží až do konce aktuální fáze/kroku kola.
Flamberg - The official Magic-Guru.cz Rules Advisor, DCI Judge (Level 2)
kubicvaUživatel není přihlášen
New Member
New Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:4
kubicva

--
28.12.2015 13:26  
Děkuju za odpovědi.
PindoleroUživatel není přihlášen
New Member
New Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:5
Pindolero

--
29.12.2015 21:39  
Čaues. Ohledně toho Emeria angela nerozumim tvojí odpovědi.. "První okénko, kdy soupeř může reagovat instantem, je v okamžiku, kdy anděl a země jsou již na bojišti a andělova schopnost na stacku." Nejde tedy použít counterspell (např. Horribly awry) a zabránit příchodu anděla na bojiště?
A hlavně bych se rád zeptal na "Dragonmaster Outcast"... vyrábí token každé následné kolo po příchodu nebo jenom jednou? Moc díky za vysvětlování a šťastnej Novej!
FlambergUživatel není přihlášen
Advanced Member
Advanced Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:511
Flamberg

--
29.12.2015 22:41  
Zdar,

Máš pravdu, nenapsal jsem to úplně šťastně. Na seslání samotného anděla samozřejmě můžeš reagovat counterspellem. Vycházel jsem z původního dotazu: "Vykládám Emeria Angel a hned v zápětí se pokusím o vyložení země. Soupeř mi chce anděla zabít nějakým instantem, ihned poté co přijde do hry."

Outcast vyrobí jednoho draka každé tvé kolo, kdy máš v upkeepu na bojišti alespoň 6 zemí.
Flamberg - The official Magic-Guru.cz Rules Advisor, DCI Judge (Level 2)
cermiiUživatel není přihlášen
New Member
New Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:2
cermii

--
28.01.2016 06:41  
Karta země Ally Encampmen kámoš tvrdí že když se tapne tak to udělá jednu bezbarvou zemi a jednu jakoukoliv zemi pro ally a já si myslim že to udělá jednu bezbarvou nebo jednu pro ally ale né dvě najednou tak bych to potřeboval rozseknout předem děkuji
FlambergUživatel není přihlášen
Advanced Member
Advanced Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:511
Flamberg

--
28.01.2016 20:34  
Zdar!

Pravdu máš ty. Obě ty schopnosti vyžadují jako cenu pro aktivaci tapnutí Encampmentu. Takže si musíš vybrat. Je to stejné jako bys přišel do krámu a chtěl si za jednu korunu koupit dva rohlíky (kdyby tedy jeden rohlík stál kačku :-D).


A mimochodem, co takhle založit nové téma? :-)

Flamberg - The official Magic-Guru.cz Rules Advisor, DCI Judge (Level 2)
Rendy77Uživatel není přihlášen
New Member
New Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:2
Rendy77

--
17.03.2016 18:55  
zdravím rád bych se zeptal na pár věcí např. 1) Jestli může být karta s Intimidate jako např. Bladetusk Boar blokován dvou nebo více barevnou příšerou jako např. Fanatic of Xenagos
...2) pak jestli může být abillyta použita vícekrát jako např. karta
Wren´s Run Packmaster jestli může udělat třeba dva tokeny během jednoho kola.
...3)když vyložim kartu
Drove of Elves a mám vyloží 4 zelený karty tak přijde jako 4/4 ale když mě nekdo zničí jeden zelenej pernament stane se z ní 3/3 nebo zůstane 4/4 ?

Rendy77Uživatel není přihlášen
New Member
New Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:2
Rendy77

--
17.03.2016 18:58  
zdravím rád bych se zeptal na pár věcí např. 1) Jestli může být karta s Intimidate jako např. Bladetusk Boar blokován dvou nebo více barevnou příšerou jako např. Fanatic of Xenagos
...2) pak jestli může být abillyta použita vícekrát jako např. karta Wren´s Run Packmaster jestli může udělat třeba dva tokeny během jednoho kola.
...3)když vyložim kartu Drove of Elves a mám vyloží 4 zelený karty tak přijde jako 4/4 ale když mě nekdo zničí jeden zelenej pernament stane se z ní 3/3 nebo zůstane 4/4 ?

FlambergUživatel není přihlášen
Advanced Member
Advanced Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:511
Flamberg

--
18.03.2016 09:33  
Ahoj!

1) Ano, Fanatic může blokovat Boara. Stačí, aby spolu sdíleli alespoň jednu barvu.
702.13b A creature with intimidate can’t be blocked except by artifact creatures and/or creatures
that share a color with it.


2) Ano, Packmasterovou schopnost můžeš aktivovat vícekrát za kolo. V podstatě, dokud máš na to manu. A to kdykoliv, stejně jako instant: v soupeřově kole, v reakci na nějaké soupeřovo kouzlo, atd.


3) Síla a odolnost této bytosti se neustále přepočítává s tím, jak se ti mění počet zelených permanentů na bojišti. Pokud máš například na bojišti Drove a k tomu pět zelených elfích 1/1 tokenů, je Drove 6/6. Když soupeř zahraje Languish (-4/-4 všem bytostem do konce kola), nejprve ti umřou všechny 1/1 tokeny, tím se Drove zmenší na -3/-3 (1/1 + -4/-4) a následně umře taky.


Mimochodem, častá chyba, kterou hráči s Drove dělají: země (Foresty) jsou bezbarvé a tedy nezvětšují Drove.
Flamberg - The official Magic-Guru.cz Rules Advisor, DCI Judge (Level 2)
Petr13Uživatel není přihlášen
New Member
New Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:4
Petr13

--
21.09.2016 21:52  
 Snažím se objevit ktásy magicu, ale je to těžké, skoro žádnou kartu nechápu a ani nevím, kde hledat nějaké vysvětlení. Tím čím si procházím si přece musel projít každý, tak se divím, že neexistuje nějaká databáze všech karet a ke každé z nich diskuse, kdy by ty začátečnické dotazy byly jednou pro vždy zodpovězeny. Nebo jen špatně hledám?

Zkusím se ptát tady, jestli se mnou budete mít trpělivost.

Hollow Dogs 3/3 [9] - Whenever HD attacks, it gets +2/+0 until end of turn.

Nechápu, karta získá ten bonus před útokem nebo až po? K čemu je to dobré? Proč nemá rovnou 5/3, asi lze útočit opakovaně v jednom kole, ale jak? Může se to sčítat? To jsou otázky, které mě napadají po přečtení karty.

Jiný dotaz. Jak se bránit proti kartě s regenerací? Hraju ji dobře, že pokud je použita při obraně, tak na začátku nového kola ji lze použít při útoku?
FlambergUživatel není přihlášen
Advanced Member
Advanced Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:511
Flamberg

--
22.09.2016 09:29  
Ahoj Petře,

Vítej na našem fóru!

Ano, začátky nejsou nikdy lehké (obvzlášť v Magicu). Z mé zkušenosti je úplně nejlepší, když máš možnost si o MtG povídat s někým, kdo už pár let hraje. A "povídat" myslím doslova - není nad osobní kontakt, kdy karty, o kterých mluvíte, držíte v rukou. Ideální by bylo, kdyby v Tvém okolí byla nějaká herna nebo kroužek, kde se MtG hraje. Zkus locator.wizards.com

Databáze všech karet s diskuzí existuje: gatherer.wizards.com. Odpověď na Tvé dva dotazy tam ale nejspíše nenajdeš, protože se týkají spíše obecných pravidel. Dost pomáhá zkusit googlit a na obecné informace o pravidlech je třeba dobrá mtgsalvation (viz třebahttp://mtgsalvation.gamepedia.com/Regenerate o regeneraci).

K tvým dvěma dotazům:

1) Hollow Dogs - tady je třeba vědět, jak přesně funguje combat. Bojová fáze je v každém kole obvykle jen jedna a má následující kroky:

1. Beginning of Combat Step

    - hráči dostanou prioritu (poslední možnost, kdy lze tapnout případné útočníky, aby nemohli útočit)

 

2. Declare Attackers Step

    - útočící hráč nahlásí, které jeho bytosti útočí a kam útočí (hráč/planeswalker); vybrané bytosti se tapnou

    - hráči dostanou prioritu (poslední možnost, kdy lze tapnout případné obránce, aby nemohli bránit)

 

3. Declare Blockers Step

    - bránící se hráč nahlásí, které jeho bytosti blokují a jak blokují.

    - pokud je jeden útočník bráněn více obránci, útočící hráč je srovná "do uličky", aby bylo jasné pořadí, v jakém budou obránci umírat

    - hráči dostanou prioritu (poslední možnost, kdy lze před udělením first strike zranění hrát combat triky)

 

4. Combat Damage Step (First Strike)

    - tento krok proběhne pouze, pokud je součástí boje bytost s First strike nebo Double strike

    - bytosti s First Strike či s Double Strike udělí damage. Zabité bytosti umírají, hráči přichází o životy, planeswalkeři o své loyalty countery, přidávají se životy za Lifelink...

    - hráči dostanou prioritu (poslední možnost, kdy lze před udělením normálního zranění hrát combat triky a například odebrat bytosti Double Strike)  

 

5. Combat Damage Step (Normální)

    - damage udělí bytosti, jež neměly v prvním Combat Damage Stepu First Strike nebo Double Strike, a také bytosti, jež mají nyní Double Strike. Zabité bytosti umírají, hráči přichází o životy, planeswalkeři o své loyalty countery, přidávají se životy za Lifelink...

    - hráči dostanou prioritu  

 

6. End of Combat Step

    - hráči dostanou prioritu (poslední možnost, kdy lze hrát triky týkající se boje jako třeba Divine Verdict)


Tedy v kroku Declare Attackers Step, poté, co jsi své Hollow Dogs nahlásil jako útočníky, se spustí jejich schopnost a oni dostanou +2/+0.

Normálně lez útočit jen jednou za kolo, ale kdyby se ti náhodou nějak povedlo zaútočit v jednom kole se psy vícekrát (http://gatherer.wizards.com/Pages/C...eid=205271" target="_blank">Relentless Assault), můžou psi dostat další +2/+0.
http://gatherer.wizards.com/Handler...;type=card" alt="" />

Dalším důvodem, proč jsou psi takto napsaní (a nejsou rovnou 5/3) je, že pak jinak interagují s dalšími kartami. Například s pomocí http://gatherer.wizards.com/Pages/C...eid=373640" target="_blank">Vanquish the Foul se ti pravděpodobně soupeřovy Hounds nepovede zlikvidovat, protože Vanquish the Foul je Sorcery a v Tvém kole jsou psi vždy 3/3.
http://gatherer.wizards.com/Handler...;type=card" alt="" />

Navíc ta schopnost psů hezky ukazuje, co jsou tito psi zač - normálně milí domácí mazlíčkové nějakého nekromanta, ale jakmile je na někoho poštveš, tak ho agresivně roztrhají na kousky.

2) Regenerace funguje nějak takto:

Regenerace vytvoří jednorázový ochranný štít, který hlídá, jestli náhodou nemá být chráněný permanent zničen. Pokud by se tak mělo stát, štít tomuto zničení zabrání a místo toho permanent vyléčí (pokud byl zraněný), tapne ho a odstraní z boje (pokud útočil nebo blokoval).

 

Štít trvá pouze do konce kola. Pokud se do konce kola nevyužije, zmizí sám od sebe.

 

Regenerace si všímá pouze efektů, jež říkají "destroy". Sem se počítají různá kouzla typu Hero's Downfall. Výsledkem smrtelného zranění je také "destroy".

 

Regenerace je krátká například na "sacrifice", "exile", "-X/-X".

 

Bytost, jež se zregeneruje, vůbec nejde do hřbitova (a tedy například nespouští karty jako je Dark Prophecy).

 

 

Příklad 1 - Drudge Skeletons v boji

 

Situace: Je soupeřovo kolo, konkrétně začátek Combat fáze. Ty máš na bojišti odtapnuté Drudge Skeletons. Soupeř má na bojišti odtapnutého Kalonian Behemotha.

 

  • Soupeř vybere útočníky - nahlásí Kalonian Behemotha.
  • Soupeř dostane prioritu a oba můžete sesílat kouzla či aktivovat schopnosti. Nikdo nic nedělá.
  • Vybíráš obránce - řekneš, že kostlivci budou pašíka blokovat.
  • Soupeř dostane prioritu a oba můžete sesílat kouzla či aktivovat schopnosti. Začíná soupeř (protože probíhá jeho kolo) a ten passne. Nyní tedy přišla řada na Tebe. Ty vidíš, že pokud nic neuděláš, tak Behemoth zadupe kostlivce do země. Rozhodneš se tedy aktivovat schopnost Drudge Skeletons.
  • Zaplatíš jednu černou manu a schopnost jde na stack. Dejme tomu, že nikdo už nic nedělá, a schopnost kostlivců se vyhodnotí.
  • Efekt schopnosti říká "Regenerate Drudge Skeletons". To znamená, že kostlivci nyní dostali do konce kola "ochranný štít" na jedno použití. Tento štít způsobí to, že pokud by něco způsobilo zničení kostlivců ("destroy"), tak místo odchodu do hřbitova se kostlivci tapnou + odstraníš z nich všechno damage (jako na konci kola) + odstraníš je z boje.
  • Nikdo už nic nehraje a tedy přejdete k udílení zranění. Behemoth udělí 9 zranění kostlivcům a ti mu dají za 1.
  • Nyní opět dostane soupeř prioritu. Těsně před tím se ale provedou takzvané "state-based actions". To jsou akce, které kontrolují, že ve hře nedojde k nějaké nelegální situaci. A jedna ze state-based actions zní: 704.5g If a creature has toughness greater than 0, and the total damage marked on it is greater than or equal to its toughness, that creature has been dealt lethal damage and is destroyed. Regeneration can replace this event.
  • Tedy, 9 zranění na kostlivcích by způsobilo, že by šli do hrobu. Nicméně nyní se uplatní ten "ochranný štít". Tedy místo toho, abys kostlivce poslal tam, kam všichni kostlivci patří, uděláš následující:
  1. sundáš z nich všechno zranění (9)
  2. tapneš je (pokud nebyli tapnutí)
  3. odstraníš je z boje (a tedy na ně už v tomto kole nepůjde seslat karty typu Divine Verdict)

 

 

Příklad 2 - Drudge Skeletons vs. Day of Judgment

 

Situace: Je soupeřovo kolo. Ty máš na bojišti Drudge Skeletons. Soupeř má na ruce Day of Judgment.

 

  • Soupeř ohlásí seslání Day of Judgment. Zaplatí 2WW a dá "wrata" na stack. Dál už nic nedělá a passne.
  • Po passnutí dostaneš prioritu a můžeš nějak reagovat. Pokud neuděláš nic, tak kostlivci umřou. Rozhodneš se tedy aktivovat schopnost kostlivců. Zaplatíš jednu černou manu a schopnost jde na stack nad Day of Judgment. Už nic neděláš a passneš.
  • Soupeř taky nic nedělá a taky passne - vyhodnotí se tedy vršek stacku. To jest, kostlivci dostanou svůj ochranný regenerační štít.
  • Opět se dá něco sesílat, ale nikdo už nic nedělá.
  • Vyhodnotí se Day of Judgment. Všechny bytosti jsou zničeny. Nicméně u Drudge Skeletons se uplatní jejich ochranný štít, jelikož Day of Judgment říká "destroy". Tedy, místo toho, abys dal kostlivce do hrobu:
  1. zůstanou na bojišti
  2. sundáš z nich všechno případné zranění
  3. tapneš je (pokud nebyli tapnutí)
  4. odstraníš je z boje (jelikož v boji nejsou, nemá to efekt)

Flamberg - The official Magic-Guru.cz Rules Advisor, DCI Judge (Level 2)
Petr13Uživatel není přihlášen
New Member
New Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:4
Petr13

--
22.09.2016 11:39  
Děkuji za velmi obsáhlé a důkladné vysvětlení. Těm fázím docela rozumím, akorát mi nebylo jasné, kdy se jaká vlastnost aplikuje. Pochopil jsem tedy, že ta formulace na kartě znamená přidat na začátku útoku, tj. před vyhodnocením. Jen pro zajímavost, jak by to bylo formulované, kdyby se to mělo aktivovat až na konci útoku? Tedy kdybych se psy útočil dvakrát během kola, že by se to navýšení projevilo až při druhém útoku.

Jinak jsem už starší, táta od tří malých dětí, to znamená s hodně málo časem, takže mi nezbývá než to jako samouk studovat po nocích, když to všechno spí. MtG znám primárně z konzole, kde mě to baví, tak jsem si koupil od někoho sedm sestavených balíčků po 40 kartách a teď se tím snažím prokousat. Zatím jsem odehrál asi 8 partií (sám se sebou) a pokaždé vyhrála černá magie proti dvoum různým zeleným balíčkům. Nějak mi to s nimi nejde a na konzoli mě přitom bavily nejvíc. Budu muset vyzkoušet další barvy.

Ještě mi není jasná vlastnost, která způsobuje, že po vyložení creature na bojiště nemusím čekat na další svoje kolo, abych s ní mohl zaútočit. Není mi to jasné hlavně proto, že karty se vykládají až po útoku. Znamená to, že mohu takovou kartu vyložit už před útokem nebo že po jejím vyložení mohu dodatečně zaútočit?

FlambergUživatel není přihlášen
Advanced Member
Advanced Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:511
Flamberg

--
22.09.2016 12:53  
1) Je to spekulace, ale aby Hounds fungovali tak, jak píšeš, muselo by na nich být napsáno něco jako "Whenever Hollow Dogs attacks, it gets +2/+0 at end of combat until end of turn.". Podobně jako má třeba Wicker Warcrawler.



2) Každý balíček je jiný a skládá se z různě silných karet. Dost tedy záleží, co v těch balíčcích máš. Umím si, představit, že pokud ten tvůj černý má dost přímého zabíjení (Doom Blade a podobně), dokáže všechny velké zelené pašíky snadno eliminovat a pak si doletět k vítězství třeba nějakým upírem. Taková klasická kontrolní strategie. Fakt vřele doporučím, najít si někoho v okolí a občas si zahrát (už je proto, že hrát sám proti sobě není taková zábava). Kdybys byl z Prahy nebo z Litoměřicka, tak bych se toho klidně ujal - dělat "sparing partnera" :-)


3) Kouzla nemusíš sesílat pouze po boji. Celé tvoje kolo vypadá takhle:

1. Untap
2. Upkeep
3. Draw
4. První main fáze
5. Combat
6. Druhá main fáze
7. Konec kola

Ve tvých dvou hlavních fázích můžeš dělat cokoliv: položit zemi, seslat nějakou kartu (bytost, očarování, artefakt atd.).
V ostatních fázích můžeš sesílat pouze Instanty.

Flamberg - The official Magic-Guru.cz Rules Advisor, DCI Judge (Level 2)
Petr13Uživatel není přihlášen
New Member
New Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:4
Petr13

--
22.09.2016 13:36  
Predpokladam, ze balicky jsou vyvazene, v inzeratu to bylo popsane jako:
Dobře vyvážené předkonstruované cca 40 kartové decky vhodné pro příležitostné hraní. Od každé základní barvy jeen, včetně původních krabiček. Možno i smíchat vždy dvě barvy dohromady a vytvářet různě barevné 80-tikartové dvoubarevné variace. Oproti složení karet, jak jej namixovali wizardi jsem cca 5% karet zaměnil za jiné, aby balíčky byly opravdu vyvážené (v původním složení se např. červená proti zelené vůbec nechytala). Kompletní seznam karet viz fotografie.
Stav: mint až near mint
Ideální pro člověka/partiu, která nemá čas zabývat se skládáním decku a jen se chtějí jednou za čas potkat u MtG a hrát.

Jako bonus zelený a černý theme deck, oba jsem podstatně rozšířil, kompletní seznam karet opět viz fotky. 

Ty karty jsou vyfocene tady: https://ulozto.cz/!KwmdeLZpE/mtg-rar

Domnivam se, ze spis neumim spravne vyuzit vsechny moznosti, co zelene nabizi.

Jinak dekuji za nabidku, ale jsem z maleho mesta na morave :-).

Edit: tak zpet, uz to chapu. Takze vykladat kreatury muzu uz pred bojem, zmatly me ceske navody, ktere v prvni fazi rikaji vylozit manu, pak boj a v druhe fazi vylozit kreatury. Ale nalezl jsem ted hezke obrazkove pdf s pravidly, asi primo od vydavatele MtG, tam to bude snad vsechno popsano poradneji.  
YEVAUživatel není přihlášen
New Member
New Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:14
YEVA

--
22.09.2017 12:06  
Ahoj profesoři magie,

jelikož jsem v Magicu úplný nováček, tak mám dva dotazy:

1. Co znamená funkce Embalm? Například uvedu kartu Anointer Priest.

2. Co znamená funkce Cycling? Karta Angel of the God-Pharaoh.

S pozdravem

YEVA
FlambergUživatel není přihlášen
Advanced Member
Advanced Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:511
Flamberg

--
22.09.2017 14:25  
Ahoj Yevo,

1. Pokud má bytost schopnost Embalm, tak ji lze "nabalzamovat" a vyrobit si z ní Zombíka. Herne to funguje tak, že když máš bytost s Embalm ve hřbitově, můžeš zaplatit cenu uvedenou u Embalm a dáš si na bojiště token, který bude bílý Zombie se silou, odolností a schopnostmi jako puvodní bytost. A ta puvodní karta nabalzamované bytosti se dá do exilu (tj. úplně pryč ze hry), aby ji nešlo nabalzamovat znovu.

Tedy, když máš Anointer Priesta ve hřbitově, můžeš zaplatit 3White, dát Priesta do exilu a na bojišti si vyrobit 1/3 Zombie s původní Priestovou schopností. Mimochodem, nabalzamovaný  Priest vidí sám sebe přicházet na bojiště jako token a tedy ti taky ještě přidá jeden život za svou schopnost.


A pozor na to, že Embalm lze, narozdíl od klasických aktivovaných schopností, používat pouze jako sorcery. Tedy v hlavní fázi Tvého kola a také ne v reakci na něco jiného.


2. Schopnost Cycling funguje z ruky. Když máš na ruce kartu s Cycling můžeš se kdykoliv rozhodnout, že tuto kartu zahodíš do hřbitova a zaplatíš cyklovací cenu (u anděla 2). Místo toho si lízneš novou kartu. Cycling je dobrý v tom, že takto "recykluješ" karty, které ti jsou v dané situaci k ničemu a snažíš se prolízat k něčemu užitečnějšímu.

Například si představ situaci, kdy máš anděla na ruce a na bojišti zoufale málo zemí. Víš, že jestli si brzo nějakou nelízneš, pravděpodobně prohraješ. A tak se rozhodneš anděla procyklit, protože je ti jasné, že na těch 6 man se stejně jen tak nedostaneš.

Cycling je taky super v tom, že ho můžeš použít kdykoliv. V soupeřově kole, v reakci na nějakou soupeřovu kartu...

V případě dalších dotazů se klidně ptej dál. Od toho tu jsme.
Flamberg - The official Magic-Guru.cz Rules Advisor, DCI Judge (Level 2)
YEVAUživatel není přihlášen
New Member
New Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:14
YEVA

--
22.09.2017 16:17  
Děkuju Flambergu za odpověď a mám jeden mimoherní dotaz: Existuje v Kroměříži, či v Havířově nějaká herna Magiců, či Pokémonů???
FlambergUživatel není přihlášen
Advanced Member
Advanced Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:511
Flamberg

--
22.09.2017 20:34  
V okolí Kroměříže nějací hráči jsou. Oficiální Magicová herna tam ale není. Nejblíže je asi Otarie v Olomouci (https://www.facebook.com/MTGOTARIE/). Pokémon scénu nesleduju, takže v tom neporadím.

Nejblíž Havířovu bude asi ostravský Black Lotus (www.blacklotus.cz).
Flamberg - The official Magic-Guru.cz Rules Advisor, DCI Judge (Level 2)
YEVAUživatel není přihlášen
New Member
New Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:14
YEVA

--
24.09.2017 16:25  
 Ahojky,

jsem tu zase - možná s poněkud debilnějším dotazem, ale nedá mi to! Jaký je rozdíl mezi Enchantmantem a Instantem?

A jeden off-topic: Neznáte na youtube.com nějakého YouTubera, který dělá vidcast o Magicích vhodný pro začínající hráče?


S pozdravem

YEVA









YEVAUživatel není přihlášen
New Member
New Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:14
YEVA

--
24.09.2017 16:52  
 Ještě mne napadl tento dotaz, když je na kartě napsáno "until end of turn", co se stane s kartou po aplikovaní účinku? Zmizí po kole do hřbitova, či co se s ní stane?

Viz karta Adanto Vanguard.

Ahojky 

YEVA
FlambergUživatel není přihlášen
Advanced Member
Advanced Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:511
Flamberg

--
25.09.2017 11:06  
Zdar!

Enchantment

- Lze seslat pouze v tvé hlavní fázi a nelze s ním na nic reagovat (tj. takzvaná "sorcery speed" stejně jako Creature, Artefakty a Sorcery).
- Sesílá se klasicky (zaplatíš cenu, kouzlo jde na stack a následně se vyhodnotí) a pak vstupuje na bojiště.
- Na bojišti leží pořád a dělá, co je na něm napsáno (dokud ho něco nezničí... Demystify?).


- Speciálním podtypem Enchantmentu jsou Aury. Aura nemůže být na bojišti jen tak. Musí vždy něco očarovávat. Na Auře je vždy specifikováno, jaký objekt může očarovat. Například Mark of the Vampire má napsáno "Enchant creature" a tedy jím jdou očarovat pouze bytosti. Jakmile Aurou očarovaný objekt z bojiště odejde, Aura jde do hřbitova.



Instant
- Lze sesílat kdykoliv (i v soupeřove kole) a lze s ním reagovat na jiné akce (tj. takzvaná "instant speed").
- Sesílá se klasicky (zaplatíš cenu, kouzlo jde na stack a následně se vyhodnotí). Při vyhodnocení provede svůj efekt a jde do hřbitova.
- Pokud je součástí instantního efektu nějaké časové omezení, dá se sice karta instantu do hřbitova, vytvoří ale "neviditelný" kontinuální efekt s tímto trváním. Například karta Crash the Ramparts sice ihned po vyhodnocení odejde do hřbitova, vytvoří ale efekt, který do konce kola bude zacílené bytosti zvyšovat sílu a odolnost a přidávat Trample. Pokud v efektu žádné časové omezení uvedeno není, platí stále.



Aktivované schopnosti
- Analogicky k Instantům fungují aktivované schopnosti (jako je druhá schopnost Adanto Vanguarda; poznáš je podle toho, že mají v textu dvojtečku).
- Jakmile máš Vanguarda na bojišti, dá se jeho schopnost aktivovat kdykoliv ("instant speed").
- Zaplatíš cenu uvedenou před dvojtečkou, schopnost se dá na stack, a až se vyhodnotí, provede se text za dvojtečkou.
- Opět může být v textu nějaké časové omezení. Například Vanguard bude nezničitelný pouze do konce kola.
Flamberg - The official Magic-Guru.cz Rules Advisor, DCI Judge (Level 2)
YEVAUživatel není přihlášen
New Member
New Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:14
YEVA

--
25.09.2017 11:16  
Trošku blbá otázka, ale co je to ten stack???
FlambergUživatel není přihlášen
Advanced Member
Advanced Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:511
Flamberg

--
26.09.2017 08:19  
Stack je imaginární herní zóna, přes kterou jde většina akcí typu sesílání kouzla a aktivování schopnosti. Slouží k tomu, aby hráči mohli na akce reagovat.

Například kdykoliv sesíláš nějakou bytost, tak to nefunguje jen tak, že zaplatíš její cenu a dáš ji rovnou na bojiště (přestože to tak vypadá). Dle pravidel to proběhne tak, že zaplatíš cenu a sesílaná karta nejde hned na bojiště ale nejprve na stack. "Visí ve vzduchu" a hráči na takové kouzlo mohou zareagovat. Například ho mohou zkusit zrušit (Cancel), aby se to kouzlo vůbec nevyhodnotilo a jen se dalo do hrobu.


Další typická situace se stackem jsou zabíjecí kouzla a ochrana proti nim:

Situace: ty máš na ruce Lightning Strike. Soupeř má na bojišti 3/3 dinosaura. Soupeř má na ruce Crash the Ramparts.


1. Ohlásíš, že sesíláš blesk. Dáš Lightning Strike na vršek momentálně prázdného stacku. Jako cíl blesku určíš soupeřova dinosaura a zaplatíš 1Red. Z karty "Lightning Strike" v tvé ruce se tak stalo kouzlo na stacku.

2. Soupeři předáš prioritu k provádění akcí. Pokud nikdo nic neudělá, blesk se vyhodnotí a udělí dinosaurovi zranění. Soupeř se tedy rozhodne, že na Lightning Strike na stacku zareaguje svým Crash the Ramparts.

3. Soupeř ohlásí seslání svého instantu a dá ho na stack NAD tvůj Lightning Strike. Jako cíl pro Crash the Ramparts nahlásí svého dinosaura a zaplatí 2Green. Crash je seslán (ale zatím není vyhodnocen).

4. Stack nyní vypadá následovně: dole je tvůj Lightning Strike a nad ním je Crash the Ramparts.

5. Vrátí se ti priorita a můžeš ještě něco dělat. Už nemáš co, takže nic neděláš.

6. Vyhodnotí se nejvrchnější objekt na stacku - Crash the Ramparts - a tedy se provede celý jeho text. Ze soupeřova dinosaura je nyní do konce kola 6/6 obluda se schopností Trample. Crash the Ramparts odvedl svou práci a jde do soupeřova hřbitova.

7. Opět hráči dostávají prioritu. A opět už nikdo nic nedělá.

8. Vyhodnotí se zbývající objekt na stacku - Lightning Strike. Soupeřův dinosaur dostane 3 zranění a Strike jde do tvého hřbitova.

9. Hra zkontroluje zda něco nemá umřít. Vidí 6/6 dinosaura s 3 zraněními, takže si ho nevšímá.


A nyní si představ obrácenou situaci:

1. Soupeř zahraje svůj Crash the Ramparts jako první (třeba chce svého dinosaura posílit, aby dal v boji více zranění). Dá Crash na stack, zacílí na dinosaura a zaplatí 2Green.

2. Ty nahlásíš Lightning Strike a dáš ho na stack NAD Crash. Jako cíl zvolíš dinosaura a zaplatíš 1Red.

3. Nikdo nic nedělá a tedy se nejvrchnější karta na stacku vyhodnotí. Tvůj Lightning Strike udělí 3 zranění dinosaurovi a blesk jde do hrobu.

4. Hra vidí 3/3 dinosaura s 3 zraněními. Ten je tedy zničen a putuje do hrobu.

5. Nikdo už nic nedělá a tedy přijde řada na poslední objekt na stacku - soupeřův Crash the Ramparts. Ten se pokusí také vyhodnotit, ztratil ale svůj cíl ("target") a tedy neudělá nic, je zrušen a jen se položí do hrobu.


Je to jasnější?
Flamberg - The official Magic-Guru.cz Rules Advisor, DCI Judge (Level 2)
YEVAUživatel není přihlášen
New Member
New Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:14
YEVA

--
26.09.2017 11:11  
Ahojky Flambergu,

jsem tu zase s trochu hloupými dotazy, ale co naplat jsem jenom člověk a začátečník v Magicu.

1. Co znamená funkce Rebound?<span onclick="ShowCard(19126);" style="text-decoration:underline;cursor:pointer;"><br />




YEVAUživatel není přihlášen
New Member
New Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:14
YEVA

--
26.09.2017 11:14  
2. Co znamená funkce Renown?

Děkuji a nezlob se, že tě tak zatěžuji svými - poněkud začátečnickými - dotazy.

YEVAUživatel není přihlášen
New Member
New Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:14
YEVA

--
26.09.2017 11:26  
Ještě mne napadl tento dotaz. Karta .

Chápu dobře, že soupeřova karta se sníží -3/-3 a pak zase po skončení kola nabude, nebo jak bys mi to osvětlil???

S pozdravem

YEVA

YEVAUživatel není přihlášen
New Member
New Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:14
YEVA

--
27.09.2017 10:31  
Ahoj Flambergu,

mohl bys mi prosím tě osvětlit funkci Hexproof Viz. karta: 


A pak ještě funkci Prowess, .

S pozdravem

začínající hráč YEVA.

P.S.: Nezlobte se na mne, že tady tak spamuju.
YEVAUživatel není přihlášen
New Member
New Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:14
YEVA

--
29.09.2017 12:58  
<style type="text/css">p { margin-bottom: 0.21cm; }</style>

Zdravím Vás, mistra soudce Flamberga,

 

mám na Vás tyto dotazy:

 

  1. Mohl byste mi osvětlit, co dělá karta Swarm Intelligence?
     

  2. Co dělá funkce Hexproof a Lifelink?
     

  3. Dá se nějak zabít karta s funkcí Flying, kromě toho, že bychom použili funkci Reach? Můžeme na kartu s Flying použít třeba kartu Cancel?
     

  4. Jaký účinek na hru má karta Pride Sovereign – myšleno funkce Exert?
     

  5. A nyní pár off-topic dotazů: V kterém roce jste začal hrát Magicy, kolik Vám bylo v době začátku hraní let a jak krušné pro Vás byly začátky? A zlepšil jste si kvůli nim angličtinu, či i něco jiného? Dá se hraním Magiců zlepšit taktické přemýšlení či logika? A jak jste se stal soudcem? A kde jste jako – buď jako hráč, či jako soudce – odcestoval hrát/soudcovat do nejvzdálenějšího zahraničí? A na jaké nejlepší pozici jste se jako hráč umístil? Jak moc těžké je být nejlepším hráčem Magiců? A jaká je Vaše nejoblíbenější barva v Magicích?

 

S pozdravem

 

Věrný začátečník YEVA

 

P.S.: Možná, že jsem debil, ale doopravdy Magicy jsem hrál pouze jako hru DUELS OF PLANESWALKER na PC. Jinak s hraním proti živým hráčům a novějším kartám nemám žádné zkušenosti. Omluvte proto tyhle dotazy, ale snad moc nespamuju. Díky za pochopení.

FlambergUživatel není přihlášen
Advanced Member
Advanced Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:511
Flamberg

--
30.09.2017 09:28  
Ahoj učedníku! ;-)

Díky za dotazy!

Vezmu to postupně.


1. Rebound

Rebound ti umožňuje dané kouzlo seslat ještě jednou příští kolo. Funguje to takhle:

1. Sešleš ve svém kole Survival Cache. Dostaneš 2 životy a možná si lízneš nějakou kartu.

2. Normálně by Survival Cache šel po vyhodnocení do hřbitova, jelikož má ale Rebound stane se něco jiného. Odejde do exilu (speciální zóna) a tam čeká do tvého dalšího kola.

3. Na začátku tvého dalšího kola, v upkeepu (tedy po tom, co jsi všechno odtapnul a před tím než si lízneš) pak máš možnost Survival Cache seslat zadarmo ještě jednou. A tedy si znovu přidat 2 životy a možná líznout nějakou extra kartu.



2. Renown

Pokud bytost s Renown zraní protihráče, stane se následující:

1. Na tuto bytost položíš určitý počet +1/+1 značek daný číslem za Renown.

2. Bytost se stane "slavnou" (renowned). Na toto mohou být navázané nějaké další schopnosti. Například Goblin Glory Chaser bude mít díky "renowned" statusu navíc schopnost Menace.



3. Ulcerate

Ano "Target creature gets -3/-3 until end of turn" znamená, že pokud daná bytost okamžitě neumře kvůli tomu, že by měla Toughness 0 a méně, do konce právě probíhajícího kola bude zmenšená a pak bude opět normálně veliká.



4. Hexproof

Kartu, jež má Hexproof, tvůj protivník nemůže ničím zacílit ("target"). Tedy na ni nelze například použít Murder, Cast Out nebo Pacification Array.


Jen pozor na to, že schopnosti napsané na bytostech obvykle fungují pouze na bojišti. Takže Hexproof například nechrání tvou bytost, když je na stacku (a tedy ji soupeř může v okamžiku sesílání zrušit kartou Cancel). Nebo ji například může vrátit z tvého hřbitova kartou Reanimate.



5. Prowess

Kdykoliv sešleš  jakékoliv kouzlo, které není bytost (tj. jedná se o Artifact, Enchantment, Playneswalker, Instant, Sorcery), dostane bytost s Prowess bonus +1/+1 do konce kola.



6. Swarm Intelligence


Dělá to, co je na ní napsané :-D

Tedy, když máš Swarm Intelligence na bojišti, kdykoliv sešleš kouzlo typu Instant nebo Sorcery, ještě než se to kouzlo vyhodnotí, vyrobíš si jeho kopii, která udělá to samé, jako původní kouzlo. Jen můžeš vybrat jiné cíle.

Situace: máš na bojišti Swarm Intelligence a na ruce Lightning Strike. Soupeř má na bojišti 3/3 bytost.


1. Sešleš Lightning Strike na soupeřovu bytost, Zaplatíš 1Red. Strike jde na stack.

2. Spustí se schopnost Swarm Intelligence a dá se na stack nad Strike.

3. Nikdo nic nedělá a tedy se vyhodnotí vršek stacku - schopnost Swarm Intelligence. Vyrobíš si zadarmo kopii svého Lightning Striku a dáš ji na stack nad původní Strike. Jako cíl můžeš zvolit něco jiného, například protihráče.

4. Nikdo nic nedělá. Vyhodnotí se vršek stacku - kopie Lightning Striku. Cíl kopie dostane 3 zranění.

5. Nikdo nic nedělá. Vyhodnotí se poslední objekt na stacku - původní Lightning Strike. Soupeřova 3/3 bytost dostane 3 zranění.



7. Lifelink

Kdykoliv karta, jež má Lifelink udělí zranění, dostane ten, kdo ji kontroluje, tolik životů.

Například zaútočíš svým Child of Night. Soupeř zablokuje 1/1 goblinem. Child of Night goblinovi udělí 2 zranění a ty si okamžitě přidáš 2 životy. Goblin udělí 1 zranění upírovi. Obě bytost umřou na smrtelná zranění.



8. Flying

Bytost s Flying lze zablokovat pouze bytostmi, jež mají také Flying nebo mají Reach. Dále je to bytost, takže na ni funguje všechno, co ničí bytosti (například Lightning Strike nebo Murder). Pozor, Cancel lze použít pouze v okamžiku, kdy je karta na stacku (tedy v okamžiku jejího sesílání). Jakmile už bytost projde na bojiště, je Cancel k ničemu.



9. Exert

Exert znamená, že danou bytost tapneš a ona se v tvém příštím untapu neodtapne - bude vyčerpaná a jedno kolo bude "sbírat síly" na další boj.



10. Off-topic

Hehe, otázky na tělo :-D

Magic jsem začal hrát v roce 1995, kdy mi bylo 13 let. Začátky byly hlavně velká zábava, protože MtG bylo něco nového (MtG byla první sběratelská karetní hra na světě). Zároveň v té době bylo všechno na úplně jiné úrovni než dnes. Nikdo si neuměl představit, co se z MtG stane. Také nebyl moc dostupný Internet, takže informací bylo pomálu. I pravidla v té době fungovala úplně jinak (největší změny logiky pravidel přišly až se 6th Edition).

Pokud jde o to, co mi MtG jako mladému klukovi dalo, rozhodně bych zmínil angličtinu (ve spolupráci s koukáním na filmy s titulky a později čtením knížek v angličtině). Sice je angličtina na kartách trochu specifická a omezená, přesto je tam jasná motivace. Navíc, v dnešní době, pokud chceš MtG sledovat a rozumět, je dobré sledovat zdroje na Internetu (články, videa). A ty jsou většinou pouze anglicky. Druhý moment je to, že MtG je hra, kde velmi velkou úlohu má logické myšlení, taktika, strategie a schopnost "číst soupeře". Sice je ve hře i prvek náhody, ale dobrými rozhodnutími lze její vliv omezit. Třetí aspekt je ten, že MtG je skutečně celosvětová zábava a tedy "otevírá oči" a spojuje. Není nad to, když pochopíš, že nezávisle na barvě pleti / pohlaví / sexuální orientaci / náboženství můžete všichni hrát stejnou hru a výborně se u ní bavit.

Rozhodčím jsem se stal proto, že jsem vedl malou hernu v Roudnici nad Labem a chtěl jsem si být jistý, že moje rulingy jsou správně :-)
Já jinak žádný extra hráč nejsem, taže žádné extra výsledky (maximálně nějaká pěkná umístění na Prerelease nových sad). "Kdo neumí hrát tak soudcuje" :-D
Speciálně kvůli MtG jsem byl nejdále po Evropě. Ale turnaje jsem hrál všude možně (například v Texasu :-D).

Být nejlepší na světě je hooodně těžké. Nejlepší může být jen jeden a MtG hrají miliony lidí :-D
Česká republika patří v MtG rozhodně mezi ty lepší. Máme několik "pro" hráčů. Včetně Martina Jůzy, který se dnes stal členem Hall of Fame. Pokud chceš být fakt dobrý, nejzásadnější je mít informace. Je dobré, když máš okolo sebe někoho, kdo ti může dávat rady a s kým můžeš konzultovat. Je třeba rozebírat minulé hry a rozhodnutí v nich. Abys věděl co a proč během hry (a během stavění balíčku) děláš. A hlavně je potřeba hrát, hrát a hrát. Takže ideálně pravidelně navštěvovat nějakou stálou komunitu hráčů (herna v okolí? Magic Online? Připravovaná Magic Arena?).


Měj se!
Flamberg - The official Magic-Guru.cz Rules Advisor, DCI Judge (Level 2)
YEVAUživatel není přihlášen
New Member
New Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:14
YEVA

--
30.09.2017 10:19  
Děkuji a nezlobte se za ty dotazy.
YEVAUživatel není přihlášen
New Member
New Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:14
YEVA

--
03.10.2017 12:07  

Zdravím Flamberga a mám na Vás tyto pravidlové dotazy:

1. Jak mám chápat karty Dissolve  a Bonded Horncrest ???

2. Co udělá ve hře karta Oketra´s Last Mercy ?

3. Co dělají tyto funkce: Scry1, Flash, Forestwalk, Swampwalk, Raid, Defender, Enrage, Suspend4?

4. Existuje nějaká manově levnější alternativa ke kartě Demolish ?

5. Má-li karta Swashbuckling +2/+2, platí to jen do konce kola či jak? Není tam totiž napsáno until end of turn, tak nějak tápu.

6. Jaká je výhoda karty Rampaging Ferocidon ???


7. Chápu dobře kartu Nature´s Claim , že zničím jeden svůj artifact, či enchantment a dostanu 4 životy?

8.Proč je v Magicích nejvzácnější karta Black Lotus  ???

9. Dagger of the Worthy je Artifact, ale když se equipne, tak se stane Sorcery?



S pozdravem

YEVA

FlambergUživatel není přihlášen
Advanced Member
Advanced Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:511
Flamberg

--
21.10.2017 22:44  
Ahoj!

Chvilku mi to trvalo, ale jsem tu s odpověďmi.


Dissolve - zahraj v reakci na právě sesílané kouzlo, aby se vůbec nevyhodnotilo a jen se dalo do hřbitova. Navíc si uděláš "Scry 1", tedy se podíváš na vrchní kartu svého balíčku a můžeš ji tam buďto nechat nebo ji dát na spodek balíčku.

Bonded Horncrest - Nemůžeš útočit/blokovat sám. Pokud ho chceš nahlásit jako útočníka, musíš do boje vyslat i nějakou další bytost. Analogicky, pokud s ním chceš blokovat nějakou soupeřovu bytost, musíš mít nějakou další bytost, jež něco blokuje.

Oketra's Last Mercy - Udělá to, co je na ní napsané. Nastaví ti počet životů na tolik jako na začátku hry (obvykle 20). Navíc se ti na začátku dalšího kola neodtapnou země (to je nevýhoda za to, že máš za tak málo man tak silný efekt).

Scry X - Podívej se na vrchních X karet svého balíčku. Libovolný počet z nich dej na spodek knihovny a zbytek si srovnej zpátky na vršek jak potřebuješ.

Flash - Tuto kartu lze hrát "instatní" rychlostí, tedy kdykoliv máš prioritu (v soupeřově kole, v reakci na soupeřovo kouzlo...).

Landwalk - tuto bytost nelze blokovat, pokud má hráč, na kterého útočí, na bojišti příslušný typ země (Forest, Swamp).

Raid - samo o sobě nedělá nic, jen sdružuje schopnosti, které se zajímají o to, jestli jsi v tomto kole útočil. Viz pravidlové okénko k Ixalanu.

Defender - nemůže útočit, pouze blokovat.

Enrage - Když tato bytost dostane zranění, Enrage se spustí a něco provede. Viz pravidlové okénko k Ixalanu.

Suspend X - místo klasického zahrání, můžeš kartu "zasuspendovat". To znamená ji seslat levněji ale jakoby "se zpomalovacím časovačem". Zaplatíš cenu suspendu, a karta neudělá něco ihned. Jen se dá do exilu s X značkami. Následně na začátku každého svého kola z této exilované karty jednu značku sundáš, a jakmile tam žádná není, tak tu kartu zadarmo sešleš.

Demolish - Ano, existuje. Například Stone Rain. Jen není legální na formátu Standard. "Land destrukce" totiž není moc podporovaná mechanika - omezuje totiž interaktivitu celé probíhající partie a tudíš i zábavu při hře.


Swashbuckling - Jedná se o Auru. Když ji sešleš, připneš ji na nějakou bytost. Na té pak Aura bude, dokud ta bytost neopustí bojiště. A po celou tu dobu (klidně několik kol, nebo do konce hry), bude ta Aura tu bytost očarovávat a zlepšovat jí charakteristiky.

Rampaging Ferocidon - Tohoto dinosaura chtějí hrát hlavně brutální a rychlé balíky. Je to 3/3 bytost za tři many (super poměr). Díky Menace se hůře blokuje. Díky "Players can't gain life" si zajistíš, že protihráč neuteče hrobníkovi z lopaty díky nějakému kouzlu, jež přidává životy, nebo třeba díky Lifelinku. Poslední schopnost pak zajistí, že soupeř nemůže vytvářet slabé obránce, kterými by blokoval tvou hordu bytostí. Navíc, vytváří synergii se schopností Enrage (ale pozor, že spustí Enrage i na případných soupeřových bytostech).

Nature's Claim - Můžeš ho seslat na své nebo soupeřovy artefakty a očarování. Ty 4 životy tam jsou proto, aby, kdybys zacílil na soupeřovu kartu, měl soupeř alespoň nějakou kompenzaci. Jinak by totiž Nature's Claim měl neskutečný power level - Instantní ničení artefaktů a enchantmentů za jednu manu by bez nevýhody bylo moc drsné.

Black Lotus - není nejvzácnější. Je nejdražší. Za prvé je jich málo (podobně jako všech Rare karet z prvních edic). Navíc, Wizards slíbili, že ho už nikdy nevydají (a jiné karty na "reserved listu"). Za druhé je to hrozně silná karta - za cenu jedné karty v ruce máš například v prvním kole k dispozici 4 many - za tyto many uděláš něco hodně silného (Jace, the Mind Sculptor?) a soupeř je najednou tak pozadu, že už má jen malou šanci hru vyhrát.


Equip - ta věta "Equip only as a sorcery" pouze znamená to, že schopnost Equip můžeš aktivovat "rychlostí sorcery". Tedy vybavení lze nějaké tvé bytosti připnout pouze, když je prázdný stack (ne v reakci na něco jiného) a jen v hlavní fázi tvého kola (tj. ne v soupeřově kole, ne v boji, atd.).


Flamberg - The official Magic-Guru.cz Rules Advisor, DCI Judge (Level 2)
Petr13Uživatel není přihlášen
New Member
New Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:4
Petr13

--
06.04.2018 16:00  
Odpovím si na svou dávnou otázku k Hollow Dogs a k čemu je jeho vlastnost dobrá.

Dobré je to pro posílení útoku. Klíčové totiž je, že ten bonus +2/+0 nezískám při blokování. To je hlavní rozdíl, oproti tomu, kdyby na kartě bylo rovnou 5/3.
RadulfUživatel není přihlášen
New Member
New Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:3
Radulf

--
23.02.2020 12:49  
Zdar,

zatím marně pátrám po upřesnění významu Haunt . Co je vlastně tím strašením? Ovlivní nějakým způsobem vlastnosti strašené příšery?

Předem díky za objasnění.
FlambergUživatel není přihlášen
Advanced Member
Advanced Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:511
Flamberg

--
24.02.2020 12:44  
Ahoj,

Nejprve definice schopnosti Haunt dle pravidel:
702.54. Haunt

702.54a Haunt is a triggered ability. “Haunt” on a permanent means “When this permanent is put into a graveyard from the battlefield, exile it haunting target creature.” “Haunt” on an instant or sorcery spell means “When this spell is put into a graveyard during its resolution, exile it haunting target creature.”

702.54b Cards that are in the exile zone as the result of a haunt ability “haunt” the creature targeted by that ability. The phrase “creature it haunts” refers to the object targeted by the haunt ability, regardless of whether or not that object is still a creature.

702.54c Triggered abilities of cards with haunt that refer to the haunted creature can trigger in the exile zone.

Haunt nijak přímo neovlivňuje "strašenou" bytost. "Strašidlo" pouze čeká na to, až strašená bytost zemře, aby se něco stalo (každá karta s Haunt má jiný efekt).
Mimochodem jako strašenou bytost můžeš vybrat nějakou svoji nebo soupeřovu. Podle toho, jaká je situace na stole.


Nejlepší asi bude nějaký názorný příklad.

 

 

Mějme situaci, kdy máš na bojišti Absolver Thrulla a ještě jednu bytost. Thrull z nějakého důvodu zemře (třeba v boji). V té chvíli dáš Thrulla do exilu a vybereš svou druhou bytost jako tu, jež má být strašena. Následně, až v průběhu hry zemře i strašená bytost, provede strašidlo znovu svůj efekt, a zničíš jeden enchantment.

Je to jasnější?
Flamberg - The official Magic-Guru.cz Rules Advisor, DCI Judge (Level 2)
RadulfUživatel není přihlášen
New Member
New Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:3
Radulf

--
27.02.2020 14:44  
Díky,

ty názorný příklady jsou na pochopení situace supr. Už je mě to jasný s tím strašením ;o)

Pak tu mám ještě dotaz na SOULBOND. Mám na stole Druid´s Familiar (už nabitého), vyložím k němu Howling Wolfa a řeknu, že právě tihle dva budou spojení. Od této chvíle mají oba +2/+2. V dalším kole vyložím Wolfir Silverheart. Musím k němu vyložit dalšího parťáka, nebo ho můžu spojit se zmiňovaným Howling Wolfem? Něco mi říká, že spíš ne, jelikož ten už je spojenej s Druid´s Familiar. Je tak? (Jinými slovy - pomocí SOULBONDu lze spojit vždy jen dvě potvory.)

A zatím poslední dotaz bude na schopnost INFECT - resp. na kartu Rot Wolf. Ten uděluje zranění ve formě -1/-1 do blokující potvory... Chápu to tak, že snižuje nejen odolnost blokující potvory, ale i její sílu?

Díky za vysvětlení.
FlambergUživatel není přihlášen
Advanced Member
Advanced Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:511
Flamberg

--
27.02.2020 16:27  
Ahoj,


Soulbond) Spárovat lze pouze právě dvě bytosti, které ještě nejsou spárované s jinou. Tedy Wolfir Silverheart si bude muset počkat na nějakou další bytost, kterou sešleš.
BTW, nevím, co myslíš "nabitým" Druid's Familiarem :-)

Pro úplnost, popis Soulbondu dle pravidel:
702.94. Soulbond

702.94a Soulbond is a keyword that represents two triggered abilities. “Soulbond” means “When this creature enters the battlefield, if you control both this creature and another creature and both are unpaired, you may pair this creature with another unpaired creature you control for as long as both remain creatures on the battlefield under your control” and “Whenever another creature enters the battlefield under your control, if you control both that creature and this one and both are unpaired, you may pair that creature with this creature for as long as both remain creatures on the battlefield under your control.”

702.94b A creature becomes “paired” with another as the result of a soulbond ability. Abilities may refer to a paired creature, the creature another creature is paired with, or whether a creature is paired. An “unpaired” creature is one that is not paired.

702.94c When the soulbond ability resolves, if either object that would be paired is no longer a creature, no longer on the battlefield, or no longer under the control of the player who controls the soulbond ability, neither object becomes paired.

702.94d A creature can be paired with only one other creature.

702.94e A paired creature becomes unpaired if any of the following occur: another player gains control of it or the creature it’s paired with; it or the creature it’s paired with stops being a creature; or it or the creature it’s paired with leaves the battlefield.


Infect) Ano, přesně tak. Bytost zraněná Wolfem postupně "chřadne". Zajímavá je například kombinace Infect + First Strike. Pokud bys nějakým způsobem Wolfovi dal First Strike a on byl zablokován, nejprve vlk svým útokem oslabí obránce a teprve poté dostane zpět. Byl by tak například schopen přežít boj proti soupeřově 3/3.
Flamberg - The official Magic-Guru.cz Rules Advisor, DCI Judge (Level 2)
RadulfUživatel není přihlášen
New Member
New Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:3
Radulf

--
10.03.2020 07:04  
Skvěle, díky ;o)

Tím "už nabitým" bylo myšleno - už je odtapnutý povyvolávací únavě.
FlambergUživatel není přihlášen
Advanced Member
Advanced Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:511
Flamberg

--
10.03.2020 13:18  
Aha.

1) Bytost, jež přijde na bojiště, má sice "vyvolávací unavu", takže nemůže útočit a používat schopnosti, které mají Tap jako součást aktivační ceny. Přichází do hry ale odtapnutá (takže s ní lze například blokovat nebo ji použít pro Captivating Vampire).



2) Soulbondem lze párovat i s bytostí, která vyvolávací únavu má. Také nezáleží na tom, jestli je odtapnutá nebo ne.

Flamberg - The official Magic-Guru.cz Rules Advisor, DCI Judge (Level 2)


---
Active Forums 4.2
NOT LICENSED FOR PRODUCTION USE
www.activemodules.com