čtvrtek 28. března 2024
Všechny články Minimalizovat

Aktuální články | Kategorie | Hledat | Syndikace

čtvrtek 20. října 2011
Recenze Innistrad Intro Pack: Eldritch Onslaught
Autor: AdamF @ 18:25 :: 3853 Přečtení :: 1 Komentáře :: :: Standard, Novinky, Tvorba balíků, Recenze
 

Intro Packy jsou většinou určené pro začínající nebo mírně pokročilé hráče, obsahují šedesáti karetní balíček a doplňkový balíček obsahující patnáct náhodných karet, tzv. booster pack. Jako první Intro Pack jsem vám napsal o bílomodrých Přízračných legiích, druhý článek rozebíral červenočerný Krvavý karneval a třetí zelenobílý Odraž temnotu. Zatímco předchozí Intro Packy byly zaměřené na sílu svých bytostí, čtvrtý modročervený Intro Pack pojmenovaný Útok nadpřirozena je založený na něčem zcela jiném – na kartách se schopností flashback, kvůli kterým se částěčně odemílá. Všechny karty si nyní představíme, podívejte se na decklist:


Eldritch Onslaught Wizards of the Coast
Main Deck Sideboard
3 Deranged Assistant
2 Merfolk Mesmerist
2 Armored Skaab
2 Fortress Crab
1 Pitchburn Devils
2 Murder of Crows
1 Sturmgeist
1 Scourge of Geier Reach
1 Charmbreaker Devils
1 Ghoulcaller’s Bell
3 Dream Twist
2 Silent Departure
1 Geistflame
1 Cellar Door
2 Think Twice
2 Desperate Ravings
1 Harvest Pyre
2 Curse of the Bloody Tome
2 Burning Vengeance
1 Rolling Temblor
2 Grasp of Phantoms
1 Into the Maw of Hell
13 Island
11 Mountain
 

Jako první si představíme bytosti a že jich není mnoho – pouhých 15 karet!

Začneme kartou Armored Skaab, který je v balíčku ve dvou kopiích. Jedná se o 1/4 za 2U, které vám při příchodu do hry odemele čtyři karty (odemel jednu kartu je výraz pro polož vrchní kartu své knihovny do svého hřbitova). Možná si říkáte, k čemu to je dobré, proč bych se měl chtít odemlít (když nemáte v knihovně žádnou kartu a máte si líznout kartu, prohráváte hru). Malé varování hned na začátek: ano, tento Intro Pack se skutečně chce částečně odemlít – protože když si odemelete to, co chcete, je to jako kdybyste si onu kartu lízli. Pro tento balíček není hřbitov konečnou stanicí.


Jedním z důvodu, proč si chcete část karet odemlít, je i vzácná karta Charmbreaker Devils. Tato 4/4 za 5R do Magicu přináší novinku a tou je typ bytosti Devil. Charbreaker Devils vám každé kolo vrátí na ruku náhodný instant nebo sorcery z vašeho hřbitova. A co je ještě lepší, za každý instant a sorcery, který zahrajete se Charmbreaker Devils posilní o +4/+0, takže pokud zahrajete například dva instanty, Charmbreaker Devils budou moct útočit za 12 zranění!


I modrá barva dostala manového urychlovače, 1/1 za 1U, která vám přidá do manapoolu jednu bezbarvou manu a navíc vám odemele jednu kartu – a proto aktivujte jeho schopnost i tehdy, když žádnou manu nepotřebujete. Deranged Assistant je v balíčku obsažen ve třech kopiích.


Abyste mohli chystat své zkázonosné dílo a nemuseli se bát soupeřových útoků, obsahuje balíček velké množství pozemních blokerů. Jedním z nich je i Fortress Crab, vanilková 1/6 bytost za 3U, která se svou obranou zastaví většinu bytostí. Tohoto krabíka zde najdete ve dvou kopiích.


Další bytostí podporující vaši strategii odemletí sebe sama je Merfolk Mesmerist, 1/2 bytost za 1U, která za U a tapnutí odemele dvě karty z knihovny cílového hráče. Pravdou ale zůstává, že takovéto odemílání je většinou příliš pomalé. Merfolk Mesmerist najdete v Intro Packu ve dvou kusech.


Ve dvou kopiích zde najdete kartu, kterou známe už téměř 4 měsíce – je jí Murder of Crows. 4/4 letec za 3UU je průměrný základ a pokud k tomu přidáte zajímavou schopnost, kterou je, že kdykoliv zemře jiná bytost, můžete líznout kartu a poté zahodit kartu, máte uncommon kartu, jak má být. Prolízávání je dobré i když často zahození karty zamrzí, ale musíte si uvědomit, že některé karty chcete dostat do hřbitova – a právě proto je zde Murder of Crows tak dobrou kartou.


Zajímavým kouskem je i Pitchburn Devils, 3/3 bytost za 4R, která při své smrti provede efekt Lightning Boltu – to znamená, že udělí 3 zranění do cílové bytosti nebo hráče. Nejedná se o špatnou kartu, ale za pět man si můžete dovolit lepší kousky. Tento Devil je obsažen v jedné kopii.


Předposlední bytostí v Intro Packu je karta Scourge of Geier Reach, 3/3 bytost za 3RR bez keywordových schopností, jejíž síla a odolnost jsou o +1/+1 vyšší za každou bytost kontrolovanou vašimi oponenty – její schopnost tak bude nejvýraznější proti tokenovacím strategiím.


Poslední bytostí je vzácný foilový Sturmgeist, létající X/X za 3UU, kde X je rovno počtu karet na vaší ruce. Spousta karet ve vašem Intro Packu vám dovolí lízat si karty a další hromadu karet v Intro Packu budete hrát ze svého hřbitova, takže na ruce by jste nějaké karty měli mít vždycky. Samotný Sturmgeist podporuje tuto strategii: kdykoliv udělí bojové zranění protihráči, líznete si kartu a tím ho posilníte.


A tím by končila část popisující bytosti. Důležitější částí Intro Packu jsou totiž nebytostní kouzla, kterých je zde neuvěřitelných 21! Pojďme si je všechny představit:


Klíčovou kartou Intro Packu je Burning Vengeance a proto je tady ve dvou kopiích. Jedná se o červený enchantment za 2R, který říká, že kdykoliv zahrajete kouzlo ze svého hřbitovo, Burning Vengeance udělí 2 zranění do cílové bytosti nebo hráče. Tím pádem zahrajete kouzlo a ještě k němu dostanete efekt karty Shock gratis, což soupeře určitě nepotěší. A teď si představte, že máte na stole dvě Burning Vengeance.


V Intro Packu najdete v jedné kopii i artefakt Cellar Door, který vyložíte za 2 many a za 3 a tapnutí můžete aktivovat jeho schopnost. Cellar Door jsou důkazem, že odemlít se dá i ze spodku knihovny, protože přesně to aktivační schopnost Cellar Door umí – cílový hráč odemele kartu ze spodku své knihovny. Pokud je tato karta bytost, položíte si do hry 2/2 černý token bytosti s typem Zombie. Otázkou je, zda se Cellar Door vyplatí hrát – v Intro Packu je jen patnáct bytostí, a všechny jsou asi lepší než nějaká 2/2 Zombie. Ale je pravda, že si do hřbitova můžete vtáhnout tu správnou kartu.


Následující enchantment po vás vyžaduje něco, co byste asi nikdy nečekali – chce, abyste prokleli sami sebe. Zní vám to zvláštně? Curse of the Bloody Tome je totiž novinka ze série enchantmentů aur, které očarovávají hráče. Curse of the Bloody Tome říká, že na začátku svého upkeepu očarovaný hráč odemele dvě karty – normálně by jste ji zahráli na soupeře, jenže vy chcete dostat svoje karty do hřbitova, abyste je mohli zahrát odsud. Zároveň se nechcete odemlít úplně a dvě karty za kolo je dobrá rychlost. Tuto kletbu zde najdete ve dvou kopiích.

Do této chvíle možná zcela nechápete konstrukci celého Intro Packu – proč dávat své karty do hřbitova, proč se odemílat? Odpověď je jasná: flashback. Tato mechanika se po dlouhé době vrací zpět, protože každý novější edice „oprašuje“ starší mechaniku (Zendikar dal novou podobu schopnosti kicker, Magic 2011 návrátil mechaniku scry, v Scars of Mirrodin se objevil imprint a v Magicu 2012 se navrátil bloodthirst). Innistradským navrátilcem je zmíněný flashback, což znamená, že po zahrání instantu nebo sorcery se schopností flashback si tuto kartu můžete zahrát znovu za daný flashback cost. První takovou kartou je Desperate Ravings, instant za 1R, díky kterému si líznete dvě karty a jednu zahodíte a pak si můžete Desperate Ravings zahrát znovu za flashback cost 2U (ano, flashback cost může být jiné barvy než karta samotná). Pozor, flashback cost není manacost, takže karta je stále červená, ačkoliv jste použili modrou manu na její zaplacení. Co se týče karty samotné, jedná se o pěkný efekt, dvě karty na ruku a jednu do hřbitova... ještě, že je tady Desperate Ravings ve dvou kopiích.

 

A hned si představíme další kartu s flashback, která je tady rovnou ve třech kopiích – jedná se o jednomanový modrý instant Dream Twist, který cílovému hráči odemele tři karty. Nejlépe si jej zahrát v prvním kole a hned v druhém kole si jej můžete zahrát za flashback cost 1U – tím pádem si jediným Dream Twist odemelete šest karet, což je celá desetina Intro Packu. Dream Twist máte k dispozici třikrát, takže vám odemele celkem 18 karet - a to už je znát.

 

Kouzelný zvonek vyvolávače duchů je zde téměř navíc – jedná se o artefakt za jedinou manu, který všem hráčům odemele jednu kartu. Ghoulcaller's Bell by tedy měl vždy pomoci vám a trochu uškodit soupeři, jenže tento způsob odemílání je poměrně pomalý a máte zde mnohem lepší možnosti, jak trochu poodemlít knihovnu. Ghoulcaller's Bell se v Intro Packu nachází v jedné kopii.

 

Pojďme se radši podívat na další kartu z flashback – je jí Grasp of Phantoms, modré sorcery za 3U, které říká: Polož cílovou bytost na vrchol knihovny jejícho vlastníka. Další částí karty je flashback cost, kterým je 7U. A tím vyvstává otázka: chci platit 8 man za zbavení se jedné bytosti? A odpověď zní: ano. Karty z flashback totiž většinou zahrajete dvakrát, a umožní vám tak získat to, co při hraní tohoto Intro Packu potřebujete nejvíce: čas. Navíc vrácením bytosti na vršek knihovny soupeři nejen odstraníte bytost, ale i zpomalíte přísun karet. Grasp of Phantoms zde najdete ve dvou kopiích.


Následující karta sice nemá flashback, ale hřbitov pro ní bude také velmi důležitý – jedná se o kartu Harvest Pyre. Tento instant za 1R požaduje dodatečnou cenu a to vypovězení X karet z vašeho hřbitova, a poté udělí X zranění do cílové bytosti. Touto kartou se tedy zbavíte odemletých zemí, zemřelých bytostí... jen karty s flashback určitě nevypovídejte. Harvest Pyre je zde v jediné kopii.


V Innistrad má číslice 13 zvláštní význam – toto pověstné nešťastné číslo se objevuje na několika kartách a jednou z nich je i červené sorcery Into the Maw of Hell, sorcery s cenovkou 4RR, které zničí cílovou zemi a udělí 13 zranění cílové bytosti. Šíleně silné kouzlo s šíleně náročným mana costem – v Intro Packu je jen v jedné kopii.


Poslední tři karty, které jsou součástí Intro Packu, mají společnou jednu věc – připravte se na nával flashback karet! Jako první se představí Rolling Temblor, sorcery za 2R, které udělí 2 zranění do všech bytostí bez flying. Z hřbitova si jej můžete zahrát za flashback cost 4RR. Jde o celkem slušný efekt, ale pokud bude soupeř hrát poletuchy, nahraďte jej něčím ze sideboardu.

Karty s flashback jsou velmi zajímavé: někdy je jejich flashback cost identický s mana costem, někdy je levnější než mana cost, někdy je potřeba zaplatit životy, někdy je flashback cost jiné barvy než mana cost a velmi často je flashback cost výrazně dražší než mana cost. Poslední zmíněné platí pro kartu Silent Departure, sorcery za pouhé U, kterým vrátíte cílovou bytost na ruku svého vlastníka. Její flashback cost je neuvěřitelných 4U. Silent Departure je zde ve dvou kopiích.

A poslední kartou, která je zde ve dvou kopiích, je slavný reprint z Time Spiral, který dostal zbrusu nový obrázek – jedná se o Think Twice, instant za 1U, který vám dovolí líznout kartu. Z hřbitova si jej můžete zahrát za 2U. Think Twice si místo na turnajové scéně v době Time Spiral našel, což je patrně důvod, proč byl reprintován. Je otázkou, zda si najdete místo na turnajové scéně i dnes.

Manová základna obsahuje 13 Islandů a 11 Mountains.


Nyní se pojďme podívat na mnou navrhované vylepšení. Intro Packy jsou výzva k vylepšení, některé z nich se upravují velmi snadno, některé zase těžce. Předchozí Intro Packy byly založeny na určitém typu bytosti (Spirit, Vampire, Human), mechanika flashback je mechanika těžce hratelná a chápatelná, a řekl bych, že tento Intro Pack není určen pro úplné nováčky, protože strategii s flashback jsou tak jiné od všech ostatních. Tím pádem by noví hráči mohli smysl a strategii hry pochopit úplně jinak, než jaká je doopravdy.


Jedna karta se do tohoto Intro Packu hodí úplně skvěle a tou kartou je Jace, Memory Adept. Toho jsem se rozhodl ale do Intro Packu necpat, protože jsem psal, že navrhovaná zlepšení budou finančně nenáročná. Kdybyste ale chtěli zainvestovat více, Jace je jasnou volbou.

Druhou kartou, která se sem skvěle hodí, ale kvůli ceně nebyla zahrnuta, je Skaab Ruinator – skutečně skvělá potvůrka, kterou byste díky odemílání mohli zahrát velmi brzy.

Ale nyní se už opravdu pojďme podívat na karty, které doplnily konstrukci Intro Packu:

Záměr Intro Packu doplní Laboratory Maniac. Hra se dá vyhrát několika způsoby: a) jeden z hráčů má 0 nebo méně životů, b) jeden z hráčů má 10 jedových žetonů, c) karta jednomu hráči oznámí, že vyhrál či prohrál, a za d) oponent si má líznout kartu, ale má prázdnou knihovnu. Tato karta dokáže přeměnit prohru ve výhru! Vylepšená verze Intro Packu vyhrává v době, kdy máte v knihovně 20 a méně karet a snadno se může stát, že se hra protáhne a karty vám v knihovně budou mizet a mizet, dokud se neodemelete, což by znamenalo prohru. S Laboratory Maniacem se tohoto problému bát nemusíte. Jen je škoda, že se jedná o pouhou 2/2 bytost.

Další vzácnou kartou je modré očarování Back from the Brink, karta, která říká: „Vypověz ze svého hřbitova kartu bytosti a zaplať její mana cost. Polož na bojiště token, který je kopií vypovězené karty. Aktivuj toto schopnost pouze tehdy, kdy můžeš hrát sorcery.“ Jedná se tedy o přenesení flashback na bytosti, a mezi odemletými kartami budou i bytosti, a tento enchantment vám je vrátí zpět.


Ještě jednu vzácnou modrou kartu bych se nezdráhal zařadit. O Visions of Beyond se říká, že ve správném balíčku funguje jako Ancestral Recall, karta z Power Nine (devítka nejsilnějších a nejvzácnějších Magicových karet), která říká, že cílový hráč si lízne tři karty. Visions of Beyond říkají: „Lízni kartu. Pokud hřbitov obsahuje 20 a více karet, lízni tři karty.“ Obě tyto karty tedy mohou poskytnout téměř stejný efekt za stejnou cenu (pouhé U) a ve stejnou dobu (instant).


A poslední rare kartou je karta s flash back. Je jí Devil´s Play, karta s převedeným mana costem XR, která udělí X zranění do cílové bytosti nebo hráče. Z hřbitova si ji můžete zahrát za cenu XRRR. Jedná se tedy o poměrně jednoduchý efekt.


Na zraňování je zde i další karta jménem Geistflame, jejíž manacost čítá pouhé R. Geistflame udělí jedno zranění do cílové bytosti nebo hráče. Možná si říkáte, co to je? Za jednu manu máme Lightning Bolt, který udělí 3 zranění kamkoliv. Jenže Geistflame je lepší, než se zdá. Navíc Lightning Bolt nedávno odrotoval ze Standardu. Geistflame má samozřejmě flashback cost, který je 3R.


A poslední novou kartou je modrý instant s cenou 2U, jedná se o Forbidden Alchemy. Jedná se o dost šílený nápad a nebudu se divit, když se vám bude zařazení Forbidden Alchemy příčit, ale pozor, tato karta je lepší než se zdá. Když si takto na konci oponentova kola vyberete ze čtyř vrchních karet své knihovny jednu a zbytek dáte do hřbitova, nejenže vyřešíte situaci na stole, ale i naplníte hřbitov a to je něco, co po vás tento balíček vyžaduje. Flashback cost je 6B, což je celkem hodně a mimo barvy Intro Packu. Z toho důvodu jsem obsazení Forbidden Alchemy dlouho zvažoval, ale nakonec se ukázalo, že po přidání několika Swampů je tato karta hratelná. Samozřejmě by bylo vhodnější obsadit nějaké dual-landy, které poskytující kombinace barev.


A to by bylo vše k vylepšování. Nyní se můžete podívat na finální decklist. Jace a Skaab Ruinatora najdete v sideboardu, protože se do Intro Packu opravdu hodí. Jejich obsazení posunuje Intro Pack na další úroveň.


URB Flashback AdamF
Main Deck Sideboard
4 Burning Vengeance
2 Think Twice
2 Devil’s Play
4 Laboratory Maniac
2 Charmbreaker Devils
4 Deranged Assistant
4 Armored Skaab
10 Island
11 Mountain
2 Back from the Brink
2 Geistflame
2 Visions of Beyond
3 Dream Twist
3 Forbidden Alchemy
3 Swamp
2 Curse of the Bloody Tome
4 Jace, Memory Adept
4 Skaab Ruinator


Pokud se vám Intro Pack Útok nadpřirozena zalíbil, můžete si jej za 249 korun pořídit u partnerského e-shopu Veselý drak.
Příští týden se můžete těšit na rozbor posledního innistradského Intro Packu pojmenovaného Panství smrti. Jedná se o černozelenou kombinaci, která se bude věnovat nové mechanice morbid.


Zafi (AdamF)

Komentáře
Autor: Fatis Fexšn @ čtvrtek 20. října 2011 21:40
Tví články 4ever! :D

Musíte být přihlášen pro posílání komentářů. Přihlásit se můžete zde
Vytiskout  
Reklama Minimalizovat
Vytiskout  
© 2017 Magic-Guru.cz Informacni server pro zacinajici hrace karetni hry Magic the Gathering (Magic, MTG) Podmínky používáníProhlášení o soukromí