pátek 19. dubna 2024
Diskuzní fórum Minimalizovat
Dotazy
Poslední příspěvek 17.06.2014 12:47 od Krtkeus. 6 Odpovědi.
Tisková verze
Seřadit:
PředchozíPředchozí DalšíDalší
Nemůžete vkládat odpovědi.
Autor Zprávy
KrtkeusUživatel není přihlášen
New Member
New Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:20
Krtkeus

--
17.06.2014 07:33  
Ahoj,
mám další 2 otázky:
1) Můžu jentak schodit equipment z příšery na battlefield? Dám příklad
mám equipment, který říká, že dotyčná potvůrka má shroud. Schodím 
equipment, dám na potvoru enchantment / auru a opět jí vybavím. Lze to takto 
udělat?
2) Mám kartu "Copperhorn Scout" a chci se zeptat, když zaútočím několika 
potvorami a tímto elfíkem, zda se ostatní útočící potvory odtapnou. Chápu to
tak, že útok probíhá simultálnně, takže tapnu útočníky do útoku a spustí se elfova
abilita, která jde na stack, vyhodnotí se a odtapne mé ostatní potvory. Je to tak
nebo uvažuji špatně?

Předem děkuji za odpovědi.
FlambergUživatel není přihlášen
Advanced Member
Advanced Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:515
Flamberg

--
17.06.2014 07:53  

Nazdar Krtku!

1) Ne, nemůžeš equipment sundat "jen tak". Jediné, co můžeš udělat, je dát equipment na jinou svou bytost, očarovat tu původní a pak zase equipment vrátit zpátky. Pokud ale jinou bytost nemáš, tak máš smolíka.

Podobný případ je, pokud ti soupeř bytost s vybavením "ukradne" třeba pomocí karty Mind Control. Pokud nemáš další bytost, kam bys equipment přehodil, musí zůstat na té ukradnuté.



2) Je to přesně tak, nejprve vybereš, s kterými bytostmi budeš útočit, pak se spustí Scoutova schopnost a jde na stack. Scout dává svým kolegům takovou "pseudo-vigilance". Jen, narozdíl od vigilance, lze na Scoutovu schopnost reagovat, a tedy soupeř například stihne nějakého tvého útočníka zabít pomocí Royal Assassina.

Flamberg - The official Magic-Guru.cz Rules Advisor, DCI Judge (Level 2)
KrtkeusUživatel není přihlášen
New Member
New Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:20
Krtkeus

--
17.06.2014 08:08  
Děkuji ti za odpověď.
Tak jsem to těm opičákům říkal dobře a furt se budou hádat:-D

Ještě bych tě rád poprosil, zda bys mi mohl vysvětlit jak fungují ty
zapráskaný "layers", lehce jsem koukal do pravidel, ale přiznám se, že mně z toho bolí hlava.
Nebo ještě lépe, jestli by se ti nechtělo na toto téma napsat nějaký článek.:-D
FlambergUživatel není přihlášen
Advanced Member
Advanced Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:515
Flamberg

--
17.06.2014 09:32  

Opičáky pouč a případně je odkaž na mě :-)

O vrstvách kdysi napsal článek Leeland na cmus. Zkus projít ten, snad je stále aktuální. Časem možná taky něco napíšu; díky za námět.

V základu vrstvy slouží k tomu, abychom mohli určit, v jakém pořadí se ve hře uplatní kontinuální efekty. Nejtypičtějším příkladem je, pokud se v jednu chvíli ve hře sejde více efektů, jež ovlivňují power/toughness:

Dejme tomu, že máš na bojišti Fluxchargera a sešleš na něj Dynacharge. Jaká bude jeho finální power a toughness? Nezávisle na tom, v jakém pořadí se Fluxchargerova schopnost a Dynacharge vyhodnotí, bude na konci Fluxcharger 5/3.

 

1. Sešleš Dynacharge, ten jde na stack.

2. Spustí se Fluxchargerova schopnost a jde na stack nad Dynacharge.

3. Nikdo nic nedělá a vyhodnotí se Fluxchargerova schopnost. Nyní je Fluxcharger pod vlivem kontinuálního efektu, který mu do konce kola prohazuje power a toughness. Takže, aktuálně je z něj 5/1.

4. Nikdo nic nedělá a vyhodnotí se Dynacharge. Dynacharge vytvoří druhý kontinuální efekt ovlivňující Fluxchargera. Nyní, jelikož Fluxchargera ovlivňuje více kontinuálních efektu, abychom byli schopni určit P/T, musíme uplatnit vrstvy. Konkrétně vrstvy 7c a 7e:

Within layer 7, apply effects in a series of sublayers in the order described below. Within each sublayer, apply effects in timestamp order. (See rule 613.6.) Note that dependency may alter the order in which effects are applied within a sublayer. (See rule 613.7.)

613.3a Layer 7a: Effects from characteristic-defining abilities that define power and/or toughness are applied. See rule 604.3.

613.3b Layer 7b: Effects that set power and/or toughness to a specific number or value are applied.

613.3c Layer 7c: Effects that modify power and/or toughness (but don’t set power and/or toughness to a specific number or value) are applied.

613.3d Layer 7d: Power and/or toughness changes from counters are applied. See rule 121, “Counters.”

613.3e Layer 7e: Effects that switch a creature’s power and toughness are applied. Such effects take the value of power and apply it to the creature’s toughness, and take the value of toughness and apply it to the creature’s power.

Takže, abychom zjistili aktuální Fluxchargerovu P/T, postupujeme následovně:

1. Vezmeme původní P/T: 1/5.
2. Aplikujeme vrstvu 7c - bonus +2/+0 do konce kola: 3/5.
3. Aplikujeme vrstvu 7e - prohození P/T do konce kola: 5/3.

Flamberg - The official Magic-Guru.cz Rules Advisor, DCI Judge (Level 2)
NekraOXUživatel není přihlášen
New Member
New Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:60
NekraOX

--
17.06.2014 12:01  
Ahoj

Proč bude a VŽDY Fluxcharger 5/3 ? Vidím i možnost, že by mohl být 3/5, protože Fluxchargerova schopnost je volitelná - "you MAY switch" - v případě, kdyby se hráč rozhodl ho neswitchnout (prostě mu P a T neprohodit). Fluxcharger dostal úpravu v oracle/errato ?
FlambergUživatel není přihlášen
Advanced Member
Advanced Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:515
Flamberg

--
17.06.2014 12:10  
Máš mě, Nekro :-)

Jasně, můžeš se při vyhodnocení Fluxchargerovy schopnosti rozhodnout, že P/T neprohodíš. Já to bral, že to udělat chceme.

Díky za připomínku!
Flamberg - The official Magic-Guru.cz Rules Advisor, DCI Judge (Level 2)
KrtkeusUživatel není přihlášen
New Member
New Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:20
Krtkeus

--
17.06.2014 12:47  
Díky za odpověď,
uff snad se tím prokoušu. :-D
Nemůžete vkládat odpovědi.

Active Forums 4.2
NOT LICENSED FOR PRODUCTION USE
www.activemodules.com
© 2017 Magic-Guru.cz Informacni server pro zacinajici hrace karetni hry Magic the Gathering (Magic, MTG) Podmínky používáníProhlášení o soukromí