úterý 23. dubna 2024
Všechny články Minimalizovat

Aktuální články | Kategorie | Hledat | Syndikace

neděle 21. února 2010
Rozbor Intropacku z Worldwaku - Flyover
Autor: Kry5 @ 21:41 :: 2509 Přečtení :: 1 Komentáře ::
 

Rozbor Intropacku z Worldwake 
"Flyover" deck



 Po týdnu vás opět vítám u svých rozborů Intropacků. Tentokrát si rozebereme již 3. balíček z Worldwaku. Ano, tentokrát se podíváme na balíček zaměřený na létací příšery. Takzvaný „Flyover“ deck vybočuje z řady dvou předchozích agresivních balíčků a snaží se první polovinu hry ubránit a druhou polovinu hry soupeře už jen roznese na kop…na křídlech.

 

Tentokrát se tedy podíváme na první kontrolnější balíček. Upíři byli velice silní a rychlí, zatímco Brute Force se snažil svými Lightning Bolty a pár levnými příšerami udržet případný soupeřův nápor a pak si co nejrychleji vyskládat vražedné bijce. No a Flyover deck se bude chovat jako mutant mezi aggrem a kontrolem. Sice hned ze začáku začneme vykládat příšery (a většina z nich bude mít možnost létat), ale budeme mít také dost trikovacích karet (Rightousness) a také nemálo ničení soupeřových příšer (Divine Verdict, Pacifism, Iona’s Judgment). A v pozdější hře na stůl začne skákat ještě víc létajících potvor, a to už by ani soupeř s pár příšerami s Reachem neměl ustát.

 
Flyover WotC
Main Deck Sideboard
1 Silvercoat Lion
1 Stormfront Pegasus
2 Apew Hawks
1 Enclava Elite
1 Gomazoa
2 Kor Cartographer
1 Lightkeeper of Emeria
1 Voyager Drake
1 Surrakar Banisher
1 Archon of Redemption
1 Everflowing Chalice
1 Rightousness
1 Veteran’s Reflexes
1 Unsummon
1 Pacifism
2 Guardian Zendikon
1 Divine Verdict
1 Marshal’s Anthem
1 Sleep
1 Iona’s Judgement
9 Plains
7 Island
1 Dread Statuary
1 Terramorphic Expanse
 

 Nyní už se podívám na karty, které v tomto Intropacku najdete:

Neobvykle začneme „nulamanovým“ slotem :-). Máme zde totiž jednu kartu zadarmo. Everflowing Chalice má sice v manacostu nulu, ale přece  jenom ho nejčastěji budeme hrát za 2 nebo 4 many. Tenhle artefakt má totiž vlastnost multikicker, která na něj za každé 2 doplacené many dá 1 counter. No a za tapnutí nám dá Chrlice tolik man, kolik má na sobě těchto counterů. Celkem hezká karta, ale dává jedině bezbarvé many a vzhledem k tomu, že nějaké karty zde stojí 2 modré nebo 2 bílé, tak bych ji až tak nevychvaloval.

 

Na jednomanovém costu najdeme jen instanty. Ale zato tu budou tři. První z nich je Righteousness, který dá jakékoli blokující(!) příšeře +7/+7. Do takovéhoto neturnajového balíčku je to skvělý trik, který soupeře ohromí a často obrátí hru naruby. Dále tu pak je Unsummon. Tenhle modrý instant zase vrátí soupeři na ruku jakoukoli jeho příšeru, což ho minimálně o kolo zpomalí. No a nakonec je tu bílý trik zvaný Veterán Reflexes. Ten nám umožní odtapnout cílovou příšeru a ještě jí dá +1/+1 takže, když soupeř útočí s tim, že nemáme brokera, můžeme si odtapnout našeho nejlepšího bijce a ohromně ho tak překvapit popřípadě zlikvidovat.

 

Na dvoumanovém slotu se už konečně setkáme s příšerami. První z nich je Silvercost Lion. Což je 2/2 bez vlastností. Škoda, že mu nebyl přidělen flying. To by hned šlo o zajímavější potvůrku. Takhle je to totiž jenom obyčejný nanicovatý pašík. Druhou příšerou se stává Stormfront Pegasus, který již vyhověl mému přání a dostal flying. Škoda jen, že ztratil jedna vzadu a je z něj tak jen 2/1. A třetí kartou v této kategorii je Pacifism. Tenhle enchantment očaruje jakoukoli příšeru a ta následně nemůže ani blokovat, ani útočit. Opět škoda, že zde místo něj není daleko lepší a výkonnější Journey to Nonwhere. No tento slot tedy nepřinesl moc zajímavých karet, tak snad se dočkáme na dalším.

 

Co se třímanového slotu týče, najdeme zde více méně jen příšery (Zendikon je enchantment, ale dává nám příšeru). První z nich je Gomazoa. Tahle kartička, co se poměru čísel a ceny týče, není nic moc. Přece jenom 0/3 za 3 many je v dnešní době nehratelná karta. Ale Gomazoa dostal ještě velice unikátní schopnost. Umí totiž za tapnutí zamíchat sebe i příšeru/y, které ji blokují do knihoven jejich vlastníku. V praxi to vypadá tak, že soupeř zaútočí, my blokneme do reakce,tapneme Gomazou a obě je zamícháme  do knihoven. Další kartou zde je Guardian Zendikon. Tahle bílá verze oživování zemí nám přinese 2/6, která může i útočit, ale stejně ji hlavně použijeme na blok. Škoda, že nedostala vigilance. Další karta už není až tak obranná. Za tři many dostaneme 2/2 islandwalk, kterou, ale můžeme zahrát o 2 many dráž (nebo i o víc– tj. multikicker 1W) a tolikrát kolikrát ony dvě many doplatíme, s tolika +1/+1 countery tahle potvůrka přijde. Teď jde jen o to, kolik lidí z našeho okolí hraje modrou, protože 2/2 (případně víc/víc) unblockable vůbec není špatná. Ovšem pokud hrajeme proti nemodrému nepříteli, je nám úplně nanic.

 

Nyní už nás čeká čtyřmanový slot, kde najdeme celkem šest karet! To je snad nejpočetnější manový slot, jaký jsem za svoje  rozbory Intropacků viděl :-). První kartou je Kor Cartographer, což je 2/2, která nám při svém příchodu do hry najde pláň a dá nám ji do hry taplou. Taková průměrná karta. Do čistě bílého Intropacku by byl daleko lepší. Nebo by třeba mohl nacházet jakýkoli basic land a dát nám ho do hry taplý. Takhle je blbé, že nám nikdy nepomůže, když nám bílá mana chybí vzhledem k tomu, že právě jednu potřebujeme k jeho zahrání. Druhou kartou je Lightkeeper of Emerie. Tenhle letec sám o sobě nic moc nepředvede, přece jenom 2/4 za 4 opravdu není nic moc, ale pokud započteme jeho vlastnosti, kvalita hned stoupá. Za každou bílou manu, kterou totiž doplatíme při jeho zahrání, dostaneme 2 životy. No a pak je tu už zmiňovaný flying, který z něj udělá v kombinaci s Archonem (viz. níže) opravdu skvělého „healovače“. Voyager Drake je 3/3 dráček, který má samozřejmě multikicker :-). Tentokrát ovšem za každou modrou manu, kterou k němu doplatíme, dostane X našich příšer flying. Nevím, jestli se sem tato vlastnost až tak hodí, když vlastně jen 6 našich příšer létání nemá a to tam je započítán i Gomazoa… Ale i bez této vlastnosti 3/3 flying za 4 vůbec není špatný. Nyní už se dostáváme k prvnímu ničení v balíčku. Divine Verdict totiž dokáže zničit jakoukoli cílovou blokující nebo útočící příšeru. Do normálních silných a drahých balíků je absolutně nanic (hlavně díky Path to Exilu), ale sem se hodí, protože ničení jsou v balíčku jen dvě, tak jsme rádi za každé. Další kartou je jednoduše pojmenovaný Sleep. Tahle karta sice vyžaduje ke svému zahrání dvě modré, ale stojí to za to hlavně proti třeba takovým Vampírům či Rapid Firu. Dokáže totiž tapnout všechny soupeřovi příšery a ještě jim zakáže se příští kolo odtapnout. Prostě na dvě kola usnou :-). To je opravdu dobrá karta, kterou když zahrajeme, zbavíme se soupeřových příšer na dvě naše a jedno jeho kolo. A to už se pozná a často to rozhodne hru. No a konečně poslední kartou zde je Marshal’s Anthem. Jedno ze dvou rare karet v balíčku. I zde musíme zaplatit dvě barevné many, konkrétněji bílé, ale i tentokrát to stojí za to. Jednoduše všechny naše příšery dostanou +1/+1 na pořád (tedy dokud tento enchantment bude ve hře), ale proč by to bylo vydané jako o jednu manu zdražená nová anthema, kdyby neuměla nic jiného? A ona umí! Za každé dvě many, které doplatíme (multikicker samozřejmě ;-)) si totiž můžeme vrátit ze hřbitova jednu příšeru, a pozor, přímo do hry! Takže když ji budeme hrát za deset man, soupeř bude asi pěkně překvapen. Ovšem radši bych tu viděl obyčejnou anthému za 1WW bez multikickeru. No a to jsou konečně všechny karty na tomto slotu a nyní se už mrkneme na pětimanovky:

 

Zde, na pětimanovém slotu najdeme karty jen tři. První z nich je Surrakar Banisher, což je 3/3, která při svém příchodu do hry vrátí cílovou taplou příšeru do ruky jejího majitele. Nezdá se vám tam až nějak moc podmínek? Příšeru? Taplou? Kdybychom vraceli příšeru, tak by to byla hned o hodně lepší karta, protože leckteré příšery nemusí ani útočit, ani se tapat jiným způsobem, a přesto rozhodují hru a s tím Surrakar nic neudělá. Nyní už se dostáváme k Archonovi (Archon of Redemption). Je to sice jen 3/4 flying, ale má schopnost velice podobné té, ze které těží alíci, akorát místo altíků zde máme jakoukoli příšeru s flyingem. Kdykoli totiž on nebo jakákoli příšera s flyingem přijde do hry na naši stranu stolu dostaneme tolik životů, kolik má power (útok). Tj Jen Archon sám nám přidá 3 životy a takovej Apew Hawk s dvě kickerama taky přidává životů znatelně. Archon je prostě do lítacího balíků skvělá potvora. No a poslední kartou v celém Intropacku (když nepočítám přiložený booster) je Iona’s Jundgment. Ano, to je to druhé ničení v balíčku. Čekali jste něco kvalitnějšího? Já taky. Za šílených pět man odstraníme ze hry cílovou příšeru nebo enchantment. I na draftu, kde je o ničení nouze, se leckdy na tohle nedostane a teď bude v Intropacku? Možná kdyby stálo 4 many tak by to hned bylo lepší (i když pořád v porovnání s jinými ničeními slabota).

 Nyní se tedy dostáváme k tomu jak balíček vylepšit? Nejdřív se podívám na nějakou levnou variantu lítacích potvor na standard  (jen karty pod 50Kč) a poté vám ukážu, jaké balíčky se na momentálním standard v bílo modré kombinaci hrají. Ovšem takový balíček už vyjde dráž.

 
WU lítači Darkry
Main Deck Sideboard
2 Serra Angel
3 Sphinx of Jwar Isle
4 Zephyr Sprite
2 Archon of Redemption
4 Sejiri Merfolk
3 Kor Aeronaut
2 Divination
2 Everflowing Chalice
2 Marshal’s Anthem
2 Essence Scatter
2 Oblivion Ring
4 Wind Zendikon
4 Journey to Nonwhere
8 Island
10 Plains
1 Dread Statuary
1 Terramorphic Expanse
4 Sejiri Refuge
2 Negate
2 Calcite Snaper
3 Kor Firewalker
4 Celestial Purge
4 White Knight

Tak tohle je můj levný WU Flying deck na standard. Snažil jsem se balíček vyvážit, aby dokázal co nejrychleji zahrát karty jako Serra Angel nebo Sphinx of Jwar Isle. Mezitím nás ochrání zástup malých lítaček, které také dokáží samy o sobě vyhrát hru. Navíc můžeme i naši manovou základnu zvětšit pomocí Everflowing Chalice a zahrát tak sfingu třeba i o dvě kola dříve. Z malých příšerek jsou největšími peckami hlavně Sejiri Merfolk což je v 90% případů 2/1 first strike, lifelink za dvě many, a to je opravdu síla. Je to také jediná nelétací příšera v balíku (nepočítaje sideboard). Ovšem opět opakuji, že pokud chcete chodit na Magicový turnaje, počítejte s tím, že takovýto balíček neuspěje a budete opravdu muset do Magicu alespoň pár stovek vrazit. Ovšem pro hru ve škole nebo s kamarády je takovýto balíček, doufám, ideální.

 Co se sideboardu týče tak zde najdeme obranu opravdu proti většině balíčků:

Celestial Purge dělá problémy komukoli, kdo hraje červenou nebo černou. Takže jak uvidíme v soupeřově balíčku červenou či černou, bez váhání čtyři kusy nasadovat třeba místo Essencí nebo Journeyů to Nonwhere.

White Knight je také skvělá karta, která se nejvíce hodí proti černým upírům, pro které je protekce neřešitelná, ale i proti vícebarevným balíčkům s nedostatkem nečerného ničení bych si ho určitě ve druhé hře zahrál.

Dvě Negace do počtu se hodí hlavně proti balíčkům s opravdu hodně ničením nebo i s Day of Judgmentem a takovou havětí, která si poradí i s naší sfingou.

Calcite Snaper je zase dobrý proti hodně agresivním balíčkům, protože je to opravdu skvělý bloker se shroudem. A hodněpotvorové balíčky hromadné ničení chtít hrát nebudou. Je tu také možnost nahradit želvu zdí (Wall of Denial), ale to už zvažte sami.

A poslední kartou je Kor Firewalker, který příšel na svět, aby zničil fritky. Takže jeho použití je myslím jasné.

 

No a nyní už se podíváme, co můžeme na standardu v bílo-modré kombinaci najít! Hned se tu nabízí bílo modrý kontrol, který je ovšem daleko rozšířenější ještě v kombinaci s červenou. S příchodem WWK nemám tento balíček vůbec natestovaný takže zde použiju decklist od člověka zvaného Nickname7 z deckcheck.net, který se umístil na turnaji třetí.

 
UW Control Nickname7
Main Deck Sideboard
4 Baneslayer Angel
4 Knight of the White Orchid
2 Sphinx of Jwar Isle
3 Essence Scatter
4 Path to Exile
3 Day of Judgment
2 Martial Coup
4 Oblivion Ring
3 Elspeth, Knight-Errant
2 Jace Beleren
3 Jace, the Mind Sculptor
4 Fieldmist Borderpost
4 Celestial Colonnade
1 Dread Statuary
4 Glacial Fortress
2 Sejiri Refuge
3 Island
8 Plains
4 Kor Firewalker
3 Celestial Purge
4 Flashfreeze
3 Negate
1 Day of Judgment

Hned když se podíváte na decklist tak uvidíte 4x Baneslayera což deck zdraží o cca čtyři tisíce. Sice by šli nahradit sfingami a něčím dalším (třeba Wall of Denial), už by byl balíček horší. V příšerách je ještě Rytíř (Knight of the White Orchid), kterému k aktivování jeho schopnosti pomůžou borderposty (zahrajeme v prvním kole místo landu borderpost což je artefact a tak si určitě pláň hledat budeme). Co se týče zbavování se jednotlivých příšer, najdeme zde skvělý Path to Exile a taktéž dobrý Essence Scatter. Essence nás sice zbaví příšery jen při jejím příchodu do hry a je o manu dražší, ale soupeř si zase nehledá basic land. V rámci sorceri zde najdeme dvě hromadná ničení, a to dohromady v pěti kusech. První je Day of Judgment neboli wrata, které umožňují regeneraci. A Martial Coup zničí všechny příšery minimálně za 7 man, ale zase nám k tomu dá 5 1/1 tokenů, které samozřejmě pak přežijí. Nebo můžeme Coul zahrát i levněji, ale pak si jen dáváme tokeny. Dále zde najdeme Oblivion Ring což je univerzální věc na téměž všechno. Jakékoli Ascension combo či cokoli jiného si s Ringem moc neporadí. Jediné, co Ring nezvládne, je zbavit nás landů (třeba takový Valakut může dělat problémy velké). Nyní již k planeswalkerům. Nevím, jestli to autor věděl, když stavěl tento balíček nebo ne, ale na stole nemůže být stejný planeswalker, ale ne se stejným jménem, ale se stejným typem, takže pět Jaců se mi zdá opravdu přehnaná věc. Navíc já bych zařadil 4 Jace, the Mind Sculptor a na staré bych se vykašlal. No a poté je tu samozřejmě Elspeth, která celá směřuje k zahrání poslední ability, jež se ovšem v 99% případů nedočká. Mezitím může posilovat naše příšery nebo dodávat nové. Opravdu šikovná planeswalkřině. Z manové základny stojí za zmínku snad jenom čtyři Celestial Colonade (a 1 Dread Statuary), které jsou dalšími vrahy balíčku. Je to vlastně jako mít v balíčků Serra Angely, a ty pořád dokážou zakončit hru.

 

V sideboardu najdeme pak hlavně doplňky proti jednotlivým barvám, jako je Celestial Purge, Flashfreeze nebo Kor Firewalker. Poté Negace proti nějakým kontrolům nebo combům s noncreature permanenty a čtvrtý Day of Judgment proti potvorovým balíčkům.

 

 

Z Worldwakových novinek by sem ještě šly zařadit Everflowing Chalice či Calcite Snapper ostatních edic Wall of Denial, Mind Spring, Mind Control, ale to už záleží na vás. A taky proti komu počítáte, že budete hrát. Pokud čekáte hodně potvorových balíků, doporučuji Zeď či želvu a tak dále.

 

Tohle je asi nejrozšířenější balíček, kde se WU hraje. Pak ještě stojí za zmínku takzvaný Turbo Fog. Neboli balíček, který vyhrává díky pravidlu, že když si má soupeř líznout a nemůže (už všech 60 karet někam z knihovny zmizlo), tak prohrál. Tento balíček stojí hlavně na kartách, jako je Nedrob Crab či Archive Trap. A další stojí za zmínku allíci, kteří se mimo jiné hrají také v bílo modré kombinaci. V modré tedy hlavně kvůli worldwakové kartě Jwari Scapeshifter, která zkopíruje jakéhokoli allíka na stole za pouhé dvě many.

 

Takže jste viděli, jak vylepšit tento Intropack za co nejméně peněz a čeho se pak snažit dosáhnout. Uvidíme, jak se bude standartový formát vyvíjet a třeba se WU Control stane jedním z nejlepších balíků vůbec.

 

Díky, že jste se dočetli až sem, a doufám, že se vám dnešní článek líbil.

 Samozřejmě Intropacky si můžete zakoupit na našem e-shopu!!!

Kryštof „Darkry“ Selucký

 

PS:

Zkratky a významy:

Healovač: tvz. Nás vyhealuje – dostaneme hodně životů.

1WU– manacost – jedna bezbarvá mana, jedna bílá a jedno modrá (W- White, U – Blue)

Komentáře
Autor: Kumano @ pondělí 1. března 2010 0:20
Je kalich se hraje v UW - v úterý jsem se byl mrknout v dungeonu na block a byly tam samý UW controly (a zombáci)...

Musíte být přihlášen pro posílání komentářů. Přihlásit se můžete zde
Vytiskout  
Reklama Minimalizovat
Vytiskout  
© 2017 Magic-Guru.cz Informacni server pro zacinajici hrace karetni hry Magic the Gathering (Magic, MTG) Podmínky používáníProhlášení o soukromí