pátek 29. března 2024
Všechny články Minimalizovat

Aktuální články | Kategorie | Hledat | Syndikace

úterý 14. května 2013
Recenze Dragon's Maze Intro Pack: Orzhov Power
Autor: JakubMG @ 13:13 :: 3058 Přečtení :: 4 Komentáře :: :: Recenze
 

Recenze Dragon's Maze Intro Pack: Orzhov Power


Vítám vás u recenze na druhý z pětice Intro Packů, předpřipravených balíčků, které jsou určeny především pro začínající hráče, kteří si tak úplně neví rady se stavbou svého vlastního decku. Svou silou jsou určeny především ke hře jeden proti druhému, nebo proti starším Intro Packům, ale samozřejmě si s nimi můžete zahrát proti jakémukoliv jinému balíku. Z deseti cechů, které ovládají sféru Ravnica, si mohla svůj vlastní Intro Pack vytvořit jen polovina z nich. Jsou to dvě guildy známé již z edice Return to Ravnica, Rakdos a Azurius, a tři edice z o něco mladší edice Gatecrash, tedy Orzhov, Gruul a Simic. V každém z nich naleznete předpřipravený šedesátikaretní balíček a dva boostery aktuální edice, tedy Dragon’s Maze.


Prvně si řekněme, co to vlastně intro pack je a pro koho je určený. Intro pack je balení karet magic, kde najdete šedesátikaretní předpřipravený hrací balíček, pravidla, jak hrát karetní hru magic a nějaké typy ke hře konkrétně s tímto balíčkem, a dva booster packy – patnáctikaretní balíčky na vylepšení vašeho decku. Koupíte-li intro pack z aktuální edice, nemusíte se bát, že by nějaká obsažená karta nebyla povolena na turnaje formátu standart. Následuje odpověď na otázku, pro koho je intro pack určený. Význam intro packů se totiž po příchodu novějších Event decků na trh trochu změnil. Intro packy jsou určeny pro hráče, kteří jsou s magicem v začátcích a ještě se neplánují v blízké budoucnosti věnovat nějakým turnajům v této karetní hře. V opačném případě by jim totiž mnohem lépe posloužil zmíněný Event deck, který obsahuje balíček lépe přizpůsobený pro hru. Na druhou stranu intro pack je levnější a vedle předpřipraveného balíčku obsahuje ještě dva boostery, kde určitě najdeme nějaké nové karty, které můžeme vyzkoušet v našem hracím balíčku anebo můžeme karty z nich vyměnit za nějaké jiné s kamarády. Obecně je v současné době úloha intropacku těšit především mladší hráče, které přiláká jak foilový generál v balíčku tak vzrušující pocit překvapení, co asi najdou ve svém zabaleném booster packu :o).

 

 To by tedy bylo na úvod a nyní se podíváme na decklist balíčku, který dnes rozeberu, tedy Orzhov Power.

Orzhov Power WoTC
Main Deck Sideboard
4 Orzhov Guildgate
11 Plains
12 Swamp
3 Bane Alley Blackguard
1 Basilica Guards
2 Basilica Screecher
1 Bazaar Krovod
1 Crypt Ghast
2 Dark Revenant
1 Kingpin’s Pet
2 Maw of the Obzedat
2 Sin Collector
1 Smog Elemental
2 Steeple Roc
1 Teysa, Envoy of Ghosts
2 Tithe Drinker
2 Ubul Sar Gatekeepers
1 Assassin’s Strike
1 Crypt Incursion
1 Dying Wish
2 Fatal Fumes
1 Gift of Orzhova
2 Orzhov Cluestone
1 Profit // Loss
1 Riot Control
 

 Základní snaha balíčku je o něco méně jednoznačná, než u Azoriuského, ale vzhledem k tomu, že bytosti v něm se orientují spíše obranným směrem, váš plán je vystavět silnou obranu, zahrát několik bytostí s extortem a postupně protihráče vysávat, až přijde o všechny životy. K placení extortu je samozřejmě zapotřebí dostatek many, takže to obrovské množství zemí je zde výrazně opodstatněnější, než u Azorius Authority. Namísto běžného zabíjení nám  Wizards připravili spoustu nesmyslných karet typu Riot Control, Dying Wish a Crypt Incrusion. V plánu je ovšem mnohem více trhlin, například je zde pouze sedm bytostí s extortem, takže když vám protihráč jednu nebo dvě zabije, máte vážný problém. Dvoumanových bytostí je tu celkem dost, konkrétně sedm, čtyři z nich s extortem, za tři many jsou tu ale jen čtyři a u dražších karet se extort opravdu těžko připlácí. To je ke strategii asi vše, takže se pojďme podívat na jednotlivé karty.

 Pokud se vám zdá mechanika extort složítá a nebo si nejste moc jisti, zda ji správně chápete, tak si přečtěte článek Pravidlové okénko - Gatecrash, kde najdete její podrobné vysvětlení včetně příkladů z praxe.

Jednotlivé karty:

Bane Alley Blackguard - Tenhle nevýrazný človíček se stává postrachem všech bytostí se silou dva a obranou jedna, avšak větší bytosti si s ním nedělají těžkou hlavu. Každopádně se k němu dá hezky připlatit extort, takže není zas tak špatný.

Basillica Guards - S obranou ještě o jedna vyšší se však dá ubránit i větším hrozbám, navíc extort…moc pěkná bytost.

Basillica Screecher - Jeho čísla vypovídají o tom, že zrovna on se mocného blokování vašeho balíčku účastnit nebude. Jeho funkce tkví v tom, že jednou za kolo umí proletět za jedna, čímž pomáhá vašim extortovacím snahám. Pokud si kvůli němu protihráč nechává do odtapnutou bytost s flyingem, nevadí, vždyť tím jen získáte více času na vysátí soupeře.

Bazaar Krovod - Špatně se k němu připlácí extort, je jen dva na pět a jeho schopnost se projeví teprve, pokud útočí on a ještě jedna bytost…to není dobrá karta.

Crypt Ghast - Tohle je ovšem něco úplně jiného, má extort a ještě přidává další manu, aby se vám dařilo jej připlácet i u těch manově nejnáročnějších karet, co balík nabízí.

Dark Revenant - Za čtyři many toho moc nenabízí a tváří se, že má schopnost, která skvěle podporuje extort. V pozdní fázi hry tomu tak snad i je, a přece je na začátku hry celkem k ničemu, protože toho moc nepoblokuje, extort se k němu platí nesnadno, a velmi často (vlastně téměř vždy) si chci z vršku líznout něco jiného, než je právě on.

Kingpin’s Pet - Tady platí to samé jako o Basillica Screecherovy, akorát je o jedna dopředu větší, takže i výrazně lepší. Tahle potvůrka vás velice době urychluje a uvádí soupeře pod tlak, škoda, že je tu jen jednou.


Maw of the Obzedat - Za pět many toho opravdu moc nenabízí, tudíž to opět není kus, který bych si přál hrát. Jeho schopnost se dá využít k finálnímu útoku, kdy poté, co váš soupeř zablokuje, obětujete zablokované bytosti a ty bytosti, co neútočily a získáte tak celkem silné neblokované útočníky, kteří protihráče už zabijí. Představa, že de vše podle plánu, a já mám čtyři bytosti, co útočili a navíc jednu, co neútočila, protihráč dvě zablokuje a já to celé obětuji a pořád dám dohromady jenom šest zranění…opravdu to není bůhvíjaká karta.

Sin Collector - Pokud má váš protihráč na ruce něco, co mu Collector může vyhodit, je vždy dobrý. To ovšem znamená, že se vyplatí jej zahrát co nejdříve, extort neextort, aby byla šance na využití této schopnosti co nejvyšší. I později si ale někdo občas nechává na ruce poslední zabíjení, kterého jej Collector mile rád zbaví.

Smog Elemental - Málokdy se stane, že má protihráč větší množství bytostí s flyingem, ale když už to nastane, Smogáč je umí velice dobře vyřešit. Pokud ovšem nemá ani jednu, je tahle bytost opravdu dost zoufalá.

Steeple Roc - Za pět many toho nabízí výrazně víc, než Maw of the Obzedat. Přeci jenom je to vynikající defenzivní bytost, která umí i velice dobře útočit a pět many není zas tak moc.

Teysa, Envoy of Ghosts - Velice silný útočník, ještě lepší obránce pokud váš protivník nemá po ruce žádné zabíjení, brzy padne.

Tithe Drinker - Jelikož o něj nechcete přijít, jeho liftinku využijete jen málokdy, ale pořád je to velice dobrá bytost, která se v případě potřeby umí celkem dobře vyměnit s jinou bytostí.

Ubul Sar Gatekeepers - Čísla dva na čtyři se do tohoto balíku celkem hodí a když se vám nějak podaří získat dvě Gate landy, je opravdu velice dobrý. Většinou však zůstane jen podprůměrnou bytostí.

  


Assassin’s Strike - Univerzální zabíjení s drobnou výhodou, to je dobrá karta, ale má opravdu hodně vysokou cenu, takže to zas taková výhra také není.

Crypt Incursion - Téměř nevyužitelný nesmysl.

Dying Wish - V konkrétních situacích je tato karta jen špatná, ale skoro vždy musíte dlouho čekat, aby se její, už tak velice mizerný efekt, projevil.

Fatal Fumes - Opět za celkem hodně many zabije malou bytost, nebo dorazí nějakou větší. Například při setkání vaší tři na tři bytosti se soupeřovou pět na pět umí jejich souboj výrazně zvrátit.

Gift of Orzhova - Pokud váš protihráč nenalezne odpověď na takto vylepšenou bytost, často jí podlehne.

Orzhov Cluestone - V orlovském Balíku už nejsou cluestony tak špatné, jako jinde. Dokážou vám pomoci k dražším kartám, přidají vašemu extortu, ale pořád jsou špatné.

Profit // Loss- Tak Profit není něco, z čeho by byl tenhle balík moc nadšení, ale Loss umí být občas celkem dobrý. A znovu jsou dohromady velice dobré. Jen upozornění, pokud je hrajete oba dohromady, počítají se jako jeden spell, a tudíž se za ně dá platit pouze jeden extort.

Riot Control - Namísto zoufalého oddalování vaší smrti by se hodilo něco, co přiblíží tu protihráčovu, nebo vyztuží vaší obranu.


 To by bylo k původnímu balíku vše, pojďme se vrhnout na změny.

 

První upravená verze

 První úpravu provedu jen jako změnu některých karet v dosavadním decku, konkrétně přesně patnácti karet za karty z Return to Ravnica bloku s cenou na Černém Rytíři do dvaceti korun za jednu.

Orzhov Power upraded #1 Dan
Main Deck Sideboard
4 Orzhov Guildgate
11 Plains
12 Swamp
2 Bane Alley Blackguard
1 Basilica Guards
2 Basilica Screecher
1 Crypt Ghast
4 Kingpin’s Pet
3 Knight of Obligation
3 Pontiff of Blight
2 Sin Collector
2 Steeple Roc
2 Teysa, Envoy of Ghosts
4 Tithe Drinker
1 Vizkopa Guildmage
1 Assassin’s Strike
2 Fatal Fumes
2 One Thousand Lashes
1 Profit // Loss
 

 

 Na úvod prozradím, že cena celé proměny dle ceníku Černého Rytíře je devadesát šest korun a celkem vám do balíku přibudou čtyři nová rare. Balík stále zůstává zaměřený na schopnost extort. Výrazně mu přibylo karet, které jí disponují, také se zlepšila obranyschopnost celého balíku a už v něm nejsou žádné zbytečné karty jako například Riot Control. Namísto sedmi bytostí s extortem je jich tu tedy nyní osmnáct a nějak to přehánět s útokem opravdu není nutné. Takže můžeme přejít k jednotlivým kartám.

Knight of Obligation - Nový, a velice dobrý, nosič extortu je výrazný hlavně proto, že dokáže útočit s vigilance, čímž nutí protihráče nechávat si v obraně alespoň nějakou bytost, aby ho váš balík nerozkousal zas tak rychle.

Pontiff of Blight - Tenhle borec vystřídal v pozici nejsilnější bytosti balíku samotnou Teysu, i když ta je stále dobře použitelná a jak vidíte, přibyla jí v balíku jedna kopie. Každopádně s alespoň nějakou tou bytostí ve hře Pontiff mění, který je už tak dost silný blocker, každý spell, co zahrajete, v nebezpečnou kartu, která silně mění stavy životů ve váš prospěch.

Vizkopa Guildmage - Za dvě many toho umí docela dost, konkrétně tedy převážit životy na vaši stranu…, což dělá vlastně každá karta v tomhle balíku. V úvodu hry je snadné použít jej jako běžnou dva na dva bytost a vyměnit ho za nějaký protihráčův podobný kus.

One Thousand Lashes - Nové zabíjení umí protihráče dost překvapit, protože mu každé kolo ubírá život, čímž jej uvádí pod nemalý tlak.

 

Druhá upravená verze

 Tenhle balík už se od toho původního hodně liší. Následující verze byla vytvořena přidáním karet, které jsou legální na standardu a zároveň stojí méně než padesát korun za jednu na Černém Rytíři. Z původního balíčku tam zbyly už jen tři karty.

Orzhov Power upraded #2 Dan
Main Deck Sideboard
4 Orzhov Guildgate
8 Plains
12 Swamp
4 Blood Artist
2 Cartel Aristocrat
4 Diregraf Ghoul
4 Kingpin’s Pet
4 Thrull Parasite
4 Tithe Drinker
4 Syndic of Tithes
2 Death Weight
4 Lingering Souls
4 Orzhov Charm
 


 Tak tohle je aggro založené na schopnosti extort. Jeho pořizovací cena na Černém Rytíři je tři sta osmdesát čtyři korun. Jeho princip je v tom, že ze začátku útočíte malými potvůrkami a vykládáte bytosti se schopností extort. Pak hrajete pořád ty levné spelly, ale s několikanásobným extortem, takže postupně z protihráče vysáváte poslední zbytky života.

Nové karty v balíku:

Blood Artist - Ve chvíli, kdy už má protihráč málo životů a tenhle, na první pohled slabý, upír je ve hře, musí útočit jen s velkým rozmyslem, protože se také může stát, že vám umře pár bytostí a on to nepřežije.

Cartel Aristocrat - Kromě toho, že pokud něco málo obětujete, tak je téměř neblokovatelný a dá se jen velice těžko zabít, je ještě velice silný s Blood Artist, protože pokud máte alespoň o jednu bytost více, než má protihráč životů, prohrál.

Diregraf Ghoul - Ze začátku umí ubrat nějaký ten život a později se k němu dá výborně připlácet extort.

Thrull Parasite - Tenhle nevýrazný kousek má prostě extort a stojí jen jednu manu, víc po něm ani nechci.

Syndic of Tithes - Něco jako Tithe Drinker, opět- má to extort = chci to hrát.

Death Weight - Levné zabíjení na malou bytost vám pomáhá k tomu, abyste na začátku hry udělil více zranění. A to je jediná funkce Death Weightu.

Lingering Souls jsou nejlepší karta balíku. Umí dvakrát zopakovat dobrý efekt, který snadno ubere několik životů, jsou velice dobré s Blood Artistou, a dokonce se za ně dá platit dvakrát extort… no prostě super.

Orzhov Charm - na této kartě je skvělé, že má tři velice dobře využitelné efekty: Zabíjení, vracení malé bytosti z hrobu a vrácení bytosti, která by jinak měla umřít, do ruky, čímž se opět zopakuje extort.


 Závěrem bych dodal, že osobně tento balík považuji z celé pětice za nejhorší volbu a jak vidíte, tak horko těžko vymýšlím úpravy, kde by zůstal alespoň zlomek původní myšlenky Intro Packu Orzhov Power. Na druhou stranu pokud je vaší oblíbenou kombinací bílo-černá barva a mechanika extort vás zaujala, tak vám určitě příjde zajímavý i tento balíček a rádi si jej upravíte dle sebe.

 Pokud by se vám zalíbil samotný Intro pack Orzhov Power, můžete jej zakoupit v našem partnerském internetovém obchodě Veselý drak za zvýhodněnou cenu 299 Kč. Děkuji všem, kteří dočetli až sem a všem, kterým tato recenze něco přinesla.



Dan

 

Komentáře
Autor: Grahf @ úterý 14. května 2013 17:08
Crypt Incursion nie je žiadny nezmysel. Za 3 many si bežne pridať 15 a viac životov mi príde docela slušný výkon :)

Autor: Fantak @ úterý 14. května 2013 18:25
Za tři many přidej si patnáct životů bych nechtěl hrát vlastně v žádném balíku, ani v tubrofogu. Tahle karta je navíc velice situační, často přidá jen zanedbatelné množství životů, nebo dokonce nepřidá životy žádné. Něco jiného je to pokud stojí za to ty karty removovat, ale na to jsou lepší karty a v Intro Packech taková karta není vůbec žádná.

Autor: Grahf @ úterý 14. května 2013 18:48
Tak to hrajem asi iný magic, ak je 15+ životov za 3 many instantne slabý efekt :) Situačné to je asi len v control mirrore, inak no problem. A hodí sa to práve ako posledná záchrana, čiže v late hre, keď sú už hroby naplnené. Pri/proti reanimácii, alebo mill povinnosť imho.

Autor: pet.ar.kay @ středa 15. května 2013 12:26
Crypt Incursion bych tak úplně neodsuzoval, docela se kombí s Vizkopa guildmagem. Na prerelease, jsem pomocí této kombinace dorazil soupeře. Exilované 3 potvory z mého hrobu, já si přidal 9 a soupeř devět ztratil. Ale uznávám že je to docela situační.

Musíte být přihlášen pro posílání komentářů. Přihlásit se můžete zde
Vytiskout  
Reklama Minimalizovat
Vytiskout  
© 2017 Magic-Guru.cz Informacni server pro zacinajici hrace karetni hry Magic the Gathering (Magic, MTG) Podmínky používáníProhlášení o soukromí