sobota 20. dubna 2024
Všechny články Minimalizovat

Aktuální články | Kategorie | Hledat | Syndikace

středa 12. srpna 2009
Rozbor Intropacku z M10 - Nature's Fury
Autor: Kry5 @ 21:45 :: 3158 Přečtení :: 6 Komentáře ::
 
 
 

Nature's Fury


 Vítám vás už u čtvrtého, a tudíž i předposledního rozboru Intropacku z nové základní sady Magic2010. Tentokrát se budu věnovat balíčku, který jasně ukáže, co umí zelená barva. Nature’s Fury ve volném překladu znamená Vztek přírody, a to myslím mluví za vše. Opravdu tento balíček nám ukáže, co všechno dokáže příroda povolat ze svého pralesa, když jí někdo vadí. Obrovská armáda zvířat a příšer vedená gigantickým Behemontem se hlava nehlava vrhne přímo na soupeře. A aby toho nebylo málo, tak se příšery posilují pomocí různých, větších (Overrun) či menších (Giant Growth) myšek.

 

Nature’s Fury je podle mě na hratelnost a kvalitu nejlepší Intropack, ale zase v něm nenajdete nijak cenné karty. Jestli chcete peníze, tak si kupte bílou legii, kde máte Honor of the Pure. Ale o tom až příště.

 


 

Nature’s Fury WotC
Main Deck Sideboard
2 Llanowar Elves
1 Elvish Visionary
1 Runeclaw Bear
1 Awakener Druid
2 Borderland Ranger
1 Giant Spider
1 Prized Unicorn
1 Bramble Creeper
1 Stampeding Rhino
1 Enormous Baloth
1 Kalonian Behemont
2 Giant Growth
1 Harm’s Way
1 Naturalize
1 Nature’s Spiral
1 Pacifism
1 Oakenform
1 Might of Oaks
1 Divine Verdict
1 Overrun
1 Windstorm
11 Forest
5 Plains
1 Terramorphic Expanse
 

 

 

2x Llanowar Elves – klasika… za G dostaneme 1/1, která nám za tapnutí dá zelenou manu. Je to nádherná karta na rozjezd a její nejlepší využití je zahrání v prvním kole, čemuž se rovná, že již ve druhém kole budeme mít k dispozici 3 many, a ty nám dovolí třeba i takového Awakener Druida, nebo si budeme moct udělat právě z Llanowar Elfa 4/4 pomocí Oakenformy.

 

1x Elvish Visionary -  do elfů je to úžasná karta a hraje se v nich čtyřikrát, protože bez ztráty karty dostaneme 1/1 elfa a elf se pak posilní pomocí třeba Elfského Archdruida a ještě pak dává Archdruid o manu navíc. Ale v tomto balíčku je to lepší karta, ale není zas tak silná, abych ji dával tučně. Je to jen 1/1 za 1G bez ztráty karty, ale i to se hodí.

 

1x Runeclaw Bear – do tohoto balíčku poměrně hezká karta. Za 1G dostaneme 2/2 bez vlastností. Je to nic moc, ale pokud jsme v prvním kole nezahráli Llanowary, tak tu nic moc s manacostem 2 nemáme (tedy kromě Visionářky).

 

1x Awakener Druid -  za 2G dostaneme 1/1 s nádhernou schopností: dokud je tento druid ve hře, tak cílový forest bude 4/5, ale přitom pořád zůstane landem.

Přes Llanowara můžeme mít ve druhém kole 1/1, 1/1 a 4/5. Sice je všechno neschopné toto kolo útočit, ale stejně…

 

2x Borderland Ranger – Za 2G dostaneme 2/2 a můžeme si najít basic land a dát si ho do ruky. To je velice hezká karta s efektem. Jsou to vlastně Runeclaw Bear a starý Lay of the Land spojení do jedné karty. Sice ve vícebarevném balíčku se hodí více, ale i tady si občas najdeme tu bílou manu.

 

 

1x Giant Spider – za 3G dostaneme 2/4 pavouka, s pro něj samozřejmou vlastností Reach (může blokovat flyingy). Tato karta se hodí proti některým balíčkům, které mají flyingy, protože bez něj není tento balíček proti lítačům obranyschopnej. Ale proti balíčku, kde se většina potvor nevznese do vzduchu, je to jen předražený bloker, ale ani v takovém případě to není nejhorší karta balíčku…

 

1x Prized Unicorn – za 3G dostaneme perfektní 2/2, která má dokonalou schopnost sebeobětování v náš prospěch: všechny kreatury, které ji můžou blokovat, ji blokují. Představte si ten finální útok: 5 příšer na stole, soupeř má příšer deset. Ale útočíme s tímto jednorožcem a 4 z našich příšer jedou rovnou do soupeře!

 

1x Bramble Creeper – když jsem nahoře u pavouka psal, že to není nejhorší karta balíčku, tak jsem netušil, že k té nejhorší se dostanu už takhle brzo: Za 4G dostaneme 0/3, a kdykoli útočí, dostane +5/+0. V zelené barvě i 5/3 za 5 man je celkem nic moc, ale vemte si, že při blokování tenhle Creeper nedává žádné damage (0/3), jen při útoku se nafoukne.

 

1x Stampeding Rhino – jedna z mých oblíbených karet. Za 4G dostaneme 4/4 s tramplem. A právě trample dělá z této karty mého oblíbence. Protože soupeři už moc nepomůže blok 1/1 jako u nějaké 10/10 bez Tramplu. Tam stačí Ant Queen a každé kolo blokuje toho obra mravenečkem a jemu se nic nestane. Takže v takovémhle případě je i 4/4 trample lepší než 10/10 nic.

 

1x Enormous Baloth – za 6G dostaneme 7/7 bez vlastností. Je to hezká karta, ale v úvodní ruce zrovna být nemusí. Tam pak tvrdne nejméně 5 kol (zahrajeme oba Llanowary). Jen škoda, že jí nebyli přiděleny nějaké vlastnosti. Takový shroud, a už bych ji dal tučně J. Ale přesto není 7/7 za 7 man nic špatného.

 

1x Kalonian Behemont – aneb největší bijec balíčku a zároveň foilové rarko. Za 5GG dostaneme 9/9 shroud. Takže pokud nám ji soupeř nezcounteruje, už je v bezpečí. Žádný enchantment ji nepřivede na soupeřovu stranu. Žádné 3 L. Bolty na ni nebudou seslány, ani Doom Blade si s ní neporadí. Pouze hrubá síla soupeřových potvor ji dokáže zneškodnit. No a pak když zahrajame Overrun, tak jakpak se soupeřovi bude líbit 12/12 shroud, TRAMPLE? :-D

 

 

Tím máme projité všechny příšery tohoto Intropacku a můžeme se podívat na jeho kouzla:

 

 2x Giant Growth – nejstarší a nejznámější myška. Podle jejího obrázku také vzniklo pojmenování všech posilovaček „myšky“. Za zelenou manu dostane cílová kreatura +3/+3. Opravdu nádhera. Instančně s ní můžeme trikovat a překvapit tak soupeře.

 

1x Harm’s Way – první bílá karta balíčku a také nejlepší z těch tří, co tu najdeme. Za bílou manu přesměrujeme 2 damage - které vybraný (ne cílovaný!) „zdroj“ (může být jak kreatura,  tak třeba L. Bolt) dá do nás nebo do nějakého permanentu pod naší kontrolou - do cílové kreatury nebo hráče. To je nádherná karta, která mnohdy vyhraje hru!

 

1x Naturalize – do siteboardu je toto ničení artefaktů či enchantmentů za 1G opravdu hezká věc, ale v základnim decku nám občas může trčet na ruce a soupeř ne a ne vyložit něco, co by naturaliza byla schopná zničit.

 

1x Nature’s Spiral -  Za 1G si vrátíme jakýkoli permanent z hrobu do ruky. To je poměrně hezká schopnost. Její výhoda spočívá v tom, že si můžeme vrátit i cokoli nekreaturového. Takže třeba i Harm’s Way si v jedné hře zahrajeme dvakrát. Nebo naopak si vytáhneme našeho velkého Behemonta (shroud v hrobu už neplatí). Ale někdy je to karta, která jen trčí na ruce nebo si s ní vytáhneme třeba Runeclaw Beara.

 

1x Pacifism – Za 1W očarujeme příšeru, a ta pak nemůže ani útočit, ani blokovat. Je  to takový o hodně zhoršený (očarováváme jen příšeru, ne jakýkoli nelandový permanent a aktivní ability můžou být hrány), ale o 1 zlevněný Oblivion Ring. Ale ten ještě navíc odstraňuje ze hry. Ale i Pacifismus se často hodí a parádně se využije.

 

1x Oakenform – za 2G dostane očarovaná kreatura +3/+3. To je jedno z nejhezčích posilování, jaké jsem kdy viděl. Za 3 many +3/+3 na pořád, je krásný poměr, a asi proto se stala „Dubová forma“ jednou z mých oblíbených karet v tomto aggru.

 

1x Might of Oaks – taková větší myška J. Za 3G dostane cílová kreatura +7/+7 do konce kola. Když tuhle kartičku zahrajeme až po deklarování (přiřazování) obránců, tak dokáže nadělat obrovskou spoušť. Sice je trochu drahá, ale vzhledem k číslům, které dává, se jí to musí odpustit.

 

1x Divine Verdict – Za 3W zničíme útočící nebo blokující příšeru. V normálním balíčku bych ji rozhodně nedával podtrženě, protože i v bílé najdeme daleko lepší ničení, ale v tomto balíčku, kde je Verdict jediné ničení, si myslím tuhletu „hodnost“ zaslouží. Divine Verdict je vlastně funkční reprint Neck Snapu, který vyšel v Lorwynu.

 

1x Overrun – za 2GGG dostanou všechny naše kreatury +3/+3 a TRAMPLE. To je samo o sobě nádherná karta a pro finální útok přímo boží. Navíc overrun necíluje, takže působí i na našeho Behemonta se Shroudem. Bez Overrunu by tenhle balíček nebyl tak dobrý, jako je s ním…

 

1x Windstorm – další krásná karta do siteboardu. Za XG dá X damagů do každé příšery s flyingem. Je to moc hezká karta, když má soupeř na stole nějaké flyingy, ale když je nemá? Tak se z Tornáda stane zbytečná karta na ruce…

 

Tím máme projitý celý balíček, kartu po kartě.

 

Hněv přírody je balíček velice agresivně orientovaný. Naproti modrému Intropacku si nedokáže poradit se soupeřovými kartami a soustředí se jen na svoji půlku stolu. Jeho strategií je boj a výhodou počet, a síla. Nemá žádné „trikovací“ karty (nepočítám myšky a Harm’s Way).

 

S balíčkem se mi hrálo opravdu skvěle a řekl bych, že ze všech Intropacků jsem si ho oblíbil nejvíce. Je velice akční, rychlý a nekompromisní vůči soupeři.

 

Rád bych probral výhody a nevýhody proti jednotlivým Intropackům z M10:

-       proti modrému Presence of Mind

-       a proti bílému We are Legion (o kterém budu psát příště)

 

 

 

 

Nature's Fury vs. Presence of Mind

 

Hněv přírody je balíček velice agresivně založený, naopak Přítomnost mysli je kontrolní a nemá nijak agresivní rozjezd.

Hněv přírody dokáže mít na stole spousty příšer a tak divoce s nimi útočit, že nakonec modrá mysl podlehne. Ovšem Presence of Mind má veliké množství flyingů, s nimiž si většinou  zelený balíček nedokáže poradit, ale přece jenom Nature's Fury má v kapse dvě karty, schopné se lítačům postavit:

především Windstorm, který dokáže – když je zahrán ve správnou chvíli – zničit  tomuto soupeři celou armádu lítačů. Jako druhá karta tu je Giant Spider (2/4 reach za 3G), příšera, která se svými 2/4 čísly a schopností blokovat flyingy dokáže leckohos zastavit.

Her mezi těmito dvěma Intropacky jsem odehrál hodně a musím uznat, že daleko častěji vyhrával Nature's Fury než jeho modrý kolega. Často je totiž Presence of Mind nucen blokovat flyingy, a tím ztrácí jedinou výhodu oproti Hněvu přírody. Samozřejmě pak má ještě pár counterspellu, ale Negace se proti zelenému drtiči moc nevyužije a Essence je v balíčku jen jednou. Na Cancel většinou nevyzbydou many, a tak ani ty counterspelly nedokážou rozhodnout partii. Kdyby tam Essence byla 4x, tak už by to bylo něco jiného.

Takže pokud se Přítomnost mysli nerozjede nejlépe jak umí nebo naopak se Hněv přírody sekne na dvou manách a ne a ne ta třetí přijít, je většinou rozhodnuto. Opravdu mezi těmito dvěma bojovníky stojí na stupni toho lepšiho Nature's Fury.

 

 Nature's Fury vs. We are Legion

 

Když jsem říkal, že Nature's Fury je nejsilnější z Intropacků, zapomněl jsem právě na bílé Legie. Tyto dva balíčky jsou tak vyrovnané, že nejde říct, který je lepší.

Jak Hněv přírody, tak i My jsme Legie jsou balíčky agresivně založené. Řekl bych, že Nature's Fury je „jednudušší“, i když všechny tlačáky jsou velice primitivní, legie je přece jenom taková náročnější. Například má karty jako L. Bolt nebo šílený Righteousness (za W dostane cílová blokují příšera +7/+7), pomocí kterých získává alespoň nějakou kontrolu nad soupeřovou hrou.

Jednou vyvine příroda takový tlak, že Legie nedokáže vzdorovat, anebo naopak Legie dokáže blokovat a drží si Nature's Fury od těla a mezitím ho pomalu ukousává, nebo mu zničí příšery a pak se vrhne do útoku, aniž by soupeř měl šanci blokovat.

I u tohoto balíčku se karty, o nichž jsem psal, že by měly být v Sidu, použijí. Legie má jak nějaké ty flyingy, tak i dobré enchantmenty (Honor of the Pure).

Prostě tyto balíčky jsou velmi vyrovnané a je těžké říct, který je lepší. Mezi nimi občas vznikají velice zajímavé partie.

 

 A teď se už tradičně podívám na možnosti vylepšení balíčku. Opět jsem bral v úvahu jen karty z Magic2010. A navíc jsem tentokrát hleděl na to, aby byl balíček velmi levný. Na závěr pak vypíšu – pro ty, co se s pěněženkou nemazlí – pár dražších karet.

 

Mono G tlačák Kryštof
Main Deck Sideboard
22 Forest
4 Awakener Druid
2 Prized Unicorn
4 Llanowar Elves
3 Borderland Ranger
1 Kalonian Behemoth
4 Stampeding Rhino
4 Cudgel Troll
2 Centaur Courser
2 Howl of the Night Pack
2 Overrun
3 Oakenform
2 Might of Oaks
1 Nature’s Spiral
4 Giant Growth
3 Mold Adder

 

Nyní proberu karty, které jsou v tomto decku oproti základnímu Intropacku, Nature's Fury, navíc:

 

2x Centaur Courser – tato karta je takovou náhražkou za Runeclaw medvídky. Za 2G dostaneme 3/3 příšerku. Je to o 1 zdražený méďa s o 1/1 lepšími čísly.

 

2x Howl of the Night Pack – za 6G dáme do hry 2/2 vlka za každý forest pod naší kontrolou. V čistě zeleném balíčku bez nonbasic landů je to tedy minimálně 7 2/2 (vlastně může být i míň jak 7, pokud zapojíme Llanowary). Ale někdy nám tato karta visí na ruce a my ji kvůli jejímu vysokému manacostu nemůžeme vyložit.

 

Cudgel Troll – Za 2GG dostaneme 4/3 Trolla se skvělou vlastností: za G ho můžeme regenerovat. To z něj dělá skvělou kartu, protože G si můžeme nechávat k dispozici skoro pořád a pak na něj platí jen removaly (spíš teda exily;-)), a těch není zas až tolik.

 

a jestli byste chtěli stavět něco jako Siteboard nesmíte vynechat kartu Mold Adder. Za G dostanete 1/1 příšeru s vlastností, že kdykoli jakýkoli oponent hraje nějaké modré nebo černé kouzlo, dáme na Mold Addera +1/+1 counter.

 

Dále se podívám na dražší karty z M10, které se budou do zeleného tlačáku hodit:

 

Garruk Wildspeaker – za 2GG dostaneme planeswalkera, který příjde do hry s 3 counterami a jeho vlastnosti jsou:

+1 – odtapneme dva cílové landy

-1 – dáme do hry 3/3 zelený Beast token.

-4 – všechny naše příšery mají +3/+3 a Trample do konce kola.

 

Je to nádherná karta a podle některých žebříčků dokonce nejlepší Planeswalker. Opravdu každá z jeho vlastností je úžasná!

 

Ant Queen – za 3GG nedostaneme pouze obyčejnou 5/5, ale královna mravenců nám navíc za 1G dá do hry 1/1 zeleného mravence (Incest token). To je skvělé, když je pak skombinujeme s Overrunem nebo jakýmkoli jiným hromadným posilováním. Jinak můžou skvěle posloužit jako blokeři, a tak Mravenčí královně nic nebrání ve vstupu do vašeho balíčku.

 

Protean Hydra – za XG si dáme do hry 0/0 Hydru, která přijde do hry s X +1/+1 counterama. Kdykoli je ale do této hydry dán damage, tak ho vypreventujeme a za každý takto vypreventovaný damage odstraníme jeden +1/+1 counter. Ale za každý odstraněný counter na ni dáme další 2 +1/+1 countery. Takže jediná šance, jak ji zabít, je dát do ní tolik damagů, aby zemřela (odstranili se všechny countery), protože jinak ji akorát posílíme.

 

Elvish Piper – pokud v balíčku hrajeme hodně drahých příšer (manacostově), tak se nám tento elf zajisté vyplatí. Za 3G dostaneme do hry 1/1 elfa s vlastností: G,Tap: Dáme si  creaturu z ruky přímo do hry. Pokud ovšem nehrajeme dostatek drahých příšerek, tak se tento Elfí shaman nevyplatí.

 

Great Sable Stag -tato karta se považuje obecně za jednu z nejlepších z M10. Za 1GG dostaneme 3/3, která nemůže být zcounterovaná a navíc má protekci na černou a modrou. Tenhle jelínek dokáže být opravdu smrtonosný, protože kromě červené a bílé si s ním nic neporadí. Jen škoda, že proti  Lightning Boltu nemá obranu. Ale to už bych chtěl asi moc. No rozhodně je to výtečná karta.

 

Master of the Wild Hunt – za 2GG dostaneme 3/3 Lidského šamana, který nám na začátku každého našeho upkeepu dá do hry 2/2 vlčí token. Navíc má hezkou schopnost: T: tapneme všechny naše vlky. A každý z těchto vlků takto tapnutých dá damage rovný svému power do cílové příšery. Ona pak může rozdělit damage rovné svému power mezi jakýkoli počet „útočících“ vlků.

 

Tak toto jsou vybrané dražší karty z M10, které se určitě využijí. Ještě bych chtěl upozornit že výše uvedený decklist „vylepšeného“ Intropacku nebyl  příliš testován, a tudíž není nijak kvalitní. Navíc Mono G sestavený pouze z karet z M10 ani nemůže být moc kvalitní. Ovšem na dvojce teď bude RG aggro učiněný zabiják, a tak si možná zvolíte právě RG aggro jako svůj nový balíček.

 

Přeji hodně štěstí ve hraní a testování nových balíčků.

 

Kryštof Selucký

 

 

Používané termíny a zkratky:

 

R – Red

G – Green

W – White

U – Blue

B – Black

 

Aggro – agresivní balíček

Decklist – seznam karet v balíčku

Deck – balíček

Intropack – předpřipravený balíček za cca 300Kč, navíc s jedním boosterem uvnitř (můžete výhodně zakoupit na www.arkadyn.cz za skvělých 299Kč)

Booster – Balíček 15 náhodně vybraných karet (1xR, 3xU, 11xC).

 

R – rare (vzácný)

U – uncommon (neobyčejný)

C – common (obyčejný)

Komentáře
Autor: Domecek @ středa 12. srpna 2009 23:00
Ahoj Jen takový detail , s Nature’s Spiral si nemůžeš vrátit Harm`s way na ruku, jelikož Natural vrací pouze pernamenty z hrobu na ruku, a instant se sorcery pernamenty nejsou ;)

Autor: Standa @ čtvrtek 13. srpna 2009 11:22
Ten incest token je genialni :-)))))

Autor: LeGuest @ neděle 30. srpna 2009 18:35
Incest token vladne! :)))

Autor: Kry5 @ pondělí 31. srpna 2009 9:07
Jasný :-)

Autor: nosmile @ středa 9. září 2009 8:35
chápu tvé nadšení poměr cena/výkon u Oakenform(u),ale měl by jsi dodat,že pokud je potvůrka s aurou zničena přišel jsi o 2 karty=nevýhoda.
pokud hraješ jen s M2010 neměl by jsi zapomínat na Deadly Recluse(reach,deathtouch) a do sidu acidic slime,Windstorm a naturalize...možná i do základu dát rampant growth a terramorphic expanze na čistění decku od zemí.
když hraješ jen zelené můžeš přidat wurm's tooth na získání pár životů a artefakty:gorgon flail a whispersilk cloak,která zaručí neblokovatelný průjezd a necílovatelnost :-)

Autor: nosmile @ pátek 11. září 2009 19:14
Protean Hydra zabije spousta removalů:doom blade,divine verdict,polymorph :-) ....ze starších třeba terminate ,banefire.
fouklou hydru je na damage těžké zabít a pak platí to co jsi napsal!

Musíte být přihlášen pro posílání komentářů. Přihlásit se můžete zde
Vytiskout  
Reklama Minimalizovat
Vytiskout  
© 2017 Magic-Guru.cz Informacni server pro zacinajici hrace karetni hry Magic the Gathering (Magic, MTG) Podmínky používáníProhlášení o soukromí