pátek 29. března 2024
Všechny články Minimalizovat

Aktuální články | Kategorie | Hledat | Syndikace

pondělí 23. července 2012
Recenze Magic 2013 Intro Pack: Depths of Power
Autor: AdamF @ 20:25 :: 3987 Přečtení :: 1 Komentáře :: :: Recenze
 

Vážení Magicoví přátelé, vítejte u druhé z pěti recenzí na Magic 2013 Core Set Intro Packy!

Intro Pack je předkonstruovaný produkt určený pro začínající hráče. Obsahuje předpřipravený šedesátikaretní balíček, mezi nimi i dvě rare karty, z nichž je jedna foilová, a nově dva 15karetní boostery místo jednoho!
Tyto produkty nejsou určeny na profesionálnější turnajové hraní, ale po úpravě se z nich dají vytvořit balíčky schopné konkurovat balíčkům na menších turnajích.
Každému z pěti Intro Packů byla přidělena jedna legendární bytost. Pro modročervený Intro Pack Depths of Power to je Talrand, Sky Summoner.

 

Takto vypadá decklist:

Depths of Power WotC
Main Deck Sideboard
1 Evolving Wilds
15 Island
8 Mountain
2 Archaeomancer
2 Augur of Bolas
1 Fog Bank
1 Harbor Serpent
3 Kraken Hatchling
2 Mindclaw Shaman
2 Scroll Thief
1 Stormtide Leviathan
1 Talrand, Sky Summoner
3 Wind Drake
2 Divination
1 Elixir of Immortality
1 Essence Scatter
1 Hydrosurge
1 Negate
1 Rewind
1 Ring of Evos Isle
3 Searing Spear
1 Sleep
1 Smelt
1 Switcheroo
2 Talrand’s Invocation
1 Turn to Slag
1 Unsummon
 


Tento Intro Pack se specializuje na instanty a sorcery. Většina Intro Packů obsahuje více bytostí než nebytostních spellů, ale v Intro Packu Depths of Power najdete přesně 18 bytostí a 18 nebytostních karet. Z těchto nebytostních karet je 16 karet instantem nebo sorcery.

A proč jsou instanty a sorcery tak důležité? Protože Talrand, Sky Summoner, foil rare legendární bytost toho Intro Packu, s instanty a sorcery kartami spolupracuje. Je to 2/2 bytost za 2UU, takže bohužel není moc silný v boji, ale dokáže k sobě přivolávat tokeny. Kdykoliv zahrajete instant nebo sorcery, získáte navíc 2/2 létajícího tokena s typem Drake.

Instanty budou zajímavější než sorcery. Pokud máte například pět odtaplých zemí a soupeř útočí, můžete zahrát Searing Spear, kterým jeho bytost zabijete a získáte tak 2/2 letce, kterým můžete okamžitě blokovat. V podstatě každý váš instant a sorcery kromě běžného efektu získá navíc “Polož do hry 2/2 letce”, což je skvělé, protože normálně stojí jeden 2/2 letec tři many (Wind Drake).
 


Talrand také dostává svou osobní kartu - Talrand's Invocation. Toto čtyřmanové sorcery do hry položí dva 2/2 letce a pokud kontrolujete Talranda, získáte tak tři letce. Celkově vás tak jeden token vyjde na 1,3 many, což je velmi výhodné. Získat za jednu kartu tři bytosti je skvělá nabídka. Ale Talrand's Invocation je zajímavá karta i bez Talranda.

 

Archaeomancer je čtyřmanová bytost, která vám při vstupu na bojiště vrátí do ruky instant nebo sorcery z vašeho hřbitova. Vracení na ruku není špatné, ale pokud můžete, zahrajte si radši Snapcaster Mage, protože stojí polovinu toho, co Archaeomancer a je silnější.

 

Augur of Bolas je důležitý pro najití instantů a sorcery karet v knihovně, při vstupu na bojiště se podíváte na vrchní tři karty své knihovny. Pokud je mezi těmito kartami karta instantu nebo sorcery, můžete ji ukázat a dát si ji do ruky. Sám Augur je 1/3 bytost, bude tedy dobrá v obraně.

 

Mindclaw Shaman je další z bytostí, která potřebuje instanty a sorcery. Když Shaman vstoupí na bojiště, soupeř vám ukáže ruku a vy si z této ruky vyberete instant nebo sorcery a ten můžete zahrát bez placení jeho mana costu. Jde o velkou výhodu, protože oponent ztratí kartu, vy kartu získáte, znáte jeho ruku a navíc máte 2/2 bytost. Pokud má soupeř na ruce blesk, můžete ihned sestřelit jeho bytost, pokud hledání zemí, najdete si zemi.. Shaman by měl vždy najít využití, ale málokdy nastane situace, kdy si zahrajete Army of the Damned. Bude smutné, když jej zahrajete náprazdno, protože poté se jedná o předraženou 2/2.
 


Poté jsou tady dvě obranné bytosti. První je Kraken Hatchling, 0/4 za U, která neumí nic jiného, než několik kol ustát nápor rychlých agresivních bytostí. Bohužel nemá flying ani reach a tak se musí o letce postarat Fog Bank, 0/2, která umí létat a preventuje všechno zranění, které by jí mělo být uděleno a které by ona měla udělit.

 

Útočné bytosti jsou Scroll Thief, 1/3 za tři many, která vám lízne kartu, kdykoliv udělí bojové zranění oponentovi. Harbor Serpent je 5/5 za šest man, která nemůže útočit, pokud na bojišti není alespoň pět Islandů (v balíčku hrajete 15 Islandů, takže by to neměl být problém). Dále má islandwalk, takže pro soupeře s Islandy bude neblokovatelný. Nakonec je tady Stormtide Leviathan, 8/8 za osm man, která všechny země přemění na ostrovy k jejím dalším typům (takže Harbor Serpent bude neblokovatelný) a zakáže bytostem bez flying nebo islandwalku útočit. Sám Leviathan má islandwalk, takže bude pro soupeře neblokovatelný.

Kromě letců vytvořených Talrandovou schopností máte k dispozici také Wind Drake, 2/2 letce za tři many.

 

Nyní se dostáváme k nebytostní části Intro Packu. Začneme rušením. Mana Leak je pryč, ale máme tady Rewind. Je to čtyřmanové kouzlo, ale kromě zrušení jakéhokoliv kouzla dokáže odtapnout až čtyři země, čímž okamžitě získáte manu k hraní dalších kouzel. Essence Scatter stojí pouze dvě many, ale dokáže zrušit jen bytostní kouzlo, naopak Negate dokáže zrušit jen nebytostní kouzlo.

 

Dále je tady zraňování. Dvoumanový Searing Spear udělí 3 zranění cílové bytosti nebo hráči, Turn to Slag udělí zranění pět a navíc zničí všechny equipmenty, které k sobě měla tato bytost připojené. Na ničení všech artefaktů je zde jednomanový Smelt. Hydrosurge stojí pouhou manu a oslabí cílovou bytost o -5/-0 do konce kola.
 


Pro karetní výhodu je zde Divination, která vám za 2U poskytne dvě karty. Karetní výhoda je důležitá, takže je Divination vítanou kartou. Pro vracení bytostí na ruku je zde Unsummon, který můžete nahradit Vapor Snagem.

 

Sleep je čtyřmanové kouzlo, které tapne všechny bytosti soupeře a tím umožní útok vašich bytostí. Soupeřovy tapnuté bytosti se v jeho následujícím upkeepu neodtapnout a vy můžete v dalším kole bez obav zaútočit znovu.

 

Mind Control je také pryč a je zde mnohem lepší Switcheroo. Tímto kouzlem vyměníte kontrolu nad dvěma cílovými bytostmi, můžete tedy soupeři věnovat svého Kraken Hatchling a vzít si nějakého Titána. Navíc je Switcheroo na rozdíl od Mind Controlu sorcery, takže si ho můžete vrátit na ruku Archaeomancerem.

 

Všechny tyto instanty a sorcery můžou navíc mít: “Polož si do hry 2/2 letce s typem Drake”, stačí mít na stole Talranda.

 

Zbývají dva artefakty: Ring of Evos Isle, který za zaplacení dvou man poskytne vybavené bytosti hexproof do konce kola. Navíc pokud je daná bytost modrá, získá každý váš upkeep +1/+1 žeton. Ring of Evos Isle bude nejlepší pro Talranda, protože ten je velmi důležitý a taky velmi zranitelný. Pokud z něj bude každé kolo sílící bytost, která navíc může kdykoliv získat hexproof, bude se vám hrát mnohem lépe.

 

Poslední kartou je Elixir of Immortality. Získat pět životů a zamíchat si celý hřbitov zpátky do knihovny nezní vůbec špatně, protože tak získáte zpět všechny použité instanty a sorcery.

 

Strategie Intro Packu Depths of Power

Celý deck je přizpůsobený kartě Talranda a pokud ho dokážete vyložit a udržet na stole, bude mnohem snažší vyhrát. Pokud Talranda zahrajete, s každým kouzlem budete vytvářet armádů létajích tokenů. Bez Talranda vám budou chybět levné silné bytosti, protože útočnější čísla má až Stormtide Leviathan. Hru může rozhodnout také Mindclaw Shaman, pokud zahrajete ze soupeřovy ruky dobré kouzlo.

Žádná karta z Intro Packu není odpadní, doporučuji zařadit Talranda ve více kopiích. Upravený decklist by mohl vypadat nějak takto:

Depths of Power - vylepšení AdamF
Main Deck Sideboard
3 Talrand, Sky Summoner
1 Stormtide Leviathan
3 Mindclaw Shaman
4 Talrand’s Invocation
4 Searing Spear
3 Index
2 Ring of Evos Isle
4 Mana Leak
4 Augur of Bolas
4 Fog Bank
3 Sleep
1 Rewind
7 Mountain
14 Island
3 Evolving Wilds
 

Jedinou novou kartou je Mana Leak, který na podzim odrotuje, ale zatím je to nejlepší rušení na Standardu. Poté ho můžete nahradit Rewindem nebo Dissipate.
 

Intro Pack obsahuje také dva boostery, ve kterých máte šanci nalézt další vhodné karty do vašeho Intro Packu. Intro Pack Depths of Power si můžete zakoupit u našeho partnerského eshopu Veselý drak za 399 korun.

Doufám, že se vám dnešní recenze líbila a budu se těšit na viděnou u recenze černobílého Intro Packu Sole Dominion.


AdamF

Komentáře
Autor: PŠ @ sobota 24. listopadu 2012 12:21
"Archaeomancer: zahrajte si radši Snapcaster Mage..."

... až na to, že A stojí 3 Kč, kdežto SM 600 Kč. Navíc SM je horší: kouzlo nejde do ruky, musí se odehrát hned a navíc jde do exilu.

Kombo Talrand + A + Deadeye Navigator = za 1U token drake 2/2 a jakékoli kouzlo či instant ze hřbitova zpátky v ruce. Toto kouzlo mohu použít, kolikrát chci, stále dokola (na rozdíl od použití SM). Na Archaeomancera mi nesahejte! ;o)

Musíte být přihlášen pro posílání komentářů. Přihlásit se můžete zde
Vytiskout  
Reklama Minimalizovat
Vytiskout  
© 2017 Magic-Guru.cz Informacni server pro zacinajici hrace karetni hry Magic the Gathering (Magic, MTG) Podmínky používáníProhlášení o soukromí