pátek 19. dubna 2024
Všechny články Minimalizovat

Aktuální články | Kategorie | Hledat | Syndikace

čtvrtek 11. března 2010
Rozbor Intropacku z Worldwaku - "Rapid Fire"
Autor: Kry5 @ 21:46 :: 2849 Přečtení :: 4 Komentáře :: :: Standard, Recenze
 

 

Rozbor Intropacku z Worldwaku - "Rapid Fire"

 

Vítám vás u čtvrtého rozboru Intropacku z Worldwaku. Tentokrát se podíváme na agresivní balíček nazvaný Rapid Fire. Je v barvách červeno-bílých, které by se ještě před nedávnem daly považovat za docela podivné, ale po příchodu Borosu (na extu Brožek Deck Wins) se už nedá zapřít, že je to kombinace velice oblíbená. I tento Intropack je založený čistě agresivně a dlouhé hry nemá rád. Najdeme zde hlavně rychlé potvory a klasické Lightning Bolty nahradily worldwakové Searing Blazy.

Už jsme si stihli rozebrat jak agresivní vampíry, tak controlní Flyover a také ze začátku kontrolní později agresivní Brute Force. A nyní se tedy vracíme na začátek – k aggru.

 No, ale nyní již k samotnému balíčku:

Rapid Fire WotC
Main Deck Sideboard
1 Steppe Lynx
1 Fledgling Griffin
1 Kor Skyfisher
1 Ruin Ghost
1 Kor Firewalker
2 Pilgrim’s Eye
1 Goblin Roughrider
1 Prodigal Pyromancer
1 Kor Cartographer
2 Cosi’s Ravager
1 Dragon Whelp
1 Grotag Thrasher
1 Geyser Glider
1 Mordant Dragon
2 Searing Blaze
1 Narrow Escape
1 Act of Treason
1 Magma Rift
1 Armored Ascension
1 Chain Reaction
9 Plains
7 Mountain
2 Teetering Peaks
 

 Sice je Rapid Fire velice agresivní deck, ale i tak najdeme na jednomanovém slotu jen jednu příšeru: Steppe Lynxe. Tato osvědčená 0/1 dokáže soupeři opravdu znepříjemnit život. Stačí ji jen šikovně zahrát v prvním kole a v druhém dát do hry Teetering Peaks, a už máme na světě 4/3 útočníka.

 Dvoumanový slot nám nedostatek jednomanových karet bohatě vynahradí. První z pěti karet je 2/2, který navíc díky svému landfallu poměrně často dostává možnost létat. A tak je z něj poměrně přijatelný lítač, i když existují lepší. Další kartou je Kor Skyfisher, který se hodí hlavně na naše karty s „enters the battlefield“ efektem. Mezi ně patří hlavně Teering Peaks, Kor Cartographer či třeba Pilgrim’s Eye. Toto vracení do ruky se někomu jeví spíše jako nevýhoda, ale pokud jsme na něj dobře připraveni, může to být jen třešnička na 2/3 létajícím dortu. Třetí kartou zde je Kor Firewalker. Taktéž skvělá kartička, která nás navíc zásobuje životy. A což teprve, když i soupeř hraje červenou. Pak dostáváme životů ještě jednou tolik a protekce se někdy může rovnat nezničitelnosti a neblokovatelnosti. Další kartou je Ruin Ghost, který nám za W,T (zaplať bílou a tapni ho) odstraní jeden land ze hry a hned ho vrátí zpět. Tahle na první pohled nanicovatá vlastnost se může proměnit ve velice užitečnou, když si takhle odtapneme land a spustíme všechny landfall efekty ještě jednou. Poslední kartou zde, a konečně červenou, je Searing Blaze. Podle mého druhý nejlepší blesk na současném standardu. Sice stojí dvě červené a bez fetchek (Terramorphic Expansí) ho asi v soupeřově kole hrát nebudeme, ale i tak je to za dvě many 6 damagů, a to pouze s tou landfall podmínkou. Tahle karta se mi opravdu líbí a její účinnost se už ukázala hned v několik balíčcích (třeba i Brožek Deck Wins na extnededu).

 Na třímanovém slotu najdeme opět pět karet. První z nich je Goblin Roughrider (3/2 bez vlastností), u kterého se myslím nemá smysl moc zdržovat. Další v pořadí je Prodigal Pyromancer. Zde nechápu, proč nebyl zařazen nový Cunning Sparkmage. Sice ztratil jedna dopředu, ale zase má daleko hodnotnější haste, díky kterému může střílet hned po svém příchodu do hry. Ovšem je tu Pyromancer, tak se smíříme i s ním, a pokud bude mít soupeř hodně příšer s jednou vzadu, budeme za něj ještě vděční. Narrow Escape možná dokáže vrátit land a spustit tak znovu landfall a ještě dostaneme 4 životy. Takhle: Kdyby stála jednu manu, budu ji hodnotit poměrně dobře. Kdyby stála many dvě, byla by průměrná, ale když stojí tři? Navíc co když landfallovou bytost ani nic s enters the battlefield efektem nemáme? Pak to bude nezahratelné, i když to máme na ruce a hrajeme proti kontrolu… Další kartou je Act of Treason. Tuhle kartu jsem myslím rozebíral už dvakrát. Přivlastnit si příšeru do konce kola a zaútočit s ní je hezké. Škoda, že to pravděpodobně přežije a poté se vrátí soupeři. Takže jedině záleží na tom, co má soupeř na stole. Přivlastnit si totiž tokena od Dark Depths není vůbec špatné a myslím, že i to jedno kolo bude stačit :-). Kdybychom s Magma Riftem mohli střílet do hráče, byl by dobrý. Když s ním můžeme střílet jen do příšery, je spíše podprůměrný. Přece jenom obětovat land se nám moc nechce, a když za to není dostatečně dobrý efekt, nevyplatí se to.

Na čtyřmanovém slotu najdeme karet opět pět. To je opravdu nezvyklé takto očetné manové sloty se většinou v Intropacích nevyskytují a nyní hned tři za sebou? První kartou je také již několikrát rozebíraný Kor Cartographer. Skvělý do čistě bílé, špatný kamkoli jinam. Příšerový hledači landů by přece jenom měli sloužit spíše ke stabilizaci barev než k urychlení, a když tedy už máme čtyři landy a alespoň jeden bílý, tak už nám tedy další bílý moc nepomůže. Naopak jeho zelený bráška (Borderland Ranger) nám sice dává land jen do ruky, ale zato je o manu levnější a hledá basic land jakýkoli! Další kartou je Cosi’s Ravager, což je jeden ze zdejších landfallů. Ale ani ten landfall ho v Tvrdé konkurenci nezachrání. Přece jenom je to 2/2, který sice za příchod landu střílí za jedna, ale bohužel jen do hráče. Takže jedinou jeho šancí by bylo double střílení s nějakýma fetchkama, ale i tak si radši zahraji nějakou 4/4 za 4, které nevadí ani burst lightning, ani lightning bolt. U Dračího mláděte (Dragon Whelp) dostaneme za čtyři many poměrně solidní 2/3 lítače, který navíc může dostat za červenou manu posílení o jedna dopředu. Samozřejmě je tu omezení na počet posílení za kolo, ale stejně nám dovolí posílit kolikrát chceme, jen ho po překročení počtu 4 musíme na konci kola obětovat (což nám – pokud se jedná o finální útok - vůbec nevadí). Další kartou je Armored Ascension. Sice se říká, že hrát na nynějším standardu Aury je nevýhodné (v případě zničení 2karty za 1), ale mezi slabšími balíčky to myslím až tolik nevadí, a kdyby byl tento balíček čistě bílý, věřím, že tahle Ascense je jedna z nejlepších bílých aur na standardu. Ale i v dvojbarevném balíčku se dá uplatnit,  nikdy to však není takové jako v mono whitu. Chain Reaction je bezpochyby dobrá karty, která proti nějakým tokenům může fungovat jako Wratha, ale do tohoto balíčku s 16 potvorami se opravdu nehodí.

 Na pětiranovém slotu budeme rozebírat karty jen dvě, a to obě příšerové. První z nich je 3/3 (slabota), která když útočí, tak jedna soupeřova příšera nemůže toto kolo blokovat (průměr). Z toho vychází poměrně špatná karta, protože se jí zbavíme jak boltem, tak Searing Blazem, a to ji posouvá o kategorii níž. Její vlastnost je také velice příležitostná. Někdy je úplně nanic, někdy zase vyhraje hru… No a druhou kartou zde je Geyser Glider, který už vypadá líp. 4/4 za pět je na červenou příšeru dobrý poměr a navíc s landfallem dostává flying, s kterýmž je skvělý. Takže taková průměrná karta na draftové balíčky dobrá.

No a poslední šestimanový slot nám přináší jen jednu kartu, a tou je Mordant Dragon. Což je foilové rare tohoto balíčku, takže bych se mu rád věnoval trochu déle. První, což je zajímavé, je manacost, který ovšem ku svému prospěchu moc nehraje. Tři červené many jsou dost, ale vzhledem k jeho celkové ceně 6 bychom je měli mít, ale stejně. Sám o sobě je 5/5 flying, což je celkem slušné a navíc má klasické červené pumpování dopředu. Bohužel o manu dražší, než jsme zvyklí. No a poslední jeho vlastnost je dobrá, hlavně pokud si soupeř s ním neporadí a nechá ho proletět se až do něj. Pak totiž můžeme ještě stejný počet damagů, jaký byl udělen do hráče, dát i do nějaké soupeřovy potvory (většinou tedy pět a více). Což se často rovná „Destroy target creature“.

Na konec ještě landy, u nichž ale kromě dvou účinných Teetering Peaksů nenajdeme nic zajímavého (7 Mountain, 9 Plains).

Balíček, řekl bych, trochu zaostává za ostatními Intropacky (hlavně za vampíry). Na to jak je červeno-bílá kombinace normálně agresivní, postavil bych tento Intropack daleko rychlejší. Ale abychom si to vynahradili, můžeme se teď podívat na takzvaný Boros Bushwhacker. Možná nejrychlejší agresivní balíček na současném standardu. Možná ještě RDW (Red Deck Wins – čistě červený balíček s Hellspark Elementalama a podobnými jednokolovými vrahy). Tenhle balíček se začal hrát s příchodem Zendikaru a točí se hlavně kolem ability landfall - +2/+2 (Steppe Lynx, Plated Geopede). Opravdu tento balíček dokáže divy. Jeho jediná nevýhoda je lategame, kdy mu dochází dech. Ale do té se obvykle nedostane nebo už se nemá soupeř jak zachránit.

 
Boros Bushwhacker Hráči Magicu (podle mne :-))
Main Deck Sideboard
3 Elite Vanguard
2 Goblin Bushwhacker
4 Steppe Lynx
4 Ranger of Eos
4 Plated Geopede
3 Kor Skyfisher
4 Goblin Guide
4 Lightning Bolt
4 Path to Exile
2 Burst Lightning
3 Ajani Vengeant
4 Arid Mesa
4 Marsh Flats
4 Scalding Tern
2 Teetering Peeks
4 Mountain
5 Plains
4 Kor Firewalker
3 Celestial Purge
2 Earthquake
2 Luminarch Ascension
2 Oblivion Ring
2 Goblin Ruinblaster

Krátký rozbor karet z Boros Bushwhackeru:

Elite Vanguard – 2/1 za jednu bílou manu. Prostě agresivní lvíček, ke kterému myslím není co dodat.

Goblin Bushwhacker – karta, po které je balíček z části pojmenovaný. Za jednu červenou manu je to jen jedna  bez vlastností, ale pokud si doplatíme jednomanový kicker, dává rázem všem našim příšerám +1/+0 a haste. Tj. sám je alespoň dokonce kola 2/1 haste za dvě.

Goblin Guida – 2/2 Haste for one mana? Yes, please! Ano i přes jeho malou nevýhodu (která se často promění ve výhodu, když se rázem dozvíme, co si soupeř lízne příští kolo) je to skvělá karta.

Kor Skyfisher – za 1W dostaneme 2/3 flying, který nám navíc rád pomůže znovu spustit landfall. Což je také jeho hlavní funkce.

Plated Geopede – První ze dvou landfall +2/+2 bytostí. Pravděpodobně ta lepší. Sice stojí dvě many, ale je to přece jenom 1/1 First Strike, která se s fetchkou promění v 5/5 útočníka.

Ranger of Eos – čtyři many jsou hodně za 3/2. Zvláště do takto rychlého balíčku, ale za najití dvou jednomanových potvor (Goblin Guida, Steppe Lyx, Elite Vanguard) to stojí.

Steppe Lynx – druhý landfallový bijec balíčku, který je již podrobněji rozebrán výše.

Burst Lightning – Doplněk ke střílecímu arzenálu. Vystřelíme sice jen za dva, ale pokud náhodou máme k dispozici pět man, tak klidně i za čtyři.

Lightning Bolt – Hlavní dělostřelecká bakterie balíčku :-).

Path to Exile – Creature? No problem. Jinými slovy se za jedinou bílou manu zbavíme prakticky čehokoli.

Ajani Vengeant – „Druhý nejlepší blesk na standardu“ (po Lightning Boltu logicky). Opravdu skvělý čtyřmanový planeswalker, který dokáže jak zdržovat jakýkoli kontroly (či třeba odříznout Jund od barev, které potřebuje), ale také dokáže zrealizovat na standardu ravnicový Lightning Helix.

Co se landové základny týče, najdeme zde 12 fetchek!!! Dva Teetering Peakse a 10 basic landů. Je zde tedy opravdu mimořádné množství fetchek, které nám zajistí dvojité spouštění landfallu, který je pro nás tak důležitý.

 

Tak to jsme probrali standartové uplatnění RW kombinace, ale jak je vidět, vyjde poměrně draho. Tak se nyní podíváme na levnější verzi, která se podobá mému vylepšení intropacků (žádná karta dražší než 60Kč/ks):

Levný BOROS Kryštof "Darkry" Selucký
Main Deck Sideboard
2 Goblin Bushwhacker
3 Kor Skyfisher
4 Hellspark Elemental
4 Steppe Lynx
4 Cerodon Yearling
4 Elite Vanguard
4 Plated Geopede
4 Journey to Nonwhere
4 Burst Lightning
4 Lightning Bolt
4 Terramorphic Expanse
4 Teetering Peaks
6 Mountain
9 Plains
 

Tato verze vyjde asi na 700Kč, ale to je hlavně kvůli kartám Lightning Bolt (60Kč/ks) a Hellspark Elemental (40Kč/ks). Ale věřte mi, že bez Lightning Boltů to opravdu nemá smysl. Když se rozhodnete nehrát Hellsparky, tak prosim, ale Bolty vynechat nejde. Ostatní karty vyjdou tak kolem 5-10Kč.

A co za karty je zde nového?

Z příšer jen Cerodon Yearling, což je 2/2 Haste, Vigilance za pouhé dvě many. Do levnějšího Borosu opravdu skvělá karta, která nejde vynechat. Zvlášť její haste se nám líbí, protože ještě zvyšuje naši rychlost. A již zmíněný Hellspark Elemental, který sice ve hře vydrží jen jedno kolo, ale většinou soupeře kousne za tři a pak si ho přece ještě můžeme vytáhnout ze hřbitova.

No a Journey to Nonwhere nahradilo sice lepší, ale dražší Path to Exile. Což je škoda, ale přece jenom 160Kč/ks už nespadá do této cenové kategorie.

Mezi landami přibyli 4 Terramorphic Expanse, které nás sice zpomalují, ale alespoň úspěšně nahrazují fetchky a nestojí více než deset korun. No a Teetering Peakse musel jít na plný počet, protože spustit landfall abilitu a ještě přidat +2/+0 je opravdu skvělé.

Jak hrát s tímto balíčkem snad vysvětlovat nemusím. Takže je to ode mne pro dnešek vše. Děkuji vám, že jste se dočetli až sem

Kryštof „Darkry“ Selucký

Komentáře
Autor: Mad Chick @ pátek 12. března 2010 8:04
Pomalu začínám být přesvědčený o tom, že Intro-Packy jsou naprosto zbytečné. Respektive pro někoho, kdo nedržel nikdy/ nebo velice dlouho Magic v ruce jsou použitelné, na osvojení základních principů. Ale nepochopím jak se mohou prodávat v takovém množství. Přeci není možné aby průběžně tolik hráčů s Magicem zrovna začínalo. Člověk zaplatí řekněme 300 korun a dostane v podstatě nepoužitelný balíček, resp. balíček se kterým se dá hrát ve většině případů zase jenom proti intro-packům. Reálná cena karet v Intropacku je často do 150 korun a to jen díky Foil Reru. Navíc většina karet, které dostanete se nedají ani použít ke stavbě lepšího balíčku. A za cenu kolem 300 korun se dá postavit mnohem vyrovnanější deck. Také si myslím, že složení Intro-packů nepřímo navádí začátečníky ke stavbě těch obludných balíků, které se v lecčem podobají Jednokarťákům, tedy většina karet,mimo basic landy, je po 1-2 kusech a balíky mívají 80-120 karet.



<b>Může mi tedy někdo vysvětlit kdo to kupuje?</b>


Jinak rozbor určitě slušný, stejně tak návrh Budget verze i na turnajích hrané verze Borosu

Autor: Mad Chick @ pátek 12. března 2010 8:11
Jen ještě minipoznámečka, pokud se někomu momentálně peněz opravdu nedostává, může třeba prozatím zkusit místo Lightning Boltů Searing Blaze, s Landfallem určitě tento balík problém mít nebude, takže půjde skoro vždy o 3+3 dmg a ušetří tak cca 160kč, i když bez boltů už není balík tak kousavý.

Autor: LoboCZE @ středa 17. března 2010 11:45
To Mad Chick: Intropacky jsou prave pro zacatecniky. Z anglickeho slova Intro = Uvod. Pro lidi, kteri nemaji znalosti o manove krivce, poctu zemi k poctu kouzel apod, jsou idealnim zpusobem, jak se dostat rychle k balicku, ktery funguje. Zkus se zamyslet nad tim, co by si zacinajici hrac mel koupit, aby mohl hned hrat...

Kdyz si koupi pet boosteru, tak z toho nepostavi lautr nic...

Lubos.

Autor: wlkeR @ čtvrtek 25. března 2010 8:02
Intropacky jsou pořád lepší než precony - čék dostane základ balíku, který si může sám rozšířit, dále booster a navíc shiny rarko. Za cenu kolem 300 je to slušná nabídka.

Musíte být přihlášen pro posílání komentářů. Přihlásit se můžete zde
Vytiskout  
Reklama Minimalizovat
Vytiskout  
© 2017 Magic-Guru.cz Informacni server pro zacinajici hrace karetni hry Magic the Gathering (Magic, MTG) Podmínky používáníProhlášení o soukromí