středa 24. dubna 2024
Diskuzní fórum Minimalizovat
skinrender - countery a něco navíc
Poslední příspěvek 08.03.2014 13:55 od Flamberg. 10 Odpovědi.
Tisková verze
Seřadit:
PředchozíPředchozí
Nemůžete vkládat odpovědi.
Autor Zprávy
der_mausUživatel není přihlášen
New Member
New Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:3
der_maus

--
15.11.2010 16:56  
ahoj, prosím o radu se dvěma problémy, nejdřív ten jednodušší:

1) když skinrender vstoupí na bojiště, ale soupeř nemá žádné bytosti, musím dát tři -1/-1 countery na některou svou bytost, nebo skinrendera ani nemůžu vyvolávat, případně tahle abilita může propadnout vniveč? (napadlo mě to ve srovnání s tím, že když nějaké kouzlo říká třeba atakovat 2 bytosti, musí se 2 bytosti vybrat, jinak nejde kouzlit)

2) nastala nám během hry taková asi banální situace, ale měli jsme tam problém se stackem a vyhodnocením... stručně popíšu

na konci main fáze dám kompletní tuning na golem artisana, (takže má 4/4 a flying, který jsem mu vybral) => soupeř mi na něj zakouzlí instant diminish já passnu => jak se to vyhodnotí? vyhodnotí se nejdřív diminish, takže golem spadne na 1/1, načež se vyhodnotí ten tuning, takže se zvedne na 2/2? nebo zůstane 1/1, protože ty ability se vyhodnocujou zvlášť ještě před soupeřovou reakcí? jsem z toho zmaten.

díky
FlambergUživatel není přihlášen
Advanced Member
Advanced Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:515
Flamberg

--
15.11.2010 20:31  
Ahoj myšáku!

ad 1) Podmínkou pro seslání Skinrendera není přítomnost nějaké příšery na bojišti. Skinrenderova schopnost je takzvaná "triggered ability", konkrétně "enters-the-battlefield trigger". Triggery fungují jakoby částečně nezávisle na kartě, z které pocházejí. Detailně:

Situace: ani ty ani soupeř nemáte na bojišti žádné příšery. Ty máš na ruce Skinrendera, soupeř nemá na ruce nic. Začala právě tvoje pre-combat main phase a máš tedy prioritu.

1. Ohlásíš seslání Skinrendera, zaplatíš manu a položíš kouzlo na stack. Passneš.
2. Soupeř má prioritu a passne.
3. Oba jste passli po sobě a tedy se vyhodnotí vršek stacku - Skinrender. Skinrender vstupuje na bojiště.
4. Nyní se spustí ETB trigger ("When Skinrender enters the battlefield") a ty ho dáš na prázdný stack. V této chvíli musíš vybrat target pro tento trigger. Jelikož jediný legální target je právě seslaný Skinrender, musíš zacílit jeho.
5. Dostáváš prioritu a můžeš na trigger reagovat. Ale dejme tomu, že passneš.
6. Soupeř má prioritu a passne.
7. Oba jste passli po sobě a tedy se vyhodnotí vršek stacku - ETB trigger. Dáš na Skinrendera tři -1/-1 countery ("put three -1/-1 counters on target creature"). Skinrender se u nás moc neohřeje a putuje do hrobečku.

Snad je to nyní jasnější.


ad 2) Toto je typický příklad na takzvané "vrstvy" neboli "layers". Vrstvy slouží právě k tomu, aby bylo možné jednoznačně určit, v jakém pořadí se v každém okamžiku hry mají uplatňovat jednotlivé právě probíhající efekty. Vrstev pro uplaťňování efektů je celkem 7, sedmá vrstva se k tomu ještě dělí na 5 podvrstev (a-e).

V Tvém konkrétním příkladu máme celkem tři efekty, které na golema působí:
1. +1/+1 do konce kola
2. Flying do konce kola
3. Přenastavení P/T na 1/1 do konce kola

Nejprve je nutné zjistit, do kterých vrstev jednotlivé efekty spadají:
1. Pumpování (+1/+1) patří do vrstvy 7c.
613.3c Layer 7c: Effects that modify power and/or toughness (but don’t set power and/or toughness to a specific number or value) are applied.

2. Flying patří do vrstvy 6.
613.1f Layer 6: Ability-adding and ability-removing effects are applied.

3. Přenastavení P/T patří do vrstvy 7b.
613.3b Layer 7b: Effects that set power and/or toughness to a specific number or value are applied.

Nyní, když víme, do kterých vrstev dané efekty patří, je postupně uplatníme, dle pořadí vrstev. Tedy:

Neprve Golemovi přidáme Flying (vrstva 6). Poté mu změníme P/T na 1/1 (7b). A na závěr mu přidáme +1/+1 (7c). Finální výsledek je tedy 2/2 létající golem. A to nezávisle na tom, v jaké pořadí byly dané aktivované schopnosti a kouzlo zahrány a vyhodnoceny. Na konci z toho prostě bude 2/2.

Více o všech vrstvách viz Comprehensive Rules.

Flamberg - The official Magic-Guru.cz Rules Advisor, DCI Judge (Level 2)
dpazoutUživatel není přihlášen
Basic Member
Basic Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:159
dpazout

--
16.11.2010 07:44  
Tak to nebyla banalni otazka :-) Dekujeme za peknou odpoved. Protoze CH se nedaji moc cist, o vrstvach jsem se dozvedel poprve :-)
FlambergUživatel není přihlášen
Advanced Member
Advanced Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:515
Flamberg

--
16.11.2010 08:04  
Ano, vrstvy jsou jednou z "nejdrsnějších" a "nejobskurnějších" částí pravidel M:tG. Ta šťastnější většina hráčů o nich nemá potuchu a nemusí se jimi zaobírat (stačí jim zvednout ruku a zvolat obligátní "judge"). Hlavní nevýhoda pravidla o vrstách je ta, že se to prostě nedá nějak jednoduše logicky odvodit a pořadí vrstev se prostě musíš našprtat :-)

Naštěstí si člověk v naprosté většině případů vystačí s podvrstvami vrstvy číslo 7, kam spadají efekty měnící Power a Toughness.
Flamberg - The official Magic-Guru.cz Rules Advisor, DCI Judge (Level 2)
der_mausUživatel není přihlášen
New Member
New Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:3
der_maus

--
16.11.2010 10:13  
musim rict "tyvole"... to je sila... ale aspon vim ze ve vysledku jsem mel pravdu ja, kdyz jsem kolegyni rikal, ze golem ma mi 2/2 a flying a ne 1/1 a flying... nicmene jeste pro upresneni - tahle situace nastala na konci main faze... kdyby si pockala souperka s instantem diminish treba az deklaruju utocniky, tak by golem spadnul na 1/1, ze jo, protoze uz by to bylo kouzleni v dalsi fazi...
FlambergUživatel není přihlášen
Advanced Member
Advanced Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:515
Flamberg

--
16.11.2010 11:07  
Nespadnul. Oba efekty (+1/+1 a změna na 1/1) trvají do konce kola (ne fáze), tedy se prostě potkají a budou účinkovat.
Flamberg - The official Magic-Guru.cz Rules Advisor, DCI Judge (Level 2)
AggrokumanoUživatel není přihlášen
Basic Member
Basic Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:115
Aggrokumano

--
17.11.2010 13:03  
http://www.cmus.cz/dnn/Články/Všechnyčlánky/tabid/265/articleType/ArticleView/articleId/1674/Nepravideln-sloupek-o-pravidlech.aspx
der_mausUživatel není přihlášen
New Member
New Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:3
der_maus

--
18.11.2010 10:05  
no tohle budu studovat roky... nicmene, co takovej Manic Vandal, ktery rika "destroy target artifact" - ja jasny, ze kdyz budu mit na stole artefakty jen ja, musim zacilit nektery z nich... ale co kdyz na stole neni ani jeden artefakt? muze se pak Vandal castit?
FlambergUživatel není přihlášen
Advanced Member
Advanced Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:515
Flamberg

--
18.11.2010 11:30  
Ähoj!

Schopnost Manic Vandala je také "Enters-the-battlefield triggered ability", jako u Skinrendera. Tedy můžeš Vandala vyvolat, i když na bojišti není žádný artefakt, který by šlo touto schopností zacílit. Cíl pro Vandalovu schopnost je nahlašován až ve chvíli, kdy už je Vandal seslaný a na stole.
Flamberg - The official Magic-Guru.cz Rules Advisor, DCI Judge (Level 2)
VovokillUživatel není přihlášen
New Member
New Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:1
Vovokill

--
07.03.2014 13:47  
Mám dotaz ke counterům. Existují nějaký stránky kde je seznam všech counterů, vysvětlení a dají se někde koupit?
Dík
FlambergUživatel není přihlášen
Advanced Member
Advanced Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:515
Flamberg

--
08.03.2014 13:55  
Jako countery (tedy značky, jež se dávají na karty) lze použít v podstatě cokoliv. Nevím, jestli někdo přímo nějaké specifické (třeba +1/+1) vyrábí. Většinou se používají kostky, skleněné žetonky nebo prostě natrhané kousíčky papíru...
Flamberg - The official Magic-Guru.cz Rules Advisor, DCI Judge (Level 2)
Nemůžete vkládat odpovědi.

Active Forums 4.2
NOT LICENSED FOR PRODUCTION USE
www.activemodules.com
© 2017 Magic-Guru.cz Informacni server pro zacinajici hrace karetni hry Magic the Gathering (Magic, MTG) Podmínky používáníProhlášení o soukromí