Friday, March 29, 2024
Diskuzní fórum Minimize
Bestow, Totem armor
Last Post 30/06/2014 14:35 by Flamberg. 7 Replies.
Printer Friendly
Sort:
PrevPrev NextNext
You are not authorized to post a reply.
Author Messages
NekraOXUser is Offline
New Member
New Member
Send Private Message
Posts:60
NekraOX

--
20/02/2014 10:38  
Ahoj Flambergu
mám spoustu dotazů týkající se výše (viz téma) uvedených keywordů.

1) Na bojišti je bytost očarovaná více než jednou Aurou, která má Totem armor (pro jednoduchost dvě). Co se stane ve chvíli, kdy by bytost měla být zničena? Intuitivně si myslím, že by se měla zničit jen jedna z TA aur, ale nedovedu si to dost dobře okecat (zdůvodnit). Je to trrigerovací schopnost? Pokud ano, přežije nějak "druhá" aura (ta co je na stacku dole)? Pokud ne, co je to za typ schopnosti? Může nějakým (a jakým?) způsobem soupeř ovlivnit, která z TA aur půjde do hrobu?

2) Na bojišti je bytost očarovaná jednou TA aurou a jedním Bestow EC. Domnívám se, že:
 a) Při prvním případě, kdy by měla být očarovaná bytost zničena, půjde do hrobu TA aura.
 b) Při druhém případě, kdy by měla být očarovaná bytost zničena, půjde do hrobu a z Bestow EC se stane bytost (a zůstane na bojišti)
 c) Při třetím případě, kdy by měla být zničena bytost (původně Bestow aura), bude zničena.
 Je to pravda? (Předpokládám, že body a),b),c) nastanou ve hře postupně po sobě, tj. bod b) vychází z toho, že proběhl bod a) apod.)

3) Na bojišti je bytost očarovaná dvěma Bestow EC. Je pravda, že po zničení očarované bytosti zůstanou na bojišti dvě bytosti (původně seslány jako Bestow aury)?

4) Mějme sandwich složený z jedné očarované potvory, jedné Bestow EC a jedné TA aury. Jak se takový EC sandwich chová při hromadném ničení bytostí (třeba Destroy all creatures)? TA aura by měla ochránit bytost. Jde mi o to, jestli Bestow aura bude zničena, když má podtyp Enchantment CREATURE (a na bojišti zůstane jen původní neočarovaná bytost)? Anebo zničena nebude, protože byla seslána jako aura (a tudíž na bojišti zůstane původní bytost očarovaná Bestow aurou)?

5) Když aurou (Bestow, s TA, ale i jakoukoliv jinou) zacílím bytost s Heroicem, kdy se provede akce z Heoricu? Domnívám se, že Heroic (trigger) půjde na stack nad auru a vyhodnotí se dřív, než bytost dostane očarování.

Nekra
FlambergUser is Offline
Advanced Member
Advanced Member
Send Private Message
Posts:515
Flamberg

--
20/02/2014 11:52  

Ahoj Nekro!

Díky za dotazy pro zpříjemnění odpoledne :-)



1) Totem Armor je takzvaný "replacement effect", konkrétně tady generovaný statickou schopností.

Replacement efekt čeká na událost, již má nahradit (v případě Totem armor zničení očarované bytosti). Pokud k takové události dojde, replacement efekt se ji pokusí nahradit jinou událostí.

614.1. Some continuous effects are replacement effects. Like prevention effects (see rule 615), replacement effects apply continuously as events happen—they aren’t locked in ahead of time. Such effects watch for a particular event that would happen and completely or partially replace that event with a different event. They act like “shields” around whatever they’re affecting.

614.1a Effects that use the word “instead” are replacement effects. Most replacement effects use the word “instead” to indicate what events will be replaced with other events.

Sranda začíná, pokud na jednu událost čeká více replacement efektů. V té chvíli je třeba určit jaký objekt nebo hráč je touto událostí ovlivňován a kontroler tohoto objektu si vybere pořadí uplatnění těchto replacement efektů.

616.1. If two or more replacement and/or prevention effects are attempting to modify the way an event affects an object or player, the affected object’s controller (or its owner if it has no controller) or the affected player chooses one to apply, following the steps listed below. If two or more players have to make these choices at the same time, choices are made in APNAP order (see rule 101.4).

616.1a If any of the replacement and/or prevention effects are self-replacement effects (see rule 614.15), one of them must be chosen. If not, proceed to rule 616.1b.

616.1b If any of the replacement and/or prevention effects would modify under whose control an object would enter the battlefield, one of them must be chosen. If not, proceed to rule 616.1c.

616.1c If any of the replacement and/or prevention effects would cause an object to become a copy of another object as it enters the battlefield, one of them must be chosen. If not, proceed to rule 616.1d.

616.1d Any of the applicable replacement and/or prevention effects may be chosen.

616.1e Once the chosen effect has been applied, this process is repeated (taking into account only replacement or prevention effects that would now be applicable) until there are no more left to apply.

V našem případě s dvěma Totem armory to tedy vypadá následovně:

1. Očarovaná bytost je ničena.

2. Oba Totem armory vidí, že bytost má být zničena a snaží se událost "očarovaná bytost je zničena" nahradit událostí "očarovaná bytost zůstává na bojišti, je vyléčena ze zranění a tato aura je zničena místo ní".

3. Objekt ovlivněný původní událostí je očarovaná bytost. Její kontroler si tedy vybere, který replacement uplatní jako první. Jakmile ho uplatní (a tedy dá příslušnou auru do hřbitova), druhý replacement už nelze aplikovat, protože původní událost vůbec neproběhla a tedy ji druhý replacement "přestane vidět".

614.7. If a replacement effect would replace an event, but that event never happens, the replacement effect simply doesn’t do anything.

Na volbu, který replacement uplatnit (a tedy která aura půjde do hřbitova) nelze nijak reagovat.



2) Je to přesně tak. V a) se uplatní replacement TA. V b) prostě bytost umře a bestow aura přestane být aurou. V c) prostě klasicky umře bytost (která kdysi předtím byla aurou, to ale už není relevantní).

702.102a Bestow represents two static abilities, one that functions while the card with bestow is on the stack and another that functions both while it’s on the stack and while it’s on the battlefield. “Bestow [cost]” means “You may cast this card by paying [cost] rather than its mana cost.” and “If you chose to pay this spell’s bestow cost, it becomes an Aura enchantment and gains enchant creature. These effects last until one of two things happens: this spell has an illegal target as it resolves or the permanent this spell becomes, becomes unattached.” Paying a card’s bestow cost follows the rules for paying alternative costs in rules 601.2b and 601.2e–g.



3) Ano. Očarovaná bytost odejde pryč a všechny bestow aury přestanou být aurami a stanou se z nich bytosti.



4) TA ochrání očarovanou bytost před zničením. Bestow Aura nebude zničena, protože v té chvíli není bytostí (pravidlo 702.102a říká, že je v té chvíli pouze Enchantment - Aura). Na bojišti tedy zůstane bytost očarovaná bestow aurou a TA jde do hřbitova.



5) Přesně tak, chápeš to výborně!   

Flamberg - The official Magic-Guru.cz Rules Advisor, DCI Judge (Level 2)
NekraOXUser is Offline
New Member
New Member
Send Private Message
Posts:60
NekraOX

--
20/02/2014 14:35  
Děkuju . Tak to jsou aury s TA ještě lepší, než jsem si myslel, když soupeř nemůže zasahovat do toho, o kterou bytost přijde, když jich má víc .
FlambergUser is Offline
Advanced Member
Advanced Member
Send Private Message
Posts:515
Flamberg

--
20/02/2014 14:51  
Tak teď si nejsem jistý, jak jsi to myslela s těmi bytostmi:-)
Flamberg - The official Magic-Guru.cz Rules Advisor, DCI Judge (Level 2)
NekraOXUser is Offline
New Member
New Member
Send Private Message
Posts:60
NekraOX

--
20/02/2014 16:18  
Nechápu tu narážku. To je na který můj příspěvek?

Myšleno je to tak, že s těmi dvěma novými keywordy (Heroic a Bestow) po kombinaci s TA by z toho šel vytěžit parádní potvoro-enchantový sendvič .
Bytost s Heroic, při zacílení Bestow nebo TA aurou se Heroic aktivuje. Kromě toho v obou případech po "zničení" bytosti zůstane na bojišti bytost - ať už původní ("umře" TA aura), nebo ta z Bestow aury (umře očarovaná bytost). Napadlo mne, že by to šlo dobře dohromady, tak si ujasňuji, jak by to fungovalo (i když zatím vymýšlím víc balíčků, než kolik mohu sestavit).

I když to určitě spoustu lidí už napadlo, akorát je jim všechno okolo toho fungování jasné, tak nemají potřebu se ptát .

Jo a jestli je to na ten druhý příspěvek - tak, že soupeř nemůže určit, o kterou auru s TA (moje) bytost přijde . Přeci jen některé TA aury jsou silnější než jiné (i když někdy záleží na situaci), takže ty je výhodnější na bytosti podržet déle, protože z toho má bytost větší výhodu.
FlambergUser is Offline
Advanced Member
Advanced Member
Send Private Message
Posts:515
Flamberg

--
21/02/2014 09:46  
Reagoval jsem na ten druhý příspěvek, ale teď už ho chápu, jen jsem to asi blbě přečetl :-)

Jinak samozřejmě, můžeš zkusit něco takového postavit. Výhoda Bestow i TA je v tom, že aspoň částečně eliminují hlavní problém Aur - karetní výhodu pro soupeře, pokud ti očarovanou bytost zlikviduje.

Ještě upozorním na to, že TA říká pouze "destroy". Tedy TA nepomáhá proti věcem jako je "exile", "sacrifice", "-X/-X", Infect. Takže nehranější Modernová zabíjení (Path to Exile, Dismember...) si ho celkem pěkně dávají k svačině. Bylo by asi dobré ty aury kombinovat s bytostmi, které mají hexproof. To by mohlo být ještě lepší - pak tě Hexproof chrání před cílícím ničením a TA před hromadným ničením (a zabírají v podstatě už jen "edikty" typu Liliana of the Veil)..
Flamberg - The official Magic-Guru.cz Rules Advisor, DCI Judge (Level 2)
EskelUser is Offline
New Member
New Member
Send Private Message
Posts:1
Eskel

--
30/06/2014 11:22  
Ahoj,
Mám ještě jeden záludnější dotaz.
Jak se chová TA aura nebo Bestow při zahrání "Perníku" ?
(Destroy each nonland permanent)
FlambergUser is Offline
Advanced Member
Advanced Member
Send Private Message
Posts:515
Flamberg

--
30/06/2014 14:35  
Zdar!

Totem Armor stihne zachránit očarovanou bytost před zničením. Bestow aura bude zničena (jen připomínám, že pro "perník" není důležitá bestow cena, alebrž cena v pravém horním rohu karty).
Flamberg - The official Magic-Guru.cz Rules Advisor, DCI Judge (Level 2)
You are not authorized to post a reply.

Active Forums 4.2
NOT LICENSED FOR PRODUCTION USE
www.activemodules.com
© 2017 Magic-Guru.cz Informacni server pro zacinajici hrace karetni hry Magic the Gathering (Magic, MTG) Terms Of UsePrivacy Statement