Opičáky pouč a případně je odkaž na mě :-)
O vrstvách kdysi napsal článek Leeland na cmus. Zkus projít ten, snad je stále aktuální. Časem možná taky něco napíšu; díky za námět.
V základu vrstvy slouží k tomu, abychom mohli určit, v jakém pořadí se ve hře uplatní kontinuální efekty. Nejtypičtějším příkladem je, pokud se v jednu chvíli ve hře sejde více efektů, jež ovlivňují power/toughness:
Dejme tomu, že máš na bojišti Fluxchargera a sešleš na něj Dynacharge. Jaká bude jeho finální power a toughness? Nezávisle na tom, v jakém pořadí se Fluxchargerova schopnost a Dynacharge vyhodnotí, bude na konci Fluxcharger 5/3.
1. Sešleš Dynacharge, ten jde na stack.
2. Spustí se Fluxchargerova schopnost a jde na stack nad Dynacharge.
3. Nikdo nic nedělá a vyhodnotí se Fluxchargerova schopnost. Nyní je Fluxcharger pod vlivem kontinuálního efektu, který mu do konce kola prohazuje power a toughness. Takže, aktuálně je z něj 5/1.
4. Nikdo nic nedělá a vyhodnotí se Dynacharge. Dynacharge vytvoří druhý kontinuální efekt ovlivňující Fluxchargera. Nyní, jelikož Fluxchargera ovlivňuje více kontinuálních efektu, abychom byli schopni určit P/T, musíme uplatnit vrstvy. Konkrétně vrstvy 7c a 7e:
Within layer 7, apply effects in a series of sublayers in the order described below. Within each sublayer, apply effects in timestamp order. (See rule 613.6.) Note that dependency may alter the order in which effects are applied within a sublayer. (See rule 613.7.)
613.3a Layer 7a: Effects from characteristic-defining abilities that define power and/or toughness are applied. See rule 604.3.
613.3b Layer 7b: Effects that set power and/or toughness to a specific number or value are applied.
613.3c Layer 7c: Effects that modify power and/or toughness (but don’t set power and/or toughness to a specific number or value) are applied.
613.3d Layer 7d: Power and/or toughness changes from counters are applied. See rule 121, “Counters.”
613.3e Layer 7e: Effects that switch a creature’s power and toughness are applied. Such effects take the value of power and apply it to the creature’s toughness, and take the value of toughness and apply it to the creature’s power.
Takže, abychom zjistili aktuální Fluxchargerovu P/T, postupujeme následovně:
1. Vezmeme původní P/T: 1/5.
2. Aplikujeme vrstvu 7c - bonus +2/+0 do konce kola: 3/5.
3. Aplikujeme vrstvu 7e - prohození P/T do konce kola: 5/3.