Nejaké otázky...
Poslední příspěvek 08.01.2019 09:27 odRockafeller. 37 Odpovědi.
AutorZprávy
WreckyUživatel není přihlášen
New Member
New Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:35
Wrecky

--
02.05.2018 20:43  
Ahoj flambergu
Mám pro tebe spoustu otázek.. vepřed dekuji za odpověde.
1. Pokud využiji schopnost na Pernicious Deed tak zničím i své i nepřítelovy pernamenty ? A pokud sou ve hře tokeny zničím i ty ? Token nemá žádnou sesílací cenu tak tedy...
2. Pokud má bytost +1/+1 counter a dostane -1/-1 counter tak se tyto countre vynulují ? Nebo bude vlastnit tato bytost oba countre ?
3. Jak se musí obránit Menace a aktivována regenerate ?
4. Jsou aura / equipment target ? Mohu dát třeba auru na nepřítelovou bytst která má hexproof ?
5. Je devoid a colorless totéž ?
6. Pokud na mne zaútočí nepřítel s Gideon, Martial Paragon s jeho druhou schopností tak mohu poté v mém kole zaútočit na tohohle planeswalkera ? (A tím mu ubrat loyality counre ?
7. Co je to Switch target creature's power and tougness until end of turn ? (To dúležité je switch)
8. Vysvětlíš mi schopnost protection from (a barva / creatures...)
9. Vúbec ale vúbec nechápu edici Unstable. Vysvětlíš mi nejaké základní věci o této edici ? Tedy to co není v jiných edicích..
10. Řekneš mi neco o tom jak to probíhá na MTG turnajích ? Co to obnáší, jak to funguje, od kolika let tam mohu jít.. Mne je 14 let a MTG hraju už 2 roky. A díki tobě v tom už sem dost dobrý hráč. Jsem rád že mám možnost zeptat se te na pár věcí.. bez tebe bych si byl bezradý dekujuuuu
FlambergUživatel není přihlášen
Advanced Member
Advanced Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:511
Flamberg

--
21.05.2018 11:05  
Ahoj!

Nějak jsem tohle téma přehlédnul (resp. e-mailovou notifikaci), takže se omlouvám, že píšu až teď.

1. Ano, ničíš soupeřovy i svoje karty. Tokeny mají standardně Converted Mana Cost 0. Výjimkou jsou tokeny, jež byly vytvořeny jako kopie jiné karty (The Scarab God) - takové tokeny mají CMC jako karta, kterou zkopírovaly.



2. Ano, +1/+1 a -1/-1 značky se navzájem ruší.
704.5q If a permanent has both a +1/+1 counter and a -1/-1 counter on it, N +1/+1 and N -1/-1 counters are removed from it, where N is the smaller of the number of +1/+1 and -1/-1 counters on it.


3. Asi nerozumím otázce :-) Myslel jsi následující? Bytost s Menace musí být zablokována minimálně dvěma obránci, jinak nemůže být zablokována vůbec. Tato kontrola se provádí jen v okamžiku nahlašování obránců. Následně už je bytost zablokována a je jedno, jestli třeba jeden z obránců opustí boj (například po zregenerování ještě před Combat Damage po pokusu zastřelit ji bleskem).


4. Ano, Enchant i Equip cílí. Takže Auru na soupeřovu bytost s Hexproof nesešleš. Stejně tak na svou bytost se Shroud nemůžeš obléci vybavení.


5. V podstatě ano.
702.113. Devoid

702.113a Devoid is a characteristic-defining ability. “Devoid” means “This object is colorless.” This ability functions everywhere, even outside the game. See rule 604.3.

Jediný teoretický rozdíl je v tom, že Devoid je characteristic-defining ability nastavují barvu, ale to tě bude zajímat asi jen, kdybys chtěl vědět něco o layerech...


6. Gideonova schopnost funguje jen "until end of turn". Ve tvém kole už Gideon opět nebude bytostí a nebude se mu zranění preventovat. Budeš moci normálně zaútočit a ubrat mu loyalty countery.


7. Switch = prohodit. Tedy, pokud měla bytost například sílu 1 a odolnost 4 (1/4), po prohození z ní bude 4/1.

Tady pozor na interakci switch P/T a dalších efektů upravujících P/T. Při počítání aktuální Power a Toughness se switch vždy uplatňuje až jako poslední (i kdyby byl zahraný dříve).

Příklad:

1. Máš na bojišti Crag Puca, použiješ její schopnost a P/T se prohodí z 2/4 na 4/2.

2. Sešleš na Pucu Sure Strike. Strike se vyhodnotí. Přestože bys čekal, že Puca bude teď 7/2, ve skutečnosti bude 4/5. Při určování v jakém pořadí se tyto kontinuální efekty aplikují, a jaká tedy bude výsledná P/T, musíš totiž postupovat následovně:

 

i. Vezmi P/T na kartě (2/4).

ii. Vezmi efekty nastavující P/T na určitou hodnotu (v našem případě nic, jinak například Illusory Wrappings).

iii. Vezmi bonusy a postihy z efektů modifikujících P/T o určitou hodnotu (2/4 a +3/+0 ze Sure Strike -> 5/4).

iv. Vezmi bonusy a postihy z counterů (typicky +1/+1 a -1/-1 countery).

v. Aplikuj efekty prohazující Power a Toughness (5/4 -> 4/5).



8. Protection from (například) black znamená, že:

- všechno zranění pocházející z černého zdroje je preventováno,
- nemůže být očarována černou Aurou
- nemůže mít na sobě černý Equipment
- nemůže být zablokována černou bytostí
- nemůže být zacílena černým kouzlem nebo schopností z černého zdroje


9. No, to je dost široký dotaz. Un- edice jsou takové vtipné sady, které jednou za čas Wizardi vydávají. Jsou v nich hodně "divné" mechaniky a při hře je většinou šílená zábava. Zkus třeba následující článek:
http://www.cmus.cz/rubriky/jak-zacit/pravidla/prehled-mechanik-v-unstable_11063.html


10. Věkové omezení v podstatě není (ale 13 let je oficiálně doporučená hranice výrobcem). Jsou různé druhy turnajů. Pro začátek můžeš jen tak zajít do nějaké herny v okolí a pozeptat se, co se u nich v které dny hraje. Jsou totiž různé turnajové formáty. Herny obvykle mají i večery vyhrazené jen pro méně zkušené hráče (aby se naučili základy a nehráli rovnou proti nejsilnějším balíčkům). Jestli nevíš, jestli je u vás nějaká herna, můžeš zkusit například https://www.facebook.com/groups/453041041757777/. Nebo napiš odkud přibližně jsi, a zkusím se poptat.
Flamberg - The official Magic-Guru.cz Rules Advisor, DCI Judge (Level 2)
GolgeriUživatel není přihlášen
New Member
New Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:9
Golgeri

--
26.05.2018 22:33  
 Zdravím, :-) chtěl bych poradit ohledně 3 karet 

1. Deftblade Elite: zajímá mě hlavně schopnost Provoke: chápu ji ve smyslu že můžu vyprovokovat při útoku bytosti i ty které jsou táplé.. ale co když zaútočím hodím Provoke na nějakou bytost.. může potom protihráč tuto moji bytost s Provoke bránit navíc ještě jinou bytostí? nebo pouze jen tou vyprovokovanou? tohle jsem se nikde nedozvěděl a zas to nechci hrát špatně

2. Chromeshell Crab (zlatá): zajímá mě jeho vlastnost a to je ovládaní bytostí, jak hráče tak nepřítele... Tohle jsem moc nepochopil, akorát to že vlastnost zahraje pokud ho otočím obličejem vzhůru. (jak funguje morph chápu) :-)

3. Weaver of Lies (zlatá): Zajímá mě jeho vlastnost když zaplatím a otočím ho obličejem vzhůru můžu si libovolnej počet bytostí které jsou ve hře naopak otočit obličejem dolů takzvaně udělat morf zpátky na bytost 2/2 ale na konci této karty je něco ve smyslu že Weaver of Lies face down.. zůstává potom otočenej dolů nebo nahoru?

To je vše, předem se omlouvám, nejsem znalec Magicu a doufám, že jsem to popsal dobře, budu moc a moc rád za rady k těmto 3 kartám :-)))))  předem díky



FlambergUživatel není přihlášen
Advanced Member
Advanced Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:511
Flamberg

--
31.05.2018 09:12  
Ahoj!


1. Provoke

Soupeř může samozřejmě do bloku přihodit více obránců; jako obvykle. Jinak pro úplnost, jak je Provoke definovaný v pravidlech:
702.38. Provoke

702.38a Provoke is a triggered ability. “Provoke” means “Whenever this creature attacks, you may choose to have target creature defending player controls block this creature this combat if able. If you do, untap that creature.”

702.38b If a creature has multiple instances of provoke, each triggers separately.


2.Chromeshell Crab

Crab dělá to, že si s protihráčem prohodíte kontrolu zacílených bytostí.

i. Máš na bojišti zamorfovaného kraba.
ii. Zaplatíš 4Blue a morph se otočí na kraba. Spustí se jeho schopnost - zacílíš na jednu svoji a jednu soupeřovu bytost.
iii. Schopnost se vyhodnotí. Tvoje bytost jde pod kontrolu soupeře a jeho bytost jde k tobě. Pokud tedy chceš (je tam "may").


3. Weaver of Lies

Zacílíš na libovolný počet bytostí s Morphem na bojišti (svých, soupeřových) a otočíš je lícem dolů. Ten konec věty pouze znamená, že tou schopností nemůžeš zacílit na samotného Weavera, z kterého schopnost pochází.

Spíše angličtinářská otázka - na správný slovosled :-)

When Weaver of Lies is turned face up, turn any number of target creatures with morph abilities other than Weaver of Lies face down.

Když je Weaver of Lies otočen lícem nahoru, otoč lícem dolů libovolný počet cílových bytostí s Morph schopností, kromě samotného Weavera of Lies.
Flamberg - The official Magic-Guru.cz Rules Advisor, DCI Judge (Level 2)
GolgeriUživatel není přihlášen
New Member
New Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:9
Golgeri

--
31.05.2018 13:24  
 Ahoj, super moc díky! :-) Ach ta angličtina, budu muset ještě zapracovat. :-D Člověk si to tak nějak přelouská, ale ještě to pochopit k tomu :-) Nejspíš se brzo ozvu určitě narazíme na něco co budeme opět louskat  
WreckyUživatel není přihlášen
New Member
New Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:35
Wrecky

--
31.05.2018 13:35  
Nevadí mi že si odepsal tak pozde.. Lépe pozde jak nikdy
1. Má třetí otázka v předešlém článku: myslel sem ti tak, že pokud se aktivuje regenerate, bytost musí být odstraněna z boje. Tedy když aktivuju regenerate na 5/3 zombie s menace bloker ji musí obránit aspoň dvěma bytostmi. (Nejdříve vybere v jakém pořadí půjdou ne?) Mohl by vybrat jako prvního obránce něco s víc jak 3 power? Protože to by bytost zabilo, aktivovala by se regenerate a musela by být odstraněna z boje. Jenomže poté by byla porušena menace ne? Už chápeš co se ptám
?
2. Díki a unstable už více-méně chápu. Předtím sem jí nepochopil proto, že sem tam hledal slova na které sem zvyklí z magicku. Jenomže tam se využívají slova i z normálního života a to mne zmátlo..
3. Pokud bys byl tak hodný a pokusil se něco najít.. (Nějaké turnaje..) Bydlím na Slovensku v okolí Nitry. A nejsem tak úplně začátečník když se to tak dá nazvat.. Mám jen 14 ale už se to celkem dá.. Právě proto bych chtěl na turnaj - aby sem zistil jak pokročilí sem v magicku
Děkuju
GolgeriUživatel není přihlášen
New Member
New Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:9
Golgeri

--
31.05.2018 14:48  
1. Napadla mě zrovna další věc ohledně Sorcery nebo Instantu když mám kouzlo Destroy target artifact or enchantment tak je jasné co to dělá a otázka zní když má nepřítel Artifact creature můžu to použít i na ní nebo by muselo být jiné kouzlo? sice ano je to artifact ale bytost.. :-) díky předem :-)

GolgeriUživatel není přihlášen
New Member
New Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:9
Golgeri

--
31.05.2018 14:52  
 Ještě maličkost, pod slovo Spell (kouzlo) spadají všechny karty Magic? např. Creature, Sorcery, Instant, Artifact, enchantment atd...? mimo zemí předpokládám.. :-) 
WreckyUživatel není přihlášen
New Member
New Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:35
Wrecky

--
31.05.2018 16:38  
Ahoj golgery. Odpovím ti místo flamberga.
1. Ano může. Destroy target artifact or enchantment se týká všech artifactú a enchantmentú. Co znamená artifact creature / equipment / enchantment aura / cartouche a tak dál..
2. Ano spell se bere jako každá karta (kromě zemí) která se nachází na stacku. (Pokud nevíš co je to stack stačí se zeptat
GolgeriUživatel není přihlášen
New Member
New Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:9
Golgeri

--
31.05.2018 17:35  
 stack jsou karty na ruce? budu možná vypadat blbě ale zeptám se no každopádně za odpovědi ti děkuju :-)))
WreckyUživatel není přihlášen
New Member
New Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:35
Wrecky

--
31.05.2018 17:54  
Promiň ale já nemám zrovna čas
Flamberg ti to snad vysvětlí
GolgeriUživatel není přihlášen
New Member
New Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:9
Golgeri

--
31.05.2018 19:16  
 podle odpovědi to zní že ne v pohodě..
GolgeriUživatel není přihlášen
New Member
New Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:9
Golgeri

--
31.05.2018 19:24  
Wrecky Tak už to mám každá vyvolaná karty která jde z ruky jde na stack a když je ve stacku tak na ní může soupeř reagovat a až potom jde do hry pokud nikdo nic nebude sesílat.. není to tak težký napsat
FlambergUživatel není přihlášen
Advanced Member
Advanced Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:511
Flamberg

--
01.06.2018 10:39  
Ahoj!

No vidíte, jak si hezky umíte poradit :-)

Jak píšeš, "spell" ("kouzlo") je karta na stacku. Smyslem stacku je, aby na kouzla a schopnosti šlo zareagovat (a například je zrušit countespellem).
Na akce, jež přes stack nejdou, regovat nelze. To je například zahrání země či otočení morpha lícem vzhůru.

Ad Regenerate + Menace
Nejsem si jistý, jestli si rozumíme. Pokusím se celou situaci popsat co nejdetailněji.

0. Na bojišti máš Twisted Abomination a Graf Harvest. Soupeř má jednoho 3/3 dinosaura a jednu 2/2 zombie.

 

1. Declare Attackers Step: nahlásíš Twisted Abomination jako útočníka a tapneš ji.

2. Declare Attackers Step: hráči dostanou prioritu a nic nedělají.

3. Declare Blockers Step: bránící se hráč vybere obě své bytosti jako obránce. Nemůže vybrat pouze jednu, protože Abomination má Menace.

4. Declare Blockers Step: ty, jakožto útočící hráč, srovnáš soupeřovy bytosti do takzvaného "Damage Assignment Order", tedy pořadí, v jakém se jim bude udělovat bojové zranění. Dejme tomu, že jako první dáš 3/3 dinosaura a pak 2/2 zombie.

5. Declare Blockers Step: dostaneš prioritu. Nyní, když vidíš, jak soupeř zablokoval, a že by Abomination nejspíše umřela, aktivuješ její schopnost a zaplatíš Black. Aktivovaná schopnost jde na stack.

6. Declare Blockers Step: soupeř dostane prioritu a může na schopnost na stacku ještě nějak zareagovat, než se vyhodnotí. Dejme tomu, že nic nedělá.

7. Declare Blockers Step: schopnost se vyhodnotí a tvoje Abomination dostane do konce kola jednorázový regenerační štít, který čeká, až se bude moci uplatnit.

8. Combat Damage Step: bytosti si navzájem udělí bojové zranění. Abomination musí dát minimálně 3 zranění první bytosti v pořadí (3/3 dinosaurovi) a zbylé 2 zranění může dát do druhé bytosti (2/2 zombie). 3/3 dinosaur udělí 3 zranění do Abomination a 2/2 zombie dá 2 zranění.

9. Combat Damage Step: nyní se zkontrolují takzvané "State-based actions", aby se zjistilo, jestli má nějaká bytost zemřít. 3/3 dinosaur má na sobě 3 zranění, 2/2 zombie má na sobě 2 zranění a Abomination má na sobě 5 zranění a jednorázový regenerační štít. Dinosaur a zombie tedy zemřou. U Abomination se využije regenerace a tedy, místo toho aby umřela, se Abomination tapne, odstraní z boje (už není útočící bytostí) a všech 5 zranění se jí vyléčí.

10. Combat Damage Step: hráči dostanou prioritu.



Ad Nitra

Nejbližší oficiální herna je v Trnavě (https://www.facebook.com/FenixGames/). Jinak hraní v Nitře kdysi organizoval Martin Kažimír. Možná by ses mohl zkusit optat na www.mtg.sk
Flamberg - The official Magic-Guru.cz Rules Advisor, DCI Judge (Level 2)
GolgeriUživatel není přihlášen
New Member
New Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:9
Golgeri

--
01.06.2018 16:41  
Ahoj, snažíme se! Občas to hledaní je záhul, ale jde to opět jsem narazil na jednu kartu, která se jmenuje Scute Mob (zlatá), pochopil jsem to tak, že když je ve hře 5 a více zemí tak má dostat +1/+1 nebo +4/+4 protože před 1/1 je psaný four tak na to koukám jak jelen a jestli je to permanentně nebo se to připisuje za každé kolo...? Každopádně nic jako ve smyslu "dokonce kola" tam psané není... předem opět děkuji :-)
FlambergUživatel není přihlášen
Advanced Member
Advanced Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:511
Flamberg

--
01.06.2018 17:12  
Scute mob:

"At the beginning of your upkeep, if you control five or more lands, put four +1/+1 counters on Scute Mob."

Otrocký překlad:
"Na začátku svého upkeepu, pokud máš pod kontrolou alespoň pět zemí, polož na Scute Mob čtyři +1/+1 značky."


Ten bonus tam tedy bude, dokud na Scute Mob ty žetony budou. Nejspíše tedy dokud neumře. A ta schopnost se spustí v každém kole, kdy máš alespoň 5 zemí. Takže pravděpodobně bude Scute Mob rychle "kynout".


Je třeba rozlišovat schopnosti, které přidávají značky ("countery"), a schopnosti, jež vytvářejí dočasný efekt. Například jako má Giant Growth.


Flamberg - The official Magic-Guru.cz Rules Advisor, DCI Judge (Level 2)
GolgeriUživatel není přihlášen
New Member
New Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:9
Golgeri

--
01.06.2018 17:48  
 tak to je pěkná karta, pokud ji nepřítel nemá jak odrovnat bude asi pěkně bolet k tomu nějaké očarovaní s trample a bude to au... díky
WreckyUživatel není přihlášen
New Member
New Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:35
Wrecky

--
09.06.2018 15:26  
Ahoj flambergu. Mám tady pár dalších otázek.
1. Potřeboval bych vysvětlit kartu Lost Legacy. ,,Name a card" to mám jako říct jméno kartu v čase kdy sesílám Lost Legacy? Jenomže to asi to jméno karty potřebuju znát viď? To se asi oplatí v turnaji v sideboardu. Pak potřebuju vysvětlit kartu Worldknit..
2. Jak funguje menace a doublestrike? Myslím když jsou spolu obě schopnosti. (Nejlépe asi když mi to vysvětlíš na příkladu.
3. Co se stane když ,,dolížu" knižnici a musím potáhnout kartu?
4. Pokud jsi dám mulligan (sry nevím přesně jak se to píše ) tak poté jsi mám dát taky scry 1 ?
5. Může být +1/+1 counter i na vehicli / vehiclu? (Sry za gramatiku) Mám na mysli kartu Untethered Express. Tedy když vehicl přestane být bytostí tak neztratí ty counte?
6. Co je to card pool? Myslím že je to na karte Worldknit
7. Vím jak funguje většina Conspiracy ale mohl bys mi trochu zpřesnit schopnost Hiden Agenda? Jako třeba jestli to jméno té karty má můj soupeř znát a tak dále..
8. Pokud kartu exilnu (z battlefieldu) vyhodnotí se schopnosti ,,dies"? Příklad: mám v battlefieldu Dire Fleet Hoarder. Protihráč na něj sešle Vraska's Contempt. Vyhodnotí se tato pirátova schopnost a vytvořím si Treasure?
9. ,,Add one mana of any color to your mana pool." znamená to že si přidán jeden basic land do battlefieldu který bude barvy jaké budu chtít? Asi by bylo víc logistický to, že to za mně zaplatí jednu manu hoci aké barvy při seslání spellu?
10. Regenerate + Menace -konečně jsme se dopracovali k tomu co jsem chtěl já jsem si totiž myslel že existuje ještě nějaká ,,mezifáze" mezi boji s jednotlivými blokeri. Myslel sem si že pokud by se vyhodnotila regenerate již po prvém blokerovi, bytost by byla odstraněna z boje. Jenomže tím by se porušila regenerate. Teď už v tom mám jasno
11. Jaký je rozdíl (a jaké vlastně sou) mezi tipy deckú a turnajů? Mám na mysli třeba standart, modern a podobne..
12. Otázka k otázkám.. Je ti lepší pokud se tě takhle zeptám hromadu otázek a nebo je ti to lepší postupně?
Za odpovědi vpřed děkuju..
FlambergUživatel není přihlášen
Advanced Member
Advanced Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:511
Flamberg

--
20.06.2018 12:13  
Zdar!

Lost Legacy
- Přesně tak, ideální karta do sideboardu, protože je dobré vědět, co Ti v soupeřově balíčku vadí nejvíc. A jméno říkáš až při vyhodnocení kouzla, ne při seslání (takže soupeř nemůže na tvou volbu reagovat).


Worldknit
- karta pouze do draftu (vyšla v draftovací sadě Conspiracy).
- pokud bys hrál v balíčku všechny karty, cos nadraftoval ("cardpool"), tvoje země by dávaly libovolnou manu.


Menace + Double Strike
- v podstatě spolu nijak neinteragují.
- Menace říká, že tuto bytost lze blokovat pouze dvěma a více obránci najednou. Uplatňuje se v Declare Blockers Stepu.
- Pokud je útočník blokován více obránci (ať už kvůli Menace nebo prostě proto :-)), útočník je srovná do uličky. Následně při udílení bojového zranění musí útočící bytost nejprve udělit smrtelné zranění první bytosti, aby mohla zraňovat i tu další.
- Double Strike říká, že kromě normálního Damage, udělí tato bytost i First Strike Damage.


Příklad:

1. Declare Attackers: nahlásím jako útočníka svou 5/5 bytost, která má Double Strike, a tapnu ji.
2. Declare Blockers: soupeř nahlásí dva obránce: 3/3 a 6/6 bytost. Já je srovnám dle svého uvážení. Například jako první půjde 3/3.
3. First Strike Combat Damage: moje bytost udělí 5 zranění. Nejprve musí dát minimálně 3 do prvního obránce a zbylé 2 může dát do druhého obránce.
4. První obránce umře.
5. Normal Combat Damage: moje bytost opět udělí 5 zranění. 3/3 obránce už je v hrobě a tedy se všechno zranění dá do 6/6. Ta má nyní na sobě celkem 7 zranění. 6/6 obránce mému útočníkovi zároveň udělí 6 zranění.
6. Obě bytosti zemřou.


Lízání z prázdné knihovny
- Pokud máš udělat "draw" a nemáš už kartu, prohráváš hru.


Mulligan
- Aktuální pravidlo o Mulliganu říká, že, když nejsi spokojený se svou úvodní rukou, můžeš ji celou zamíchat do balíčku a líznout si o kartu méně. Toto můžeš opakovat, dokud nejsi spokojen (tj. postupně lízat 7, 6, 5, 4, 3, 2, 1, 0 karet :-)) Až budeš spokojen, tak si nakonec můžeš udělat jeden Scry 1 (tj. podívat se na vrchní kartu balíčku a buďto ji tam nechat, nebo ji dá na spodek balíčku).


Velicle + Counter
- Ano. Countery na permanentech zůstávají, i když nějak změní své charakteristiky (typicky vehikly nebo oživené země).


Hidden Agenda
- "Start the game with this conspiracy face down in the command zone and secretly choose a card name. You may turn this conspiracy face up any time and reveal that name." - tvá volba je tajná, dokud kartu neodhalíš. Surprise...


Dies + Exile
- Ne. "Dies" znamená "is put into graveyard from the battlefield".


Add mana to your mana pool
- pouze přidá "imaginární" manu, kterou musíš ihned použít (na konci stepů a fází se mana pool vyprazdňuje). Nedává ti to na bojiště žádnou kartu země.


Turnaje
- složitá otázka :-D
- turnajové formáty viz https://magic.wizards.com/en/game-info/gameplay/rules-and-formats/formats
- turnajová "metagame" viz hromadu stránek na netu. Například cmus.cz, mtgtop8.com...


Otázky
- je mi to v celku jedno. Stejně to tu zřejmě nikdo jiný nečte :-)
Flamberg - The official Magic-Guru.cz Rules Advisor, DCI Judge (Level 2)
WreckyUživatel není přihlášen
New Member
New Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:35
Wrecky

--
06.07.2018 10:12  
Ahoj po delší době mám znovu pár otázek (ohledně unstable)
1. Trochu nechápu druhé schopnosti na kartě Baron Von Count. Chápu že nejdříve má na sobě 5doom counterú ale té schopnosti „spell with the indicated numeral in its mana cost, text box power or tougness" zbytek chápu.
2. Kolik karet tipu artifact - contaption musím mít minimálně v balíčku a jak je mám využívat?
3. Co je to watermark ? Je to ta kresba v text boxu? Třeba žárovka, bomba nebo klíč s deštníkem? Došlo mi že to má zřejmě nějaký spojení medzi Contaption a kartami s tímhle znamením.
Děkuju
FlambergUživatel není přihlášen
Advanced Member
Advanced Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:511
Flamberg

--
09.07.2018 15:13  
Ahoj,

Baron Von Count

Viz Gatherer. Baronovo počítadlo začíná na pětce. Když sešleš kouzlo, v jehož mana costu, textu, síle nebo odolnosti se číslice 5 vyskytuje, změní se odpočet z 5 na 4. A takhle pořád dál, dokud nedojde na seslání kouzla s číslicí 1 ve chvíli, kdy je odpočet na jedničce. V té chvíli jeden hráč prohraje hru a odpočet se nastaví opět na 5.


Contraptions

Tvoje Contraptions tvoří speciální balíček ("contraption deck"), nedávají se do normálního hracího balíčku. Při Constructed hraní bys měl mít v contraption decku alespoň 15 různých kusů. Při Limited hraní (draftu), nejsi nijak omezen počtem a četností.

Contraption deck se používá následovně:

1. Tvůj Contraption deck má tři ozubená kolečka ("sprocket").

2. Na začátku hry dáš na kolečko č.3 jeden CRANK! counter.

3. Kdykoliv ti karta říká, že má složit Contraption ("assembles a contraption"), vezmeš vrchní kartu svého Contraption decku a přiřadíš ji k jednomu ozubenému kolečku dle svého uvážení. Nemusí to být to kolečko, kde máš zrovna CRANK! counter.

4. Na začátku každého svého kola, pokud máš nějaké složené ("assembled") Contraption, posuneš CRANK! counter na následující kolečko a spustí se schopnosti všech Contraption přiřazených k tomuto kolečku. Nicméně se nemusí všechny provést. Provedení efektu každé contraption je nepovinné a na tvém uvážení.

Jinak, složená Contraption je normálně na bojišti jako artefakt. Takže ji lze ničit a podobně. S rozdílem, že když Contraption odchází z bojiště do jiné zóny než exilu, jde na šrotiště ("scrapyard") místo do hřbitova.


Při hraní s Contraptions je tedy třeba především hodně plánovat dopředu - kdy se jaká contraption spustí...


Watermark

Ano, to je ten obrázek na pozadí v text boxu. Pravidlově s ním pracují pouze Unstable karty.


Flamberg - The official Magic-Guru.cz Rules Advisor, DCI Judge (Level 2)
WreckyUživatel není přihlášen
New Member
New Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:35
Wrecky

--
13.07.2018 13:33  
Ahoj flambergu. Nám tady znovu pár otázek..
1. Kata Just Dessert. Jak je myšleno to „pí"? Víš co myslím, viď?
2. Poněkud nechápu karte Five-Finger Discount..
3. Jaký je rozdíl mezi Reassemble a Assemble?
4. Ty contaptiony. Jak je mám využívat? A kdy? Jaké to má přesně využití?
Děkuju
WreckyUživatel není přihlášen
New Member
New Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:35
Wrecky

--
13.07.2018 13:45  
Ahoj
Promiň za tu čtvrtou otázku. Nevšiml jsem si že jsme už na další straně fóra.
Tedy ke contraption se zeptám jen tohle. K čemu jsou ty značky watermarku na místě kde má bytost sílu a odolnost? A co se stane až se mi z třetího kolečka posune na jednotku a musí se posunout znovu?
A ještě k Baron Von Count. Musí ten spell mít to číslo i v tom i vtom i v tom? Víš co myslím? Stačí aby to číslo bylo v jedné z těch možností nebo ve všech? A jak se to myslí v text boxu? Co v tom text boxu má být? Jak bude to číslo znázorněno? A mana cost: pokud to stojí 4 bezbarvé a jednu modrou tak se to počítá jako pět viď?
FlambergUživatel není přihlášen
Advanced Member
Advanced Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:511
Flamberg

--
13.07.2018 16:11  
Ahoj,

Just Dessert
- π je myšleno tak, jak je napsáno :-) Tedy 3,1415... damage. Na bytost s Toughness 3 tedy stačí jeden Dessert.


Five-Finger Discount

- neumělý překlad: "Dej cílový nonland permanent do své ruky. Pokud budeš tuto kartu sesílat, můžeš manovou cenu platit manou libovolné barvy."
- Dáš do ruky cokoliv, co je na bojišti (kromě zemí). Následně v průběhu hry to můžeš normálně seslat.
- Při tom sesílání se nemusíš ohlížet na barvy. Takže mužeš seslat i soupeřovu kartu, i když hrajete balíčky různých barev.


(Re)assemble

- Assemble: vezmeš vrchní kartu z Contraption balíčku a dáš ji k libovolnému ozubenému kolečku ("sprocket").

- Reassemble: vezmeš Contraption, která je již assembled u nějakého kolečka, a dáš ji k jinému kolečku.


Značka u Contraption

- Je tam proto, abys věděl, k jaké frakci karta patří :-)


Sprockets

- Pokud máš na začátku kola alespoň jednu assembled Contraption, CRANK! counter se přesune: 3->1->2->3->1->2... Pak spustí schopnosti Contraptions u tohoto kolečka.



Baron Von Count

- Baron se dívá na znaky natištěné na kartě. Například, pokud je baronův odpočet na "2", sníží ho následující kouzla:

- Crafty Octopus, protože má v mana costu 2

- Old-Fashioned Vampire, protože má v textu 2

- Novellamental, protože má Power 2

- Stinging Scorpion, protože má Toughness 2

Flamberg - The official Magic-Guru.cz Rules Advisor, DCI Judge (Level 2)
WreckyUživatel není přihlášen
New Member
New Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:35
Wrecky

--
13.07.2018 21:30  
Takže spockets:
Posouvá se to ve směru jak si napsal viď.. Nemohu si vybrat směr nebo číslo já? A musím tím pohnout? Nemůže to zůstat na místě jako předtím a tím spustit tutéž schopnost jako v předchozím kole?
Značka u contraption:
Jak mi to pomůže že budu vědět k jaké frakci to patří? Má to i nějaké využití? Třeba že contraption dává bonusy jenom kartám se stejným watermarkem?
FlambergUživatel není přihlášen
Advanced Member
Advanced Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:511
Flamberg

--
13.07.2018 23:50  
Ne, vybrat si nemůžeš. Vybírat si můžeš pouze na jaká ozubená kolečka svojí novou Contraption dáš. pak už to jede samo jako orloj :-)
Musíš hodně plánovat dopředu :-D

Na značky frakcí se občas nějaké karty odkazují. Například Knight of the Widget - pokud budeš mít kromě rytíře na bojišti pouze assembled Applied Aeronautics, bude rytíř 2/2.

 

Flamberg - The official Magic-Guru.cz Rules Advisor, DCI Judge (Level 2)
WreckyUživatel není přihlášen
New Member
New Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:35
Wrecky

--
16.07.2018 21:08  
Ahoj flambergu. Jedna rychlá otázka.
Pokud využiji conspiracy s hidden agenda tak tu kartu musím ukázat z ruky? (Reveal) ? A ještě něco. Conspiracy s hidden agenda nemohu použít na tokeny viď?
Ou zrovna jak to píšu mi ještě napadlo..
Pokud mám něco co mi dá „add (mana) to your mama pool" zůstane mi tahle imaginární mana až do konce kola? Jeslti třeba můžu díki jedné schopnosti add (2 black manna) to your manna pool" mohu diki tomu ve své první hlavní fáze seslat něco za jednu černou, tu manu si nějak „uschovat" a ve své druhé hlavní fáze využít tu druhou černou manu?
FlambergUživatel není přihlášen
Advanced Member
Advanced Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:511
Flamberg

--
17.07.2018 14:02  
Ahoj,

Karty s Hidden Agenda začínají hru lícem dolů v Command zóně. Nikdy by se neměly dostat do tvé ruky. Kdykoliv během hry se můžeš rozhodnout nějakou Hidden Agendu otočit lícem nahoru a ta okamžitě začne fungovat. Dokud Agendu neotočíš, soupeř pouze vidí, že máš nějakou agendu připravenou, ale neví konkrétně, co ho čeká.

Nejsem si jistý, co myslíš tím "Conspiracy s hidden agenda nemohu použít na tokeny". :-)

Mana z mana poolu automaticky mizí na konci každého stepu a fáze kola. Typicky ji tedy musíš použít hned. Existují karty, co toto pravidlo porušují (např. Grand Warlord Radha nebo Omnath, Locus of Mana).
Flamberg - The official Magic-Guru.cz Rules Advisor, DCI Judge (Level 2)
WreckyUživatel není přihlášen
New Member
New Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:35
Wrecky

--
17.07.2018 14:31  
Ahoj
Ta první otázka byla trochu špatně položena. Myslel sem že jestli mám ukázat kartu na ruce, na kterou si zaměřím conspiracy. Tedy když mám v command zóně ne otočnou conspiracy, a otočím ji, jestli mám ukázat kartu na ruce na kterou chci conspiracy zaměřit.
Tokeny + Hidden Agenda :mněl jsem na mysli: mohu využít hidden agenda na 2/2 black zombie creature token? Když je druhá schopnost této conspiracy : When a creature with that chosen name dies, you may pay (black mana) if you do, create a 2/2 black zombie creature token.
Mohl bych to udělat? Pak bych mněl téměř nekonečnou armádu zombíků
FlambergUživatel není přihlášen
Advanced Member
Advanced Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:511
Flamberg

--
17.07.2018 14:43  
1) Jaké karty se bude Hidden Agenda týkat, vybíráš už na začátku hry. Například napíšeš jméno karty na papírek a schováš pod agendu (nebo dáš k ní do obalu).

2) Musíš vybrat jméno karty legální na daném formátu. Jména tokenů nejsou jména karet (token není z pohledu pravidel "card"). Takže nemůžeš pro Assemble the Rank and Vile zvolit "Zombie". Žádná karta, jež by se jmenovala "Zombie", nikdy nevyšla.
Flamberg - The official Magic-Guru.cz Rules Advisor, DCI Judge (Level 2)
WreckyUživatel není přihlášen
New Member
New Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:35
Wrecky

--
17.07.2018 19:59  
Aha, už chápu. Tedy já si v průběhu hry nemohu vybírat na jakou kartu se má conspiracy zaměří. Nebo si to mohu vyměnit před dalším kole..
WreckyUživatel není přihlášen
New Member
New Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:35
Wrecky

--
19.07.2018 20:28  
Ahoj potřebuju vysvětlit dvě karty:
1. Cramped Bunker. Dáš mi k tomu nějaký příklad? Protože jsem si není jist jestli to chápu správně.
2. Sly Spy. Jako „facing left in its art"? To jako karty kde není tvář? Nebo kde není tvář zobrazena na obrázku nebo co?
FlambergUživatel není přihlášen
Advanced Member
Advanced Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:511
Flamberg

--
25.07.2018 10:36  
Ahoj,

Cramped Bunker

Oponent musí každé kolo do bunkru dát jeden svůj permanent a to tak, že tento permanent vezme a dá ho ke kartě bunkru tak, aby se karta přesouvaného permanentu dotýkala pouze bunkru. Nesmí se dotýkat jiných permanentů. Pokud už je bunkr tak nacpaný, že toto nelze provést, oponentovy permanenty, jež nejsou v bunkru budou zničeny a bunkr samotný jde také hřbitova (permanenty v bunkru ale přežijí).

Jde tedy o to, aby si hráč dobře rozmyslel, jak bude svoje permanenty ke kartě bunkru dávat, aby se mu jich tam vešlo co nejvíce. Ještě větší sranda je to při více hráčích :-)


Sly Spy

"target creature facing left in its art" = smíš zacílit pouze na bytost, jež je na své kartě namalovaná tak, že se dívá doleva.

Například následující Sly Spy může zničit Hangmana (a nebo třeba sám sebe :-D).

 


A tento Sly Spy zase může ničit Knighta of the Widget.

Flamberg - The official Magic-Guru.cz Rules Advisor, DCI Judge (Level 2)
WreckyUživatel není přihlášen
New Member
New Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:35
Wrecky

--
27.07.2018 11:43  
Ahoj Flambergu. Mám teď trochu víc otázek. Stáhnul jsem si MTG pravidla (je toho fakt hodně ) tady to je:
1. Co je to vanguard card?
2. Co je to world supertype? (Pravidlo 704.5m)
3. Pokud mám na hostovi aguement počítá se to jako jedna bytost? Mám na mysli třeba: sešlu na hosta Murder. Co se stane s aguementem? Zničí se? A kdyby to udělám obráceně? Že bych zničil aguement? Co by se pak stalo s hostem? Mám na mysli to, jestli je tohle vůbec možné udělat.
4. Co to znamená Commander? Vím co je command zóna. Ale co je to když má třeba na sobě planeswalker „(jméno) can be your commander"?
5. Potřebuji vysvětlit karty:
X (unstable karta)
Magic Word (jak pošepkat nebo co?)
Hangman (funguje to přesně jako hra oběšenec? Jako třeba jestli mi protihráč musí taky říct kolik krát se tam dané písmeno nachází, a na jakém místě ve slově je? A musí mi taky říct kolik písmen se tam nachází? Vím že od šest do osm ale přesně.)
Rules Lawyer (jak se proti němu dá vyhrát? Třeba exilnout?)
Entirely Normal Armchair - „hide it on the battlefield" dám ho tváří vzhůru viď? Mám ho schovat třeba za jinou kartou (třeba land)? A byl by podvod kdyby ho během hry (když tu kartu mám na ruce) schovám k jiné karte do obalu, a obal z té židle si nechám na ruce?
6. Co je flawor text?
7. Jak funguje schopnost Partner?
8. Co když musím dát assemble a contraption ale můj contraption balíček je prázdný?
9. Pokud mám taplý artifact (třeba Krark's Other Thumb) pořád dělá to co má dělat? Funguje? Nebo když mám artifact-equipment (attachován na mou bytost) a tapne se. Mohu pořád útočit s touhle bytostí, a dává tenhle artifact-equipment pořád své bonusy?
10. Ještě pár věcí ke Cramped Bunker který si mi vysvětloval minule.
a, Může oppnent posunout mé pernamenty (aby mněl více místa pro své karty)
b, Může opponent posunout svůj permanent (co se už dotýká bukru) aby se mu jich tam vešlo více?
c, Má hráč kontrolu nad permanenty v bunkru? Jako jestli může útočit s bytostmi nebo tak? (Asi ne )
d, Co by se stalo kdyby se bunkr zničil dříve než by se zničil sám? (Normálně by byl natolik nacpaný že by explodoval od tolika pernamentů. Ale kdyby sešlu něco jako „destroy target enchantment") zničili by se stejně všechny opponentovy pernamenty?
e, Mohl bych na bytost (která je již v bunkru) zamířit třeba Murderem?
f, Co se stane když by chcel opponent přemístit do bunkru enchantment-aura? Protože víš co říká pravidlo 704.5p. Zničil by se tedy tenhle enchantment aura? Asi ano viď?
g, Bylo by porušení pravidel kdyby si ten bunkr dám třeba na nějakou krabičku nebo vyvýšeninu, aby to mněl nepřítel náročnější?
Fakt díki že mi odpovídáš na všechny mé otázky a snažíš se pochopit ty nesmysly co pořád píšu
FlambergUživatel není přihlášen
Advanced Member
Advanced Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:511
Flamberg

--
31.07.2018 10:02  
1. Vanguard
- asi nemusíš řešit; týká se jen MTGO. Vanguard karta se dává do command zóny, dává ti nějakou extra schopnost a upravuje ti startovní počet životů a počet karet na úvodní ruce.
http://gatherer.wizards.com/Pages/S...rd%22]

2. World
- World dělá přesně to, co je napsané v tom pravidlu. Na bojišti může být jenom jedna World karta; jakmile přijde do hry další, všechny starší se odstraní. World mechanika je prostě takový 
předchůdce Planechase.


3. Ano, Host + Augment je jedna bytost. Viz https://magic.wizards.com/en/articles/archive/news/unstable-faqawaslfaqpaftidawabiajtbt-2017-12-06


4. Commander je speciální herní formát. Typicky se hraje se stokaretním balíkem, kde každá karta může být jen jednou (tzv. highlander) a jedna z tvých legendary bytostí je velitelem balíčku. 
Detaily viz Comprehensive Rules 903.


5a. X

X je ultra mega agent. Typicky akce s ním proběhne následovně.

0. Máš X na ruce.
1. Sešleš X. X jde na bojiště.
2. Použiješ první aktivovanou schopnost. Dáš agenta X do soupeřovy ruky. Soupeř musí hrát s odhalenou rukou, dokud je X v jeho ruce.
3. Použiješ druhou aktivovanou schopnost a zahraješ cokoliv ze soupeřovy ruky.


5b. Magic Word

Ano, "whisper" = "zašeptat".


5c. Hangman

Klasická šibenice. Vymyslíš slovo, které má 6-8 písmen. Když někdo aktivuje Hangmanovu schopnost, buďto se pokusí uhodnout celé slovo, nebo se pokusí uhodnout jedno písmeno (když je ve slově  písmeno vícekrát, uhodnou se všechny najendou). Pokud neuspěje, na Hangmana se přidá +1/+1 counter. Jakmile je celé slovo uhodnuté, Hangman jde do hrobu.


5d. Rules Lawyer

Normálně, stačí se Rules Lawyera nějak zbavit. Samotný Rules Lawyer může normálně umřít na lethal damage nebo ho nějak znič / pošli do exilu...


5e. Entirely Normal Armchair

V pravidlech není pojem "hide" definován. Takže asi můžeš zkusit cokoliv. Typické je to schování za jinou kartu. Jen bacha, aby se soupeř nenaštval :-D


5f. Používej gatherer.wizards.com, tam je spousta karet vysvětlena.


6. Flavor text

Text napsaný kurzívou. Nemá žádný herní/pravidlový význam, pouze slouží k uvození atmosféry a vyprávění příběhu.


7. Partner

Zkráceně, schopnost Partner ti umožňuje mít dva Commandery najednou. Oba musí mít schopnost Partner. U "Partner with" bytostí ze sady Battlebond navíc lze párovat pouze s konkrétní jednou bytostí. Partner with má ale výhodu v tom, že ti druhého do páru umí najít v knihovně.


8. Prázdný Contraption deck

Nestane se nic.


9. Tapnutý artefakt

Stále funguje. Ale máš pravdu, že kdysi dávno v minulém století existovalo pravidlo, že tapnutý artefakt nic nedělá.


10. Cramped Bunker

a., b. Pravidla pro Bunker nejsou moc vyčerpávající, takže si asi zaveďte nějaké "house rule". Osobně bych to hrál tak, že s kartami v bunkru se nesmí hýbat s výjimkou tapování. V případě (od)tapování kartu můžeš vzít a přesunout ji, stále se ale na konci musí dotýkat bunkru.

c., e., f. Jinak karty, co jsou v bunkru, stále fungují normálně. Jediná funkce bunkru je, že jsou chráněny před "náletem", až bude bunkr moc přecpaný a bouchne.

d. Pokud bunkr zničí něco jiného než jeho vlastní schopnost, nic dalšího se nestane.

g. Vzhledem k tomu, že pro Un- sady žádná pravidla neexistují, dělej, co uznáš za vhodné. Jen se možná pohádáte a už s tebou nikdo nebude chtít hrát :-D Opět by zřejmě bylo vhodné mít na tohle nějaké "house rule".
Flamberg - The official Magic-Guru.cz Rules Advisor, DCI Judge (Level 2)
RockafellerUživatel není přihlášen
New Member
New Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:2
Rockafeller

--
08.01.2019 08:54  
Ahojte, měl bych dotaz na kartu Clout of the Dominus. Mmj dává příšeře schopnost "It can't be the target of spells or abilities". Znamená to, že když tenhle enchantment dám kupříkladu na Spellheart Chimera nebo na Enigma Drake, tak tím zároveň neguju jejich schopnosti "power is equal to the number of instant and sorcery cards in your graveyard"?

Předem díky za odpověď.
FlambergUživatel není přihlášen
Advanced Member
Advanced Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:511
Flamberg

--
08.01.2019 09:04  
Ahoj!

Ne, tak to nefunguje. Shroud nemá na schopnosti těchto bytostí vliv. Shroud zakazuje použití schopností a kouzel, které cílí. Tedy těch, které mají v textu kouzelné slovíčko "target".

Mimochodem, proč na to nezaložíš nové téma a píšeš to sem? ;-)
Flamberg - The official Magic-Guru.cz Rules Advisor, DCI Judge (Level 2)
RockafellerUživatel není přihlášen
New Member
New Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:2
Rockafeller

--
08.01.2019 09:27  
Ahoj,

mockrát děkuju za odpověď, ani nevíš, jakou mi udělala radost

Co se tvé otázky týče, nechtěl jsem zakládat nové téma kvůli jednomu dotazu. Viděl jsem topic "Nějaké otázky" a viděl jsem, že se tu řeší vlastnosti karet, tak jsem to poslal sem. Ještě jsem si říkal, že kdybych založil nové téma, tak bych dostal seřváno, že kvůli jedné otázce tu dělám bordel ) Každopádně sorry, příště založím nový topic

Ještě jednou díky


---
Active Forums 4.2
NOT LICENSED FOR PRODUCTION USE
www.activemodules.com