pátek 29. března 2024
Všechny články Minimalizovat

Aktuální články | Kategorie | Hledat | Syndikace

pondělí 12. října 2009
Rozbor intropacku ze Zendikaru - The Adventures
Autor: Kry5 @ 21:34 :: 4516 Přečtení :: 4 Komentáře :: :: Standard, Recenze
 
 The Adventures

 
 
Zase jednou vás všechny vítám u rozboru Intropacku. Pravdou je, že Magic2010, tak dlouho očekáváný coreset, už nyní není nejnovější edicí. Tento titul momentálně drží Zendikar. Zendikar je edice, ve které najdeme spousty zajímavých karet s novými nebo „oživenými“ vlastnostmi, jako jsou například landfall nebo Kickera. A tudíž u Zendikaru nemůže chybět ani 5 Intropacků, které vám zde opět postupně rozeberu. Tentokrát jsou 2 Intropacky jednobarevné a zbylé 3 dvojbarevné. Dnes začnu zeleno-červeným „Dobrodružstvím“.
 
Tento Intropack je velice agresivní a v mém „turnaji Intropacků“ (kde se utkalo postupně všech pět Intropacků proti sobě) zvítězil. Ovšem ve velice těsném finále se utkal s V…balíčkem, jehož jméno vám teď nebudu prozrazovat a necháme si ho až na konec.
 
Nyní si projdeme všechny karty, se kterými se můžeme v tomto Intropacku setkat. Ještě připomenu, že karty se snažím roztřídit podle jejich kvality v balíčku, a to takto: ty, které mají své jméno napsáno
 
Tučně – považuji za velice dobré karty do tohoto balíčku
Podtrženě – považuji za spíše lepší karty do balíčku
Normálně – považuji za spíše horší karty do tohoto balíčku, které bych asi vyměnil.
 
Nyní ale už rozbor samotných karet v Intropacku „The Adventures“:
 
2x Oran-Rief Survivalist – Za 1G dostaneme takový lehký základ tohoto balíčku. Je dobrý tím, že jako jeden z mála levných stvoření v tomto balíčku dokáže rozjet smrtonosnou éru: „Whenever and Ally enters the battlefield“. Sice tento válečník z této akce vytěží jen jeden +1/+1 counter pro sebe, ale i díky nim se může stát smrtonosným…
 
2x Highland Berseker – je zase za dvě many, tentokrát ovšem musíme zaplatit jednu červenou (1R). Opět tento voják Aliance využívá již zmíněný efekt: Když nějaký Ally přijde do hry… Highland Berseker z toho nětěží jen pro sebe, ale dá First Strike všem Ally pod naší kontrolou. Byť jen do konce kola, ale stejně ho vždy dokážeme využít.
 
 
 
1x Stonework Puma – tahleta puna je rozhodně zajímavou kartou. První její věc je, že je to artefakt, což přináší hned několik výhod i nevýhod. Mezi výhody patří, že má v ceně jen 3 bezbarvé many, a když za ně dostaneme 2/2 a navíc Ally jen, že nemá žádné vlastnosti, jí tento poměr kazí. Naopak taková nevýhoda i výhoda je s ničením. Například Terror si na ni nedáme (ovšem na dvojce povolený Doom Blade ano), a navíc ji může zničit prachobyčejná Naturalíza.
 
1x Awakener Druid – tato karta z M10 rozhodně není špatná. Za její 2G manacost dostaneme 1/1, která ovšem dokud je ve hře udělá z jednoho našeho Orestu 4/5, a to se soupeřovi ve třetím kole líbit nebude. Horší je, že pokud zničíme tohoto Druida forest, opět se stane obyčejným landem.
 
1x Borderland Ranger – za 2G dostaneme 2/2 človíčka, který nám navíc najde (bohužel jen basic) land a strčí nám ho do ruky. Je to taková průměrná karta, která může mít neocenitelný význam, pokud ten „červený land ne a ne dojít“.
 
1x Greenweaver Druid – Za 2G získáme 1/1 druida, který nám za tapnutí přidá 2 zelené many. Moc nevím, jak tuto kartu zhodnotit. Ztráci klasický význam Lannowara (vyložení v prvním kole a ve druhém 3 many) kvůli jeho manacostu. Zase ale přidává many dvě. Ovšem když už máme 3 many na jeho vyložení, tak ty další dvě asi až tak nutně nepotřebujeme. Řekl bych to asi takhle: Do balíčku z hodně drahými kartami je dobrý, ale jinak…O„The Adventures“, se ale nedá říct ani, že by měl jen drahé karty ani jen levné.
 
1x Tanutu Archer – za 2G dostaneme klasického 1/2 Allyho s klasickou schopností. Tentokrát po příchodu Allyho do hry nandá tenhle střelec nějaké cílové kreatuře s flyingem tolik damagů, kolik máme Allyů. Spíše průměrná karta. Připomíná mi, níže rozebraného, Murasa Pyromancera, který sice dá tyto damage i do příšery bez flyingu, ale zato stojí 6 man a je to pouhá 3/2.
 
1x Joraga Bard – za 3G dostaneme 1/4 Allyho, který přidává při příchodu dalšího spojence do hry, všem svým kamarádům Vigilance do konce kola. To se často hodí, pokud je i soupeř agresivní povahy a potřebujeme brokery. Ovšem kvůli svému poměru „cena-výkon“ nemyslím si, že by si zasloužil zařazení do dobrých karet…ale špatný také není.
 
 1x Kazuul Warlord – Tenhle valečný lord dokáže opravdu posílit naši armádu. Protože s příchodem každého dalšího spojence do hry dá všem spojencům +1/+1 counter. Takže pokud si ho udržíme pár kol a mezitím zahrajeme pár Aliančních stvoření, může naše armáda pěkne narůst! A jeho manacost 5/5, za který dostaneme 3/3 Allyho s takovouto skvělou schopností, se určitě vyplatí,
 
 
2x Tuktuk Grunts – tak se dostávám k jedné ze slabších karet tohoto decku. Za 4R dostaneme ubohou 2/2 Haste, která sice kdykoli přijde Ally do hry, dostane pro sebe +1/+1 counter, ale to rozhodně na to, aby z ní byla nějaká pořádná karta, nestačí. Kdyby její manacost klesl o 2 (tj 2R), hned by byla karta daleko přijatelnější a lepší, ale takhle si můj obdiv zaručeně nezíská :-).
 
1x Murasa Pyromancer – o této kartě jsem se už zmiňoval, je to dobrá karta s dobrou schopností, ale je šíleně předražená. Konkrétněji řečeno je Murasa 3/2, který pokud přijde nějaký Ally do hry (pokolikáté už to píšu?), dá tolik damagů, kolik máme Allyů do nějaké soupeřovy příšery (nebo i do naší, pokud chceme). Ovšem jeho cena 4RR je přímo odpuzující. Za 3R už by to nejspíše bylo rarko. Za 4R už by se to také dalo o trochu lépe využít, ale za šest man? To je opravdu moc. Je to škoda, protože jinak má tento Pyromancer velice dobrý vliv na soupeřovu hru.
 
1x Turntimber Ranger – a jako poslední z příšer v tomto balíčku si představíme asi nejlepší z nich: Turntimber Ranger je skvělá příšerka za 3GG (sice pouhá 2/2, ale její schopnosti to vynahradí). Kdykoli totiž přijde do hry nějaký Ally (už zase…), dostaneme 2/2 Vlčí token a navíc náš jezdec získá +1/+1 counter! Jen škoda, že ze začátku jeho působení si s ním poradí cokoli (od ničení až po případný Shock na extu).
 
A nyní přijdou na řadu instanty, sorcery, enchantmenty a artefakty:
 
2x Giant Growth – neboli nesčetněkrát rozebíraná „myška“. Pro ty méně znalé je Giant Growth instant, který za pouhou 1 zelenou manu dá jedné naší příšeře +3/+3 do konce kola. Já osobně mám radši Colossal Might, který naší jedné příšeře dá +4/+2 a trample. Je sice dvoubarevný a o manu dražší, ale zase dává větší bonus dopředu a trample, který je většinou velice podstatný, ale ani Giant Growth není špatná karta a navíc nás doprovází už od prvních edic Magicu.
 
2x Lightning Bolt – další klasika, která se díky nečekanému „reprintu“ v edici Magic2010 stala doslova peckou. Peckou byla už před svým vydáním, ale nyní přímo ovládla standart (pro ty méně znalé si starý Lightning Bolt nezahrajete ani na extendetu). Jinak LB je instant, který za pouhou jednu červenou manu dá do soupeře nebo do jakékoli kreatury 3 damage.
 
1x Act of Treason – tato karta může být dobrá nebo špatná, vše záleží jen na kvalitě potvor našeho soupeře J. Totiž za 2R si půjčíme do konce kola jakoukoli soupeřovu potvoru, samozřejmě ji můžeme odtapnout a pro jistotu dostane i haste. Jen škoda, že jí soupeřovi musíme na konci kola vrátit.
 
1x Beast Hunt – opět máme tu čest s jednou ze slabších karet. Za 3G můžeme vyložit Sorcery, které nám umožní ukázat vrchní 3 karty našeho balíčku a ulovit si všechny příšerky (dát si je naruku) takto odkryté. Zbylé karty dáme do hrobu. Moc se mi tato karta nelíbí. Sice si můžeme otočit tři příšery a dostat je všechny naruku, což se hodí zvláště v případě, že máme na ruce nedostatek karet, ale také můžeme otočit Lightning Bolt, Giant Growth a třeba Fireball. Všechny tři tyto skvělé karty potom odejdou do hrobu, a to může veeelmi zamrzet.
 
1x Overrun – Tato klasická hromadná posukovačka je v tomto balíku nesporně důležitá. Vzhledem k tomu, že s počtem landů nemáme většinou problémy, může se Overrun dobře použít. Za 2GGG si zahrajeme Sorcery, které dá všem našim příšerám +3/+3 do konce kola a navíc trample! Asi nejlepší taktika hraní Overrunu je zahrát a zabít. Neboli mít na stole alespoň 3-5 příšer a hurá do útoku s každou z nich…Overrun opravdu mohutně podpoří závěrečný útok.
 
1x Fireball – u této karty jsem váhal, jestli ji mám „jenom“ podtrhnout, nebo ji dokonce ztučnit. Nakonec jsem zvolil takový kompromis :-). Fireball je karta za RX, která dá X damagů do cílové příšery nebo hráče. Navíc za 1 manu můžeme zvolit nějaký další cíl (klidně i dva další cíle, ale to pak už stojí 2 many navíc). Takže třeba za R6 můžeme dát 1 damage do soupeřovi Lotus Cobry a ještě zbylé 4 damage do něj.
 
Tím máme projity vlastně všechny karty v tomto Intropacku. Tento intropack můžete koupit v našem internetovém obchodu za příznivou cenu 299 Kč!

Dneska nebudu dávat žádné „mezi téma“, jako byl třeba při rozboru intropacku Death’s Minions rozbor ze hry proti jinému Firebomber decku, ale nyní bych se chtěl více věnovat vylepšení tohoto Intropacku.
 
Vlastně se nám přímo nabízejí karty z edic M10 a Zendikar. Proto bych si dovolil navrhnout nějaké karty na vylepšení:
 
Levné karty na vylepšení balíčku:
 
 
Nissa’s Chosen – tato karta je stavěná pro nového planeswalker ze Zendikaru, Nissu Revane, ale i samostatně se tato 2/3 dá hrát. Navíc její schopnost, že po úmrtí ji zamícháme do balíčku, se hodí.
 
 
Zektar Shrine Expeditiontato karta se složitým jménem se na první pohled může zdát slabá, ale na pohled druhý zaujme. Je to enchatnment, který má vlastnost landfall, takže kdykoli přijde nějaký land do hry (pod naší kontorlu), dáme na něj jeden Quest counter. Poté můžeme za odstranění 3 Quest counterů a obětování této karty získat 7/1 trample, haste token, který sice na konci kola musí odejít, ale i tak dokáže nadělat spousty škod.
 
Kazandu Refuge – pro změnu je tato karta land. Je to takový levný duál. Sice příjde od hry taplý, ale zato nám přidá 1 život. Poté nám za tapnutí dává červenou nebo zelenou manu.
 
 
Nyní jsem sestavil deck, kde jsou použity karty také jen ze Zendikaru a M10, ale vyskytují se v něm i dražší kousky.
 
Hlavním cílem bylo zachovat princip decku Ally příšer. Rozhodně by šel balíček zlevnit (stačí vynechat Burda of Paradise, Planeswalkery a nahradit drahé landy levnějšími).
 
Zde je tedy decklist:
 
Naya Ally Kryštof
Main Deck Sideboard
2 Arid Mesa
3 Rootbound Crag
3 Sunpetal Grove
5 Plains
4 Mountain
6 Forest
3 Kazuul Warlord
4 Oran-Rief Survivalist
2 Highland Berseker
3 Tuntimber Ranger
4 Kabira Evangel
4 Kazandu Blademaster
2 Ondu Cleric
3 Birds of Paradise
4 Lightning Bolt
3 Giant Growth
2 Zektra Shrine Expedition
2 Garruk Wildspeaker
1 Ajani Goldmane
 
 
 
 Vím, že tento balíček nemá moc šanci proti "vytuněným" turnajovým balíčkům, ale zkuste si sami něco postavit na styl Ally potvor. Navíc Ally se v Zendikaru objevili poprvé, takže ze starších edic nemůžu čerpat.
 
Do balíčku jsem, jak jste si jistě všimli, zařadil taktéž bílou barvu. Ta přináší hlavně 3 nové, dobré, Ally bojovníky:
 
Kabira Evangel – tento bojovník dokáže opravdu soupeře potrápit. Je to za 2W 2/3 Cleric, který dává, kdykoli přijde nějaký Ally do hry pod naši kontrolu, všem Allyům protekci proti vybrané barvě do konce kola. A když se pak proti těžké zelené hradbě potvor vrhne šest Allyů s protekci na zelenou, tak nevím, co bude soupeř dělat
 
Kalandu Blademaster – tento bojovník nepodporuje ostatní Allyi, ale zato dokáže pořádně zapracovat na sobě. Za WW přijde do hry 1/1 bojovník s First Strikem a Vigilance, který se při příchodu každého nového spojence do hry posílí +1/+1 counterem.
 
A poslední z té bílé trojky je Ondu Cleric, který sice není tak silný jako jeho dva předchozí bratři, ale také umí potěšit. Za 1W dostaneme obyčejného 1/1 Clerica, který ovšem při příchodu Allyho do hry nám dá 1 život za každého spojence pod naši kontrolou.
 
 
Nyní nás čekají ještě čtyři rozbory Zendikarových intropacků. Poté nám přes Vánoce dají Wizardi oddech a až někdy v únoru nás čeká další edice ze Zendikar bloku.
 
 
Díky za přečtení a doufám, že se vám můj článek líbil.
 
Kryštof
 
 
 
 
Vysvětlivky:
 
R – Red
G – Green
Zendikar – nejnovější edice
M10 – basic set Magic2010
 
Komentáře
Autor: nosmile @ pátek 23. října 2009 10:55
Fireball udělí X zranění rozdělených rovným dílem (zaokrouhleno dolů) mezi libovolný počet cílových bytostí nebo hráčů.

za R6 dáš 2 do kobry+2 do hráče a 1 vyhoří

Autor: Kry5 @ pátek 23. října 2009 15:33
Jo sorry...překlep.

Autor: Sliver @ neděle 8. listopadu 2009 14:37
Chtel bych jen poupravit autora, protoze si nejspise nevsiml ze vsichni allyove spousteji svou schopnost pri prichodu do hry, to znamena tuktuk grunts jde do hry jako 3/3, turntiimber ranger jako 3/3 s tokenem, atd.

Autor: Elwin @ čtvrtek 3. prosince 2009 15:51
Obsahově velice pěkný článek, ale ty názvy ... jedna chyba vedle druhé ani název decku není dobře takže - The Adventurers

Musíte být přihlášen pro posílání komentářů. Přihlásit se můžete zde
Vytiskout  
Reklama Minimalizovat
Vytiskout  
© 2017 Magic-Guru.cz Informacni server pro zacinajici hrace karetni hry Magic the Gathering (Magic, MTG) Podmínky používáníProhlášení o soukromí