pátek 29. března 2024
Všechny články Minimalizovat

Aktuální články | Kategorie | Hledat | Syndikace

pondělí 19. srpna 2013
Magic the Gathering: Recenze Event Decku „Rush of the Wild“ k edici M2014
Autor: JakubMG @ 18:48 :: 4537 Přečtení :: 0 Komentáře :: :: Recenze
 

Magic the Gathering: Recenze Event Decku „Rush of the Wild“ k edici M2014


Zdravím opět všechny čtenáře serveru magic-guru.cz,

již po jedenácté se spolu setkáváme nad rozborem dalšího Event Decku pro novou edici naší oblíbené hry Magic the Gathering. Myslím, že už jsem to už psal, ale (alespoň pro mě) je u psaní těchto recenzí nejtěžší je jedna, zdánlivě drobná, věc. Psát úvodník. Protože po jedenácté za sebou už (alespoň v tuto chvíli) opravdu netuším, co do něj napsat, abych se prostě neopakoval. Takže dnes na úvod nenapíši nic jiného, než že je mi potěšením se Vámi čtenáři potkat po třech měsících opět nad novým rozborem Event Decku, tentokrát k edici M2014.

V minulé edici Dragon´s Maze došlo k podstatné změně. Původní dvojice Event Decků byla nahrazena již jen jedním Event Deckem. Současně ale došlo k navýšení počtu rare karet obsažených v Event Decku. A na této skutečnosti se s nově vydaným Event Deckem pro edicí M2014 nic nezměnilo. Jestli to je proměna k lepšímu nebo horšímu, to již nechám na Vašem posouzení. Pro mě jako recenzenta je podstatné, že nemusím smolit tak dlouhý článek :o)

Ke změně nedošlo ani u jazykových mutací, Event Deck vychází opět pouze v anglickém jazyce a v japonštině, ostatní jazykové mutace již od minulé edice nejsou k dispozici.

Stručný úvod k dnešnímu rozboru máme za sebou. Jedné povinnosti ale i v tomto případě musí být učiněno zadost. Přeci jen, mohou být mezi čtenáři i nováčci v Magicu, kterým ono spojení Event Deck nemusí nic říkat.

A přesně pro ně je zde krátké shrnutí a představení tohoto produktu. Takže Vy znalí, pár následujících odstavců směle přeskočte.



Event Deck je Wizardy připravený předkonstruovaný balíček, který by měl být bez dalších úprav hratelný a „konkurenceschopný“ (záměrně v uvozovkách) na místním lokálním turnaji nebo FNM ve formátu Standard. Na jiný formát by samozřejmě šel též použít, ostatně, jeden z nich byl prakticky rovnou určen pro tehdejší formát Extended, respektive nynější Modern (byl to jeden z dvojice Event Decků v Core Setu M12). Pro jiný formát než Standard ale není Event Deck zamýšlen a navržen. Navíc, stejně tak svým záměrem a obsaženými kartami Event Deck prostě není použitelný na skutečně velké turnaje v Magicu, kam si hráči nosí TOP decky z velkých turnajů a kde je třeba mít balíčky ve vyšší „kvalitě“. A častokrát bohužel ani pro FNM. Přece jen, Event Deck stojí pár stokorun, neobsahuje žádné mýtické karty, které kolikrát tvoří hlavní osu TOP balíčků. Bylo by lehce naivní si myslet, že s ním jen tak uspějete v tvrdé konkurenci (nejen) velkého turnaje. Ale pozor, tím vás nechci odradit! Velice často jde o balíčky slušně hratelné, solidně sestavené se zajímavou myšlenkou, které se dají bez problémů doplnit do konkurenceschopnější podoby, takže je můžete využít jako základ pro tvorbu turnajového balíčku. A nechci předbíhat, ale dnes recenzovaný Event Deck je (alespoň dle mého subjektivního názoru) přesně takovým případem.

Wizardi přišli s myšlenkou Event Decku k vydání druhé edice Scars of Mirrodin bloku, jíž byla edice Mirrodin Besieged. Cílem Wizardů bylo, aby hráč bez turnajového balíčku koupil jeden hotový, rozbalil jej a rovnou mohl na turnaji s „relativně solidní možností“ i něco uhrát, respektive zúčastnit se. A zúčastnit se tak, že jeho hraní nebude pouze frustrace z toho, že balíček nechodí, nefunguje, nebo jej úplně každý přejede s prstem v nose. Event Deck obsahuje vždy minimálně 2-3 velmi dobré a jak herně, tak finančně zajímavé rare karty, doplněné o pár horších „rare“ karet, které pak v kombinaci se zbytkem uncommon a common karet (často také velmi zajímavými, jak z herního tak i finančního hlediska) dávají dohromady většinou solidně hratelný a zábavný mix.

 

Proč si Event Deck vlastně pořizovat? Možnosti a důvody jsou de facto tři. Event Deck by především měl začátečníkovi usnadnit začátky s turnajovým hraním. Dát mu základ co se hratelnosti a tvorby decku týká. A pokud hráče zaujme, být možností pro dotvoření turnajově konkurenceschopného a zábavného balíčku, se kterým by takový hráč mohl mít šanci se na lokálním turnaji i slušně umístit. Navíc oproti Intro Packům, které slouží hlavně k prvnímu seznámení se s Magicem a jeho novou edicí a které jsou navrženy pro „domácí“ hraní s kamarády, Event Deck je (nebo by měl být) již kvalitativně, finančně i „skillově“ o řád výše.

Druhým cílovým uživatelem je hráč zkušenější. Takový, co třeba vlastní jiný turnajový balíček, který by však chtěl vyzkoušet něco jiného a nehrát pořád jen to samé. Takový hráč dostává do ruky vhodný základ pro postavení plnohodnotného turnajového balíčku, takže nemusí začínat od nuly, pokud na něj nemá karty a musel by je shánět kusově. Z vlastní zkušenosti mohu říci, že to tak funguje, takže tohle hledisko je alespoň pro mě platné a plně funkční.

Posledním důvodem ke koupi mohou být obsažené karty. Minulé Event Decky, respektive alespoň jeden z dvojice, vždy obsahovaly několik finančně zajímavých karet. Zmíním opakovaně vydané Inkmoth Nexus a Green Sun´s Zenith, k dispozici byli Stoneforge Mystikové v době před svým zabanováním na Standardu, zendikarská Verdant Catacombs, Goblin Guide, opakovaně zařazený Thragtusk, to jsou jen namátkou zmíněné finančně zajímavé karty. Celková cena kusovek v Event Decku navíc prakticky vždy přesahovala cenu pořizovací.



Jak jsem již zmínil, pro edici Mirrodin Besieged přišla bez nějakého velkého promování první dvojice Event Decků. První dva Event Decky nesly jméno „Into the Breach“ a „Infect and Defile“ - recenzi na ně můžete nalézt zde. Zejména „Into the Breach“ vůbec nebyl špatný, vycházel z tehdy konkurenceschopného balíčku zvaného Kuldotha Red. Druhý z dvojice byl … takovým ne úplně povedeným pokusem o UB control. S vydáním poslední edice Scars of Mirrodin bloku - New Phyrexia - přišla druhá dvojice Event decků - „War of Attrition“ a Rot from Within, jejichž recenzi pro změnu můžete nalézt zde. Zejména „Rot from Within“ naplnil očekávání po hratelném balíčku, druhý také nebyl špatný a z Event Decků se stal faktický doplněk nové edice. V edici M12 vyšly Vampire Onslaught, který byl opravdu tehdejší finanční bombou a velmi pěkně sestavený iluzorní Ilussionary Might. Jejich recenzi si pak můžete přečíst pro změnu tady. Innistradskými Event Decky byly „Hold the Line“, což byl bílý human deck (takže se historie lehce opakuje) a zeleno modro černý „Deathfed“. Recenze k Innistradské dvojici najdete zde. K Dark Ascension vyšla dvojice celočerveného „Gleeful Flames a trojbarevného Spiraling Doom. Recenzi na ně, pokud by Vás zajímala, naleznete pro změnu tady. Avacyn Restored pak přinesla „Death's Encroach v barvě černé a bílomodrý opět převážně human deck „Humanity's Vengeance“, jejichž recenzi je možné nalézt k přečtení zde. Ke core setu M13 vyšly modročervený „Sweet Revenge“ a zelenobílý „Repeat Performance“. Recenze je opět k nalezení tady. Poslední dvojicí byly Event Decky vydané k Return to Ravnica a pojmenované „Wrack and Rage“, který reprezentoval Rakdos a „Creep and Conquer“ v barvách golgarijské gildy. Recenzi najdete zde. Poslední dvojicí – doslova a do písmene – byly Event decky pro edici Gatecrash – boroský „Rally and Rout“ a simický „Thrive and Thrash“. Jejich rozbor je pak k přečtení zde. Posledním zatím recenzovaným Event Deckem pak byl již osamocený „Strength of Selesnya“ pro edici Dragon´s Maze, jehož recenze je sepsána zde.

 

Nyní ještě poslední odbočka k omáčce z úvodu. Jak Event deck hodnotím? Stále stejně. Myslím, že tak, jak jej představuji, dojde k ohodnocení všech aspektů balíčku. Opět si spolu položíme několik otázek, které by měly napovědět, zda a komu je nový Event Deck určen, jak se hraje, zda má jeho koupě finanční smysl a zda je možné kvalitativní rozšíření zakoupeného Event Decku. Konečné rozhodnutí je samozřejmě na pouze čtenáři, já se pouze a jedině pokusím Vaše rozhodování ulehčit. A právě k tomu slouží těchto 7 otázek:

1/ Je Event deck hratelný?
2/ Je Event deck určen pro začátečníka?
3/ Je Event deck určen i pro pokročilého či zkušeného hráče Magicu?
4/ Je Event deck turnajově konkurenceschopný?
5/ Lze Event deck dále kvalitativně vylepšit a použít jej jako základ decku konkurenceschopnějšího na turnaji?
6/ Vyplatí se jeho koupě ve srovnání s cenou obsažených karet?
7/ Jak dlouho Event deck ve stávající podobě vydrží?

 

Otázka 1/ se týká stavby balíku jako takového a jeho samotného hraní. Otázka 2/ a 3/ pak říká komu je balíček určen. Oproti tomu otázka 4/ a 5/ by měla dát odpověď na marketingové tvrzení Wizardů říkajících „rozbal Event Deck a vezmi ho na turnaj“. Nad otázkou č. 6/ zauvažuje každý – prostě jaká je finanční hodnota obsažených karet. Poslední otázka č. 7/ odpoví, jak dlouho můžete Event Deck ve stávající podobě hrát na turnaji formátu Standard.



Tak, konec suché teorie a historických vsuvek, nalaďme se konečně na konkrétnější strunu.

Event Deck „Rush of the Wild“ pro edici M2014 oficiálně vyšel 9. srpna 2013 a obsahuje karty v barvě zelené a červené. Případně v kombinaci obou barev.

V balení naleznete 60 samostatně zabalených karet hlavního balíčku, které doplňuje 15 karet sideboardu. Všechny karty jsou legální na formátu Standard. Obsah pak doplňuje dvacetistěnný „spin-down life counter“, což je dvacetistěnná kostka jako počitadlo životů se znakem M14. Pro každý Event Deck by kostka opět měla mít různou barevnou kombinaci, já měl v balení pro recenzi kostku zelenou s bílými čísly.

Ke změně složení karet, jako tomu bylo u minulého Event Decku, nedošlo. Tedy, i když je na obrázku planeswalkerka Chandra, uvnitř balení ji nečekejte a s ní ani žádné jiné mythic rare. Budete si muset vystačit „jen“ s normálními rare, jejichž počet se již v minulém vydání Event Decku zvýšil na 10.

Balíček je dodáván v solidní krabičce na karty s přebalem z tvrdého kartonu, na kterém se skví obrázek již zmíněné planeswalkerky Chandry, jako hlavní postavy celé edice. Ta stojí na pozadí kombinace barev oranžové a tmavomodré, přední strana přebalu je ještě doplněna nápisem 2014 core set. Krabička samotná má stejnou barevnou kombinaci, jako přebal, s týmž nápisem na přední straně. V krabičce ještě krom karet a počítadla životů najdete i stručný návod k hraní Magicu a něco jako „Tipy a triky“, neboli popis obsahující celý Event Deck s informací o jeho herní strategie a návrhy na možné vylepšení.

Event Deck si můžete zakoupit na partnerském e-shopu serveru Veselý drak za cenu 499,- Kč, čímž mimo jiné podpoříte fungování serveru, na němž čtete dnešní recenzi.

 

Pokud Vás obsah Event Decku zajímá blíže a před psaným textem dáváte přednost videu, můžete se v následujícím odkazu podívat na krátké video z otevření daného Event Decku.





Event deck : „Rush of the Wild“

Tak. Úvod máme společně za sebou, pojďme nyní na to nejpodstatnější, o čem bude dnešní recenze. Samotný Event Deck – jeho složení, taktika, co s ním dále a tak podobně. Vždyť už to znáte.

„Rush of the Wild“ obsahuje karty zelené a červené barvy a je klasickým představitelem aggro decku v téhle barevné dvojkombinaci. Vaším cílem je soupeře zavalit množstvím nestvůr, ať již bestiemi, šamany, ogry a podobnou havětí, nedat mu čas vybudovat nějakou obranu, uplatnit svou strategii nebo hru jakkoli dále prodlužovat a co nejdříve jej zašlapat do země. Krom nestvůr máte k dispozici i různé triky a kouzla. Ať již červené střílení na dobití oslabeného soupeře, tak i karty sloužící buď k obejití soupeřových blokerů nebo posílení Vašich nestvůr. Jako posilovačky využijete zejména karty s abilitou gruulské guildy, kterou je od edice Gatecrash schopnost „Bloodrush“. U ní za diskard touto abilitou vybavené karty (a většinou i nějaký poplatek many) spustíte speciální efekt, který by měl soupeře ideálně překvapit. A musím říci, že to docela funguje…

 

Které karty pro nás do Event Decku Wizardi připravili?

Začnu třeba nestvůrami. Na jednobarevném slotu máme k dispozici hned 3 „nestvůry“. Elvish Mystic je převlečený Llanowarský elf, taktéž za svůj tap přidá jednu zelenou manu. Dryad Militant můžete seslat za zelenou nebo bílou barvu many, má dva body síly dopředu a exiluje všechny instanty a sorcery, který by měly jít do hrobu. Rackdos Cackler může díky své abilitě Unleash povyrůst o jeden bod síly a odolnosti, za což ale zaplatí nemožností blokovat. Dvoumanovky máme též 3. Burning-Tree Emissary je tělo medvěda seslatelné za kombinaci many červené a/nebo zelené barvy, co při svém příchodu přidá do manapoolu jednu zelenou a jednu červenou manu. Kalonian Tusker z M2014 znamená dostat na stůl za 2 zelené many 3/3 tělo. Skarrg Guildmage je také „jen“ 2/2, tenhle gruulský šaman ale umí vašim nestvůrám udělit trample do konce kola. A/nebo umí oživit jednu zemi a vyslat jí do útoku či obrany jako středně silného elementála. A jsme na třech manách. Pyrewild Shaman je 3/1 tělo, které se umí vrátit z hrobu do ruky v případě úspěšného útoku Vaší nestvůry na soupeře (a zaplacení many). Nebo jej můžete využít díky abilitě Bloodrush za poplatek many a zahození z ruky jako o něco slabší „myšku“ (Giant Growth) a přidat cílové nestvůře oněch +3/+1 do konce kola. Slaghterhorn je buď 3/2 tělo, nebo opět díky Bloodrushi můžete provést stejný trik s posílením, jako u Pyrewild Shamana. Wild Beastmaster je pouze 1/1 tělo, ale pokud zaútočí, všechny vaše ostatní příšery povyrostou o +X/+X dle jeho síly do konce kola. Takže je ideálním cílem pro nějaké jeho posílení… Dostali jsme se na čtyři many. Deadbridge Goliath je už docela silné tělo (5/5), které navíc umí z hrobu díky golgarijské abilitě „Scavenge“ posílit jinou nestvůru. Ghor-Clan Rampager je jedním ze stavebních kamenů decků. 4/4 tělo s rozhodně trample není zlé, navíc opět díky jeho abilitě Bloodrush jím můžete – pokud již není na stole a po zaplacení many a discardu z ruky - posílit jinou nestvůru a návdavkem jí přidat ještě trample. Ogre Battledriver urychlý Vaše nově zahrané nestvůry – ty dostanou haste a navíc +2 body síly, 3/3 nestvůra také není úplně k zahození. Rubblebelt Raiders disponují opět 3/3 tělem, navíc se při útoku posilují o tolik +1/+1 counterů, kolik útočí vašich nestvůr. Poslední nestvůrou je Wrecking Ogre. Aby se to nepletlo, opět 3/3 nestvůra, disponující doublestrikem. A opět u něj můžete využít jeho abilitu Bloodrush, za manu a discard posílí jinou nestvůru – dá jí právě onen doublestrike a navíc +3/+3... neberte to.

Pojďme na kouzla. Shock udělí 2 body zranění sílové nestvůře nebo hráči, Mizzium Mortars udělí cílové nestvůře 4 body zranění, pokud máte dost many na zaplacení izzetské schopnosti Overload můžete udělit ona 4 zranění všem soupeřovým nestvůrám. Gruul Charm vám dá na výběr ze 3 možností. Nestvůry, co neumí létat, nemohou v kole blokovat, nebo ovládnete všechny svoje permanenty, případně udělíte všem létavcům 3 zranění. Flames of the Firebrand vám umožní rozdělit 3 zranění až třem různým cílům. Clan Defiance vám opět dá na výběr z jedné nebo více možností. Za X seslané many nad základní manacost udělíte zranění létavci, neletci a nebo do hráče. Armed // Dangerous se schopností Fuse umožní seslat dva efekty. Cílové nestvůře můžete udělit +1/+1 a doublestrike a // nebo přikážete všem nestvůrám blokovat cílovou nestvůru.

Ve stručnosti a pro úplnost karet výčtu karet v maindecku je zde ještě přehled použitých zemí. Krom základních hor a lesů máme k dispozici dvě dvoubarevné země v barvách Event Decku – Gruul Guildgate se vykládá na stůl taplá, Stomping Ground taktéž, pokud nezaplatíte za použití ihned po vyložení 2 životy. Zbývá už jen jediná nonbasic země – Rogue´s Passage, která přidá za poplatek many cílové nestvůře neblokovatelnost do konce kola.

A co sideboard? S pomocí Act of Treason oládnete cílovou nestvůru, navíc s ní díky haste, můžete zaútočit. Annihilating Fire udělí 3 zranění cílové nestvůře nebo hráči, pokud jí zasažená nestvůra zemře, namísto do hrobu odchází do exilu. Enlarge udělí cílové nestvůře +7/+7 a trample, Naturalize umožní zničit cílový artefakt nebo enchantment, instantní Scullcrack udělí cílovému hráči 3 zranění, navíc zakáže v daném kole získání životů a předejití (prevent) zranění. Savage Summoning nemůže být zcounterován a tuto schopnost v aktuálním kole získá navíc i následující sesílaná nestvůra. Tuto nestvůru navíc můžete seslat jako by měla schopnost Flash a navíc ještě dotyčná potvůrka získá +1/+1 counter. No a poslední karta sideboardu, Gruul Charm už byl představen výše.

 

 

Stručné představení jednotlivých karet máme za sebou, jaké je tedy přesné složení balíčku?

Event deck „Rush of the Wild“ by Wizards of the Coasts

Rush of the Wild WoTC
Main Deck Sideboard
12 Forest
4 Gruul Guildgate
6 Mountain
1 Rogue’s Passage
1 Stomping Ground
2 Burning-Tree Emissary
1 Deadbridge Goliath
2 Dryad Militant
4 Elvish Mystic
4 Ghor-Clan Rampager
2 Kalonian Tusker
1 Ogre Battledriver
1 Pyrewild Shaman
2 Rakdos Cackler
1 Rubblebelt Raiders
2 Skarrg Guildmage
3 Slaughterhorn
1 Wild Beastmaster
1 Wrecking Ogre
1 Armed // Dangerous
1 Clan Defiance
2 Flames of the Firebrand
1 Gruul Charm
1 Mizzium Mortars
3 Shock
2 Act of Treason
3 Annihilating Fire
2 Enlarge
2 Gruul Charm
2 Naturalize
1 Savage Summoning
3 Skullcrack

Celkem se tedy v maindecku balíčku nachází na první pohled víceméně klasický poměr jednotlivých druhů karet - 24 zemí (to je nejspíše Wizardy oblíbený počet :-), celkem 27 karet nestvůr a 8 kouzel. 10 karet je pak raritních, jak jsem již zmínil výše, zbytek jsou karty typu common a uncommon.

 

Manová křivka Event decku „Rush of the Wild“ (kterou jsem převzal z programu Magic Workstation) vypadá takto:


 

Rozložení barev v Event Decku je pak následující:

 

Jen na vysvětlenou: G – zelená, R – červená, M – multicolor.

 

Poměr jednotlivých typů karet pak vypadá takto:


 

Hraní balíčku a jeho strategie.

Strategie hraní je jasná a jednoduchá. Prostě soupeře zavalit nestvůrami a co nejdříve zadupat. Na úvod chcete hrát buď karty do tlaku, jako je Cackler nebo Tusker, Dryad Militant také nějaké to úvodní zranění zvládne nebo manové urychlení. K němu slouží i elfí Mystik, díky němu zahrajete dražší karty o kolo dříve. Záplavu nestvůr vhodně doplní i Emisař. Následně máte na výběr. Můžete po křivce dávat na stůl silnější bojovníky jako je Slaughterhorn, Wrecking Ogre nebo hlavně Ghor-Clan Rampager a stále na soupeře tlačit. Nebo si můžete nějaké ty karty s Bloodrushem schovat do zálohy. A využít vhodné příležitosti k posílení relativně slabého útočníka, o kterém si soupeř řekne, že jej neohrozí a nebude jej blokovat. Ten pak umí připravit soupeři hodně nepříjemné překvapení. Při testu se nám povedlo podobným vítězným útokem sebrat i 18! životů, kdy se soupeř zatapal se třemi manami a neměl blokera. Takže pozor na to, opravdu dobře zvažte, zda není soupeře vhodnější prostě překvapit namísto jej zobat množstvím nestvůr. Výborně se hodí i gruulský Guildmág nemluvě o Ogre Battledriverovi, kteří svými schopnostmi umí též ve spolupráci s ostatními nestvůrami rozhodnout hru.

Kouzla pak slouží k vyklizení cesty (Mizzium Mortars, Clan Defiance), dalšímu překvapení soupeře (Gruul Charm, Armed//Dangerous) anebo klidně k dostřelení oslabeného soupeře či opět odklizení nepříjemné blokující nestvůry (Shock, Flames of the Firebrand).

Ideální úvodní ruka by mohla vypadat takto – 3 země nebo 2+ Mystik, Rackdos Cackler, Kalonian Tusker, Ghor-Clan Rampager a nějaký ten trik (střílení, charm..).

 

S kamarádem Honzou (díky Johny už po několikáté opět za pomoc!) jsme Event Deck otestovali přes program MWS. 

Testování jsem oproti minulu opět lehce pozměnil. Minulý Event Deck mě osobně velice zaujal, podle mého názoru je jeden z nejlepších dosud vydaných, takže jsme „Rush of the Wild“ a „Strength of Selesnya“ otestovali proti sobě. Plus jako minule - hraní proti několika turnajovým balíčkům. Výběr padl na 5 z nich, berte to jen jako reprezentativní vzorek, s každým jsme odehráli zhruba 2-3 partie.

Je pravda, že testování nebylo úplně 100% jako na turnaji, protože se Standardu nyní s mým spolutesterem aktivně příliš nevěnujeme, vynechali jsme sideování a možná nehráli ty nejlepší playe pro oba decky. Snažili jsme se omezit i mulligany do max. šesti – na co hrát jako test s pěti kartami na úvod? To nemá vypovídající hodnotu a na test ani smysl. A hráli třeba i jen dvě hry proti jiným balíčkům, na pořádné ohodnocení by jich chtělo samozřejmě sehrát víc. Šlo nám prostě o to, udělat si o hratelnosti Event Decku alespoň základní představu. Navíc to na celkovém výsledku až tak moc nemění. A jak to dopadlo?



1/ vs „Strength of Selesnya“. Dohromady jsme odehráli 6 her a výsledek na první pohled zcela vyrovnaný – 3:3. Jenže pohled druhý…Selesnya měla ve dvou hrách naprosto šílený manascrew, respektive manaflood. V prvním případě po první zahrané zemi třikrát vynechala landdrop, zatímco „Rush“ běžel krásně po křivce. Ve druhém případě měl soupeř 4 země na ruce následované dalšími v rozhodující fázi, pokud mě paměť neklame, snad 4 z pěti draw…takže samotných kouzel měl pomálu a nemohl na situaci na stole prakticky jakkoli reagovat.

2/ vs BG Zombies – asi budete překvapení, ale... tohle bylo jednoznačné. Pro Event Deck. Odehráli jsme sice jen dvě hry, u jedné jsem měl se zombáky určitý manaflood, nicméně i kdyby země přišly, neměl bych moc šancí. „Rush of the Wild“ v první hře parádně vyučil schopnost trample udělovanou Skaarg Guildmágem, takže si jeho armáda dojela přes zombíky k výhře. Ve druhé hře zombáci začli celkem solidně po křivce, Diregraf Ghoul, Troll, pak ale druhý Diregraf, vše si nějak kouslo, ale bylo odklizeno spolu s nějakou drobnou havětí, která se producírovala na druhé straně stolu. Soupeř s „Rush“ pak zahrál Ghor-Clan Rampagera, já si na 18 životech celkem v pohodě zahrál Geralf Messengera, zatapal se nic zlého netuše a předal kolo. Na ruce byl další Messanger, spolu s removalem… neviděl jsem problém. Soupeři se ale povedlo parádní kombo.  Rampager byl nejprve posílen o +1/+1 a doublestrike využitím červené části z karty Armed//Dangerous.   Následně soupeř využil abilitu Bloodrush Ghor-Clan Rampagera, kterého discardoval, takže Rampager na stole dostal dalších +4/+4... jel za devět s dvojitým útokem celkem za 18. Hmmm…konec hry. A výsledek 2:0 pro Event Deck. Pokud tedy budete proti Rush of the Wild hrát, pozor na to. :o)

3/ vs Aristocrats – zde se naopak Event Deck naprosto „nečapal“. V první hře si dolétala Falkenrath Arsitocratka pro jasnou výhru, ve druhé hře zase stačilo zahrát Boros Reckonera a Soulsy. Na dvě Aristocratky na ruce ani dojít nemuselo. 2:0 pro Aristocraty.  Hry byly naprosto jasné a ukázal se přesně jeden z nedostatků Event Decku – velice limitovaná obrana proti létajícím nestvůrám.

4/ vs Naya Blitz – v první hře hrála Naya Experimenty, které se snažily růst, co to šlo. Ti nějakých výšin ale ani zdaleka nadosáhli. Udělilo se nějaké zranění, hru rozhodl Ghor-Clan Rampager posílený dvěma myškama podobně jako proti Zombíkům (viz výše). Odpověď Naya na ruce neměla. Druhou hru Naye velice usnadnil počáteční manascrew Event Decku, kdy se soupeř na chvíli zasekl na dvou manách. Rychle rostoucí Pařížan podpořený Mayorem a Experimentem soupeře vytrvale oslaboval, hru pak rozhodlo prasátko s haste a Event Deck byl zadupán. Jediný vážný soupeřův útok zastavili blokeři a Searing Speara. Tedy stav 1:1.

5/ vs Naya Midrange – TOP balík, který se umístil na předních příčkách velkých turnajů a opět Event Deck docela držel krok – souboj skončil 2:1. Jistě, celková prohra, ale pokud porovnám ty karty…

1. hra – Event Deck zahájil tlakem, na stůl přišli 2 Rakdos Cacklery, Ooza a Huntmaster byli Naye zastřeleni. Na 14 life Naye přišel Thragtusk, Event Deck 2x missnul landdrop a víceméně zbytek byla jen formalita. K Tuskovi přibyl Huntmaster, zahrán i Rakdos´s Return a první hra vymalovaná. 1:0 pro Nayu. 2.hra – Event Deck opět začal tlakem – Emisař + Cackler, kterému přišel ještě i bráška. Putrefy zničí Event decku Emisaře, na 12 life zahrál Event Deck Rampagera, který byl opět odklizen druhým Putrefy. Naya jde po útocích na 8, Naya zahrává 2 Olivie, jednu zabíjí Clan Defiance, Event Decku přišel Skarrg Guildmage, který hru rozhodl, protože jím oživená země dotlačila ono poslední zranění, na čemž nezměnila nic ani posílená Olivie. 1:1. 3.hra – Event deck začíná elfím Mystikem, Naya Lifebane Zombie, která ještě zahazuje soupeři Slaughterhorn. Ogre Battledriver je zničený Putrefy, ED zahrává Emisaře a Wrecking Ogra. Stůl je spláchnutý topdecklým Bonfirem a Nayina zombie pokračuje v kousání – Event Deck jde na 11. Zahrává Skarrg Guildmága, šokem ničí Zombii.Na stůl jde Olivie, šamanem oživený elementál běží za 4, Naya je na 16.Bonfire ničí Guildmága, Olivie letí, ED je na 6 životech. Soupeř zahraje už jen Rampagera, Olivie se opět proletí a hru zase končí Rackdos Return. 2:1

6/ vs GW Elfball – překvapivě první hry skončily 2:0 pro Event Deck. V obou zahrál Event Deck správné posilovačky do útoku, v první hře 2x přes Bloodrush diskardnutý Slaughterhorn, díky kterému jel útok za 11, ve druhé hře sice s menším zraněním, ale s likvidací nejsilnější potvory provedl 2x diskardnutý tentokrát Ghor-Clan Rampager. V první hře elfové dali na stůl Behemotha, nicméně útočit nemohl a i když se stůl stabilizoval, na dvou životech soupeře zahrál Event deck Shock. Druhou hru dokončil Gruul Charm, který zakázal blokování nelétavcům. A k ničemu nebyla Hydra na stole nabitá do útoku už za 8, takže by jela za 16, nepomohl ani Garruk. Jistě, bylo to o kolo a s kupou štěstí Event Decku, protože si lízl jak Shock v 1. tak Charm ve 2. hře. Až v poslední hře elfové Event Deck zadupali, rozjeli se po křivce, do hry šli 2 Wolfir Silvehearti a bylo hotovo. Celkově tedy 2:1 pro Event Deck.

Sami vidíte, že balíček rozhodně není bez šancí i proti TOP turnajovým deckům a zvládne je porazit. Jestli porážet častěji a ve všech 2-3 hrách proti zkušenému hráči, toť otázka. Přeci jen, berte, že jej kupujete za 500,- korun. A byť to tak po prvním pohledu na decklist možná nevypadá, sestavený a hlavně fungující je Event Deck docela dobře. Takže co se hraní a hratelnosti týká, nemám nejmenší problém prohlásit, že je hratelný a dobře sestavený. Navíc když jej srovnám s naprosto příšerným Simickým deckem pro Gatecrash (viz odkaz na recenzi výše v článku), je to opravdu nebe a dudy.

 

Finance: Nebudeme si nic nalhávat. Můžeme toho říci hodně o hratelnosti, dobrém sestavení a vyvážení balíčku, pokud ale poměr cena balení vs cena kusovek nebude pro hráče zajímavý, kolik si jich (byť dobrý) Event Deck nakonec koupí?

Finanční prim bez debat hraje shockland Stomping Ground. Ten nyní stojí 230,- korun, prakticky polovinu ceny celého balení. Je ale otázkou, jak je na tom zbytek karet. A říkám rovnou, žádná extra sláva, jako u některých minulých Event Decků, to tedy není. Savage Summoning po svém vyjití vystřelil nahoru, aby pak zase velice rychle spadl na současných zhruba 40,- korun, stejně stojí i Ogre Battledriver.  Mizzium Mortars jsou za 45,- Kč, zbylá rare už ale bohužel patří do kategorie crapu v ceně 3-7,- Kč. Chápu, že těch 10 rare naláká na počet, ale…když více jak polovina z nich je prakticky neprodejná a dá se koupit za pár kaček?

No po součtu rare se dostaneme na nějakých zhruba 400 korun. Hmm... nic moc, vážení. Nepamatuji se, že by cena všech rare nedala cenu celého Event Decku, kolikrát ji navíc udělaly již 3-4 karty a zbytek byl finanční plus. Situaci lehce zachraňují čtyři Ghor-Clan Rampageři po dvacce za jednoho a dvojice Burning-Tree Emissařů taktéž za 20,- Kč. S nimi už se v cenách kusovek přes pořizovací cenu Event Decku (v pohodě) dostaneme, navíc jsou zde ještě i ostatní C a U karty a basic landy, které by samostatně na krámě kupované též něco stály. Nicméně pro mě osobně je finanční stránka tohoto Event Decku – na rozdíl od hratelnosti – velkým zklamáním. Čekal jsem po zkušenostech z minula o něco finančně zajímavější karty. Jak je vidět, hodně rare karet ještě nemusí neznamenat finanční plus.

 

Trvanlivost: U minulých Event Decků pro předchozí edice bloku Return to Ravnica šlo o hledisko v danou chvíli lehce passé. V tuto dobu se ale jedná o z celého roku nejvíc podstatné hledisko. Blíží se říjnová rotace Standardu. A konečně někdo z vývojového teamu začal přemýšlet vlastní hlavou, protože (na rozdíl třeba od loňského nebo předloňského roku) Event Deck neobsahuje karty z žádné ze Standardu mizící edice. Takže žádný Innistrad blok a žádná edice M13 – i když by se z nich zrovna do dnešního Event Decku některé karty docela hodily…

Hledisko trvanlivosti je tudíž splněno na 100%.



Co možné vylepšení?

Co se vylepšení týká, máte dvě možnosti. Použít ideální vhodné karty bez ohledu na skutečnost, že je v balíčku budete hrát jen chvíli anebo zachováte myšlenku Event Decku, co se trvanlivosti týká, a zahrnete pouze karty z RTR bloku a M2014.

Jak balíček vylepšit konkrétně? Vadí mi na něm hlavně tyhle tři věci.

1/ Zbytečně početná manabase – opět 24 zemí je pro tento Event Deck zbytečně moc, navíc když hrajete i manové urychlovače v podobě Elfích Mystiků. 23 zemí stačí zcela určitě, při vyloženě nízké křivce bych se nebál hrát zemí jen 22. K počtu zemí ještě doplním potřebu manové stabilizace. Dokoupení dalších 3 Stomping Grounds je zcela zásadní, investice se vyplatí i vzhledem k případnému hraní na modernu, zde bych opravdu neváhal s investicí.

2/ Ne zcela nejvhodnější rare karty – to už je taková klasika Event Decků. Přece jen nestojí tisíce, ale stokoruny a prostě Wizardi do nich nedají jen samá dobrá /a tím pádem i drahá/ rare, ale dostane i crap, co se tváří hratelně, ale moc dobrý není. Na dobré mythic rare – jako je třeba Domri Rade, v základu zapomeňte. Takže i zde se setkáte s kartami za pár korun, které by snad klidně mohl nahradit i lepší uncommon. Třeba další Kalonian Tusker. Věci jako Deadbridge Goliath, Wrecking Ogre, Pyrewild Shaman snad opravdu raději dále nehrát. I takový Beastmaster nebo Rubblebelt Riders jsou tak nějak…hodně na hraně. Do nějaké TOP verze by se ani jedna z těchto karet nepodívala, ale pokud bych měl zachovat velkou část Event Decku a tu „jen“ doplnit… ty poslední dvě karty by v decklistu zůstat mohly.

3/ dost limitovaná obrana proti útoku vzduchem. Prostě krom šesti kousků červeného střílení a Gruul Charmu jaksi nemáte jak se zbavit soupeřových letců. A když červené pálení nedorazí nebo s ním zlikvidujete něco jiného, máte smolíka. Hlavně s Lingering Souls, natož s takovou Aristocratkou budete mít velké problémy, jedny Mizzium Mortars a jeden Gruul Charm v základu vás prostě nezachrání. Ano, jistě můžete namítnout, že „Rush of the Wild“ má tlačit a soupeře zadupat, než se rozkouká. Máte recht. Ale co když soupeř zastaví právě Vás a jeho letci by Vás za chvíli rozškubali? Byl bych přeci jen raději připravený i na tuto eventualitu a mít k dispozici další možnost, jak si zase vyčistit cestu nebo jak se největších otravů zbavit.

 

Při vylepšování bych přeci jen preferoval výše zmíněnou možnost číslo 2 – tedy zahrnout do úprav pouze nerotující karty, tak, jak s tím počítá samotný Event Deck. Navíc v Therosu se pár zajímavých věcí může objevit. Nicméně pokud by někdo chtěl zahrnout co nejvíce už nyní vhodných karet, i pro něj zkusím navrhnout možné řešení. Jak tedy balíček upravit za použití nyní všech dostupných karet tak, aby ona finanční náročnost úpravy nebyla zcela mimo koncepci Event Decku?

Pro stabilizaci manabáze by určitě bylo v tomto případě vhodné použít Rootbound Crag – zelenočervený dual, který se (bohužel) v edici M2014 nedočkal reprintu. Kessig Wolf Run by zcela jistě v jedné či možná dvou kopiích mohl posloužit v pozdní mid a late game k udělení těch pár posledních zranění soupeři, která by mu v této fázi měla ideálně zůstat. Z nestvůr by své místo jistě našlo prasátko – Flinthoof Boar z M13, de fakto za 2 many v případě RG balíčku 3/3 nestvůra navíc s možným haste. Když nevíš, co dát do zelené, práskni tam Tuska – takže Thragtusk opět z M13 zde svou práci stále ještě odvede. Doplní životy, po svém zabití dá ještě token. Jeho cena před blížící se rotací již opravdu dost spadla, nyní se na Černém rytíři pohybuje kolem 120,- Kč. Nicméně moc dlouho si s ním hraní na standardu neužijete, takže zvažte, zda se investice do něj ještě vyplatí. Pokud máte kamaráda, co by Vám jej půjčil, proč ne. Další možnou vhodnou nestvůrou do úvodního tlaku by mohl být třeba Stromkirk Noble. Humani jej nezablokují (a nehraje se jich málo), navíc po udělení zranění roste… Uměl bych si do tlaku představit i „křivohubku“ alias Strangleroot Geista. A jedno vhodné očarování – Rancor. Z červeného pálení by se o místo na slunci s Shockem pral Pillar of Flame a namísto Flames of the Firebrand, respektive hlavně Annihilating Fire bych (pokud bych je zařadil) rozhodně raději hrál Brimstone Volley. Ta by se do decku hodila jako dostřel soupeře. Potřebujete tlačit a i když si soupeř v midgame fázi vybuduje obranu, o kterou by se vaše slabší dříve zahraná nestvůra jistě rozbila, díky morbidu mu Brimstone dá do hlavy za 5, což by už mělo být rozhodující. Další možností červeného střílení je i Searing Spear.

A úplně bych zapomněl na jedno mýtické rare – planeswalkera Domriho Rade z edice Gatecrash. Ten do balíčku pasuje jak – citlivější povahy nechť prominou – prdel na hrnec a rozhodně odvede svojí práci na jedničku.

Výsledný decklist by mohl vypadat třeba takto:

 

Upgraded „Rush of the Wild předrotační“ by Milape

Rush of the Wild předrotační Milan Pech
Main Deck Sideboard
6 Forest
3 Gruul Guildgate
4 Mountain
4 Rootbound Crag
1 Rogue’s Passage
4 Stomping Ground
1 Kessig Wolf Run
4 Elvish Mystic
2 Burning-Tree Emissary
4 Flinthoof Boar
3 Thragtusk
3 Ghor-Clan Rampager
4 Kalonian Tusker
2 Ogre Battledriver
2 Rakdos Cackler
2 Skarrg Guildmage
1 Wild Beastmaster
1 Rubblebelt Raiders
2 Domri Rade
2 Shock
3 Mizzium Mortars
2 Rancor
2 Act of Treason
2 Brimstone Volley
3 Pillar of Flames
2 Dryad Militant
2 Gruul Charm
3 Naturalize
1 Savage Summoning


Z hlediska trvanlivosti mnou spíše preferovaná varianta úprav Event Decku již počítá s blížící se rotací. Přeci jen, na necelé 2 měsíce dokupovat karty, které pak nemusíte v budoucnu využít a budete je třeba se ztrátou prodávat, není úplně nejlepší nápad. Za předpokladu, že nebudete s upraveným Event Deckem hrát do rotace alespoň každý týden. Na druhou stranu, ona „porotační“ verze bude myslím o trošku slabší, v Therosu pro ní ale nějaká vhodná karta zcela jistě vyjde. Záleží jen a jen na Vás.

 

Upgraded „Rush of the Wild porotační“ by Milape

Rush of the Wild porotační Milan Pech
Main Deck Sideboard
9 Forest
4 Gruul Guildgate
5 Mountain
1 Rogue’s Passage
4 Stomping Ground
4 Elvish Mystic
3 Burning-Tree Emissary
3 Slaughterhorn
4 Ghor-Clan Rampager
4 Kalonian Tusker
3 Ogre Battledriver
3 Rakdos Cackler
3 Skarrg Guildmage
4 Domri Rade
2 Armed // Dangerous
4 Mizzium Mortars
2 Shock
2 Gruul Charm
2 Act of Treason
3 Flames of the Firebrand
1 Shock
2 Dryad Militant
2 Gruul Charm
2 Naturalize
2 Scullcrack
1 Savage Summoning

TOP verze:


Pokud jste sledovali World Championship 2013, máte jasno s možnou TOP verzí RG Aggra. Na turnaji se totiž taktéž objevilo v akci a pilotoval jej Brian Kibbler. Ve své verzi hraje z potvor navíc Oozy, čtveřici Hellriderů a Thundermaw Hellkite, z červeného střílení jen 3 Mizzium Mortars a samozřejmě…hned 4x Domriho. Pokud máte tyhle karty k dispozici, můžete směle stavět a jít vyhrát nějaký turnaj ve dvojce
:o).

Gruul Aggro Brian Kibbler
Main Deck Sideboard
9 Forest
4 Rootbound Crag
6 Mountain
4 Stomping Ground
1 Kessig Wolf Run
4 Arbor Elf
2 Elvish Mystic
4 Flinthoof Boar
4 Ghor-Clan Rampager
4 Strangleroot Geist
4 Hellrider
4 Thundermaw Hellkite
3 Scavenging Ooze
4 Domri Rade
3 Mizzium Mortars
2 Bonfire of the Damned
4 Burning Earth
2 Pillar of Flames
2 Flames of the Firebrand
2 Gruul War Chant
2 Zealous Conscripts
1 Volcanic Strength


Dostali jsme se až k závěrečnému zhodnocení. Pojďme si tedy spolu shrnout odpovědi na otázky položené v úvodu článku.




1/ Je Event deck hratelný? Určitě, sestavený je dobře a rozhodně zaujme.

2/ Je Event deck určen pro začátečníka? Nebál bych se jej doporučit i turnajovému začátečníkovi. Hraní není nijak složité, snad jen s nějakým trikem je potřeba si počkat na správnou chvíli.

3/ Je Event deck určen i pro pokročilého či zkušeného hráče Magicu? Jako základ balíčku pro pozdější vylepšení, proč ne. Otázka je ale, zda turnajově zkušeného hráče zaujme z finančního hlediska, ale to je už bod č.6.

4/ Je Event deck turnajově konkurenceschopný, jak uvádějí Wizardi? Proti turnajově ostříleným deckům byl schopen při testování hrát relativně vyrovnané partie, myslím, že výsledek alespoň 2:2 by na lokálním FNMku uhrát měl/mohl.

5/ Lze Event deck dále kvalitativně vylepšit a použít jej jako základ decku více konkurenceschopného na turnaji? Ano, pokud byste ale chtěli zařadit jen karty, které nebudou s příchodem Therosu rotovat, bude výsledek o něco slabší.

6/ Vyplatí se jeho koupě cenově? Upřímně řečeno, nijak zvlášť. Byly rozhodně lepší balíčky co se poměru cena vs. obsažené karty týká. Což o to, Event Deck se jako celek oproti kusovkám kupovaným samostatně vyplatí, ale…obsažená rare, až na jedno, finanční bombou rozhodně nejsou. U dnešního Event Decku asi hledisko financí dostalo ze všech kritérií nejvíc na frak.

7/ Jak dlouho Event deck ve stávající podobě na Standardu vydrží? Bez problémů, touto otázkou se nemusíte vzhledem k říjnové rotaci vůbec zabývat, nic z balíčku rotovat nebude.

 

A jak bych Event Deck pro edici M2014 shnul? Stejně jako u minulého Event Decku „Strength of Selesnya“ pro edici Dragon´s Maze se jedná o velice podařený, hratelný a solidně sestavený balíček. Jen ty obsažené karty mohly být o něco finančně hodnotnější. Pokud hledáte nový balíček nebo chcete začít hrát na turnajích za ne moc peněz, nemám problém jej doporučit.

 

A pokud vás po mém zhodnocení „Rush of the Wild“ zaujal, podívejte se na stránky Veselého draka, partnera serveru Magic-Guru.cz, kde si jej za 499, - Kč můžete zakoupit.

 

To bude ode mne už pro dnešek vše. Doufám, že se vám článek jako takový líbil, Vaše případné souhlasné i nesouhlasné názory, postřehy, doplnění atd. napište klidně do komentáře pod článkem. Budu se s Vámi těšit na shledanou zase příště!

 

Milan Pech (milape)

Komentáře
Nyní zde nejsou žádné kometáře. Buďte první!
Musíte být přihlášen pro posílání komentářů. Přihlásit se můžete zde
Vytiskout  
Reklama Minimalizovat
Vytiskout  
© 2017 Magic-Guru.cz Informacni server pro zacinajici hrace karetni hry Magic the Gathering (Magic, MTG) Podmínky používáníProhlášení o soukromí