pátek 29. března 2024
Diskuzní fórum Minimalizovat
Turnajová pravidla
Poslední příspěvek 14.10.2015 16:12 od NekraOX. 14 Odpovědi.
Tisková verze
Seřadit:
PředchozíPředchozí DalšíDalší
Nemůžete vkládat odpovědi.
Autor Zprávy
NekraOXUživatel není přihlášen
New Member
New Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:60
NekraOX

--
23.09.2015 21:00  
Ahoj Flambergu,
vím, že to může být otravné, ale mám další spoustu dotazů, tentokrát k turnajovým pravidlům.
Vycházím z PDFka "Magic: The Gathering® Tournament Rules" s datováním 17.7.2015.
Některé dotazy pokládám kvůli prakitckému použití (prerealease o víkendu), některé pro potvrzení a další z pouhé zvědavosti.

1) Je prerealease typu Regular?
2) Je nějaký způsob míchání doporučován rozhodčími jako rychlý a náhodný (ideálně navíc citlivý ke kartám)?
Povedlo se mi vyhledat, že takové to "proložení" balíku ze dvou hromádek lze za dostatečně náhodné považovat až po 6-ti iteracích (6 takových míchacích operací). Na turnaji by to nejspíš zdržovalo (->riziko postihu za Slow Play) a při méně mícháních nebude balík dostatečně promíchán.
3) Je sideboard všechno, co hráč v Sealedu rozbalí a nestrčí do balíku (včetně základních zemí)? Může být při prezentaci sideboard obalen jinak než balík (s tím, že při sideování by se "přebalovalo")? Na co všechno má protihráč ohledně sideboardu nárok (myslím, že tam je znalost počtu karet, je tam ještě něco)?
4) Provádí se na prerealease registrace balíku? (Pravidla se v souvislosti s register sheetem zmiňují převážně o Constructed.) Podle pravidel je u limited vrchní rozhodčí či organizátor povinen sdělit, jestli se používaj decklisty, před stavbou balíku. Přitom za decklisty jsou zodpovědní hráči. Musí si je tedy brát vždy? Nebo jim je poskytne organizátor?
5) Musí se na dělání poznámek používat list čistého papíru? (Jelikož se hráč nesmí koukat během zápasů do poznámek k předchozím hráčům, tak třeba zápisník by mohl být problematický. Co linkovaný/kostičkovaný papír, vadí?) Viditelnost na začátku zápasu je proto, aby bylo ověřeno, že tam nebylo před začátkem něco napsáno? Pak už ho hráč může schovat? (Když není povinen ukazovat své poznámky protihráči, tak ukazování se nejlépe vyhne, když prothráč neuvidí, co si tam píše.)
NekraOXUživatel není přihlášen
New Member
New Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:60
NekraOX

--
23.09.2015 21:03  
6) Je lepší při nejistotě o nějaké informaci, na kterou má soupeř nárok, nechat ho zavolat rozhodčího? (Jde mi o kombinaci pravidel "Players may not represent derived or free information incorrectly.", "At Regular REL, all derived information is instead considered free." a "If a player is ever unable or unwilling to provide free information to an opponent that has requested it, he or she should call a judge and explain the situation." - jestli za odmítnutí poskytnutí informace je nižší trest než za "poskytnutí" na základě chybných znalostí.)
7) Proč je tam tolik složitých zkratek? Připadá mi, že je to daleko složitější, než v každý fázi s prioritou hlásit aspoň jednou "pass", poctivě hlásit všechna X a cíle, než si pamatovat, co se čím myslí, když se to nenahlásí, protože zkratka.
8) Není mi pořádně jasné, co se snaží říct část o "Out-of-Order Sequiencing". Jaké se to snaží nést poselství?
"Zavolejte rozhodčího, když k tomu dojde", anebo "Nevolejte rozhodčího, když k tomu dojde"?
NekraOXUživatel není přihlášen
New Member
New Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:60
NekraOX

--
23.09.2015 21:03  
9) Považuje se booster se Zendikar Expeditions za Abnormální produkt (z článku 7.3. chápu, že by se nesměla hrát)? Co se v případě nahrazení stane s nahrazovaným boosterem? Připadá mi, že hráči jsou zbytečně vystaveni riziku "trestu", pokud si "poklad" otevřou v rámci limited - a nejspíš budou nuceni volit mezi účastí v turnaji, anebo dropnutím a zachránením "pokladu".
(To je ze zvědavosti, to už bych spíš věřil, že na mne spadne meteorit, než že si otevřu ZE.)
10) Swapuje se na prerealese?
11) Proč jsou nízký výherní procenta (her a zápasů) navýšeny na 0.33 ? I když se používají k výpočtům výherních procent soupeřů, nedochází mi z toho, v čem by nízké hodnoty dělaly bordel.
12) Co mi může udělat rozhodčí, když ho budu volat kvůli kdejaké prkotině? (V pravidlech jsem to sice nenašel, ale docházím k závěru, že "nadměrné volání rozhodčího" by mohlo být též nějak penalizováno, protože i rozhodčí jsou lidi a mají taky jen jedny nervy.)
Dr. MarlenUživatel není přihlášen
New Member
New Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:5
Dr. Marlen

--
23.09.2015 23:04  
Nejsem sice Flamberg, ale momentálně nemám co dělat, tak ti odpovím.

1) Ano, Prerelease je vždy regular.

2) Oficiálně není doporučováno nic. Nejvíce používané způsoby, které jsou schopny balík dostatečně randomizovat v krátkém čase jsou Riffle Shuffle a Mash Shuffle (viz Youtube pro ukázky), což je v podstatě tebou uvádění prokládání dvou hromádek. Ani jeden z nich není ke kartám nijak zvlášť šetrný, ale v obalech je to většinou únosné, pokud není mícháno příliš agresivně. Jak jsi sprévně uvedl, je potřeba přibližně 7 iterací na to, aby byl balík považován za randomizovaný. 7 iterací je možné provést do třiceti sekund, což je na turnaji únosné.

3) Sideboard na limited jsou opravdu všechny rozbalené karty, které nejsou součástí decku. Rovněž je v něm implicitně zahrnuto nekonečno karet jménem Plains, Island, Mountain, Forest a Swamp. Nemusí být obalen nijak, může být obalen v jiných obalech, je to jedno. Soupeř má právo sideboard vidět (pouze rubové strany karet) a přepočítat.

4) Na prerelease se decklisty zpravidla nepoužívají. Za poslední tři roky jsem neviděl jediný prerelease s decklisty. Pokud by i přes to hlavní rozhodčí decklisty používat chtěl, budou tyto hráčům na místě k dispozici. Rozhodně si s sebou nemusíš brát decklisty na Limited turnaje.
Dr. MarlenUživatel není přihlášen
New Member
New Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:5
Dr. Marlen

--
23.09.2015 23:05  
5) Čistý list papíru je asi ideální. To jestli je linkovaný, bez vzoru nebo kostičkovaný je úplně jedno. Ano, úapír musí být viditelný, aby soupeř mohl ověřit, že je v pořádku. I přesto, že během zápasu nemusíš soupeřu své poznámky ukazovat, měl by tento papír zůstat po celou dobu zápasu viditelný a jednoznačně identifikovatelný. Můžeš tedy například postavit deckbox ne právě napsanou poznámku, aby si ji soupeř nemohl přečíst, ale nemůžeš ten papír schovat do batohu, a pak zase vytáhnout (protože pak by soupeř už nemohl ověřit, že jde o papír prezentovaný na začátku zápasu).

6) Při jakékoliv nejistotě je lepší zavolat rozhodčího. Za odmítnutí poskytnutí informaci V PŘÍPADĚ, ŽE NEVÍŠ, ŽE JSI POVINEN JI POSKYTNOUT, ti nehrozí žádný postih (maximálně se dočkáš toho, že soupeř zavolá rozhodčího, a ten ti řekne, abys informaci poskytl.) Za neúmyslné poskytnutí nesprávné informace ti hrozí na Competitive Warning.

7) Pokud si někdy zkusíš zahrát Magic tak, že budeš opravdu explicitně passovat prioritu a announcovat kouzla, zjistíš, že v padesáti minutách nestihneš odehrát ani jednu hru. Shortcuty slouží dvěma základním účelům:
Zaprvé, zrychlují hru, a to markantně. Běžné kolo, ve kterém se nic nestane (Takzvané "Draw and go" kolo) obsahuje 16 priority passů, zatímco se shortcutem přeskončíš 14 z těchto priority passů jediným slovem.
Zadruhé, shurtcuty chrání hráče před takzvaným "Rules Laweyringem," neboli "Trikováním na pravidla". Například zkratka, která říká, že pokud se hráč zeptá soupeře na upřesnění voleb, které se u kouzla činí až při vyhodnocení, nechává tento hráč ono kouzlo vyhodnotit, brání praktikám typu:
Hráč A: Hraju Cranial Extrakci.
Hráč B: Na co?
Hráč A: Na Wrath of God.
Hráč B: Wrath of God nehraju, tak ti Extrakce prošla. // O Wrath of God nechci přijít, Extrakci counteruju.
Dr. MarlenUživatel není přihlášen
New Member
New Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:5
Dr. Marlen

--
23.09.2015 23:05  
8) Out of order sequencing umožňuje hráčům hrát více přirozeným způsobem. Umožňuje jim provádět akce u nichž nezáleží na pořadí tak, jak se jim zlíbí, a ne tak jak pravidla striktně předepisují, čímž rovněž brání Rules Laweringu.
Například, umožňuje hrát instanty tak, že je hráč umístí rovnou do hrobu, a pak až provede jejich efekt, i když formálně je umístění do hrobu až poslední část efektu.

9) Ne, Expeditions nejsou abnormální, neboť jsou oficiálně součástí boosterů, a nejsou do nich umístěny v důsledku chyby. Příkladem abnormálního produktu je například booster plný common nebo booster Zendikaru plný karet z Magic Origins. Na Zendikar Expeditions se vztahuje druhý odstavec sekce 7.3., který říká, že tyto karty nelze na Limited hrát. Hráč je tedy rozbalí a nechá si je - nejsou považovány za součást poolu, a po zbytek turnaje se na ně hledí, jako by neexistovaly.

10) Zpravidla ne. Je to stejné jako s decklisty.

11) Při počítání OMW% a OGW% toto navýšení umenšuje vliv příliš neúspěšných soupeřů (a soupeřů, kteří brzy dropli) na pomocné hodnocení hráče. Hráči se šptným skóre 0-2, 0-3, etc. totiž často dropují, a tím zakonzervovávají svoje skóre na nižší hodnotě, než jaké by dosáhlo, kdyby hráli dál, a tím škodí svým soupeřům, jejichž pomocné hodnocení je tímto oslabováno. Toto navýšení tak zaručuje, že každý hráč bude mít hodotu alespoň hráče, který vyhrál třetinu zápasů.
Při počítání GW% je toto navyšování pouze chybou v pravidlech, a není k němu přihlíženo ani softwarem, který se k pořádání turnajů používá.

12) Nic. (Ve skutečnosti ti asi může dát pěstí, ale pak už dlouho nebude rozhodčím, a nikdy se jím stát neměl.) Rozhodčí jsou na turnajích pro to, aby na tvé otázky odpovídali. Pokud tedy tvé otázky budou motivovány pouze cílem vyjasnit si své nejasnosti v chápání pravidel či aktuálních herních situacích, rozhodčí ti na ně musejí odpovídat, a zpravidla tak i rádi činí.
NekraOXUživatel není přihlášen
New Member
New Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:60
NekraOX

--
24.09.2015 08:59  
2) Aha . Umím jen Table Riffle, a 7x za půl minuty fakt nestíhám. I když mi to ke kartám nepřipadá nešetrné, když je hráč neprohýbá a drží rovně.

3) Jasně, všechny hrací karty. Když tam píšou, že tam nepatří tokeny, tak reklamní kartičky logicky taky ne. (Nepoložil jsem tu otázku přesně.)

5) Nemyslím strčit do batohu. Myslím zakrýt rukou při psaní, třeba přeložit (na dobu, co buu držet karty), aby soupeř neviděl poznámky. A papír celý schovaný pod krabičkou není určitě "viditelný".

6) Beru, že je lepší zavolat rozhodčího. Nicméně z dalšího se mi zdá, že jsi přesně nepochopil, co jsem měl na mysli. Pravidla hry jsou na Regularu volná informace. Když se mne soupeř zeptá na něco v pravidlech, čím si nejsem jist, tak sice vím, že bych mu měl odpovědět, ale jelikož nemám jistotu, mohl bych ho svou odovědí nezáměrně mystifikovat. Což je "nesprávné vykládání pravidel", takže špatně. Když zavolá rozhodčího, tak ten mu to sice nejspíš sdělí, ale taky si myslím, že by mne mohl za neposkytnutí potrestat.
NekraOXUživatel není přihlášen
New Member
New Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:60
NekraOX

--
24.09.2015 09:00  
7) Upkeep, Draw, Main, Combat - Beggining, Combat - Declare Attackers, Combat - End, Main, End (x2) - vyjmenoval jsem to alespoň správně?
S tou časovou náročností máš jistě pravdu, nicméně mi přijde, že by to s těma passama bylo přehlednější. Taky si myslím, e alespoň na turnaji by se to passovací pravidlo mělo dodržovat, neformálně tak stejně lidi nehrajou.
A k tomu příkladu - chytrý hráč A mu na to odpoví něco ve stylu "To si určuju až při vyhodnocení kouzla, to ti zatím nemusím říkat :p " nebo se ho zeptá, zda reagije či passuje.

9) Odstavec jsem pochopil tak, že nezáleží na tom, jak se to tam dostalo, stačí, když to není obvyklý (typický). Třeba v JOU byly prý boostery obsahující všech 15 bohů - samý R, což je určitě nekonvenční (obvyklé rozdělení je 11C, 3U a 1 R nebo M + případně token/reklamní kartička). Proto mne napadlo, že i poklad ZE by mohl být abnormalitou - vzhledem k tomu, že to není karta sady BfZ a jsou dost vzácný, nepřijde m to "typický".

11) Aha, to mne nenapadlo, že hráči ze začátku neúspěšní rychle vzdávají. Děje se to všude? Víc by mi to dávalo smysl na velkých, důležitých nebo dlouhých turnajích.

PS: Proč mne to nenechá udělat jeden dlouhý příspěvek?
FlambergUživatel není přihlášen
Advanced Member
Advanced Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:515
Flamberg

--
24.09.2015 09:38  
Nekro, určitě neotravuješ, nás to baví :-) A odpovídáním na dotazy se naopak sami nutíme ty věci znát.

Doktore, díky za výpomoc! ;-)

Jen dodám k otázce č. 9: dle Release Notes bude možné hrát na Limited turnajích všechny karty ze Zendikar Expeditions. Předpokládám, že v nové verzi Tournament Rules k tomu bude v bode 7.3 opět nějaká výjimka.
Flamberg - The official Magic-Guru.cz Rules Advisor, DCI Judge (Level 2)
NekraOXUživatel není přihlášen
New Member
New Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:60
NekraOX

--
24.09.2015 16:20  
Opravdu to baví všechny rozhodčí, odpovídat na všetečné otázky? (Nenapadlo mne, že by se u rozhodčích testovala i taková vlastnost .)

To mne překvapuje, že to nejsou nová pravidla (i když mi bylo divný, že o tom Scry 1 u mulligenování jsem tam nenašel ani slovo a to ani v souhrnných pravidlech (tom velkým pdfku, kde jsou Magicový pravidla). Předtím jsem se díval na starou verzi z března a že není aktuální mi došlo až podle toho, že tam nebylo datum vydání BfZ.
NekraOXUživatel není přihlášen
New Member
New Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:60
NekraOX

--
25.09.2015 07:38  
Ještě mám další dotazy (číslování radši v návaznosti):

13) Proč se podle Judging at Regular Rules Enforcement Level nemá zamíchat balík při vracení karet při nadměrném líznutí (v tý části, kdy o jejich identitě neví oba hráči)?
Normálně přece pokud hráč neprovedl nějaký specifický kouzlo (vyhledání a položení na vrch knihovny, Scry s tím, že něco nechá nahoře) tak nemůže vědět, jaký karty si v dalších kolech lízne. Což neplatí, když jsou mu karty z ruky položeny na vrch knihovny a ta není zamíchána, hráč tím získává výhodu znalosti karet, které mu přijdou. Proč?

14) Další dotazy jsou k té části o příjemné atmosféře. Zatím se připravuju spíš na drsný turnaj (bude to přece oficiální DCI a bude se hrát o boostery).
Takže mi v současné době připadá na turnaji normální
- Zavolat rozhodčího, když něco nebudu vědět.
- Zavolat rozhodčího, když protihráč udělá chybu.
- Neupozorňovat spoluhráče na jeho zapomenuté triggery, když nebudu chtít (protože to dělat nemusím).
- Dávat si pozor a neočekávat, že mi protihráč cokoliv odpustí (taky přece chce vyhrát).
Takže mám dotaz, jestli a jak tyhle akce (hlavně 2. a pak 3.) porušují ono pravidlo o příjemné atmosféře? Je kromě vysvětlování pravidel funkcí rozhodčích řešit, když někdo udělal chybu?

Osobně zastávám názor, že když jde hráč na turnaj, tak by aspoň nějaký základy pravidel znát měl, a to i když tam jde poprvé - a že by bylo naivní jít na turnaj bez vůbec nějaké znalosti pravidel, přestože Magic je složitá hra, její pravidla se v průběhu let mění, a každý kdo ji hraje nebo chce hrát se ji nejspíš pořád hrát učí.

FlambergUživatel není přihlášen
Advanced Member
Advanced Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:515
Flamberg

--
01.10.2015 07:50  
Ad 13) Pokud si hráč v průběhu hry omylem lízne více karet, než by měl, nemáš jak určit, která karta byla "ta navíc". Měl bys tedy z celé ruky náhodně vybrat a vrátit vybranou kartu na vršek knihovny. Sice takto hráč získá menší výhodu v tom, že ví, co mu přijde, je to ale menší zásah do hry než vylosovat nějakou "game breaking" kartu a zamíchat ji do balíčku. Rád bych upozornil, že se bavíme v rovině neúmyslné. Pokud by si hráč kartu navíc líznul úmyslně (protože třeba ví, jak rozhodčí tuto situaci obvykle napravují), dostáváme se do úplně jiných končin.


Ad 14) Turnaje nejsou "drsné", naprostá většina hráčů přece Magic hraje, protože je baví. Pokud jde o volání rozhodčího, je v našich končinách bohužel stále ještě zakořeněný strach z autorit a nedůvěra k nim. Přitom rozhodčí jsou na turnaji právě proto, aby nejasné situace řešili (a rozhodčími se často stali právě proto, že je baví takové situace řešit a pomáhat hráčům). Také občas nebývá úplně dobrý nápad napravovat chyby sami:

1) Rozhodčí jsou na toto školeni a znají "správné" postupy.
2) Rozhodčí vám může dát k situaci pravidlový "výklad" a tím se sami něco nového naučíte
3) Pokud nebudete upozorňovat rozhodčího na chyby protihráčů, jen to nahrává případným pokusům o podvádění (hráč, který často chybuje a jen ve svůj prospěch, se spíše dostane pod drobnohled rozhodčího).


Mimochodem, nejaktuálnější Magic Tournament Rules si můžeš stáhnout zde: http://wpn.wizards.com/sites/wpn/fi...160; 
Flamberg - The official Magic-Guru.cz Rules Advisor, DCI Judge (Level 2)
NekraOXUživatel není přihlášen
New Member
New Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:60
NekraOX

--
03.10.2015 16:29  
13) Přece ta poslední, kterou si líznul. Ta je navíc. Pokud si hráč tu ruku hned "nezamíchá" (rychlé proházení karet, které má v ruce) nebo ty karty nezařadí, ale nejdřív je chytne do ruky (u mne jako praváka by to bylo nejspíš vpravo vzadu), tak by mělo být jasné i to, která karta je tou poslední, kterou si líznul.

14) No, nebylo to zas tak drsné. Aspoň teda protihráči nebyli krutí, i když mne jich na prelku rozjezdilo dost. Přesto si stále myslím, že na turnaj jdou lidi proto, aby zkusili něco vyhrát. Na "pouhou zábavu" stačí přeci casual (neformální hraní), takže aby lidi měli důvod chodit na turnaj (a platit za účast na turnaji), tak ten turnaj musí mít něco navíc. Já myslím, že to "něco navíc" jsou ty ceny, o které se na turnajích hraje. A když se hraje "o něco" a ne jen tak pro zábavu, tak lze očekávat, že to bude/by mohlo být drsnější, protože lidi přeci chtějí vyhrát, ne? Od toho přece chodí na turnaje, ne? (I když turnajově nevycvičený lidi mají zanedbatelnou šanci vyhrát, jak jsem na sobě prakticky zjistil.)

No, rozhodčího jsem volal jednou (moji protihráči vůbec), ale nebylo to kvůli chybě, ale kvůli nejasnosti, jak bude rozdělený zranění.

14-1) I když bych se nedivil, když hráči rozhodčího nezavolají, pokud jim "správný" (spíš oficiální) postup nepřipadá správný.
14-2) Někdy je "jádro" chyby jasné už po upozornění. Co nového v takové situaci může naučit rozhodčí, oproti upozornění protihráče? Něco víc než seznámení s penalizací za chybu příslušného druhu?
14-3) A když je to obráceně? Když na mne při chybě soupeř nevolal rozhodčího, bylo porušením pravidel ho k tomu nenutit? Zatím si teda myslím, že ne. I když by to bylo extrémně čisté, až pitomě čisté.

Na aktuální pravidla je už pozdě, prelko už proběhlo .
Pokud projde schválením, možná bude zveřejněn i můj "report".
FlambergUživatel není přihlášen
Advanced Member
Advanced Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:515
Flamberg

--
12.10.2015 12:26  
Ad 13) Jakmile se karta dotkne ostatních karet, které jsou na ruce, bere se ta karta jako líznutá a uplatní se standardní náprava pro líznutí extra karet. Předejdeš tak nějakým "kouzelnickým" trikům s prohazováním karet a náprava je konzistentní napříč hrami/turnaji/rozhodčími.

Ad 14) Jak už víš, existují Regular a Competitive turnaje. Na Regular turnajích jde primárně o zábavu, "sociální" vyžití, naučení se hře. Ceny jsou u většiny hráčů až někde hluboko. Od toho jsou Competitive turnaje - tam už se skutečně hraje o něco většího, a hráči jsou většinou nekompromisní.

14-1) Jejich volba :-)
14-2) Někdy ano, někdy ne. Rozhodčí může například vysvětlit, jak se stackují triggery, jak fungují interakce různých schopností, atp. Příště to pak hráči budou vědět a mohou toho využít ve své strategii/taktice.
14-3) Je to samozřejmě dotažené trochu ad absurdum... Turnajová pravidla jsou celkem jasná: "Players are responsible for... ...calling attention to any rules or policy infraction they notice in their matches.". Pravidla nicméně neříkají, že je nutné zavolat ke každé nesrovnalosti rozhodčího. Takže se nejedná o porušení pravidel.
Flamberg - The official Magic-Guru.cz Rules Advisor, DCI Judge (Level 2)
NekraOXUživatel není přihlášen
New Member
New Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:60
NekraOX

--
14.10.2015 16:12  
13) Dobře, tu konzistenci beru .

14) Na primární zábavu stačí casual, na to netřeba turnaj, i kdyby byl sebeRegularnější. Na sociální vyžití při hraní taky stačí casual - stačí vzít balík, přijít do herny a překecat nějakýho neznámýho týpka/neznámou týpku ke hře. Už ukecání neznámého člověka k hraní je socializování. S tím naučení se hře to trochu dává smysl, protože běžní hráči nemají k dispozici kvalifikovaného rozhodčího (zatímco na turnaji je zaručen ), i když nějaké základy by určitě hráč mít měl - aby nevěděl vůbec, jak se Magic hraje (mulligen, fáze kola, mana k sesílání kouzel, jak vyhrát-aspoň na životy), to mi přijde zas jako druhý extrém.

14-1) Jako třeba já. Turnaje rozhodně beru vážněji než casual. V casualu totiž může jít jen o radost ze hry. A taky tam není časovej stres.

14-3) Tak dotažené ad absurdum, když si toho mého porušení všiml soupeř, tak on je ten, kdo to zaznamenal (notice), ne já. Proto mne na to taky upozorňoval - když si toho všiml a já ne. Ale je fajn, že to není porušení pravidel .
Nemůžete vkládat odpovědi.

Active Forums 4.2
NOT LICENSED FOR PRODUCTION USE
www.activemodules.com
© 2017 Magic-Guru.cz Informacni server pro zacinajici hrace karetni hry Magic the Gathering (Magic, MTG) Podmínky používáníProhlášení o soukromí