Thursday, April 18, 2024
Diskuzní fórum Minimize
Decklisty + Nucený blok
Last Post 01/03/2016 19:56 by Flamberg. 5 Replies.
Printer Friendly
Sort:
PrevPrev NextNext
You are not authorized to post a reply.
Author Messages
NekraOXUser is Offline
New Member
New Member
Send Private Message
Posts:60
NekraOX

--
26/02/2016 18:50  
Ahoj, po dlouhé době mám zas nějaké šílené dotazy .

I)
První téma se týká decklistů. Konkrétně mi jde hlavně o decklisty na Constructed pro nejnižší turnajovou úroveň (lokálně v herně), ale nebráním se ani srovnání s vyššími turnajovými úrovněmi. (Je to k pravidlům, ale k pravidlům turnajů .)
*) Musí mít hráč decklist na oficiálním formuláři ze stránek Wizardů? Anebo stačí i libovolná spořádaná a čitelná forma (čistý nepomuchlaný papír, úhledně a přehledně vypsané potřebné údaje, např. hůlkovým písmem)?
*) Decklist zůstane navždy pořadateli? (Platí "jeden turnaj=jeden decklist"? Musí hráč mít pro každý turnaj zvláštní kopii, i kdyby hrál furt stejný balík?)
*) Za jakých okolností smí pořadatel zveřejnit hráčův decklist, resp. předat jej někomu jinému? Okolnostmi mám na mysli hlavně čas vzhledem k turnaji (před, během, po) a výsledky hráče. I kyž tam může hrát roli i něco dalšího.

II)
Druhé téma se týká nuceného bloku. Jde o bytosti, které mají vlastnost "musí ji blokovat všechny bytosti, které mohou".

Mějme situaci, kdy útočník má na bojišti dvě bytosti s takovou schopností (bytost A a bytost B) a obě tyto bytosti útočí.
Obránce má na bojišti více bytostí schopných bránit bytost A nebo bytost B, ale ne obě současně.

Která z těchto možností (aspoň mne teda nenapadá třetí rozumná alternativa) nastane (a proč)?
1) Pro každou z takových bytostí si obránce vybere, zda bude bránit bytost A nebo bytost B.
2) Obránce určí, jestli budou bránit bytost A nebo bytost B, ale všechny takové bytosti musí bránit toho samého útočníka.

Zatím se teda domnívám, že to bude spíš 1), ale to je dohad, ne vědomost.
U ostatních typů bytostí (schopných bránit) je to myslím jasné. Pokud není bytost schopna bránit A ani B, tak bránit nebude. Pokud je schopna bránit jen A (resp. jen B), tak bude bránit A (resp. B). Pokud je schopna bránit A i B a je schopna obrany více útočníků, tak bude bránit oba (A i B).


FlambergUser is Offline
Advanced Member
Advanced Member
Send Private Message
Posts:515
Flamberg

--
27/02/2016 09:06  
Ahoj Nekro,

Na "nejnižší turnajové úrovni" (tj. Regular REL) typicky nejsou decklisty vyžadovány a očekává se od hráčů, že se přišli hlavně bavit (a ne dělat nějaké brikule s balíčkem).

Pokud ale je decklist jako podmínka hraní v turnaji (jedná se o Competitive turnaj nebo to organizátor prostě z nějakého důvodu chce), obvykle je jedno, jakou formu decklist má. Není povinné použít oficiální formulář. Jediné, co se očekává je, aby byl decklist čitelný a podepsaný. Ideálně navíc nějak logicky uspořádáný a s anglickými názvy karet :-)

Decklist patří pořadateli turnaje a WotC. Dle Magic Tournament Rules má pouze WotC právo uveřejnit nějaký decklist v průběhu turnaje; typicky před Top 8, aby hráči věděli, co hrají soupeři a nedošlo k nějakému znevýhodnění (když třeba hráč v Top 8 nesledoval předchozí coverage). Organizátor turnaje smí decklisty uveřejnit až po skončení turnaje.
Wizards of the Coast reserves the right to publish DCI-sanctioned tournament information at any time (including during the tournament). Tournament information includes, but is not limited to, the contents of one or more players' decks, descriptions of strategies or play, transcripts, and video reproductions. Tournament Organizers are also allowed to publish this information once their tournament is complete.
Obvykle organizátor decklisty nevrací a musíš na každý turnaj psát nový (stejně obvykle složení decku trošku měníš na každý turnaj). Ale samozřejmě je to na dohodě s organizátorem.

Ještě dodám, že hráč si v průběhu turnaje (mezi jednotlivými zápasy) může vyžádat nahlédnutí do svého decklistu (třeba když zapomene, co měl v sideboardu / main decku). A má občas smysl mít kopii decklistu u sebe, abych si tuto nejistotu ušetřil.

------------------------------------

Platí možnost "1) Pro každou z takových bytostí si obránce vybere, zda bude bránit bytost A nebo bytost B.". Když vybíráš obránce tak se musíš snažit maximalizovat počet splněných "požadavků" nutících blokovat. V Tvém případě, jsou požadavky na každého obránce dva (z každého útočníka jeden).

1) Nelze najít řešení bloku, kdy by byly splněny oba .
2) Když zablokuješ daným obráncem útočníka A, splníš jeden požadavek ze dvou.
3) Když zablokuješ útočníka B, splníš jeden požadavek ze dvou.
4) Když nezablokuješ daným obráncem nic, splníš 0 požadavků ze dvou.

Musíš si tedy vybrat variantu 2) nebo 3).
509.1b The defending player checks each creature he or she controls to see whether it’s affected by
any restrictions (effects that say a creature can’t block, or that it can’t block unless some
condition is met). If any restrictions are being disobeyed, the declaration of blockers is illegal.
A restriction may be created by an evasion ability (a static ability an attacking creature has
that restricts what can block it). If an attacking creature gains or loses an evasion ability after a
legal block has been declared, it doesn’t affect that block. Different evasion abilities are
cumulative.

Example: An attacking creature with flying and shadow can’t be blocked by a creature
with flying but without shadow.

509.1c The defending player checks each creature he or she controls to see whether it’s affected by any requirements (effects that say a creature must block, or that it must block if some condition
is met). If the number of requirements that are being obeyed is fewer than the maximum
possible number of requirements that could be obeyed without disobeying any restrictions, the
declaration of blockers is illegal. If a creature can’t block unless a player pays a cost, that player
is not required to pay that cost, even if blocking with that creature would increase the number of
requirements being obeyed.

Example: A player controls one creature that “blocks if able” and another creature
with no abilities. If a creature with menace attacks that player, the player must block
with both creatures. Having only the first creature block violates the restriction created
by menace (the attacking creature can’t be blocked except by two or more creatures).
Having only the second creature block violates both the menace restriction and the first
creature’s blocking requirement. Having neither creature block fulfills the restriction
but not the requirement.

Ještě k "Pokud je schopna bránit A i B a je schopna obrany více útočníků, tak bude bránit oba (A i B).": předpokládám, že myslíš něco jako Palace Guard. V tom případě ano. 


Flamberg - The official Magic-Guru.cz Rules Advisor, DCI Judge (Level 2)
NekraOXUser is Offline
New Member
New Member
Send Private Message
Posts:60
NekraOX

--
27/02/2016 18:35  
Děkuju za odpovědi .

K těm decklistům - možná si to představuju moc "krutě" a "přísně" (prostě organizačně podchycené, aby to probíhalo hladce a fér), nicméně jsem si myslel, že na každý constructed turnaj musí mít hráč sepsaný decklist (včetně sideboardu, pokud má i ten). A taky mám jiné představy, proč hráči na turnaji chodí - buď jdou vyhrát, nebo si jdou zahrát aspoň s tím, že "třeba budou mít štěstí a něco vyhrajou". Nebo aspoň nasbírat nějaký sférochodecký body. Proč by na turnaj chodil hráč, který o nic z toho nestojí, když může hrát zadarmo jen pro zábavu casual?

Vím, že to je k těm vyšším turnajům, ale stejně mne to zarazilo. Coverage (videa) se vysílají v přímým přenosu?! :o Kdyby to filmaři mohli odvysílat až po turnaji, tak by to taky nebylo znevýhodnění - hráči by balíky svých soupeřů neznali.
Spíš mne napadá, jestli není cílem "manipulovat" s výsledky budoucích turnajů.

To je dobrá připomínka, mít verzi decklistu i pro sebe . I když teda nechápu, jak může hráč zapomenout, co v balíku má. Přijde mi to divný (i kdyby hrál třeba dvě karty v 2/1 a 1/2 poměrech MD/SB). Hráč přece musí vědět, co má v balíku, jak jinak by ho mohl hrát?

Jo, to, že z každého útočníka je požadavek, to chápu. Já jsem si ten požadavek vyložil jako "musí ho blokovat všechny bytosti, které jsou toho schopny", takže mi připadala možná i interpretace "útočník musí být blokován všemi toho schopnými bytostmi a proto se ti, kteří mohou blokovat jak A tak B, ale ne oba současně, musí postavit tomu samému útočníkovi (tím by bylo naplněno, že jednoho blokujou "všichny bytosti toho schopné", ne jen některé bytosti toho schopné) ".
Nicméně díky za potvrzení doměnky, už mám jistotu, že jako útočník se dostat do takový pozice by bylo fakt blbý, protože by tím obránce získal navíc výhodu (možnostmi volby bloku).

Jo, něco takovýho jak Palace Guard. Věděl jsem, že něco schopný blokovat víc bytostí existuje, jen mi přišlo, že to stačí obecně popsat, když je ten příklad obecně pojat.
FlambergUser is Offline
Advanced Member
Advanced Member
Send Private Message
Posts:515
Flamberg

--
28/02/2016 10:32  
Hráči chodí hrát Magic samozřejmě především proto, že je to baví. U normálních Regular turnajů jsou ceny malé a tedy jsou jen takovou sladkou třešničkou na dortu. Na Competitive turnaje se samozřejmě chodí hlavně něco vyhrát a nebo alespoň pořádně "potrénovat".

Coverage z GP či PT je samozřejmě živě. Nejsem si jistý, co myslíš "manipulací s výsledky budoucích turnajů". Zveřejněné decklisty samozřejmě mají vliv na metagame. Hráči ty informace chtějí, tak proč jim je neposkytnout. Pamatuju doby "před internetem", kdy netdecky neexistovaly a bylo běžné letět na high profile turnaj a vlastně vůbec nevědět, co jsou nejsilnější balíčky formátu.

"I když teda nechápu, jak může hráč zapomenout, co v balíku má." - u dost hráčů naprosto běžná věc. Pokud neumíš svůj sideboard plán nazpaměť, není neobvyklé, že se spleteš. A třeba prohodíš jedno zabíjení za jiné. Přispívá k tomu i to, že obsah maindecku se často drobně mění mezi turnaji.
Flamberg - The official Magic-Guru.cz Rules Advisor, DCI Judge (Level 2)
NekraOXUser is Offline
New Member
New Member
Send Private Message
Posts:60
NekraOX

--
28/02/2016 15:30  
Tak o tom se radši nemusíme hádat, hráči mohou mít různé důvody k chození na turnaje. A nemyslím si, že když jdou hráči na malý turnaj, tak jim nejde o to vyhrát (i když na větších turnajích jde o víc).
Ještě s tím "trénováním" - proto možná taky očekávám od lokálních turnajů pravidlově přísnou drezuru. Protože kde jinde by si měli hráči nacvičit nanečisto nacvičit přísný turnajový pravidla než na mírných turnajích, kde je za to (rozhodčí) nevyhodí, ale třeba jen napomenou?

Tou manipulací s výsledky mám na mysli "házení klacků pod nohy vítězům". Prostě hráč si vytvoří super balík, se kterým vyhraje, ale protože je pak jeho decklist zveřejněn a všichni to vědí, tak si buď postaví proti němu "antibalík" nebo si jeho balík zkopírujou (to možná trochu přeháním) - takže vítěz turnaje má menší šanci vyhrát další turnaj, než by měl, kdyby se decklisty nezveřejňovaly. Akorát nemám jasný názor na to, jak moc je to nespravedlivé. Vůči tomu hráči to není hezký, ale jako konzistentní systém "házení klacků pod nohy vítězům" to je obecně "proti vítězům" bez nějaký konkrétní personalizace, takže celkově asi férovější než nekonzistentní systém.

Stejně mi to přijde divný, že by hráč nevěděl, co kde (MD/SB) má. Ale až se mi to stane, tak tomu spíš uvěřím.

FlambergUser is Offline
Advanced Member
Advanced Member
Send Private Message
Posts:515
Flamberg

--
01/03/2016 19:56  
Lehké čtení k tématu "pravidlové drezury":

http://blogs.magicjudges.org/player...hey-imply/


Zveřejnění decklistů je služba komunitě. Hráči ty informace prostě chtějí. A je férovější je zveřejnit globálně, aby se někdo necítil poškozený. Pokud hráč jde na turnaj, souhlasí s aplikováním Magic Tournament Rules, a tedy i s tím, že jeho decklist se může dostat do světa.

A mimo jiné jsou decklisty taky pomocný marketingový nástroj, který udržuje komunitu v pohybu.
Flamberg - The official Magic-Guru.cz Rules Advisor, DCI Judge (Level 2)
You are not authorized to post a reply.

Active Forums 4.2
NOT LICENSED FOR PRODUCTION USE
www.activemodules.com
© 2017 Magic-Guru.cz Informacni server pro zacinajici hrace karetni hry Magic the Gathering (Magic, MTG) Terms Of UsePrivacy Statement