čtvrtek 25. dubna 2024
Všechny články Minimalizovat

Aktuální články | Kategorie | Hledat | Syndikace

středa 26. září 2012
Magic 2013 na constructed - část první: rozbor karet
Autor: Aggrokumano @ 22:44 :: 3965 Přečtení :: 0 Komentáře :: :: Tvorba balíků
 

Bílá

 
 
Ajani, Caller of the Pride – ze začátku nejdražší karta edice, ale podobně jako u Avacyn Restored, zřejmě ne nejlepší. Nejvíce se asi nabízí srovnání se starým Ajanim, ten byl do white weenie nepochybně lepší, jeho minusová abilita měla na hru poměrně velký vliv.
 A to je právě největší slabina nového Ajaniho, pokud nemáme ve hře bytost, nemá na situaci na stole žádný vliv. Na rozdíl třeba od Tamiyo nebo Gideona se taky neumí sám na stole vůbec bránit před soupeřovými hrozbami. Naštěstí se ale může nabíjet i bez bytostí na stole.
Jeho druhá abilita je zdaleka nejlepší a podle mě se díky ní hodí hlavně do GW aggra, s Rancorem to je mazec J. A samozřejmě je to velmi dobrý poměr mana cost/počet loyalty counterů. A nevím na kolik je to relevantní, ale Sun Titan ho umí vracet z hrobu, čehož by se možná v nějakém tom GWčku dalo taky využít.
 
A vzhledem k tomu, že stojí jen tři many, by se o něm dále uvažovat i v nějakém aggru na legacy (maverick – double strike a flying na Relikviáře), ale zároveň musím dodat, že tam má velkou konkurenci ve staré Elspeth
 
Captain of the Watch – vzhledem k tomu, že nám tu nevyšlo Honor of the Pure a že skoro všichni humani jsou zároveň i soldieři, bychom mohli v monowhitu hrát jednoho nebo dva kapitány „na chuť“. A taky by se mohl hrát jednou v Podu, s Restoration Angelem je dost dobrý.
 
Erase – možná sidovka proti Rancoru
 
Knight of Glory – další zajímavý kousek do humanů, ale vzhledem k tomu, že humanů je vždycky hodně a většinou nechtějí útočit po jednom, tak zase tak dobrý není, ale jako sidovka proti zombákům je to pořád dobré.
 
Oblivion Ring – v současnosti nejlepší bílý removal na standardu, se určitě neztratí v žádném decku s bílou, ať už se jedná o aggro či kontrol.
 
Planar Cleansing – na Day of Judgment si prý máme nechat zajít chuť, tak tu máme tenhle kus. Nevím, nakolik ho kontrolní decky ocení, protože jim bude ničit planeswalkery a Ringy a kromě toho není zrovna nejrychlejší, protože než se dostanete na šest man, tak už taky může být po hře.
Takže Cleansing je spíše jen pro „hospodské“ hraní a třeba v commanderu ho určitě uživíte.
 
Prized Elephant – v M13 tu máme celý cyklus bytostí ve spřátelených barvách, tenhle sloník patří k těm lepším z nich, ale i tak ho asi nikde neuvidíme, v GWčku si na čtyřech manách raději zahraju Hero of Bladehold, Restoration Angela nebo nového Sublime Archangela, o kterém bude řeč za chvilku.
 
Serra Avenger – velmi slušná bytost do whitee weenie, na dvojce k němu oproti modernu nebo legacy sice nemáme Aether Vial, ale i tak se určitě neztratí.
 
Sublime Archangel – opět zajímavá bytost do GW aggra či do monowhitu. S Ajanim, Mirran Crusaderem nebo třeba Silverblade Paladinem vytváří docela brutální kombinace. Na druhou stranu, je dost náchylný na Vapor Snag a také musí soupeřit s Herem a Restoration Angelem, kteří jsou v současnosti na čtyřmanovém slotu asi lepší. A taky má bohužel jen 3 v obraně, takže ho zabije skoro každý blesk…
 
Úplně špatné by to s Archangelem ale nemuselo být v decích s Birthing Podem, kde by se jeden kousek právě do Podu hrát mohl. A naprosto brutální je v EDH v Rafiqovi!
 
War Priest of Thune – příjemná sidovka do Birthing Podu nebo Humanů proti Ringům či Honorku.
 

Modrá


 
Augur of BolasPonder nám wizardi nereprintli, ale máme tu tohohle chlapíka. No a který deck hraje hodně instantů a sorcery a tudíž Augura dobře využije? Hádáte správně, je to Delver. Otázka ale je, místo čeho Augura hrát. Jako nejpravděpodobnější odpověď se jeví, že místo Geista.
V současnosti existují tři hlavní varianty, jak Augura zužitkovat. Jednak ve verzi s Restoration Angelem, kde ho můžeme protáčet a získat tak pěknou karetní výhodu. Potom je tu taky monoblue verze, která hraje Talranda. V téhle verzi jsou vynikající Caverny, jelikož tam jsou samí wizardi. A poslední verze je UG, což je vlastně monoblue doplněné o Dryádku a Rancor.
 
Battle of Wits – spíše než kompetitivní karta jde o funny záležitost. Pokud třeba hrajete highlander a máte v něm více než 200 karet.
Ale je pravděpodobné, že i na standardu uvidíme hodně pokusů o decky s Battle of Wits, o čemž jsme se mohli přesvědčit i v americké sérii SCG open. Jediná nevýhoda je, že když chcete hrát všechny dobré karty na dvojce v playsetech, tak bude výsledný deck docela dost drahý...
 
A nakonec, když už je o tom řeč, tak se nejde nezmínit o tomto legendárním videu - http://www.youtube.com/watch?v=pYh7cJAzHR4
 
Clone – v současnosti klasického Klona na dvojce neuvidíme, protože Metamorph a Image jsou prostě daleko lepší. Ale v říjnu po rotaci by se v nějakém tom UW kontrolu objevit mohl.
A samozřejmě kdo hraje EDH s modrou, tak tomu by v balíku všemožní kloni neměli chybět!
 
Essence ScatterMana Leak je fuč a vrací se nám Essence Scatter, což ale asi moc hráčů nepotěšilo. Kontroly raději řeší bytosti wrath efekty (hromadné ničení), což platí dvojnásob v éře Cavern of Souls. Vypadá to, že na dvojce kántrování odzvonilo…
 
Index – velmi slabá náhrada za Ponder, s miracly typu Entreat the Angels, Terminus nebo Bonfire of the Damned to sice nevypadá špatně, ale na Indexu jednak chybí kouzelná větička „Draw a card.“, takže jde de facto o karetní nevýhodu a hlavně nám neumožní zamíchat knihovnu, takže když uvidíte na vršku tři-čtyři země, tak asi popláčete.
 
Jace, the Memory Adept – mill v současnosti není na dvojce moc účinná strategie a jako sidovka na kontroly se Jace taky moc nehodí, protože se moc nehrají…
 
Master of the Pearl Trident – lepší Lord of Atlantis, to si merfolci na modernu a hlavně na legacy nechají líbit. Už teď tak mají k dispozici 5 různých lordů a třeba takový Merfolk Sovereign se do decku ani nevejde.
 
Negate – tak tohle už je trošku lepší kántrování než Essence Scatter, i když spíš použitelné jen jako sidovka proti kontrolům (třeba v Delverovi).
 
Omniscience – další „zábavný“ modrý enchantment , ale na rozdíl od Battle of Wits se tenhle hned dočkal úspěchů na legacy v Show and Tellu - s Emrakulem dostanete hned kolo navíc a dá se navíc hledat Academy Rectorem. Pokud sledujete mé články pravidelně, tak jste v minulém mohli číst onu veselou historku z GP Gent.
Kromě toho se samozřejmě Omniscience hodí i do commanderu nebo prostě obecně do jednokarťáků, ale pokud je hrajete hlavně pro zábavu, tak bych jí raději snad ani nedoporučoval.
 
Redirect – další kousek do jednokarťáků, já osobně si vždycky užívám, když ho mám na ruce a jen čekám, koho s tím nachytám. Jinak by to taky mohl být zajímavý side na Bonfire.
 
Spelltwine – a i do třetice velmi zajímavý kousek do jednokarťáků, hlavně s kousky typu Time Warp je to docela dobré.
 
Sphinx of Uthuun – modrá toho tady má do jednokarťáku fakt hodně, ale Sfinga se dá hrát i na dvojce a to v Heartless Summoningu.
 
Switcheroo – na dvojku karta nepoužitelná, ale dobrá bude v EDH se Zedrou. A taky má pěkný flavortext.
 
Talrand, Sky Summoner – bezpochyby jedna z nejzajímavějších karet edice, která se dobře kamarádí s Delverem, tedy hlavně s levnými kouzly, co se v něm hrají (Gitaxian Probe, Gut Shot, Vapor Snag). A jak už bylo řečeno, Restoration Angela můžeme vyměnit za Talranda a Geista za Augura of Bolas a máme tak pěkný monoblue tlačák.
Anebo k tomu můžeme přidat na chuť Dryádku a Rancor a máme UG tempo, nebo to můžeme libovolně namixovat. Možností je spoustu a jen čas ukáže, která je nejlepší. Ovšem v mirroru Delverů patrně vyhraje ten, kdo jako první dostane na stůl Talranda.
 

Černá


 
 
Bloodthrone Vampire – zajímavý kousek do zombáků, dobře se doplňuje s Blood Artistou a pokud máme na stole Gravecrawlera a něco k němu, tak je to v podstatě za černou manu pumpnutí o +2/+2, což na takovouhle komonku není vůbec špatné. Myslím, že bude soupeřit o místo v decku s Killing Wavou.
 
Diabolic Revelation – tutor za pět a více man je na standard moc pomalý, ale do jednokarťáku je to bomba! IU nás jsou poslední dobou v modě highlandery bez omezení a tam se to často zvrtává na Diabolic Revelation into Omniscience, Invincible Hymn a Yawgmoth's Bargain
 
Disciple of Bolas – bytost s dobrým comes-into-play efektem, tedy karta jako dělaná do balíků s Birthing Podem. Zejména verze zombíků s Birthing Podem jí uvítají, ale díky tomu, že je to human se dá hrát i v NayaPodu a když si ho někdy náhodou lízneme, tak jde pořád zahrát přes Cavernu. No a v neposlední řadě je to další dobrý kousek do jednokarťáků, kterým toho M13 přinesla opravdu hodně.
 
Duress – monoblack kontrol konečně dostává zpátky tenhle klasický jednomanový discard. Otázkou je, jak bude dobrý. V současné době bych to na dvojce stále viděl spíše na Despise
 
Knight of Infamy – možná sidovka zombáků proti monowhitu, ale použitelnější mi stejně přijde bílý koník. Černá má do zombáků v tuhle chvíli tolik možností, že na tohoto koníka místo zbude jen těžko.
 
Liliana of the Dark Realms – nová „Lilča“ není tak sexy, jako ta z Innistradu, ale i tak je hodně zajímavá. Její první abilita je asi nejlepší. V monoblacku umí narampit do kusů jako je Sorin, nebo Karn a pak samozřejmě taky čistí balík od zemí. No a kdyby vyšly v Return to Ravnica duály, tak to bude ještě daleko lepší, protože by je uměla hledat.
Druhá abilita taky není špatná, hlavně nezapomínejte na to, že umí i posilovat, což by nemuselo být špatné třeba s takovým Obliteratorem, nebo Nighthawkem.
Finální abilita je bohužel dost špatná, protože jediná karta, která by s tím byla dobrá je Consume Spirit a ten odrotuje. I tak by se do monoblacku ale měly vejít Lilči obě dvě.
 
Liliana’s ShadeNantuko Shada nám nereprintnuli, ale máme tu nového Shada. Sice si s sebou přinese zemičku, ale nemá žádný evasion. Takže se bude hrát jen těžko, maximálně někde na allcommonu.
 
Murder – na rozdíl od Doom Bladu nebo Go for the Throat se tohle na nic neptá, ale na druhou stranu právě ten rozdíl jedné many je rozhodující, takže se Murder asi tolik hrát nebude a budeme si muset vystačit s Tragic Slipem, pokud nám nová Ravnica nepřinese něco lepšího (což by bylo velice smutné).
 
Mutilate – tak tahle karta je asi jedním z nejpřekvapivějších reprintů a určitě potěšila spoustu milovníku monoblacku, který teď zažívá vzkříšení z mrtvých. Jen škoda, že neponechali původní obrázek, protože tenhle se fakt nepovedl…
 
Nefarox, Overlord of Grixis – další zajímavá bytost do monoblacku, ale dokud máme na šesti manách Grave Titana a Wurmcoilu, tak nemá šanci se prosadit. Na rozdíl od nich je totiž až moc náchylný na Vapor Snag a libovolné ničení. Ale jako generál v EDH by nemusel být špatný.
 
Ravenous Rats – dříve tolik populární krysy (pamatuji, jak se hrávali se Skull Collectorem) už dnes asi nikoho neohromí, ale fajn, že jsou zpátky.
 
Rise from the Grave – klasická reanimace do jednokarťáků
 
Sign in Blood – konečně se nám vrátilo nejlepší černé lízání posledních let! Určitě ho využijí jak zombies, i tak kontroly, nebo třeba i vampýři, pokud se zase budou hrát…
 
Vampire Nighthawk – a další oblíbená bytost do monoblacku, sice ho zabije kdeco, ale i tak je fajn a bude se určitě hrát. O jeho možné spolupráci s novou Lilčou jsem už mluvil. A samozřejmě, pokud se budou hrát vampíři, tak Nighthawk tam určitě nebude chybět.
 
Vampire Nocturnus – a když už je řeč o vampírech, tak tady je ten nejdůležitější z nich. Bohužel oproti zendikaru už nemáme k dispozici fečky, takže šance, že navrchu knihovny bude zem je až nepříjemně velká a pokud si nevěříte, že to ulakošíte, tak bych vampíry asi radši nehrál :D
 
Vile Rebirth – možná sidovka proti deckům, které využívají hrob. Ale hlavní uplatnění bude mít určitě v mirroru zombies (a taky proti deckům, které hrají Strangelroot Geista), kde můžete vytrikovat soupeřova Messengera a ještě si udělat vlastního zombáka.
 

Červená

 

 
Chandra, the Firebrand – Chandra je na tom podobně, jako Jace. Není špatná, ale v současnosti není žádný deck, kde by se pořádně uplatnila…
 
Fervor – opět reprint starší karty, tentokráte původem z Weatherlightu. Na dvojku a další klasické formáty se moc nehodí, ale do jednokarťáků s červenou to je jasná volba.
 
 Flames of the Firebrand – nová verze Arc Lightningu se mi velice zamlouvá, hlavně na standard. Jako hlavní využití bych pro ni viděl UR Delvera, kde by se Snapcasterem mohla odvádět velmi dobrou práci. Jinak by to mohla být sidovka třeba na Zombies, nebo RGčko.
 
Krenko, Mob Boss – nový gobliní lord, díky němu by se dali hrát goblini i na standardu, ale jenom než odrotuje Chieftain. Jinak je dost brutální právě s již zmíněným Chieftainem, nebo s Warchiefem. Na legačce to spolu s Viály dokáže skoro z ničeho nic dát za letal. Navíc stačí hrát jen jednoho, protože ho umí najít Matronka. A pokud chcete hrát gobliny třeba na EDH, tak tohle je ideální komandér.
 
Krenko’s Command – další karta do goblinního EDHčka a taky do potenciálních goblinů a dvojce.
 
Magmaquake – jedna z prvních karet, která umožňuje hromadné ničení planeswalkerů. Na dvojce by se mohla hrát v rampě, kde by mohla sloužit podobně jako Bonfire (za předpokladu, že soupeřovy bytosti nejsou větší než naši titáni), ale nezabije Restoration Angela a tokeny z Talranda.
Zajímavá je ale hlavně v jednokarťácích, kde daleko častěji využijete možnost zabití více planeswalkerů najednou. A taky jde snadno hledat kartami s transmutem (Shred Memory, Muddle the Mixture).
 
Mindclaw Shaman – neskutečně srandovní karta v jednokarťáku. Není moc lepších situací, než když ulovíte soupeřovu Time Warpu, Cruel Ultimatum, nebo jen třeba „obyčejnou“ Vindikačku
 
Searing Spear – sice se říká, že se vydávají pořád silnější karty, ale někdy postupuje evoluce i opačným směrem – M11: Lightning Bolt, M12: Incinerate, M13: Searing Spear.
 I tak se ale jedná o jedno z nejlepších červených zabíjení (a snad i jediné instatní, krom Incinerate) na dvojce.
 
Smelt – velmi pěkná sidovka proti artefaktům – na dvojce zejména proti Podu, Metamorphovi, Swordům, nebo proti golemovi z Blade Splicera. Hodí se hlavně do decků, kde nevyniká Ancient Grudge, takže především do BR Zombies.
 
Thundermaw Hellkite – tak tohle je opravdová pecka a dost možná (spolu s Thragtuskem) nejlepší karta edice. A když už jsem srovnával postup vývojářů u Searing Spearu, tak tady je to naopak – Rorix Bladewing > Tarox Bladewing > Thundermaw Hellkite.
Hellkita se hodí jednoduše řečeno do všeho s červenou, tedy hlavně RGčko a Naya. A skvělá je samozřejmě proti balíkům s Lingering Souls. Na jednom z turnajů americké série SCG pak představil Adam Percy pěkné UWR Tempo, kde použil jako finišera právě Hellkitu. Je úplně skvělý pocit, když zkopírujete Hellkitu Phantasmal Imagí a zničehonic jedete za 10 damage.
 
Wild Guess – po Dangerous Wager je tu další červená karetní výhoda. Vlastně je to takový červený Sign in Blood. Navíc jeho nevýhoda se může snadno změnit ve výhodu, třeba ve dvojkovém reanimátoru (Frites).
 
Worldfire – v červené se vždy vydávaly takovéhle „úchylné“ globální resety (Jokulhaups, Decree of Annihilation, Obliterate) a tenhle je určitě nejúchylnější ze všech. Ale napadá mě jeden balík, kde bude úplně zářit a to EDHčko se Jhoirou jako komanderkou.
 

Zelená

 

 
Acidic Slime – zelená stálice posledních pár let, hraje se jednou v Birthing Podu a většinou taky jednou v balících, které hrajou Green Sun’s Zenith.
 
Arbor Elf – tentokrát tu máme místo Llanowarů Arbor Elfa, ale nemusíme smutnit, protože pokud v Return to Ravnica vyjdou duály, tak bude fungovat skoro jako Birds of Paradise.
 
Boundless Realms – do jednokarťáčku určitě nejlepší Rampáč všech dob. Vynikacíjí je s jakýmkoli landfallem (Avenger of Zendikar, Ob Nixilis, Rampaging Baloths) a taky se zeměmi jako Emeria, nebo Valakut (Prismatic Omen kombo, že by?).
 
Elvish Archdruid – klasika do elfů
 
Elvish Visionary – vyšel nám Vizionář a Arbor Elf, takže by se elfové chvilku dali hrát na dvojce, podobně jako goblini. Vizionář je taky dobrý v decích s Birthing Podem, zejména ve verzích s Elesh Norn, kam se hodí víc, než Strangleroot Geist. Taky tam hezky spolupracuje s Restoration Angelem a se Sun Titanem.
 
Farseek – náhrada za Rampáč, ideální do RUG rampy a hlavně, pokud budou duály, tak je bude umět hledat, čili vskutku královská fixace!
 
Flinthoof Boar – rozhodně nejlepší z tohoto cyklu bytostí, za dvě many 3/3 není vůbec špatné a v late gamu se k tomu pak přidá i haste. No a stokrát opakovaná písnička – pokud vyjdou duály, tak bude prasátko ještě o něco lepší.
 
Garruk, Primal Hunter – doby, kdy se v monogreenu hrál playset Garruků už dávno pominuly, ale pořád se jedná o velmi slušnou kartu. V monogreenu s Dungrove Elderem by se hrát mohl. Jenže problém je, nám vyšly dvě jiné vynikací pětimanovky – Wolfir Silverheart a Thragtusk a Garruk se prostě nevejde…
Ale stejně jako všichni ostatní planeswalkeři (snad až na velmi špatného Tibalta) ho upotřebíte alespoň v jednokarťácích.
 
Prey Upon – krom Beast Withinu (a Garruka) jediné zelené zabíjení na dvojce, v monogreenu není špatné s Predator Oozou a Dungrove Elderem. Ale i tak dostává většinou přednost univerzálnější Dismember.
 
Quirion Dryad – další pěkný reprint dříve velmi populární karty. A i na současném standardu si našla místo v UG Tempu, kde se vlastně zelená splashuje hlavně kvůli ní, protože díky levným spellům jako Vapor Snag, Ponder, nebo třeba Gut Shot umí rychle narůst do obrovských rozměrů.
 
Rancor – co si budeme nalhávat, Rancor je jasně nejpřekvapivější reprint v celé edici a kdo rád hraje zelenou, tak z něj má určitě velkou radost! Rancor se jednoduše řečeno hodí do všech balíků se zelenou – do RGčka, do GW aggra, do monogreenu s Dungrove Elderem a naprosto vynikající je v infectu, který po příchodu Rancoru zažívá své nejlepší období.
 
Ranger’s Path – sice stojí čtyři many a je o trošku horší než Skyshroud Claim, ale i tak se jedná o vcelku dobrou fixaci do jednokarťáků, protože umí najít duály, nebo třeba i Murmuring Bosk a Dryad Arbor.
 
Silklash Spider – další z řady reprintů, původem z Onslaughtu a taky asi nejlepší pavouk vůbec. Je ideální do monogreenu v EDH, jelikož zelená má obvykle velké problémy s lítačkami. Možná by se mohl hrát i v sidu na dvojce proti Delverovi v decích s Birthing Podem, ale k tomu je asi lepší Hellkita nebo Stingerfling Spider.
 
Thragtusk – spolu s Hellkitou největší pecka edice! Skoro každý balíček se zelenou ho chce hrát, ať už je to monogreen, NayaPod, kde je naprosto neuvěřitelný s Restoration Angelem, GW aggro, ZombiePod… A samozřejmě je to úžasná sidovka proti deckům jako BR Zombies, monoblack nebo fritka. A skvěle taky svačí Delvera, jelikož na něj moc nefungují Vapor Snagy.
Prostě je to velmi univerzální a parádní karta, pravděpodobně nejlepší karta edice!
 
Yeva, Nature’s Herald – na dvojku do elfů příliš pomalé, ale do jednokarťáků pěkný kus, i když v EDH z ní asi generál nebude, protože Ezuriho a Kamahla jen tak něco nepřekoná…
 

Multicolor

 

 
Nicol Bolas, Planeswalker – jediná multicolored karta v edici, zato ale pořádně silná. Na dvojce by se mohla hrát v Grixisu, i když je otázka, jestli se dá úspěšný kontrol postavit a jestli Bolas není příliš pomalý. A vůbec nejhorší, co se může stát, je dostat Konskripcí na nabitého Bolase…
Jinak samozřejmě je to parádní karta do všech jednokarťáků a jakmile se Bolas dostane na stůl a soupeř nemá okamžitou odpověď, tak prohrál…
 

Artefakty & Země

 

 
Akroma’s Memorial – M13 je opravdu povedená, co se karet do jednokarťáku týče a Memoriál je další takový parádní kousek a pokud je váš soupeř černý nebo červený tak asi popláče…
 
Door to Nothingness – podobná srandička do jednokarťáku jako Battle of Wits, ale zabít soupeře „Dveřma“ je asi ještě větší sranda.
 
Gem of Becoming – sice trochu těžkopádná, ale jinak další použitelná fixace do jedokarťáku, jelikož umí hledat duály.
 
Gilded Lotus – další pěkný kus do jednokarťáku, ale umím si ho představit i na dvojce, kde by se mohl hrát třeba v monoblacku s Griselbrandem, nebo v Grixisu, abychom rychleji zahráli Bolase.
 
Staff of Nin – a další kousek do jednokarťáku, navíc má ideální manacost pro hledání Treasure Magem. Ale hrát se dá i na dvojce, v nějakém decku s Tezzeretem nebo Trading Postem, o kterém bude řeč za chvilku. Také je to zajímavá karta na vyzkoušení v legačkovém MUDu.
 
Tormod’s Crypt – klasická sidovka na legačku proti Dredgi a Reanimátoru…
 
Trading Post – ačkoli cena v obchodech u téhle karty není nijak závratná, tak si troufám říci, že se jedná o nejzajímavější kartu edice! Podobně jako Birthing Pod nebo Heartless Summoning totiž umožňuje postavit kolem sebe celý balíček. Podle mě je obrovská škoda, že nevyšla v M12, kam by se hodila daleko více, už jenom proto, že by se dala krásně hrát s Tezzeretem.
Už teď existuje plno variant, jak Trading Post hrát, jedna z nich je zmiňovaná s UB verze s Tezzeretem, ale nejčastější je asi monoblack. Třetí verze je monored, kde máme navíc Kuldotha Phoenixe. Jinak samozřejmě nejlepší dvě karty s Postem jsou určitě Wurmcoil Engine a Phyrexian Metamorph, které přes Post můžeme nekonečně recyklovat.
 
Cathedral of War – pokud by Katedrála nešla do hry taplá, tak by byla opravdu výborná, ale takhle je třeba rozmyslet se, jestli jeden extra damage z exaltedu stojí za ztrátu tempa v podobě taplé země. Pokud hrajeme klasicky na 20 životů, tak se to asi nevyplatí, ale pokud hrajete jen na deset, tak už je to dost znatelný bonus. Ale de facto na deset životů hraje jeden dvojkový balík a to samozřejmě infect, kde je Katedrála skvělá. Kromě toho se taky hodí do EDHčka k Rafiqovi.
 
Dragonskull Summit & ostatní duály – už klasický set zemí v core setu, který využijí všechny vícebarevné balíky
 
Evolving Wilds – aneb „fečka pro chudé“. Rozhodně se nehodí do všech vícebarevných balíčků, hlavně do rychlých potvorových balíků, kde si nemůžete dovolit ztrácet celé kolo kvůli zemi, která přijde do hry taplá. Ale v kontrolech, které si můžou dovolit pomalejší start, bude dobrá a jako malý bonus je i fakt, že jí lze recyklovat Sun Titanem. Jinak je to samozřejmě skvělá manová fixace v allcommonu a v jednokarťáku.
 
Hellion Crucible – na dvojku moc pomalé a kostrbaté, ale do monored jednokarťáku bych si ji klidně dal
 
Reliquary Tower – nutnost do každého jednokarťáku, také kvůli tomu ještě před nedávnem měla skoro 50Kč a jen těžko se sháněla, ale teď už jí má doma každý…
 

Bonus – zajímavé karty, které byly v M12, ale v M13 nevyšly:
 

 

 
Celestial Purge – klasická sidovka na monoblack a zombáky nevychází v core setu poprvé po čtyřech letech, bod pro zobmies
 
Day of Judgment – že by konec těhle „klasických“ vrat? Pokud nám v RTR nic nevyjde, tak si budeme muset vystačit s Terminusem
 
Honor of the Pure – bílá ztrácí jednu ze svých nejsilnějších karet posledních let, škoda… Po přichodu RTR asi monowhite nebude tou nejlepší strategií
 
Timely Reinforcements – další hojně využívána sidovka, se kterou se budeme muset rozloučit
 
Mana Leak – poslední opravdu dobrý kántr na dvojce nám končí, uvidíme, co dostane modrá v Ravnice
 
Phantasmal Image – zkopírovala soupeřovu nejlepší bytost, zabíjela Geisty a Thruny, ale to už je minulost…
 
Ponder – po Mana Leaku přichází modrá o další kartu, která pro ni v posledních pár letech byla naprosto nepostradatelná
 
Doom Blade – v posledních letech vedle Go for the Throat nejlepší černé zabíjení, ale rotaci nepřežije ani jedno z nich. Uvidíme, co je nahradí…
 
Grim Lavamancer – důležitá karta pro dvojkovou fritku, ale jelikož v Ravnice má své zastoupení Rakdos, tak bych se o budoucnost fritky nebál. I když…  vlastně vzhledem k Thragtuskovi bych se docela bál
 
Birds of Paradise – i zelené odchází jedna z nejtypičtějších zelených karet vlastně vůbec všech dob… Ptáčci zatím nevyšli jen v Devítce, jinak byli ve všech core setech. Snad se nám vrátí zpět hned v Ravnice
 
Solemn Simulacrum – karta hojně využívaná v kontrolech a rampách, kterou asi jen tak něco nenahradí, jelikož je to jedna z nejvšestrannějších bytostí v celém magicu
 
a nakonec to nejpodstatnější: Titáni – cyklus bytostí, který prakticky definoval standard v posledních třech letech, ať už to byl Valakut, Eldrazi, UB kontrol, Wolf Run, Solar Flare, nebo v poslední době RUGčko
 
A aby nebyl článek moc zdlouhavý, tak se tady pro dnešek rozloučíme a příště (snad již tenhle pátek) se podíváme na nějaké ty decklisty .
 
Kumano
Komentáře
Nyní zde nejsou žádné kometáře. Buďte první!
Musíte být přihlášen pro posílání komentářů. Přihlásit se můžete zde
Vytiskout  
Reklama Minimalizovat
Vytiskout  
© 2017 Magic-Guru.cz Informacni server pro zacinajici hrace karetni hry Magic the Gathering (Magic, MTG) Podmínky používáníProhlášení o soukromí