čtvrtek 25. dubna 2024
Všechny články Minimalizovat

Aktuální články | Kategorie | Hledat | Syndikace

úterý 25. prosince 2012
Constructed občasník vol.3: Selesnya
Autor: Aggrokumano @ 17:29 :: 4506 Přečtení :: 4 Komentáře :: :: Standard, Tvorba balíků
 
V dnešním díle nepravidelného constructed se podíváme na další populární balík na současném standardu, GW (Selesnya) Aggro. Podobně jako BR aggro (ale ostatně jako i kterýkoli jiný balík), i tenhle deck lze postavit několika různými způsoby.

Nejprve se ale podíváme, z čeho můžeme při stavbě decku vybírat.
 
Creature spells:

 
 
Hned na jednomanovém slotu je obrovská tlačenice. Základem je jednomanová akcelerace v podobě Pilgrima a Arbor Elfa. Pilgrim je samozřejmě o něco lepší, občas totiž nemusíme mít Forest a taky je to human, což se hodí k Championovi of the Parish. Ten je samozřejmě nejlepší ve verzích, které spoléhají výhradně na humany, ale i sám o sobě je dobrý, jelikož tak jako tak bude v decku dost humanů a průměrně tak dostaneme takovou 3/3 za manu, což je vynikající poměr mana cost/síla.
 
Další možnost do humanů je Doomed Traveler, který je ale příliš křehký a navíc ho obehrává Pillar of Flame. A po odchodu Honor of the Pure nám prakticky jako jediná „anténka“ zůstal Mikaeus. Je ale potřeba do něj investovat spoustu many a navíc musí přežít celé kolo, aby mohl začít posilovat ostatní bytosti a to je kolikrát příliš pomalé.
 
Zajímavou možností je Ulvenwald Tracker, který v kombinaci s libovolnou silnější bytostí spolehlivě popravuje soupeřovy bytosti. V koncepci balíku vlastně může sloužit jako nejlepší removal.
Dobrý může být i Dryad Militant, konec konců byly časy, kdy by 2/1 za manu s výhodou byla nepředstavitelná (dívám se na vás, lvíčci). Jinak je ale poměrně křehká v kombatu. Opravdu dobrá je proti reanimátoru (Mulch a Grisly Salvage nemůžou semlít do hrobu Unburial Rites) a taky proti deckům se Snapcasterem, které jsou v poslední době dosti oblíbené.
 
Poslední možnost je pak War Falcon, který je opět lepší v „human“ verzích. Jeho hlavní výhodou je samozřejmě fakt, že létá, ale na druhou stranu pokud hrajeme proti balíku, který má hodně removalu, tak se často stane, že nebude moc útočit.
 
 
Spoustu možností je i na dvoumanovém slotu. Nejagresivnější je určitě Strangleroot Geist, který má jen jednu nevýhodu, a tou je přítomnost Pillar of Flame.
 
Poměrně oblíbenou volbou je Thalia, která je samozřejmě výborná proti kontrolům (vrata zahrají o kolo později) a taky proti UW a UWR tempu, které hraje spoustu instantů a sorcery. Dobrá je ale i proti creature-based deckům díky first striku, takže ta by v decku určitě neměla chybět.
 
Hodně dobrý je Prectinct Captain, díky first striku se špatně blokuje, ale na druhou stranu ho soupeř nikdy nechce nechat projít do sebe. A naprosto skvělý je s Rancorem. Na druhou stranu ale není zase tolik agresivní. Do humanů se ale hodí určitě.
 
Pak je tu dvojice Elite Inquisitor a Knight of Glory, která je výborná proti zombákům (proto doporučuju hrát v nich Bonfire).
 
Do humanů je výborný Mayor of Avabruck a to obzvlášť je proti kontrolům, které nutí hrát agresivně, protože jak se jednou flipne ,tak zvládne vyhrát hru sám od sebe.
Proti deckům se spoustou removalu je dobrý Loyal Cathar (BTW: jako by vypadl ze seriálu The Walking Dead). A jako sidovka proti aggrům je zase dobrý Nearheath Pilgrim. Poslední kousek je Serra Avenger, má obstojná čísla a i evasion se hodí, ale myslím si, že je moc pomalý a navíc to není human.
 

 
 
Ze třimanovek je jasně nejlepší Silverblade Paladin, spolu s Rancorem a Sublime Archangelem dokáže dát velmi rychle až neuvěřitelné množství damage.
 
Nejagresivnější je zase pro změnu Loxodon Smiter, zahrát ho ve druhém kole přes Pilgrima vždycky potěší, navíc je skvělý proti UWčku, které hodně vsází na kántrování.
 
Do midrange verzí se zase dobře hodí Borderland Ranger, který nám dodá země potřebné k zahrání dražších kusů (Thragtusk, Armada Wurm). Také se dá v nouzi „blinknout“ Restoration Angelem.
 
Do humanů se pak dobře hodí Champion of Lambholt, který je vynikající s Gather the Townsfolkem a obecně s menšími a rychlejšími bytostmi. Obzvláště dobrý je pak proti potvorovým deckům, které se ho těžko zbavují.
 
Jeden z nejlepších removalů v rámci koncepce decku je pak Fiend Hunter, samozřejmě má ale nevýhody v podobě ne moc agresivních proporcí a asi nejvíce v tom, že pokud nás soupeř překvapí instantním removalem, tak je to krajně nepříjemné (pokud jsme tedy neexilnuli token).
 
Dvě poslední možnosti jsou pak Centaur Healer, který je dobrý hlavně v midrangi, kde pozastaví soupeřův úvodní nápor, než zahrajeme naše velké kusy. A samozřejmě pěkně spolupracuje s Restoration Angelem. Wolfir Avenger zase díky flashi může překvapit soupeře v bloku, může obehrát vrata a taky má regeneraci, takže je to i dobrý bloker. A dobré taky je, že i když ho v decku třeba vůbec nemusíme hrát, tak s tím lze dobře vytrikovat soupeře.
 
 
Dvě nejlepší čtyřmanovky jsou Restoration Angel a Sublime Archangel. „Restorák“ je dobrý proti kontrolům a taky dokáže vaší bytost zachránit před zabíjením. „Sublimák“ je zase agresivnější a je přímo brutální s Rancorem nebo Paladinem.
 Tudíž v aggro verzi bych hrál raději Sublimáka a Restoration Angela bych hrál raději v midrange verzích, kde skvěle spolupracuje s Thragtuskem a vlastně i skoro se všemi dalšími bytostmi (Borderland Ranger, Centaur Healer).
 
Poslední dobrý anděl je Angel of Jubilation, což je velmi zajímavý, ale skoro nevyužívaný „Glorious Anthem efekt“, což mi přijde škoda. Je celkem dobrý i proti zombákům (zakazuje Falkenrath Aristocratku a Bloodthrone Vampira).  Takže v podstatě lze všechny tři anděly do balíku libovolně namixovat.
 
Velmi zajímavá je do midrange verzí Trostani, dobrá je hlavně proti aggrům. Už jsem byl svědkem toho, jak hráč s Trostani na stole blinknul Thragtuska Restoration Angelem J.
 
Poslední zajímavý čtyřdrop jsou Riders of Gavony. Ten je dobrý hlavně v mirroru, když soupeřovým humanům zakážete blokovat. Jinak se dá samozřejmě použít proti čemukoli, co má zrovna soupeř na stole, abychom protlačili posledních pár damage. Samozřejmě je nejlepší v human verzi, kde by alespoň v sidu neměl chybět.
 
 
Manová křivka aggro verze by měla končit na pěti manách. A jednoznačně nejlepší pětimanovka je Wolfir Silverheart. O tom, že je brutální s Rancorem a Silverblade Paladinem už asi ani nemusím psát.
 
V poslední době bych ale dost vsázel i na Sigardu, která je vynikající proti UW a UWR deckům a taky proti Jundu.
 
V midrange verzích je samozřejmě nejlepší Thragtusk (spolu s Restoration Angelem). Zajímavou volbou je ale i Geist-Honored Monk, který je výborný s Restoration Angelem a posilováním jako Gavony Township či Mikaeus.
Na GP Bochum byl mezi jinými k vidění zajímavý monowhite, který splashoval zelenou jen kvůli Govony Township a právě tam v Monk excelentní.
 
CMC6 a více: Armada Wurm, Angel of Serenity
 
Naprostým vrcholem křivky v midrange verzi jsou tyto dvě bytosti. Já osobně v GW anděla vůbec nehraju a spokojím se s Wurmem, který by měl soupeře vždy s přehledem zašlapat do země. Občas z něj taky vytěžíme extra tokeny Restoration Angelem nebo Trostani.
 
Noncreature Spells:

 
 
Naprostou nutností do GW aggra je playset Rancoru. Bez něj by deck nebyl zdaleka tak silný. Velmi dobrou volbou je i Selesnya Charm, což je možná nejlepší z celého cyklu Charmů. Všechno jeho módy jsou velmi užitečné a jejich diverzita také znamená, že Charm vždy dobře využijeme.
 
Poměrně agresivní karta je Call of the Conclave (Watchwolf by byl ale mnohem lepší). Já bych jí ale moc nedoporučoval z toho důvodu, že v poslední době je velmi populární UWčko v různých mutacích a takřka ve všech z nich se hraje Unsummon a Azorius Charm, což si s ním hravě poradí.
 
Poslední dobrou možností je Faith’s Shield, který většinou slouží jako counterspell na soupeřův removal a nebo, pokud je soupeř zatapovaný, tak pomůže protlačit posledních pár damage. Obzvlášť vynikající je proti zombákům, kde často využijeme mód Fateful hour a de facto tak získáme plnohodnotný Time Walk .
 
Další oblíbenou možností je Oblivion Ring, což je pořád nejlepší removal do decku tohoto typu. Ale spíše bych ho nechal v sidu a sidoval bych ho na kontroly (proti planeswalkerům) a na midrange decky (removal nepříjemných bytostí).
 
Co se týče planeswalkerů, tak poměrně častým jevem je jeden nebo dva kusy Ajaniho v mainu. Ajani ve většině případů slouží spíš jako taková myška k doražení soupeře.
Garruk Relentless je zajímavá kombinace zabíjení, tutoru a karetní výhody (vlk každé kolo). Problém ale je, že není moc agresivní a lepší je tudíž v midrangi, než v aggru.
Garruk, Primal Hunterje opět výborný v midrangi, s Thrugtuskem na stole hravě líznete pět karet a pak už by neměl být problém ovládnout partii získanou karetní výhodou. Garruk ale najde využití i v aggro verzích, kde se jedná o skvělou sidovku proti kontrolům.
 
Potom tu jsou ještě další možnosti, které ale nejsou tak dobré. Farseek se dá hrát v midrangi jako akcelerace, podobně jako Keyrune. Gather the Townsfolk je dobrý do hunamů, zejména s Championem of the Parish. Prey Upon je zajímavé a manově nenáročné zabíjení, což se do koncepce decku hodí, ale proti UWčku a jiným kontrolům a midrangům je prakticky k ničemu… No a Rootborn Defenses je zajímavá volba do sidu proti hromadnému ničení, ale bohužel je bezmocný proti Terminusu.
 
To by bylo všechno k jednotlivým kartám, teď je čas na decklisty!
 
Kdybych šel zítra na turnaj, tak bych si vybral takovouhle verzi:

GW Aggro Jakub Havelka
Main Deck Sideboard
4 Temple Garden
4 Sunpetal Grove
1 Gavony Township
1 Cavern of Souls
7 Plains
6 Forest

4 Avacyn’s Pilgrim
2 Arbor Elf
4 Champion of the Parish
3 Thalia, Guardian of Thraben
3 Strangleroot Geist
4 Silverblade Paladin
4 Loxodon Smiter
4 Sublime Archangel
2 Wolfir Silverheart

4 Rancor
4 Selesnya Charm
2 Sigarda, Host of Herons
2 Faith’s Shield
2 Knight of Glory
2 Oblivion Ring
2 Garruk, Primal Hunter
1 Ray of Revelation
1 Rest in Peace
2 Dryad Militant
 
 
Co se týče jednomanovek, tak volím akceleraci Pilgrim + Elf v poměru 4:2, kvůli již dříve zmíněným vlastnostem a doplňuji je „Pařížanem“, který díky tomu, že většina bytostí tu jsou humani, umí rychle narůst do velkých rozměrů, což je přesně to, co v tomhle decku chceme.
 
Dvoumanový slot tu zastupuje skvělá Thalie, která znepříjemňuje život všem kontrolům a Strangleroot Geist, protože je to dobrá agresivní bytost, i když občas je problém seslat ho ve druhém kole. Taky je dobrý na „doťuknutí“ soupeře po vratech.
 
Nejlepší bytosti jsou na trojmanovém slotu a ideálně je za pomocí urychlovačů hrajeme už ve druhém kole. Jsou to Loxodon Smiter, což je nejlepší možný play ve druhém kole a navíc taky dost na jistotu, protože nejde zkántrovat. Dále je tu pak Silverblade Paladin, což je další základní kámen balíku, spolu s Rancorem umí soupeři nadělit opravdu velké množství damage.
 
Dále hraju jako nejagresivnější čtyřmanovku Sublime Archangela a jako vrchol křivky dva Wolfiry.

 
Jako jediné noncreatury karty tu mám Rancor, což je jasně nejlepší karta v decku, protože s Rancorem je libovolná naše bytost smrtící hrozba. Občas se pak povedou scénáře jako - první kolo bytost, druhé dva rancory a třetí kolo Paladin, nebo druhé kolo Smiter, třetí kolo Rancor a Paladin.
A dále je tu Selesnya Charm, což je asi nejlepší Charm, který vůbec kdy vyšel. Lze ho použít k záchraně bytosti před bleskem, k posilnění v kombatu (trample s double strikem často soupeře zabije), vyrobíme token na konci kola po vratech do tlaku… A taky umí exilnout Angela of Serenity nebo Thragtuska. Taky bych ještě připomenul, že Rancor lze zahrát i na soupeřovu bytost, což se hodí v případě, kdy jí pak Charmem exilneme.
 
Co se týče zemí, tak toho ani nejde moc vymýšlet. Temple Garden a Sunpetal Grove jsou základ, Gavony Township je taky dost dobrá, ale vzhledem k manacostům (Geist – GG, Paladin 1WW), si nemůžeme dovolit hrát víc, než jednu. Podobné je to i s Cavernou, která je ale zase dobrá v plně Human verzích.
 
Side bych zvolil na neznámý field takto univerzální:
 
Sigarda na Jund a kontroly, Faith’s Shield na Jund a Rakdos (BR aggro), Knecht zase na Rakdos, Ring proti midrange deckům a deckům s planeswalkery, Ray of Revelation na cokoli s Oblivion Ringy a Detention Spherami, Garruky proti midrangům a kontrolům a Rest in Peace spolu s Dryádkou proti reanimátoru a deckům se Snapcastery a Runchanter’s Pikou (RIP siduju i na zombies).
 
Nejlepšími příklady jsou ale samozřejmě verze, které se dobře umístily na velkých turnajích:

GW Aggro David Gomez - 9:0 na GP San Antonio
Main Deck Sideboard
2 Cavern of Souls
8 Forest
2 Gavony Township
3 Plains
4 Sunpetal Grove
4 Temple Garden

4 Arbor Elf
4 Avacyn’s Pilgrim
4 Loxodon Smiter
3 Restoration Angel
2 Silverblade Paladin
4 Thalia, Guardian of Thraben
1 Ulvenwald Tracker
3 Wolfir Avenger
3 Wolfir Silverheart

2 Faith’s Shield
3 Rancor
4 Selesnya Charm
2 Centaur Healer
1 Garruk Relentless
2 Intrepid Hero
2 Nevermore
2 Oblivion Ring
2 Rest in Peace
1 Rootborn Defenses
2 Thragtusk
1 Ulvenwald Tracker
 
 
 
Verze velmi podobná té mojí. Trochu nechápu, proč má jen tři Rancory a dva Paladiny, ale deck očividně šlapal i bez toho. Jinak si můžete všimnout, že deck je více zaměřen na flashové bytosti (Wolfir, Restoration Angel), které jsou dobré proti hromadnému ničení a taky proti UW tempo deckům, které většinu kouzel hrají na konci našeho kola.
Trochu zbytečné mi přijde hrát čtyři Thalie (když přijdou dvě na úvodní ruku, tak jsme smutní) a jeden Tracker je zde asi jako štístko .
 
GW Humans Ben Rasmussen - GP San Antonio, Top8
Main Deck Sideboard
4 Cavern of Souls
4 Forest
2 Gavony Township
6 Plains
4 Sunpetal Grove
4 Temple Garden

4 Avacyn’s Pilgrim
4 Champion of the Parish
4 Mayor of Avabruck
4 Precinct Captain
2 Restoration Angel
4 Silverblade Paladin
3 Thalia, Guardian of Thraben

1 Faith’s Shield
4 Rancor
4 Selesnya Charm
1 Faith’s Shield
1 Garruk Relentless
2 Intrepid Hero
2 Nevermore
2 Oblivion Ring
2 Rest in Peace
2 Riders of Gavony
1 Thalia, Guardian of Thraben
2 Thragtusk
 
 
Tady máme zmiňovanou Human verzi, která má extrémně nízkou křivku a tak se může stát, že kontrolního soupeře (třeba i za pomoci Thalie) zašlape do země ještě dřív, než stihne zahrát Vrata.
 
Další výhoda decku je, že si může dovolit hrát playset Caverny, což je úžasná karta hlavně proti UW a UWR deckům.
 
GW Humans Peter Kelly - GP Charlestone, Top4
Main Deck Sideboard
3 Cavern of Souls
3 Forest
1 Gavony Township
5 Plains
4 Sunpetal Grove
4 Temple Garden

4 Avacyn’s Pilgrim
4 Champion of the Parish
4 Doomed Traveler
3 Fencing Ace
4 Judge’s Familiar
4 Knight of Glory
4 Mayor of Avabruck
3 Silverblade Paladin
1 Sublime Archangel
4 Thalia, Guardian of Thraben

1 Selesnya Charm
4 Rancor
4 Dryad Militant
2 Elite Inquisitor
2 Fiend Hunter
2 Faith’s Shield
1 Selesnya Charm
2 Sundering Growth
2 Nevermore
 


Tak v téhle verzi už je několik zajímavých karet, u kterých bych se rád zastavil. Fencing Ace je zajímavý v kombinaci s různými posilovacími efekty (Mayor of Avabruck, Knight of Glory), ale můj odhad je, že autor ho do decku zařadil hlavně kvůli Rancoru .
Judge’s Famaliar je taková další Thalie, zpomaluje kontrolní decky, ale na Supreme Verdict bohužel nefunguje, tudíž moc nevidím důvod ho hrát. Alespoň že má evasion ve formě létání…
Pak je tu i Doomed Traveler, což je Human, „přežije“ vrata, ale obehraje ho Pillar of Flame, ale autorovi balíku šlo také evidentně o co nejagresivnější manovou křivku, vždyť tu taky kromě čtyř karet je všechno jen za jednu nebo dvě many! Díky tomu taky stačí hrát jen 20 zemí.
 
GW Aggro Chris Jabr - SCG Open Dallas, Top8
Main Deck Sideboard
9 Forest
6 Plains
4 Sunpetal Grove
4 Temple Garden

3 Arbor Elf
4 Avacyn’s Pilgrim
4 Loxodon Smiter
4 Silverblade Paladin
4 Strangleroot Geist
4 Sublime Archangel
4 Wolfir Silverheart
3 Thalia, Guardian of Thraben

3 Selesnya Charm
4 Rancor
3 Centaur Healer
2 Dryad Militant
1 Odric, Master Tactician
2 Sigarda, Host of Herons
1 Thalia, Guardian of Thraben
2 Faith’s Shield
1 Oblivion Ring
1 Triumph of Ferocity
2 Garruk, Primal Hunter
 

Téměř totožná verze s tou moji, povšimněte si Odrica v sidu, který je skvělý v mirrou a obecně proti potvorovým deckům, jelikož dá v podstatě našim bytostem neblokovatelnost.
 
GW Aggro Brad Le Boeuf - SCG Open Dallas, 1. místo
Main Deck Sideboard
5 Forest
6 Plains
2 Gavony Township
4 Sunpetal Grove
3 Cavern of Souls
4 Temple Garden

1 Sublime Archangel
3 Mayor of Avabruck
1 Fiend Hunter
1 Riders of Gavony
4 Silverblade Paladin
4 Avacyn’s Pilgrim
4 Champion of the Parish
2 Wolfir Silverheart
1 Sigarda, Host of Herons
1 Odric, Master Tactician

1 Faith’s Shield
2 Gather the Townsfolk
4 Oblivion Ring
4 Rancor

2 Garruk Relentless
1 Garruk, Primal Hunter
1 Angel of Glory’s Rise
1 Riders of Gavony
2 Knight of Glory
1 Armada Wurm
1 Sigarda, Host of Herons
1 Rootborn Defenses
1 Ray of Revelation
2 Purify the Grave
1 Faith’s Shield
1 Druid’s Deliverance
2 Nevermore
1 Garruk, Primal Hunter
 

Další Human verze, která hraje jako snad jediná ze všech tady osvědčenou kombinaci Champion of the Parish + Gather the Townsfolk. Řekl bych, že je dobře připravená na kontroly a midrange, protože má v mainu playset Oblivion Ringů, Sigardu a Garruky.
Na mirror obecně potvorové matchupy tu pak je po jednom Odric a Riders of Gavony.
 
V sidu jsou ještě dvě zajímavé (ale zároveň i trošku úměvné) karty – Angel of Glory’s Rise, který je asi dobrý na zombáky, ale nejsem si moc jistý, jestli se proti nim někdy dostaneme na sedm man, a taky proti kontrolům (bytosti zabité Supreme Verdictem se vráti zpět do hry)  a Druid's Deliverance, kterou bych sidoval na mirror a také na zombáky, proti kterým by mohla být docela brutální!
 
GW Midrange Scott Bunnell - SCG Open Indianapolis, Top8
Main Deck Sideboard
8 Forest
6 Plains
2 Gavony Township
4 Sunpetal Grove
4 Temple Garden

3 Arbor Elf
2 Armada Wurm
4 Avacyn’s Pilgrim
4 Centaur Healer
4 Restoration Angel
3 Silverblade Paladin
4 Thragtusk
2 Sigarda, Host of Herons

4 Selesnya Charm
4 Rancor

2 Garruk Relentless
1 Angel of Serenity
4 Elite Inquisitor
2 Rhox Faithmender
1 Sigarda, Host of Herons
2 Purify the Grave
2 Sundering Growth
1 Oblivion Ring
2 Garruk, Primal Hunter
 

 
Tohle je klasická midrange verze. Pokud nevíte, co to znamená midrange, tak vězte, že to je obecně výraz pro decky, které jsou v průběhu hry nejsilnější ve střední fázi hry. Jsou tedy agresivnější, než kontrol, ale zároveň pomalejší, než aggro.
 
Konkrétně tady u GW se v prvních kolech snažíme zahrát nějakou akceleraci (Pilgrim, Elf, Farseek), pak stabilizovat hru Thragtuskem nebo pár Centaur Healery a pak zabít soupeře něčím velkým, jako je Sigadra či Armada Wurm.
 
V sidu je pak další karta, o které jsem tu ještě nemluvil a to Rhox Faithmender, který je skvělý proti všem aggrům a hlavně proti zombákům. Osobně mám ale raději Trostani.
 
GW Aggro Brian Kibler - GP Charlestone, 10. místo
Main Deck Sideboard
4 Temple Garden
4 Sunpetal Grove
1 Cavern of Souls
9 Forest
3 Plains
2 Gavony Township

4 Arbor Elf
4 Avacyn’s Pilgrim
4 Thalia, Guardian of Thraben
2 Ulvenwald Tracker
4 Loxodon Smiter
4 Silverblade Paladin
1 Wolfir Avenger
2 Yeva, Nature’s Herald
3 Restoration Angel
4 Wolfir Silverheart

2 Faith’s Shield
3 Selesnya Charm
2 Centaur Healer
1 Trostani, Selesnya’s Voice
2 Thragtusk
2 Intrepid Hero
1 Nevermore
1 Triumph of Ferocity
2 Garruk Relentless
2 Garruk, Primal Hunter
2 Rest in Peace
 

Pro zajímavost zde uvádím i verzi známéno amerického pro playera, Braina Kiblera, se kterou se jenom těsně nedostal na GP Charlestone do top8.
 
Deck obsahuje několik zajímavých karet – flashového Wolfira a Yevu, kteří by měli být dobří proti kontrolům a taky proti deckům jako je UW flash.
Pak jsou tu dva Ulvenwald Trackeři, což je skvělé zabíjení proti potvorovým deckům (zejména mirror) a taky dva Faith’s Shieldy, což je dobrá obrana proti zabíjení a jak už jsem zmiňoval, jsou velmi dobré proti Rakdosu. Ale co mě na decku zaujalo nejvíc je úplná absence Rancoru!
 
GW Township Milan Nižňanský - GP Bochum, 10. místo
Main Deck Sideboard
4 Cavern of Souls
4 Gavony Township
6 Plains
2 Selesnya Guildgate
4 Sunpetal Grove
4 Temple Garden

4 Champion of the Parish
4 Doomed Traveler
2 Fiend Hunter
4 Geist-Honored Monk
2 Loyal Cathar
2 Mentor of the Meek
3 Mikaeus, the Lunarch
4 Precinct Captain
3 Riders of Gavony
4 Silverblade Paladin
4 Thalia, Guardian of Thraben
3 Black Cat
1 Faith’s Shield
2 Fiend Hunter
2 Grafdigger’s Cage
2 Mayor of Avabruck
2 Mentor of the Meek
2 Nevermore
1 Ray of Revelation
 

A nakonec slibovaná monowhite verze hrající zelenou jen kvůli Gavony Township. Tu pilotoval slovenský hráč Milan Nižnanský na GP Bochum a stejně jako Brian Kibler se jen těsně nedostal do top8.
 
Takové ty standardní volby tu zastupují Thalia a Silverblade Paladin. Jako taková další „Gavonka“ je tu Mikaeus.
Do prvního kola je tu Champion of the Parish a Doomed Traveller, který spolu s Loyal Catharem přežije i hromadné ničení (s výjimkou Terminusu - a oba taky svačí Pillar of Flame). S Gavonkou taky krásně spolupracuje Prectint Captain.
Jako removal jsou tu Fiend Hunteři a jako zdroj karetní výhody je tu Mentor of the Meek. Ten sice vyžaduje větší investici many a je tím pádem trochu pomalý, ale evidentně to za to stojí.
Riders of Gavony jsou výborní v mirroru a taky proti zombákům.
 A poslední kartou v decku je Geist-Honored Monk, což je tu vrchol manové křivky a taky skvělá karta, co se týče spolupráce s Gavony Township a Mikaeusem (a Mentorem of the Meek).
 
Zvláštní historka se pak váže k sidu. Milan už prý nevěděl, co přidat do sidu a jelikož by poslední tři karty pravděpodobně stejně na nikoho nesidoval, tak tam dal tři Black Caty, aby nosily soupeřům smůlu .
 
 
 
A jelikož jsme server pro začátečníky, tak na konec nesmí chybět low-buget verze:
 
GW budget aggro Jakub Havelka
Main Deck Sideboard
4 Selesnya Guildgate
4 Evolving Wilds
9 Plains
6 Forest

4 Avacyn’s Pilgrim
4 Doomed Traveller
4 Precinct Captain
4 Mayor of Avabruck
3 Fiend Hunter
4 Angel of Jubilation
1 Riders of Gavony
4 Geist-Honored Monk

2 Faith’s Shield
4 Call of the Conclave
4 Selesnya Charm
 
3 Oblivion Ring
3 Knight of Glory
1 Riders of Gavony
1 Fiend Hunter
3 Rootborn Defenses
2 Sundering Growth
2 Dryad Militant
 

Balíček je koncipován jako Humani, hlavní nevýhoda je samozřejmě ve skladbě zemí, kde místo Sunpetal Grove a Temple Garden máme Selesnya Gildgate a Evolving Wilds, což balík trošku zpomaluje, ale je to adekvátní cena za to, abychom neměli problémy s manou (případ, kdy nám chybí jeden druh many, tzv. colorscrew).
 
Základ balíku tvoří menší bytosti jako Doomed Traveller, Prectinct Captain, Call of the Conclave (resp. token z ní), které posilovacími efekty – Mayor of Avabruck, Angel of Jubilation posílíme a soupeře tak zadupeme do země.
 
Vrcholem křivky je pak Geist-Honored Monk, který kromě velkého těla poskytuje i malé spirity, což je opět dobré s posilovacími efekty. Removal tu zastupuje opět Fiend Hunter, který je tu lepší než Oblivion Ring, protože s posilovacími efekty může i dobře útočit, což samozřejmě zapadá ideálně do naší strategie. Vešli se sem i jedni Riders of Gavony, kteří jsou dobří na mirror a zombies, ale zase nejsou tak agresivní, a tak by jednou měli stačit.
 
Z triků je tu vynikající Selesnya Charm a dva kousky Faith’s Shieldu jako ochrana proti zabíjení a příležitostně i k protlačení posledních pár damage do soupeře.
 
V sidu jsou Ringy na kontroly (zbaví nás planeswalkerů) a midrange decky jako Naya (GWR) a Jund (GBR), Knechti na zombáky, další Rideři na mirror, Fiend Hunter také na mirror, Rootborn Defenses proti Bonfiru a Supreme Verdictu, Sundering Growth na Detention Sphere či Runechanter’s Pike a Dryad Militant proti deckům se Snapcastery a samozřejmě také proti reanimaci.
 
Celková cena balíku na Černém Rytíři je zhruba 800Kč. Pokud byste chtěli do decku více investovat, tak v první řadě bych dokoupil duály a Gavony Township.
 
A jako v minulém díle nepravidelného constructed, i tady bych na úplný konec zmínil největší slabiny tohoto archetypu:

 
1. Hromadné ničení
 
Jako každé aggro, i Selesnya má problémy s hromadným ničením. Nejhorší je samozřejmě Bonfire a Terminus. Na Supreme Verdict a Bonfire se dá sidovat Rootborn Defenses, ale s Terminusem nic nezmůžeme…
 
 
Jedna z nejobávanějších karet pro tento archetyp. Jakmile jí soupeř zahraje a my na ni nemáme okamžitou odpověď (resp. když se soupeř untapne s Olivií na stole), tak jsme pravděpodobně prohráli…
 
3. Kradení bytostí
 
Slabina decku spočívá i v tom, že se moc neumí bránit kartám, které na ně siduje Rakdos, tedy Mark of Mutiny a Zealous Conscripts. Jakžto hráč Rakdosu jsem několikrát zabil GW soupeř ukradnutým Thragtuskem či Sublime Archangelem. Jediná možná obrana je Faith’s Shield.
 
A to je pro dnešek vše, příště bych se rád podíval na UW(r) aggro a kontrol. Ale jak se znám, tak to nejspíše bude až někdy po novém roce . Do té doby mám ale ještě připravené dva reporty, takže se rozhodně máte na co těšit.
 
Kumano
Komentáře
Autor: milape @ úterý 25. prosince 2012 22:44
Naprosto parádní rozbor, není co dodat, jen houšť a větší kapky!
Kdo tomuhle článku jednu hvězdu /jakožto že takovéhle hodnocení zde bylo, než jsem začal číst/ místo plného počtu ***** bud neví, že 1* je nejméně nebo vážně pochybuju o jeho inteligenci. Zvlášť když to srovnám s jinými "články" a rozbory, spočívajícími hlavně ve vypsání vlastností karet...

Autor: Flamberg @ středa 26. prosince 2012 1:03
Jen tak dál. Nejlepší články na magic-guru.

Autor: dpazout @ středa 26. prosince 2012 9:59
Takovéhle články čtu rád, díky. S něčím se shoduji, s něčím ne, proti některým tvrzením bych protestoval, ale jiná mi zase otevřela oči a ukázala kde dělám chybu. Informační hodnota vysoká. Požádal bych o opravu několika překlepů, z nichž nějvíce matoucí je "Loxodon Hierarch", který je sice také Selesnyánský, ale do standardu se asi nevejde ;-)

Autor: Aggrokumano @ středa 26. prosince 2012 14:31
Chybička se vloudila :D Jinak si to po sobě vždycky čtu a chyby se snažím minimalizovat ;)

Musíte být přihlášen pro posílání komentářů. Přihlásit se můžete zde
Vytiskout  
Reklama Minimalizovat
Vytiskout  
© 2017 Magic-Guru.cz Informacni server pro zacinajici hrace karetni hry Magic the Gathering (Magic, MTG) Podmínky používáníProhlášení o soukromí