čtvrtek 18. dubna 2024
Všechny články Minimalizovat

Aktuální články | Kategorie | Hledat | Syndikace

sobota 18. července 2009
Rozbor Intropacku i M10 - Presence of Mind
Autor: Kry5 @ 22:37 :: 2372 Přečtení :: 0 Komentáře ::
 

Presence of Mind

 

Vítám vás u třetího rozboru Intropacku z M10. Dnes se zaměříme na modrý kontrolní balíček „Presence of Mind“, který je výrazně složitější na hraní než první Firebomber. 

 

 

 

 

Název balíčku se dá volně přeložit jako Přítomnost mysli, rozumu… Pro takovýto kontrol je to myslím vhodný název. Mysl je věc, která vystihuje modrou, její counterspelly a lítací příšery vyžadují přítomnost strategie, a tudíž i rozumu. Navíc v této barvě najdeme mnoho jiných „kontrolních“ karet (pro příklad dolízávání nebo Fact or Fiction). Tento Intropack je tedy velice dobrým příkladem toho, co modrá barva umí. Ostatně decklist mluví za vše:

 

 

 

Presence of Mind Wizards of the Coast
Main Deck Sideboard
1 Zephyr Sprite
1 Coral Merfolk
2 Sage Owl
1 Horned Turtle
1 Phantom Warrior
1 Wall of Frost
1 Clone
2 Snapping Drake
1 Air Elemental
1 Djinn of Wishes
1 Telepathy
1 Essence Scatter
1 Negate
1 Doom Blade
2 Divination
1 Cancel
1 Mind Rot
1 Sleep
1 Mind Control
1 Rise from the Grave
1 Terramorphic Expanse
5 Swamp
12 Island
 

 

 

 

Zephyr Sprite – za U 1/1 flying, faerie. Tahleta lítačka je přejmenovaný Flying men. Navíc Zephyr Sprite dostala logičtější příslušnost – víla (faerie). Jinak pro tento balíček je to skvělá karta a poslouží jako parádní rozjezd. Je to také jediná karta, ještě s Telepathyí, kterou si zahrajete hned po začátku hry.

 

Coral Merfolk – za 1U 2/1 bez vlastností. V Firemoberovi byl Goblin Piker (2/1 za 1R) hezkou kartou, protože balíček byl agresivního zaměření, ale tady se Merfolk moc neprosadí. Ale i tak se občas hodí. Minimálně jako bloker.

 

Sage Owl – Tahleta moudrá sovička je můj oblíbenec. Za 1U se dostaneme 1/1 flying a podíváme se na vrchní čtyři karty naší knihovny a pak si je podle přání přeházíme. To je v tomto balíčku skvělá věc. Moudrou sovu v tomto Intropacku navíc najdeme 2x.

 

Horned Turtle – za 2U dostaneme 1/4 želvu. Ta poslouží jako skvělý bloker a vždycky ještě může projet za 1. Jen ten flying jí chybí.

 

Phantom Warrior – za 1UU neblokovatelná 2/2 je velice hezká věc. Zažil jsem hry, kdy tenhle bojovník pomalu soupeře ukousával a já mezitím v klidu counteroval a ničil J.

 

Wall of Frost – možná nejlepší zeď, jakou můžeme v těchto Intropacích najít. Za 1UU 0/7 defender, ale navíc kdykoli Zeď mrazu někoho blokuje, tak dotyčná příšerka bude natolik unavená (zmrzlá), že se příští upkeem neodtapne J.

 

Clone – za 3U si dáme do hry 0/0, která však když přijde do hry, může se stát kopií jakékoli kartě na „bojovém poli“. Mně osobně tahle karta velice často pomohla, ale našla se i situace, kdy mi bezmocně trčela na ruce. Ale jinak je klon skvělá karta a většinou se využije. Vzhledem k tomu, že Klon necíluje, tak navíc může „zkopnout“ i příšeru s Shroud.

 

 

 

Snapping Drake – Tenhle Drak (za 3U 3/2 flying) není zas tak silný, ale v tomto balíčku se často projeví. Vzhledem k dostatku man nám ani jeho mana cost nedělá problémy. Rozhodně mi častokrát pomohl,a když ho najdu na úvodní ruce, rozhodně nezačnu vzdychat, „co mi to zas přišlo za hrůzu“ J. Snapping Draka v tomto balíčku najdeme dvakrát.

 

Air Elementaljinak řečeno – klasika. Za 3UU dostaneme do hry 4/4 flying, a ten už leccos změní. Opět díky dostatku man moc dlouho na těch potřebných pět nečekáme, a tak máme často už v pátem kole na bojovém poli tohoto obra.

 

Djinn of Wishes – konečně se dostáváme k foilovému rarku balíčku. Je to takový vylepšený Air Elemental. Za 3UU dostaneme 4/4 flying (to už jsme někde slyšeli ne?), ale tenhle Džin má navíc schopnost „tří přání“ neboli přijde do hry s třemi „Wish“ counterami a za 2UU a odstranění jednoho přání se podíváme na vrchní kartu knihovny a můžeme si ji zdarma zahrát nebo ji dát do vyhnanství (exile).

 

 Tím máme projity všechny příšery v balíčku. Můžete si všimnout, že typů příšer je stejně jako typů ostatních kouzel, ale v počtech kreatury o jednu převažují. V tomto balíčku většinou zabíjíme flyingama, a tak nás takový hurikán moc nepotěší…

 

 

 

Telepathy – za modrou manu si soupeři budou hrát s otevřenou rukou. To je skvělá karta buď do prního kola, kdy stejně nemáme co zahrát (pokud tedy nepřijde Zephyr Sprite), anebo když hrajeme proti modrému balíčku či červenému agresivnímu, abychom si zjistili, jak je na tom s counterspellama, případně s Lightning Boltama…

 

Essence Scatter – přejmenovaný Remove Soul. Pro ty, co Remove Soul neznají, za 1U Zcounterujeme příšeru. Sice o manu levnější než Cancel (to může být hodně důležité), ale zase proti nějakému instantu, sorcery, artefaktu nebo enchantmentu nám to nepomůže, ale od toho tu je Negace, ne?

 

Negate – Za 1U zcounterujeme jakékoli nepříšerové kouzlo. Zde ani nebudu nic moc psát, protože bych se nejspíše opakoval.

 

Doom Blade – a tak se dostáváme k první černé kartě. Hezké ničení, za 1B zničíme nečernou příšeru. O tomto ničení jsem se rozepisoval už minule, takže dneska to zkrátím tím, že je to asi jedno z nejkvalitnějších ničení vůbec a že ho nejde jen tak přehlížet.

 

Divinationza 2U si lízneme 2 karty. Normálně je to taková průměrná karta, ale v tomto balíčku je už lepší. Sice si zlepšíme počet karet pouze o jednu, ale i to občas rozhodne. Ovšem také nás někdy „topdeck“ zklame. Navíc najdeme tohleto věštění v balíčku dvakrát.

 

Cancel – za 1UU zcounterujeme kouzlo. Neboli o 1 dražší Counterspell. Divím se, že Wizardi právě Counterspell nevidali. Modrá začíná ztrácet, a když i ten Lightning Bolt vyšel, tak proč ne Counterspell? Ale to jsou jen moje názory. Jinak se mi pro tento balíček zdá lepší Essence a Negace, ale i Cancel se občas hodí, když máme to manu navíc, tak nám obě výše uvedené karty spojí v jednu.

 

Mind Rot – opak „věštěn퓨. Za 2B cílový hráč zahodí 2 karty. Tenhle discard je druhá a zároveň předposlední černá karta v tomto decku. Ovšem stejně si ji občas rád zahraji. Zvláště když má soupeř na ruce 2 karty (nemůže si nechat tu nejlepší).

 

Sleep – Spánek je velice hezká karta. Za 2UU si soupeř tapne všechny příšery a příští upkeep si je neodtapne. Tudíž pokud soupeř ve svém příštím kole žádnou příšeru nevyloží, mají naši útočníci dvakrát za sebou volný průchod. Proti aggru je to rozhodně velice účinná karta

 

Mind Control – za 3UU si přivlastníme nějakou soupeřovu potvůrku. Občas leží na ruce a zdá se nám škoda použít ji na tak slabé kreatury, jaké má na stole soupeř, ale někdy Mind Control udělá soupeřovi pěknou díru v jeho plánech.

 

Rise from the Grave – za 4B si vezmeme jakoukoli příšeru z jakéhokoli hřbitova do bojového pole, pod svoji kontrolu. Z této oživené stvůry se navíc stane Black Zombie, ale i ostatní její barvy a typy jí zůstávají. Je to zajímavá karta. Přijde mi celkem podobná jako Mind Control, akorát Control bere za živa a Rise po smrti.

 

 

 

Tím bychom měli projity jednotlivé karty. Nyní se podíváme na balíček jako celek a pak se pokusím ho porovnat jak s Death’s Minions tak s Firebomber (minulé dva Intropacky, jejichž rozbor jsem psal).

 

 

 

S tímto modro-černým balíčkem se mi hrálo dobře. Byl pohotový, dokázal reagovat, ale přitom i zabíjet. Jeho jediná zbraň byly příšery, které umí létat. Dokáže si upravit takzvaný topdeck, zcounterovat nepřijemné kouzlo, uspat soupeře, půjčit si jeho příšeru, nebo i zničit kreaturu případně si nějakou vytáhnout z hrobu. Rozhodně je to velice všestranný balíček, kterému se nedá říct jinak než kontrol. Jeho mínusem je asi pomalejší start a může mít problémy s aggrem. Ale když se rozjede, tak už ho nic nezastaví. Když říkám nic nezastaví, tak myslím srovnání s ostatními čtyřmi Intropacky. Proti ničemu jinému jsem balíček netestoval, a ani by to asi nemělo smysl.

 

Když člověk, hráč, zapřemýšlí, co se hraje v barevné kombinaci Blue-Black, vybaví se mu jedině „meel“ neboli odemílačka. Balíček, který využívá pravidla, že když si máte líznout kartu z knihovny a nemáte jakou, automaticky prohráváte. Ovšem Presence of Mind vám neodemele jedinou kartu, ale svým kontrolním zaměřením spojeným s mašinérií flyingů dokáže soupeře „ulítat“.

 

Tento Introopack je navíc z těchto tří popsaných jediný, kde mi druhá barva nevadí, nebo alespoň mi zde vadí nejméně.

 

 

 

 

 

 

 

Presence of Mind VS Firebomber

 

 

Počet tučných, podtržených, normálních karet:

 

 

 


Presence of Mind

Firebomber

Tučný

13

11

Podtržený

6

1

Normální

1

8

 

 

 

Tyto dva balíčky jsou zástupci dvou nejrozšířenějších typů decků. Neboli R aggro a U control. Zápasy těchto dvou Intropaacků byly vždy velmi zajímavé. Někdy Firebomber Presenci jednoduše ustřílel a jeho goblini si pak útočili, aniž by narazili na obranu, ale někdy zase counterspelly fungovaly a naopak Firebomber nedokázal vyvinout žádný větší tlak a flyingové si spokojeně projížděli až do hráče-mága.

 

Jednou se dokonce stalo, že životy byly na 15-1 pro červené aggro, ale nakonec to modrý mág obrátil a dokonce vyhrál.

Je vidět, že modrý kontrol si v mém hodnocení karet vede mírně lépe, ale také to žádný velký rozdíl není.

 

Opravdu nevím, jak tyto dva balíčky ještě porovnat. Jsou to naprosté opaky, a přitom tak vyrovnané.

 

 

 

Presence of Mind VS Death’s Minions

 

 

 


Presence of Mind

Death’s Minions

Tučný

13

11

Podtržený

6

7

Normální

1

2

 

 

 

 

 

Jak jsem psal už minule, Legie smrti spojují všechny klady černé barvy. Naopak Přítomnost mysli všechny klady modré barvy.

 

Oba balíčky jsou opět odlišné, i když ne tolik jako Presence s Firebomberem. Černé Legie smrti opravdu velice pracují se hřbitovem a se smrtí. Navíc zahazují soupeřovi karty a on moc dlouho neodolá. Ovšem když se tyto dva balíčky utkají ve hře, opět se stávají velice vyrovnanými. Jednou totiž zvítězí modrá svojí klasickou strategií: counterování a flyingy mají volnou cestu. V případě nouze se i jeden Doom Blade najde… naopak jindy se černo-zelený balíček rozjede a  zdiskarduje soupeři nejlepší karty, zničí nejlepší příšery a hned na to si je vytáhne z hrobu pod svoji kontrolu. Takže ve hře i tyto dva balíčky jsou velice vyrovnané, ale to by ostatně měly být všechny Intropacky navzájem.

 

 

 

 

 

 

 

Jak balíček vylepšit:

 

Dnes jsem se rozhodl udělat decklist možného vylepšení jen v rámci sady M10. Opět jsem se snažil zachovat co nejvíce karet z původního Intro packu:

 

Mono U Control Krystof
Main Deck Sideboard
4 Phantom Warrior
3 Air Elemental
2 Alluring Siren
2 Zephyr Sprite
2 Sage Owl
2 Wind Drake
1 Clone
1 Djinn of Wishes
2 Illusionary Servant
2 Merfolk Looter
2 Snapping Drake
2 Divination
1 Mind Control
1 Telepathy
2 Ponder
2 Unsummon
2 Essence Scatter
2 Negate
1 Mind Spring
2 Ice Cage
22 Island
 
 

 

 

Nové karty v tomto „rozšíření“:

 

Unsummon – za modrou manu vrátíme soupeři jakoukoli příšeru ze stolu na ruku. Vzhledem k manacostu tohoto Instantu si myslím, že je to skvělá věc. Dejme tomu, že si soupeř vyloží 6/6 bijce za 7 man. My mu ho za 1 manu vrátíme na ruku. To má hned dvě obrovské výhody:

1)     Příští kolo ho bude muset vyložit znovu, a tudíž nebude mít many na nic jiného.

2)     Kreatura zaútočí až za 2 kola, protože si ji příště opět vyloží a ona opět bude muset jedno kolo čekat, než si zaútočí (pokud tedy nemá haste).

 

Ponder – za U se podíváme na vrchní tři karty naší knihovny. Vrátíme si je navrch v jakémkoli pořadí, a pokud se nám nelíbily, můžeme si knihovnu zamíchat. Posléze si ještě jednu kartu lízneme.

 

Mind Spring – za UUX si lízneme X karet. Je to skvělá karta, která se využije v hodně situacích. Je pravda, že když si chceme líznout 2 karty, tak pak Divination vyjde o manu levněji, ale zase když si chceme líznout 4, tak už je to manově nastejno s dvěmi Divination a navíc přes Mind Spring získáme karetní výhodu (1 karta místo 2).

 

Merfolk Looter – za 1U dostaneme 1/1 která má navíc šikovnou schopnost: za tapnutí si lízneme kartu a pak jakoukoli kartu z ruky zahodíme. To je většinou férový obchod, protože si vlastně vybereme tu lepší z minimálně 2 a více karet (s prázdnou rukou tuhle abilitu nehrajeme…).

 

Illusionary Servant – za 1UU dostaneme 3/4 flying. Sice když je zacílovaná jakýmkoli spellem nebo abilitou, musíme ji obětovat. Ale stejně za 3 many 3/4 flying…

 

Wind Drake – za 2U dostaneme do hry 2/2 flying. Taková varianta na Snappig Drake. Je o jedna levnější, ale zase má o jedna menší číslo vepředu.

 

Alluring Siren – tahle 1/1 za 1U za tapnutí donutí jakoukoli soupeřovu příšeru tohle kolo útočit. To je velice dobré, když je jeho balíček založený na hodně barvách a my mu pošleme do útoku postupně tři Birds of Paradise proti našim dráčkům J.

 

Ice Cage – za 1U enchantment, který způsobí, že očarovaná příšera zmrzne. Jinak řečeno nemůže útočit, blokovat, ani nemůžou být hrány její aktivní ability. Ovšem má stejnou nevýhodu jako Illusionary Servant – kdykoli je očarovaná kreatura cílovaná spellem nebo abilitou, musíme Ice Cage zničit. Přesto je toto mražení skvělá karta.

 

Těchto  osm karet přibylo v mém upraveném decku. Snažil jsem se zachovat karty, které už v Intropacku byly, a t,y co jsem přidal, jsem držel v nízké cenové relaci. Zde mám pár vychytávek, které lze přidat, když se nebojíte pustit své finance na špacír:

 

Jace Beleren – za 1UU dostaneme Planeswalkera, který příjde do hry se třemi counterami oddanosti a jeho vlastnosti jsou:

+2: Oba hráči si líznou kartu

-1: Cílový hráč si lízne kartu

-10: Cílový hráč si dá vrchních 20 karet z vrchu své knihovny do svého hřbitova.

 

Prostě jeden z nejsilnějších planeswalkerů. Pokud ho chcete přidat, nahraďte jím nějaké to dolízávání, které s ním moc potřebovat nebudeme.

 

 

 

Sphinx Ambassador – když se rozhodnou dostat něco Wizardi do Magicu, tak to tam dostanou. Ať už se jedná o to, že džinové plní přání, nebo sfingy dávají hádanky:

Za 5UU dostaneme 5/5 flying, ale kdykoli dá tato sfinga damane do hráče, tak si prohlídneme knihovnu tohoto hráče a vybereme si nějakou příšeru. Pak se onen hráč pokusí uhodnout, co je to za kartu. Pokud to uhodne, nic se neděje, pokud neuhodne, dáme si tu příšeru do hry pod svoji kontrolu. Pak mu dovolíme, aby si zamíchal knihovnu.

Tahle sfinga je prostě opravdový tvůrce hádanek J.

 

Time Warp – za 3UU Sorcery, které nám říká, že po tomto kole budeme mít ještě jedno. To je prostě krásné J

 

Další vyrianta balíčku by byl „Meel“ neboli odemílačka. Do ní by se hodily nejméně 3 karty z edice M10:

 

1)     Výše popsaný planeswalker Jace Beleren.

2)     Karta Traumatize, která říká, že za 3UU si cílový hráč odemele polovinu svojí knihovny, zaokrouhleno dolů, do hřbitova.

3)     Tome Scour – Sorcery, které za modrou manu odemele cílovému hráči vrchních pět karet jeho knihovny.

 

Ovšem tyhle karty na kompletní odemílačku nestačí, takže se musíte mrknout na nějaké ty decklisty a karty z edic starších. Jen bych chtěl říct, že tato odemílací strategie si asi nejlépe vede na extendetu, kde je opravdu slušný odemílací výběr. Ale upozorňuji, že kvalitní Meel si za dvě stovky nepostavíte…

 

 

 

 

 

 

 

Doufám, že se Vám i dnešní článek líbil.

 

Teď tu dva týdny nebudu a na čtvrtém rozboru začnu pracovat až někdy kolem 2. srpna.

 

 

Kryštof Selucký

 

PS: Kdo by nevěděl, kde balíček sehnat,tak stejně jako ostatní Intropacky i Presenci of Mind si můžete koupit, za krásných 299Kč, na internetovém obchodě www.arkadyn.cz. 
Komentáře
Nyní zde nejsou žádné kometáře. Buďte první!
Musíte být přihlášen pro posílání komentářů. Přihlásit se můžete zde
Vytiskout  
Reklama Minimalizovat
Vytiskout  
© 2017 Magic-Guru.cz Informacni server pro zacinajici hrace karetni hry Magic the Gathering (Magic, MTG) Podmínky používáníProhlášení o soukromí