Encrust zakazuje pouze aktivované schopnosti. To jsou schopnosti zapsané ve formě "cena:efekt". Poznáš je tedy snadno, protože nikde jinde se dvojtečky v textu karet nevyskytují.
Takže Encrust nezakáže ani Bloodthist ani Power/Toughness bonus od Enchantmentu (to jsou statické schopnosti). Regeneraci jako takovou nezakazuje, ovšem pokud tedy není regenerace součástí nějaké aktivační schopnosti jako třeba má Dutiful Thrull - to by regenerační "štít" vůbec nešlo aktivovat).
Enchantment, který není Aura, funguje tak, že ho vyvoláš, dáš na bojiště a on tam leží a generuje kontinuálně svůj efekt (například Dark Prophecy čeká na smrt tvých bytostí a Honor of the Pure zvětšuje tvé bílé bytosti). Efekt bude generován dokud takový Enchantment nějak bojiště neopustí (Naturalize...).
Jinak Enchantmenty obecně, lze stejně jako Creature a Sorcery sesílat pouze v hlavní fázi tvého kola (před bojem nebo po boji) a pouze když je prázdný stack. Ne tedy v soupeřově kole, ani v boji, ani v reakci na nějaké soupeřovo kouzlo.