sobota 20. dubna 2024
Všechny články Minimalizovat

Aktuální články | Kategorie | Hledat | Syndikace

čtvrtek 27. října 2011
Recenze Magic: the Gathering Event Deck Hold the Line a Deathfed
Autor: JakubMG @ 16:28 :: 7963 Přečtení :: 0 Komentáře :: :: Standard, Novinky, Tvorba balíků
 

Recenze Magic: the Gathering Event Deck Hold the Line a Deathfed


Zdravím znovu všechny čtenáře serveru magic-guru, 

po kratší 3 měsíční pauze se spolu opět setkáváme nad dalším, v pořadí již čtvrtým rozborem aktuálních Event Decků naší hry Magic the Gathering, kterými jsou další dva zástupci vydaní u příležitosti vyjití první edice nového Innistrad Bloku. První z dvojice je pojmenovaný „Hold the Line“, a s bílými Humany (jak vlastně přeložit tenhle tribal, jako Lidi?) se budete snažit vydržet a zastavit hrozící nápor Innistradských nebezpečí.  Druhý balíček má název „Deathfed“ a s jeho nakrmeným hrobem budeme využívat manu modré, zelené a černé barvy.

Innistrad je temný, středověký gotický svět, plný zombií vylézajících z hrobů, aristokratických vampírů, kteří kují své pikle, smrtících vlkodlaků, ve kterého se může při svitu měsíce změnit třeba i váš blízký. Aby toho nebylo málo, na neopatrné pocestné číhají přízraci a duchové a v temných roklinách a zákoutích spřádají své temné plány démoni. Magie církve archandělky Avacyny pomalu oslabuje a její ochranná kouzla se vytrácí a přestávají působit. I přesto jsou však lidé silní a odolávají náporu temných sil. Z těchto dvou stran a sil Innistradu Wizardi postavili dnes recenzované Event Decky, které vycházejí právě na státní svátek – 28. října 2011.

 

Věřím, že už jistě víte, co ono slovní spojení „Event Deck“ vlastně znamená. Pokud patříte mezi většinu a buď jste s některým z nich třeba již hráli či jste možná jen četli předchozí články na tohle téma, směle následující odstavec či dva přeskočte.

Pro ty, kterým ona dvě slova „Event Deck“ nic neříkají, nabízím krátké vysvětlení. Jedná se o Wizardy připravený předkonstruovaný balíček, který by měl být bez dalších úprav konkurenceschopný na místním lokálním turnaji nebo FNM primárně na formát Standard. Tím nechci řici, že by na jiný formát turnaje použít nešel, není ale pro něj zamýšlen, jeho hlavním cílem by měl být právě Standard. A stejně tak svým záměrem a obsaženými kartami Event Deck prostě není zcela použitrelný jako vhodný balíček na skutečně velké turnaje v Magicu, kde je třeba mít balíčky ve vyšší „kvalitě“. Přece jen, Event Decky stojí pár stokorun, těžko si lze myslet, že jako takový udělá díru do světa!

Myšlenka Event Decku byla tedy následující. Hráč bez turnajového balíčku přijde do obchodu, herny (nebo virtuálního e-shopu), zakoupí si jej, rozbalí (a následně i většinou obalí) otevřené karty a ihned bez dalších úprav může nejen začít hrát lokální turnaj, ale má mít v závislosti na svých hráčských schopnostech i reálnou možnost takový turnaj případně vyhrát nebo se na něm dobře umístit. Vzhledem k jejich ceně a obsaženým kartám je přece jen nereálné, že byste získali nejlepší a nejdokonalejší deck na formátu Standard, se kterým všechny soupeře na hlavu pobijete a odnesete si hlavní cenu.

Event Deck by měl hráči umožnit hlavně zábavné hraní, naznačit mechanismus konstrukce vlastního turnajového balíčku a pokud hráče zaujme, dát hráči do ruky základ pro vytvoření skutečně plnohodnotně turnajově konkurenceschopného a zábavného decku, se kterým byste se mohli (znovu opakuji) na lokálním turnaji umísťovat (samozřejmě po určitých úpravách a změnách v jeho složení) v jeho horní polovině. Jako takový je určen již hráčům pokročilejším, což je také další rozdíl oproti tzv. Intro Packům, které jsou zaprvé určeny zejména pro začínající hráče a zadruhé slouží hlavně k seznámení se s nově vydanou edicí, jejími mechanismy a kolikrát Magicem jako takovým. Ty slouží tedy především pro naučení se hry a pro domácí hraní.

V úvodu článku jsem napsal, že se u Event decků již nedá hovořit jako o novince. Svět Magicu se točí rychle, edice následují poměrně rychle za jedna za druhou a i když je to teprve ¾ roku, když vyšla první dvojice, ta nyní vydaná je již celkově čtvrtým bratříčkem do rozrůstajícící se rodinky Event Decků.

Nyní tedy ještě dovolte malou odbočku do nepříliš vzdálené historie - první dvojice se objevila několik málo týdnů po vydání druhé edice Scars of Mirrodin bloku Mirrodin Besieged (tyto Event decky byly pojmenované „Into the Breach“ a „Infect and Defile“) - recenzi na ně můžete nalézt zde. Zejména „Into the Breach“ velice mile překvapil a bezesporu naplnil onu proklamovanou funkci předkonstruktovaného balíčku určeného pro lokální turnaje a místní FNM, protože se jednalo o základ tehdy poměrně úspěšného a hlavně konkurenceschopného balíčku Kuldotha Red. S vydáním poslední edice Scars of Mirrodin bloku - New Phyrexie - přišla druhá dvojice Event decků - War of Attrition“ a „Rot from Within“, jejichž recenzi pro změnu můžete nalézt zde.  Ani druhá dvojice se neukázala jako šlápnutí vedle a opět šlo o balíčky poměrně dobře hratelné, z nichž zejména infectový „Rot from Within“ ukázal svoje schopnosti a dal hráči do ruky zbraň schopnou zatopit i balíčkům v cenách několikanásobně vyšších, než byla jeho pořizovací hodnota. V edici M12 vyšly vampíří „Vampire Onslaught“ a iluzorní „Illusionary Might“. Jejich recenzi si pak můžete přečíst pro změnu tady.

V dosud vydaných dvojicích Event Decků byl jeden z dvojice vždy ten relativně hratelnější, potřeboval méně dovylepšení nebo obsahoval cenově hodnotnější karty, takže se jeho koupě vyplatila po cenové stránce. V posledním případě bych zmínil karty jako třeba Stoneforge Mystic, Phantasmal Image, Verdant Catacombs, Goblin Guide, to jsou jen jedny z mála zajímavých karet, které se v některém z Event Decků již nacházely. Druhý z dvojice balíčků byl tedy logicky většinou ten slabší a levnější, buď hůře fungoval, potřeboval více karet na doplnění, aby se stal více konkurenceschopným nebo prostě neobsahoval takové finanční bomby jako balíček druhý. Jak si v tomhle ohledu stojí nová dvojice, na to se pokusím odpovědět v následujících řádcích tohoto článku.

A jelikož Event decky nejsou přeci jen zadarmo, vezmeme si opět na paškál několik otázek. Které usnadní rozhodování koupit-nekoupit a pokusíme se spolu na ně najít odpovědi.

 

Otázky se již v minulých recenzích ustálily do následující podoby:

1/ Je Event  deck hratelný?
2/ Je Event deck určen pro začátečníka?  
3/ Je Event  deck určen i pro pokročilého či zkušeného hráče Magicu?
4/ Je Event deck turnajově konkurenceschopný, jak uvádějí Wizardi?
5/Lze Event deck dále kvalitativně vylepšit a použít jej jako základ decku více konkurenceschopného na turnaji?
6/ Vyplatí se jeho koupě  cenově?
7/ Jak dlouho Event deck ve stávající podobě vydrží?

 

Otázka 1/ se týká stavby balíku jako takového a jeho samotného hraní. Otázka 2/ a 3/ pak říká, komu je balíček určen. Oproti tomu otázka 4/ a 5/ by měla dát odpověď na marketingové tvrzení Wizardů říkajících „rozbal Event deck a vem ho na turnaj“. Nad otázkou č. 6/ zauvažuje každý – prostě jaká je finanční hodnota obsažených karet. Poslední otázka č.7/ odpoví na otázku, jak dlouho můžete Event deck ve stávající podobě hrát na turnaji formátu Standard.

 

Oba nové Event decky si samozřejmě můžete zakoupit na partnerském e-shopu serverů cmus.cz a magic-guru.cz Veselý drak a tím máte možnost finančně spolupodpořít jejich fungování. Hold the Line“ je tím dražším z dvojice,  stojí totiž 639,- Kč, oproti tomu „Deathfed“ pořídíte o dvě stokoruny a něco levněji – tedy za 419,- Kč. Současně máte ještě možnost si na Veselém Drakovi koupit oba recenzované Event Decky za zvýhodněnou cenu 959,- Kč.

Obsah balení je už tradiční. V každém z obou Event decků naleznete 60 samostatně zabalených karet maindecku doplněných 15 kartami sideboardu. Součástí balení je i počítadlo životů v podobě 20-ti stěnné kostky s motivem edice – nyní Innistradu. Tohle počítadlo je navíc odlišné oproti klasickým 20-ti stěnným kostkám, má totiž jednotlivá čísla zařazena za sebou a stačí malé pootočení pro změnu počtu Vašich životů. Pohodlné a praktické. Zajisté si pamatujete, jaké to bylo někdy hledání a otáčení na klasické dvacetistěnce, než se našlo to správné číslo. To se vám s přiloženým počítadlem prostě již nestane. V balení ještě najdete krabičku na karty z poměrně tvrdého kartonu v barvě bíločervené pro „Hold the Line“ respektive v barvě rudočervené pro „Deathfed“.  Jako nášup v balení naleznete ještě složená základní pravidla Magicu, která jsou stručný úvodem pro hraní hry samotné. A úplně bych zapomněl – pro začátečníky či mírně pokročilé hráče je zde ještě krátký návod ke hře pro konkrétní Event deck, který je současně jeho představením s doporučeními, jak který z obou Event decků vlastně hrát.

 

Tak, historii Event Decků, popis balení a omáčku na začátek máme úspěšně za sebou, teď je již čas zaměřit se na recenzi samotnou. Jako první test opět proběhlo vzájemné hraní obou Event Decků při hře proti sobě. Já bohužel nemám všechny karty na sestavení decků na ostré testování na turnaji, tak jsme využili program Magic Workstation alespoň pro vzájemné virtuální souboje. Ano, můžete namítnout, že nejde o Duel Decky (které jsou konstruované přímo pro hru proti sobě), ale i tak jejich souboj přinese minimálně vzájemné srovnání. A pokud si někdo koupí oba dva, jistě s nimi navzájem třeba s kamarádem změří síly. Jak dopadlo jejich vzájemné srovnání při hraní proti sobě?

Zde bych chtěl opět poděkovat mému oblíbenému - a vlastně jedinému :-) - testerovi Honzovi za pomoc. Nakonec z toho bylo celkem 10 her, kdy každý z nás 5x pilotoval jeden a pak druhý balíček, což si myslím je již poměrně vypovídající číslo pro srovnání. Jak jsem zmínil výše, většinou byl (snad až na Event Decky z M12ky) ve dvojici Event Decků jeden tím dominantnějším, respektive herně silnějším. Snad nejmarkatněji ze všech 4 dvojic se toto mé tvrzení projevilo v dnešní dvojce. Skore dopadlo naprosto jednoznačně. 9:1 ve prospěch „Hold the Line“, který „Deathfed“ položil doslova a do písmene na lopatky. A to jsme sideboard provedli až v posledních 2 hrách! Tím se ukázaly výhody a slabiny obou balíčků. První z nich je klasické rychlé aggro, jehož cílem je co nejrychleji dostat své bijce do hry a soupeře převálcovat dříve, než se protivník rozkouká, což se mu až na výjimku vždy proti druhému balíčku podařilo. Druhý deck chce pracovat se svým hrobem, umí z něj zahrát karty, jiné karty dostávají bonus za přítomnost jiných karet v hrobě - je tedy naopak balíčkem vyznávajícím pomalejší strategii, který je jednak těžší pilotovat a který je druhak i náchylnější na konzistentnost v něm obsažených karet. Většina her proběhla v podobném duchu tak, že si bílí vesele zahrávali svoje útočníky a tlačili, co to šlo, ideálně, pokud si do pacek vzali nějaké ty dýky či sekáčky. Hrobař se snažil karty dávat do hrobu, občas něco zablokoval a když už se mu povedlo přivést na stůl nějakou kartu-nestvůru, která by mohla stůl buď alespoň stabilizovat nebo i situaci zvrátit, přišel od bílých removal nebo pacifikace. A bylo vymalováno. Dle mého názoru, navíc podpořeného i srovnáním, je „Deathfed“ z nyní recenzované dvojice tím balíčkem slabším.

Podrobnější informace o obou recenzovaných Event decích naleznete dále ve článku, kde má každý Event deck svou samostatnou část a detailní rozbor.

 

Event deck „Hold the Line“

Event deck „Hold the Line“ je svým složením klasickým bílým aggrem, nazývaným WW (white weenie) nebo také „Bílé koníci“. Koníci svojí kvalitu již několikrát prokázali, oproti předchozím verzím má ale „Hold the Line“ jednu podstatnou změnu. S příchodem Innistradu je to prakticky poprvé, kdy je k tvorbě WW balíčku možné využít pouze rasu Humanů (nebo Lidí, chcete-li po česku, pokud se název tohohle tribalu -rasy- takto dá přeložit, protože slovo Člověk a rasa člověků by působila poněkud úsměvně), několik karet tohoto typu již vyšlo i ve Scars of Mirrodin bloku, ale až Innistrad jim dodal onu potřebnou třešničku. A je navíc reálné, že v dalších edicích Innistrad Bloku (Dark Ascention a  3. edice bloku) přijdou další použitelné karty na vylepšení. Balíček se, jak jsem již zmínil, chová jako rychlé aggro se všemi jeho plusy a mínusy. Využívá plně malého manacostu jeho nestvůr,  ani jedna karta nepotřebuje k seslání více než 3 many a snaží se vyvinout na soupeře tlak hned od počátku, snížit mu velice rychle počet životů a pokud soupeř zahraje své nestvůry na obranu, má dostatek způsobů, aby se jich dokázal zbavit a útočná vozba mohla nerušeně pokračovat ve své smrtící práci.

Jednomanový slot u nestvůr – i když o humanech mluvit jako o nestvůrách je trošku..no..podivné – představují Elite Vanguard, což je sice jen obyčejná 2/1, ale právě v té dvojce dopředu je to kouzlo, protože bud víc zraní a hodí se do prvního tlaku, nebo je schopen zničit jakoukoli nestvůru, co má x/2 dozadu. Doomed Traveller je zas „jen“ 1/1, ale po smrti se přemění na létajícího 1/1 ducha. Gideon´s Lawkeeper umí jinou fajnovou věc – za jednu bílou manu a své tapnutí umí tapnout soupeřovu nestvůru a díky tomu zadrží i soupeřova silného bijce. Poslední jednomanovou kreaturou je Champion of the Parish, rare z Innistradu, který roste s každým dalším na vaší stranu bojiště přišlým humanem. Dvoumanový slot zahajuje Accorder Paladin, 3/1ka, která díky abilitě Battlecry (použité v edici Mirrodin Besieged) posílí své útočící kamarády. Druhým zástupcem humanů na dvou manách je 2/2 Elite Inquisitor – má first strike (takže udělí zranění první), vigilance (útok jej netapuje a můžete jej použít pak i v obraně) a navíc má ochrany proti vampírům, zombiím a vlkodlakům, kteří se jistě s Innistradem v balíčcích postupně objeví. Třímanové humany zastupuje Fiend Hunter – sice jen 1/3, ale při svém příchodu odešle do exilu cílovou nestvůru a díky tomu je takovým removalem na nožičkách. Posledním humanem ve výčtu je pak dvojice 2/2 Mirran Crusaderů -  ti mají abilitu doublestrike (udělí zranění jako při first strike a ještě jednou normální) a navíc mají protekci před černou a zelenou barvou.

U kouzel začnu výčet removalem – není sice instatní, ale pořád je ho dost k použití. Oblivion Ring exiluje cílový permanent (takže jím nemusí být jen nestvůra, ale i enchantment, planeswalker a další karty). Bonds Of Faith je takový specifický Pacifism – umí jednak soupeřovu cílovou nestvůru znehybnit, takže nemůže ani útočit ani bránit, ale můžete jej použít i na své humany, kteří díky němu naopak dostanou posílení o  +2/+2. Vaše bílé bojovníky posílí buď dvojice Honor of the Pure nebo mohou vzít zavděk dvojím artefaktovým vybavením. Prvním je Silver-Inlaid Dagger, která jim přidá +3/0, druhým pak Butcher´s Cleaver (určitě si vzpomenete, kde jste tenhle sekáček již viděli a pokud ne, níže v článku se to dozvíte), který bojovníka také posílí o +3/0 a navíc jako human dostane abilitu lifelink, čímž si doplníte své životy.

V sideboardu najdete removal proti černé a červené-Celestial Purge, která exiluje permanent pokud je jedné z těchto dvou barev, Leonin-Relic Warden pak při svém příchodu exiluje artefakt nebo enchantment, Nevermore zakáže seslání jakékoli nonland karty, Nihil Spellbomb vyčistí hrob cílového hráče (ideální karta proti druhému Event Decku) a Suture Priest při příchodu vaší nestvůry přidává životy a naopak, pokud nestvůra přijde na soupeřovu část stolu, soupeř za to zaplatí ztrátou jednoho života.

Jak vypadá tedy celý decklist Event Decku „Hold the Line“?

 

Decklist:  Event deck „HOLD the LINE“ by Wizards of the Coasts

Hold the Line WoTC
Main Deck Sideboard
4 Accorder Paladin
1 Champion of the Parish
4 Doomed Traveler
1 Elite Inquisitor
2 Elite Vanguard
4 Fiend Hunter
4 Gideon’s Lawkeeper
2 Mirran Crusader
4 Bonds of Faith
2 Butcher’s Cleaver
2 Honor of the Pure
4 Oblivion Ring
2 Silver-Inlaid Dagger
24 Plains
4 Celestial Purge
4 Leonin Relic-Warder
1 Nevermore
3 Nihil Spellbomb
3 Suture Priest

Celkem se tedy v main decku balíčku nachází 24 zemí, 22 nestvůr a dalších 14 kouzel. 7 karet je pak raritních, zbytek jsou karty typu common a uncommon. Manová křivka Event decku „Hold the Line“ (kterou jsem převzal z programu Magic Workstation) pak vypadá takto, připojil jsem i přehledné rozložení jednotlivých, v balíčku obsažených, druhů karet:


Rychlá Aggra budou na Standardovém fieldu prakticky neustále. Humani jako tribal (rasový) deck sice nebudou až tak rychlí, jako umí být třeba Tempered Steel, mají ale relativně k dispozici karty i na střední fázi hry, takže pokud soupeř prvotní nápor zastaví, stále nebudou zcela bez šancí. 

Balíček má, jako každé rychlé aggro, problém s protivníkovým mass removalem. Červená barva a karty jako Slagstorm, Whipflare vás v případě, že máte plný stůl svých slabších bojovníků a prázdnou ruku opravdu nepotěší. To samé se pak týká klasického Day of Judgmentu z bílé a nebo Black Sun´s Zenithu z černé. Stejně tak i karty umožňující rozdělování zranění (jako je třeba Arc Trail) nebo karty udělující zranění a mající v Innistradu znovupoužitou abilitou flashback (kdy takovou kartu můžete zahrát z hrobu) – například Geistflame, proti vám soupeř použije s ničivým účinkem a dosáhne karetní výhody. Pokud tedy tušíte, či víte, že mass removal soupeř zcela jistě použije, musíte této skutečnosti i vy přizpůsobit svou hru. Tedy nevykládat bezhlavě všechny své bojovníky na stůl – protože tím dáte soupeři ideální šanci hru vyhrát – ale ponechat si nějaké útočníky v záloze na ruce, aby po smrti svých dříve zahraných kamarádů, za použití v balíčku obsažených Equipmentů, které na stole zůstanou, mohli dále na soupeře tlačit a dovést vás k výhře.

 

Jaká je finanční výhodnost Event Decku, tedy finanční hodnota v Event Decku obsažených karet versus jejich kusové ceny? Ať si říká kdo chce cokoli, tohle hledisko bude vždy zajímat každého. Takže, vezměme do ruky kalkulačku, podívejme se na karty a začněme počítat. Vyjdu z cen na českém internetu ke dni 25.10.2011. Naznačím rovnou, že oproti vampírům z M12ky, kteří ale na druhou stranu v tomto směru byli anomálií, to až takové finanční terno není. Mimo rare karet, ke kterým se dostanu později, jsou z commonů a uncommonů finančně zajímavé playsety Oblivion Ringů, kde jeden stojí 15,- Kč, Fiend Hunterů, jeden za 20,- Kč a snad i Accorder Paladin, který stojí 7,- Kč. Zbytek, včetně zemí, jsou karty v rozmezí 3-5 korun. Dohromady tyhle lepší commonky a uncommonky samostatně kupované přijdou na řekněmě 170 korun. A teď rare karty, je jich celkem 7. Champion of the Parish je za 110,- , Elite Inquisitor za 70,- , dvojice Mirran Crusaderů za 120,- Kč/kus, pár Honor of the Pure za 55,- Kč/kus a sideboardová Nevermore je za 30,- Kč. Rare karty samostatně kupované tedy vyjdou na 560,- Kč, což je de fakto cena balíčku jako takového. Připočteme-li i „lepší“ C a U karty, máme to nějakých 730,- Kč a když se k tomu přidají i obyčejné karty a země, cena se zase o řekněme 100-120,- Kč (možná i víc) zvedne, jsme ve finále na +/- 850 korunách v ceně obsažených karet. Jelikož balíček stojí 639,- Kč, získáme při koupi celku docela zajímavý finanční bonus 211,- Kč, znovu jen připomenu v cenách k 25.10.2011. Samozřejmě platí, co jsem zmiňoval již v předchozích recenzích, pokud máte možnost karty sehnat od kamarádů, v herně, na forech či aukcích, dostanete se asi na stejnou hodnotu. Je ale fakt, že tady máte vše po kopě a nemusíte je složitě po kouskách a v různé kvalitě (dostanete čistě mint karty) shánět.

Co se možné „trvanlivosti“ balíčku (pokud se to dá takto nazvat) týká, prakticky není Event decku co vytknout. Všechny použité karty jsou z aktuálních edic, ať již ze SOM bloku, core setu M12 a nebo právě nového, již několikrát zmíněného, Innistradu. Ostatně, pokud by tomu tak nebylo, bylo by to velké a hlavně nelogické překvapení, jelikož Event Decky jsou vydávaány především pro hraní na Standardu. Oproti v minulé recenzi zmíněným vampírům z „Vampire Onslaught“, u kterých se počítala trvanlivost na Standardu v řádu týdnů (ale zase je můžete hrát na Modernu či Extendu), zde nemusíte mít rok obavy, že byste z něj museli karty odstraňovat kvůli jejich rotaci ze Standardu. Z hlediska časové trvanlivosti má „Hold the Line“ za 1.

 

Co možné vylepšení? Zde bych osobně ani moc do konstrukce Event Decku nezasahoval. Funguje dobře, karty se pěkně doplňují a tak velké změny přece jen nebudou úplně třeba. U úprav pak záleží také na Vaší peněžence, přece jen, obyčejná Silver-Inlaid Dagger není vlastnostmi stejná, jako nějaký mýtický meč. Takže zkusím navrhnout dvě varianty, první, ve které bych se pokusil využít maximum vhodných karet z Event Decku a pak něco jako variantu maximální.

A první případ bude přece jen častější. Asi není příliš ideální vylepšovat balíček za bratru 5 stokorun kartami v hodnotě ceny balíčku/kus. Ano, jde to, ALE, použiju-li v příměru již zlidovělý bonmot jednoho „oblíbeného“ českého politika: „Dámy a pánové, kdo z Vás to má?“. Upřímně řečeno, botičky od Diora, pardon, Sword of Feast and Famine, přece jen úplně každý hráč v deskách nemá a tak se ne každý hráč vydá touhle maximální cestou. Chtěl jsem tím naznačit, že se při prvním návrhu na vylepšení Event Decku pokusím zachovat určitou cenovou hladinu a pohybovat se s pořizovací hodnotou doplňujících karet v řekněme přiměřeně-solidním finančním limitu hlavně pro začínající hráče, kdy - přiznejme si, jde o peníze v první řadě. Výsledný návrh nebude asi ten herně úplně nejlepší, finančně nejdražší, ale tak nějak… přiměřený.

Podle mého názoru, je 24 zemí na aggro tohohle typu až dost, ponechám jich 23 a jedno místo tím ušetříme. Silver-Inlaid Dagger není špatná, ale ani nějaký extra zázrak, takže kudličku rybičku vynecháme, řezníkův sekáček z Diabla (každý jistě pamatuje a je jasné, kde vzali Wizardi inspiraci) je přece jen lepší, protože umí přidat jím vybavenému humanovi abilitu lifelinku. Jak upravovat dále? Co je lepší – 2/1 Elite Vanguard nebo 1/1 Doomed Traveller, který se ale po smrti transformuje do 1/1 létajícího přízraku? Obojí má pro a proti, nechal bych je oba ve dvojicích a tím se ušetří opět 2 místa v balíčku pro lepší karty. Počet Fiend Hunterů a Accorder Paladinů bych snížil o jedna,  takže celkem tedy máme 7 volných míst. Na volná místa zařadím 2x Champion of the Parish, 2x Mentor of the Meek, kteří umí dát karetní výhodu, která se nám v pozdějších fázích hry bude hodit, 1x Mirran Crusadera na celkový počet 3 v decku a na závěr bych zařadil 2 Grand Abolishery, což je velmi pěkné omezení soupeře, který si svá ošklivá kouzla musí schovat jen na své kolo. Sideboard bych klidně ponechal tak, jak je a upravený Event Deck by pak mohl mít takovouto podobu:

Decklist : Upgraded Hold the Line by Milape

Upgraded Hold the Line Milan Pech
Main Deck Sideboard
3 Accorder Paladin
3 Champion of the Parish
2 Doomed Traveler
1 Elite Inquisitor
2 Elite Vanguard
3 Fiend Hunter
4 Gideon’s Lawkeeper
3 Mirran Crusader
2 Grand Abolisher
4 Bonds of Faith
2 Butcher’s Cleaver
2 Honor of the Pure
4 Oblivion Ring
23 Plains
4 Celestial Purge
4 Leonin Relic-Warder
1 Nevermore
3 Nihil Spellbomb
3 Suture Priest

Finančně to bude něco navíc, ale přece jen ne tolik. 2x Champion of the Parish – 220,- Kč, 2x Mentor of the Meek – 200,- Kč, 1x Mirran Crusader – 120,- a 2x Grand Abolisher – 260,- Kč v cenách kusových karet na českých e-shopech. Navýšení by tedy znamenalo vydání celkem 800,- korun. Pokud připočtu cenu Event Decku, jsme na 1350,- korunách, což mi na Standard nepřijde nijak přehnané, ba naopak a balíček bude solidně funkční. Zase, pokud seženete karty na doplnění levněji než v obchodech, náklady na doplnění se logicky zmenší a řekněme kolem 1000,- korun můžete mít solidní balíček pro menší turnaje.


Druhý návrh už je takovým možným TOP vylepšením, jak bych ho zase s využitím alespoň něčeho ze základu postavil já. Nebudu se omezovat cenou karet a navíc přidám jednu barvu – zelenou. V Innistradu totiž v zelené vyšlo několik zajímavých karet, jako je Mayor of Avabruck, což je de fakto Human Lord – přidává  všem humanům na stole +1/+1 a využijeme i Hamlet Captain, který umí při útoku nebo bloku totéž. Sestavu bojovníků pak stejně jako v prvním vylepšení doplní 2x Mentor of the Meek, kvůli karetní výhodě. Do Human decku je pak jako první finisher vynikající létající Angelic Overseer, protože mu přítomnost ostatních spolubojovníků dá hexproof, takže nemůže být cílem soupeřových kouzel a abilit a aby toho nebylo málo, je ještě nezničitelný. Jako druhý finisher je pak ideální Hero of Bladehold, který při útoku přidává na stůl 2 1/1 soldiery. Planeswalker Gideon Jura umí svádět útoky na sebe, ničit tapnuté soupeřovy nestvůry nebo se sám změnit do silného nezničitelného Humana. Výčet novinek doplňuje enchantment Angelic Destiny, která i ze slabé 1/1-ky udělá téměř neporazitelného bijce. A samozřejmě, pokud druhá barva, tak dual landy, Razorverge Thicket a Sunpetal Grove. A zapomněl bych na skvělou novou zemi z Innistradu, Gavony Township, které umí posilovat vaše bojovníky.

Výsledný decklist by pak mohl /bez sideboardu, ten by se třeba dal i ponechat, ale samozřejmě se jiné, hlavně zelené karty najdou / vypadat takto:

GW Humans Milan Pech
Main Deck Sideboard
2 Angelic Overseer
4 Champion of the Parish
1 Elite Inquisitor
2 Mentor of the Meek
3 Elite Vanguard
4 Hamlet Captain
2 Hero of Bladehold
4 Mayor of Avabruck
4 Mirran Crusader
1 Gideon Jura
2 Angelic Destiny
3 Bonds of Faith
4 Oblivion Ring
3 Forest
2 Gavony Township
11 Plains
4 Razorverge Thicket
4 Sunpetal Grove
 


Takovýhle balíček by pak měl zase 24 zemí /protože upravený balíček je manově trochu náročnější než základní Event Deck/, 26 nestvůr, 1 planeswalkera a 9 kouzel. Na druhou stranu, finančně jsme už někde jinde. Celkem by doplnění těmito kartami vyšlo podle cen e-shopů navíc na zhruba  3200,- Kč. Takže berte jako TOP možnost.

K „Hold the Line“ už více neřeknu, pojďme si spolu shrnout odpovědi položené v úvodu článku.

1/ Je Event  deck hratelný? ANO, má jednoduchou mechaniku typu vylož – útoč a funguje docela solidně.
2/ Je Event deck určen pro začátečníka? Určitě, jediná náročnost spočívá snad jen ve zvážení, co zahrát první, jinak je hra jednoduchá. Taktika – vše co nejdříve na stůl a tlačit.
3/ Je Event  deck určen i pro pokročilého či zkušeného hráče Magicu? Myslím, že moc ne, snad leda po úpravách. Pokročilejšímu ještě snad ano, pro zkušeného hráče smysl nemá, takový hráč bude hledat něco přece jen jiného, deck, který prověří jeho hrací schopnosti, umožňuje kombinace, co není jen prosté vyndavání karet na stůl a otáčení do útoku.
4/ Je Event deck turnajově konkurenceschopný, jak uvádějí Wizardi? Jelikož jsem neměl balíček před recenzí k dipozici a nedisponuji kartami na jeho sestavení, tohle jsem prostě nemohl ověřit. Ale ve vzájemné konfrontaci s druhým Event deckem rozhodně nepropadl, takže na nějaký menší turnaj či pro hraní s kamarády určitě. Ale připomenu, za pořizovací peníze těžko čekat extra zázrak.
5/Lze Event deck dále kvalitativně vylepšit a použít jej jako základ decku více konkurenceschopného na turnaji? Myslím, že ano. Záleží na finančních možnostech každého hráče.
6/ Vyplatí se jeho koupě  cenově? Řekl bych, že ano, oproti pořizovací ceně dostanete v obsažených kartách proti koupi kusovek bonus 211,- Kč, což už není špatné.
7/ Jak dlouho Event deck ve stávající podobě na Standardu vydrží? Určitě dlouho – rok do další rotace Standardu. Použité karty jsou jen z na Standardu legálních edic.

 

Pokud vás po mém zhodnocení  „Hold the Line“ zaujal, není nic jednoduššího, než se podívat na stránky Veselého Draka,  kde si jej za 639,- Kč můžete zakoupit.

Jaký by tedy byl celkový výsledek? Balíček se mi líbí, je určitě hratelný a dobře vylepšitelný. Linie nápor vydržela a tak první Event Deck z Innistradu můžeme brát v tuhle chvíli za uzavřený. Pojďme se tedy spolu podívat na druhý, kterým je:

 

Event deck „Deathfed“  

Druhým z představované dvojice je tentokrát dokonce tříbarevný balíček v barvách zelené, modré a černé. To je mezi Event Decky novinka, zatím byly všechny vždy maximálně dvoubarevné. Je ale nutné říct jednu věc, ona černá barva a přítomnost bažin v decklistu je de fakto jen kvůli tzv. flashbacku (abilita opět použitá v edici Innistrad umožnující zahrát za daný manacost kartu z hrobu) několika karet a černá barva je vlastně pouze tzv. splashí.

V doposud vydaných párech Event Decků byl většinou přítomen jeden balíček s agresivní strategií, který se snažil soupeře rychle zabít, zatímco druhý vyznával pomalejší, někdy přímo kontrolnější, strategii a těžiště jeho hry byla midgame a lategame. Je tomu tak i u Event Decků z Innistradu, „Deathfed“ je přesně příkladem oné pomalejší strategie. Avšak funguje zcela jinak než jak by se dalo očekávat. Soustředí se  nikoli na kontrolu hry nebo aby měl hodně karet a nestvůr na stole, naopak, potřebuje karty v hrobě, čím víc, tím líp a proto obsahuje i jiné karty, které s takto naplněným hrobem umí pracovat. Máte k dispozici jak karty, které odemílají knihovnu, následně karty, které odemletých karet v hrobě využívají, karty, které z hrobu můžete zahrát a ještě další, které jsou schopny postup balíčku urychlit a manově akcelerovat. Nebo rovnou karty, které mají více těchto schopností dohromady. Tak se na ně pojďme podívat! A připravte se, že slovo hrob se v následujících odstavcích bude objevovat hodně často.

K naplnění hrobu máme k dispozici karty jako je Mulch, díky které si z vrchních 4 z knihovny odhalených karet dáte na ruku takto odhalené země a zbytek karet zahodíte..ano, do hrobu. Forbidden Alchemy pak umožní výběr jedné karty ze 4 a zbytek odkládáte. Navíc jí mužete díky flashbacku zahrát i z hrobu. S hrobařením pomůže i jedna modrá nestvůra, Armored Skaab, která při svém příchodu odklidí do hrobu 4 karty z knihovny. Proto, abyste se rychleji dostali k potřebným kartám a ty v danou chvíli ne zcela vhodné odhodili, je tu modrý Merfolk Looter, který za tapnutí umožní líznout kartu, ale následně jednu musíte diskardovat (takže zase naplňujete hrob). O manovou akceleraci a rychlejší postup se stará jeden Bird of Paradise a čtveřice Llanowarských Elfů. Podobnou funkci pak v balíčku plní i Viridian Emissary, který po svém odchodu do hrobu přinese jednu základní zemi z knihovny. Kartami, které mají reprezentovat protihru je pár Acidic Slime, kteří při příchodu umí zničit cílovou zemi, artefakt či enchantment a navíc má slimák i deathtouch, takže si soupeř rozmyslí do něj jen tak naběhnout. Druhou kartou schopnou ničit je Ratchet Bomb, na kterou si postupně přidáváte countery, načež bombu odpálíte a zničíte všechny permanenty (kromě zemí) které mají manacost stejný, jako počet counterů v dané chvíli na bombě.

Karty, které pracují s plným hrobem v něm potřebují hlavně nestvůry. Proto různé Emissary nebo Elfy můžete využít a často i budete využívat jako blokery, aby zpomalili postup soupeřů a schválně šli do hrobu a karet nestvůr v něm bylo víc. První nestvůrou využívající přítomnosti nestvůr v hrobě je čtveřice Boneyard Wurmů, jejichž síla dopředu i dozadu je rovna počtu karet nestvůr v hrobě. Zelený elementál Splinterfright má podobnou vlastnost jako Wurm, navíc jí doplňuje i abilita trample (pokud vaše nestvůra udělí dostatek zranění jiné nestvůře, která jí blokuje při útoku, tak, že blokující nestvůru zabije, zbytek případného zranění udělí bránícímu se hráči) a také umí odemílat karty do hrobu. Oživený artefakt Bonehoard funguje podobně jako předchozí dvě karty co se síly týká, ale bere si ji z nestvůr ve všech hrobech-tedy i soupeře. Spider Spawning přidá na stůl tolik 1/2 pavoučích tokenů, podle toho, kolik je opět ve vašem hrobě nestvůr a tuhle libůstku karta zvládne zahrát ještě jednou díky flashbacku. Podobně funguje i Gnaw to the Bone, která přidá pro změnu 2 životy za každou nestvůru...opět ve vašem hrobě :-) Poslední kartou, kterou bych zmínil u maindecku, je raritní Green Sun´s Zenith, díky kterému si můžete v knihovně najít zelenou nestvůru, kterou právě potřebujete.

V sideboardu naleznete dva counterspelly – Flashfreeze, který ale funguje jen proti červené a zelené a Negate, kterým counterujete noncreature kouzlo. Naturalízou pak ničíte soupeřovy artefakty a enchantmenty, díky modrému Mind Controlu ovládnete soupeřovu nestvůru. Poslední sideboardovou kartou je pak další dvojice Gnaw to the Bone, která je obsažena v mainboardu.

Tolik zhruba stručný popis balíčku a jeho mechanik, jak vypadá jeho kompletní decklist?

 

Decklist: Event deck „Deathfed“ by Wizards of the Coasts

Deathfed Milan Pech
Main Deck Sideboard
2 Acidic Slime
4 Armored Skaab
1 Birds of Paradise
4 Boneyard Wurm
4 Llanowar Elves
2 Merfolk Looter
1 Splinterfright
3 Viridian Emissary
2 Bonehoard
4 Forbidden Alchemy
1 Gnaw to the Bone
1 Green Sun’s Zenith
4 Mulch
1 Ratchet Bomb
2 Spider Spawning
1 Hinterland Harbor
13 Forest
7 Island
3 Swamp
4 Flashfreeze
2 Gnaw to the Bone
2 Mind Control
3 Naturalize
4 Negate


Složení Event Decku, respektive jeho mainboardu, je v případě „Deathfedu“ následující: 24 zemí, 21 nestvůr a následně 15 kouzel. Manová křivka, opět převzatá z programu Magic Workstation, má následující průběh, navíc jsem přidal i druhý graf, přehledné rozdělení jednotlivých typů karet:

 

Za sebe řeknu upřímně, příliš mě „Deathfed“ neoslovil. Ne že by hraní s ním nebylo zábavné, ale...prostě mi nepřišlo efektivní. Dle mého názoru má totiž balíček hned dvě navzájem zkombinované nevýhody a nebál bych se je označit i jako konstrukční chyby. Tou první je jeho značná pomalost vůči jiným (nejen) agresivním deckům. Přesně se to ukázalo při vzájemném testu obou Event Decků, kde si hrobař mohl dávat karty vesele do hrobu, ale ve výsledku mu to nebylo nic platné, protože ta jedna či dvě bytosti, které plného hrobu mohly využít, na stůl šly brzo, a navíc buď byly ze stolu odstraněny nebo prostě záplavu soupeřových nestvůr zcela logicky zastavit nemohly. S tím pak souvisí i druhá nevýhoda, kterou spatřuji v ne zcela dobré konstrukci, respektive nepřítomnosti jednoho podstatného elementu pro kontrolní či pomalejší balíček, kterým se „Deathfed“ tváří být. Nemá ani žádné univerzální rušení kouzel – žádné Mana Leaky, tak , aby se nepříjemná soupeřova kouzla na stůl nedostala (pouze v sideboardu proti některým barvám a některým typům kouzel, což je dost omezující), prakticky nemá removal a nemá (až na jednu čestnou výjimku) ani mass removal, který by soupeři šmahem zlikvidoval jeho část stolu. Jedna Ratchet Bomba vás opravdu nezachrání, pokud soupeř bude mít nestvůry různých manacostů a nebo půjde o silnější a manově dražší nestvůry a bude vás s nimi tlačit. V prvním případě bomba zničí jen něco, ve druhém jí bude trvat velice dlouho, než dosáhne potřebného počtu counterů pro zničení siláků a logicky také není jisté, že na stole vydrží a soupeř jí něčím nezničí. Je sice hezké, že protivníkovi máte relativně co postavit do cesty, nějakou dobu blokovat jeho útoky a umřelá nestvůra i v hrobě poslouží posílením něčeho jiného, ale to vás pořád nezbaví nepříjemných útočníků, pokud jen nastavujete chumpblokery.  Pravda, zapomněl jsem, máte v balíčku pár Acidic Slime, kteří mají abilitu deathtouch, díky které můžete zničit i silnější nestvůry. Slimákem stačí jen udělit zranění, jsou zelení, takže si je můžete díky Green Sun´s Zenitu i najít v balíčku, ale jde jednak poněkud manově dražší kartu, nemusíte mít ani slimáka a ani Zenith na ruce, následně nemusíte mít dost many na seslání a jste zase po uši v problému. Ano a to je z removalu vše, přátelé. 3 karty. Což mi na kontrolní/ější a pomalejší strategii přijde prostě málo. Pokud tedy budeme  v další části článku uvažovat o úpravách „Deathfedu“, bude dle mého názoru nutné jít tímto směrem a doplnit karty, které také budou umět zredukovat protivníkovi jeho část stolu. Protože plný hrob vám hru prostě sám o sobě nevyhraje.

Další věcí, co vám bude případně hodně vadit, je odemletí karet z hrobu. Asi nebude k ničemu, když si do karty něj pracně dostanete, pak přijde jedna Nihil Spellbomba a je vymalováno. Doslova a do písmene, stojíte nad prázdným hrobem a v ruce karty, které jsou v tu chvíli k ničemu. Je pravda, že se tahle karta v sideboardech zatím neobjevuje. Nicméně, je reálné, že si práce s hrobem najde místo v herních balíčcích, protože jednak už dost karet s ním kooperuje a je možné očekávat, že i v dalších edicích Innistrad bloku vyjdou další karty hrob používající a soupeři se tomu zákonitě přizpůsobí.

A poslední, byť ne až tak podstatnou věcí, protože takhle to má více balíčků – nic vám až na jednoho rajského ptáka (Birds of Paradise) nelétá. Opět ale zmíním prakticky nulový removal, takže pokud má soupeř něco létavého, nemáte čím blokovat a díky nepřítomnosti removalu ani jak se otravných letců zbavit.

 

Možná se vám zdá, že jsem „Deathefed“ pohaněl trochu víc. Neříkám, že by se hrál špatně, nebyl zábavný, je efektní, ale bohužel mi prostě nepřišel dostatešně efektivní a v základní podobě příliš konkurenceschopný. Je ale i možné, že jsme jej s kamarádem při testu také pilotovali špatně :-)

Od popisu karet, mechanik, výhod a nevýhod se nyní přesuňme k jinému tématu. Financím. Tedy, jak jsem zmínil již v první části recenze u Event Decku „Hold the Line“, podíváme se na to, jak si  „Deathfed“ stojí v poměru cena karet obsažených versus prodejní cena kusovek. Tentokrát nás až na jednu výjimku budou zajímat jen rare karty v počtu sedmi kusů. Z ostatních karet pouze playset Forbidden Alchemy, jehož jeden kus atakuje desetikorunovou hranici, ostatní karty jsou commony a uncommony v ceně 3-5 Kč. Z rare je tu jako první dual land Hinterland Harbor za 120,- Kč. Birds of Paradise stojí 75,- Kč a druhá raritní nestvůra, elementál Splinterfright 20,- Kč. Dvojice Bonehoardů stojí 15 Kč/kus, nejdražší karta celého decku, Green Sun´s Zenith je za 180,- Kč a Ratchet Bomb je pak za 90,- Kč. Podtrženo, sečteno, cena dražších karet činí 550,- Kč. Pokud bych k tomu přičetl i nákupní cenu ostatních C a U karet a basic landů (řekněme nějakých 150,- Kč odhadem), jsme zhruba na 700,- Kč. Prodejní cena činí 419,- Kč, rozdíl je tedy 281,- Kč. Což není špatné, ale ani nijak zázračné, pokud karty umíte sehnat kusově levněji.

Co se trvanlivosti balíčku týká, není mu stejně jako v případě „Hold the Line“ co vytknout. Použité karty jsou z edic aktuálních na formátu standard a balíček bez nutnosti výměny karet kvůli jejich rotaci ze Standardu vydrží ještě celý rok.

 

Jak jsem již naznačil, balíček snese na turnajovou konkurenceschopnost poměrně dost úprav. Na druhou stranu, není třeba jej překopávat, ale některé karty prostě doplnit a jiné, ne příliš vhodné vyměnit. Můžete doplnit karty jako Skaab Ruinator, Skaab Goliath nebo Stitched Drake, které využijí nestvůry v hrobě. Tahle strategie má ale jednu nevýhodu vzhledem k dalším kartám použitým v balíčku. Jedna část vašich karet bude přítomnost nestvůr v hrobě využívat a bude je tam potřebovat (Boneyard Wurm, Bonehoard, Splinterfright) a druhé karty budou ty potřebné nestvůry zase odstraňovat? Krom Skaab Ruinatora, který je opravdu silným tělem a nevadí mu ani, když se ocitne v hrobě a kterého zařadím ve dvou kopiích, bych na to šel trošku jinak.

Jak jsem již je třeba posílit removal, klidně přidat i další mass removal – rozhodně doplnit další Ratchet Bombu/y, pokud bych chtěl hodně posílit černou, pak bych nasadil i Black Sun´s Zenith, ale to už by vyžadovalo velké změny v manabase a úpravy počtu zemí. Na druhou stranu, pokud byste si přes BSZ odstranili své nestvůry spolu se soupeřovými do hrobu, vám to vadit nebude. Berte jako možnost, protože hlavně z černé zařadím jinou výbornou kartu - Dismember. Ten můžete hrát i v případě, že černou manu prostě nemáte vůbec díky Phyrexianské maně (kde se k seslání stačí „jen“ zranit) nebo když many jako takové máte málo a buď s ním přímo zabijete nebo protivníkovu načatou nestvůru dostřelíte. Jako další removal a současně i nestvůra by mi do balíčku pasoval Ambush Viper. Stojí 2 many, má deathtouch jako Acidic Slime a co je nejpodstatnější, má abilitu flash (takže jej můžete zahrát kdykoli) a soupeř si tak může svým útočníkem parádně naběhnout do jedovaté zmije. Llanowarské elfy bych také vyměnil a to za zbylé 3 Birds of Paradise, protože ti umí dát manu jakékoli barvy.

Armored Skaab je karta, která se mi při testu jevila..trošku rozporuplně. Umí sice dát karty do hrobu, což potřebujete, ale vy nekontrolujete, CO tam odejde. A odstranit si dobré karty, jako je Splinterfright, Ratchet Bomb a další do hrobu (což se mi zase při testu „povedlo“), odkud je nezahrajete, je takové poněkud nešikovné. A při testu situace několikrát nastala. Takže jejich počet bych omezil a použil karty jiné.

S použitím většiny karet ze základního decku a po doplnění mnou navržených karet by tedy upravený decklist mohl vypadat třeba takto:

 

Decklist : Upgraded Deathfed by milape

Upgraded Deathfed Milan Pech
Main Deck Sideboard
2 Armored Skaab
2 Skaab Ruinator
4 Birds of Paradise
3 Boneyard Wurm
4 Splinterfright
4 Ambush Viper
2 Viridian Emissary
2 Bonehoard
4 Forbidden Alchemy
1 Green Sun’s Zenith
3 Mulch
2 Ratchet Bomb
3 Dismember
4 Hinterland Harbor
11 Forest
6 Island
3 Swamp
3 Flashfreeze
2 Gnaw to the Bone
2 Mind Control
3 Naturalize
3 Mana Leak
2 Acidic Slime

Mnou upravený „Deathfed“ by měl stále 24 zemí, 21 nestvůr a 15 kouzel. Co se ale změní podstatně, jsou nutné finance pro navržené vylepšení. 2x Skaab Ruinator – 300,- Kč, 3x Splinterfright – 60,- Kč, 3x Birds of Paradise – 225,-Kč, 4x Ambush Viper – 20,- Kč, 1x Ratchet Bomb 90,- Kč, 3x Dismember – 200,- Kč, 3x Hinterland Harbor – 360,- a 3x Mana Leak – 35,- Kč. Celkem by mnou uvažované vylepšení balíčku kvalitnějšími kartami představovalo navýšení o 1290,- Kč. S cenou decku 419,- Kč bychom se pak dostali na cca 1709,- korun. Zase, není to žádný TOP balíček, ale cena na Standardový deck rozhodně nebude přehnaná a jeho hraní bude zajímavější.

 

A jak by zněly mé odpovědi na otázky položené v úvodu článku?

1/ Je Event deck hratelný? Řekl bych, že ANO, hra s ním je poměrně zábavná, což o to..ale..
2/ Je Event deck určen pro začátečníka?  Přece jen úplně NE. Je potřeba více zvažovat, jakou kartu a kdy zahrát, kterou kartu dát do hrobu a kterou nikoli a na to přece jen začátečník nejspíše nebude mít dostatečný skill.
3/ Je Event  deck určen i pro pokročilého či zkušeného hráče Magicu? Rozhodně ANO, je ale otázka, zda jej bude bavit, respektive jestli má schopnost takovému hráči nabídnout šanci na dobré umístění na turnaji.
4/ Je Event deck turnajově konkurenceschopný, jak uvádějí Wizardi? Na turnaj jsem jej, stejně jako Hold the Line nevzal, nemám pro jeho sestavení dost karet. Ale při testu se mi konkurenceschopným bez úprav příliš nejevil.
5/ Lze Event deck dále kvalitativně vylepšit a použít jej jako základ decku více konkurenceschopného na turnaji? Vylepšit se určitě dá, což o to, byť se těch karet musí doplnit trochu více. Otázka ale stále zůstane, zda bude i poté mít šanci. Odpovím šalamounsky, věřím, že by mohl, ale ruku do ohně za to opravdu nedám.
6/ Vyplatí se jeho koupě  cenově? Při koupi celku oproti kusovkám získáte cca 280,- korun. Takže bych řekl, že ANO.
7/ Jak dlouho Event deck ve stávající podobě na Standardu vydrží? Tady není co řešit, vydrží stejně jako „Hold the Line“ do další rotace, takže máte rok na jeho hraní.

 

Pokud se vám hrobařský balíček i přes moje ne vždy zcela nadšené hodnocení líbil a chcete si jej zahrát, je tu opět Veselý drak, na kterém si jej za 419,- Kč můžete z pohodlí domova/školy/zaměstnání pořídit.

 

Dnešní recenze je už u konce, snad se vám článek jako takový líbil a budu se těšit zase někdy příště nad nějakým dalším ze světa Magic the Gathering. Vaše tipy, postřehy k oběma balíčkům či souhlasné, ale i nesouhlasné reakce pak můžete samozřejmě napsat do komentářů pod článkem!

 

Milan Pech (milape)

Komentáře
Nyní zde nejsou žádné kometáře. Buďte první!
Musíte být přihlášen pro posílání komentářů. Přihlásit se můžete zde
Vytiskout  
Reklama Minimalizovat
Vytiskout  
© 2017 Magic-Guru.cz Informacni server pro zacinajici hrace karetni hry Magic the Gathering (Magic, MTG) Podmínky používáníProhlášení o soukromí