čtvrtek 28. března 2024
Všechny články Minimalizovat

Aktuální články | Kategorie | Hledat | Syndikace

úterý 21. února 2012
Dark Ascension na Highlanderu
Autor: Scalpelexis @ 13:25 :: 3522 Přečtení :: 6 Komentáře :: :: Tvorba balíků
 

Dark Ascension na Highlander

 
Doba temna nastala. Vytí vlkodlaků je slyšet čím dál blíž, čím dal silněji. Mnohem častěji jsou vidět vypálené vesnice, které nesou známky tuhých bojů a nezanechávají žádná padlá těla, protože jsou reanimována a rekrutována k dalším bojům. I upíří v Stensii již odstoupili od dávných paktů a dohod a bez jakýchkoliv zábran jsou vedeni žízní k masakrům lidských obyvatel. Thrabenští opravují své hradby den co den, aby odolávali všem těmto nebezpečím a modlí se pro návrat jejich svaté ochranitelky, archandělky Avacyn. Jak dlouho ještě bez její pomoci vydrží? Je nějaká naděje?
 
            Asi takovéto představy by nám nová sada, Dark Ascension, měla navozovat. Co jsme s jejím příchodem očekávali? Více flip-karet1, více nemrtvých, více duchů, upírů, zatímco jen pár pěšáků, které budou na straně utlačovaných? Nejspíš. Osobně jsem téměř vždy trochu zkláman z těch sad, které vycházejí na začátku roku, protože přináší jen zanedbatelné množství, oproti většině sad, nových karet. Musím ale hned částečně vzít svá slova zpět, protože Mirrodin Besieged a Worldwake nebyly, co se týče kvality, zrovna nejskoupější edice. Výsledek porovnávání si nechme až na konec článku. Předem upozorňuji, že se nejedná o rozbor karet pro formát Elder Dragon Highlander, i když hratelnost u některých karet bude podobná. Teď už se pusťme do hodnocení Ascenze!
 
 

Bílá

 
Archangel's Light – Panečku! Takže si mohu přidat třeba až 100 životů a celý hrob si zamíchat, abych nebyl náhodou odemlen, anebo mohl své již použité karty opět zrecyklovat? A za 8 man? Beru, hned! Ok, teď vážně. Nevím, jak pro Vás, ale hned úplně první karta mi téměř způsobila ochrnutí. Tohle..TOHLE je vážně vzácná karta?! Počkat, ona je i mythic! Je to už nějaká sezóna zpět, co vyšla velmi podobná karta. Vzpomene si někdo? Nebudu Vám mít vůbec za zlé, pokud o její existenci nevíte, ale mám na mysli Invincible Hymn ze Shards of Alara. Pro srovnání, mythic to není, v drtivé většině případů Vám přidá mnohem více životů a hlavně: Nikde se nehraje. Je třeba brát zřetel i na docela bežnou situaci, že je na stole Tormod's Crypt anebo Nihil Spellbomb. To bych pak Vám za tu odvahu hrát Archangel's Light dal i zlatého bludištáka, to mi věřte.
 
Curse of Exhaustion – Tohle je o kapku zajimávější. Pár takových to zakazovacích permanentů už nám vyšlo, jako například Ethersworn Canonist (vůči neartefaktovým spellům), Arcane Laboratory anebo jeho bíly reprint Rule of Law. Jenže narozdíl od posledně zmíněných enchantmentů toto „prokletí“ povolí soupeři hrát jen jedno kouzlo za kolo, zatímco vy nijak omezeni nejste. Je to dostatečně dobré, když to stojí o manu více? Na Highlander to stačit nejpíš nebude, protože mi tato karta příjde slibná jen v případě, že soupeř hraje nějaký druh kombo balíčku soustředící se převážně na výhru přes abilitu Storm a zároveň vy potřebujete hrát více kouzel za kolo, kde by Vám tím pádem například Rule of Law nevyhovoval. Ruku na srdce, moc jich není, ale pokud se pár takových kolem Vás vyskytují a hrajete bílou, tak bych o Curse of Exhaustion i přemýšlel.
 
Lingering Souls – A hele, Midnight Haunting 2.0 a hned v té následující edici! Stále to ale nedosahuje kvalit jejího vyjímečného předchůdce z Shadowmooru: Řeč je o Spectral Procession, která se napevno a snadno zabydlela v MonoW koních. Nemyslím si, že Lingering Souls se to nutně podaří, každopádně jejich šance se zvětšují, pokud máte možnost zaplatit flashback cost. Za postupně utracených 5 man mít 4 lítající tokeny je více než ucházející, zvlášť, pokud je to vše na jedné kartě.
 
Loyal Cathar/Unhallowed Cathar – 2/2 vigilance za 2 many již bylo spousta a dokonce uměli i něco navíc, jenže tato pouhopouhá commonka jen tak neumíra na bežný druh zabíjení a po smrti nám přinese sice jen zlomek její personality, ale jak bychom mohli vůbec nad bonusovou 2/1, která je neschopná bloku, ohrnovat nos? Ja si myslím, že důvěru v bílém balíčku plném levných bytostí by získat mohl.
 
Thalia, Guardian of Thraben - Kdysi dávno v Legions vyšel Glowrider, který skýtal jisté možnosti, ale nakonec se ukázalo, že 3 many je prostě moc na suchou 2/1. Dočkali jsme se tedy poměrně radikálního zlepšení jak ceny, tak přidáním i užitečného first strikeu, což dělá z Thalii velmí vítaný přirůstek do weenie2 decků. Ono zdržet jakýkoliv zametání o kolo později je dost relevantní a to nepočítám ani podražení soupeřových counterspellů, tutorů a podobně. Je třeba samozřejmě dávat pozor, že zdražování se může týkat i nás, třeba Elspeth, Knight-Errant nebo zmíněné Spectral Procese, ale balíčky s Thalií by měly toto znevýhodnění co nejvíce zmenšit. A jelikož legendary status na Highlanderu lehce opomineme, tak ani tato drobná vada by neměla mít šanci Thalii jakkoliv zhošit narozdíl od constructedu formátu
 
 

Modrá

 
Dungeon Geists – Upřímně řečeno, mám z této karty rozporuplné pocity. Na jednu stranu vím, že se nejspíš těchto geistů na jendokarťáku nedočkám, ale zase bych je nerad odsuzoval do spárů vymýtačů duchů. Velmi vhodné porovnání se nabízí s innistradským Fiend Hunterem: Víceméně oba vypnou bytost mimo jakýkoliv útočné a obranné pokusy. Zatímco Dungeon Geists při jejich odchodu nezpůsobí možný ETB3 trigger „uvězněné“ bytosti (což může být víc než důležité), tak ale během věznění nezabrání v používání průtokových aktivačních abilit anebo hloupého navrácení trpící bytosti zpátky na ruku. To je dost značné mínus, které nemůžeme přehlížet a jelikož Geisti nejsou úplně nejlevnejší a zároveň nepatří mezi ty větší bytosti, tak bych je přeci jen nechal mimo nejkompetitivnější balíčky. Ušetřete si tu námahu a rovnou tu bytost ukradněte pro sebe třeba Sower of Temptation.
 
Secrets of the Dead – Opět spíš takový „sleeper“4, který ale určitě má potenciál. Na většině ostatních formátů by byla lepší sestřička Burning Vengeance, ale pro nějaký kombo balíček Secrets poslouží líp. Pokud se povolí Yawgmoth's Will, o čemž se vážně uvažuje, tak bych si dokázal představit „Storm“ balíček založený kolem Willu, Past in Flames, rituálů a právě tohoto enchantu. Nechám se překvapit.
 
 

Černá

 
Geralf's Messenger – Říci, že černému, jakkoliv nemrtvýma posetému, balíčku svítá na lepší zítřky, zní zvláštně a proti logice snah těchto bytostí. Messenger je vskutku milá potvůrka, která neobrátí celou hru, ale téměř jistě sebere 4 životy a rozhodně je v jeho možnostech nabouchat soupeři víc jak několik násobků tohoto čísla. I bez schopnosti Undying by to nebyla bytost úplně k zahození, ale dodatečná imunita vůči removalu je v jakémkoliv aggru víc než užitečná, zvlášť, když poté dostaneme tu rozzlobenější a silnější formu této karty. Na trojmanovou bytost vskutku úctyhodná výkonnost, není pravda? Díky velmi prohibitivnímu manacostu  (stát , to by byla jiná!) se dostane jen do monoblack tlačáků, ale tam už bezesporu nikdy chybět nebude.
 
Gravecrawler – Velmi pěkně tématicky vytvořená karta, která nepůsobí tak přesíleným dojmem, i když by na první pohled mohla tak vypadat. Vracející se 2/1 by nemělo být něco, nad čím bychom pokášlavali, jenže Gravecrawler vždy k tomu alespoň potřebuje blízkého druha a tak je namístě zhodnotit, jak často se tohle může dít. Do jakýhokoliv zombie decku sedne jak „prdel na hrnec“ a nejednoho kontrolního soupeře bude jeho neustálá vlezlost jistě dohánět k zoufalství. Do nějakých levnějších koní5 to už nebude tak slavný, ale stále to pořád je 2/1 za 1 manu, která se může někdy ještě objevit (Mutavault?), což stále je efekt, který by kdysi dávno doháněl magicáře hrající Savannah Lions k euforickým výkřikům. Rád bych poukázal i na druhou stránku jeho oživovací schopnosti, že s jakýmkoliv výhodným sacrifice outletem a zombie na stole by mohl sloužit jako silný motor k nějakému minikombu; ať už využívat jeho příchod nějakým triggerem anebo ho obětovávat do nějaké manové akcelerace. Celkově se nejedná o tak kvalitní kousek jako Bloodghast, který se vracel o něco spolehlivěji a dokázal i hasteovat, přesto pro Gravecrawlera Highlander nezůstane jen tajným snem.
 
Tragic Slip – Ne, ke kvalitám jistých edictů to sahat nebude, ale pokud by někdo dokázal snadno spouštět morbid, tak se z Tragic Slipu stává velmi solidní náhrada Swords to Plowshares v černé barvě. -13 dozadu zabije pomalu cokoliv a přislo by mi komický vidět takhle lehce nechat mizet bytosti jako například Ulamog, the Infinite Gyre. O to vážneji tuto kartu i brát
 
Zombie Apocalypse – „A teď zahraju Zombie Apokalypsu!“ Ha! Vskutku krásný název a jaká tedy škoda, že to je na kartě, která má tak úzké využití. Pro zombie balíček jak dělané i přesto, že by to na soupeřově straně náhodou nemusel odnést vůbec nikdo.
 
 

Červená

 
Faithless Looting – Nejsem si jistý, jestli už se pomalu dostáváme do té doby, kdy i červená bude mít k dispozici karetní výhodu v podobě lízání karet, ale Faithless Looting je v tomto ohledu další krok kupředu. Stále je to ztráta karty, ale pro mnoho balíčků nemusí, pokud dokáží zahozenout kartu v hrobě ještě jakkoliv využít. Pro reanimace s přímesí červené je to téměř líznutí na úrovni legendárního Ancestral Recallu a i nějaká komba nepohrdnou pročištěním ruky. Stále jsem nezmínil, že oproti původní modré verzi Careful Study zde máme zabudovaný flashback, kterým už defakto žádnou karetní výhodu neztracíme! S povolením Worldgorger Dragona a tedy možné resurekci komba s Animate Dead by si Faithless Looting určitě zde našel domov, otázka visí nad jinými červenými balíky. Fritka asi nenajde místo a R/x aggra určitě nebudou plýtvat slot na úkor bytosti/pálení. Kontrolů s červenou mnoho není a tak i přes potenciál Lootingu bychom ho mohli bohužel vídat méně častěji, než bych si přál.
 
Hellrider – S cool názvy karet se doslova roztrhl pytel. Pekelného jezdce jsem si na první pohled představoval drsnějšího než 3/3, jenže za nevýraznými čísly se může schovávat slušná porce zranění. Hellrider totiž má klíčový keyword haste, kvůli kterému jsme schopni nařezat za mnohem víc, než by soupeř mohl očekávat. Podobný faktor překvapení má již podobná vydaná bytost z Mirrodin Besieged, Hero of Oxid Ridge. Přes lehkou matematiku zjistíme, že zranění udělená Hellriderem jsou jistá ať už na druhé straně barikády stojí jakékoliv množství blokerů, ale jak hodně ochotně si kvůli nim naběhneme do nevýhodných bloků? Zranění udělené pomocí Battle Cry je méně jistý, ale Herova abilita „skákat přes zdi“ mi přijdě vitálnější a potenciálně údernější i za cenu snažšího umrtí našeho hrdiny. Nechci tím naznačit, že bychom Hellridera a Hero of Oxid Ridge nemohli vidět v jednom a tom samém balíčku, ale pokud bych měl ukázat na jednoho z nich, bude jím Hero. Udělit konečný verdikt nad Hellriderem není jednoduchý, ve všech formách R/x či R/x/y aggrech bych ho minimálně vyzkoušel a zjistil, jaký peklo dokáže vyvolat.
 
Torch Fiend – Konečně dobrá náhrada za starého Hearth Kamiho či již vysloužilého Gorilla Shaman! MonoR balíčky vždy žádaly efektivní ničení artefaktů, které by bylo přilepeno i na bytostech a konečně jsme se dočkali pomerně slušného efektu za adekvátní cenu.
 
 

Zelená

 
Predator Ooze – Wizardi nam přinesli další kousek do sbírky oozí kolonie. Jako mnoho jiných i tato se dokáže rozrůstat do nebývalých velikostí, ale chvíli jí to bude nejspíše trvat. Otázka tedy je, jestli jsme ochotni do ní investovat čas a jestli nám ho dokáže poté splatit. Pro každou rozměrnou či jen větší bytost je ovšem esenciální disponovat tramplem..ouha, ten tu bohužel chybí! Chumpovat6 Oozu tedy není problém, tudíž větší ukrojení soupeřových životů může nastat až opravdu mnoho kol po jejím vyložení, což určitě není optimální varianta rychlých balíčků Jistě, za 3 many máme stále nezničitelnou bytost, která někdy v budoucnu bude doslova obrovská, ale tohle jednoduše není, co si aggra přejí. Ta potřebují něco, co má okamžitý impakt a každý kolo pro kontrolní/kombo balíčky je pro ně významné zvýšení naději na vítězství.
 
Strangleroost Geist – Když byl zveřejněn, všichni věděli, že tento spirit má víc než velikou šanci se objevit na mnoha formátech. Na constructedu si ho okamžitě přivlastnili balíčky kolem Birthing Podu, protože slouží jako dvojnásobný náboj díky Undyingu a přihlásila se i MonoGreen aggra, které nikdy předtím neměla bytost, která by se ve 2. kole už rozbíhala hned po vyložení a zároveň disponovala solidní odolností vůči zabíjení. Problém tedy bude mírně omezující vykládací cena, která Vám nedovolí Strangleroosta zahrát kdekoliv se Vám zamane. Z negativní stránky věci je třeba zmínit, že tato bytost více méně nic neumí než trošku škrábat a to přitom ne až tak efektivně, dokud poprvé neumře. Dozajista to tedy nebude ta nejlepší potvora balíčku a v mnoha případech zjistíte, že nespolehlivě plní i to nejzákladnější poslání (protlačit nějaké to zranění), ale něco mi říká, že někam by se Geist vejít měl
 
Vorapede – Težkotonážní vašíci to mají v dnešním světě jednokarťáku těžké, protože když už jim zaplatíme vykládací cenu, tak chceme, aby něco provedli. Tento vysokokalorický červ je poměrně impozantní, ale musím se opakovat: Stůl příchod Vorapede moc neovlivní. Po smrti se sice dokáže vrátit ještě zuřivější, ale nevěřím, že když ji soupeř dokázal pořešit napoprvé, takže by to nezvládl i na podruhé. Vorapede je i velmi dobrý bloker, ale bez lifelinku to taky není nejvyšší známka punku. Je mi líto, ale krom krajního výskytu v nazelenalých midrange7 aggrech to nevidím.
 
 

Multicolor

 
Drogskol Captain/Diregraf Captain/Stromkirk Captain/Immerwolf – Nová kolecke „lordů“8 nám přinesla zajímavé kousky, které posilují své druhy nejen číselně. Bohužel, jejich užitek je velmi variabilní. Immerwolf má problém s nedostatečnou podporou jak kvality tak i kvantity vlkodlaků a Diregraf Captain potřebuje i modrou, se kterou jeho zombie předchůdci moc nespolupracovali. Drogskol Captain dodává vítaný hexproof, jenže spiriti ve větším množství vyšli pouze v Kamigawě a navíc ne zrovna v bílých a modrých barvách. Nejužitečněji se tedy jeví vcelku obyčejný Stromkirk Captain, protože first strike je něco, co upíři v minulosti velmi postrádali.
 
Sorin, Lord of Innistrad - Vlajková loď Dark Ascenze se nám představuje v celé své kráse a nemůžeme být zklamaní. Sorin stojí přijatelné 4 many, dokáže sám sebe bránit a má i poměrně drsnou ultimátku, která čistě náhodou má asi zrovna nejvýznamnější vliv na jednokarťáku! Neznám totiž pomalu Highlander balíček, který by nevyužíval sílu a kontinuální karetní výhodu nějakého planeswalkera a nehrál k tomu žádné bytosti. Aby byl planeswalker v našem balíčku užitečný, je třeba účině využívat jeho + i – abilitu. Lehce zjistíme, že efektivita Sorina dosáhne vrcholu v bíločerném potvorovém balíčku, což ho staví do pozice hlavního konkurenta výjimečné Elspeth, Knight-Errant. Máme k dispozici vylepšené tokeny o lifelink, jenže druhá abilita nedosahuje takových kvalit jako u právě zmíněné Elspeth. Čistě teoreticky pomocí emblému můžeme soupeři nabít za víc než přes posílení Elspeth (pokud máme víc jak 3 bytosti), ale ten flying dělá celý ten podstatný rozdíl a to nepočítám, že to je schopnost, která přidává loyalty countery narozdíl od Sorinovy. Nic na tom nemění ani stackovatelnost9 Sorinovy „antény“10, protože ta nám nezajistí, že projdeme do soupeře. K Sorinově ultimátce není třeba se vyjadřovat: Hodí se jak ve špatných situacích, k finálnímu rozložení soupeřových sil i k takové drobné zábraně vykládaní sférochodců na opačné straně stolu, pokud onen hráč o ně nechce přijít. Celkově vzato je sice Sorin slabší jak Elspeth, ale to z něho nedělá vůbec slabého a nevítaného planeswalkera, ba právě naopak: Pro mě top karta Dark Ascenze (nečekané)
 
Havengul Lich – Materiál nejen pro reanimátory, který s mírným příplatkem můžou donekonečna vykládat jak své, tak i oponentovy padlé, ale i pro UB kontroly, kterým to nabízí tahání soupeřových bytosti, které jsme do té doby poctivě likvidovali různýma Damnationama. Síla a možnosti licha jsou absurdní a jediný jeho škraloup je, že není takový problém se s ním vypořádat. Jsem zvědav, jak hodně bude hraný.

Huntmaster of the Fells/Ravager of the Fells – Za cenu dostáváme adekvátní výkon rozložený do 2 bytostí. Výhoda? Težko říci, ale můj názor je, že ne. Samozřejmě je podstatný ten faktor, že tu 2/2 navíc budeme vždy dostávat, když se Huntmaster obleče do svého počátečního kabátu, ale jak často se tohle bude dít? Uznávám, že otočený Huntmaster je vskutku zlý a možnost odstranění blokera je hrozně lákavá..jenže všeobecný problém s vlkodlaky jako takovými na Highlanderu je, že my nikdy nebudeme chtít vynechat kolo, resp. nejspíš nám to nebude umožněno soupeřovými činy, na které asi budeme muset reagovat. Ideální scénář pro tuto kartu je neustálé obracení, což hrozí z mých zkušeností velmi žřídka. Kvůli tomu tento bytostní balíček o rozměrech 2x 2/2 ztrácí kouzlo a nakonec upřednostníme jistoty, jako Chameleon Colossus či Flametongue Kavu, které jsou dobré i když padají trakaře.
 
 

Artefakty

 
Grafdigger’s Cage – Elegance ztělesněná do karty, kterou si může zahrát kdokoliv a klidně hned první kolo. Věcí, co to znemožní, je hrozná škála, posuďte sami: Future Sight, Bribery, Green Sun's Zenith, Birthing Pod, jakékoliv reanimace, Living Death, Recurring Nightmare, Protean Hulk, Natural Order a tak dále. Je toho vskutku dost a je trapné, jak taková drobnost dokáže vypnout klidně i celý balíček. Je třeba zmínit fetchovatelnost11 Trinket Magem. Proti mnoha deckům to bude mrtvá karta, ale pokud se na fieldu vyskytuje velké množství reanimací, tak máme možnost se Grafdigger’s Cage ozbrojit!
 
 

Země

 
Vault of the Archangel – Tuto kartu momentálně testuju v B/W aggru a bohužel jsem nespokojený. Málokdy mám čas Vault aktivovat, pokud vůbec mám k dispozici 5 man. Tato země bohuželosoupeře o nic víc nezraní a ani se nepostará o kdovíjak velké obraty. Pokud taháte za delší konec provazu a máte na stole převahu, tak tuto zemi ani nepotřebujete! Přes její nespornou sílu a díky nemožnosti tapování pro barevnou manu se Vault nakonec do žádného balíčku nevtěsná.
 
 
Finito! Po prvním shlédnutí sady jsem nečekal, že pojednám o tolika kartách, ovšem na druhou stranu nutno přiznat, že karet, které jistojistě zapadnou do hracích obalů, je velmi poskrovnu. Hodně jich je situačních a několik jich balancuje na okraji hratelnosti; proto jsem se u některých nejistě pozastavil a nedokázal odhadnout, jaký bude jejich osud. Karty, které se probojovaly do mé TOP 5 jsou následující:
 
5. Lingering Souls
4. Strangleroot Geist
3. Gravecrawler
2. Thalia, Guardian of Thraben
1. Sorin, Lord of Innistrad
 
Vítězství nebylo těsné, ale až na první 2 karty je power level vysláblý. Radovat se z této sady může bíla s černou, naopak soucítím s modrými čaroději. Drtivá většina karet nebude žádnou stálicí pro své barvy a sedí jen do určitých archetypů. Nejsem si zatím vědom, jestli nějaká karta otevřela cestu k hratelnosti nějakého staršího kousku, ale to určitě zjistíme v blízké budoucnosti.
 
Rozloučit bych se s Vámi chtěl pozvánkou na turnaje naší Highlander Series, kde se my, fandové Highlanderu s německými pravidly, scházíme ke kompetitivnějšímu otestování našich balíčků, ale přitom si užili příjemně strávený čas u MtG Více o datech turnajů a jejich výsledcích se dozvíte zde.
 
Tímto Vám děkuji za přečtení si mého článku. Doufám, že jednokarťákovým fandům přinesl nejeden nápad ke stavbě či inovaci a ostatním pomohl s prvními krůčky k tak neobyčejně zajímavému formátu, jakým bezesporu Highlander je. Na dotazy rád odpovím v komentářích. Magicu zdar a opět někdy na viděnou!
 
Josef „Scalpelexis“ Maršíček
 


Vysvětlivky:
 
1. Flip-karty – Nový druh karet od Innistradu, které se transfmormují a mají hrací text i na rubu karty. Jedná se hlavně o vlkodlaky.
 
2. Weenie – Zpravidla bílý balíček plný levných bytostí.
 
3. Etner the Battlefield trigger – Schopnost, která se spouští s příchodem bytosti na bojiště.
4. Sleeper – Opomíjená karta, která při nalezení dobré synergie s jinýma kartama, se může ukázat jako velmi silná.
 
5. Koně – Další varianta balíčku posetém levnými bytostmi. Jméno používáme pro takové decky i mimo bílé barvy.
 
6. Chumpovat – Čteno jako „čampovat“ aneb činnost, kdy jsme nuceni do cesty velké bytosti postavit na smrt slabší, abychom se uchránili před velkým počtem zranění anebo přímo před smrtí. V českém jazyce se pro to používá oblíbený termín „podskočit“.
 
7. Midrange – Spojení slov „middle“ a „range“ slouží jako popisek středně rychlých balíčků, jejichž nejdůležitější čast křivky se pohybuje kolem 3.-6. manového slotu.
 
8. Lord – Bytost, která posiluje ostatní bytosti, zpravidla podobného creature typu.
 
9. Stackovatelnost – Opakovaný a prokládaný efekt.
 
10. Anténa - Počeštění z anglického slova "anthem"; jedná se o trvalý posilující efekt pro bytosti.

11. Fetchovaní – Abilita, kterou si můžeme nějakou kartu z balíčku nalézet (přinést).
Komentáře
Autor: Han @ úterý 21. února 2012 14:46
pekne shrnuti, navic tahle edice te proste musela potesit .. do tvych Wb konu, tam jsou pekne kusy.

Ja bych jeste doplnil seznam o dve karty:

- zeme Grim Blackwoods, ktera mi prijde minimalne zajimava. Jeji vyuzitim vidim jak v ruznych rampach nebo rocku, tak ale i treba do Pattern Comba na obetovani Rectora (Honza Opicka by mel asi fundovanejsi nazor na tuhle kartu, mozna je do komba prilis pomala). Kdybych mel ale BGx balik, ktery se trochu rampi a je spise kontrolni, pak bych tuto zem pravdepodobne hral.

- Mikkaeus, the Unhallowed - podle me dobry zajimavy chlapik pro nejaky sackovaci Jund ci reanimaci. Navic plati recept "vemte Mikiho a smichejte v baliku s Triskacem a mate kombo". Netvrdim, ze kombo s Triskellionem bude Tier 1, ale zarucuje instant win a navic jsou obe karty vice nez hratelne i samy o sobe.

Autor: Aggrokumano @ úterý 21. února 2012 15:57
Kdyby fungovaly odkazy, dal bych pět hvězdiček, takto jsem nucet dát je čtyři :D

Autor: kubiccek9 @ úterý 21. února 2012 22:09
Fakt super článek.Pěkné shrnutí.Je to zajímavá edice.Právě si stavím B U Zombie se zaměřením na Skaabi.Pro mě nejlepší kartou je asi Gravecrawler.

Autor: Scalpelexis @ středa 22. února 2012 14:47
Dekuji za pozitivni odezvy!

Han: Nevim:) Honza Opicka byl z Grim Backwoods docela znechucen a pry by to nikdy nehral. Nemysli si, ze jsem o nich nepremyslel:) Ja bych je ale vyuzil v mem Junku jen velmi okrajove a taky mi to pripomina, proc jsem z baliku vyhodil Momentous Fall, ktery to sice spusti jen jednou, ale o dost drsneji. Na to vicemene nebdue cas a bude se to hodit leda tak v topdeck modu, kdyz ti budou chtit odestrelovat bytosti. 5 man je proste moc a ani to nedava barevnou manu.

Mikaeus je docela ok, jen je dost drahy a chvili nic neumi, jeho vlastnosti navic nejsou tak dobre, jako na limitedu v ISD, kde je o poznani vetsi zastoupeni humanu. Bohuzel s Triskacem stoji stejny pocet man, takze se nedaji zahrat postupne po krivce. Na kombo mi to prijde moc manove narocny, kdyz beru ohled na to, ze se to da disruptnout.

Kumano: Spoleham na linkovani editoru, ale koukam, ze budu muset to delat tvrde rucne. Chm, chm, pro priste se polepsim tedy:D

kubiccek9: Zatim to v nasi spolecnosti nikdo nema, takze jsem zvedav, co ti vznika:) Po tehle sade asi Ub zombie budou spolupracovat zase o neco lip, ale prijde mi, ze je stale malo dobrych zombie. Mam takovy tuseni, ze ani Grave Titan neni zombie, i kdyz se do decku vpasuje jedna parada:)

Autor: Han @ středa 22. února 2012 15:37
Scalp: rampa s Tooth and Nails by tak mela velmi dobry cil, pro instant win. Navic jak rikam, obe karty jsou narozdil od mnoho TaN cilu zahratelne z ruky pri rampeni ve 4-5 kole. V GB rock-rampe, ktera hraje Nails a nejakou tu reanimaci bych si Mikkause s Triskacem zahral (triskac je super sam o sobe a Mikkaeus s nejakymi kombinujicimi se kartami a sack-outlety take velmi dobry). Koneckoncu zrovna v tomhle baliku by mohla najit uplatneni i ta GB zeme;-)

Autor: kubiccek9 @ středa 22. února 2012 16:41
Zombiici mi často vycházejí, když vyložím Skaab Ruinatora je to v pohodě.Grave itany nehraju.Nemám je moc v oblibě.

Musíte být přihlášen pro posílání komentářů. Přihlásit se můžete zde
Vytiskout  
Reklama Minimalizovat
Vytiskout  
© 2017 Magic-Guru.cz Informacni server pro zacinajici hrace karetni hry Magic the Gathering (Magic, MTG) Podmínky používáníProhlášení o soukromí