Ahoj Vulpíku!
Vítej na Magic-guru!
Je to v podstatě tak, jak si myslíš. Bytost s flashem můžeš použít jako překvapivého obránce, protože bojová fáze vypadá následovně:
1. Beginning of Combat Step
- hráči dostanou prioritu k zahrání instantů a aktivovaných schopností (poslední možnost, kdy lze tapnout případné útočníky, aby nemohli útočit)
2. Declare Attackers Step
- útočící hráč nahlásí, které jeho bytosti útočí a kam útočí (hráč/planeswalker)
- hráči dostanou prioritu k zahrání instantů a aktivovaných schopností (poslední možnost, kdy lze tapnout případné obránce, aby nemohli bránit). Tady sešleš svého flashového obránce
3. Declare Blockers Step
- bránící se hráč nahlásí, které jeho bytosti blokují a jak blokují
- pokud je jeden útočník bráněn více obránci, útočící hráč je srovná "do uličky". Aby bylo jasné pořadí, v jakém budou obránci umírat
- hráči dostanou prioritu k zahrání instantů a aktivovaných schopností (poslední možnost, kdy lze před udělením first strike zranění hrát combat triky)
4. Combat Damage Step (First Strike)
- tento krok proběhne pouze, pokud je součástí boje bytost s First strike nebo Double strike
- bytosti s First Strike či s Double Strike udělí damage. Zabité bytosti umírají, hráči přichází o životy, planeswalkeři o své loyalty countery, přidávají se životy za Lifelink...
- hráči dostanou prioritu k zahrání instantů a aktivovaných schopností (poslední možnost, kdy lze před udělením normálního zranění hrát combat triky a například odebrat bytosti Double Strike)
5. Combat Damage Step (Normální)
- normální bytosti a ty s Double Strike udělí damage. Zabité bytosti umírají, hráči přichází o životy, planeswalkeři o své loyalty countery, přidávají se životy za Lifelink...
- hráči dostanou prioritu k zahrání instantů a aktivovaných schopností
6. End of Combat Step
- hráči dostanou prioritu k zahrání instantů a aktivovaných schopností (poslední možnost, kdy lze hrát triky týkající se boje jako třeba Divine Verdict)
Pokud jde o summoning sickness, tak tvoje bytost s flashem ji má. Nicméně, to jí nebrání blokovat. Summoning sickness ovlivňuje pouze útočení a používání schopností, jež vyžadují tapnutí.
302.6. A creature’s activated ability with the tap symbol or the untap symbol in its activation cost can’t be activated unless the creature has been under its controller’s control continuously since his or her most recent turn began. A creature can’t attack unless it has been under its controller’s control continuously since his or her most recent turn began. This rule is informally called the “summoning sickness” rule.