25. února 2020
Diskuzní fórum Minimalizovat
Elfové - řešení herní situace....
Poslední příspěvek 07.05.2014 09:36 odFlamberg. 5 Odpovědi.
Tisková verze
Seřadit:
DalšíDalší
Nemůžete vkládat odpovědi.
AutorZprávy
MaissiUživatel není přihlášen
New Member
New Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:81
Maissi

--
03.05.2014 17:40  
Ahoj Flambergu.
Chtěl bych se zeptat na jednu herní situaci a posléze budu jistě mít několik doplňujících dotazů....

1. hráč má na stole následující (všichni bez summoning sickness): Quirion Ranger, Seedcradle Witch, Skyshroud Elf a Priest of Titania.
2. hráč má na stole Deathrite Shaman.

1. hráč ve svém kole tapne Priest of Titania pro manu a říká: "Tapuju Priesta pro (začne ukazovat a počítat své Elfy) jedna, dvě, tři, čtyři many. Ani jeden z hráčů si v tento moment neuvědomí, že Priest of Titania by měl přidat manu i za oponentova Deathrite Shamana.
1. hráč chce začít roztáčet kombo, přičemž ho zarazí přihlížející a řekne, aby přestali hrát, že chce zavolat rozhodčího. Posléze v soukromí rozhodčímu popíše situaci se 4 respektive 5 mana za tapnutí Priesta. V mezičase oběma hráčům dojde, co daný přihlížející s rozhodčím probírá....

Jak by se měl nyní rozhodčí zachovat aneb co by se mělo dít?
FlambergUživatel není přihlášen
Advanced Member
Advanced Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:509
Flamberg

--
05.05.2014 11:16  

Zdar Maissi!


Každý rozhodčí se může zachovat jinak :-)

Já bych se ale zachoval asi takto:

1) Nechal bych si od hráčů celou situaci vysvětlit. Teoreticky i odděleně od stolu, pokud by se mi něco nezdálo. V této konkrétní situaci asi nehrozí, že by hráči chybu udělali úmyslně, takže jen taková zběžná investigace :-)

2) Pokud by šlo o competitive turnaj, hráč 1 by dostal Warning za Game Play Error - Game Rule Violation a hráč 2 by dostal Warning za Game Play Error - Failure to Maintain Game State.

3) V této situaci se pouze tapují/odtapují bytosti a zvedá P/T, takže lze hru poměrně snadno vrátit zpátky k prvnímu místu porušení pravidel - tedy před první aktivaci Priesta. Jako Head Judge bych takový back up schválil.

4) K tomu nějaké to povídání, ať hráči dávají větší pozor (i na karty soupeřů).

5) Příhlížejícímu poděkuju, že mě zavolal, protože podobné situace většinou hráči řeší jen mezi sebou a rozhodčí se o nich vůbec nedozví.

Flamberg - The official Magic-Guru.cz Rules Advisor, DCI Judge (Level 2)
MaissiUživatel není přihlášen
New Member
New Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:81
Maissi

--
05.05.2014 18:55  
V této situaci mi jde především o to, že dotyčný přihlížející (zároveň účastník turnaje) svým jednáním s rozhodčím vlastně poskytnul oběma hráčům informaci o Deathrite Shamanovi (bo na stole nic jinýho nebylo, tak jim to logicky rychle došlo)....
Z toho plynou otázky:
Měl přihlížející zastavit hráče a zavolat rozhodčího hned po tom tapnutí Priesta pro manu? Nebo si měl jít vyhledat rozhodčího a řešit to s ním v soukromí (přičemž by hráči pokračovali ve hře)? Nebo měl nechat hráče odehrát pár kol a posléze zavolat rozhodčího? V tomto nějako tápu....
A neměl rozhodčí situaci vyhodnotit tak, že se prostě jednalo o chybu 1. hráče, přidal si tudíž do poolu jen 4 many, jak sám avizoval a 2. hráče v tomto kole prostě nezabije/nezabil? A pokud by to takto vyhodnotil, tak neměl zároveň přihlížejícího "ocenit" kvůli cheatingu?
FlambergUživatel není přihlášen
Advanced Member
Advanced Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:509
Flamberg

--
05.05.2014 22:24  
Nejdůležitější je, že byla porušena pravidla (Priest měl přidat 5 man a místo toho přidal 4). To, že přihlížející hru zastavil a šel zavolat rozhodčího je správně. Samozřejmě, čím dřív ho zavolá, tím líp. Hra se tak nedostane do situace, kdy by se jen nesnadně opravovala chyba hráčů.

K nápravě situace: samozřejmě rozhodčí se může rozhodnout, že situaci nevrátí. V této situaci pro to ale, podle mě, není důvod. A jak by přihlížející mohl upozorněním na chybu podvádět? Nejedná se o Outside Assistance - přihlížející neradil, jen upozornil na porušení pravidel.
Flamberg - The official Magic-Guru.cz Rules Advisor, DCI Judge (Level 2)
MaissiUživatel není přihlášen
New Member
New Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:81
Maissi

--
06.05.2014 17:46  
Hm. Rozhodčí situaci vůbec vracet nemusel, neboť přihlížející zastavil oba hráče ihned po tapnutí Priesta (protože mu bylo jasné, že 1. hráč bude pokračovat ve hře roztáčením komba - hraje totiž stejný balík)....
Rozhodčí situaci vyhodnotil tak, že 1. hráč si do poolu přidal pouze 4 many respektive si přidal 5 man, ale tu pátou manu prostě nepoužil (a takto vlastně třeba tisíckrát), což mi přijde jako opravdu zvláštní řešení....
Každopádně oba hráči se (tzv. v přátelském duchu) beztak shodli na tom, že 1. hráči to nedocvaklo a tak, zaútočí pouze tím Priestem a zachoval by se stejně, ať by již rozhodčí rozhodnul jakkoliv. Mimochodem díky tomu prohrál hru a spolu s tím i celý duel....
Vůči přihlížejícímu pak vznikla myšlenka, jestli by neměl být postihován za cheating či tak něco (bohužel v možných postizích za např. Outside Assistance apod. se vážně neorientuju). Nicméně díky tomu, že oba hráči během rozhovoru přihlížejícího s rozhodčím situaci dohráli, tak přihlížejícího nic podobného nepotkalo. To mi opět přijde jako zvláštní zdůvodnění....

PS: Tím přihlížejícím jsem byl (překvapivě) já a naivně jsem si myslel, že situace bude jednoduše a rychle vyhodnocena Warningem pouze pro 1. hráče, s tím že 2. hráče posléze prostě přejede čtyřma "nekonečně" velkýma Elfama. Nakonec jsem ale měl pocit, že správně jsem měl držet hubu (a příště se raději neozývat, což je ovšem proti pravdilům, jestli jsem to dobře pochopil) a jsem vlastně pěknej zmetek bo jsem radil špatně hrajícímu kamarádovi, jak má zabít protihráče....
FlambergUživatel není přihlášen
Advanced Member
Advanced Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:509
Flamberg

--
07.05.2014 09:36  

Maissi, podle mě ses zachoval správně a v rámci pravidel. Pokud komunikace mezi hráči proběhla přesně tak, jak jsi napsal, a oni tedy špatně vyhodnotili schopnost Priesta, máš jakožto spectator právo hru zastavit a zavolat rozhodčí. Nejedná se o nějaké rady hráči.

Jen pro úplnost se dám citaci z Magic Tournament Rules:

1.11 Spectators
Any person physically present at a tournament and not in any other category above is a spectator. Spectators are responsible for remaining silent and passive during matches and other official tournament sections in which players are also required to be silent. If spectators believe they have observed a rules or policy violation, they are encouraged to alert a judge as soon as possible. At Regular or Competitive REL, spectators are permitted to ask the players to pause the match while they alert a judge. At Professional REL, spectators must not interfere with the match directly.

Players may request that a spectator not observe their matches. Such requests must be made through a judge. Tournament officials may also instruct a spectator not observe a match or matches.

Flamberg - The official Magic-Guru.cz Rules Advisor, DCI Judge (Level 2)
Nemůžete vkládat odpovědi.

Active Forums 4.2
NOT LICENSED FOR PRODUCTION USE
www.activemodules.com
© 2017 Magic-Guru.czInformacni server pro zacinajici hrace karetni hry Magic the Gathering (Magic, MTG) Podmínky používáníProhlášení o soukromí