úterý 23. dubna 2024
Všechny články Minimalizovat

Aktuální články | Kategorie | Hledat | Syndikace

čtvrtek 31. května 2012
Recenze Planechase 2012: Primordial Hunger
Autor: AdamF @ 19:00 :: 3492 Přečtení :: 2 Komentáře :: :: Recenze
 

Vážení čtenáři Magic-Guru,

v září 2009 vyšel produkt jménem Planechase, který hráčům umožňoval zahrát si svou oblíbenou hru zcela novým způsobem. Do hry se dostala možnost sféroportace, která je vyjímečnou vlastností sférochodců.
Každý ze čtyř Planechase balíčků obsahoval šedesátikaretní předkonstruovaný deck a desetikaretní planární deck oversized karet jednotlivých sfér, které symbolizovaly různá místa v Mnohovesmíru.
Planechase 2012 Edition je vylepšeným pokračováním.

 

 

Co se změnilo?

Čtyři balíčky pojmenované Chaos Reigns, Night of the Ninja, Primordial Hunger a Savage Auras obsahují zcela nové karty – celkem jich zde najdete 21. Mezi nimi nechybí několik nových mytických legendárních bytostí, které mají šanci ujmout se i jako Commandeři. Všechny tyto karty jsou legální na Eternal formátech.


Na dalších obsažených kusovkách se Wizards rozhodli nešetřit a najdeme zde množství reprintů vzácných karet.

 

Kromě zcela nových karet sfér Wizards vymysleli úplně nový typ karty – fenomén. Každý planární deck nyní obsahuje osm sfér a dva fenomény.
 


Co je to Planechase?

Planechase je způsob, jak hrát jakýkoliv formát zcela novým stylem. Formát jménem Planar Magic je určen pro hraní ve více hráčích, ale lze použít i v duelech. Jedná se o casual variantu hry a během ní a vaši protihráči vyrazíte na procházku celým Multivesmírem.
Každý svět, který navštívíte, bude reprezentovaný oversized kartou sféry. Každá sféra je něčím unikátní a záleží jen na vás, jak dokážete jejich speciálních schopností využít. Navíc není vůbec jisté, jak dlouho na dané sféře setrváte.


Planar Magic je tedy nejvhodnější pro tři až šest hráčů s tím, že každý může útočit na každého. Každý hráč potřebuje šedesátikaretní balíček (takový, jaký je obsažen v Planechase 2012 předkonstruovaných produktech) a desetikaretní planární balíček (který je překvapivě taky součástí Planechase 2012 produktů). Sférový balíček je zamíchán a oddělen od hracího balíčku, během hry se na něj nemůžete dívat a přemíchávat jej.

 

Nutností pro hraní Planar Magicu je sférová kostka, která je také součástí těchto produktů. Sférová kostka má šest stran, čtyři strany jsou zcela prázdné. Pátá na sobě nese symbol sférochodce. Šestá na sobě má symbol chaosu, který vypadá takto:

 

Kromě sférové kostky hra probíhá zcela normálně jako jiný magicový zápas s nezměněnými pravidly pro vítězství.

Nyní už vítě vše důležité a můžeme se podívat na karty sfér. Na začátku celé hry se určí začínající hráč, hráči si líznou karty, popřípadě zmulliganují. Než začne první kolo, první hráč otočí vrchní kartu svého sférochové balíčku.


Karty sfér jsou magicové karty, tím pádem mají jméno, typ, podtyp a alespoň dvě schopnosti. Obrázky na sférách jsou horizontálně orientované. O sférách platí tři pravidla:
1)
V každé chvíli hry je vyložená pouze jedna karta sféry. Nachází se v zóně command zone a její efekt platí po celou dobu, co je vyložená.
2)
Karty sfér nejsou na bojišti, nejsou to permanenty a nic je nemůže zničit či jinak ovlivnit.
3)
Kartu sféry kontroluje vždy ten hráč, jehož kolo zrovna probíhá.

 

Sféry jsou příliš rozsáhlé světy na to, aby šly umístit na jednu jedinou kartu. Proto každá sféra znázorňuje jen část určitého světa.
Sféry mají svůj typ (Plane) a podtyp, kterým je vždy název celé sféry. Mezi podtypy najdete známé světy jako Zendikar, Ravnica, Alara či Mirrodin, ale i sféry, které jste ještě nenavštívili – Moag. Napravo od podtypu najdete symbol rozšíření Planechase, všem sférám byla přisouzena common rarita.

 

Každá sféra má dvě schopnosti. První je statická a platí po celou dobu, po kterou se nachází v command zóně. Druhá schopnost, tzv. chaotická, se spustí jen tehdy, pokud na sférové kostce symbol chaosu.

Kostkou můžete hodit během svého tahu ve chvíli, kdy je možno hrát sorcery. První hod je zdarma, druhý za jednu bezbarvou manu, třetí za dvě bezbarvé many a tak dále.
 


Hod může mít trojí výsledek:
1) Prázdná strana znamená, že se nic neděje.
2) Padne-li symbol chaosu, vyhodnotí se chaotická schopnost.
3) Padne-li symbol sférochodce, nastává přesun na jinou sféru. Vlastník současné sféry si ji položí na spodek svého planárního balíčku a vy otočíte vrchní kartu svého planárního balíčku.

Teď už jste obeznámeni s pravidly
Planar Magicu a můžeme se podívat na první ze čtyř Planechase 2012 balíčků – Primordial Hunger.

Primordial Hunger
Každá recenze se bude zvlášť zaobírat novými Eternal kartami, planárním balíčkem a preconstructed balíčkem. Pro větší přehlednost budu karty rozdělovat i do menších skupin (např. bytosti s Devour). Primordial Hunger, který používá barevnou kombinaci RG, je celý o požírání jiných bytostí, najdeme zde bytosti s Devour a sféru Jund.

Mechanika Devour
Devour je keywordová mechanika, poprvé představená v edice Shards of Alara, kde byla vyhrazena černočervenozelenému odštěpku Jund. Devour má vždy číslo. Do češtiny se název překládá jako “sežrání”.
Přesné znění mechaniky
Devour N zní: Když tato bytost vstupuje na bojiště, můžeš obětovat libovolné množství bytostí. Tato bytost přichází na bojiště s Nkrát tolika +1/+1 žetony.

Pokud bytost s Devour zahrajete jako spell, obětovaní bytostí probíhá až po vyhodnocení stacku.
Devour Planechase deck pro mě byl překvapením – v multiplayer formátu mají všichni soupeři plno vracení na ruku, exilování, zraňování a zabíjení a tak Devour není nejlepší strategií. Naštěstí se ale Wizardům podařilo vytvořit konkurence schopný deck.

Decklist


Primordial Hunger WotC
Main Deck Sféry a fenomény
11 Forest
2 Gruul Turf
2 Kazandu Refuge
1 Khalni Garden
6 Mountain
1 Skarrg, the Rage Pits
1 Terramorphic Expanse
2 Beetleback Chief
2 Brindle Shoat
1 Dragonlair Spider
1 Gluttonous Slime
1 Hellkite Hatchling
1 Hissing Iguanar
1 Mitotic Slime
2 Mudbutton Torchrunner
1 Mycoloth
1 Nest Invader
1 Nullmage Advocate
1 Penumbra Spider
1 Preyseizer Dragon
1 Thorn-Thrash Viashino
1 Thromok the Insatiable
2 Thunder-Thrash Elder
2 Tukatongue Thallid
2 Viridian Emissary
1 Wall of Blossoms
1 Awakening Zone

1 Fiery Conclusion
1 Fires of Yavimaya
2 Flayer Husk
1 Fling
1 Fractured Powerstone
1 Hellion Eruption
1 Mark of Mutiny
1 Overrun
1 Warstorm Surge
1 New Phyrexia - Furnace Layer
1 Alara - Jund
1 Ravnica - Kilnspire District
1 Azgol - Lair of the Ashen Idol
1 Kamigawa - Orochi Colony
1 Ravnica - Prahv
1 Ravnica - Selesnya Loft Gardens
1 Innistrad - Stensia
1 PHENOMENON - Reality Shaping
1 PHENOMENON - Spatial Merging


Nové karty

Začneme legendární bytostí, která dává Devouru nový význam. Její jméno zní Thromok the Insatiable, za 3RG dostanete 0/0 bytost s Devourem X, kde X je počet bytostí, které byly takto zdevourovány. Tato definice působí dosti zmateně, ale dá se přeložit jako “devour na druhou”. Přesný text zní Když tato bytost vstupuje na bojiště, můžeš obětovat libovolné množství bytostí. Tato bytost přichází na bojiště s X +1/+1 žetony za každou z těchto bytostí.

Za 1 obětovanou bytost dostanete 1/1, za dvě bytosti 4/4, za 3 bytosti 9/9, za čtyři bytosti 16/16, za pět bytostí 25/25 a tak dále. Získat za pět man 25/25 bytost zní opravdu lákavě, ale je potřeba mít spoustu bytostí vhodných pro obětování. A takových bytostí je zde hodně, dokonce i mezi novými kartami. Řekl bych, že Thromok je zajímavý od tří obětovaných bytostí výše. Bohužel ale nemá žádnou schopnost, která by ho ochránila.



 

Brindle Shoat je 1/1 Boar za 1G. To bez dalších schopností působí příšerně, ale Brindle Shoat po své smrti na vaší stranu bojiště zavolá 3/3 Boara.

Pokud s ním budete útočit, soupeř mnohdy radši nechá 1/1 bytost projít, než aby vám dovolil získat 3/3 token. Svou přítomností na bojišti by mohl Brindle Shoat odradit soupeře od útoku, pokud nemá bytosti s flying nebo jinou evasion schopností. Nakonec to nejlepší: obětovat Brindle Boar pro svou bytost s Devour. Získáte tak nejen zdevourovanou bytost, ale i 3/3 bytost (kterou můžete posléze opět zdevourovat).

 

Wizards vydávají novou kartu jménem Beetleback Chief, které se přezdívá “gobliní jezdec na broukovi”. Tento 2/2 Goblin za 2RR vám při sestupu na bojiště přivolá dva další 1/1 Goblin tokeny. Celkově působí jako uncommonový Grave Titan. Jedinou kartou tak získáte tři bytosti, které se budou dát využít jako blokeři či pro zdevourování.

 

Thromok není jediná nová bytost s Devour tohoto Planechase decku. Novinkou je Preyseizer Dragon, jedná se o 4/4 letce s Devour 2 za 4RR. A co víc, kdykoliv Preyseizer Dragon zaútočí, udělí zranění cílové bytosti nebo hráči podle počtu +1/+1 žetonů na něm. Tento drak je tedy velmi zajímavý, obětujete-li do něj jen jednu bytost. Poté máte 6/6 letce, který při útoku uděluje 2 zranění. A co takový 8/8 letec, který uděluje rovnou 4 zranění? Soupeř tedy většinou Preyseizer Dragona rovnou zabije, ale pokud si s ním neporadí, tak Preyseizer Dragon otočí hru ve váš prospěch.

 

Následuje třetí červenozelený pavouk v historii Magicu, Dragonlair Spider. Za 2RRGG dostáváte 5/6 Spidera se schopností reach. Mana cost je barevně náročný, ale ne nezvladatelný. Druhá pavoukova schopnost je taková, kterou byste od pavouka asi nečekali: kdykoliv oponent zahraje spell, do hry si položíte 1/1 Insecta. Nechápu, co by bylo tak problematického na tom, kdyby si k sobě velký pavouk místo Insectů přivolával malé Spidery, takhle karta působí trochu divně. Ale zpátky k jejím herním vlastnostem.

Jeho schopnost vám obzvláště v multiplayer hře dokáže přinést armádu slabých pavouků. Ovšem všichni tito tokeni jsou perfektní na zdevourování. Dragonlair Spider tedy celkově působí dobrým dojmem, pokud jej některý ze soupeřů okamžitě nezabije, tak máte šanci získat spoustu tokenů.
 

Součástí každého předkonstruovaného Planechase decku a každého Planechase decku, který bude někdo hrát, je artefakt Fractured Powerstone. Jediná nová common karta je navržena speciálně pro formát Planar Magicu. Na vyvolání stojí dvě bezbarvé many, za tapnutí vám jednu bezbarvou manu přidá. Za tapnutí vám také dovolí hodit si planární kostkou.
Důležitá informace: hody uskutečněné přes Powerstone se nezapočítávají do hodů pro běžné házení planární kostkou!

Celkově bych kartu přirovnal s Command Tower. Na svém formátu hvězdy, kdekoliv jinde naprostý odpad.


Sféry a fenomény

V Planechase 2009 vyšly jako karty sfér různé části Alary – Naya, Bant a Grixis. Dračí odštěpek Jund chybí a svého vydání se dočká až teď, v Planechase 2012. Esper nám Wizards nevytiskli, takže si budeme muset počkat na Planechase 2015. Statickou schopností Jundu je, že kdykoliv hráč hraje černé, červené nebo zelené kouzlo bytosti, ona bytost získává Devour 5. V tomto Planechase decku hrajete bytosti výhradně zelené a červené, takže Devour 5 může získat každá vaše bytost. Černé bytosti nehrajete a tak touto schopností ještě pomáháte soupeřům hrající černé bytosti. V nevýhodě budou hráči, kteří nehrají černé, červené nebo zelené bytosti, protože jim sféra nepřinese žádnou výhodu.

Chaotická schopnost vám přinese dva červené 1/1 Goblin tokeny, aby mohla vaše další zahraná bytost získat rovnou deset +1/+1 žetonů.
 

 

V Planechase 2009 vyšla sféra Phyrexia jménem The Fourth Sphere. Pokud si na tuto kartu nevzpomínáte, statickou schopností bylo, že na začátku upkeepu jste obětovali nečernou bytost a při hození symbolu chaosu jste položili na bojiště 2/2 černou Zombie. Planachase 2012 přináší kartu podobnou, je však v mnohém lepší.

Lair of the Ashen Idol je sféra ze světa Azgol. Na začátku svého upkeepu obětujete bytost. Pokud nemůžete, sféportujete se. Kdykoliv hodíte symbol chaosu, jakýkoliv počet cílových hráčů si na bojiště položí 2/2 černou Zombie.

Lair má tedy účel čistit bojiště a sféportovat vás. Oponentům můžete ve sféroportaci bránit tím, že jim darujete Zombie tokeny. Samozřejmě je stále možné, že se některému z hráčů podaří sféroportovat se pomocí planární kostky.

 

Pak tady máme jednu sféry z Ravnicy, na kterou se vrátíme již tento podzim. V Planechase 2009 jsme navštívili Plane kartu pro guildu Izzet, Dimir a čtvrť duchů Agyrem. V Planechase 2012 objevíme další sféry – tento Planechase deck obsahuje sféru pro guildu Selesnya – Selesnya Loft Gardens. A musím říct, že je to jedna z nejzajímavějších a nejlepších sfér vůbec.
Její statická schopnost je identická se schopností oblíbeného enchantmentu Doubling Season: Pokud by měl efekt položit na bojiště jednoho nebo více tokenů, polož namísto toho dvojnásobek těchto tokenů na bojiště. Pokud by měl efekt položit jeden nebo více žetonů na permanent, polož namísto toho dvojnásobek těchto žetonů na onen permanent.

Chaotická schopnost pak říká, že kdykoliv do konce kola tapnete zemi pro manu, přidáte do svého manového poolu jednu manu jakékoliv barvy, kterou ona země může produkovat.

Jde tedy o velmi silnou sféru a teď už jde jen o to, jak moc dobře ji dokážete využít. Balíček má opravdu mnoho způsobů, jak tvořit tokeny a kombinace Loft Gardens s Devourem je zcela evidentní.
 


New Phyrexia dostala sféru jménem Furnace Layer a je to trestající sféra. Když na ni sféroportuje a na začátku vašeho upkeepu zvolíte náhodně hráče (což můžete být i vy). Musíte zahodit kartu a pokud zahodíte kartu země, Furnace Layer do vás udělí 3 zranění.

Pokud ale zvolíte oponenta, uvedete jej do karetní nevýhody. Spuštěním chaosové schopnosti zničíte cílový nezemní permanent. Celkově tedy sféra působí trochu nebezpečně tím, že se může obrátit proti vám, ničení nezemních permanentnů je ale silná schopnost. Bohužel sféra příliš nespolupracuje s myšlenkou celého balíčku.

 

Dále je tady další ravnická sféra - Kilnspire District. Když sféroportujete na District nebo na začátku první hlavní fáze, položíte na ni žeton náboje a přidáte do svého mana poolu R za každý žeton náboje na Kilnspire District.

Chaosová schopnost spolupracuje s tou první. Můžete zaplatit X man a tolik zranění District udělí cílové bytosti nebo hráči. Sféra vás tedy podporuje a navíc se některým hráčům červená mana vůbec nemusí hodit.

 

Orochi Colony z Kamigawy je zajímavou sférou, která říká, že kdykoliv bytost udělí bojové zranění hráči, prohledáte si knihovnu pro kartu základní země a položíte ji na bojiště tapnutou. A co lepšího by mohla dělat chaosová schopnost, než poskytnutí neblokovatelnosti pro cílovou bytost.

Orochi Colony vám tedy pomůže s evasion vašich bytostí a rozšíření zdrojů many.

Již třetí sféra Ravnicy, tentokrát
Prahv. Tato sféra říká, že pokud zahrajete kouzlo, tak nesmíte do konce kola útočit a že pokud zaútočíte, nemůžete do konce kola hrát kouzla. Každého hráče tedy bude stavět před volbu: útok nebo hraní kouzel? Chaosová schopnost je nevýrazná, přidá vám tolik životů, kolik máte karet na ruce.

 

A poslední sférou je sféra Stensia z aktuálního bloku Innistrad. Řekl bych, že svými schopnostmi připomíná Oliviu Voldaren. Kdykoliv bytost udělí zranění jednomu nebo více hráčům, položíte na ni +1/+1 žeton (jako by ty nadevourované bytosti neměly žetonů dost). Chaosová schopnost udělá z každé vaší bytosti do konce kola “střelce”, tedy schopnost “Tap: Tato bytost udělí 1 zranění cílovému hráči”.
V příběhu Innistrad je Stensia nejtemnější a nejhornatější částí Innistradu, které vládnou upíři. Lesy se zdají být polomrtvé a horské stezky jsou zahaleny mlhou. Na okraji Stensie se nachází strmé útesy. Ve Stensii je neustále zataženo a sluneční paprsky nedokáží proniknout přes mraky.

Sféra tedy odpovídá svému příběhu a je i dostatečně silná na to, abyste ji chtěli hrát. Nyní se podíváme na dva fenomény.

 

Spatial Merning je nejpodivnější a na pochopení nejnáročnější karta fenoménu. Když na něj vstoupíte, odhalujete karty z vršku své knihovny, dokud neodhalíte dvě karty sfér. Poté současně sféroportujete na obě z nich. To znamená, že současně fungují jejich statické schopnosti. Pokud hodíte symbol chaosu, vyhodnotí se jejich obě chaosové schopnosti. Jen si představte ty možnosti – kombinace jsou neomezené! (Technická poznámka: kombinace jsou matematicky omezené).
Poté, co se některý z hráčů sféroportuje, se obě sféry položí na spodek vašeho balíčku a onen hráč zahraje vrchní kartu svého planárního balíčku. Nejzajímavější kombinací v tomto Planechase decku je Selesnya Loft Gardens + Jund.

Spatial Merning je podivným fenoménem, jeho schopnost porušuje základní pravidla Planar Magicu. Nejzajímavější na celé této kartě je asi art. Na levé straně lze bez pochyb identifikovat sférochodkyně Chandra, ale kdo je podivná bytost stojící naproti ní?
Tento fenomén skutečně znázorňuje sféportaci, sféportaci za hranice samotného Mnohovesmíru: protivnice Chandry není nikdo jiný než Erindae Firestrider, charakter z hry World of Warcraft. Wizardům se tedy podařilo propojit dva zcela odlišné herní světy.
 

 

Reality Shaping je fenomén, který často pomůže i soupeři, kdežto ostatní fenomény jsou více soustředěny na jejich sesílately. Po vstupu na Reality Shaping každý hráč počínaje vámi položí na bojiště ze své ruky kartu permanentu. Poté položíte Reality Shaping na spodek své planární knihovny a odhalíte další kartu.

Reality Shaping vám tedy může pomoct, pokud máte na ruce manově náročnou kartu, ve chvíli, kdy máte ruku prázdnou vám k ničemu nebude. Na artu této kartu je výjev ze Zendikaru.

 

Bytosti s Devour
Thunder-Trash Elder
je 1/1 za 2R s Devourem 3. Klidně tedy můžete mít i 10/10 bytost ve třetím kole, ale Devour je mechanika mnohdy nevýhodná, protože devourováním bytostí můžete soupeři poskytnout výhodu. Pokud soupeř Eldera zabije, veškerá potrava, kterou jste do něj investovali, zmizí s ním. Thunder-Trash Elder ale rozhodně patří k tomu lepší, co mechanika Devour může nabídnout.

 

Gluttonous Slime je 2/2 bytost za 2G se schopností flash a Devourem 1. Obvykle ji budete chtít seslat během útoku oponenta, aby okamžitě zablokovala útočící bytost a posílila se natolik, aby ji dokázala zabít.

 

Hellkite Hatchling je 2/2 bytost za 2RG, která má pouze Devour 1. Další schopnosti ji Wizards nepřidělili, ale stačí obětovat jedinou bytost a máte na stoel 3/3 bytost s flying a trample. Skutečně se Hatchlinga nevyplatí hrát bez Devouru, protože tak získáte akorát předraženou 2/2.


Tím nejhorším, co nám Wizards v rámci těchto bytostí reprintovali, je
Thorn-Trash Viashino. Je to 2/2 za 3R, která má Devour 2 a po zaplacení G získá do konce kola trample. Thorn-Trash Viashino je špatná karta, doporučuji ji vyřadit a nahradit něčím lepším.

Přehlídku reprintovaných bytostí s Devour zakočníme vzácným
Mycolothem. Tato 4/4 za 3GG má Devour 2 a čím více bytostmi jej při příchodu nakrmíte, tím více bytostí později vyprodukuje. Na začátku každého vašeho upkeepu si do hry položíte X 1/1 zelených tokenů s typem Saproling, kde X je počet +1/+1 žetonů na Mycolothovi. A není lepšího využítí Saprolingů, než je zdevourovat. Mycoloth je tedy skvělým producentem materiálu, i když pro něj zdevourujete třeba jen jednu bytost.

Zajímavý scénář: na stole je sféra Jund a vy zahrajete Mycolotha, do kterého zdevourujete dvě bytostí. V upkeepu získáte deset 1/1 Saprolingů a ty můžete zdevourovat do Thromoka a získat tak 100/100 bytost. A pokud počkáte dva upkeepy, tak Thromok může být rovnou 400/400.

 

Karty vytvářející tokeny
Aby vás devourování bytosti neuvádělo do příliš velké nevýhody, Primordial Hunger obsahuje bytosti, které vytváří tokeny. Právě proto je zde Mitotic Slime, 4/4 Ooze za 4R z Magic 2010, která se po smrti nahradí dvěma 2/2 Ooze tokeny, které se po smrti nahradí dvěma 1/1 Ooze tokeny. Celkově tedy můžete z Mitotic Slime získat až pět bytostí. Efektivně se soupeř Mitotic Slime zbaví až tehdy, když ji vypoví ze hry. Mitotic Slime není ani moc manově náročná a vaše bytosti s Devour si ji určitě oblíbí.

 

Penumbra Spider (původně Time Spiral) je 2/4 s reach za 2GG (těmito parametry víceméně odpovídá Giant Spiderovi), ale poté, co zemře, se nahradí černým 2/4 Spider tokenem s reach. Za jednu kartu tedy získáte dvě bytosti. Stejně funguje i Tukatongue Thallid, 1/1 Fungus za G (původem z Confluxu), která se po smrti nahradí 1/1 tokenem.
 

Pak tady máme dvě karty tvořící Eldrazi 0/1 tokeny. První z nich je Nest Invader, 2/2 za 1G, která s sebou do hry přivede 0/1 bezbarvého Eldrazi tokena se schopností “Obětuj tuto bytost: Přidej jednu bezbarvou manu do svého manapoolu.” Tito tokeni mohou být využiti jak pro manové urychlení, tak pro zdevourování.
Druhá karta, vzácný enchantment Awakening Zone za 2G, vám dokáže takového tokena přivést do hry každý váš upkeep. Poté se už nemusíte bát o nedostatek many nebo bytostí.
 

 

Z 0/1 tokenů se přesouváme na 0/0 tokeny, které jsou specialitou equipmentů s Living weapon z New Phyrexie. Zde máme Flayer Husk, equipment za jednu manu, který vybavenou bytost posílí o +1/+1 a zároveň se ihned připojí na 0/0 černého Germa.
Living weapon dává tu výhodu, že v prvním kole máte 1/1 bytost, kterou můžete blokovat nebo ji zdevourovat a až se tak stane, budete moci equipment přehodit na další bytost.

 

A poslední kartou tvořící tokeny je Hellion Eruption. Toto šestimanové červené kouzlo vás donutí obětovat všechny vaše bytosti, ale vzápětí vám dodá přesně tolik 4/4 červených Hellionů. Všechny vaše 0/1 Eldrazi tokeny, 1/1 Saproling tokeny a spoustu dalších najednou vystřídá záplava Hellionů. Karta bude ještě zajímavější, bude-li právě aktivní sféra Selesnya Loft Gardens.

 

Manová stabilizace a karetní výhoda

Pro účely karetní výhody je zde jedna jediná karta: Wall of Blossoms. Tato 0/4 Wall za 1G vám při příchodu do hry lízne jednu kartu. Jelikož hrajete agresivně a blokery moc nepotřebujete, obětujte Wall of Blossom do Devouru nebo jiného efektu.
Zemřít bude chtít i
Viridian Emmisary, 2/1 Zombie Elf za 1G z Mirrodin Besieged, který vám po smrti prohledá knihovnu pro kartu základní země a položí ji na bojiště tapnutou.

 

 

A co manová základna? Celkem ji tvoří 24 zemí, z toho 11 Forestů a 6 Mountain. Pro nalezení té správné země je zde jedna Terramorphic Expanse. Gruul Truf přijde na bojiště tapnutá a musíte si vrátit zemi na ruku, ale přidává do manapoolu R a G najednou. Proto je nejlepší zahrát ji způsobem, že v prvním kole vyložíte zemi a něco zahrajete, v druhém kole nejdříve zahrajete spell a až poté vyložíte Gruul truf.

Kazandu Refuge sice přijde na bojiště tapnutá, ale přidá vám 1 život a umí přidávat červenou nebo zelenou manu. Khalni Garden přijde také tapnutá, ale přinese vám 0/1 Plant token a umí přidávat zelenou manu.

Skarrg, the Rage Pits je uncommonovou verzí Kessig Wolf Runu, za RG a tapnutí přidá cílové bytosti +1/+1 a trample. Umí přidávat pouze bezbarvou manu.

 

Další karty
Hissing Iguanar, 3/1 za 2R, udělí 1 zranění cílovému soupeři, kdykoliv zemře jiná bytost – tedy každé vaše devourování nebo jiné obětování bude soupeře bolet. Mudbutton Torchrunner je 1/1 za 2R, která udělí 3 zranění kamkoliv poté, co zemře (perfektní na obětování nebo na blokování).

Přítomnost Nullmage Advocate v Primordial Hunger balíčku je mi záhadou, nechápu, proč se Wizards rozhodlil jej sem dát. Tento 2/3 Insect za 2G umí za tapnutí a vrácení dvou karet z oponentova hřbitova zpátky na jeho ruku zničit cílový artefakt nebo enchantment. Jelikož máte po ruce mnohem levnější, rychlejší a lepší Naturalizu, doporučuji Advocate vyřadit, protože plnit mu ruku kartami za ničení artefaktů a enchantmentů není dobrá nabídka.

 

Fiery Conclusion je instant za 1R, který udělí 5 zranění cílové bytosti. Má to ale háček: musíte obětovat bytost. Ale s tímto balíčkem vám obětovávání bytostí nedělá žádný problém.
Podobnou kartou je Fling. Opět se jedná o instant za 1R, který vyžaduje obětování bytosti, ale tentokrát udílí zranění podle síly obětované bytosti.

Warstorm Surge je na Standardu legální enchantment za 5R, která říká, že každá vaše bytost při sestupu na bojiště udělí zranění podle své síly do cílového hráče nebo oponenta. S vašimi Devour bytostmi (obzvláště s Thromokem) tato karta krásně spolupracuje, jediným problémem je dostat se dostatečně rychle na šest man.


 

Jedinou noncreature vícebarevnou kartou v tomto balíčku je Fires of Yavimaya. Tento enchantment za 1RG dává všem vaším bytostem haste. A haste se vašim bytostem opravdu hodí. Druhá schopnost je zde skoro navíc, za obětování Fires of Yavimaya můžete cílovou bytost posílit o +2/+2 do konce kola. Používal bych ji jen v případě, že má oponent poslední dva životy, protože haste pro všechny vaše bytosti je lepší. Tato schopnost ale soupeře stále uvádí do nejistoty v útoku: co když zablokujete jeho bytost svou bytostí a přidáte ji bonus?

Zajímavý scénář: na bojiště přijde Thromok jako 49/49 bytost, svým sestupem spustí schopnost Warstorm Surge, poté si díky Fires of Yavimaya zaútočí a nakonec jej obětujete do Flingu. Tak nějak se dají zabít tři oponenti v jediném kole.

 

Mark of Mutiny je červené kradení bytosti do konce kola za 2R, jediný rozdíl mezi ní a Act of Treason je, že na ni položíte +1/+1 žeton. Je jasné, že Mark of Mutiny budete chtít zahrát tak, aby se ukradená bytost svému vlastníkovi již nevrátila – obětujete ji do Devouru nebo pro jiný efekt. Poslední kartou je Overrun, klasické zelené sorcery, který přidá všem vašim bytostem za 2GGG do konce kola +3/+3 a trample. Stačí mít na stole pár 1/1 tokenů a soupeři mají problém k vyřešení.

 

Nyní již znáte všechny karty tohoto Planechase decku a dokážete si udělat představu o tom, zda se vám s ním bude dobře hrát. Pokud vám některé karti nesedí, můžete je vyndat a nahradit jinými. Vylepšenou verzi ale zde uvádět nebudu, protože hlavním účelem Planar Magicu je bavit se. Navíc nabízí situace, které během turnajového hraní nezažijete – jako například seslat 100/100 bytost nebo udělit 150 zranění během jednoho kola.
Také můžete využít pouze karty sfér a postavit si zcela vlastní Planechase balíček. Kartami sfér a fenoménů můžete také doplnit všechny ostatní formáty. Pro Eternal formáty je zde několik zcela nových karet. Planechase deck Primordial Hunger si můžete zakoupit u našeho partnerského eshopu Veselý drak.

Děkuji za pozornost a budu se těšit na viděnou u rozboru druhého Planechase 2012 balíčku Chaos Reigns.

AdamF

Komentáře
Autor: zima @ čtvrtek 31. května 2012 19:56
Planechase deck Primordial Hunger si můžete zakoupit u našeho partnerského eshopu Veselý rak. Veselý rak :D :D to se povedlo

Autor: MJ @ čtvrtek 22. listopadu 2012 12:22
K Dragonlair Spider a otázce "proč ne tokeni spiderci?": Chce to brát trochu poetičtěji. Pavouk přece zachytává do své sítě insecty. Teda jako že ta cizí kouzla. A ty insecty pak jako kořist vrhá na bojiště. ;o)

Musíte být přihlášen pro posílání komentářů. Přihlásit se můžete zde
Vytiskout  
Reklama Minimalizovat
Vytiskout  
© 2017 Magic-Guru.cz Informacni server pro zacinajici hrace karetni hry Magic the Gathering (Magic, MTG) Podmínky používáníProhlášení o soukromí