úterý 16. dubna 2024
Všechny články Minimalizovat

Aktuální články | Kategorie | Hledat | Syndikace

středa 20. března 2013
Recenze Gatecrash Intro Pack: Gruul Goliaths
Autor: JakubMG @ 15:21 :: 3371 Přečtení :: 0 Komentáře :: :: Recenze
 

Recenze Gatecrash Intro Pack: Gruul Goliaths


Zdravím všechny čtenáře internetového portálu Magic-guru. Dnes se podíváme podrobně na třetí Intro pack z edice Gatecrash, jehož barvy jsou červená a zelená, což jsou barvy guildy Gruul. Vedle psané recenze produktu, rozboru předpřipraveného balíčku a jeho možných úprav můžete zhlédnout i videorecenzi, kterou naleznete zde.

Vedle balíčku samotného v krabičce od Intro packu najdete dva Boostery, kde najdete další karty, kterými můžete svůj Intro pack vylepšit. K rozboru obsahu jednoho takového boosteru Vám nejlépe poslouží video od Milape (odkaz). Vše je doplněno dvěma obrázkovými plaketkami, které by Vás měli jak přilákat tak poučit o hře Magic the Gathering  (– naleznete tu krátký rozbor pravidel hry Magic) a o intro pacích samotných – každý Intro pack tu má decklist (seznam karet v předpřipraveném balíčku) a pár slov ke strategii a k možným dalším úpravám předpřipraveného balíčku. To poslední, co bylo zmíněno, bude hlavním tématem v následujících odstavcích mého článku. Přeju Vám již jen příjemné čtení.

 

Předpřipravený balíček

Intro pack, jímž se dnes budeme zabývat, nese název Gruul Goliaths, což značně vystihuje strategii a myšlenku, na níž je předpřipravený balíček založený. Na rozdíl od Intro packu v barvách Dimiru, který jsme si ukázali minule, nemůžete od Gruulu očekávat nějaké triky a zajímavé způsoby ovládnutí bitevního pole – úkolem Gruulského aggra bude tlačit a tlačit čím dál tím většími potvorami. Vedle toho bude našim úkolem odklízet cestu nějakým tím bleskem, popř. urychlovat nárůst množství many, kterou máme k dispozici. Nová guildovní schopnost Gruulu Bloodrush nám přijde pro tuto strategii více než vhod. Je to aktivační abilita a mají ji na sobě jenom bytosti. Cena této aktivační ability je nějaká manová platba + zahození dané bytosti z ruky do hrobu a za její zaplacení získá cílová útočící bytost do konce kola takový bonus k síle a obraně plus určité schopnosti podle toho, jak vypadala zahozená bytost s bloodrushem. Zahodíme-li například Viashino Shanktail (3/1 First Strike za 3R, 2R Bloodrush), tak vybraný útočník získá bonus +3/+1 a k tomu First Strike do konce kola. Každou bytost z gruulu můžete proto využít dvěma možnými způsoby – buď ji zahrát jako každou jinou bytost za příslušnou cenu anebo použít její bloodrush.  V recenzi od wizardů k Intro packu se píše, že některé naše potvory chtějí bojovat ještě dřív, než vůbec vstoupí na bojiště, což schopnost Bloodrush docela přesně vystihuje.

 

Gruul Goliaths WoTC
Main Deck Sideboard
13 Forest
1 Gruul Guildgate
12 Mountain
1 Arbor Elf
2 Centaur Courser
2 Disciple of the Old Ways
1 Duskdale Wurm
2 Fire Elemental
1 Foundry Street Denizen
1 Ghor-Clan Rampager
1 Gruul Ragebeast
1 Primal Huntbeast
1 Ripscale Predator
1 Rubblehulk
2 Ruination Wurm
1 Scab-Clan Charger
1 Skarrg Guildmage
1 Skinbrand Goblin
1 Slaughterhorn
2 Viashino Shanktail
2 Zhur-Taa Swine
1 Alpha Authority
2 Ground Assault
2 Gruul Keyrune
1 Pit Fight
1 Predator’s Rapport
1 Ranger’s Path
1 Verdant Haven
1 Volcanic Geyser
 

 

 


Výrazným rysem balíčku je, že bytosti se rozprostírají rovnoměrně po všech manových slotech od 1 do 7. To znamená, že libovolné množství celkové manové ceny bytostí od jedné do sedmi je zastoupeno několika různými bytostmi, a proto by se nám s trochou štěstí mělo dařit vykládat bytosti pravidelně po manové křivce, popř. proložit zvětšování naší armády nějakým smažením soupeřovy bytosti apod. Bytosti v balíčku můžeme také rozdělit na „malé“ a „velké“ právě podle manové náročnosti. Od toho se budou později také odvíjet jednotlivé možné úpravy balíčku.

 

Na jednomanovém slotu máme výtečného Arbor Elfa - manovače, který nesmí chybět v žádném agresivním balíku hrajícím zelenou. Umožní nám hned ve druhém kole vykládat potvoru za tři many a obecně rychleji se prostě dostaneme k velkým kouskům. Druhou jednomanovkou je červený denizen (Foundry Street Denizen), který je 1/1 za R a dostává +1/+0 kdykoliv přijde na bojiště pod naší kontrolu červená bytost. S kvalitní křivkou by tak měl stabilně útočit jako 2/1, což za jednu manu je docela dobrý poměr.

Na dvou manách máme skvělého Gruulského guildovního mága, který má dvě velice kvalitní agresivní schopnosti. Stejně jako manového elfa ho zařadíme do obou kategorií bytostí, kdy jeho první schopnost bude výrazná především při závěrečném útoku našich pašíků a druhá bude skvělá, jakmile vyskládáme na stůl všechny bytosti z ruky a nebudeme vědět, co s manou. Disciple of Old Ways (za 1G 2/2, za R dostává First Strike do konce kola) je obyčejná bytost do RG aggra – trochu lepší typ výplně než Silvercoat Lion v Orzhov Oppression. Skinbrand Goblin – první Bloodrush, kde ani jeden z módů příliš neoslní, ale pořád je super ta možnost výběru. Asi skoro stejně je na tom zelený Slaughternhorn (3/2 za 2G bloodrush za G), vedle něhož je na třímanovém slotu ještě Centaur Courser – obyčejná 3/3 za 2G. Na čtyřech manách se už dostáváme do sekce pašíků, kde najdeme obě réra našeho balíčku. Mezi nejvyužitelnější kartu decku považuji Ghor-Clan Rampager (4/4, trample za 2RG, bloodrush za RG), kde jak bloodrush tak samotná bytost disponují skvělým poměrem cena/výkon. Dále tu máme Primal Huntbeast (3/3 za 3G, hexproof), jehož necílovatelnost je výborná právě v kombinaci s bloodrushem, protože se ták nemusíme bát, že by nám soupeř posíleného huntbeasta něčím podstřelil. Scab-Clan Charger (2/4 za 3G, bloodrush 1G) je o něco horší než Viashino Shanktail (3/1 First Strike za 3R, bloodrush za 2R), oba však plní funkci agresivního útočníka celkem dobře. Za pět man je tu doslova pašík - Zhur-Taa Swine (5/4 za 3RG, bloodrush za 1RG), na kterou si bude muset soupeř dávat obzvlášť pozor, protože samotné „svinské“ posílení bytosti, jejíž damage prochází do oponenta, ho bude stát čtvrtinu životů + sílu posílené bytosti! Se zmíněným pašíkem se tak podle mě nemůže srovnávat nějaký Fire Elemental, jehož rozměry jsou sice úplně stejné, žádnou schopností jako je bloodrush však bohužel nedisponuje. Na šesti manovém slotu se nachází generál celého předpřipraveného balíčku honosící se schopností Bloodrush v plné kráse – jeho síla i obrana je tolik kolik kontrolujeme zemí a Bloodrush je za 1RG. Jediné, co mu chybí, je trample. Ripscale Predator (5/4 za 4RR, který může být blokován pouze dvěma nebo více obránci) je jen další z armády obrovských bytostí, jehož komplikované blokování může zařídit závěrečnou dávku damage do soupeře a k Ruinator Wurm (7/6 za 4RG) snad nemusím ani nic dodávat. Konečně jsme se dostali na sedm man, kde naše „křivka“ končí (schválně jsem slovo křivka dal do uvozovek, protože v tomto intropacku se zdá, že wizardi se opravdu snažili zaplnit všechny manové sloty) a nachází se zde vedle klasického Duskdale Wurma (7/7 trample za 5GG) druhé réro předpřipraveného balíčku, které má pro náš deck naprosto ultimátní schopnost, takže pouze lituji, že není o pár man levnější. Je to 6/6 za 5RG a jeho schopnost je, že kdykoliv přijde na bojiště pod naší kontrolu nějaká bytost, tak si musí dát souboj s jinou bytostí na bojišti (fight). Každý další náš pašík tak může navíc odstranit jednoho ze soupeřových blokerů a zbytek armády má hned snazší cestu k soupeřovým životům. Ale sedm man je sedm man…

 


Podíváme-li se na noncreature spelly, najdeme mezi nimi různá kouzla, která nám do budoucna nějakým způsobem poskytnou větší přísun many, ať už je to klasická Gruul Keyrune (za 3 bezbarvé, artefakt, za tapnutí dává červenou nebo zelenou manu, za RG se dokáže oživit na 3/2 bytost s tramplem), která bude mít v tomto intro packu pravděpodobně důležitější roli než keyruny v ostatních intropacích, Verdant Haven (očarování za 2G na libovolný land, po příchodu na bojiště doplní dva životy, očarovaná země poskytuje za tapnutí o jednu jakkoliv barevnou manu více) nebo dohledávání nových zemí v podobě Ranger’s Path (za 3G sorcery, můžeme v knihovně najít dva foresty a dát je do hry tapnuté). Poslední zmíněné se doplňuje s jedním z blesků, který se jmenuje Ground Assault (za RG sorcery dá do vybrané bytosti tolik damage, kolik kontrolujeme zemí), - máme-li tak před zahráním zmíněného Ranger’s Path na stole 4 země, po jeho zahrání už dokáže Ground Assault sestřelit prakticky libovolnou potvoru. Druhý blesk doplňující se s velkým množstvím many k dispozici je instant Volcanic Geyser (za RRX dá libovolné bytosti nebo hráče X zranění), který může dobře posloužit i jako doťuk soupeře. Mezi instanty ještě najdeme Pit Fight (za 1R/G cílová bytost, kterou kontrolujeme, si zabojuje s libovolnou jinou bytostí), což je výborné levné zabíjení právě do balíčku, jako je ten náš, kde je hodně velkých pašíků, kteří se rádi vypořádají s nějakou nepříjemnou menší potvorou. Zároveň je to instant, takže ho můžeme použít v reakci na libovolné zabíjení, kterým by soupeř chtěl odstranit nějaké naše prase. Mezi dvěma asi nejméně atraktivními kartami najdeme instantní přidávání životů Predator’s Rapport (za 2G přidá tolik životů, kolik je součet síly a obrany libovolné bytosti, kterou kontrolujeme) a Alpha Autority (očarování pro bytost za 1G, dává hexproof a nemožnost být blokován více jak jednou bytostí), což je alespoň jakási forma ochrany pro naše velké bytosti, domnívám se však, že ve chvíli, kdy máme dostatek many a dokážeme tak na stůl sázet hodně velké bytosti, tak by nás jedno obyčejné zabíjení nemělo zastavit.

 

Ke strategii jsem už to základní asi zmínil. Ze začátku tlačit a tlačit a buď ujezdit soupeře malými bytostmi s podporou bloodrushe nebo se pokusit stabilizovat situaci na stole a pak tam dostat nějakou velkou hrozbu v podobě 5 až sedmi manových prasat. Funkci velké hrozby skvěle splňuje Gruul Ragebeast, který sám o sobě uskutečňuje velmi kvalitní karetní výhodu a s pomocí nemnoha dalších bytostí dokáže hru ukončit opravdu zanedlouho. Aggro mód zase velmi dobře podporují různí prckové s bloodrushem, se kterým třeba takový Disciple of the Old Ways ještě lépe vynikne. Problémem pro balíček jsou obecně hlavně bytosti se schopností Flying, protože v balíčku na ně neexistuje jediná odpověď, takže takový Orzhov intro pack s množstvím létacích potvor, schovaným zabíjením na pašíka a nekompromisním extortem, který dokončí to, co Flyingové začali, může být docela nepříjemným soupeřem. Je proto důležité dobře si promyslet, na jakou chvíli si máme s bleskem počkat. Co se týče nějakých dalších úprav předpřipraveného balíčku, tak removal je to hlavní, co bych v této části článku zmínil. A když už jsme u těch úprav, mohli bychom se do nich pustit třeba hned teď.

 

Úpravy

Jak se u upgradu intro packů už stává tradicí, i před přestavbou Gruul Goliaths je potřeba si uvědomit, jakou cestou se chceme vydat. Aggro se spoustou malých bytostí, které co nejrychleji s podporou blesky a nějakými těmi bloodrushi zadupou soupeře do země nebo Rampa, která bude nejdříve akcelerovat přísun many a později začne na soupeře vytahovat jednu hrozbu za druhou? Obě verze jsou možné, zároveň se však obě odvíjí od množství peněz, které do případných vylepšení chcete vrazit. Pokusím se tedy opět navrhnout pár deblistů, levnějších i dražších verzí, přičemž na samotném vrcholu cenové náročnosti se pravděpodobně budou vyskytovat odkazy na decklisty balíčků, jejichž majitelé vyhráli nějaký velký mezinárodní turnaj typu ProTour nebo GrandPrix. V této souvislosti samozřejmě musím odkázat na Aggrokumanovy Flash News (odkaz), kde tyto informace a decklisty najdete všechny dobře shrnuty, a momentálně se to tam všemi různými verzemi agresivních decků v barvách Gruulu popř. s nějakou barevnou příměsí jen hemží. Konec vložky a jdeme na konkrétní karty:

 

V gatecrashi vyšla jedna karta v barvách Gruulu, která je v takovém typu balíčku jedna z nejlepších – hodně potvor, které svými rozměry předčí ty ostatní, to je to, co chce Domri Rade! Tento planeswalker byl ale donedávna nejdražší kartou edice a nyní si drží druhou pozici s cenou 340 korun, takže se vrátíme zpátky do reality, pokud nepřemýšlíte o kartách, jejichž cena zu kus je rovna ceně celého intro packu. Vedle Domriho v poslední edici najdeme ještě cenově přijatelnějšího Wrecking Ogre (3/3 double strike za 4R, bloodrush za 3RR), jehož bloodrush je paradoxně o ždibíček manově náročnější, ale mnohdy také mnohem vypečenější než bytost samotná. Představte si situaci, kdy soupeř stabilizoval situaci, má na stole silnější bytosti než vy, má třeba 10 životů a říká si při pohledu na vašich pár 2/2, že už nemůže prohrát, tak zůstane zatapaný a nechá tak jedinou 2/2 projít do něj, ze které se zničehonic stane obrovská potvora s double strikem. Takový Volcanic Geyser na jiný způsob. Cena tohoto ogra je 25 korun/ks, takže jednou, dvakrát bych ho určitě vyzkoušel.

 


Nejdříve se však zamysleme nad tím, jakou myšlenku by měl takový balíček mít. Pod přívlastkem RG si každý představí zelenou a červenou, ale nepředstaví si už kompletní decklist balíčku, jak by měl bát sestaven, aby fungoval na nejefektivnější úrovni. Ale protože píšu pro server pro začátečníky, nebudu zde rozebírat (ani bych to neuměl) jaké jsou nejlepší karty a v jakém počtu by se měly hrát – především v současnosti je to opravdu těžké určit, protože standart je (díkybohu) velmi proměnlivý a každou chvíli se na pozici nejlepšího deblistu objeví něco nového. Tradičně se proto pokusím vypsat nejdříve samotné karty, které mě v souvislosti RG aggrem napadají a posléze navrhnout pár decklistů seřazených podle pořizovací ceny.

 

Nejjednodušší a možná nejlevnější verze RG aggra bude založená na mnoha malých potvůrkách, které se snažíme co nejdříve dostat z ruky na stůl a umlátit s nimi soupeře. Jim se pokoušíme pročistit cestu blesky a uchránit je před soupeřovými blesky a blokery různými myškami.

Když se u spoileru Gatecrashe zamyslíme nad takovou verzí, tak do oka přímo bije další skvělá agresivní bytost v barvách gruulu – Burning-Tree Emissary (2/2 za R/G R/G, po příchodu na bojiště přidá jednu červenou a jednu zelenou manu do manapoolu. Je vlastně taková 2/2 zadarmo ve druhém kole, takže s jeho pomocí dokážeme mít snadno na stole ve druhém kole dvě potvory s dvojkou nebo víc dopředu (viz dále) a ještě případnou jednomanovku z prvního kola. Teď si ještě představte, že se emisař objeví na úvodní ruce ve více kopiích. Jeho cena je 30 korun/ks, ale je to uncommon, takže je tu jistá šance, že ho otevřete v některém z boosterů. Zmíněnou „více než 2/2 ve druhém“ kole jsem měl na mysli potvoru z m13, prasátko Flinthoof Boar (2/2 za 1G, získává +1/+1, pokud kontrolujeme horu a za R dostane Haste do konce kola), která je opět vynikající bytost pro naše záměry a poměr cena (19 korun/ks) : výkon je více než přijatelný. V barvách gruulu je na dvojmanovém slotu celkem plno, vyzkoušet můžete určitě ještě Lightning Maulera (2/1 za 1R, scoulbound - Haste), který se dobře doplňuje s emisařem, můžete tak ve druhém kole zničehonic zaútočit za čtyři (nebo víc), 5 korun/ks, Ash Zealot - 2/2 First Strike, Haste za RR se zanedbatelnou sekundární schopností, dříve byl automatickou součástí všech fritek, jeho manacost je ale o něco náročnější, takže před jeho zařazením bych sehnal nejdříve větší počet duálů, což poněkud cenu balíčku zvýší. Když se tedy ještě poohlédneme po levnějších bytostech, které ke své funkčnosti nic dalšího nepotřebují, tak určitě musíme něčím zaplnit jednomanový slot. Nabízí se klasický Rakdos Cackler (za B/R 1/1 unleash) za sympatických 5 kč/ks, Stromkirk Noble (1/1 za R, neblokovatelný humanama, když udělí do hráče zranění, tak se nasaje (+1/+1 žeton)) s cenou o něco vyšší (70kč/ks) nebo nový Legion Loyalist velmi zajímavým způsobem využívající novou borosáckou schopnost Batalion. Mezi zelenými jednomanovkami zmíním určitě další gatecrash bytost Experiment One a Wlfbitten Captive oba dobří agresivní humani, kteří podle svých potřeb dostatečně rostou a jejich cena je do 20 kč/ks. Na třech manách zase naopak mnoho ne výběr není, pokud bych měl dále postupovat podle ohraných decklistů, které se ale stále umisťují i na velkých turnajích, určitě stojí za zmínku Pyreheart Wolf, který ztíží blokování vašich malých potvor. Velmi dobře se tak doplňuje se zmíněným Lightning Maulerem, s jehož pomocí dokáže soupeře dost dobře překvapit. A cena 7 korun za kus jen vybízí k vyzkoušení. Vzhledem k naší křivce a k množství bytostí, které jsem zmínil na jedné a dvou manách, bude však patrně ideální když bude naše křivka na třech manách končit.

Mezi noncreature spelly by i přes o něco vyšší cenu na krámě neměl chybět Rancor (očarování bytosti za G, +2/+0 a trample, pokud by měl být odebrán z bojiště do hrobu, vrátí se místo toho vlastníkovi do ruky) – 60 kč/ks. Mezi nejlepší blesky současné dvojky patří patrně Searing Spear a Pillar of Flame, ale za otestování určitě stojí i můj oblíbený Brimstone Volley, případně Flames of Firebrand. Tyto slouží především k odstranění menších bytostí v úvodních kolech a pro tuto úlohu se hodí o něco lépe než obsažený Ground Assault nebo Volcanic Geyser, které se sice tváří, že dokážou odstranit i opravdu velké bytosti, ale při naší křivce a od ní se odvíjejícímu počtu man, které bychom měli mít během hry k dispozici tak výkonné bohužel nebudou. Jako myška poslouží asi nejlépe obsažený Ghor-Clan Rampager, ale i takový Giant Growth se na jednom z posledních GP turnajů ukázal jako mimořádně hratelný.

Konečně se dostáváme k zemím, kde opět je nutností zmínit oba duály do našich barev – Rootbound Crag z m13 (80kč/ks) a Stomping Ground z Gatecrash (290 kč /ks). V tomto případě bych  nezařazoval ani jednu Gruul Guildgate, protože zpomalení z důvodu příchodu v tapnuté poloze činí větší problém než to, že nemám k dispozici obě barvy many – nemáme v balíčku ani jednu bytost, v jejímž manacostu by byly dvě many od stejné barvy, takže přítomnost osmi duálů ani není vyloženě nezbytná.

Asi by bylo možné strávit výčtem karet ladících do této barevné kombinace celý večer, nechci vás však unudit a hlavně ochudit o nějaké konkrétnější informace, takže tady je decklist:

Super levná verze (karty do 30 korun/ks):

 

 

RG Jakub Štingl
Main Deck Sideboard
4 Burning-Tree Emissary
4 Rakdos Cackler
4 Searing Spear
4 Pillar of Flame
4 Experiment one
2 Brimstone Volley
1 Flames of Firebrand
4 Lightning Mauler
4 Flinthoof Boar
2 Pyreheart Wolf
3 Volcanic Strength
3 Ghor Clan Rampager
11 Mountain
8 Forest
2 Gruul Guildgate
 

 

 


V této podobě je cena balíčku v klasický kusovkových prodejnách (ze dne 5.3.2013) přibližně 450 korun, když nepočítám základní země a neodečítám z ceny karty, které jsou v balíčku obsaženy. Místo drahého rancoru je zde Volcanic Strength, což byla karta v dobách předrotačních (minulá sezóna) naprosto nehratelná, v současnosti, kdy je málo kvalitního levného instaního zabíjení, však její potenciál roste, a dokonce velká koncentrace Stomping Ground a jiných duálů z nové Ravnicy/Gatecrashe z ní dělá sidovku proti všem červeným balíčkům typu midrange právě do agra, jaké jsem výše navrhnul.

Během testingu se ukázalo, že bez výraznější protihry oponenta dokáže tento balíček zabíjet soupeře stabilně ve čtvrtém až pátém kole. Pro případy, že se soupeři Váš počáteční tlak zbrzdit nebo dokonce zastavit je v balíčku 10 blesků, případně Pyreheart Wolf, který zhoršuje blokování – ty by se měly postarat o finální damage. Balíček není nijak složité hrát, jedinou nevýhodou je, že po určité době dokáže omrzet, přesto je to podle mého názoru pro začínající hráče nejlepší volba jak začít.

 

RG #2 Jakub Štingl
Main Deck Sideboard
2 Stromkirk Noble
4 Burning-Tree Emissary
4 Rakdos Cackler
4 Searing Spear
3 Pillar of Flame
3 Hellrider
2 Experiment one
2 Brimstone Volley
2 Pyreheart Wolf
2 Lightning Mauler
4 Flinthoof Boar
4 Rancor
3 Ghor Clan Rampager
4 Rootbound Crag
12 Mountain
9 Forest
 


 

Druhá verze je skoro stejná jako ta první. Přibyli Hellrideři, kteří jsou výborní v každém aggru tohoto typu s červenou, a protože si to lidi uvědomili, a Hellrider se tak začal vyskytovat i na velkých mezinárodních turnajích, vystoupala jeho cena až k současným 180 kč. Rancor nahradil Volcanic Strength, ale v sideboardu se bude druhá zmíněná aura určitě vyskytovat. Přibyli dva Stromkirk Nobleové, kteří nahradili dva Experiment One (zde si nejsem jistý, co je lepší, pokud mě někdo vyvede z omylu a podá argument pro některého z nich, tak budu jen rád :o) ). Zde už jsem zařadil i ty levnější z duálů Rootbound Crag. Kvůli právě zmíněným kartám bude cena balíčku o něco vyšší, do jednoho tisíce se tak už asi nevejdeme.

 

Vrátím se však nyní od této neúprosné aggro verze k původní myšlence balíčku a mým úvodním tezím ohledně možných úprav balíčku, které by směřovaly k jakési verzi RG rampy, která by mohla být velmi zábavná na hraní mezi kamarády, kteří hrají podobné balíčky. Rampou se nazývá deck založený na velkých bytostech, které dokážou pokud možno pomocí svých schopností co nejrychleji ukončit hru v náš prospěch. Zelená a červená jsou ideální barvy pro rampu. Pro to, abychom dokázali tyto velké bytosti včas vyložit na stůl, hrajeme v balíčku hodně manové akcelerace, kterou nejlépe ovládá zelená. Farseek  (5kč/ks)je univerzální akcelerátor, hraje se opravdu ve většině trojbarevných T1 (Tier 1) balíčcích pomalejších než aggro, hrajících zelenou. Urychluje a zároveň stabilizuje. Podobně se chová o dvě many dražší Ranger’s Path (3kč/ks), jehož nevýhodou je však to, že bez nejnovějších „shockland“ duálů nedokáže zaručeně manu stabilizovat (najde pouze foresty, ale samotné jeho zahrání už zdroje zelené many předpokládá. Určitě nesmíme zapomenout na gruulské keyruny, které díky intropacku už dvě vlastníme.

Funkce červené v takovém decku je především smažení. Do doby než dokážeme na stůl nějaké hrozby dostat, musíme přežít, což znamená zbavovat se co nejefektivněji soupeřových bytostí. Dostáváme se tak k problému původního balíčku, kterým jsou létací bytosti na straně oponenta. Gruul Charm (3kč/ks) si s nimi hravě poradí, tedy ne se všemi, ale se všemi menšími. Na ty větší dosáhne v intropacku již obsažený Ground Assault (3kč/ks). Ale stále bychom neměli zapomínat na klasické smažení v podobě již zmíněných Searing Spear a Pillar of Flame. A za vyzkoušení také určitě stojí o něco dražší, ale za to výkonnější pro náš balíček Mizzium Mortars (30kč/ks).

Nejsložitější to bude paradoxně s hrozbami. Na současné dvojce se prostě nevyskytuje dostatek schopných prasat, která dokážou sama bez pomoci vyhrát hru. Existuje však karta, která dokáže udělat hrozbu z kterékoliv vaší bytosti a ta se jmenuje Kessig Wolf Run (40 kč/ks). Do této dvojbarvy se výborně hodí a doplňují se dobře s keyrunami, kterých se soupeři budou těžko zbavovat, protože jsou převážně artefaktem a společně s kessigem a velkým množstvím many dokážou několika útoky zvládnout to, co velká prasata nedokázala. Vedle kessigu však už není příliš mnoho možností jak využít velké množství many, kterou zelená dokáže poskytnout, aby se s přidáním jedné hrozby cena balíčku nezdvojnásobila. Pokud se však ocitáte v prostředí, kde Vaši přátelé hrají především aggra s velkým množstvím bytostí, bude obsažený Gruul Ragebeast splňovat úlohu hrozby a finišera dokonale. Přidejte k němu pár velkých bytostí jako Ghor-Clan Rampager nebo generála celého decku a myslím, že i tak se dá rampa hrát. Tentokrát se však raději nebudu pouštět do sepisování žádného decklistu, protože rampu jsem jakživ nehrál ani nestavěl a v současné sezóně ani neviděl a raději přenechám prostor pro vaši kreativitu, přičemž můžete využít výše uvedené nápady.

 


Existují ještě mnohé další karty, které je možné dokupovat nebo shánět – Gruul má prostě mnoho možností. Dobrou investicí je zajisté zmíněný Stomping Ground (280 kč), který, chcete-li hrát libovolný balíček se zelenou a červenou, se nikdy neztratí. Především v druhé verzi balíčku – rampě je mnoho možností. Typické karty gruulu jako je Huntmaster of the Fells (600kč/ks), Kessig Wolf Run (40kč/ks), různí Garrukové (do 250kč/ks), Thragtusk (280kč/ks) se nikdy neztratí v žádném midrange RGx balíčku. Jak je vidět z cen uvedených karet, cena midrange/rampa decků je však značně vyšší než cena obyčejné fritky či RG aggra – Huntmaster je momentálně čtvrtou nejdražší kartou na standartu – a pokud máte finance na to investovat i do natolik drahých kousků a postavit z nich T1 deck (cena 5000+), bylo by stejně ideální nestavět midrange čistě RG, ale s nějakou příměsí, např. bílou kvůli Restoration Angel atd. Ale to se dostáváme jak barevně tak cenově tak stylem hry hodně daleko od původní myšlenky předpřipraveného balíčku intropacku Gruul Goliaths.  

 

Dostáváme se ke konci třetího rozboru intropacku a veškerých možných úprav předpřipraveného balíčku Gruul Goliaths. Doufám, že se Vám recenze líbila, ačkoliv byla tentokrát o něco chudší na hluboké úvahy a nápady na nové decklisty, a že vás alespoň trochu navnadila k úvaze o koupi tohoto intro packu. Pokud ano, tak vás už určitě neodradí zvýhodněná cena 299 korun českých na našem partnerském internetovém obchodě Veselý drak. Loučím se všemi poctivými čtenáři a přeji pěkný zbytek dne. Ahoj!

Jakub Štingl

Komentáře
Nyní zde nejsou žádné kometáře. Buďte první!
Musíte být přihlášen pro posílání komentářů. Přihlásit se můžete zde
Vytiskout  
Reklama Minimalizovat
Vytiskout  
© 2017 Magic-Guru.cz Informacni server pro zacinajici hrace karetni hry Magic the Gathering (Magic, MTG) Podmínky používáníProhlášení o soukromí