22. května 2018
Diskuzní fórum Minimalizovat
Nejaké otázky...
Poslední příspěvek 21.05.2018 11:05 odFlamberg. 1 Odpovědi.
Tisková verze
Seřadit:
DalšíDalší
Nemůžete vkládat odpovědi.
AutorZprávy
WreckyUživatel není přihlášen
New Member
New Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:22
Wrecky

--
02.05.2018 20:43  
Ahoj flambergu
Mám pro tebe spoustu otázek.. vepřed dekuji za odpověde.
1. Pokud využiji schopnost na Pernicious Deed tak zničím i své i nepřítelovy pernamenty ? A pokud sou ve hře tokeny zničím i ty ? Token nemá žádnou sesílací cenu tak tedy...
2. Pokud má bytost +1/+1 counter a dostane -1/-1 counter tak se tyto countre vynulují ? Nebo bude vlastnit tato bytost oba countre ?
3. Jak se musí obránit Menace a aktivována regenerate ?
4. Jsou aura / equipment target ? Mohu dát třeba auru na nepřítelovou bytst která má hexproof ?
5. Je devoid a colorless totéž ?
6. Pokud na mne zaútočí nepřítel s Gideon, Martial Paragon s jeho druhou schopností tak mohu poté v mém kole zaútočit na tohohle planeswalkera ? (A tím mu ubrat loyality counre ?
7. Co je to Switch target creature's power and tougness until end of turn ? (To dúležité je switch)
8. Vysvětlíš mi schopnost protection from (a barva / creatures...)
9. Vúbec ale vúbec nechápu edici Unstable. Vysvětlíš mi nejaké základní věci o této edici ? Tedy to co není v jiných edicích..
10. Řekneš mi neco o tom jak to probíhá na MTG turnajích ? Co to obnáší, jak to funguje, od kolika let tam mohu jít.. Mne je 14 let a MTG hraju už 2 roky. A díki tobě v tom už sem dost dobrý hráč. Jsem rád že mám možnost zeptat se te na pár věcí.. bez tebe bych si byl bezradý dekujuuuu
FlambergUživatel není přihlášen
Basic Member
Basic Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:479
Flamberg

--
21.05.2018 11:05  
Ahoj!

Nějak jsem tohle téma přehlédnul (resp. e-mailovou notifikaci), takže se omlouvám, že píšu až teď.

1. Ano, ničíš soupeřovy i svoje karty. Tokeny mají standardně Converted Mana Cost 0. Výjimkou jsou tokeny, jež byly vytvořeny jako kopie jiné karty (The Scarab God) - takové tokeny mají CMC jako karta, kterou zkopírovaly.



2. Ano, +1/+1 a -1/-1 značky se navzájem ruší.
704.5q If a permanent has both a +1/+1 counter and a -1/-1 counter on it, N +1/+1 and N -1/-1 counters are removed from it, where N is the smaller of the number of +1/+1 and -1/-1 counters on it.


3. Asi nerozumím otázce :-) Myslel jsi následující? Bytost s Menace musí být zablokována minimálně dvěma obránci, jinak nemůže být zablokována vůbec. Tato kontrola se provádí jen v okamžiku nahlašování obránců. Následně už je bytost zablokována a je jedno, jestli třeba jeden z obránců opustí boj (například po zregenerování ještě před Combat Damage po pokusu zastřelit ji bleskem).


4. Ano, Enchant i Equip cílí. Takže Auru na soupeřovu bytost s Hexproof nesešleš. Stejně tak na svou bytost se Shroud nemůžeš obléci vybavení.


5. V podstatě ano.
702.113. Devoid

702.113a Devoid is a characteristic-defining ability. “Devoid” means “This object is colorless.” This ability functions everywhere, even outside the game. See rule 604.3.

Jediný teoretický rozdíl je v tom, že Devoid je characteristic-defining ability nastavují barvu, ale to tě bude zajímat asi jen, kdybys chtěl vědět něco o layerech...


6. Gideonova schopnost funguje jen "until end of turn". Ve tvém kole už Gideon opět nebude bytostí a nebude se mu zranění preventovat. Budeš moci normálně zaútočit a ubrat mu loyalty countery.


7. Switch = prohodit. Tedy, pokud měla bytost například sílu 1 a odolnost 4 (1/4), po prohození z ní bude 4/1.

Tady pozor na interakci switch P/T a dalších efektů upravujících P/T. Při počítání aktuální Power a Toughness se switch vždy uplatňuje až jako poslední (i kdyby byl zahraný dříve).

Příklad:

1. Máš na bojišti Crag Puca, použiješ její schopnost a P/T se prohodí z 2/4 na 4/2.

2. Sešleš na Pucu Sure Strike. Strike se vyhodnotí. Přestože bys čekal, že Puca bude teď 7/2, ve skutečnosti bude 4/5. Při určování v jakém pořadí se tyto kontinuální efekty aplikují, a jaká tedy bude výsledná P/T, musíš totiž postupovat následovně:

 

i. Vezmi P/T na kartě (2/4).

ii. Vezmi efekty nastavující P/T na určitou hodnotu (v našem případě nic, jinak například Illusory Wrappings).

iii. Vezmi bonusy a postihy z efektů modifikujících P/T o určitou hodnotu (2/4 a +3/+0 ze Sure Strike -> 5/4).

iv. Vezmi bonusy a postihy z counterů (typicky +1/+1 a -1/-1 countery).

v. Aplikuj efekty prohazující Power a Toughness (5/4 -> 4/5).



8. Protection from (například) black znamená, že:

- všechno zranění pocházející z černého zdroje je preventováno,
- nemůže být očarována černou Aurou
- nemůže mít na sobě černý Equipment
- nemůže být zablokována černou bytostí
- nemůže být zacílena černým kouzlem nebo schopností z černého zdroje


9. No, to je dost široký dotaz. Un- edice jsou takové vtipné sady, které jednou za čas Wizardi vydávají. Jsou v nich hodně "divné" mechaniky a při hře je většinou šílená zábava. Zkus třeba následující článek:
http://www.cmus.cz/rubriky/jak-zacit/pravidla/prehled-mechanik-v-unstable_11063.html


10. Věkové omezení v podstatě není (ale 13 let je oficiálně doporučená hranice výrobcem). Jsou různé druhy turnajů. Pro začátek můžeš jen tak zajít do nějaké herny v okolí a pozeptat se, co se u nich v které dny hraje. Jsou totiž různé turnajové formáty. Herny obvykle mají i večery vyhrazené jen pro méně zkušené hráče (aby se naučili základy a nehráli rovnou proti nejsilnějším balíčkům). Jestli nevíš, jestli je u vás nějaká herna, můžeš zkusit například https://www.facebook.com/groups/453041041757777/. Nebo napiš odkud přibližně jsi, a zkusím se poptat.
Flamberg - The official Magic-Guru.cz Rules Advisor, DCI Judge (Level 2)
Nemůžete vkládat odpovědi.

Active Forums 4.2
NOT LICENSED FOR PRODUCTION USE
www.activemodules.com
© 2017 Magic-Guru.czInformacni server pro zacinajici hrace karetni hry Magic the Gathering (Magic, MTG) Podmínky používáníProhlášení o soukromí