pátek 19. dubna 2024
Všechny články Minimalizovat

Aktuální články | Kategorie | Hledat | Syndikace

úterý 13. dubna 2010
Fritka pro začátečníky
Autor: Ufin @ 13:54 :: 5194 Přečtení :: 16 Komentáře :: :: Standard
 
Srdečně zdravím všechny, kteří se rozhodly přečíst si můj článek o balíčku se kterým jste se jistě setkali či brzy setkáte na nejbližším standart turnaji.Oním balíčkem je fritka která stále patří mezi špičkové balíčky a poslední dobou značně posílila.
 
 
Níže předkládám decklist, který jsem sestavil částečně podle vlastních zkušeností, internetu a také podle toho co jsem viděl na různých turnajích.
 
Fritka Dan
Main Deck Sideboard
4 Ball Lightning
4 Goblin Guide
4 Hell’s Thunder
4 Hellspark Elemental
4 Plated Geopede
3 Burst Lightning
3 Earthquake
4 Lightning Bolt
2 Quenchable Fire
4 Searing Blaze
4 Arid Mesa
12 Mountain
4 Scalding Tarn
4 Teetering Peaks
 
2 Dragon’s Claw
1 Earthquake
4 Banefire
2 Punishing Fire
2 Volcanic Fallout
4 Unstable Footing
 
 
Jak vidíte, navzdory tomu, že balíček je frita (damage především kouzly) je v něm možná až mnoho bytostí.Ovšem při druhém pohledu zjistíte, že balíček obsahuje obvykle bytosti s hastem a tramplem které na konci kola umírají.Mezi zmíněné rychlíky kteří se na bojišti asi moc dlouho neohřejí patří Ball Lightning za RRR 6/1 trample, haste na konci kola ho sekneme.Dále zde máme Hellspark Elemental za 1R 3/1 trample, haste na konci kola jej opět musíme obětovat ale to nám zdaleka nevadí tolik jako např. u Ball Lightning, protože náš Hellspark má unearth, kdy ho za 1R vrátímena jedno kolo do hry a poté jej removneme (odstraníme) ze hry.Posledním (a nejspíš také nejlepším) elementálem v balíčku je Hell’s Thunder za 1RR 4/4 flying, haste na konci kola jej opět obětujeme. Jeho Unearth za 4R je sice trošičku dražší než u Hellspark Elementala, ale to nám nevadí protože, až nám dojdou karty na ruce, což se stává velmi často, začneme prostě jen Unearthovat výše uvedené elementály. Jak jsem již řekl elementálové jsou sice silní, rychlí a jejich opětovné útoky z hřbitova soupeře jistě nepotěší, bohužel i přes unearth jsou prakticky po celou herní dobu ve hřbitově.Z tohoto důvodu balíček obsahuje i bytosti, které mají šanci se ve hře udržet alespoň po nějaký čas a soupeře taky trošku pokousat.Nejdřív bytost do prvního kola a to Goblin Guide za R 2/2 (což je sám o sobě moc pěkný a nevídaný poměr) má haste (což je bomba) a pak schopnost kterou říká, že pokud útočí tak se soupeř podívá na svrchní kartu a pokud je to land lízne si ho. Právě díky té poslední schopnosti to zas až taková bomba není, ale na druhou stranu, pokud hrajete proti kontrolu je to mnohdy jedno, protože ten by měl být schopný si ty many nalízat sám, naopak pokud hrajete proti aggru, tak tomu je zase nadbytek man v mnoha případech k ničemu.Tento goblin je dobrý hlavně do začátků a v pozdější části hry se vám může stát, že už prostě nebude na soupeřovi bytosti stačit.V  této chvíli si ho tedy můžete zahrát jako jakéhosi brokera, naší snahou však bývá soupeře rychle zabít. Druhou dlouhodobou bytostí v balíčku je Plated Geopede za 1R 1/1 first strike landfall, tzn. Pokud přijde land do hry přidá si +2/+2 a díky tomu z něj jde docela respekt. Maximalizace užitku této karty balíček relativně zdraží a vy se díky tomu asi podíváte naspod kapsy (samotná geopeda tak drahá není, ale samozřejmě to zmiňuji kvůli fetchkám které se do balíčku hrají právě kvůli zmíněnému landfallu).Tuto investici opravdu doporučuji protože, když Geopedu vyložíte ve druhém kole a ve třetím pak fetchku kterou seknete tak máte k dispozici 5/5ku s first strikem. Jinak se dá samozřejmě použít stejně jako Guide k blokování soupeřových čuníků. First strike z ní dělá obávanou potvůrku, která se hůře blokuje.
 
 
 
 
Nyní jsou na řadě kouzla:
Jak vidíte do balíčku jsem zařadil kouzla, která jsou trošku manově dražší, nebo se za ně dá alespoň připlatit, činil jsem tak, protože jsem předpokládal, že v prvním kole budeme hrát Guida, Bolty, anebo si aspoň vyložíme nějakou tu fetchou. Kouzlem které se dá zahrát v prvním kole je ještě také například Burst Lightning, který za R udělí dvě zranění, ale my si raději počkáme až ji budeme moci kicknout za 4 a udělit další 4 zranění.Tenhle blesk bude sloužit spíše k dodělání protihráče, ale můžeme s ním srazit nějakou slabší soupeřovu potvůrku třeba již v prvním kole.
Nyní se dostávám ke kouzlu které se bude hodit hlavně proti spoustě nelétavých bytostí. Je jím Earthquake, ten za R a X (připlať kolik chceš) dá X zranění do všech bytostí bez lítání ve hře.Jediné mínus na tomhle kousku je to, že srazí jenom pozemní bytosti ,což je např. proti Baneslayer Angelovi úplně na nic. Na druhou stranu moc Baneslayerů vídat nechceme a chceme soupeře ujezdit spíš hned v počátcích hry. Přesto je zemětřesení nutné např. proti Zoo nebo Jundu.
Nyní se dostáváme k Lightning Bolt-za R dá 3 zranění.O této kartě asi stačí napsat, že je dlouhodobě jedno z nejhranějších červených kouzel a hraje se prakticky všude kde se hraje červená.
Quenchable Fire-Za 3R udělí 3 zranění cílenému hráči a pokud daný hráč na konci vašeho příštího kola nezaplatí U tak mu udělíme další 3 zranění.Výborná karta pokud ovšem soupeř nehraje modrý balíček (momentálně nejspíš UW kontrol) v tom případě bych si ho vyměnil za Punishing Fire.
Searing Blaze-Další karta, která má landfall.Za RR udělí 1 damage cílené bytosti a druhý damage cílenému hráči.Když se ale tohle kouzlo zahrajeme v kole kdy nám přišel land, tak místo toho udělíme tři zranění do obou cílů.
 
 
 
Nyní pojďme na landy:
Nejdřív něco málo k fetchkám Arid Mesa a Scaldin Tarn jsem do balíčku zařadil kvůli landfallům (Plated Geopede). Jelikož je balíček mono R tak nám fetchky poslouží asi jenom jako nakopávání Plated Geopede a zlepšení efektu u Searing Blaze, ale ani prolízávání balíku a získání landů a pozdější líznutí agresivní karty nemusí být marné.
Teetering Peaks-je land co nám dává červenou manu, přijde do hry taplý cílené bytosti při svém příchodu přidá +2/+0.Tímhle landem se dá např. nakopnout Goblin Guide atd.
 
 
 
 
Teď k sideboardu:Je postavený spíš z toho co se již nevešlo do základu.
Dragon’s Claw - Artefakt za 2 many říkající, když je hráno červené kouzlo přidáte si život, je na první pohled možná docela slabé, ale hned na druhý pohled zjistíte, že je přinejmenším hratelné a to z toho důvodu, že nejen vy máte plnou ruku červených kouzel, ale i váš soupeř může vlastnit alespoň Lightning Bolt. Kdyby za každé červené kouzlo soupeř ztrácel život, byla by to úplná zabijárna :-D
Earthquake-pokud vám nebudou stačit tři ze základu tady máte čtvrtý Earthquake do playsetu.
Banefire-Za R a x který v tomto případě určuje počet damane, které napálíme do hráče nebo bytosti. Pokud zaplatíme 5 nebo víc damage nemůžou být preventované a Banefire je ,,nezkántrovatelný“. Tohle je jedna z věcí která se nevešla do základu, ale je pouze na vás jestli ji do základu nedáte místo něčeho jiného.Jinak bych ji hrál hlavně proti UW kontrolu.
Punishing Fire-za 1R dáme 2 zranění do hráče nebo do bytosti a kdykoliv si oponent přidá životy tak si Punishing vrátíme na ruku za R.Tenhle kousek je dobrý pokud má soupeř ve hře bytost s lifelinkem a my nemáme čím jí sundat, jednoduše zaplatíme R a vrátíme si tady Punishing na ruku, pak bytost odstřelíme (snad).
Volcanic Fallout-za 1RR dáme 2 zranění do všech bytostí a hráčů.Nemůže být zkántrován.Tam kde Earthquake selže použijeme Vulkanika.
Unstable Footing-za R všechny zranění to kolo nemůžou být preventovány plus kicker za 3R přidáme ještě pět zranění do cíleného hráče.
 
 
Ještě mi dovolte pár slov závěrem:Do balíčku se dá ještě zakombinovat např. Elemental Appeal což je vlastně takový dražší Ball Lightning, nebo třeba také Valakut, the Molten Pinnacle land který jde do hry taplý a pokud jde hora do hry a ve vaší kontrole máte 5 mountainů tak udělíte tři zranění.Tenhle land jsem do balíčku nezařadil hlavně kvůli tomu, že dle mého názoru pokud máte v kontrole 5 a víc mountainů, měli byste být schopni zabít soupeře i bez něj. Pokud by se Vám přesto líbil, existují balíčky stojící především na této kartě.
Cena balíčku je oproti jiným deckům ještě docela přijatelná a balíček bych zařadil mezi střední cenovou kategorii.
To je vše k fritě na standart a snad zas někdy příště.
 
Daniel Neustadt
Komentáře
Autor: bystri14 @ úterý 13. dubna 2010 14:27
Neměl to být náhodou balíček pro začátečníky? Jaký začátečník si může dovolit 3500?

Autor: bystri14 @ úterý 13. dubna 2010 14:28
Samozřejmě jsem myslel balíček za 3500......

Autor: Ufin @ úterý 13. dubna 2010 14:33
no pokud se vyhodi fetchky tak cena vyrazne klesne. Samozrejme tyto clanky jsou zamerene jiz mirne na turnajove hrani. Levne intropacky budou nasledovat ihned po vypusteni oficialnim

Autor: brutusáček @ úterý 13. dubna 2010 17:24
tak já mam něco černo červenho levnějšího..mohl bych sepat balík plus jak si obstál (špatně) na sobotním game day standard v dungeonu minulou sobotu...

Autor: Ufin @ úterý 13. dubna 2010 17:46
sepis :]

Autor: Burn @ úterý 13. dubna 2010 18:43
Moc nechápu proč tam jsou ty fatchky.Předem dík za vysvětlení

Autor: Tharin @ úterý 13. dubna 2010 18:54
Tak ty "Fetchky" tam budou určitě kvůli landfallu pro Geopeda a Searing blaze (pro landfall v oponentově tahu nebo pro dvojitý landfall) a jestli s nima jde hledat ta landa co při příchodu dáva +2/+0, tak to se taky může dát využít.

Autor: Tharin @ úterý 13. dubna 2010 18:56
Jo a + klasické pročištění balíku abych si v pozdějších kolech nelízal landy, které bych pak už nepotřeboval, ale kouzla které potřebuju.

Autor: Aggrokumano @ úterý 13. dubna 2010 20:15
To Ufin: Plánuješ sem někdy dát ten obsáhlý constructed článek ode mě?

Autor: Ufin @ úterý 13. dubna 2010 20:46
Kumano: rozpis na nejblizsi dny je ve ctvrtek tvuj, pak prijde neco od Petry a tajne verim ze kuba sepise report z draftu (mam fotky)

Autor: vov @ úterý 13. dubna 2010 21:19
stále nemužu pochopit jak můžou fetchlandy pročistit balík od landů, nemůže mi to prosím někdo vysvětlit?

Autor: Burn @ úterý 13. dubna 2010 21:48
Jj dekuju už to cápu

Autor: Tharin @ úterý 13. dubna 2010 21:57
Tak tohle je klasický balík o 60 kartkách z čehož je 24 zemí. Tolik zemí nikdy ve hře nepotřebuješ a je tam takový počet jen aby jsi na ně narazil a pokud máš už řekněme takových 5+ zemí ve hře a ne moc karet na ruce, tak tě líznutí země pouze zpomalí. Tím, že používáš ty fetchky, tak odstraníš dvě karty země z knihovny (jedna líznutá + jedna vytáhnutá) a z toho ti jedna jde do hry na manu. Počáteční šanci na líznutí země máš pořád stejnou jako kdyby jsi tam měl 24 basic landů, ale tím, že zahraješ ty fetchky, tak jedním položením země odstraníš další z balíku a tím snížíš počet zemí zbývajících v knihovně a tak šanci na další líznutí země, kterou potřebuješ nižší, protože už země ve hře máš a potřebuješ kouzla. Dejme tomu v základní ruce + pár kol si nechytl nic jiného než 5x "fetchku", tím že si všechny použil je celý balík chudší o 10 landů a tak tam zbývá pouze 14 dalších. Kdybych ale vyložil 5x basic land, tak mě v knihovně ještě čeká 19 zemí, ale ty já právě už tolik ani nepotřebuju :)

Autor: neustadt @ středa 14. dubna 2010 7:25
ufine dík za zveřejnění článku.
fetchky ten balík samozřejmě velmi zdražují ale myslím že bez nich to prostě není ono ¨protože vám nebude dobře fungovat landfall u plated geopedge a v pozdějších kolech pokud nemáte fetchku na stole a líznete si searing blaze tak taky udělí pouze 1 damage (respektive 2x1).

Autor: vov @ neděle 18. dubna 2010 14:33
aha aha diky moc

Autor: Index @ sobota 12. března 2011 20:51
Abych řekl pravdu.. tak mě to moc nenatchlo , já osobně hraji Fritku standartní a hraji tam uplně něco jiného , hraji na multi cambo;) .. takže landfall se mi zdá moc pomalí , děkuji;)

Musíte být přihlášen pro posílání komentářů. Přihlásit se můžete zde
Vytiskout  
Reklama Minimalizovat
Vytiskout  
© 2017 Magic-Guru.cz Informacni server pro zacinajici hrace karetni hry Magic the Gathering (Magic, MTG) Podmínky používáníProhlášení o soukromí