čtvrtek 25. dubna 2024
Všechny články Minimalizovat

Aktuální články | Kategorie | Hledat | Syndikace

středa 11. září 2013
Recenze Magic 2014 Core Set Intro Pack: Psychic Labyrinth
Autor: JakubMG @ 21:41 :: 3145 Přečtení :: 0 Komentáře :: :: Recenze
 

Recenze Magic 2014 Core Set Intro Pack: Psychic Labyrinth


 Zdravím vás u poslední, a bohužel opožděné, recenze na Intro Pack z Edice M14. Nakonec mi zbyl ten nejslabší balíček ze všech pěti, Psychic Labyrinth.  Jeho celková koncepce je dosti nejasná. Je tam sice jen minimum útočných bytostí, ale pouze tři zabíjení a žádné kántrování. Do toho je zde Illusionary Armor a Frost Breath. Nevím proč balík s osmi instanty/sorcery dostal do výbavy Archeomancera. Foilovým Rare je zde celkem slabý Jace’s Mindspeeker. A teď už pojďme k jeho skóre.


 Prvně si řekněme, co to vlastně intro pack je a pro koho je určený. Intro pack je balení karet magic, kde najdete šedesátikaretní předpřipravený hrací balíček, pravidla, jak hrát karetní hru magic a nějaké typy ke hře konkrétně s tímto balíčkem, a dva booster packy – patnáctikaretní balíčky na vylepšení vašeho decku. Koupíte-li intro pack z aktuální edice, nemusíte se bát, že by nějaká obsažená karta nebyla povolena na turnaje formátu standart. Následuje odpověď na otázku, pro koho je intro pack určený. Význam intro packů se totiž po příchodu novějších Event decků na trh trochu změnil. Intro packy jsou určeny pro hráče, kteří jsou s magicem v začátcích a ještě se neplánují v blízké budoucnosti věnovat nějakým turnajům v této karetní hře. V opačném případě by jim totiž mnohem lépe posloužil zmíněný Event deck, který obsahuje balíček lépe přizpůsobený pro hru. Na druhou stranu intro pack je levnější a vedle předpřipraveného balíčku obsahuje ještě dva boostery, kde určitě najdeme nějaké nové karty, které můžeme vyzkoušet v našem hracím balíčku anebo můžeme karty z nich vyměnit za nějaké jiné s kamarády. Obecně je v současné době úloha intropacku těšit především mladší hráče, které přiláká jak foilový generál v balíčku tak vzrušující pocit překvapení, co asi najdou ve svém zabaleném booster packu :o). 

Pokud vás obsah Intro Packu zajímá blíže a před psaným textem dáváte přednost videu, můžete se v následujícím odkazu podívat na krátké video z otevření daného Intro Packu:




 

 

Lightforce (W/g)

Fire Surge (R/u)

Death Reraper (B/r)

Bestial Strength (G/b)

Psychic Labyrinth(U/w)

2:3

2:3

1:4

1:4

 

 S Fire Surge byla hra celkem vyrovnaná, ale všechny čtyři prohry byly zasloužené. To vše z jediného důvodu, karty v tomhle balíčku se k sobě nehodí. Nejsou zde ani žádné bomby, ale o to ani tak nejde. Výhra přišla vždy ve chvíli, když dorazila jen jedna ze složek balíku, tak aggro, nebo ta kontrolní. Skóre 6:14 plně odpovídá. Pokud chcete vytvořit aggro balík, inspirujte se zde: http://www.magic-guru.cz/dnn/%C4%8Cl%C3%A1nky/V%C5%A1echny%C4%8Dl%C3%A1nky/tabid/303/articleType/ArticleView/articleId/3953/Default.aspx Já postavím kontrolní verzi. Ale nejdřív nás čeká původní decklist.


Mrkněme se tedy na Magic the Gathering Magic 2014 Core Set Intro Pack: Psychic Labyrinth:

Psychic Labyrinth WoTC
Main Deck Sideboard
16 Island
9 Plains
2 Air Servant
1 Archaeomancer
1 Clone
3 Coral Merfolk
1 Jace’s Mindseeker
2 Master of Diversion
1 Messenger Drake
2 Scroll Thief
2 Seacoast Drake
2 Stonehorn Chanter
2 Warden of Evos Isle
1 Water Servant
3 Claustrophobia
1 Divination
2 Frost Breath
1 Glimpse the Future
2 Illusionary Armor
1 Rod of Ruin
3 Show of Valor
1 Solemn Offering
1 Staff of the Mind Magus
 

Jednotlivé karty:

Air Servant- Silná bytost, která navíc umí tapovat jiné letce. V balíčcích této úrovně je dobře hratelná.

Archaeomancer- Je celkem dobrý, ale ne pro tenhle balík. Prostě potřebuje hodně insantů a sorcery v balíku.

Clone- Velmi dobrá bytost, jsem rád, že je tu. Téměř vždy umí působit problémy, protože je schopný stát se čímkoliv. Obzvlášť silný je proti kartám jako Angel of Serenity.

Coral Merfolk- Průměrná tempo bytost. Pokud k ní přijdou zrovna karty do tempa, je celkem použitelná.

Jace's Mindseeker- Zde hodně záleží na tom, co hraje soupeř. Velmi často se vám totiž stane, že jeho schopnost

Master of Diversion- A opět něco do tempa, a opět nic extra, pokud tempo nepřijde.

Messenger Drake- Na téhle kartě je zcela super, že se dá použít i v tempu, ale také dává karetní výhodu.

Scroll Thief- Dobrý bloker, horší útočník, ale na prázdném stole umí vytvořit takovou výhodu, že vám vyhraje hru.

Seacoast Drake- Povětšinou bude lepší, než Coral Merfolk, protože zvládá lépe obranu, ale to tempa moc není.

Stonehorn Chanter- Karta pro kontrolní verzi. Není nic moc, ale dá se.


Warden of Evos Isle- Další z karet do tlaku je velmi dobrá ve správném balíku, tím ovšem rozhodně není tento deck. Zlevňování letců zde má jen zcela minimální efekt.

Water Servant- Po Clonovi je tento borec nejlepší bytostí decku. Je to skvělý útočník, obránce, ale hlavně stojí pouze čtyři many.

Claustrophobia- Tohle je jediné zabíjení balíku, což znamená, že je to dobrá karta.Divination- Karetní výhoda je to zřejmá, ale oponenta tím nezabiju a karty, které bych si chtěl nalízat z takovýchto karet (zabíjení a kántrování) tento balík postrádá.

Frost Breath- Pokud vám vadí soupeřovi blokeři zbavte se jich…tedy pokud vám zrovna přišly bytosti.

Glimpse the Future- Horší Divinace.

Illusionary Armor- Nabíháte si do karetní nevýhody, ale pokud by tento balík byl aggro, čas od času by se to mohlo vyplatit.

Rod of Ruin- Kontrol by tuto kartu uhrál, ale tohle není kontrol.

Show of Valor- Combat trik je to ucházející, ale na Gianth Growth mu hodně chybí.

Solemn Offering- Disenchanty bývají v základu z pravidla situační a i zde tomu tak bude.

Staff of the Mind Magus- A nakonec to nejtěžší, bylo mi řečeno, že hůlkám nadávám tak, že by z toho mohly brečet, takže jsem se rozhodl, že o nich tentokrát napíšu něco pozitivního. Napadají mě jen tři věci: Neubírá svému vlastníkovi životy, už vyšlo i několik horších karet a nakonec, jsou lepší, než off-colory.

  

 

Upravené verze

 Jako vždy provedu první úpravu balíčku jako přidání libovolného počtu karet s celkovou cenou na Černém Rytíři nejvýše sto korun. U druhé verze tento limit zdesetinásobím a třetí bude už jen návrh na standartový balík v tomto stylu. K tomuto budu používat pouze karty, které vyšly v edicích od Return to Ravnica dále, abych se vyhnul standartové rotaci, která, jak jistě víte, přijde již za čtrnáct dní.

 

První upravená verze


Psychic Labyrinth upgraded #1 Daniel Fantyš
Main Deck Sideboard
15 Island
6 Plains
4 Azorius Guildgate
4 Nephalia Seakite
1 Clone
4 Serra Angel
2 Agoraphobia
3 Essence Scatter
4 Syncopate
4 Arrows of Justice
4 Cancel
3 Inspiration
2 Fall of the Gavel
4 Opportunity
 
 

 Touto velmi rozsáhlou úpravou vznikl balík, který se dá nazvat typickým kontrolem. Můžete v něm najít opravdu hodně kántrování, ale jen poměrně málo zabíjení. To způsobuje, že je v late game opravdu velmi jistý, ale ze začátku to nemusí být ono. Opportunity nabízí skvělou karetní výhodu a skupinka bytostí jištěná kántrováním už protihráče nějak umlátí. Původně jsem zvažoval zařazení Millstone, ale myslím si, že je to zbytečné.

 

Nové karty:

 

Nephalia Seakite- Tento bloker umí snadno překvapit neopatrného medvěda a získat tak karetní výhodu. Navíc se s ním dá umlátit protihráč.

Serra Angel-  Je to velmi silný obránce i útočník, ale bohužel se dá snadno zabít. Proto musí být jištěn kántrováním, aby kontrolního soupeře mohl umlátit k smrti.

Agoraphobia- Schopné zabíjení, které se dá navíc v pravou chvíli přehodit na jinou bytost.

Essence Scatter- Do druhého kola to je spolu se Syncopate velice silná karta, která velmi zmírňuje soupeřův tlak.

Syncopate- Pružné kántrování, často se bude hodit.

Arrows of Justice- Jedno z mála zabíjení v balíku, takže musí být dobré.

Cancel- Counterspell to není, ale neptá se

Inspiration- Pokud váš protihráč nic nezahraje, na konci kola si prostě můžete líznout dvě karty.

Fall of the Gavel- Kromě kántrování tahle karta přidává životy. A jelikož je v tomto balíku jediná, dá se hrát.

Opportunity- Základ balíku, nalíže dost karet na to, aby byl tento kontrol úspěšný.

 

Druhá upravená verze


Psychic Labyrinth upgraded #2 Daniel Fantyš
Main Deck Sideboard
15 Island
6 Plains
4 Azorius Guildgate
2 Aetherling
1 Clone
2 Agoraphobia
2 Essence Scatter
4 Syncopate
4 Azorius Charm
4 Detention Sphere
4 Cancel
2 Inspiration
4 Supreme Verdict
2 Fall of the Gavel
4 Opportunity
 

 Přidáním globálního ničení (Supreme Verdict) získal balík velkou sílu na aggro. Detention Sphere zase dodala univerzálnost, tudíž už vás nezastaví libovolný sférochodec. A Aetherling je naprosto skvělou kartou, pokud chcete hru ukončit. Na roveň s těmito kartami může být stavěn i Azorius Charm, dobré zabíjení, které navíc může být jen jednoduše prolíznuto, takže proti kontrolu se také rozhodně neztratí.

 

Třetí upravená verze


Psychic Labyrinth upgraded #3 Daniel Fantyš
Main Deck Sideboard
4 Steam Vent
4 Hallowed Fountain
4 Sacred Foundry
3 Mutavault
3 Mountain
2 Island
2 Izzet Guildgate
3 Azorius Guildgate
1 Aetherling
3 Shock
2 Izzet Charm
3 Syncopate
4 Azorius Charm
4 Detention Sphere
2 Warleader’s Helix
2 Jace, Architect of Thought
3 Assamble the Legion
4 Supreme Verdict
4 Sphinx’s Revelation
2 Render Silent
1 Counterflux
 

 

 UWR kontrol bude pravděpodobně tím vůbec nejsilnějším balíkem na porotačním standardu. Tohle je velmi jednoduchá a prvoplánová verze. Je postavena na tom, že je nutné mít hned na začátku dobrý nástup a likvidovat bytosti ve velkém. Mana base bude po Therosu samozřejmě úplně jiná. A jaké se bude hrát kántrování? Myslím si, že hlavně Render Silent a Syncopate, ale dost možná se pletu. Popisovat jednotlivé karty nebudu, protože mi je jasné, že tento balík se opravdu hodně změní.

 

Bonus

 

 Znovu přidávám ještě jeden decklist na porotační standard. Tentokrát Naya Midrange, balík postavený kolem Assamble the Legion. Ze začátku vytváří co největší hrozby, aby pak Assamblu už nic nestálo v cestě a ten mohl protihráče slavně převálcovat.

Naya Midrange Daniel Fantyš
Main Deck Sideboard
4 Temple Garden
4 Stomping Ground
4 Sacred Foundry
4 Mountain
2 Selesnya Guildgate
4 Gruul Guildgate
3 Plains
4 Voice of Resurgence
2 Scavenging Ooze
4 Loxodon Smiter
4 Boros Reckoner
1 Ruric Thar, the Unbowed
2 Shock
4 Mizzium Mortars
4 Assamble the Legion
3 Warleader’s Helix
4 Advent of the Wurm
3 Selesnya Charm
 

 


 

Bonus 2

 

 Jak zajisté všichni víte, blíží se Prerelease nové sady. Ve spoileru k edici Theros je již 110 karet. Z nich jsem vybral desítku, co dle mého názoru (a že jsem se již mnohokrát spletl) nejvíce ovlivní standard.

 

ČÍSLO 10:



 Tato karta umožňuje přežít, nyní, vzhledem k počtu dobrých červených instantů, mnohem lepšímu, Young Pyromancerovi, je silná ve White Weenie a podporuje schopnost Heroic. Není to sice žádná bomba, ale přesně tahle karta může být k vidění ve velkém počtu balíčků.

 

ČÍSLO 9:



 Nová, a samozřejmě horší Fakta (Fact or Fiction). V kontrolech na standardu půjde zajisté o základní kartu (ale asi ne v playsetu), ale myslím si, že i UWR kontrol na modernu si najde své místo.

 

ČÍSLO 8:



 Má obrovskou konkurenci v Assamble the Legion, Hellkite byla lepší, zbývá jen jeden manovač, Jund padnul spolu s Thragtuskem a Huntmasterem, všichni budou hrát Mostary, ale přesto je to prostě super drak.

 

ČÍSLO 7:



 Další z karet, co podpoří Young Pyromancera, se bude hrát v kontrolu, midrange, občas i v aggru…no prostě všude.

 

ČÍSLO 6:

 



  Bytost s dobrými čísly bývala kdysi automaticky dobrá. Dnes už magic vyžaduje něco navíc- a přesně to má tahle hydra. Ale nepřehánějme to s ní. Putrefy se na nějaké podobné schopnosti neptá.

 

ČÍSLO 5:



 Enchantment, který, sice jen jako sorcery, je lepší než Swordy? No, na legacy a na modernu jsou Wasteland a Tectonic Edge, ale na standardu…v balících s bílou, které hrají dost Mountain (UWR kontrol, BWR midrange) to může být supersilná karta. Zůstává tu ovšem ten aspekt situačnosti. Po odrotování shocklandů se z této karty stane unplayable, takže cena téhle karty půjde za rok prakticky na nulu, ale kdo ví, co se stane mezi tím.

 

ČÍSLO 4:



 Tahle karta bude naprostým základem White Weenie. Už nebudete muset splashovat zelenou. Reckoner, Precinct Captain…ty karty si přímo říkají o bílého boha.

 

ČÍSLO 3:



 Vyhodí Oozu, která bude černou teď hodně štvát, wrata, nebo cokoliv jiného, co kontrolní souper bude potřebovat. Tahle karta hodně posílí černé balíky v boji proti UWR kontrolu, znemožní existenci komba, a umožní lepší práci s hrobem.

 

ČÍSLO 2:



 Po odrotování Hellridera, Huntmastera, Aristocrata a dalších čtymanových bytostí si aggra budou muset najít novou bombu, a tou bude velmi pravděpodobně právě tento sférochodec. S Domrim vytvoří velmi silnou dvojici. Zde si odvlím malou vsuvku. Do vydání Gatecrashe měla každá dvoubarva maximálně jednoho planeswalkera, mezi ty šťastnější guildy patřili Gruul, Boros, Rakdos, Golgari, Azorius, Orzhov a Dimir. Pak vyšel Domri Rade, jako druhý Gruulský planeswalker a Simic, který logicky měl svého sférochodce získat právě tehdy, nedostal nic. To se ještě dalo pochopit, jelikož Sharkan nebyl na standartu a za moc nestojí, ale stejně to výrazně zvýhodnilo jednu z dvoubarev. V Dragon’s Maze vyšel Izzetský sférochodec a zdálo se, že Domri byl opravdu jen pro potřeby standardu vydaná karta, aby se změnilo rozložení sil, ale teď vyjde druhý sfárochodec pro Dimir a už třetí pro Gruul. Simic A Selesnya jsou tímto velmi znevýhodněné Guildy a ubírá jim to na atraktivitě, takže se obávám, že dojde k tomu, že se zelená na standardu bude hrát téměř vždy jen s červenou, což formát dost zhoršuje, protože bylíky si budou velice podobné. Sférochodci mají být jedineční, silní a nedotknutelní. Tibalt byl výsměch tomuto pravidlu a Liliana s Domrim jsou také postaveni na tom, že je výhodné nechat je rychle umřít (Domri ne zas tak úplně, ale velmi často tomu tak je). Jako bonus vyjde Elspeth, která je velmi podobná té minulé. To jak je v posledním roce zacházeno s planeswalkery se mi vůbec nelíbí a doufám, že se to změní.

 

ČÍSLO 1:

A VÍTĚZEM SE STÁVÁ…



 Karetní výhoda, kterou vysypete na stůl, ochrání vám bytost před smrtí, umí vrátit cokoliv, co jakkoliv dostanete do hrobu. Tahle karta může, podobně jako kdysi Bloodbraid Elf, vytvořit silný univerzální balík, který bude jedním ze základních kamenů formátu.

 

 Tak to by bylo vše, díky, že jste dočetli až sem.


Pokud by se vám zalíbil samotný Intro pack Psychic Labyrinth, můžete jej zakoupit v našem partnerském internetovém obchodě Veselý drak za zvýhodněnou cenu 299 Kč. Děkuji všem, kteří dočetli až sem a všem, kterým tato recenze něco přinesla.    
   
        

Dan

Komentáře
Nyní zde nejsou žádné kometáře. Buďte první!
Musíte být přihlášen pro posílání komentářů. Přihlásit se můžete zde
Vytiskout  
Reklama Minimalizovat
Vytiskout  
© 2017 Magic-Guru.cz Informacni server pro zacinajici hrace karetni hry Magic the Gathering (Magic, MTG) Podmínky používáníProhlášení o soukromí