|
|
|
|
|
|
úterý 25. května 2010 |
|
Level Up - aneb netradiční balík 1
Autor: Ufin @ 23:02 :: 3657 Přečtení ::
13 Komentáře :: :: Standard
|
|
Ahoj, dnes si představíme netradičný balík na T2 ( standart ).
Jak už dlouho víme, Eldrazi nám přineslo spoustu nových možností a jednou z nich je Level Up. Dnešnímu rozboru jsem si vzal na paškál Standartový ( T2 ) balík : Modro – bílý Level up. Neboli – U/W level up.
Než si řekneme která karta co dokáže, vysvětlíme si postup hry, tohoto decku( Balíku ). Je to založeno na tom udržet si ve hře creaturu a tu si postupem hry ´vybušit, na nepříjemného ´pašíka, k tomu aby nám creatura zůstala ve hře, slouží různé rušení a aury. Hlavní kartou balíku je velikán Transcendent Master.
Tento deck co sem si dnes připravil je cca. do 2000 to bývá většinou částka do které se chceme vejít.
U/W Level up
|
|
Main Deck
|
Sideboard
|
Aury: 10x
Lands: 22x
7x Plains
5x Island
|
Atd…
|
A jak obstál tento deck proti:
Jund – proti jundu je to většinou 50 na 50 máme výhodu v rušení jeho zákeřných zabíjení atd… ale Jund je prostě teď Top1. L Vyplatí se dát do hry Kor Firewalker a Flashfreeze. A hlavně si nenechat dát Blightning.
U/W control – Tady je to jasné máme velikou výhodu jelikož máme rušení na jeho Day of Judgmentatd…a když už začne vykládat kreatury, máme ve hře velkého pašíka na kterého už nemá sílu. Můžeme zůstat u klasické varianty.
Mystic – jeho síla je neskutečná, taky náš balík je v jiné cenové relaci .
Valakut- máme tu znova 50-50 když nám přijde na ruku Dispel nebo Flashfreeze tak ho přibrzdíme a pak je to na nás jak ho rychle ujezdíme. Hrát to hodně odzadu mít netaplý landy na counter. Jeho hlavní kouzlem je Harrow a na to je výborné hrát Dispel. Kor Firewalker nám přidá pár životů ale Valakut na něj funguje není to červené !!!
Turbo Fog- to samé jako u Valakutu jen hrajeme Negate.
Ally – zaleží na barevné kombinaci. Proti Mono W a Naey jsme pomalí ale proti ostatním verzím se nám hraje krásně.
Jednotlové karty:
Transcendent Master- nejlepší level upka která vyšla, za (1) si dáme 1 level. 6-12 nám vyroste na 6/6 Lifelink a už na 12+ z něj máme 9/9 pašíka J. Nejdůležitější karta ve hře pro tu udělejte vše aby se dostala na 12+ pak už ho pomalu nic nedokáže zníčit. Můžeme hrát i více kopii.
Venerated Teacher- na první pohled 2/2 a dává všem +2 level, si řeknete co to je, ale pozor. Do hry nám přijde creatura + 2levely ale ono to použít když máme ve hře Hedron-Field Purists nám ušetří 6 man J.
Kor Skyfisher – 2/3 Flying za 1W je výborné ale je tu ( mínus ) ale to nám vůbec v tomto případě nevadí, pomůže nám do comba. Když zahrajete kora musíte si vrátit pernament a v našem případě si většinou si vracíme Venerated Teacher.
Kabira Vindicator- asi nejslabší creatura kterou máme v balíku ale pokud jí dokážeme nalevlovat na 2-4 posílíme všechny ostatní creatury a to se vyplatí.
Spell Pierce- rušení noncreaturovýho spellu za U ale je tu jedno ( mínus ) a to pokud soupeř zaplatí 2 naše rušení se nevyhodnotí. Vyplatí se u nás hrát víc než Negate jelikož platíme za Level je pro nás lehčí si nechat jen jednu netaplou manu ( U )
Hyena Ambra- +1/+1, First Strike a Totem Armor ( když má creatura umřít tak zahodíme jen Auru.
Sejiri Refuge- land který nám dá U nebo W + 1 život ale přichazí do hry taplý
Celestial Colonnade– zase U nebo W ale za 5 man se zněj může stát 4/4 Flying a Vigilance do konce kola.Asi si říkáte proč vigilance když se zněj stává na konci kola zase land ale je to právě proto že ho můžete použít na land.
Glacial Fortress- dual land, když vlastníme Plains nebo Island tak nepřichazí do hry taplý.
Flashfreeze- Zeleno-červené rušení za 1U je fakt výborné proti Valakut nebo Naye.
Kor Firewalker- povinnost proti červené. Za zahraní červeného spellu dostaneme život a eště má protekci takže proti nejhranější creatuře současnosti bloodbraid elf výborné.
Karty na vylepšení:
Path to Exile - asi každý z nás zná níčení za jednu W a vlastník creatury si muže dát do hry basic Land. Občas není na zmar odkřídlovat naší creaturu abychom dostali do hry potřebný land.
Gideon Jura- Planeswalker za 3WW který nám pomůže při dobývaní protihráčovi obrany. Hlavně jeho 3.schopnost je výborná díky tomu nepřídeme o hodně creatur.
Jace, the Mind Scuptor – Planeswalker který nám díky jeho schopnostem pomůže do comba ( viz níže) a dokáže nám hru kontrolovat díky jeho 1.schopnosti. Bohužel cena na které se teď pohybuje je neskutečná za jednoho Jace si pořídíme Fun deck ( balíček pro zábavu.)
Idealní průběh hry: první 4 kola
Doufám že se vám můj první článek líbil,za chyby se omlouvám, jsem přeci jenom průmkař a více mi sedí matika než náš rodný jazyk.
Děkuji za vaše názory kladné ale i záporné, chybami se přeci jen člověk učí.
Na otázky a připomínky rád odpovím v diskuzi pod článkem či na emailu Hlina21@seznam.cz
By Hlína .
|
|
|
|
|
Komentáře |
Autor:
Aggrokumano @
středa 26. května 2010 0:37
|
Chtěl bych vidět, jak by toto uhrálo proti jundu alespoň jedinou hru :-)
|
|
|
Autor:
Hlina @
středa 26. května 2010 6:49
|
bavíme li se o stejné cenové relaci a nebo když tam dáme path a Juru tak to býva 40-60 proti klasické verzi. Máš pravdu 50-50 je přehnané ale hraje se proti jundu dobře máme levné rušení. A hlášky o jundu jsou jen přehnané, jund se dá porazit i fun deckem. zkus to a uvidíš.
|
|
|
Autor:
Mad Chick @
středa 26. května 2010 7:15
|
Tak já i docela věřím, že to občas jund porazit může. Třeba když přijdou 2 Spreading Seas a jundu nedojde Blightning, terminate a nebo jsou negovány :) Spíš si myslím, že to bude mít problém třeba s Borosem, který je proti tomuto decku výrazně rychlejší a navíc má poměrně dost ničení potvor.
|
|
|
Autor:
Aggrokumano @
středa 26. května 2010 12:55
|
To jsou jen pomluvy, že jund nevyhraje bez Elf into Blightning :-) Ještě bez Blightningu jsem uhrál 3:1 na FNM...
|
|
|
Autor:
Hlina @
středa 26. května 2010 14:28
|
Boros: má levné níčení ale zas mi máme uncommon a mužeme tam dát Into the Roil,a nejvíc nasere když mu vrátime geopedu po featchče. Jund jasně má tam každou kartu výbornou, ja hraju tento Level up ale mám tam 4x Path, Colonnadu, Studenta , Mastera a ted budu mít i Juru a proti Jundu je o vyrovnaný.
|
|
|
Autor:
GAME @
středa 26. května 2010 14:41
|
Supr, RFT balik. Konecne budu vedet co tam aspon na 90% hrat.
|
|
|
Autor:
Hlina @
sobota 29. května 2010 9:02
|
Joj jestli bys te schaněli tento balík mám do toho hodně karet a nechám je za rozumnou cenu např. Transcendent Master za 190,- Studenta za 90,- atd...
|
|
|
Autor:
Myth @
sobota 29. května 2010 17:19
|
Nechci tady teda moc čeřit vodu, ale tohleto mi prostě přijde jenom jako přístup "chci booster zdarma za každou cenu"...
Balíček sám mi přijde tak trošku splácaný z vody, chceš vlasntě být aggro, nebo control? Protože tam máš jak studenta, tak třeba ty puristy a rušení. Skyfishera taky víceméně nechápu, když už to tlačíš přes levelery, tak proč ne Knight of Cliffhaven, Skywatcher adept? Dispel je kapitola sama pro sebe. Ten deck jsi snad ani netestoval, jinak by tam už dávno nebyl. Co tím hodláš rušit? Blightning, Maelstrom Pulse, Day of Judgment, Martial Coup, Mind Spring, Gideon Jura, Jace, Elspeth, Garruk, eventuelně i Polymorph, samý ne-instanty...
Opravdu jsi ten deck testoval? 50-50 s jundem mi přijde trošku více přehnaný, to bych rád viděl. UW control taky, se tam oháníš rušením, ale Displem ani DoJ, ani Jaceho nezrušíš, a pak se budeš smutně dívat jak umíráš... Boros bych také neprohlásil za výhodný matchup, ten by těl stejně jako RDW, který tam není ani uvedený měl přejet dřív, než ti tvoji pašíci vůbec vyskáčou ven. Dál jsi tam z na vyšší úrovni hranejch decků neuvedl Nayu ani Polaymorph, a i tady máš hodně nevýhodný matchup, nehraješ jediný removal, ze tří unsummonů budeš rád, když uvidíš jeden. Z hraných decků máš jakousi rozumnou šanci snad jen proti vampírům a ani tam to nebude vypadat tak, že soupeř bude jenom pokládat země a koukat se jak ho ujíždíš viz to co jsi popisoval, to bys musel míchat jak bůhví kdo... S takovýmhle buildem snad nemůžeš moc uhrá ani na nějakým FNM...
Musím uznat, že mě docela překvapilo, když někdo, kdo na CMUS fóru opakovaně žebral o decky, že sám není schopen nic vymyslet tady teď radí ostatním. A bohužel jsem našel přesně to, co jsem očekával. Myslím, že než člověka pustí radit ostaním, měl by nejdříve předvést, že na to má.
Vím, že to nezní bůhví jak hezky, ale tohle je můj názor a stojím si za ním
|
|
|
Autor:
Hlina @
neděle 30. května 2010 15:30
|
hmmm, nako sem te nepochopil co tady šíříš? tak Student není jen Agrro karta, má i controlu svoje uplatnění. Dispel- jo chci tím rušit jen Instanty protože od rušení jičeho jiného je tam jinej Counter spell. například je jen sidebordu - Negate a tím je problém vyřešenej. 50-50 s jundem sem přehnal ale už jsem to psal nahoře :D. Skoušel jsi ten balík, asi ne tak mi tady netvrd že je uplně na hovno dá se sním hrát uplně nádherně, skus si to třeba na MWS. Nayu sem moc nepotkaval jen v klubu sem měl skoré 2:1 pro mě, pravda nebyl to uplně tento deck asi 5 karet jiných ale to moc nemění. A za další my sme spolu někdy hráli ? neznáš mě tak mě tady nepomluvej já to taky nedělám. A až si to vyskoušíš a trošku si to uprav dej si tam třeba Path ... a třeba Juru , abys byl na stejné cenové relaci jako ostatní tak pak mi sem napiš jak si hrozně dostával a jak je uplně na hovno. Díky
|
|
|
Autor:
Aggrokumano @
neděle 30. května 2010 17:14
|
Včera jsem proti tomu hrál na mws s WR kontrolem a přejel jsem ho 2:0, ani si neškrt...
|
|
|
Autor:
Sýček @
neděle 30. května 2010 17:22
|
Hlíno, mě se tvůj článek velice líbil. Ze začátku jak píšeš co nasidovat a jaký to má šance proti jednotlivým deckům je výborné a mnozí, co by chtěli psát pro začátečníky nebo spestřít vlastní článek, by se měli učit právě od tebe ''zemino'' :) Také tvůj optimistický styl psaní. BRAVO!
|
|
|
Autor:
Aggrokumano @
neděle 30. května 2010 17:48
|
Ale nesýčkuj :-), máš pravdu, že je to optimictické, ale zato to není vůbec realistické :-)
|
|
|
Autor:
Hlina @
neděle 30. května 2010 18:56
|
Jako je pravda že jsou přehnané ty duely ale dá se stím hrát uplně nádherně na FNM a jestli zde píšem pro začatečníky tak ty nebudou potkávat na turnajích pro začatečníky jund plné kráse a tuplem né Mystic a UW. ty potkají vetšinou na MSW. děkuji Síčku :-) Jen sem zde asi fakt zapoměl udat budeme-li hrát proti stejné cenové relaci budou takto ty duely vypadat :D
|
|
|
Musíte být přihlášen pro posílání komentářů. Přihlásit se můžete zde
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|