čtvrtek 28. března 2024
Všechny články Minimalizovat

Aktuální články | Kategorie | Hledat | Syndikace

středa 20. června 2012
Rogue Standard
Autor: Aggrokumano @ 14:21 :: 4081 Přečtení :: 3 Komentáře :: :: Standard, Tvorba balíků
 
První deck je založený na kartě, které se po vydání přisuzovala úspěšná budoucnost, ale nakonec se skoro vůbec neprosadila, ačkoli pokusů o to bylo spousta. Onou kartou je Tezzeret, Agent of Bolas. Podle mě je škoda, že se nehraje, protože můžu říct, že balíky s Tezzeretem jsou na hraní velmi zábavné a hraje se s nimi moc pěkně.
 

 
Někdo by to možná hrál raději jako kontrol a hrál by Mana Leaky a Disspate, ale já to mám radši jako takový „aggrokontrol“, prostě klasický rogue deck. Při testingu jsem začínal zhruba s takovouhle verzí:
 
1× Plains
3× Swamp
2× Island
 
 
 
 
Jak vidíte, základní kostra balíku byla Tezzeret + Grand Architect, který umožňuje rychle zahrát velké kusy jako Wurmcoila, nebo Hellkita. A proto, abychom je zahráli je tu i tutor v podobě Treasure Maga. Ten je super s Architectem, protože když ho zahrajeme, tak máme ještě další 4 many k dispozici .
 
Nechtěl jsem se ale spoléhat jen na Architecta s Tezzeretem a tak jsem přidal ještě další dvě karty typické pro UB kontrol – Grave Titan a Forbidden Alchemy, což je fantastická karta, určitě jde o nejlepší karetní výhodu na standardu.
 
Poté si ještě povšimněte nenápadné zemičky Phyrexia’s Core. Ta je dobrá s Mycosynth Wellspring a Ichor Wellspring, ale hlavně poskytuje „kombo smrti“ se Spine of Ish Sah.
 
Pokud se blíže podíváme na země, tak playset Nexusů je zde vynikající, spolu s Tezzeretem zabijí soupeře na dva útoky. Je ale potřeba znát interakce mezi nimi. Pokud totiž oživíme Nexus a uděláme z něj 5/5ku, zůstane oživený i po konci kola jakožto 5/5 artefaktová bytost, ale už bez infektu. Když ho ale znovu oživíme, bude z něj zase 1/1 bytost s infektem. No a dál jsem pak hrál pro chuť ještě jednu Buried Riunu a jeden Ghost Quarter.
 
V decku taky nesmělo chybět zabíjení, ze začátku jsem zkoušel jen Go for the Throat a Tragic Slip. A jelikož jsem hrál poměrně dost velkých bytostí, tak jsem si myslel, že by nebylo úplně od věci zkusit s nimi jedny Unburial Rites jen tak pro chuť.
 
Po prvním testingu jsem ale zjistil, že bez hromadného zabíjení to nepůjde a taky od Spellskity jsem si sliboval víc. A úplně spokojený jsem nebyl ani s manabází, na první turnaj jsem nakonec vyrazil s touhle verzí:
 
4× Inkmoth Nexus
4× Phyrexia’s Core
1× Buried Ruin
4× Drowned Catacomb
1× Isolated Chapel
1× Plains
4× Swamp
3× Island
 
3× Go for the Throat
2× Tragic Slip
3× Forbidden Alchemy
1× Unburial Rites
3× Sphere of the Suns
1× Mycosynth Wellspring
1× Ichor Wellspring
1× Spine of Ish Sah
 
4× Tezzereth, Agent of Bolas
 
3× Grand Architect
3× Solemn Simulacrum
2× Treasure Mage
2× Grave Titan
1× Phyrexian Metamorph
1× Steel Hellkite
1× Wurmcoil Engine
 
Sideboard
 
Negate
 

 
Na FNMku jsem si s balíčkem dal 3:1, když jsem porazil Monoblack Infekt, Spirit Delvera, BW Tokeny a prohrál s jiným Spirit Delverem, kde jsem ale ve druhé, velmi složité hře, udělal pár chyb.
 
Hned po turnaji jsem vyřadil Steel Hellkitu, která se v žádné hře neosvědčila a taky Unburiály, na které jsem si nemohl udělat žádný názor, protože ani jednou nepřišly a často jsem je odsidovával. A místo Precusor Golema, který se sice osvědčil, jsem dal druhého Metamorpha, který je lepší, protože zabíjí Geisty či Thruny, anebo kopíruje titány.
 
Po příchodu Avacyn Restored jsem samozřejmě zkoušel zařadit nějaké novinky, Entreat the Angels nebo Temporal Mastery vypadají na pohled pěkně, ale nijak nespolupracují s Tezzeretem (bohužel, v Avacynu nevyšel žádný dobrý artefakt L) a aby byly skutečně dobré, musel bych hrát Ponder
Ale opravdu dobrá je tu jiná nová karta – Tamiyo, the Moon Sage. Tapuje soupeřova Titána, když nic nemá, tak mu aspoň šikanujeme manabázi, líže karty a emblém pak rychle ukončuje hru. Prostě umí všechno, co by takový planeswalker měl umět, ale přece jenom stojí pět man, což není úplně nejrychlejší a tak by dvakrát měla stačit.
 
Moje aktuální (finální) verze je taková:

Tezzerator Jakub Havelka
Main Deck Sideboard
4 Inkmoth Nexus
4 Phyrexia’s Core
2 Isolated Chapel
1 Buried Ruin
1 Plains
2 Evolving Wilds
3 Drowned Catacomb
3 Darkslick Shores
3 Swamp
2 Island

1 Wurmcoil Engine
2 Phyrexian Metamorph
3 Solemn Simulacrum
2 Grand Architect
1 Treasure Mage
2 Grave Titan

1 Ichor Wellspring
1 Mycosynth Wellspring
3 Sphere of the Suns
2 Lingering Souls
3 Black Sun’s Zenith
1 Spine of Ish Sah
3 Forbidden Alchemy
3 Go for the Throat
2 Tragic Slip
4 Tezzeret, Agent of Bolas
2 Tamiyo, the Moon Sage
3 Oblivion Ring
2 Curse of Death’s Hold
3 Timely Reinforcements
3 Celestial Purge
2 Doom Blade
2 Spellskite
 
 
Nakonec ještě něco k sideboardování a jednotlivým matchupům:
 
UW Delver – velmi obtížný matchup, vadí nám hlavně Geist, ale na toho máme Metamorphy a Zenith. Pokud ale nemáme zabíjení na prvního Delvera a soupeř má dost Mana Leaků, tak nemáme moc šanci. Po sidu ale máme Kurzu a Reinforcementy, které matchup dost vylepšují. Pokud soupeř hraje víc mečů, sidoval bych i Ringy. Ven by měla jít Tamiyo, Grand Architect a jeden nebo dva Solemnové.
 
Wolf Run Ramp – Tak tohle je docela dobrý matchup, máme hodně zabíjení, titány taky můžeme zkopírovat Metamorphem, nebo tapovat Tamiyou. Sidovat se na rampu dá skoro všechno, Spellskita umí přecílit Wolf Run, Kurza je dobrá proti Nexusům a na Titány se hodí Ringy a Doom Blade. Odsidoval bych Lingering Soulsy, Grand Architecty, Zenithy a jednoho Tezzereta.
 
RG Aggro – Tohle je opět špatný matchup, hodně nás trápí především Geisti. Jasný side jsou Reinforcementy a sideval bych i Ringy, právě proti Geistům. Odsidoval bych Tamiyo, která je moc pomalá, Metamoprhy, kteří zde nemají moc co kopírovat, jednoho Tezzereta a něco podle citu J.
 
Zombies – ať už se jedná o UB nebo RB verzi, tak klíčovou kartou k výhře je Zenith, díky velkému počtu removalu nám nevadí Obliterator, ale hodně nás pozlobí Messengeři. Po sidu by to ale měl vyřešit Purge spolu s Reinforcementy. Pokud soupeř hraje i Blood Artisty, je možné sidovat i Kurzy, ale podle mě to není potřeba. Odsidoval bych Tamyio, která je proti aggrům moc pomalá a Metamorphy.
 
Birthing Pod – před sidem jsou hry proti Podu velmi rozmanité, ale opět je tu nejnepříjemnější kartou Geist. Před sidem se taky dosti obtížně zbavujeme Podu. Na Pod nasidujeme Ringy a Reinforcementy jsou také samozřejmostí. Musíme také počítat s tím, že na nás nasiduje Zealous Conscripty, takže bych byl velmi opatrný při vykládání Wurmcoily a titánů. Pokud čekáte hodně Podů, můžete dát do sidu Torpor Orb, což Pody úplně zesměšní. Dobrá je tu taky Tamiyo, která může do nekonečna tapovat Pod.
 
Humani a jiná aggra – velmi jednoduché matchupy, vzhledem k tomu, že máme spoustu zabíjení. Po sidu to ještě navíc jistí Reinforcementy.
 
Esper, Grixis, UB Kontrol – jelikož se poslední dobou moc nehraje kántrování, měly by tyto matchupy být pro nás dost dobré, jelikož dokážeme dostat rychle do hry Tezzereta, který by nám měl hru vyhrát. Side je tu jasný, Ringy místo Zenithů.
 

 
Druhý balík, který jsem si pro vás vybral, je Naya Aggro s Birthing Podem, což je právě balík, který testuju pro nadcházející WCQ.

 
Jak jste si jistě všimli, tak po vydání Avacyn Restored se začaly daleko více prosazovat decky s Birthing Podem. No aby také ne, vyšly jim tu tři naprosto úžasné karty – Restoration Angel, Wolfir Silverheart a Zealous Conscripts. Balík, o kterém tu chci mluvit se ale na Pod zase tolik nespoléhá a spíše se snaží chovat jako klasické aggro.
 
Jelikož se jedná o trojbarvu, je dost důležitá správná manabase. A jelikož chceme vždy dávat ve druhém kole Geista, tak jsou tu dobré duály ze Scars of Mirrodin, pak hraju několik duálu z M12, určitě nedoporučuju Clifftop Retreat, právě kvůli Geistům. Také mi přijde škoda nehrát Wolf Run, ale jelikož nedává barevnou manu, tak buďto doporučuji hrát 23 zemí bez Wolf Runu, nebo 24 s Wolf Runem. Někdo hraje i Gavony Township, ale ta si moc nerozumí s Geistem L. A překvapivě výborné jsou v decku Caverny, které dost zlepšují matchup s Delverem.
 
Takže nám vychází zhruba takováhle manabase:
 
4 Razorvedge Thicket
4 Coppelin Gorge
3 Rootbound Crag
2 Sunpetal Grove
3 Cavern of Souls
2 Kessig Wolf Run
4 Forest
1 Mountain
1 Plains
 
Bytosti:
 
Sice nehrajeme tolik kolem Podu, ale i tak je důležité mít dobře zvolenou manovou křivku.
 
CMC1 – tak tady je to jasné, Birds of Paradise nemůže nic konkurovat, většina decků hraje i Pilgrimy nebo Llanowary, ale podle mě ptáčči stačí
 
CMC2 – tady také není co řešit, Strangleroot Geisti jsou asi nejlepší bytost do aggra na současném standardu. Pokud bychom se měli poohlédnout ještě po jiné dvoumanové bytosti, tak tu máme ještě Thalii, která je dobrá proti Delverovi, Rampě a kontrolům. Bohužel ale nejsem vlastníkem ani jedné Thalie, takže jsem neměl možnost ji vyzkoušet…
 
CMC3 – Blade Splicer je asi nejlepší třídrop, ale nejde hledat Zenithem, na rozdíl od Wolfir Avengera, který ale zase nijak nespolupracuje s Podem. K dispozici je i Borderland Ranger, ale my chceme tlačit, takže ten se nám sem nehodí. Jednou by se měl vejít i Fiend Hunter, který umí zničit token ze soupeřova Blade Splicera, nebo umí schovat nepříjemné soupeřovy bytosti typu Hero of Bladehold.
 
CMC4 – asi nejvíce nabitý slot, vynikající je samozřejmě Huntmaster, ale není potřeba hrát čtyřikrát, dva tři kousky postačí. Aspoň jednou by se měl do decku vejít Thrun, který je výborný proti Delverovi a kontrolům, nemluvě o jeho interakci s Wolf Runem. Restoration Angel je v Podu naprosto vynikající, ať už na „blinknutí“ Blade Splicera, nebo Huntmastera, na ochranu bytostí před zabíjením, nebo jen tak na konci kola do tlaku. Hrál bych minimálně dva, ideálně tři.
Já osobně má rád i Hellridera, protože sekvence Geist, Geist, Hellrider je ve většině případů smrtící. Poslední dobou jsem ale na chuť přišel i dost opomíjenému Hero of Oxid Ridge, který prakticky říká, že když si oponent nechal do bloku jen tokeny z Lingering Souls, tak prohrál. Jednou se do mainu vejde i univerzální Phyrexian Metamorph. Výborný je i Hero of Bladehold, ale ať se snažím sebevíc, tak ten si mi do mainu nevejde. A o Solemnovi už vůbec nemluvím…
 
CMC5 – pryč jsou ty doby, kdy se jako pětimanová bytost dal hrát jen Acidic Slime, teď je pětimanový slot vynikající, kromě Slimáka tu máme již zmiňovaného Wolfir Silverhearta, pak výborné Zealous Conscripts, se kterými jdou dělat skutečné divy. Kromě těch očividných, jako že ukradneme soupeřovu Elesh Norn a zabijeme ho s ní, lze například untapnout Pod a rovnou si najít Titána a jednou jsem například vyhrál tak, že jsem zahrál Konskripty na svého Titána, kterého mi soupeř tapnul Tamiyou.
Poslední velmi dobrou pětimanovkou je Sigarda, Host of Herons, která je velmi nepříjemná pro kontroly, napřiklad proti Zombákům se vysmívá Obliteratorům a pokud ji máme na stole s Wolf Runem, tak už skoro nejde prohrát.
 
CMC6 – v současné době je podle mého jasně nejlepší šestimanovka do Podu Inferno Titan a když to hrajeme jako aggro, tak se vlastně nedá ani o jiné šestimanovce uvažovat. Ve verzích, které splasují modrou je samozřejmě dobrý i Sun Titan (spolu s Phantasmal Imagí), ale to už je samostatná kapitola…
 
CMC7 – naše křivka sice končí na šesti manách, ale pokud chcete, tak můžete přidat i sedmimanový slot, kde je Elesh Norn a Gisela, což jsou ale obranné karty, které se nám do koncepce decku nehodí.
 
„Search Engine“ – neboli karty, které dodávají decku stabilitu (hledají to, co potřebujeme), jsou v současné době tři – Birthing Pod, Green Sun’s Zenith a Garruk Relentless. Můj Build nejvíce spoléhá na Zenith (budu se opakovat, ale Geisti jsou pekelní), Pody hraju dva a k tomu jednoho Garruka.
 
Removal – tak tady máme na výběr z obrovského množství karet, nejuniverzálnější je určitě Oblivion Ring. Hodně lidí hraje Bonfire, ale v decku, kdy máme většinou k dispozici jen čtyři, až pět man podle mě není zase až tak dobrý a spoléhat se na miracle mi nepřijde jako dobrý nápad.
 Já osobně bych vybíral mezi Galvanic Blastem, Pillar of Flame a Arc Trailem. U Galvaničáku je dobrá jeho instantnost, Pillar je dobrý proti Delverovi (svačí Moorland Haunt), Gesitům a zombákům (Messenger, Gravecrawler). Já osobně mám nejradši Arc Trail, jeho nevýhodou je, že když Delver začíná, hned se flipne a má Mana Leak, tak ho zabíjíme dost těžce, ale zase je dobrý proti Humaům, tokenům a RGčku, kde dost často sestřelíme dvě bytosti najednou.
 
Ukázkový decklist by podle mě vypadal takhle:
 
Naya Aggro Jakub Havelka
Main Deck Sideboard
4 Razorverge Thicket
4 Copperline Gorge
3 Rootbound Crag
2 Sunpetal Grove
3 Cavern of Souls
2 Kessig Wolf Run
4 Forest
1 Mountain
1 Plains

4 Birds of Paradise
4 Strangleroot Geist
3 Blade Splicer
1 Fiend Hunter
2 Huntmaster of the Fells
3 Restoration Angel
1 Hellrider
1 Hero of Oxid Ridge
1 Thrun, the Last Troll
1 Phyrexian Metamorph
1 Acidic Slime
1 Wolfir Silverheart
1 Sigarda, Host of Herons
1 Zealous Conscripts
2 Inferno Titan

3 Green Sun’s Zenith
2 Birthing Pod
1 Garruk Relentless
3 Arc Trail (nebo jiný removal)
3 Timely Reinforcements
4 Oblivion Ring
2 Whipflare
2 Ancient Grudge
1 Sunblast Angel
1 Hero of Bladehold
1 Melira, Sylvok Outcast
1 Act of Aggression
 

Sideboard
 

 
Sideboard je samozřejmě závislý na prostředí, ve kterém hrajete, ale některé obecné věcí platí vždy:
 
Timely Reinforcements – dobré na aggra všeho druhu -  Humani, Monored nebo Zombáci
Whipflare – vrata na Delvera a tokeny
Oblivion Ring – proti rampě na titány, proti zombákům na Obliteratory a Messengery
Ancient Grudge – proti Delverovi na meče, rampě zničí Nexusy a samozřejmě taky proti jinému Podu
Hero of Bladehold – dobrý proti deckům, které nemají moc ničení, jako třeba Wolf Run, ale siduju ho i proti kontrolům (Esper)
 
Na rampu bych sidoval i další Konskripty, poslední dobou se v sidu začíná objevovat třeba i Crushing Vines a Combust - proti Delverovi (Restoration Angelům), já osobně hraju i Sunblast Angela, proti potvorovým deckům (hlavně Humani). Ale zatím se mi bohužel nedaří přijít na to, jak porazit UG Infect a to mám v sidu Meliru (aktuální skóre z turnajů je tuším 0:4), možná by se dala zkusit Spellskita do sidu, prostě proti takovým rogue deckům se hraje velice nepříjemně.
 
Můj side vypadá takhle:
 
3× Timely Reinforcements
4× Oblivion Ring
2× Whipflare
2× Ancient Grudge
1× Sunblast Angel
1× Hero of Bladehold
1× Melira, Sylvok Outcast
1× Act of Aggression
 
To je k balíku a vlastně i k tomuto článku asi všechno. Doufám, že jsem Vás inspiroval. Uvidíme se u dalších článků…
 
Kumano
Komentáře
Autor: Miraculeux @ čtvrtek 21. června 2012 12:56
Pekny, sam jsem zapalenym zastancem rogue decku, oby baliky se mi moc libi.

Pilotoval jsem tehdy ten Monoblack infect a Tezz mi prijde super, jen bych ho asi hral vic na ten kontrol :)

Autor: saladdin @ čtvrtek 21. června 2012 13:59
podobneho tezzereta hraju uz par tydnu, osvedcil se mi build bez grand architectu (ackoliv tu kartu mam hodne rad), pouze uB a s mene hrozbami (hraju jen 1x Wurmcoil a 1x Steel Hellkite)

obecne mne fascinuje jak ten balik pekne funguje i kdyz na prvni pohled jednotlive karty v podstate nic nedelaji, zvlast wellspringy

kazdopadne pekny clanek

Autor: Elden @ pátek 22. června 2012 10:46
Aggropod nejakou dobu hraju a hrat tuto konstrukci bych si netroufnul.
Hlavni sila aggroverze je v interakci Strangleroot Geist->Blade Splicer->4 drop a zakonceni souboje petidropem.
Zarazenim na 4cc cerveneho Hera a Hellridera dostavame zajimavou utility moznost, ale imho se pomerne dubluji, netroufnul bych si hrat oba dva v zakladu, protoze uz jen hruba sila Huntmastera casto hru vyhraje sama o sobe (nemluve o jeho synergii s podem a jeho flipnuti po kole, kdy prijde).
Druhou hlavni zbrani Naya podu je Restoration Angel, ktery blinkuje Blade Splicera a z 1/1 a 3/3 na konci kola je razem na zacatku dalsiho kola 1/1 + 2x 3/3 + 3/4 flying. Restoration angel si rozumi se vsim, co pod hraje ("ozivi" krivohubku, prida token z bladesplicera, prida zivoty a token z Huntmastera, instantne presoulboundne a odtapne Wolfira, udeli dalsi zraneni Titanem a zmeni metamorfa na neco "novejsiho". Andelu bych nejradeji hral aspon 5, Blade Splicery vzdy 4.
Sigardu jsem zkousel,a le nakenoc se nevlezla ani do sidu, stejne tak Thrun.
Zvetsil bych pocet Wolfiru (jedna z nejlepsich karet do tohoto typu balicku), ubral jeden sestidrop.
Zbytek karet je o osobnich preferencich, ale side bych taky resil jinak (timely reinforcements nejsou vubec potreba, neni moc baliku, co by byly rychlejsi nez my a vzheldem k tomu, kolik hrajeme tokenovacu ani moc baliku, co by nas prehralo na mnozstvi, zivoty uspesne pridava i Huntmaster).

Super karta je samozrejme Bonfire, ta balik posouva o dost dal, ale taky nestoji nejmin:-)

Musíte být přihlášen pro posílání komentářů. Přihlásit se můžete zde
Vytiskout  
Reklama Minimalizovat
Vytiskout  
© 2017 Magic-Guru.cz Informacni server pro zacinajici hrace karetni hry Magic the Gathering (Magic, MTG) Podmínky používáníProhlášení o soukromí