čtvrtek 28. března 2024
Diskuzní fórum Minimalizovat
spousta otázek
Poslední příspěvek 10.03.2020 13:18 od Flamberg. 57 Odpovědi.
Tisková verze
Seřadit:
PředchozíPředchozí DalšíDalší
Nemůžete vkládat odpovědi.
Stránka 3 z 3 << < 123
Autor Zprávy
YEVAUživatel není přihlášen
New Member
New Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:14
YEVA

--
25.09.2017 11:16  
Trošku blbá otázka, ale co je to ten stack???
FlambergUživatel není přihlášen
Advanced Member
Advanced Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:515
Flamberg

--
26.09.2017 08:19  
Stack je imaginární herní zóna, přes kterou jde většina akcí typu sesílání kouzla a aktivování schopnosti. Slouží k tomu, aby hráči mohli na akce reagovat.

Například kdykoliv sesíláš nějakou bytost, tak to nefunguje jen tak, že zaplatíš její cenu a dáš ji rovnou na bojiště (přestože to tak vypadá). Dle pravidel to proběhne tak, že zaplatíš cenu a sesílaná karta nejde hned na bojiště ale nejprve na stack. "Visí ve vzduchu" a hráči na takové kouzlo mohou zareagovat. Například ho mohou zkusit zrušit (Cancel), aby se to kouzlo vůbec nevyhodnotilo a jen se dalo do hrobu.


Další typická situace se stackem jsou zabíjecí kouzla a ochrana proti nim:

Situace: ty máš na ruce Lightning Strike. Soupeř má na bojišti 3/3 dinosaura. Soupeř má na ruce Crash the Ramparts.


1. Ohlásíš, že sesíláš blesk. Dáš Lightning Strike na vršek momentálně prázdného stacku. Jako cíl blesku určíš soupeřova dinosaura a zaplatíš 1Red. Z karty "Lightning Strike" v tvé ruce se tak stalo kouzlo na stacku.

2. Soupeři předáš prioritu k provádění akcí. Pokud nikdo nic neudělá, blesk se vyhodnotí a udělí dinosaurovi zranění. Soupeř se tedy rozhodne, že na Lightning Strike na stacku zareaguje svým Crash the Ramparts.

3. Soupeř ohlásí seslání svého instantu a dá ho na stack NAD tvůj Lightning Strike. Jako cíl pro Crash the Ramparts nahlásí svého dinosaura a zaplatí 2Green. Crash je seslán (ale zatím není vyhodnocen).

4. Stack nyní vypadá následovně: dole je tvůj Lightning Strike a nad ním je Crash the Ramparts.

5. Vrátí se ti priorita a můžeš ještě něco dělat. Už nemáš co, takže nic neděláš.

6. Vyhodnotí se nejvrchnější objekt na stacku - Crash the Ramparts - a tedy se provede celý jeho text. Ze soupeřova dinosaura je nyní do konce kola 6/6 obluda se schopností Trample. Crash the Ramparts odvedl svou práci a jde do soupeřova hřbitova.

7. Opět hráči dostávají prioritu. A opět už nikdo nic nedělá.

8. Vyhodnotí se zbývající objekt na stacku - Lightning Strike. Soupeřův dinosaur dostane 3 zranění a Strike jde do tvého hřbitova.

9. Hra zkontroluje zda něco nemá umřít. Vidí 6/6 dinosaura s 3 zraněními, takže si ho nevšímá.


A nyní si představ obrácenou situaci:

1. Soupeř zahraje svůj Crash the Ramparts jako první (třeba chce svého dinosaura posílit, aby dal v boji více zranění). Dá Crash na stack, zacílí na dinosaura a zaplatí 2Green.

2. Ty nahlásíš Lightning Strike a dáš ho na stack NAD Crash. Jako cíl zvolíš dinosaura a zaplatíš 1Red.

3. Nikdo nic nedělá a tedy se nejvrchnější karta na stacku vyhodnotí. Tvůj Lightning Strike udělí 3 zranění dinosaurovi a blesk jde do hrobu.

4. Hra vidí 3/3 dinosaura s 3 zraněními. Ten je tedy zničen a putuje do hrobu.

5. Nikdo už nic nedělá a tedy přijde řada na poslední objekt na stacku - soupeřův Crash the Ramparts. Ten se pokusí také vyhodnotit, ztratil ale svůj cíl ("target") a tedy neudělá nic, je zrušen a jen se položí do hrobu.


Je to jasnější?
Flamberg - The official Magic-Guru.cz Rules Advisor, DCI Judge (Level 2)
YEVAUživatel není přihlášen
New Member
New Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:14
YEVA

--
26.09.2017 11:11  
Ahojky Flambergu,

jsem tu zase s trochu hloupými dotazy, ale co naplat jsem jenom člověk a začátečník v Magicu.

1. Co znamená funkce Rebound?<span onclick="ShowCard(19126);" style="text-decoration:underline;cursor:pointer;"><br />




YEVAUživatel není přihlášen
New Member
New Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:14
YEVA

--
26.09.2017 11:14  
2. Co znamená funkce Renown?

Děkuji a nezlob se, že tě tak zatěžuji svými - poněkud začátečnickými - dotazy.

YEVAUživatel není přihlášen
New Member
New Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:14
YEVA

--
26.09.2017 11:26  
Ještě mne napadl tento dotaz. Karta .

Chápu dobře, že soupeřova karta se sníží -3/-3 a pak zase po skončení kola nabude, nebo jak bys mi to osvětlil???

S pozdravem

YEVA

YEVAUživatel není přihlášen
New Member
New Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:14
YEVA

--
27.09.2017 10:31  
Ahoj Flambergu,

mohl bys mi prosím tě osvětlit funkci Hexproof Viz. karta: 


A pak ještě funkci Prowess, .

S pozdravem

začínající hráč YEVA.

P.S.: Nezlobte se na mne, že tady tak spamuju.
YEVAUživatel není přihlášen
New Member
New Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:14
YEVA

--
29.09.2017 12:58  
<style type="text/css">p { margin-bottom: 0.21cm; }</style>

Zdravím Vás, mistra soudce Flamberga,

 

mám na Vás tyto dotazy:

 

  1. Mohl byste mi osvětlit, co dělá karta Swarm Intelligence?
     

  2. Co dělá funkce Hexproof a Lifelink?
     

  3. Dá se nějak zabít karta s funkcí Flying, kromě toho, že bychom použili funkci Reach? Můžeme na kartu s Flying použít třeba kartu Cancel?
     

  4. Jaký účinek na hru má karta Pride Sovereign – myšleno funkce Exert?
     

  5. A nyní pár off-topic dotazů: V kterém roce jste začal hrát Magicy, kolik Vám bylo v době začátku hraní let a jak krušné pro Vás byly začátky? A zlepšil jste si kvůli nim angličtinu, či i něco jiného? Dá se hraním Magiců zlepšit taktické přemýšlení či logika? A jak jste se stal soudcem? A kde jste jako – buď jako hráč, či jako soudce – odcestoval hrát/soudcovat do nejvzdálenějšího zahraničí? A na jaké nejlepší pozici jste se jako hráč umístil? Jak moc těžké je být nejlepším hráčem Magiců? A jaká je Vaše nejoblíbenější barva v Magicích?

 

S pozdravem

 

Věrný začátečník YEVA

 

P.S.: Možná, že jsem debil, ale doopravdy Magicy jsem hrál pouze jako hru DUELS OF PLANESWALKER na PC. Jinak s hraním proti živým hráčům a novějším kartám nemám žádné zkušenosti. Omluvte proto tyhle dotazy, ale snad moc nespamuju. Díky za pochopení.

FlambergUživatel není přihlášen
Advanced Member
Advanced Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:515
Flamberg

--
30.09.2017 09:28  
Ahoj učedníku! ;-)

Díky za dotazy!

Vezmu to postupně.


1. Rebound

Rebound ti umožňuje dané kouzlo seslat ještě jednou příští kolo. Funguje to takhle:

1. Sešleš ve svém kole Survival Cache. Dostaneš 2 životy a možná si lízneš nějakou kartu.

2. Normálně by Survival Cache šel po vyhodnocení do hřbitova, jelikož má ale Rebound stane se něco jiného. Odejde do exilu (speciální zóna) a tam čeká do tvého dalšího kola.

3. Na začátku tvého dalšího kola, v upkeepu (tedy po tom, co jsi všechno odtapnul a před tím než si lízneš) pak máš možnost Survival Cache seslat zadarmo ještě jednou. A tedy si znovu přidat 2 životy a možná líznout nějakou extra kartu.



2. Renown

Pokud bytost s Renown zraní protihráče, stane se následující:

1. Na tuto bytost položíš určitý počet +1/+1 značek daný číslem za Renown.

2. Bytost se stane "slavnou" (renowned). Na toto mohou být navázané nějaké další schopnosti. Například Goblin Glory Chaser bude mít díky "renowned" statusu navíc schopnost Menace.



3. Ulcerate

Ano "Target creature gets -3/-3 until end of turn" znamená, že pokud daná bytost okamžitě neumře kvůli tomu, že by měla Toughness 0 a méně, do konce právě probíhajícího kola bude zmenšená a pak bude opět normálně veliká.



4. Hexproof

Kartu, jež má Hexproof, tvůj protivník nemůže ničím zacílit ("target"). Tedy na ni nelze například použít Murder, Cast Out nebo Pacification Array.


Jen pozor na to, že schopnosti napsané na bytostech obvykle fungují pouze na bojišti. Takže Hexproof například nechrání tvou bytost, když je na stacku (a tedy ji soupeř může v okamžiku sesílání zrušit kartou Cancel). Nebo ji například může vrátit z tvého hřbitova kartou Reanimate.



5. Prowess

Kdykoliv sešleš  jakékoliv kouzlo, které není bytost (tj. jedná se o Artifact, Enchantment, Playneswalker, Instant, Sorcery), dostane bytost s Prowess bonus +1/+1 do konce kola.



6. Swarm Intelligence


Dělá to, co je na ní napsané :-D

Tedy, když máš Swarm Intelligence na bojišti, kdykoliv sešleš kouzlo typu Instant nebo Sorcery, ještě než se to kouzlo vyhodnotí, vyrobíš si jeho kopii, která udělá to samé, jako původní kouzlo. Jen můžeš vybrat jiné cíle.

Situace: máš na bojišti Swarm Intelligence a na ruce Lightning Strike. Soupeř má na bojišti 3/3 bytost.


1. Sešleš Lightning Strike na soupeřovu bytost, Zaplatíš 1Red. Strike jde na stack.

2. Spustí se schopnost Swarm Intelligence a dá se na stack nad Strike.

3. Nikdo nic nedělá a tedy se vyhodnotí vršek stacku - schopnost Swarm Intelligence. Vyrobíš si zadarmo kopii svého Lightning Striku a dáš ji na stack nad původní Strike. Jako cíl můžeš zvolit něco jiného, například protihráče.

4. Nikdo nic nedělá. Vyhodnotí se vršek stacku - kopie Lightning Striku. Cíl kopie dostane 3 zranění.

5. Nikdo nic nedělá. Vyhodnotí se poslední objekt na stacku - původní Lightning Strike. Soupeřova 3/3 bytost dostane 3 zranění.



7. Lifelink

Kdykoliv karta, jež má Lifelink udělí zranění, dostane ten, kdo ji kontroluje, tolik životů.

Například zaútočíš svým Child of Night. Soupeř zablokuje 1/1 goblinem. Child of Night goblinovi udělí 2 zranění a ty si okamžitě přidáš 2 životy. Goblin udělí 1 zranění upírovi. Obě bytost umřou na smrtelná zranění.



8. Flying

Bytost s Flying lze zablokovat pouze bytostmi, jež mají také Flying nebo mají Reach. Dále je to bytost, takže na ni funguje všechno, co ničí bytosti (například Lightning Strike nebo Murder). Pozor, Cancel lze použít pouze v okamžiku, kdy je karta na stacku (tedy v okamžiku jejího sesílání). Jakmile už bytost projde na bojiště, je Cancel k ničemu.



9. Exert

Exert znamená, že danou bytost tapneš a ona se v tvém příštím untapu neodtapne - bude vyčerpaná a jedno kolo bude "sbírat síly" na další boj.



10. Off-topic

Hehe, otázky na tělo :-D

Magic jsem začal hrát v roce 1995, kdy mi bylo 13 let. Začátky byly hlavně velká zábava, protože MtG bylo něco nového (MtG byla první sběratelská karetní hra na světě). Zároveň v té době bylo všechno na úplně jiné úrovni než dnes. Nikdo si neuměl představit, co se z MtG stane. Také nebyl moc dostupný Internet, takže informací bylo pomálu. I pravidla v té době fungovala úplně jinak (největší změny logiky pravidel přišly až se 6th Edition).

Pokud jde o to, co mi MtG jako mladému klukovi dalo, rozhodně bych zmínil angličtinu (ve spolupráci s koukáním na filmy s titulky a později čtením knížek v angličtině). Sice je angličtina na kartách trochu specifická a omezená, přesto je tam jasná motivace. Navíc, v dnešní době, pokud chceš MtG sledovat a rozumět, je dobré sledovat zdroje na Internetu (články, videa). A ty jsou většinou pouze anglicky. Druhý moment je to, že MtG je hra, kde velmi velkou úlohu má logické myšlení, taktika, strategie a schopnost "číst soupeře". Sice je ve hře i prvek náhody, ale dobrými rozhodnutími lze její vliv omezit. Třetí aspekt je ten, že MtG je skutečně celosvětová zábava a tedy "otevírá oči" a spojuje. Není nad to, když pochopíš, že nezávisle na barvě pleti / pohlaví / sexuální orientaci / náboženství můžete všichni hrát stejnou hru a výborně se u ní bavit.

Rozhodčím jsem se stal proto, že jsem vedl malou hernu v Roudnici nad Labem a chtěl jsem si být jistý, že moje rulingy jsou správně :-)
Já jinak žádný extra hráč nejsem, taže žádné extra výsledky (maximálně nějaká pěkná umístění na Prerelease nových sad). "Kdo neumí hrát tak soudcuje" :-D
Speciálně kvůli MtG jsem byl nejdále po Evropě. Ale turnaje jsem hrál všude možně (například v Texasu :-D).

Být nejlepší na světě je hooodně těžké. Nejlepší může být jen jeden a MtG hrají miliony lidí :-D
Česká republika patří v MtG rozhodně mezi ty lepší. Máme několik "pro" hráčů. Včetně Martina Jůzy, který se dnes stal členem Hall of Fame. Pokud chceš být fakt dobrý, nejzásadnější je mít informace. Je dobré, když máš okolo sebe někoho, kdo ti může dávat rady a s kým můžeš konzultovat. Je třeba rozebírat minulé hry a rozhodnutí v nich. Abys věděl co a proč během hry (a během stavění balíčku) děláš. A hlavně je potřeba hrát, hrát a hrát. Takže ideálně pravidelně navštěvovat nějakou stálou komunitu hráčů (herna v okolí? Magic Online? Připravovaná Magic Arena?).


Měj se!
Flamberg - The official Magic-Guru.cz Rules Advisor, DCI Judge (Level 2)
YEVAUživatel není přihlášen
New Member
New Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:14
YEVA

--
30.09.2017 10:19  
Děkuji a nezlobte se za ty dotazy.
YEVAUživatel není přihlášen
New Member
New Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:14
YEVA

--
03.10.2017 12:07  

Zdravím Flamberga a mám na Vás tyto pravidlové dotazy:

1. Jak mám chápat karty Dissolve  a Bonded Horncrest ???

2. Co udělá ve hře karta Oketra´s Last Mercy ?

3. Co dělají tyto funkce: Scry1, Flash, Forestwalk, Swampwalk, Raid, Defender, Enrage, Suspend4?

4. Existuje nějaká manově levnější alternativa ke kartě Demolish ?

5. Má-li karta Swashbuckling +2/+2, platí to jen do konce kola či jak? Není tam totiž napsáno until end of turn, tak nějak tápu.

6. Jaká je výhoda karty Rampaging Ferocidon ???


7. Chápu dobře kartu Nature´s Claim , že zničím jeden svůj artifact, či enchantment a dostanu 4 životy?

8.Proč je v Magicích nejvzácnější karta Black Lotus  ???

9. Dagger of the Worthy je Artifact, ale když se equipne, tak se stane Sorcery?



S pozdravem

YEVA

FlambergUživatel není přihlášen
Advanced Member
Advanced Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:515
Flamberg

--
21.10.2017 22:44  
Ahoj!

Chvilku mi to trvalo, ale jsem tu s odpověďmi.


Dissolve - zahraj v reakci na právě sesílané kouzlo, aby se vůbec nevyhodnotilo a jen se dalo do hřbitova. Navíc si uděláš "Scry 1", tedy se podíváš na vrchní kartu svého balíčku a můžeš ji tam buďto nechat nebo ji dát na spodek balíčku.

Bonded Horncrest - Nemůžeš útočit/blokovat sám. Pokud ho chceš nahlásit jako útočníka, musíš do boje vyslat i nějakou další bytost. Analogicky, pokud s ním chceš blokovat nějakou soupeřovu bytost, musíš mít nějakou další bytost, jež něco blokuje.

Oketra's Last Mercy - Udělá to, co je na ní napsané. Nastaví ti počet životů na tolik jako na začátku hry (obvykle 20). Navíc se ti na začátku dalšího kola neodtapnou země (to je nevýhoda za to, že máš za tak málo man tak silný efekt).

Scry X - Podívej se na vrchních X karet svého balíčku. Libovolný počet z nich dej na spodek knihovny a zbytek si srovnej zpátky na vršek jak potřebuješ.

Flash - Tuto kartu lze hrát "instatní" rychlostí, tedy kdykoliv máš prioritu (v soupeřově kole, v reakci na soupeřovo kouzlo...).

Landwalk - tuto bytost nelze blokovat, pokud má hráč, na kterého útočí, na bojišti příslušný typ země (Forest, Swamp).

Raid - samo o sobě nedělá nic, jen sdružuje schopnosti, které se zajímají o to, jestli jsi v tomto kole útočil. Viz pravidlové okénko k Ixalanu.

Defender - nemůže útočit, pouze blokovat.

Enrage - Když tato bytost dostane zranění, Enrage se spustí a něco provede. Viz pravidlové okénko k Ixalanu.

Suspend X - místo klasického zahrání, můžeš kartu "zasuspendovat". To znamená ji seslat levněji ale jakoby "se zpomalovacím časovačem". Zaplatíš cenu suspendu, a karta neudělá něco ihned. Jen se dá do exilu s X značkami. Následně na začátku každého svého kola z této exilované karty jednu značku sundáš, a jakmile tam žádná není, tak tu kartu zadarmo sešleš.

Demolish - Ano, existuje. Například Stone Rain. Jen není legální na formátu Standard. "Land destrukce" totiž není moc podporovaná mechanika - omezuje totiž interaktivitu celé probíhající partie a tudíš i zábavu při hře.


Swashbuckling - Jedná se o Auru. Když ji sešleš, připneš ji na nějakou bytost. Na té pak Aura bude, dokud ta bytost neopustí bojiště. A po celou tu dobu (klidně několik kol, nebo do konce hry), bude ta Aura tu bytost očarovávat a zlepšovat jí charakteristiky.

Rampaging Ferocidon - Tohoto dinosaura chtějí hrát hlavně brutální a rychlé balíky. Je to 3/3 bytost za tři many (super poměr). Díky Menace se hůře blokuje. Díky "Players can't gain life" si zajistíš, že protihráč neuteče hrobníkovi z lopaty díky nějakému kouzlu, jež přidává životy, nebo třeba díky Lifelinku. Poslední schopnost pak zajistí, že soupeř nemůže vytvářet slabé obránce, kterými by blokoval tvou hordu bytostí. Navíc, vytváří synergii se schopností Enrage (ale pozor, že spustí Enrage i na případných soupeřových bytostech).

Nature's Claim - Můžeš ho seslat na své nebo soupeřovy artefakty a očarování. Ty 4 životy tam jsou proto, aby, kdybys zacílil na soupeřovu kartu, měl soupeř alespoň nějakou kompenzaci. Jinak by totiž Nature's Claim měl neskutečný power level - Instantní ničení artefaktů a enchantmentů za jednu manu by bez nevýhody bylo moc drsné.

Black Lotus - není nejvzácnější. Je nejdražší. Za prvé je jich málo (podobně jako všech Rare karet z prvních edic). Navíc, Wizards slíbili, že ho už nikdy nevydají (a jiné karty na "reserved listu"). Za druhé je to hrozně silná karta - za cenu jedné karty v ruce máš například v prvním kole k dispozici 4 many - za tyto many uděláš něco hodně silného (Jace, the Mind Sculptor?) a soupeř je najednou tak pozadu, že už má jen malou šanci hru vyhrát.


Equip - ta věta "Equip only as a sorcery" pouze znamená to, že schopnost Equip můžeš aktivovat "rychlostí sorcery". Tedy vybavení lze nějaké tvé bytosti připnout pouze, když je prázdný stack (ne v reakci na něco jiného) a jen v hlavní fázi tvého kola (tj. ne v soupeřově kole, ne v boji, atd.).


Flamberg - The official Magic-Guru.cz Rules Advisor, DCI Judge (Level 2)
Petr13Uživatel není přihlášen
New Member
New Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:4
Petr13

--
06.04.2018 16:00  
Odpovím si na svou dávnou otázku k Hollow Dogs a k čemu je jeho vlastnost dobrá.

Dobré je to pro posílení útoku. Klíčové totiž je, že ten bonus +2/+0 nezískám při blokování. To je hlavní rozdíl, oproti tomu, kdyby na kartě bylo rovnou 5/3.
RadulfUživatel není přihlášen
New Member
New Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:3
Radulf

--
23.02.2020 12:49  
Zdar,

zatím marně pátrám po upřesnění významu Haunt . Co je vlastně tím strašením? Ovlivní nějakým způsobem vlastnosti strašené příšery?

Předem díky za objasnění.
FlambergUživatel není přihlášen
Advanced Member
Advanced Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:515
Flamberg

--
24.02.2020 12:44  
Ahoj,

Nejprve definice schopnosti Haunt dle pravidel:
702.54. Haunt

702.54a Haunt is a triggered ability. “Haunt” on a permanent means “When this permanent is put into a graveyard from the battlefield, exile it haunting target creature.” “Haunt” on an instant or sorcery spell means “When this spell is put into a graveyard during its resolution, exile it haunting target creature.”

702.54b Cards that are in the exile zone as the result of a haunt ability “haunt” the creature targeted by that ability. The phrase “creature it haunts” refers to the object targeted by the haunt ability, regardless of whether or not that object is still a creature.

702.54c Triggered abilities of cards with haunt that refer to the haunted creature can trigger in the exile zone.

Haunt nijak přímo neovlivňuje "strašenou" bytost. "Strašidlo" pouze čeká na to, až strašená bytost zemře, aby se něco stalo (každá karta s Haunt má jiný efekt).
Mimochodem jako strašenou bytost můžeš vybrat nějakou svoji nebo soupeřovu. Podle toho, jaká je situace na stole.


Nejlepší asi bude nějaký názorný příklad.

 

 

Mějme situaci, kdy máš na bojišti Absolver Thrulla a ještě jednu bytost. Thrull z nějakého důvodu zemře (třeba v boji). V té chvíli dáš Thrulla do exilu a vybereš svou druhou bytost jako tu, jež má být strašena. Následně, až v průběhu hry zemře i strašená bytost, provede strašidlo znovu svůj efekt, a zničíš jeden enchantment.

Je to jasnější?
Flamberg - The official Magic-Guru.cz Rules Advisor, DCI Judge (Level 2)
RadulfUživatel není přihlášen
New Member
New Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:3
Radulf

--
27.02.2020 14:44  
Díky,

ty názorný příklady jsou na pochopení situace supr. Už je mě to jasný s tím strašením ;o)

Pak tu mám ještě dotaz na SOULBOND. Mám na stole Druid´s Familiar (už nabitého), vyložím k němu Howling Wolfa a řeknu, že právě tihle dva budou spojení. Od této chvíle mají oba +2/+2. V dalším kole vyložím Wolfir Silverheart. Musím k němu vyložit dalšího parťáka, nebo ho můžu spojit se zmiňovaným Howling Wolfem? Něco mi říká, že spíš ne, jelikož ten už je spojenej s Druid´s Familiar. Je tak? (Jinými slovy - pomocí SOULBONDu lze spojit vždy jen dvě potvory.)

A zatím poslední dotaz bude na schopnost INFECT - resp. na kartu Rot Wolf. Ten uděluje zranění ve formě -1/-1 do blokující potvory... Chápu to tak, že snižuje nejen odolnost blokující potvory, ale i její sílu?

Díky za vysvětlení.
FlambergUživatel není přihlášen
Advanced Member
Advanced Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:515
Flamberg

--
27.02.2020 16:27  
Ahoj,


Soulbond) Spárovat lze pouze právě dvě bytosti, které ještě nejsou spárované s jinou. Tedy Wolfir Silverheart si bude muset počkat na nějakou další bytost, kterou sešleš.
BTW, nevím, co myslíš "nabitým" Druid's Familiarem :-)

Pro úplnost, popis Soulbondu dle pravidel:
702.94. Soulbond

702.94a Soulbond is a keyword that represents two triggered abilities. “Soulbond” means “When this creature enters the battlefield, if you control both this creature and another creature and both are unpaired, you may pair this creature with another unpaired creature you control for as long as both remain creatures on the battlefield under your control” and “Whenever another creature enters the battlefield under your control, if you control both that creature and this one and both are unpaired, you may pair that creature with this creature for as long as both remain creatures on the battlefield under your control.”

702.94b A creature becomes “paired” with another as the result of a soulbond ability. Abilities may refer to a paired creature, the creature another creature is paired with, or whether a creature is paired. An “unpaired” creature is one that is not paired.

702.94c When the soulbond ability resolves, if either object that would be paired is no longer a creature, no longer on the battlefield, or no longer under the control of the player who controls the soulbond ability, neither object becomes paired.

702.94d A creature can be paired with only one other creature.

702.94e A paired creature becomes unpaired if any of the following occur: another player gains control of it or the creature it’s paired with; it or the creature it’s paired with stops being a creature; or it or the creature it’s paired with leaves the battlefield.


Infect) Ano, přesně tak. Bytost zraněná Wolfem postupně "chřadne". Zajímavá je například kombinace Infect + First Strike. Pokud bys nějakým způsobem Wolfovi dal First Strike a on byl zablokován, nejprve vlk svým útokem oslabí obránce a teprve poté dostane zpět. Byl by tak například schopen přežít boj proti soupeřově 3/3.
Flamberg - The official Magic-Guru.cz Rules Advisor, DCI Judge (Level 2)
RadulfUživatel není přihlášen
New Member
New Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:3
Radulf

--
10.03.2020 07:04  
Skvěle, díky ;o)

Tím "už nabitým" bylo myšleno - už je odtapnutý povyvolávací únavě.
FlambergUživatel není přihlášen
Advanced Member
Advanced Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:515
Flamberg

--
10.03.2020 13:18  
Aha.

1) Bytost, jež přijde na bojiště, má sice "vyvolávací unavu", takže nemůže útočit a používat schopnosti, které mají Tap jako součást aktivační ceny. Přichází do hry ale odtapnutá (takže s ní lze například blokovat nebo ji použít pro Captivating Vampire).



2) Soulbondem lze párovat i s bytostí, která vyvolávací únavu má. Také nezáleží na tom, jestli je odtapnutá nebo ne.

Flamberg - The official Magic-Guru.cz Rules Advisor, DCI Judge (Level 2)
Nemůžete vkládat odpovědi.
Stránka 3 z 3 << < 123


Active Forums 4.2
NOT LICENSED FOR PRODUCTION USE
www.activemodules.com
© 2017 Magic-Guru.cz Informacni server pro zacinajici hrace karetni hry Magic the Gathering (Magic, MTG) Podmínky používáníProhlášení o soukromí