Thursday, March 28, 2024
Diskuzní fórum Minimize
Abilita Flash
Last Post 17/06/2014 09:05 by Flamberg. 4 Replies.
Printer Friendly
Sort:
PrevPrev NextNext
You are not authorized to post a reply.
Author Messages
SlečnaVulpíkUser is Offline
New Member
New Member
Send Private Message
Posts:4
SlečnaVulpík

--
17/06/2014 08:16  
 Zdravím,
nedávno sme začali hrať hru MTG, čiže dá sa povedať, že sme celkom nováčikovia a máme taký menší problém, alebo teda nezhodu. Jendá sa o abilitku FLASH a otázka je nasledovná :

Pokiaľ mám creature s FLASHOM na ruke (dajme tomu, že nemá žiadne iné schopnosti iba flash) a môj protivník na mňa zaútočí, môžem teda na svoju obranu vyvovlať moju potvorku s flashom? Alebo má aj tak  počiatočnú únvau a nemôžem s ňou hneď z ruky brániť?

Neviem či som otázku dobre položila, alebo aspoň dosť pochopiteľne =), ale bola by som rada keby sa našiel niekto a povedal, ako sa teda táto abilitka dá hrať. Vopred Ďakujem =))
KrtkeusUser is Offline
New Member
New Member
Send Private Message
Posts:20
Krtkeus

--
17/06/2014 08:52  
Ahoj,
dovolím si odpovědět.
Potvůrkou s FLASH bránit můžeš. Poslední možnost, kterou máš je před deklarací
obránců. Tedy protivník zaútočí nic nedělá, předá ti prioritu, ty sešleš svou potvůrku,
předáš prioritu, protivník nic nedělá, potvůrka jde do hry a ty deklaruješ jí jako obránce.
Vřele doporučuji přečíst si články od Flamberga, kde je
celý souboj krásně popsaný. Najdeš je v sekci články / pravidla.

Dále co se týká únavy (summoning sickness), tak ta omezuje potvoru jenom
tapovat do útoků (mimo potvory s HASTE) a používat ability, kde je tapovací / odtapovací symbol.

Mno ode mne je to vše, on ti to Flamberg určitě ještě doplní výtažky z pravidel, popř. doplní můj
neumělý výklad. :-D
Měj se.
SlečnaVulpíkUser is Offline
New Member
New Member
Send Private Message
Posts:4
SlečnaVulpík

--
17/06/2014 09:01  
Aha, tak v tom prípade, sme hrali celú únavu (summoning sickness) zle. Pretože pokiaľ mala príšerka únavu nemohla ani brániť ( teda tak sme to hrali). Tak veľmi pekne Ďakujem ^^ =)
FlambergUser is Offline
Advanced Member
Advanced Member
Send Private Message
Posts:515
Flamberg

--
17/06/2014 09:03  

Ahoj Vulpíku!

Vítej na Magic-guru!

Je to v podstatě tak, jak si myslíš. Bytost s flashem můžeš použít jako překvapivého obránce, protože bojová fáze vypadá následovně:

1. Beginning of Combat Step
    - hráči dostanou prioritu k zahrání instantů a aktivovaných schopností (poslední možnost, kdy lze tapnout případné útočníky, aby nemohli útočit)

2. Declare Attackers Step
    - útočící hráč nahlásí, které jeho bytosti útočí a kam útočí (hráč/planeswalker)
    - hráči dostanou prioritu k zahrání instantů a aktivovaných schopností (poslední možnost, kdy lze tapnout případné obránce, aby nemohli bránit). Tady sešleš svého flashového obránce

3. Declare Blockers Step
    - bránící se hráč nahlásí, které jeho bytosti blokují a jak blokují
    - pokud je jeden útočník bráněn více obránci, útočící hráč je srovná "do uličky". Aby bylo jasné pořadí, v jakém budou obránci umírat
    - hráči dostanou prioritu k zahrání instantů a aktivovaných schopností (poslední možnost, kdy lze před udělením first strike zranění hrát combat triky)

4. Combat Damage Step (First Strike)
    - tento krok proběhne pouze, pokud je součástí boje bytost s First strike nebo Double strike
    - bytosti s First Strike či s Double Strike udělí damage. Zabité bytosti umírají, hráči přichází o životy, planeswalkeři o své loyalty countery, přidávají se životy za Lifelink...
    - hráči dostanou prioritu k zahrání instantů a aktivovaných schopností (poslední možnost, kdy lze před udělením normálního zranění hrát combat triky a například odebrat bytosti Double Strike) 
   
5. Combat Damage Step (Normální)
    - normální bytosti a ty s Double Strike udělí damage. Zabité bytosti umírají, hráči přichází o životy, planeswalkeři o své loyalty countery, přidávají se životy za Lifelink...
    - hráči dostanou prioritu k zahrání instantů a aktivovaných schopností 
   
6. End of Combat Step
    - hráči dostanou prioritu k zahrání instantů a aktivovaných schopností (poslední možnost, kdy lze hrát triky týkající se boje jako třeba Divine Verdict)
   


Pokud jde o summoning sickness, tak tvoje bytost s flashem ji má. Nicméně, to jí nebrání blokovat. Summoning sickness ovlivňuje pouze útočení a používání schopností, jež vyžadují tapnutí.

302.6. A creature’s activated ability with the tap symbol or the untap symbol in its activation cost can’t be activated unless the creature has been under its controller’s control continuously since his or her most recent turn began. A creature can’t attack unless it has been under its controller’s control continuously since his or her most recent turn began. This rule is informally called the “summoning sickness” rule. 

Flamberg - The official Magic-Guru.cz Rules Advisor, DCI Judge (Level 2)
FlambergUser is Offline
Advanced Member
Advanced Member
Send Private Message
Posts:515
Flamberg

--
17/06/2014 09:05  
Koukám, že Krtek byl rychlejší :-)

Dobrá práce, ninja krtku :-)
Flamberg - The official Magic-Guru.cz Rules Advisor, DCI Judge (Level 2)
You are not authorized to post a reply.

Active Forums 4.2
NOT LICENSED FOR PRODUCTION USE
www.activemodules.com
© 2017 Magic-Guru.cz Informacni server pro zacinajici hrace karetni hry Magic the Gathering (Magic, MTG) Terms Of UsePrivacy Statement