čtvrtek 18. dubna 2024
Všechny články Minimalizovat

Aktuální články | Kategorie | Hledat | Syndikace

úterý 16. srpna 2011
Dvojreport, aneb draft, an se vymkl kontrole a skoro vyhraný Game Day
Autor: Aggrokumano @ 17:42 :: 4977 Přečtení :: 4 Komentáře :: :: Standard, Limited, Reporty
 
1. FNM Draft
 
Po tom, co jsem na MČR zjistil, že drafty s M12 jsou docela zábavné, jsem se rozhodl, že jednou výjimečně vyrazím na FNM draft. V Jotunheimu zrovna v ten den padl rekord, když se na draft sešlo dvacet lidí. Muselo se tedy draftovat na dvou stolech po deseti lidech1.
 
V prvním boosteru otevřu jako réro Birds of Paradise, které shodou okolností sháním, ale jinak vybírám mezi Doom Bladem a Vampire Outcats. Po delší úvaze beru Vampíry, protože 4/4 lifelink dokáže zvrátit celou partii. Pak beru nějaké lítačky a vracení z hrobu a vidím to celkem svižné UBčko.
 
Ale co se nestalo, ve druhém boosteru otevřu Angelic Destiny. A jelikož tu není backdraft2, přijde mi škoda vzít přes to Skywinder Draka, takže si to sváčnu. A na druhý pick se mi poštěstila Belltower Sphinx, ze které mám radost. A pak už je to zase UB klasika. Jen mě trochu překvapil Gideon’s Lawkeeper, který přišel velmi pozdě (tedy ne, že by se mi hodil do decku).
 
Ve třetím boosteru, to byla opravdu „tragédie“, protože jsem otevřel Gideona, čímž se draft úplně vymkl kontrole. Nešlo to nevzít a tak jsem nucen skočit do trojbarvy, což dělám velmi nerad. Z bílé mi pak alespoň přijde Pacifismus. Když to pak rozložím na stůl, vypadá to hrozně .
Nakonec jsem k tomu přidal 6 plání, 6 swampů a 5 islandů (v základu byla jen jedna karta přes dvě modré). Ale zřejmě jsem měl z ****** kliku, protože colorscrew3 jsem neměl ani jednou.

 
Ještě ve zkratce rozeberu celý deck:
 
Merfolk Looter, Azure Mage – karetní výhoda
Chasm Drake, Skywinder Drake – slušní letci, často udělí soupeři pěkných pár damage
Devouring Swarm – průměrný letec, ale jeho abilita často pomůže udělit soupeři finální damage
Belltower Sphinx – skvělý obránce, na limited lze umlít soupeře daleko lehčeji, než na constructed, takže si pak soupeř rozmyslí, jestli bude útočit
Aether Adept – vrátí soupeřovu bytost, čímž ho o kolo zpomalí a taky může vracet naše bytosti očarované Pacifismem, nebo zničit nějaký token
Alluring Siren – takové skryté modré ničení bytostí
Onyx Mage – promění každou naši bytost v zabijáka
Vampire Outcasts – 4/4 lifelink, prostě parádní bijec
Gideon’s Lawkeeper – soupeřova nejsilnější bytost si nezaútočí/nebude blokovat a v kombinaci s Gideonem tak dokážu zničit libovolnou bytost
Gravedigger – karetní výhoda a soupeře kolikrát nepotěší, když si vrátíme bytost, které se pracně zbavoval
Disentomb – opět vracení potřebné bytosti
Pacifism – klasický removal
Angelic Destiny – z jakékoli bytosti udělá smrtící hrozbu pro soupeře (pěkný je s Outcasty, ale to jsem ani jednou nezahrál)
Gideon Jura – no comment…
 
Jako side posloužily Negate, Flashfreeze a nakonec i Master Thief
 
Jinak do původní dvojbarvy by ještě přišel Tormented Soul, Coral Merfolk a Rusted Sentinel (u toho si doteď nejsem jistý, jestli jsem ho neměl hrát místo Bloodrage Vampira)
 
1. Kolo – Tomáš Zahajský (Monowhite)

 
Tomáš je ještě začátečník a tak hraje trochu nepřesně a taky má v decku pár zbytečných karet, jako Mesa Enchantress, Divine Favor (ten by se ještě dal) či Demystify (pouze sidovka).
V první hře začínám a ze začátku získávám karetní výhodu Azure Magem a Merfolk Looterem. Jenže karetní výhoda není všechno, a když Tomáš equipuje Serra Angela botkami, tak se to začíná kazit.
Jenže to není všechno, jako třešničku na dortu na něj Tomáš dává ještě Spirit Mantle. Můžu sice ještě chvíli zdržovat Gideonem, jenže chci vyhrát a hrozí, že bychom tři hry nezvládli, tak to balím a jdeme na druhou .
 
Opět začínám, zkraje dávám Lootera, Azur Mage (to musí bejt) a Gideon’s Lawkeepera, prolížu se k několika lítačům, kteří dostávají Tomáše pod tlak a když za pár kol přijde i sám Gideon, už není o vítězi pochyb.
 
Třetí hru začínám svižně Phantasmal Bearem a tlačím na soupeře až do chvíle, kdy zahraje Crumbling Colossuse. Měním tedy plán a zkouším útočit vzduchem pomocí menšího a většího dráčka, jenže Tomáš dolízne Serra Angela. No nevadí, zkouším to rozjet ve velkém a dávám Gideona. Plán je, že Serra Angela chumpnu4 a pak začnu Tomáše sjíždět Gideonem. Jenže Tomáš hraje botky a k mé nevoli opět i Spirit Mantle (kde byl Pacifismus, kde byla nasidovaná Negačka?). Gideon tedy umírá a já se ocitám pod tlakem. Jenže Tomáš už nemá moc životů a tak útočím vším, co útočit může a jelikož mám Devouring Swarmy a Tomáš je přeci jen začátečník, tak se povede, že Swarm projde, já do něj všechno seknu a voalá, výhra 2:1
 
2. Kolo - Marek Pelc (Monogreen)

 
První hra s Márou měla zcela jednoznačný průběh, když mi ukázal Cudgel Trolla, Gladecover ScoutaTrollhidem, Lurking Crocodila, kterého nemůžu blokovat a nějaký ten Arachnus Web.
Druhá hra je krapet zajímavější, máme oba hodně bytostí, Mára opět nezklamal a zas mu přišel zas 1/1 šmrdlák s hexproofem i Trollhide a Cudgel Troll. Já mám ale Belltower Sphinx, která mě drží nad vodou. Vtipný moment byl, když byl Cudgel Troll fouknut myškou5, aby Sfingu zabil, ale já jsem si jí vrátil Gravediggerem a umlel jsem Márovi 8 karet. Nicméně musím neustále chumpovat Scouta s Trollhidem a tak mi postupně dojdou potvory a posléze i životy. Mára skončil s jednou kartou v knihovně…
 
3. Kolo – Tomáš „Lebeď“ Lebeda (BR Rogue)
 
Tomáš je znám svým neortodoxním přístupem při konstrukci decků. Při draftování seděl vedle mě, poslal jsem mu Spinner Arachnuse, Stingerfling Spidera a Flameblast Dragona, takový jsem já dobrák J. Nicméně ve třetím boosteru mi poslal dvakrát Arachnus Web, tak vím, že si pavouky nevzal.
Jak vyjde nakonec najevo, jeho deck obsahuje několik bomb a brutálních komb, mimo jiné kompletní kombo Crown of Empires, Scepter of Empires a Throne of Empires, i přesto má ale z prvních dvou kol dvě prohry (just kidding).
V první hře si dávám Azur Mage a oba Skywinger Draky. Tomáš odpovídá Korunou a Sceptrou. Já pak dávám Vampire Outcasty s bloodthristem a dráčka vylepšuju aurou. Tomáš se tváří, že to má na háku, ale neměl…
 
Do druhé hry jsem nasidoval Negačku a jako specialitku Master Thief. Nechám si trochu riskantně ruku jen se dvěma zeměmi (island a swamp) a třetí dolíznu až ve čtvrtém kole. Nutno dodat, že jsem ale ve třetím Tomášovi zkántroval Sceptru, čímž jsem mu překazil jeho kombo choutky a tak zřejmě přechází na landdestrukční plán a Smallpoxem a Tectonic Riftem mi ničí dvě země. Já ale promptně dolíznu další a vykládám malého a velkého dráčka. Jeden je neustále tapován Korunou a tak se rozhodnu ji ukradnout Master Thiefem, ale ten je nejprve zničen Sorin’s Thirstem a když si ho pak vrátím a zahraju znova, tak mi ho Tomáš ukradne Actem.
Lebeď nakonec zahraje Flameblast Dragona a prohlašuje, cituji: „Když tě nezabije drak, tak už nevím.“ No na draka jsem měl Pacifismus a pak jsem vyložil Gideona, takže už to bylo jednoduché.
 
4. Kolo – BR Aggro (bohužel nevím soupeřovo celé jméno, ale určitě to byl Jakub)

 
Kuba začíná první hru Arsonistou, takže tuším klasické BR aggro. Když pak ve třetím a čtvrtém kole dostanu dvěma Mind Roty, hra přestává být zajímavá. Nakonec mi přijde Gideon, který by zvládl stabilizovat situaci, ovšem dostávám do kebule Fireballem.
 
Jdeme tedy na druhou hru, siduju Flashfreeze a Negačku (ani jedno z toho mi samozřejmě nepřišlo). Počáteční vyrovnanou situaci rychle rozčísl kubův Fireball, který zničil mé dva letce. Mám sice i Belltower Sphinx, ale Kuba má Onyx Mage, takže se musím nechat projíždět Arsonistou i Devouring Swarmem. Moje problémy vyřeší Alluring Siren, ale to už je tu další velmi seriózní problém v podobě Grave Titana, na kterého sice mám Pacifismus, ale dva tokeni výrazně zvýšili soupeřův tlak. Už to se mnou vypadá hodně bledě, ale pak líznu Gideona a začínám ničit kubovy bytosti. Jenže Kuba má Incinerate a na to jsem krátký. Na vrchu knihovny jsem měl Vampire Outcasty, což je dvojnásobná škoda, se Sfingou bych zvládnul aktivovat bloodthrist…
 
Nakonec jsem ale spokojený, protože balík stejně asi na víc neměl a pěknými mýthiky jsem si spravil chuť. A nakonec se ke mně vrátili i Birds of Paradise, které jsem za něco vyměnil…
 
2. Game Day

 
Hned další den byl na programu Game Day, což je můj oblíbený turnaj, jednak proto, že mám rád standard a taky proto, že za relativně nízké vstupné se tu dají vyhrát pěkné promo karty a hodně boosterů .
Už tradičně tu nebylo tolik lidí, jako na FNM, holt sobota dopoledne asi lidem tolik nevyhovuje. Nakonec se nás sešlo třináct a budeme hrát pět kol bez top4.
 
Jelikož jsem chtěl uhrát co nejlepší výsledek, tak jsem si vzal Valakut. Zvolil jsem trochu odlišnou verzi od těch, které se poslední dobou hrají. Už jsem ji popisoval na cmusu, ale pro ty, co to nečetli, sem ten rozbor dám znovu…
 
Nejprve decklist (oproti původní verzi jsem ubral jednoho Urabraska a nahradil ho druhým Slimáčkem):
 
12 Mountain
5 Forest
 
 
 
Sideoboard:
 
 
Hraju 27 zemí, což je podle mě akorát. Zkoušel jsem 28, přičemž jsem hrál 6 Expanzí, ale prostě to hrozně zpomalovalo. Raging Ravine je sice cíl pro Tectonic Edge, ale přijde mi lepší, než šestý Forest a čas od času pomůže vyhrát hru (Titánem ji tedy nehledám, prostě když přijde, tak přijde). Pak hraju dvě fečky, kvůli Kobrám. Dříve jsem hrál dvě fečky na zelenou, teď to hraju 1:1, protože v late gamu je forest na dvě věci...
 
Co se týče bytostí, Primeval Titan je bez komentáře, Inferno Titán je dobrý proti Squadron Hawkům a Vampírům a když zrovna soupeř nemá nic na stole, tak ho díky "dračímu dechu" dokáže zabít na jeden úder. Urabrask dává titánům haste, a křivka T4 Urabrask, T5 Titán je prostě paráda. Solemn Simulacrum je manová fixace a karetní výhoda, ale přece jenom stojí čtyři many a tak jsou tři ideální počet. Oracle of Mull Daya nás urychlí, pokud máme na ruce víc zemí a pak je to karení výhoda proti kontrolu.
Asi nejkontroverznější bytost v decku je Lotus Cobra. Lidi jí tam nehrají a argumentují to velkým množstvím zabíjení ve všech decích. Ovšem realita je taková, že jediný deck, proti kterému se kobry nevyplatí, je fritka. Ostatní decky hrají hlavně Dismember, který zabije i Battlement, takže to vychází nastejno, ale kobry při ultimátním draw umožňují zahrát T3 Titána (T2 kobra, T3 další kobra, fečka, Explore, další fečka a titán), což se se zídkama nikdy nepovede. Navíc proti fritce stejně nechceme se zídkou blokovat, abychom si nenaběhli do blesku.
I tak jsem tu jednu zídku ponechal, protože se dá v nouzi (Rozumějte v situaci, kdy mám pěti zemí, v ruce titána a zenith, ale nemám šestou zem. Stává se to častěji, než byste řekli.) najít Zenithem. Stejně tak fungují Ptáčci.
Poslední bytost, která spadá do „Zenith toolboxu“ je Slimáček, který zniční Oblivion Ring, Birthing Pod, či bílou Leylinu. Nehraju Avengera, protože za dobu, co ho hraji, si nepamatuju, že by mi kdy pomohl k výhře. Když můžu, tak Zenithem stejně najdu titána.
 
Zbytek decku jsou ramp spelly. Rampáč a Explore jsou klasika a ačkoli hraju Kobry, tak jsem se rozhodl místo Harrow zařadit Cultivate. Harrow se kolikrát bojím zahrát, kvůli soupeřovu Mana Leaku. A kolikrát taky musím zbytečně seknout Mountain. Cultivate je de facto karetní výhoda (dvě karty za jednu) a v late game je jedno, jestli si líznu Harrow, nebo Cultivate.
Pak je tu Zenith, jehož funkci už jsem probral u bytostí. A jelikož rád hraju 61 karet, tak se mi do decku vešel ještě jeden Bolt. Ten může zmást soupeře, protože ve chvíli, kdy ho zahrajeme, si bude pravděpodobně myslet, že hrajeme celý playset6.
 
Teď něco k matchupům (testoval jsem víceméně jen s tier7 decky):
 
UWčko - takový středně obtížný matchup, první hru by se nám mělo povést protlačit Titána, do druhé bude mít Leylinu a Flashfreezy. Na Leylinu máme Slimáčka a kántrování obchází Revenge (postrach pro všechny kontroly) a Thrun
 
Side: + 1 Thrun, + 1 Revenge, - 1 Lightning Bolt, - 1 Inferno Titan
 
Caw-Blade - možná mi to nebudete věřit, ale v testingu mi to přišlo jako skoro nejlehčí matchup. Většinou ani nehrají leylinu. Sice nám vadí meč, ale i tak bychom měli být rychlejší. Squadron Hawky navíc úplně zesměšní Inferno Titan. Problém by mohl nastat, pokud by hráli UG meč, který nám hodně vadí, ale ten se takřka nehraje
 
Side: + 1 Thrun, + 1 Revenge, - 1 Lightning Bolt, - 1 Solemn Simulacrum
 
UBčko - jeden z nejhorších matchupů, oproti UWčku mají discard, kterým nás zpomalí a po sidu nás zdiskreditují Memoricidou. Pokud jim to přijde ideálně, tak jsme prakticky bez šance. I když po sidu to trochu vylepší Thrun a Revenge
 
Side je stejný, jako na UWčko
 
Fritka - poměrně jednoduchý matchup, první hru většinou prohrajeme, ale po sidu máme Slagstormy, Balothy a Thruna
 
Side: + 4 Slagstorm, + 2 Obstinate Baloth, + 1 Thrun, -4 Lotus Cobra, -1 Birds of Paradise, - 2 Inferno Titan (když na něj dostaneme Actem, tak jsme dojeli)
 
Tempered Steel - další velmi špatný matchup, a to i přes mohutné sidování. V první hře jsou vždycky rychlejší, další hry jsou taková ruská ruleta. Navíc se i těžko odsidovává a svým sideboardováním si tady nejsem stoprocentně jistý
 
Side: + 4 Slagstorm, + 3 Creeping Corrosion, - 4 Lotus Cobra, - 3 Solemn Simulacrum
 
Splinter Twin - co si budeme nalhávat, toto je naprosto tragický matchup, první hra se dá vyhrát, jen když to soupeři přijde opravdu hodně špatně. Po sidu se musíme spoléhat na Combusty a je třeba si stále nechávat dvě volné many. Oni navíc nasidujou Mutagenic Growth, na což nemáme odpověď
 
Side: + 4 Combust, - 3 Solemn Simulacrum, -1 Lightning Bolt
 
Asi jste poznali, že side je koncipován pro velké turnaje typu Cmus Sixtour. U nás v Liberci jsem nečekal žádný Splinter Twin, jen jeden Tempered Steel, ale zato hodně fritek a UWček. Side jsem měl následovný:
 
3× Slagstorm
1× Pyroclasm (čtvrtý Slagstorm jsem doma nenašel…)
3× Obstinate Baloth
1× Thrun, the Last Troll
1× Gaea’s Revenge
 
Kdybych šel na turnaj znovu, tak bych vyměnil Trapy za libovolné kradení (Act of Treason bych doma určitě našel), ale to předbíhám…
 
1. Kolo – Luděk Pytloun (Monoblack)

 
Hned do prvního kola dostávám dlouholetého vůdce libereckého magicu, Luďka Pytlouna. A jelikož Luděk poslední dobou hraje jen sporadicky, tak vůbec netuším, co by mohl hrát.
Nechávám ruku s Kobrou a Inferno Titánem, ale bez Primeval Titána. Luděk začíná Swampem a druhé kolo dává Everflowing Chalici – jsem zmaten J. Ve čtvrtém kole dávám Inferno Titána, ale Luděk má Phyrexian Obliteratora, což je pro Valakut jedna z nejhorších karet. Další kolo sežere titána Gatekeeper, začne mne jezdit Obliterator a moje trápení je ukončeno Corruptem do hlavy.
 
Do druhé hry siduju jen Thruna místo Boltu. Nechávám zase ruku bez big bosse, ale zato s Kobrou a dvěma Inferno Titány. První významnější play je Luďkův Solemn a pak můj Inferňák. Říkám si, že po vyložení druhého to bude pohodička, ale co se nestalo, Luděk má opět Obliteratora a posléze tvrdí muziku Wurmcoil Enginem. Pokud rychle nedolíznu Titána, asi to bude velmi jednoznačná záležitost. Titána nelíznu, ale přišel aspoň Urabrask. Po delším přemýšlení se odhodlám a pošlu všechno do útoku. Titány chybně (což mi až po hře řekli přísedící) sejmu Obliteratora (měl jsem raději zabít Enginu) a musím seknout větší část mé armády. Luděk pak vykládá nějakou další voňavku (už si to ani pořádně nepamatuju, asi jsem dostal do hlavy Vengeancí) a jelikož titána nelíznu, tak prohrávám. Když se na to dívám takhle s odstupem, asi jsem měl prostě seknout země. A hlavně tady chyběly ty Acty v sidu.
 
No co, taktická prohra na začátek, aspoň budu mít lehčího soupeře do druhého kola…
 
2. Kolo – Petr Gabriel (White Weenie)

 
S Petrem jsem snad ještě nikdy nehrál a tak i tady je mi soupeřův deck velkou neznámou. Začátek Signal Pest, Accorder Paladin a Mirran Crusader mi to ale plně objasní. Já si ale nechal ruku s Kobrou, Zenithem a Inferno Titánem. Kobra chumpnula Paladina, Inferno Titan (ač poté zneškodněný) zabil zbytek a pak na stůl přišel Primeval Titan a bylo víceméně hotovo.
 
Na druhou hru siduju Slagstormy a Pyroclasmu. A v úvodní ruce vidím nejen Slagstormu, ale i Titána a Zenith. Petr má explozivní začátek (něco jako jako dva Signal Pesti, Paladin, Crusader), ale potom, co mu to spláchne Slagstorm už má hra jednoznačný průběh – Titán, Zenith a při útoku za 24 do hlavy.
 
Pak dáváme ještě jednu jen tak for fun („Přece ti ty titáni nemůžou pořád chodit.“), ale zase mi přišli dva a bylo to hodně rychlé…
 
3. Kolo – Zbyšek Panchartek (Caw-Blade)

 
Jak už jsem předeslal, dle testingu na MWS se Caw-Blade jevil jako pohodový matchup. I když den předtím jsme se Zbyškem testovali a 2:1 mě porazil.
Nicméně poté, co vidím na úvodní ruce Kobru, Solemna a dva Zenithy si celkem věřím. Mezitím si dolíznu dalšího titána a hned ho tam ve čtvrtém kole zkouším, ale Zbyšek měl dle očekávání Mana Leak. Taky už mě pár kol jezdí golemem od Blade Splicera a pak jde na stůl Gideon, asi bych měl přitlačit na pilu.
Zkouším tedy první ze zenithů, který už projde. Titán najde dva Valakuty a celkem už mám ve hře tři aktivní. Vykládám Mountain a po dlouhém rozmýšlení dávám Zbyškovi 9 do hlavy.
Zbyšek ve svém kole urputně přemýšlí. Pak říká, že mu to o manu nevychází, ničí mi jeden Valakut Tectonic Edgem, na titána mi dá Ring a zahraje Jace. Poté začíná přemýšlet, jak zaútočit a jak použít Gideona, tak mu radši ukazuju, že mám druhý Zenith, aby se hra zbytečně neprotahovala…
 
Siduju Trapy, Thruna a Revenge. Nechávám ruku s Titánem, Revengí a Kobrou. A přišlo to ďábelsky, T2 Kobra, T3 fečka, Cultivate a Explore a rázem mám k dispozici sedm man ve čtvrtém kole. Zbyšek mezitím pořád Preordainuje, nespokojeně kroutí hlavou, ale stále si nechává dvě volné many na kántr, takže Revenge v mém kole ho dost překvapí (zajímavá konstrukční poznámka, kdybych hrál místo Cultivate Harrow, Revenge bych nezahrál, jelikož bych měl o zem míň). V dalším kole si dá Nexus, aby mohl chumpnout Revenge, a tak mu ho zkouším zničit Slimákem, za což si vysloužím Flashfreeze. Nexus tedy chumpuje, ale Revenge je i nadále velká hrozba, a tak následuje Day of Judgment. To ale znamená, že Titán má volnou cestu a já mám dva aktivní Valakuty. Zbyšek ve svém kole Preordainuje, chvílí přemýšlí, a pak mi podá ruku. Poté ukazuje, že si lízl všechny tři nasidované Leyliny, které ale nemohl zahrát.
 
4. Kolo - Petr „Pan učitel“ Flégr (Caw-Blade a místy monopoison )

 
Pan učitel hází na dvacetistěnce pětku a stěžuje si, že si dneska prostě nezačne, ale já jsem jiného názoru a házím dvojku. Pan učitel mulliganuje a nechává si opravdu exkluzivní ruku. Vůbec ho nezajímá, co dělám a v klidu si hraje to svoje – T1 Inmoth Nexus, T2 Inkmoth Nexus, T3 Tectonic Edge, T4 Tectonic Edge J. Já si mezitím dávám titána, na druhé straně se konečně ukáže land produkující barevnou manu a v mém mi před útokem vrací Titána Into the Roilem, takže mi nezbude nic jiného, než ho zahrát znova, ale Pan učitel už to radši balí.
 
Druhou hru Pan učitel opět zahajuje mulliganem on play a pořád se tváři nespokojeně, i přesto, že začíná s Leylinou ve hře. Zezačátku mi kántruje Rampáč a Cultivate (podle mě vcelku zbytečně), ale já mám zemí dost a navíc si dávám Solemna. Pak mě trošku postraší Gideonem, ale já dávám v dalších dvou kolech dva titány a když už nemá žádné karty na ruce, vím, že Zenith pro Slimáčka má volnou cestu a navíc mi přišel další titán. To opravdu nebyla těsná hra…
 
5. Kolo – Petr „Koumák“ Kadavý (Grand Architect)

 
Ačkoli oba víme, že je to pro Architecta hodně špatný matchup, tak Koumák už dnes jeden Valakut porazil (i když mu pomohlo manascrew soupeře a pár Spreading Seasů), takže možné je opravdu všechno.
V první hře to nechávám bez kobry, ale s titánem. Koumák začíná Thrummingbirdem, Kalichem a Sea Gate Oraclem, na ptáčka alespoň dolíznu Bolt. Pak dává Treasure Mage a já si najednou uvědomuji, že tam hraje Mindslaver a já mám na ruce titána. Už několikrát jsem slyšel o tom, jak takovéhle decky zabíjejí Valakut právě Mindslaverem. Jenže Koumák našel Wurmcoil Engina a tak to titán zvládnul.
 
Siduju Claimy a navíc i dva Slagstormy, které si poradí s Architectem a ostatní drobotinou. Bohužel, Koumák mulliganuje až do čtyř a nechává to bez země. Nakonec mu dojdou tak akorát, aby mi Claspem zabil Kobru, čímž zůstanu na jedné zelené maně s titánem v ruce. Hraju ale Oracla a v dalším kole dávám Solemna a poté, co mi to Koumák sejme tak, že můžu ještě v tomtéž kole zahrát Titána, to balí se slovy: „Už se na to nemůžu dívat.“
 
Máme tak dost času na sledování zápasu o potenciálního celkového vítěze mezi Pavlem Tvrzníkem (UW kontrol, toho času 3:0:1) a Markem Pelcem (Fritka, 3:1:0). V první hře vítězí Pavel, ale v dalších dvou předvádí Mára godlike draw (opening hand vždy se dvěma Guidami, Lavamancerem a Dismemberem a jako první kartu si vždy líznul Teetering Peaksy) a zápas otáčí. Jenže prohrál s pilotem další fritky (resp. Kuldotha Redu), Honzou Hrudkou, který má nakonec taky 4:1 a tak ví, že vyhrát nemůže. Pořád ale můžu vyhrát i já.
 
Vyhlašování vítězů je tedy napínavé jako kšandy a když mé jméno zazní na třetím místě, že jasné, že vítězem se stal Honza Hrudka, k čemuž mu gratuluji.
 
Co říci závěrem… Snad jen, že turnaj se opravdu vydařil, a i na FNM konečně začali chodit noví hráči, což je paráda. Navíc standard je teď zábavný, jako už dlouho nebyl. Takže hrajte, než nám to odrotuje
 
Kumano

******************
 
Poznámky pod čarou:
 
1. Ideálně se draftuje v osmi u každého stolu
 
2. Backdraft znamená, že po skončení draftu se na stůl rozloží réra a případně cenná účka a ty se rozdraftují v pořadí, v jaké hráči skončili v samotném draftu. Zamezí se tak tomu, že musíte „sváčnout“ drahou kartu na úkor kvality vašeho decku
 
3. Stav kdy máte země produkující jinou manu, než je barva karet, které máte v ruce
 
4. Chump block, nebo chumpování je když blokoujete nějakou soupeřovu bytost ačkoli víte, že ji nezabijete a vaše bytost umře
 
5. Kouzlům, co posilují bytost o +X/+X se říká myšky podle Giant Growthu, který vycházel už od prvních edic a na obrázku měl myš J
 
6. Na normálních turnajích ve formátu constructed se smí kromě nonbasic landů hrát každá karta nanejvýš čtyřikrát. Playset tedy znamená, že danou kartu hrajeme čtyřikrát
 
7. Tier decky = nejlepší decky na daném formátu
Komentáře
Autor: James Lebka @ úterý 16. srpna 2011 21:56
Zajímavý reportík. Jen bych u té draftové části víc zvýraznil, které karty byly lepší a které nikoli. Začátečníkům to dá lepší informace o relativní síle karet...

Poznámka k tvým poznámkám pod čarou: Mana-screw je obecný pojem, že nemáš země. Když ti chybí mana konkrétní barvy, je to color-screw

Autor: Aggrokumano @ středa 17. srpna 2011 0:03
To colorscrew jsem opravil, tamto je zajímavý námět do budoucna...

Autor: Elden43 @ středa 17. srpna 2011 9:21
Moc hezky napsany report. Osobne miluju tyhle debaty nad zmenou jedne nebo dvou karet v balicku, aby byl memu srdci co nejblizsi (napriklad hrani 61. karty nebo single blesku). Vetsinou nad takovyma malyma zmenama stravim vetsinu casu konstrukce baliku:-)

A rozhodne souhlasim s tim, ze standard je (po banech) hodne pestry a zajimavy. Mozna dokonce nejlepsi, co jsem zatim zazil. Nic neni prehnane dominantni (jund, UW, valakut, caw-go), zadna karta neni must-have (jace, mystik). Pomerne zdrave prostredi:-)

Autor: Ugruk @ čtvrtek 25. srpna 2011 18:33
Tomáš Zahajský (1 kolo) pokud je to člověk tak okolo 30 let, tak to je můj starý přítel z jiné karetní hry, pokud by jste ho někdo viděl, požádejte ho o nějaký kontakt a pošlete mi ho na mail ugruk (zav) centrum.cz DÍKY moc :)

Musíte být přihlášen pro posílání komentářů. Přihlásit se můžete zde
Vytiskout  
Reklama Minimalizovat
Vytiskout  
© 2017 Magic-Guru.cz Informacni server pro zacinajici hrace karetni hry Magic the Gathering (Magic, MTG) Podmínky používáníProhlášení o soukromí