pátek 29. března 2024
Všechny články Minimalizovat

Aktuální články | Kategorie | Hledat | Syndikace

pondělí 13. července 2009
Rozbor Intropacku z M10 - Death's Minions
Autor: Kry5 @ 17:35 :: 4664 Přečtení :: 3 Komentáře :: :: Standard, Recenze
 

 

Death's minions


 


 

Tak po pár dnech píši rozbor v pořadí již druhého Intropacku z nejnovější edice M10.

Po agresivní červené magii se přesuneme do světa chladné smrti. Oživování padlých bojovníků nebo naopak ničení soupeřových stvůr, černá barva opravdu nic jiného neumí a tento balíček to, myslím, velmi jasně ukazuje.

Starý známý Terror nahradil nový Doom Blade, kterým můžeme sice zničit i artefaktovou příšeru, ale zase se dá regenerovat. Přičemž staří známí jako Nightmare nebo Diabolic Tutor přežili i veliké změny spojené s M10 a objevili se i zde.




Myslím, že zůstanu u principu, který jsem použil i minule, a vypíši Vám decklist se „ztučněnými“ důležitými kartami:


Nightmare – karta, která mi nesčetněkrát zachránila holý život nebo ho vzala soupeři v době, kdy si myslel, že ještě několik kol je v bezpečí. Když už se vám noční můru podaří vyložit, tak je to nejméně 4/4 a pak začne hezky růst. Je to také foilové rare balíčku.

Drudge Skeletons – Tyhleti kostlivci rozhodně nejsou špatná karta, ale nikdy se mi neosvědčili natolik, abych je dal nyní tučně. Je to jejich regenerace, co je dělá zajímavou kartou, ale jejich manacost to trošku kazí. Přece jenom si je nevyložíme v prvním kole...


Diabolic Tutor – tahle karta se hodí vždy. Za 4 many si v balíčku najdeme přesně to, co potřebujeme, ať už je to Nightmare, Cemetery Reaper nebo Enormous Baloth, coby velký bijec balíčku. Prostě karta,se kterou si vyberete :-)


Naturalize – naturalíza je přesně ten typ karty, u které váháte, jestli ji ztučnit, nebo ne. Nakonec jsem u ní, stejně jako minule u podobného případu, zvolil podrtžení, což značí něco mezi tučným a normálním. Za 2 many zničt artefakt nebo enchantment je hezká věc, ale stojí zelenou manu, a těch zdě máme jenom pět (každá 8,2 karta v balíčku). Takže nám občas zůstane trčet na ruce zrovna ve chvíli, kdy má soupeř artefakt, který je skoro hřích nezničit.


Consume Spirit – možná by si tahle „konzumace“ zasloužila tučnost, ale přeci jenom nikdy nic převratného nezpůsobila. Je to karta poměrně podobná Tendrils of Corruption, ale ta dává damage jenom do příšery. Jinak tahle konzumace za 1BX dá X damagů kamkoli a vy dostanete X životů. Ovšem X může být placeno pouze černou manou, což občas, když nám ve hře trčí tři přebytečné zelené landy, vadí.


Rise from the Grave – Za celých 5 man si vyndáme příšeru z jakéhokoli hrobu a dáme si ji do hry. Zůstane tím, čím je, ale navíc se z ní stane černá Zombii. Sice je to karta poměrně drahá, ale stejně se vyplatí. Občas jsem s ní vytáhl nějakého toho Behemonta. To už stojí za to (např. Kalonian Behemont – 9/9 se Shroud).


Assassinate – Za 3 many zničí taplou příšeru. To není až tak dobré ničení. Třetí Doom Blade, by se určitě vyznamenal líp. Opravdu tohle ničení není tak dobré jako jiné...


Tendrils of Corruption – Za 4 many dá X damagů do cílové creatury a vy dostanete X životů, přičemž X je rovno počtu bažin, které kontrolujete. Je to zajímavá karta a rozhodně se může poměrně jednoduše stát lepším ničením než výše popsané Assassinate. Sice stojí o manu víc, ale 1) dostáváte životy, 2) příšera nemusí být taplá, a to je podle mě velice důležité.


Mind Rot – Za 3 many si soupeř zahodí 2 karty. To je velice dobrý discard. Tahle karta je v tomto balíčku dvakrát. Když si soupeř na ruce schovává nějaké eso... a vy mu ho zahodíte... tak asi nebude mít nejlepší náladu. Zde můžete vidět, jak si nějaké Intropacky dělají opak. V modrém „Presence of Mind“ je dvakrát karta Divination, která způsobí, že si za 3 many líznete 2 karty, což je přesný opak Mind Rot.


Enormous Baloth – poměrně zajímavá karty. V tomto balíčku působí zvláštně, ale mnohokrát se mi hodila jako onen „velký bijec“, přes kterého si soupeřovi jednotky jen tak neprojdou. Je sice poměrně drahý (G6), ale je to celkem dobrý poměr k jeho 7/7 číslům.


Zombie Goliath – za 5 man 4/3 je poměrně...divné. Jediný jeho klad je, že je to Zombie, tudíž na ni působí Cemetery Reaper a poté už to je 5/4, a to se dá snést. Navíc je tahle Zombie v balíčku dvakrát...


Howling Banshee – Za BB2 3/3 flying je dobrá karta, ale tato, když přijde do hry, dá 3 damage do každého hráče. Což se někdy hodí, ale zase někdy, když máte dva životy a soupeř deset a situace na stole je vyrovnaná, přímo potřebujete tuto kartu, ale nemůžete ji vyložit, protože by to byla sebevražda. Prostě využitelnost téhle karty se různí podle různých situací ve hře.


Bog Wraith – i přes velký počet her, který jsem s tímto balíčkem odehrál, mi tahle karta přišla asi jenom dvakrát. Je to za B3 taková zajímavost. V poměrně velkém procentu případů je to obyčejná 3/3, ale někdy se z ní díky jejímu Swampwalku stává neblokovatelná zrůda.


Doom Blade – kvalitní ničení. Za 1B zničíme nečernou příšeru. Oproti Terroru může být zničená příšera regenerovaná, ale zase můžeme zničit i Artefaktového bojovníka. Podle mě je Blade lepší než Terror, protože stejně moc regenerací se dnes nehraje. Je pravda, že ani artefaktových příšer ne, ale přece jenom víc než regenerací. A navíc věřím, že nějaký balíček na extended si rád zahraje 4x Doom Blade a 4x Terror.

Navíc tuhle kartu najdeme zde 2x.


Giant Growth – za G nějaká příšera dostane +3/+3. Neboli stará známá myška s medvědím obrázkem :-).

Jediná nevýhoda je, že cílová příšera nedostává trample, ale to už by se Mana cost musel zvýšit nejmíň na 1G, což by zase tolik nevadilo. Ale přece jenom zelených man v tomto balíčku máme jen 5, tudíž občas zůstane tahle myška jen trčet na ruce.


Gravedigger – za 3B dostaneme do hry 2/2 Zombíka a navíc si vrátíme příšeru ze hřbitova do ruky. Podle mě celkem dobrá karta. V nejhorším je zní jen 2/2 za 3B, ale většinou si vytáhneme nějakou slušivou Zombie nebo i Noční můru a třeba ji i hned vyložíme. Opravdu karta, kterou ve většině případů využijeme.


Warpath Ghoul – za 2B 3/2 Zombie není nic moc, ale v porovnání s takovým Zombie Goliathem je přece jenom lepší. A když se nám podaří dostat do hry Zombiího lorda, tak už je z tohohle Ghoula pořádný bijec.


Cemetery Reaper – tenhle Zombík se nemusí stydět ani vedle Nightmare. Za 1BB je 2/2, která posiluje ostatní Zombie o +1/+1, skvělá karta, ale tenhle lord má navíc schopnost oživování mrtvých:

Za 2B a tap můžeme „exilnout“ cílovou kreaturu v jakémkoli hřbitově a dáte si za ní do hry 2/2 Zombie, black token, který se, dokud je Reaper ve hře, stává 3/3 bijcem. To je opravdu vynikající schopnost. Často jsem i při vyhledávání karty Diabolicem zvolil radši Cemetery Reapera než Nightmare.


Wall of Bone – Za 2B 1/4 zeď není opravdu nic moc. Sice tahle dostala za černou manu regeneraci, ale ani to z ní neudělalo nic silného. Něco sice zablokuje, ale nemá ani flying, takže opravdu není těžké přes ni projít.


Looming Shade – Za 2B 1/1, která má velmi účinné posilování (B: +1+1 do konce kola). Velice často se mi osvědčila, když jsem stejně neměl co vyložit, ale stávalo se, že mi přebývaly právě zelené many, a ty k tomuto pumpování použít nemůžu.


 

Tím máme projity všechny karty. Pak je zde ještě:

12 x Swamp

5 x Forest

1 x Terramorphic Expanse


U těchto Death's Minionů jsem nenašel víc strategií, které bych mohl rozebrat, a tak jsem se nakonec rozhodl udělat report z jedné hry proti Intropacku Firebomber, se kterým jsme se seznámili minule:

popisovat budu z pohledu 3. osoby, která nikomu nevidí do ruky.

(zkratky: Kry-Death's Minions Old-Firebomber)


  1. kolo:

    Kry – Swamp

    Old – Mountain + Lightning Bolt

    17-20

  2. kolo:

    Kry – Forest

    Old – Mountain + Goblin Piker

  3. kolo:

    Kry – Swamp + Drudge Skeletons

    Old – Island

  4. kolo:

    Kry – nic

    Old – Island + Lightning Elemental

  5. kolo:

    Kry – Swamp + Bog Wraith

    Old – Mountain + Sleep + Attack: Lightning Elemental, Goblin Piker

    11-20


Zde nastává zajímavá situace, kde v 4. kole „Old“ neútočil, protože Kry má Skeletony s regenerací, ale tady velice dobře používá Sleep a Kry nemá obranu. Navíc si v 6. kole neodtapne příšery.


  1. kolo:

Kry – Swamp + Tendrils of Corruption na Ligtning Elementala a 4 životy k tomu

Old – Goblin Piker attack (příšery jsou pořád taplé) + Divination

13-20

  1. kolo:

    Kry – nic

    Old – Bersekers of Blood Ridge dostanou hned Doom Bladem + Raging Goblin

  2. kolo:

    Kry – Diabolic Tutor (najde si Noční můru, i když mu na ní chybí ještě jeden land)

    Old – Terramorphic Expanse → taplá hora + Lightning Bolt rovnou do Kry

    10-20

  3. kolo:

    Kry – Looming Shade

    Old – Lightning Elemental + útok: Raging Goblin, Goblin Piker, Lightning Elemental

    Block:

    Raging Goblin – Looming Shade + za B +1/+1

    Lightning Elemental – Drudge Skeletons + za B regenerace

    Goblin Piker prošel

    8-20


Zde je vidět, jak „Old“ naprosto zbrkle a nelogicky útočí. Sám ztratil dvě jednotky a prošel pouze za dva. Kry se naopak velice chytře nechával 2 many, aby mohl případný útok bez problémů odrazit, a stalo se tak.


  1. kolo:

    Kry – Rise from the Grave hned dostanou Negate

    Old – Mountain

  2. kolo:

    Kry – Swamp + Nightmare (5/5 momentálně)

    Old – Seimic Strike do Nightmare

     

Zde zase jeden neúspěšný pokus o převrácení hry ve svůj prospěch. Oba hráči mají velice vyrovnaný topdeck a velice vyrovnáné balíčky. Old má hodně „damagovek“, Kry zase nějaké to ničení.


  1. Kolo:

    Kry – Looming Shade dostane 6x +1/+1 a Kry útočí za 7.

    Old – Goblin Artillery

8-13

  1. kolo:

    Kry – Doom Blade na artillery a 5x +1/+1 a útooook!!!

    Old – Dragon Whalp

    8-7


  1. kolo

    Kry – Howling Banshee

    Old – Fireball za 7 do Kry

    -2 – 3

     

    Zde udělal Kry chybu, za kterou ale nemohl. Kdyby totiž nezahrál Howling Banshee, zbyl by mu jeden život, ale on nemohl vědět, že Old má na ruce Fireball. Navíc Kry by byl v lepší situaci, po vyložení Howling Banshee. Životy by byly na 5-4 a on měl 3/3 flying, zatímco Old neměl nic.

     

    Rozhodně, a to uznáte jistě i vy, to byla velice zajímavá hra.


To je tedy minireport z naší hry. Možná se to nezdá, ale i ten jsem psal já, a ne žádná třetí osoba :-). Samozřejmě při hře jsem si dělal poznámky a zde jsem se prezentoval jako „Kry“ s Death's Minions.


Jinak se mi s balíčkem hraje skvěle. Tvoří úžasné kombinace a soupeř občas kulí oči. Karty v něm jsou velmi rozmanité, ale i přesto se dokáží skvěle kombinovat a rozdrtit soupeře. Ani se při lízání nebojím, že mi balíček přinese nějakou hrůzu, protože tu žádná hrozná karta není. Přesto nyní ukážu, jak balíček vylepšit:


    Udělám mírné zlepšení balíčku, ve kterém zachovám většinu karet. Přičemž dosáhnu počtu 60.



U obou balíčků budu používat pouze karty z M10, Shards of Alara a Conflux (oba budou mono Black, takže Reborn by se neuplatnil).



1)


V oficiálním prospektu k Intropackům doporučují vylepšit kartami:

Duress – mají pravdu

Hypnotic Specter – také mají pravdu

Xathrid Demon – asi také mají pravdu, ale jenom do balíčku, kde hrajete hodně potvor.



Teď, ale už decklist:



 

Mono B Krystof
Main Deck Sideboard
3 Sign in Blood
4 Megrim
4 Mind Rot
3 Duress
2 Black Knight
3 Hypnotic Specter
3 Wretched Banquet
1 Drudge Skeletons
2 Looming Shade
2 Warpath Ghoul
1 Cemetery Reaper
1 Gravedigger
1 Nightmare
4 Doom Blade
1 Assassinate
1 Diabolic Tutor
1 Rise from the Grave
1 Tendrils of Corruption
22 Swamp
 
 

 


tenhle balíček je mono B, který se snaží sjednotit všechny klady černé barvy. Ať už to jsou discardy, ničení, práce se hřbitovem, nebo regenerace. Snažil jsem se, aby v něm bylo co nejvíce karet, jako je v Intropacku a přitom, aby byl lepší. Navíc by neměl vyjít nijak draho. To už je dost podmínek, aby sestavování decklistu nebylo nic jednoduchého, zvláště s omezením na tři edice. Navíc mě zastihl problém s internetem a mohl jsem na něj pouze u známých. Tudíž nebyl vůbec čas balíček testovat. Takže spíš než aby to byl decklist plně hratelného balíčku, jak jsem původně zamýšlel, je to spíš seznam karet, které byste mohli přidat. Zde popíšu stručně ty, které jsou zde nové:


Sign in Blood – za BB ztratíe 2 životy a líznete i dvě karty. Podle mě skvělá věc na dobré dolízávání a ty životy nám přece tolik nevadí...


Megrim – kdykoli oponent zahodí kartu ztratí 2 životy. Nádherná karta... myslím, že spojena s dostatkem discradu může zabíjet.


Duress – za B nám oponent ukáže ruku a my si vybereme nelendovou, necreaturovou kartu a on jí zahodí... jako common nádhera.


Black Knight – za BB 2/2 s First strike a protekcí proti bílým. Úžasná karta, ale není zde nutná. Možná pokud byste chtěli stavětsiteboard tak ano, ale jinak určitě bude dražší a dá se nahradit jinými kartami.


Hypnotic Specter – za 1BB 2/2 flying a kdykoli dá damage do soupeře tak on zahodí kartu. V kombinaci s Megrimem nádhera. Ovšem je žu dražší...


Wretched Banquet – za B zničí kreaturu s nejnižším power. Sice se občas nevyužije, ale vlastně...vždy se najde nějaká obtěžující zeď, že? Prostě krásná karta a je za pár korun.


To jsou asi všechny karty. Pokud byste chtěli hrát více příšer opravdu se hodí Xathrid Demon.


Jinak tento můj návrh by se dal přestavět na čistý discard, ale to zase někdy příště :-).


Doufám, že se vám dnešní článek líbil ještě víc než předchozí. Příště nás čeká modrý Presence of Mind.

Tento balíček se dá zakoupit na www.arkadyn.cz za příznivých 299Kč.


Kryštof


Zkratky:

B- Black nebo černá mana

G- Zelená nebo zelená mana


(ke konci článku se můžou vyskytovat gramatické chyby - nebyl už čas na kontrolu).


Komentáře
Autor: Michal @ úterý 14. července 2009 13:54
Jen drobnost: Bytost se shroud si přes Rise from the Grave nevytáhneš

Autor: Kuci @ úterý 14. července 2009 17:50
Vytáhneš. Shroud funguje jen v battlefield zóně.

Autor: dudasek @ čtvrtek 23. července 2009 20:34
zajímavé!jen klučík smaží v 1 kole l.blast!zkušenější hráč si nechává frit na potvory,či na doražení soupeře...

Musíte být přihlášen pro posílání komentářů. Přihlásit se můžete zde
Vytiskout  
Reklama Minimalizovat
Vytiskout  
© 2017 Magic-Guru.cz Informacni server pro zacinajici hrace karetni hry Magic the Gathering (Magic, MTG) Podmínky používáníProhlášení o soukromí