Ahoj a vítej u nás!
Omlouvám se, že mi to trvalo tak dlouho, než jsem se k Tvému dotazu dostal.
Všechny schopnosti na uvedených kartách jsou takzvané "spouštěné schopnosti" ("triggered abilities"). Pro zodpovězení Tvého dotazu je tedy třeba vědět, jak přesně fungují.
Spouštěnou schopnost poznáš podle toho, že začíná slovem "When", "Whenever" nebo "At". Vždy pak následuje popis spouštěcí podmínky a také toho, jaký efekt bude schopnost mít. Kdykoliv pak během hry nastane to, co je popsané ve spouštěcí podmínce, schopnost se spustí a dá se na stack (jako neviditelný objekt). Na stacku se s ní pracuje jako s každým jiným objektem (kouzlem atd.) - lze na ni zareagovat nějakým Instantem případně aktivací nějaké schopnosti. Když pak na Tvou spouštěnou schopnost přijde na stacku řada, vyhodnotí se a provede se to, co je v ní popsáno.
Tvůj případ tedy bude vypadat následovně:
0. Máš na bojišti Healera a Stewarda.
1. Bloodbond Vampire přijde na bojiště. Touto událostí se spustí Healerova schopnost ("Whenever Kalastria Healer or another Ally enters the battlefield under your control") a dá se na stack.
2. Oba hráči nyní mohou na schopnost na stacku nějak zareagovat. Například soupeř může zkusit něčím Stewarda nebo Vampira zabít, protože nechce, aby se jeho schopnost spustila.
3. Dejme tomu, že nikdo nic nechce udělat. Tedy se vršek stacku vyhodnotí. Na vršku je tvůj trigger a tedy se provede celý jeho efekt ("each opponent loses 1 life and you gain 1 life"). Tví soupeři přijdou o životy a Ty si jeden život přidáš.
4. Přidání života spustí schopnosti Stewarda i Bloodbond Vampira ("Whenever you gain life"). Spustí se současně a, jelikož obě kontroluješ Ty, tak Ty si vybereš pořadí, v jakém se na stack dají. Dejme tomu, že nejprve dáš na stack Stewardovu schopnost a nad ni schopnost upíra. Při pokládání Stewardovy schopnosti na stack pro ni navíc musíš vybrat cíl ("target"). Máš na výběr minimálně ze tří (Healer, Steward nebo Vampire).
5. Opět lze reagovat. Například odstranit ze hry cíl Stewardovy schopnosti nebo Vampira, dokud má o 1 menší Toughness.
6. Nikdo nic nedělá a tak se vyhodnotí vršek stacku. Na vršku je schopnost Bloodbond Vampira a celá se provede ("put a +1/+1 counter on Bloodbond Vampire"). Dáš na upíra jeden +1/+1 žeton.
7. Na stacku už je jen schopnost Stewardova, a znovu hráči mohou něco vymýšlet.
8. Opět nikdo nic nedělá a tak se vyhodnotí zbylý objekt na stacku - Stewardova schopnost ("you may pay
. If you do, put a +1/+1 counter on target creature"). V této chvíli se rozhodneš, zda zaplatíš
. Pokud to uděláš, bytost zacílené v kroku 4 přidáš jeden +1/+1 žeton.
Finální stav tedy bude:
- Tví soupeři budou u 1 život chudší,
- Ty budeš mít 1 život navíc,
- Bloodbond Vampire bude mít jeden +1/+1 counter,
- pokud zaplatíš
, jedna další bytost bude mít +1/+1 counter.