Všechny články Minimalizovat

Aktuální články | Kategorie | Hledat | Syndikace

pátek 17. ledna 2014
Karetní hra Malacca - recenze hry
Autor: JakubMG @ 14:54 :: 2888 Přečtení :: 0 Komentáře :: :: PR články

Karetní hra Malacca - recenze hry

Ve spolupráci s našim partnerským eshopem www.veselydrak.cz vám přinášíme recenzi zajímavé české karetní hry Malacca. Malacca je jednoduchá hra, která vás nutí odhadovat a útočit na ostatní hráče. Každý z účastníků se stane kapitánem jedné lodi a musí se rozhodnout pro jednu ze tří dostupných možností, kdykoliv se objeví na obzoru nové plavidlo – napadnout, obchodovat nebo bránit.

Základní info:

• Počet hráčů: 2 - 8
  • Doporučený věk: od 9 let
  • Doba hraní: cca 30 minut
  • Rok vydání: 2013

Téma:

Jsi neohroženým kapitánem na své plachetnici, který připlouvá do rušného přístavu, jež se zve Malacca. Tato perla východních moří se jenom hemží obchodními loděmi, které ve svých útrobách skrývají luxusní a velmi lákavé zboží. Bylo by dobré z těchto plovoucích tučných zlatých prasátek něco vytěžit, říkáš si. Ale jak? Vyhlédnout si nějakou slibně a slabě vypadající loď a vzít ji útokem? Co když jim ale někdo připluje na pomoc? Za pirátství je poměrně vysoký trest. Zkusit s nimi poctivě obchodovat? Co když nás ale zrovna někdo jiný přepadne? Nebo si počíhat na případné piráty a sklidit za jejich porážku odměnu?

No to je jenom na tobě, ale měj se na pozoru, takových jako ty je tu celá řada!

Pravidla v kostce:

Pravidla jsou poměrně jednoduchá, přelouskáte je zhruba za 15 minut a po první zkušební hře, která trvá zhruba 30 minut, vám už bude všechno jasné. Jedná se o karetní hru obohacenou o stříbrňáky a zlaťáky (žel jen plastové). Na začátku si vylosujete nebo vyberete, jaký budete kapitán (hra je genderově vyvážená, takže si budete moci vybrat i z kapitánů něžnějšího pohlaví). Důležitější než pohlaví je však jedinečná schopnost každého kapitána, například bonus 3 stříbrňáky za úspěšný obchod nebo poražení pirátů anebo naopak za zdařilý útok na obchodní loď (každý má prostě talent na něco jiného, že). Každý dostane do ruky tři základní kartičky: 1) útok, 2) obrana, 3) obchodování. Otočíte kartičku proplouvající obchodní lodi a pak se každý kapitán skrytě rozhoduje, co udělá. Jak asi tušíte, máte 3 možnosti: 1) Zaútočit, 2) Bránit loď, 3) Obchodovat. Zároveň si na svůj úspěch vsadíte libovolný obnos. (Jste-li obdařen talentem Derrena Browna, přesně odhadnete, co udělá protivník a váš záměr se vydaří. A o to tady jde.) No a to je vlastně skoro vše. Jako zpestření si ještě můžete dokoupit speciální vybavení, které můžou (a nemusí) vaše šance na úspěch zvýšit. Vítězem je samozřejmě ten, kdo po 12 propluvších lodích nasyslí nejvíce peněz.

Hodnocení:

Hra tak trochu vlastně připomíná takové vylepšené „kámen, nůžky, papír“ s prvky pokeru a to celé zabalené v pirátské vlajce. Hru bych doporučil pro partu lidí, kterým se nechce studovat složitá pravidla, ideálně někam na hory třeba u sklenice vína nebo pivka. Dobře zabaví ale i děti od cca 9 let. Děti se na této hře mohou naučit „číst“ soupeře, sázet, riskovat,... Protřelí herní „geekové“ budou asi zklamáni, že hra nenabízí více možností.

Hra je poměrně svižná a celkem originální. Dá se hrát až v osmi lidech, ve dvou je však na můj vkus poměrně fádní. Doporučuju minimálně od třech hráčů. Využití této hry bych přirovnal například ke známé a populární hře Bang!.

Pokud vás hra zaujala, tak si ji můžete zakoupit v našem partnerském eshopu Veselý drak.

+

-