Zdar!
Myslím, že to chápeš správně.
Kdykoliv má být hráči uděleno nebojové zranění pocházející ze zdroje kontrolovaného soupeřem, tento soupeř se může rozhodnout, že toto zranění přeměruje do nějakého hráčova planeswalkera.
306.7. If noncombat damage would be dealt to a player by a source controlled by an opponent, that opponent may have that source deal that damage to a planeswalker the first player controls instead. This is a redirection effect (see rule 614.9) and is subject to the normal rules for ordering replacement effects (see rule 616). The opponent chooses whether to redirect the damage as the redirection effect is applied.
1) Toto se týká pouze nebojového zranění (Lightning Bolt, Prodigal Pyromancer). Netýká se ztráty životů (Gray Merchant of Asphodel).
2) Rozhoduje se protivník, od kterého zdroj zranění pochází. Nemůžeš se rozhodnout, že soupeřův blesk přesměruješ ze sebe na svého planeswalkera.
3) O přesměrování se protivník rozhoduje v okamžiku udělení zranění. Nelze tedy na toto rozhodnutí reagovat třeba nějakým kouzlem.
Příklad:
1. Ty máš na bojišti Jace Belerena.
2. Já ohlásím Lightning Bolt a dám ho na stack. Zaplatím jednu červenou a jako cíl nahlásím tebe.
3. Nikdo nic nedělá.
4. Lightning Bolt se vyhodnotí. Nyní se musím rozhodnout, jestli dám tři zranění do tebe nebo do Jace.
Mimochodem, přesměrování "druhým směrem" není povoleno. Například nelze Fated Conflagration seslat na soupeřova planeswalkera a damage následně přesměrovat do protihráče.