pátek 19. dubna 2024
Všechny články Minimalizovat

Aktuální články | Kategorie | Hledat | Syndikace

pondělí 17. května 2010
Rozbor Intropacku Rise of the Eldrazi - "Totem Power"
Autor: Gartrit @ 23:11 :: 3410 Přečtení :: 8 Komentáře :: :: Standard, Recenze
 
Čtvrtým intropackem, na který se podíváme, je zeleno-bílý „Totem Armor“. Bílá barva je zde zastoupena menším počtem bytostí a soustředí se spíše na očarování, jelikož základní kartou, na které je balíček postaven, je Kor Spiritdancer, jehož síla roste úměrně s počtem aur. Okolo této nadmíru zajímavé bytosti je založeno i navržené vylepšení decku na konci článku. Většina bytostí je tedy zelená, a pokud by selhal zmíněný Kor Spiritdancer, necháme tyto bytosti „vyrůst“ pomocí služeb Gigantomancera, druhé vzácné karty. Pokud raději útočíte, než bráníte, může být tento intropack pro Vás tou správnou volbou.
 
Kromě dvou vzácných karet obsahuje „Totem Power“ i další karty umocňující jejich efekt, celý decklist si můžete prohlédnout níže:

"Totem Power" WotC
Main Deck Sideboard
1 Cudgel Troll
1 Daggerback Basilisk
2 Elvish Visionary
1 Gigantomancer
1 Kor Spiritdancer
1 Nema Siltlurker
1 Ornithopter
1 Pelakka Wurm
1 Prized Unicorn
1 Soul’s Attendant
2 Sporecap Spider
1 Stomper Cub

1 Angel’s Mercy
1 Boar Umbra
1 Eland Umbra
1 Harmless Assault
1 Mammoth Umbra
2 Pacifism
1 Righteousness
1 Spider Umbra

9 Forest
9 Plains
 
 
Začátek hry pomůže přežít bytost Ornithopter, která se vykládá zdarma. Pokud jí navíc posílíme útok nějakou tou aurou, létáním soupeře slušně potrápíme.
 
Soul’s Attendant za W je téměř identickou kopií Soul Warden z M10. Důležité je slovíčko „téměř“, u Soul Warden na přidání životů zapomenout nemůžeme, u verze z RotE už ano, vzhledem k tomu, že popis schopnosti obsahuje slovíčko „MAY“. Při dobré paměti poslouží ale stejně dobře, a pokud se jí soupeř rychle nezbaví, přidá nám slušný počet životů k dobru. Spider Umbra za G je první z aur posilujících Spiritdancera, na jiné bytosti oceníme spíše schopnost Totem armor. Righteousness za W je instantem přidávajícím blokerovi +7/+7, karta se využije hlavně proti silným bytostem soupeře, například Eldrazi. Tato karta soupeře dozajista nepotěší.
 
Dvoumanový slot patří v tomto decku mezi nejvytíženější. Obsahuje Elvish Visionary ve dvou kopiích, za 1G sympatické líznutí karty a 1/1 bytost. Škoda, že nebyla zařazena spíše Wall of Omens z RotE, za 1W defender 0/4 a prolíz. Na druhou stranu, s nějakou tou aurou či po posílení Gigantomancerem můžeme s elfíkem útočit, takže i v pozdějším kole se tato bytost neztratí. Kor Spiritdancer za 1W je na počátku 0/2, s každou přiloženou aurou roste o dva v útoku i odolnosti, navíc si za každou zakouzlenou auru lízneme kartu, tedy i za Pacifismus, kterým zabráníme soupeřově bytosti útočit a blokovat, nebo za očarování Journey to Nowhere, které bych zařadil spíše než zmíněný Pacifismus. Spiritdancer je velmi šikovnou kartou, která odstraňuje karetní nevýhodu při zařazení aur do balíčku, ale je třeba jej chránit stejně jako každou klíčovou bytost. S exilem ani -X/-X si Totem armor bohužel neporadí. Poslední kartou za 1W je Eland Umbra přidávající očarované bytosti čtyři do obrany, jedna z horších aur v tomto balíčku.
 
Dále zde potkáváme staré známé z předcházejících intropacků, obránce Sporecap Spider s reach ve dvou kopiích a Daggerback Basilisk se schopností deathtouch. Tvůrci si tyto dvě commonky zřejmě velmi oblíbily a i my pro ně zajisté najdeme při hře využití. Velmi dobrou aurou je Boar Umbra za 2G přidávající po trojce do útoku i odolnosti. Určitě lepší aura než Mammoth Umbra za 4G, která má navíc pouze vigilance. Mít bytost posílenou ve třetím kole je dozajista výhodnější než v pátém s vigilance.
 
O manu dražší zelené bytosti jsou zastoupené Prized Unicornem a Cudgel Trollem. Schopnost jednorožcova vynuceného blokování je skvělá v situaci, kdy se oba hráči zakopou a soupeře je třeba dorazit masivním útokem. Cudgel Troll je pro změnu regenerující se bytost s využitím v útoku i obraně, záleží na konkrétních podmínkách. Obě bytosti patří mezi to lepší v intropacku. Naopak instanty Harmless Assault a Angel’s Mercy patří mezi ty horší. Místo první z nich by bylo lepší zařadit o manu levnější Safe Passage nebo dokonce o dvě many levnější Angelsong, záleží na efektu, který potřebujeme získat. Druhá karta přidává sedm životů za 4 many. Ve čtvrtém kole, pokud na stole vydrží, nám téměř stejný efekt dodá Soul’s Attendant za pouhou jednu manu.
 
Za pět man zverbujeme do svých služeb sympatickou šelmu Stomper Cub a méně sympatického ještěra Nema Siltlurker. Šelma má kromě charakteristik 5/3 důležitý trample, ideální kandidát na očarování aurou, pokud zrovna Kor Spiritdancer není na stole. A možná i tehdy, pokud na stole je:) Nema Siltlurker má charakteristiky otočené, útok 3 a odolnost 5, bohužel žádná další schopnost za pět man zamrzí.
 
Vrcholek manové křivky tvoří Gigantomancer těsně následovaný Pelakka Wurmem. Za 4GGG získáme 7/7 červa s trample, k tomu sedm životů, a pokud červík umře, lízneme si za něj kartu, moc pěkná bytost. Gigantomancer za 7G je drahá a sama o sobě slabá 1/1 bytost, ale za pouhou jednu manu vylepší cílové bytosti charakteristiky na 7/7. Při následujícím útoku soupeř přijde o obranu nebo o životy. Intropacky ovšem obsahují zrádný Act of Treason, takže pokud si ho od Vás soupeř na kolo vypůjčí, nerozchodíte to pro změnu Vy. Intropacky naštěstí zabíjí poměrně pomalu, takže jsem ho často dostal na bojiště před koncem hry, v constructed jsou ovšem daleko lepší karty, které lze za podobnou cenu vyložit, od čehož se odvíjí i nízká cena této karty.
 
Jestliže Vás balíček zaujal, je možné si jej objednat přes  e-shop Veselého draka a podpořit tím chod serverů Magic-guru a CMUS.
 
 
Kor Spiritdancer si vyloženě říká o sestavení nějakého balíčku, pokusil jsem se sestavit levný a relativně funkční deck:

"Let's Dance" Gartrit
Main Deck Sideboard
4 Soul Warden
4 Kor Spiritdancer
4 Guard Gomazoa
2 Totem-Guard Hartbeest

4 Emerge Unscathed
4 Distortion Strike

4 Hyena Umbra
2 Lifelink
4 Spreading Seas
4 Eel Umbra
2 Mammoth Umbra

4 Halimar Depths
5 Island
13 Plains
 
 
„Wardenka“ pomůže přežít začátek hry, případně na ni soupeř vyplýtvá nějaké to „ošklivé“ kouzlo, které by jinak zaškodilo více (abychom mu moc neutekli se životy). Přednost Soul Warden před Soul’s Attendant je vysvětlena výše. Kor Spiritdancer tvoří páteř decku, pokud se nám jej podaří uchránit, pak nejspíš zvítězíme. Pro uchránění je zde Emerge Unscathed dávající protekci proti cílové barvě, a to dokonce dvakrát díky schopnosti „rebound“. Tato protekce ovšem může být dvousečná proti bílým kouzlům (Path to Exile, Journey to Nowhere, Oblivion Ring), jelikož by pak spadly všechny aury dané barvy a Kora Spiritdancera bychom sami výrazně oslabili. Jelikož v bílé a modré není očarování s trample, je třeba posílit našeho zabijáka jinak, například Distortion Strikem, který mu přidá jedna do útoku a neblokovatelnost. Třešničkou je pak opět „rebound“, možnost zakouzlit jej znovu a zdarma v následujícím kole.
 
Zbývajícími bytostmi je Guard Gomazoa, schopná preventovat všechna bojová zranění, ideální obránce. Poslední je Totem-Guard Hartbeest za 4W, který po vyložení na bojiště umožní vyhledat jakoukoli auru v balíčku a dát si ji do ruky.
 
V balíčku je dohromady 16 enchantmentů, aby se vyplatilo hrát Spiritdancera. Prvním je Hyena Umbra, za W dodá +1/+1. first strike a totem armor. Druhým očarováním za W je Lifelink hraný jen ve dvou kopiích, jelikož nemá schopnost totem armor.  Bylo by sice možné hrát Umbra Mystica, aby jej měl, to už by bylo ovšem lepší přidat Basilisk Collar, který je ale příliš drahý pro tento deck. Spreading Seas zpomalí ve druhém kole soupeře a k tomu si ještě dolízneme kartu. Při pozdějším vyložení si se Spiritdancerem lízneme dokonce dvě karty. Eel Umbra je dalším očarováním za 1U, přidává +1/+1 a její schopnost umožňuje hrát ji jako instant (například na ochranu důležité bytosti před zničením nějakým trikem). Nejdražším očarováním je Mammoth Umbra (popsaná výše) vyhledatelná například pomocí Totem-Guarda.
 
Z non-basic landů jsem se rozhodl pro modrý Halimar Depths ovlivňující lízání karet, zvažoval jsem ještě bílý Sejiri Steppe s protekcí, ale 6-7 taplých zemek mi přišlo už příliš mnoho.
 

Doufám, že se Vám článek líbil, pokud ne, můžete vyjádřit svou nespokojenost v komentářích. Stejně tak můžete navrhnout další vhodné karty na vylepšení balíčku, kromě UW aur lze také samozřejmě hrát WG verzi tak, jak byl intropack navržen svými tvůrci.

Na shledanou za týden u posledního Intropacku edice RotE "Leveler's Scorn" se těší

Zdeněk "Gartrit" Jíra

Komentáře
Autor: dpazout @ úterý 18. května 2010 8:40
Zdravim autora a dekuji za clanek. Kor Spiritdancer, nebo česky Korka Spiritdancer si svuj clanek jiste zaslouzi, uvidime, jak se osvedci v bojich.
Jedinne cemu v clanku nerozumim je uprednostnovani Soul Warden pred Soul’s Attendant. V obou pripadech, pokud si zivot zapomeneme pricist, a ferovy souper nam to nepripomene, je efekt v podstate stejny. Snad jen, ze Soul Warden zname dele ...

Autor: Flamberg @ úterý 18. května 2010 9:03
Pěkný rozbor. Jeden detail - píšeš, že:
"Kor Spiritdancer za 1W je na počátku 0/2, s každou přiloženou aurou roste o dva v útoku i odolnosti, navíc si za každou zakouzlenou auru lízneme kartu, tedy i za Pacifismus, kterým zabráníme soupeřově bytosti útočit a blokovat, nebo za očarování Journey to Nowhere, které bych zařadil spíše než zmíněný Pacifismus."

Za Journey to Nowhere si nelízneš, protože to není Aura.

Autor: Flamberg @ úterý 18. května 2010 9:36
dpazout: dokud hraješ Soul's Attendant pouze jako Casual, tak Ti samozřejmě soupeř většinou povolí si ten život přidat, i když na to zapomeneš.
Nicméně, na turnaji na to zapomeň. Mluví o tom přímo IPG:
"If the trigger instruction is optional (“may”, or “up to X” where zero is a valid choice) and specifies no consequence for not doing it, assume that the player has chosen not to perform the instruction and issue no penalty."

Autor: dpazout @ úterý 18. května 2010 10:44
to Flamberg: diky za reakci :-) ale ... dokonči prosim myšlenku pro nas začátečníky, ... co myslíš slovem "Casual"? Slovník mám, zle v MTG to zřejmě má nějaký jiny význam, když jsi nepoužil nějaké české slovo (laxně, nedbale, příležitostně) ... a zatímco u Soul Warden ti soupeř musí povolit si ten život přidat, i když jsi na to zapomněl?

Autor: Ufin @ úterý 18. května 2010 11:11
dpazout:myslim ze slovnik ti casual prelozil spravne. Mě se nejvíce líbí varianta "příležitostně ", tedy když si hraješ s kamarády, se synkem apod. a jde vám o to si spíše zahrát, než vyhrát za každou cenu ;)

Autor: Aggrokumano @ úterý 18. května 2010 13:20
Místo té Gomazoy bych dal Wall of Denial, ta odvede mnohem lepší práci ;-)

Autor: Flamberg @ úterý 18. května 2010 13:33
Ano, tak. Omlouvám se za používání nečeských termínů :-) Dokud se hraje mezi kamarády, tak Ti přidání životu z Attendanta nejspíše povolí, i když na to zapomeneš.

Na turnajích s vyšší úrovní (Rules Enforcement Level Competitive či Professional) by Tě určitě poslali někam.

Autor: Flamberg @ úterý 18. května 2010 14:55
Ještě k té Soul Warden:

Soupeř Ti musí dovolit přidat ten život. Nicméně na Tebe může zavolat rozhodčího a ten ti by Ti měl "napařit" Caution nebo Warning.

Nicméně nejsem rozhodčí, takže mé prohlášení ber s rezervou :-)

Musíte být přihlášen pro posílání komentářů. Přihlásit se můžete zde
Vytiskout  
Reklama Minimalizovat
Vytiskout  
© 2017 Magic-Guru.cz Informacni server pro zacinajici hrace karetni hry Magic the Gathering (Magic, MTG) Podmínky používáníProhlášení o soukromí