úterý 16. dubna 2024
Všechny články Minimalizovat

Aktuální články | Kategorie | Hledat | Syndikace

čtvrtek 2. července 2015
Magic the Gathering: Recenze Duel Decku Jace vs Vraska
Autor: JakubMG @ 14:50 :: 6894 Přečtení :: 7 Komentáře :: :: Recenze
 

Magic the Gathering: Recenze Duel Decku Jace vs Vraska

 

Zdravím opět všechny čtenáře serveru magic-guru.cz,

po krátké pauze se spolu opět setkáváme nad recenzí nějakého nového produktu do velké rodiny Magic the Gathering. Dnes to ale nebude žádný Event Deck, jako minule, ale nový Duel Deck – nazvaný Jace vs Vraska. A protože času je pomálu a Event Deck dostal přednost, přináším Vám recenzi a rozbor nového Duel Decku až nyní.

Při pohledu zpět zjistíme, že dnešní kousek je už třináctým! vydaným Duel Deckem po dobu magicové historie. Pojďme si tedy nyní udělat jen takový malý exkurz do minulosti, a předchozí Duel Decky si trochu připomenout.

Duel Decky jsou vždy vydávány v jedné ze dvou skupin. První skupinu tvoří tzv. „frakční“ (kmenové, druhové, tribal) Duel Decky, kde na jedné straně bojuje vždy armáda rasově spřízněných nestvůr podpořených vhodnými kouzly. Prvním z nich byl souboj Goblinů s Elfy (Duel deck Elves vs Goblins), následoval souboj Démonů s Anděly (Duel Deck Divine vs Demonic) respektive souboj Coalition vs Phyrexia. Dalším „frakčním“ Duel Deckem byli Knights vs Dragons, na které recenzi naleznete tady. Následoval Izzet vs Golgari – první z dvojice Duel Decků připomínajících návrat na Ravnicu, o němž článek naleznete tady. Posledním doposud vydaným Duel Deckem, který uváděl nový svět Theros, byl Heroes vs Monsters, jejichž rozbor od Honzy Jílka najdete pro změnu zde.

Druhou skupinou Duel decků jsou souboje vždy dvou Planeswalkerů proti sobě, kteří ovládají jim blízká stvoření a kouzla. Zde bych zmínil předchozí Duel decky Garruk vs Liliana, Jace vs Chandra, Elspeth vs Tezzeret a Ajani vs Nicol Bolas, jehož recenzi ze září 2011 si můžete přečíst zde. Dalším vydaným Duel Deckem byl Koth vs Venser, jehož recenzi nalezene pro změnu zde. Následoval Sorin vs Tibalt – recenze od Jakuba Štingla je pro připomenutí tady, ve kterém jsme se podívali naposledy na Innistrad. A posledním kouskem „planeswalkerských“ Duel Decků do aktuální sbírky je právě Jace vs Vraska, který je tím druhým Duel Deckem, který nás zavede do světa Ravnicy. Tentokrát ale již po obnovení rovnováhy gild.

 

Duel Deck Jace vs Vraska oficiálně vyšel již 14. března 2014 a je k mání za cenu 499,- Kč. Zakoupit si jej můžete na partnerském e-shopu serveru Magic-guru.cz Veselý drak a tím podpoříte fungování serveru. Na tvorbě Duel Decku se podílela již tradiční dvojice autorů, kterými jsou Chris Millar a Sam Stoddard, Duel Deck vychází pouze v anglické a japonské jazykové mutaci (starší Duel Decky vycházely ještě s francouzským, italským, německým a španělským textem), karty mají černý okraj a jsou všechny legální na turnajích v závislosti na formátu.

 

Nějaká změna v obsahu balení oproti minulosti? Pokud jste nějakou očekávali, chyba, stále je vše při starém. Celkem v balení Duel Decku naleznete 120 karet - po 60-ti pro balíček každého z planeswalkerů. Sideboard ani jeden z obou decků nemá – není ani důvod, když mají oba hrát proti sobě a takto jsou již designované. Krabičky pro každý deck – ať už Jaceův či Vrasky, mají vlastní tematický obrázek. V balení dále najdete návod ke hře pro každý z obou balíčků a návod pro hraní Magicu jako takového. Počítadlo životů (spin-down life counter), tedy zjednodušeně řečeno dvacetistěnná kostka se znakem edice/decku, se v Duel Decku oproti Event Deckům tradičně nenachází. A zapomněl bych na tokeny pro Vrasčiny zabijáky. S nimi se pojí takový jeden malý „fail“, na krabici je uvedeno, že byste měli dostat 3. Jenže ty získáte pouze, pokud otevřete japonskou verzi nebo verzi v angličtině určenou pro Spojené státy. Evropské balení díky chybě obsahuje tokeny pouze dva.

V každém z obou balíčků je obsažena jedna mythic rare karta – pro každého z obou planeswalkerů, kteří jsou navíc vyvedeni ve foilovém provedení. Mythické karty jsou doplněné pětiti dalšími rare kartami v každém z obou balíčků. Zbytek pak tvoří poskládaný mix common a uncommon karet doplněných zeměmi a to jak basic, tak i nonbasic landy.                  

Dohromady 7 karet má alternativní design, který doposud nebyl použitý v papírovém vydání. Krom obou planewalkerů, u kterých se podle reakcí velké části hráčů na různých forech jejich artworky vůbec nepovedly, dostaly nový obrázek karty Body Double, Remand, Putrid Leech, Night's Whisper a Future Sight. Tím už ale dost napovídám, z jakých barev budou oba balíčky Duel Decku složeny.

      

Určitě Vás zajímá flavorové pozadí, je tedy na místě doplnit i krátké stručné podání z aktuální Ravnické historie. Ta je, jak asi všichni ví, poznamenána soubojem deseti Ravnických guild o nadvládu nad celou sférou. Mír je křehký a stačí malá jiskra, která rozmíchá požár velkého a zničujícího konfliktu, který hrozí pohltit celý svět Ravniky.

Jace Beleren, mág mysli, přijal Ravnicu za svůj domov a postaral se o to, že křehký mír drží. Po zničení Guildpactu se stal živým ztělesněním a arbitrem dohody všech guild o dělbě moci. Neúnavně pracuje na udržení a zachování křehkého míru, který začíná ohrožovat doposud neznámá síla.

Gorgona Vraska, planeswalkerka a smrtící vražedkyně, se narodila na Ravnice. Při svém temném a tajemném poslání se řídí pouze svým vlastním morálním kodexem a za sebou zanechává pouze mlčící mrtvoly, častokrát proměněné do podoby kamenných soch.  Po odvedení své práce zmizí ve stokách Ravnici, což může svádět k domněnkám, že je ve spojení s Golgari guildou, které ale ve skutečnosti není nijak oddána.

Ve špatných rukou by mohly Vrasčiny schopnosti zničit celý svět. To Jace, ochránce míru na Ravnici nesmí dopustit….a vše tedy směřuje ke střetu obou mocných planeswalkerů.

 

Tak, příběh a krátký úvod máme za sebou, nyní přiblížím něco k hodnocení Duel Decku.

Jestliže jste již některou z mých recenzí na Duel Decky, respektive Event Decky četli, jistě víte, že jako jejich shrnutí vždy přináším souhrn několika otázek, které by případnému zájemci měly napovědět, zda a jestli má pro něj koupě onoho produktu smysl. Bude tomu tak i nyní, byť oproti Event Deckům budou otázky malinko jiné a vypadat budou takto:

 

1/ Je Duel deck hratelný a zábavný?
2/ Je Duel Deck určen pro začátečníka?
3/ Je Duel Deck určen pro zkušeného hráče Magicu?
4/ Vyplatí se cenově?
5/ Má Duel Deck sbírkovou kvalitu?  

 

Pokud Vás zajímá jen celkový výsledek, můžete celý článek přeskočit a najet až na jeho konec, kde naleznete zmíněné shrnutí. Ale věřím, že takových čtenářů bude menšina :-) a když už se s recenzí píšu, že si jí také celou, nebo alespoň ty podstatné části, přečtete.Stejně jako u Event Decků jsem si pro Vás připravil i nějaké to rozbalovací video. Tentorkát budou dvě – v prvním naleznete rozbalení balíčku a přehled obsahu spolu s krátkým představením balíčku planeswalkera Jace. A logicky ve videu číslo 2 následuje představení balíčku Vrasky.







Ale teď už pojďme na první z obou balíčků, kterým může být třeba ten pro Jace.

 

Jace, Architect of Thought

Jednobarevně modrý Jaceův balíček si nyní pojďme představit.

Pokud jste čekali něco na způsob klasického modrého kontrolu plného nejen oblíbeného rušení, budete asi poněkud zklamaní. Přestože kontrolní karty balíček obsahuje – takže máte k dispozici něco modrého counterování, něco modrého vracení na ruku, respektive na vršek knihovny, byl deck tvůrci sestavený tak, aby co nejlépe vystihoval vlastnosti a schopnosti svého sférochodce. Autoři zcela zjevně chtěli Jaceovo téma využít trochu jiným způsobem a balíček sestavit odlišně od již v minulosti vydaného Duel Decku Jace vs Chandra. Takže si zahrajete s nestvůrami ve formě iluzí (tribal téma iluzí je zastoupeno docela silně), budete hrát kouzla mentální magie (kradení nestvůr, lízání karet, něco očarování) a samozřejmě klasické, již výše zmíněné vracení na ruku a counterování, doplněné navíc o nějaké to zahazování karet z knihovny do hrobu.

A jaké karty na Vás čekají? Pojďme si je spolu nyní představit.

Začnu jako obvykle nestvůrami, které vezmu hezky po křivce. Chronomaton je artefakt v podobě golema, který za tapnutí pokaždé vyroste. Jace´s Phantasm je první iluzí, disponuje schopností létat a v případě soupeřova plného hrobu o dost naroste. Phantasmal Bear – další iluze se silou známého grizzliho. A s nevýhodou, kdy je nutné jej v případě zacílení kouzlem či abilitou obětovat.

Aether Fragment je neblokovatelná létající iluze, která navíc po zaplacení „kickeru“ přijde na bojiště silnější. Crosstown Courier je slabá 2/1, která soupeři v případě zranění odemele karty z knihovny do hrobu. Dream Stalker je spíše obranná iluze, navíc s nutností vrátit jeden váš permanent do ruky v okamžiku jeho příchodu na bojiště. Krovikant Mist – další létající iluze, která svou sílu a odolnost odvozuje od počtu ostatních iluzí na bojišti. Aether Adept po svém příchodu vrací do ruky jednu cílovou nestvůru. Merfolk Wayfinder je slabý letec, který ale umí přinést karetní výhodu. Při svém příchodu umožní prohlédnout si 3 vrchní karty knihovny, a pokud se v nich nachází ostrovy, můžete si je vzít do ruky. Sea Gate Oracle vám při příchodu umožní nahlédnout na dvě horní karty v knihovně. Jednu z nich si dáte do ruky a druhou dospodu knihovny. Stealer of Secrets má klasické medvědí tělo (2/2) a vám navíc v případě, že zraní soupeře, přidá kartu. Archaeomancer vrací při svém příchodu z vašeho hrobu instant nebo sorcery, Phantasmal Dragon je silný iluzorní drak, ale se stejným omezením, jako Phantasmal Bear. Aeon Chronicler odvozuje svou sílu a odolnost od počtu karet ve vaší ruce. Díky suspendu vám ale může přinést i solidní karetní výhodu. Body Doubler je shapeshifter, který přijde do hry jako kopie jedné nestvůry z jakéhokoli hrobu. Leyline Phantom je silná iluze, která se ale vrací do ruky v okamžiku, kdy udělí zranění v combat fázi. Riftwing Cloudskate je létající 2/2 (pro změnu opět) iluze, což by samo o sobě nebylo nic moc. Ale při svém příchodu do hry vrací do ruky cílový permanent. A můžete jej seslat levněji díky abilitě suspend. Errant Ephemeron – opět, aby se to nepletlo silná létající iluze s levnějším sesláním díky suspendu. Jace´s Mindseeker – co se těla týká, totéž, co předchozí nestvůra, přo svém příchodu odemele soupeři 5 vrchních karet do hrobu a z nich můžete zadarmo zahrát instant nebo sorcery kouzlo.

A máme tu kouzla. Opět podle many. Jednomanové kouzlo máme k dispozici pouze jedno. Thought Scour odemele soupeři 2 karty a vy si jednu líznete. Dvoumanovek je už podstatně víc. Agoraphobia je aura-enchantment, který oslabí soupeřovu nestvůru na síle, Into the Roil vrací soupeřovu nestvůru do ruky a pokud doplatíte i „kicker“, líznete si kartu. Memory Lapse je prvním counterspellem, tento vrací takto zcounterovanou kartu na vršek knihovny. Prohibit zcounteruje kouzlo za 2 a méně many, pokud doplatíte kicker, tak zvládne přerušit kouzlo až čtyřmanové. Remand pro změnu zruší kouzlo také, to se pak vrací soupeři na ruku... a vy líznete kartu. Claustrophobia je další enchantment – aura, tato tapne cílovou nestvůru, a ta se v untap fázi neodtapne (ufff... strašné vysvětlení :-) ). Pojďme dále. Control Magic je známá klasika, díky ní ovládnete cílovou nestvůru. Griptide vrátí instantně cílovou nestvůru na vršek knihovny, Ray of Commant je takový očesanější Control Magic – efekt je jen do konce kola, nicméně cílová nestvůra získá abilitu haste. Summoner´s Bane je dalším counterováním, tentrokrát přerušíte seslání nestvůry, za což si můžete na bojiště přidat 2/2 token iluze. Future Sight přikazuje hrát s odkrytou horní kartou knihovny, kterou ale můžete seslat – tedy pokud na ní máte dostatek many. Jace´s Ingenuity vám lízne 3 karty a Spelltwine umožní z obou hrobů vyexilovat jednu instantní nebo sorcery kartu a následně jí seslal bez placení many.

Pro úplnost zmíním ještě 2 země – mimo základní. Halimar Depths přidá manu modré barvy, přijde na bojiště taplá, ale především umožní přeskládat 3 horní karty knihovny. Dread Statuary dává jen bezbarvou manu, je možné jí ale oživit na 4/2 artefaktového golema.

Samotného Jace popisovat nebudu, jeho kartu najdete o kousek výše.



Obsah balíčku máme za sebou, pojďme si jej tedy ještě jednou přehledně zrekapitulovat ve finální podobě.

Jace deck WoTC
Main Deck Sideboard
1 Dread Statuary
2 Halimar Depths
21 Island
1 Aeon Chronicler
1 Aether Adept
1 Aether Figment
1 Archaeomancer
1 Body Double
1 Chronomaton
1 Crosstown Courier
1 Dream Stalker
1 Errant Ephemeron
1 Jace’s Mindseeker
1 Jace’s Phantasm
2 Krovikan Mist
1 Leyline Phantom
1 Merfolk Wayfinder
1 Phantasmal Bear
1 Phantasmal Dragon
1 Riftwing Cloudskate
1 Sea Gate Oracle
1 Stealer of Secrets
1 Agoraphobia
1 Claustrophobia
1 Control Magic
1 Future Sight
1 Griptide
1 Into the Roil
1 Jace’s Ingenuity
1 Memory Lapse
1 Prohibit
1 Ray of Command
1 Remand
1 Spelltwine
1 Summoner’s Bane
2 Thought Scour
1 Jace, Architect of Thought
 


Celkem tedy v Jaceově balíčku najdeme 24 zemí, (3 nonbasic a 21 basiclandů), 20 nestvůr a 15 kouzel. A samozřejmě planeswalkera Jace k tomu.

Pro větší názornost a přehlednost přidávám manovou křivku celého Duel Decku převzatou z programu Magic Workstation. Křivku pak navíc doplňuje rozdělení jednotlivých druhů karet v decku. Jelikož je balíček monobarvou, přijdete o poslední (tradiční) graf, kterým bývá rozdělení jednotlivých druhů barev – zde logicky zbytečné.


 

Vytáhl jsem pro Vás i nějaké statistiky pro úvodní ruku, respektive % počtu zemí na úvod:

 

         0 Land(s): 2 times (2%)

         1 Land(s): 14 times (14%)

         2 Land(s): 23 times (23%)

         3 Land(s): 25 times (25%)

         4 Land(s): 24 times (24%)

         5 Land(s): 10 times (10%)

         6 Land(s): 2 times (2%)

         7 Land(s): 0 times (0%)

 

Bez jednomanového kouzla dostáváte úvodní ruku ve 39% případů, bez jedno a dvoumanového kouzla pak v pouhých 2%.

 

Jak se balíček hraje?

Možná si řeknete, jak může dohromady fungovat mix aggra, lízání, mlýnku a kontroly? Na to můžu říci jen jediné, Jaceův balíček si zahrajte a uvidíte!

Balíček funguje jako takové modré tempo, ale z dvojice je tím pomalejším. Soupeře ideálně zabijete létajícími iluzemi, zatímco pozemní armáda by měla sloužit hlavně jako blokeři. Když se s pozemkou povede Vrasku kousnout, je to milý bonus navíc, ale vzduchem by to mělo jít podstatně lépe, protože Vraska letce nemá a musí spoléhat jen na removal, respektive jediné dvě nestvůry s agilitou reach. Pro výhru se budete snažit získat maximální karetní výhodu, aktivnější Vrasčin úvod je třeba přežít i se ztrátou nějakých životů. S counterspelly a vracením je třeba zacházet opatrně. Respektive, pošetřit si je na tu správnou chvíli. A neplácnout je na první drobnou nepříjemnost, co se objeví na soupeřově straně stolu. Počítejte s tím, že silných nestvůr máte oproti soupeři mnohem méně, takže ty jeho velké nepříjemnosti mu vůbec nechce pustit na bojiště!



Pokud bych mohl připojit něco kritiky, musím za sebe říci, že Jaceův balíček považuji osobně za ten horší. Respektive ani ne tak horší, co se myšlenky týká (snad až na jednu výjimku potvrzující pravidlo), jako obsahující některé poměrně zbytečné karty.

Které karty bych takto označil? U mě by zvítězil Future Sight - karta co za zahrání s manacostem 5 umožní hrát jinou další kartu, navíc odhalující soupeři budoucí draw, čím ztrácíte moment překvapení oponenta. Spelltwine má v balíku asi jen dvě kouzla, která stojí za takhle drahé zopakování - Jace's Ingenuity a případně Griptide. O soupeřově balíku nemluvím, tam by se nějaký removal asi našel, bohužel zdánlivě ideální Marsh Casualties bez možnosti kickera nejsou zas tak dobré. Snad možná kdyby se Spelltwine dalo hrát jako instant a alespoň tím využít volnou manu na konci kola soupeře.

Celá odemílací strategie je také docela dost pochybná, za celou dobu se nám při testu nestalo, že by se podařilo soupeři odemlít aspoň deset karet. Tahle situace může nastat snad pouze v případě, že by měl mana screw a musel by sám zahazovat :-) A nezachrání to ani slaboučký Crosstown Courier, který umře doslova na kýchnutí.

Dvě iluze by se také daly nahradit – Leyline Phantom je takový…nijaký a Jace´s Phantasm prakticky nikdy nevyroste, protože to ne zcela šikovné výše zmíněné odemílání. Poslední takovou zbytečně drahou, pomalou a ne tak schopnou kartou je i Aeon Chronicler.

V balíčku mohly být namísto těchto ne zcela vhodných nestvůr iluze jiné – třeba Phantom Warrior - 1UU, Illusion Warrior 2/2, navíc neblokovatelný, čímž by se síla balíčků zase více vyrovnala. Nebo 2 obránci - Hover Barrier - 2U, létající Illusion Wall 0/6. Či Vertigo Spawn - 1U, 0/3 opět defender iluze, která v případě zablokování tapne onu nešťastnou blokovanou nestvůru, která si navíc dá jedno kolo pohov. Místo odemílány by klidně mohly být obsaženy další counterspelly.  Ty máte jen 4, navíc dva jsou prakticky za 4 many, byť Summoner's Bane má plus za illusion token. Vhodné kousky Vás jistě samotné napadnou. Ať již pomalu klasický Mana Leak nebo Negate, jeden z dvojice Cancel/Dissolve nebo třeba opět výběr z dvojice Remove Soul/Nullify.

Balíček by pak byl nepoměrně více konkurenceschopný a Vraska by měla podstatně ztíženou práci.

Vraska the Unseen

Jaceův part máme úspěšně za sebou, zbývá nám ještě druhý balíček pro Vrasku, tak se na něj pojďme nyní podívat.

Vraska je planeswalkerka sesílaná za černou a zelenou manu. Její balíček tedy bude obsahovat právě tyto barvy many. Že Vám to něco připomíná? Máte pravdu, balíček ve stejných barvách byl v Duel Decku použit před nedávnem – jako Golgari v souboji s Izzetem. Autoři tedy stáli před nutností se s touto situací popasovat, podobně jako u Jace a vymyslet jiný, minimálně stejně dobře hratelný, deck ve stejných barvách.

Jaké karty dostanete ve Vrasčině balíčku do ruky? Opět začnu nejdříve nestvůrami a pojedu pěkně podle křivky. Pulse Tracker – černý 1/1 vampír ubere soupeři při útoku automaticky jeden život. Shadow Alley Denizen – také krvesaj, také 1/1 se schopností udělit intimidate cílové nestvůře v okamžiku, kdy na bojiště přikvačí nějaká další vaše černá nestvůra. Death-Hood Cobra je prvním z hadů ve Vrasčině balíčku. Tenhle umí za poplatek many získat abilitu reach a/nebo deathtouch do konce kola. Gatecreeper Vine je nejen slabá zeď, ale hlavně proliz, protože Vám umožní v balíčku najít zemi nebo Gate (a tu jednu v balíčku máte) a dát si jí do ruky. Putrid Leech je „jen“ 2/2, která ale umí jednou za kolo povyrůst o +2/+2 po zaplacení ceny 2 životů. River Boa je hadem č. 2. Bojka se Vám proti modrému Jaceovu decku skvěle hodí, jelikož disponuje abilitou islandwalk a po zaplacení zelené many jí můžete i zregenerovat. Tavern Swindler je opravdu švindlíř par excellence. Můžete dát do banku 3 životy a získat životů 6. Stačí jen, aby padla správná strana mince. Vinelasher Kudzu je rostlinka, která povyroste pokaždé, pokud na stůl vyložíte zemi. Wight of Precinct Six roste o +1/+1 za každou nestvůru v soupeřově hrobě. Ohran Viper je dalším hadem do sbírky. Tenhle zničí nestvůru, kterou zraní a v případě zásahu soupeře vám umožní líznout kartu. Oran-Rief Recluse je pavoučkem s klasickou pavoučí schopností reach. Navíc, pokud zaplatíte při seslání i „kicker cost“, zničí cílovou létající nestvůru. Sadistic Augermage v případě svého úmrtí způsobí, že každý hráč musí ze své ruky jednu kartu vrátit na vršek knihovny. Pokud je Slate Street Ruffian zablokovaný, musí blokující hráč odhodit z ruky jednu kartu. Spawnwrithe je pro změnu elementál, který v případě zranění soupeře vytvoří svou další kopii. Stonefare Crocodile získá za poplatek many schopnost lifelink do konce kola, Corpse Trader pak za zaplacení many a obětování bytosti umožní soupeři discardovat jednu kartu z ruky – schopnost obětování se hodí ideálně na nestvůru „posílenou“:-) nějakým Jaceovým očarováním. Festerhide Boar vydaný v edici Innistrad využívá abilitu morbid, která se využije v případě, kdy prasátko přijde na stůl ve stejném tahu, ve kterém zemřela jiná nestvůra. Kanec je pak lehce povyrostlý. A aby toho nebylo málo, má i vlastnost trample. Když přijde na bojiště Highway Robber, protivník ztratí 2 životy, které vám naopak přibydou. Mold Shambler v případě doplacení kickeru zničí při svém příchodu cílový „noncreature“ permanent. To u takového Necrataalu není třeba pro zničení cílové neartefaktové a nečerné nestvůry nic navíc doplácet nad jeho sesílací cenu. Prostě stačí, že se objeví na bojišti. Reaper of the Wilds z Therosu je takový o něco slabší Vrasčin kamarád. Tedy slabší... jak se to vezme. Gorgona, co má 4/5 tělo za 4 many - to není zlé, navíc za poplatek many umí získat ability deathtouch a hexproof do konce kola. A v případě smrti nějaké nestvůry můžete využít i abilitu scry.

Acidic Slime bude všem asi také dobře známý. Slimáček při svém příchodu na bojiště umí zničit buď cílový artefakt, očarování nebo zemi. A navíc má deathtouch. A zbývá nám poslední nestvůra. Tou je Drooling Groodion, bestie která za poplatek many přidá jedné cílové nestvůře +2/+2  do konce kola, zatímco jiné nestvůře tutéž sílu, respektive odolnost sebere.

Pojďme na kouzla. Consume Strength má stejný efekt jako o řádku výše uvedený Groodion, Grisly Spectacle zničí cílovou neartefaktovou bytost a odemele jejímu pánovi z vršku knihovny do hrobu karty tolik karet, kolik měla zlikvidovaná nestvůra. Hypnotic Cloud způsobí, že cílový hráč musí odhodit jednu kartu. A pokud doplatíte i schopnost „kicker“, odhodí takový hráč z ruky hned karty rovnou tři. Last Kiss udělí soupeři poslední polibek v podobě ztráty dvou životů, zatímco Vám právě ony dva přibudou. Marsh Casualties je takovým plošným removalem. Všem soupeřovým nestvůrám udělí -1/-1 do konce kola, pokud připlatíte za kicker, bude to rovnou -2/-2 všemu na soupeřově straně stolu. Night's Whisper umožní za ztrátu dvou životů líznout 2 karty, Stab Wound je pak očarování-aura, která cílovou nestvůru oslabí o -2/-2. A pokud i přes oslabení nestvůra přežije, obdrží hráč, který jí kontroluje zranění za 2 životy. Tragic Slip oslabí cílovou nestvůru o -1/-1, pokud v daném kole se již nějaká nestvůra odebrala do věčných lovišť, díky morbidu oslabí Tragic Slip nebohou potvoru rovnou o -13/-13, což ustojí máloco. Treasured Find vám vrátí cílovou kartu z hrobu do ruky a Underworld Connections za tapnutí konekcemi očarované země a jeden život dovolí taktéž líznout jednu kartu.

Ještě zmíním země, Golgari Guildgate přijde na stůl taplá, což ale vyváží její schopnost využít z ní manu dvou barev. Tainted Wood sama o sobě přidává jen bezbarvou manu, pokud máte současně nějakou bažinu – což by neměl být tak velký problém, můžete využít i manu černou a / nebo zelenou. Poslední zemí, krom těch základních, je Rogue´s Passage. Ta opět přináší jen bezbarvou manu, nicméně za poplatek many vybaví jednu nestvůru neblokovatelností do konce kola.

Planeswalkerku Vrasku, respektive její schopnosti popisovat už nebudu, její kartu naleznete o něco výše v odstavci.

 

Jednotlivé karty už jsem popsal, nyní je na řadě přehledný decklist.

 

Vraska deck WoTC
Main Deck Sideboard
9 Forest
1 Golgari Guildgate
1 Rogue’s Passage
11 Swamp
2 Tainted Wood
1 Acidic Slime
1 Corpse Trader
1 Death-Hood Cobra
1 Drooling Groodion
1 Festerhide Boar
2 Gatecreeper Vine
1 Highway Robber
1 Mold Shambler
1 Nekrataal
1 Ohran Viper
1 Oran-Rief Recluse
1 Pulse Tracker
1 Putrid Leech
1 Reaper of the Wilds
1 River Boa
1 Sadistic Augermage
1 Shadow Alley Denizen
1 Slate Street Ruffian
1 Spawnwrithe
1 Stonefare Crocodile
1 Tavern Swindler
1 Vinelasher Kudzu
1 Wight of Precinct Six
1 Consume Strength
1 Grisly Spectacle
1 Hypnotic Cloud
1 Last Kiss
1 Marsh Casualties
1 Night’s Whisper
1 Stab Wound
2 Tragic Slip
1 Treasured Find
1 Underworld Connections
1 Vraska the Unseen
 

 

Ve Vrasčině balíčku je též 24 zemí, jako u balíčku Jace, (20 z nich je basic doplněných 4 non-basic landy), obsahuje 24 nestvůr - tedy oproti balíčku Jace o 4 více, kouzel je pak dohromady 11 plus samozřejmě jeden planeswalker.

Opět pro přehlednost doplňuji manovou křivku z programu Magic Workstation, rozdělení barev v decku a rozdělení jednotlivých druhů kouzel. U použitých zkratek už víte, že – M znamená multicolor, B – je pak černá a G – zelená barva kouzel.

 


 

Opět ještě trocha statistiky a něco případných mulliganů na úvod.

         0 Land(s): 1 times (1%)

         1 Land(s): 9 times (9%)

         2 Land(s): 23 times (23%)

         3 Land(s): 26 times (26%)

         4 Land(s): 27 times (27%)

         5 Land(s): 10 times (10%)

         6 Land(s): 3 times (3%)

         7 Land(s): 1 times (1%)

 

Bez jednomanového kouzla dostáváte úvodní ruku ve 44% případů, bez jedno a dvoumanového kouzla pak už v 10% úvodních „rukou“. Což je dle mého názoru přece jen docela dost, abych řekl pravdu a může vás to zbrzdit v rozletu.

 

Jak se Vrasčin balíček hraje?

Jak jsem zmínil v úvodu, stejně jako u Jace, stáli tvůrci při vytváření Vrasčina balíčku před rozhodnutím, jak se postavit k decku v barvách zelené a černé, když tahle kombinace byla použita v Duel Decku před rokem a půl. Golgarijský Duel Deck ale hodně spolupracoval s hrobem, zatímco Vraska na to jde poněkud jinak. Využívá diskardu, removalu, nemusíte se bát ztratit nějaký ten život, když to pomůže líznout kartu nebo posílit vaší nestvůru. Vraska spoléhá spíše na rychlost a tlak od počátku, rozhodně není tím kontrolnějším balíčkem ze dvojice. Úvodní ruka plná manově dražších karet se mi při testu jevila jako špatná, protože dala Jaceovi čas získat karetní výhodu a následně ovládnout stůl. Ideální stav je vyložit na začátku nějaké ty menší potvůrky a kousat, co to jde.  Jaceovy iluze (hlavně ty létající) zlikvidovat pomocí kouzel a nepřestávat v tlaku. Pokud dojde k zablokování stolu, máte pak k dispozici karty, které zajistí neblokovatelnost, respektive intimidate na nějaký poslední útok. Opět musím říct, že přítomnost samotné planeswalkerky je ve hře velice citelně znát, s Jacem se sice navzájem docela blokují, ale sama o sobě je schopná, když ne hru vyhrát, tak vyloženě vychýlit ve váš prospěch. A pokud se Vám povede seslat Vrasčinu ultimátku a povolat si 3 vrahy máte v případě vyložené Rogue´s Passage prakticky vyhráno.



Co se v balíku obsažených karet týká, počet těch nešikovných není tak velký, jako u Jaceova balíčku. Ale i tak se pár ne zcela vhodných kousků najde. Třeba takový Tavern Swindler, což je opravdu karta stylu hop nebo trop. Neumím si představit důvod, proč zbytečně riskovat ztrátu životů a spoléhat na štěstí při hodu. A Grizzly bear za 3 many není opravdu žádné terno. Sadistic Augermage – 3/1 umře docela bez problémů na cokoli a ta jeho schopnost vracení karty z ruky na vršek knihovny, pokud se odebere do hrobu... pokud by se to týkalo jen soupeře, super věc. Takto se bez něj bez problémů obejdete. Slate Street Ruffian – ten znamená maximálně výměnu karty za kartu, protože je to opět obyčejná 2/2 za 3 many. Místo nich bych si uměl představit jinačí potvůrky. Takový Lothleth Troll by se k Vrasce hodil svou oblibou skrývat se ve stokách, společnost by jí mohl dělat i nějaký další had, respektive zmije – třeba Wasteland Viper - G, 1/2  s deathtouch nebo Ambush Viper z Innistradu – 1G, 2/1 téže s deathtouch, navíc s možností prakticky instantního hraní díky abilitě flash. Do balíčku by mi pasovala ještě jedna nestvůra, ale to už chápu, by bylo moc z hlediska vybalancování celého Duel Decku. Royal Assassin – 1BB, sice pouhá 1/1, ale se schopností za své tapnutí zničit cílovou taplou nestvůru. Jistě by si s vražedkyní Vraskou rozuměl více než dokonale....

Co se kouzel týká, tak Grisly Spectacle není tak skvělá věc, jak se na první pohled zdá. Jelikož pár karet v Jaceově balíčku využívá plného hrobu, tak jeho zdánlivě druhý dobrý efekt navíc k likvidaci nestvůry, tedy odemlít soupeři pár karet do hrobu nemusí být v některé situaci to pravé ořechové. Uměl bych si místo něj představit buď Putrefy, které zničí cílovou nestvůru či artefakt bez možnosti regenerace za 1BG – ale tohle kouzlo už bylo použito v Duel Decku Izzet vs Golgari, takže spíše by se hodil šikovný Abrupt Decay, BG instant, navíc necounterovatelný, schopný zničit cílový permanent (s výjimkou země) s manacostem maximálně 3. Hypnotic Cloud také není nějaký super discard a našla by se rozhodně hromada použitelnějších zahazovacích kouzel. V balíčku bych si také dovedl představit ještě jednu kartu s podobným efektem, jako mají Marsh Casualties. Engineered Plague – 2B, očarování, co jednomu typu nestvůr „přidá“ -1/-1. Uznejte sami, tohle kouzlo by proti Jaceovým iluzím bylo určitě hodně platné.

 

Jak dopadl vzájemný souboj a porovnání balíčků obou Sférochodců?

S kamarádem Honzou jsme odehráli přes MWSko dohromady 11 her, což je myslím na utvoření obrázku o hratelnosti docela solidní. Na jednu stranu ale musím říci, že…k Jaceovu balíčku nemám osobně moc kladný vztah. Prostě modrou barvu nemám rád, nesedí mi, co se hraní týká. Vracení, counterování… prostě modrá není můj šálek kávy. Ale musím mu přiznat, že vyvážený není špatně. Záleží samozřejmě i na tom, jaké karty Vám přijdou na úvod.

Nebojím se konstatovat, že co se hraní týká, tak oba balíčky jsou poměrně solidně hratelné a dobře navzájem vyvážené – až na těch pár drobností výše zmíněných. Balíčky fungují tak, jak mají, mají dobrou synergii a umí reagovat na sebe navzájem. A opět dle mého názoru velice pěkně ilustrují schopnosti obou planeswalkerů. Především je dost znát, pokud planeswalker přijde na stůl, protože celou hru zvládne jak jeden, tak druhý ovládnout. Nebo alespoň velmi výrazně převážit na svou stranu. Je znát, že jsou tou nejsilnější kartou balíčku, které se soupeř dosti obtížně zbavuje.

Ale přesto, prakticky na každou kartu je odpověď, i zdánlivě vyhraná situace se může lehce zamotat. Hraní je zábavné, hlavně pro zkušenějšího hráče, který kolikrát může dle situace na stole volit z několika možných řešení. Prostě žádné tupé BUCH-BUCH, vysypat na soupeře celou ruku a potvorami/kouzly jej během chvíle zadupat. Hra má spád a rozhodně nenudí, balíčky jsou dobře vybalancované, zábavné a jeden nemá nad druhým nějakou automatickou převahu nebo jednu kartu, která zajistí vítězství, protože soupeř nemá v decku odpověď a má smůlu. Tedy samozřejmě, pokud odpověď dorazí.

Celkový výsledek sice hovoří o převaze Vrasky – ta zvítězila 7x z celkem 11 her. Ale Jace měl ve dvou hrách manaflood, zatímco Vraska pouze jednou, takže pokud bych ty nepovedené hry odečetl, celkové skore by bylo 5:3. A to je vlastně rozdíl jedné jediné hry.

Duel Deck ale opravdu není zcela vhodný pro začátečníky. Obsahuje karty s různými a odlišnými mechanikami, je třeba kolikrát dobře a hlavně přesně zvážit (zejména u Jace), kdy kterou kartu zahrát a zbytečně se neukvapit. Co se náročnosti na pilotáž týká, Vraska je dle mého názoru o něco lehčí na hraní. Jace má přeci jen o kapánek blíže ke kontrolu, takže jeho balíček bych poradil k hraní spíše zkušenějšímu z dvojice hráčů.

 

Jak jsou na tom balíčky finančně vzhledem k celkové ceně?

Řeknu rovnou, vzhledem k obsaženým kartám se jeho koupě rozhodně vyplatí. Je sice třeba počítat se skutečností, že Duel Deckové karty bývají o něco levnější, než jejich vzory z normálních edic, ale dnes se už cena dá brát za lehce ustálenou – přeci jen již pár dní od vydání uběhlo. Tak pojďme trochu počítat. Ceny beru k 25. březnu 2013 na všem jistě známém největším českém obchodě s kartičkami – Černém rytíři. Nejdražší kartou je na Modernu hraný Remand, ten pořídíte za 2 stovky. Jace má nyní cenu 150,- Kč, Vraska pak stojí polovinu – tedy 75 kaček. Konekce koupíte samostatně za 40,- Kč, Ohran Viper za 25,- Kč a dalších 6 rare a uncommononů stojí mezi 10-20 korunami. Pokud bych tedy sečetl jen ty nejdražší karty, dostávám se k hodnotě 580,- Kč. K tomu zbytek karet včetně basic landů od 5,- Kč níže, nicméně dle mých zkušeností i tyhle karty časem bez problémů prodáte do výkupu, pokud se jich chcete zbavit. Jestliže vezmete cenu celého balení vs. jednotlivé kusovky, dostanete se tedy výrazně do plusu. Dovolím si ještě cenový odhad - výhledově bych počítal, že cena Remandu půjde pomalu lehce nahoru, protože modern je populární a Remand je obsažen v modrých balíčcích, planeswalkeři a konekce po rotaci naopak půjdou s cenou dolů. A je otázka, co provede cena Reaper of the Wilds v nadcházející dvojkové sezoně, to by mohl být takový cenový černý kůň.

 

Pokud bych měl dát nějaké závěrečné zhodnocení, pak by vypadalo asi takto. Duel Deck Jace vs Vraska není tím nejlepším z doposud vydaných Duel Decků, do toho má daleko, ale řekněme, že je zcela určitě lepším průměrem z Duel Decků doposud vyšlých. Co z něj ale dělá skvělou koupi, jsou především obsažené karty, respektive jejich hodnota jako samostatných kusovek.

 

Na závěr recenze bych už jen uvedl odpovědi na začátku článku zmíněných několik otázek.

1/ Je Duel Deck hratelný a zábavný? Duel Deck je dobře hratelný, zábavný a rozhodně nezklame. Nemám problém jej (i přes mou neoblíbenou modrou barvu) doporučit.

2/ Je Duel Deck určen pro začátečníka? Řekl bych, že úplně ne. Vzhledem k různým mechanikám a množství herních možností není jednoduché jej přesně hrát a úplný začátečník se s ním sice zabaví, ale nevytěží z něj to, co hráč zkušenější.

3/ Je deck určen pro zkušeného hráče Magicu? Zkušený hráč spíše objeví kouzlo Duel Decku, než začátečník, jako oddech od turnajového hraní je zcela ideální.

4/ Vyplatí se cenově? Ano, naprosto bez debat, tohle je jedna z největších deviz dnes recenzovaného Duel Decku.

5/ Má Duel deck sbírkovou kvalitu? Otázka asi již lehce zbytečná, doplním jí pro úplnost. Duel Deck je přece jen speciální edice, takže pokud karty sbíráte, určitě si jej pořídíte.

 

Recenze došla na svůj konec, jestli Vám pomohla v rozhodování, zda si Duel Deck Jace vs Vraska pořídit/nepořídit, jsem jen rád a pokud se kloníte k první možnosti či jste už před přečtením recenze byli stejně rozhodnuti, že si Duel Deck pořídíte, ideálním místem pro jeho koupi je web Veselého draka, partnera serveru www.magic-guru.cz.

Magic the Gathering Jace vs. Vraska Duel Decks


To bude pro dnešek vše, tentokrát snad nebyla recenze tolik natažená, jako u předchozího článku s Event Decky :-).

Na shledanou třeba někde na turnaji se těší

 

Milan Pech (milape)

Komentáře
Autor: NekraOX @ středa 9. dubna 2014 18:42
Ahoj

Recenzi jsem si přečet asi tak z půlky (Jace mne taky netáhne, takže jsem čet hlavně o Vrasčině balíku), nicméně věta "Ta opět přináší jen bezbarvou manu, nicméně za poplatek many vybaví jednu nestvůru nekokovatelností do konce kola." na konci jednoho odstavce (o Rogue's Passage) mne skvěle pobavila :D.

Sice o kokovatelných bytostech jsem ještě neslyšel ani nečetl a intuitivně bych si to vykládal jako "Bytost už nebude kokot.", nicméně když si připomenu text karty, je jasné, jak to autor myslel.

Těším se na další zábavnou (!) recenzi :D.

Autor: JakubMG @ středa 9. dubna 2014 20:13
Tak toho jsem si při čtení vůbec nevšiml :), ale aspoň se člověk u recenze trošku zasměje.

Každopádně jsem upravil pár těchto Wordovských auto oprav. Sice už to nebude tak vtipné, ale bude to aspoň správně.

Autor: NekraOX @ čtvrtek 10. dubna 2014 8:33
Jo kdyby trošku - chechtal jsem se z toho jak pominutej ;).

Autor: Tom @ čtvrtek 10. dubna 2014 14:05
Tak DD jsme hráli nekolikrát a asi nejsme dobří hráči, ale Jace prostě prohrává. Většinou hrajme tak 3-5 her a zatím to vyždy dopadlo tak že vraska vyhrála 2:1 nebo 3:2 případně 3:0.
Co se týče zbytečných karet tak mi přijde, že v modrém jich je vyrazně více a bohužel jsou to Rkové karty:/ no a kdyby do vrasky přidali ješte abrubt decay tak už fak nevím jak by se modrák chytal....

Autor: Caranthir @ pátek 11. dubna 2014 10:10
Milane, obvykle míváš recenze dobré. Tentokrát ale nevím, zda jsi ji psal v časovém presu, nebo prostě jsi na to neměl dost klidu...ale nezlob se, tahle je ve spoustě věcí vedle jak ta jedle.

Nevím s kým a jak jste hráli, ale že by byl Jaceův balíček ten pomalejší a Vrasčin rychlejší, je s odpuštěním ptákovina.

Odehrál jsem s tímhle 15 her (a to ještě Jace pilotoval méně zkušený hráč), a celkové skóre 9:6 Jace. Pokud neměl Jace vyloženě špatný draw/chybný mulligan, dostal se do hry díky levným iluzím jako první, Vraska začínala hrát tak na 13-14 životech. Vraska měla šanci být rychlejší prakticky pouze tehdy, když přišel na úvodní ruku Denizen a Putrid Leech. Proto se Vraska zpravidla ani nedostane ke svým "big guns", a obecně to hodně ztěžuje i využívání jejího tématu "životy za karty".

Přijde mi, že se zde odrazilo to, že modrou nemáš rád, a tak ses ani nesnažil Jaceův balíček moc pochopit a automaticky jsi jej podceňoval. Drtivá karetní výhoda a hromada odpovědí proti Vrasčině poměrně řídkému removalu naklání jazýčky vah výrazně k němu.
Evaluace některých karet:

Rogue's Passage - naprosto pomíjíš jednu poměrně důležitou funkci - likvidaci Phantasmal iluzí.

Future Sight - asi jsi s ním nikdy nehrál ani v EDH. Je to neskutečná karetní výhoda. Vrchní karty můžeš hrát, dokud máš manu - tedy klidně i 3-4 za kolo.

Vraska - ne, vychýlit hru v její prospěch opravdu nedokáže. Jace má příliš letců a neblokovatelných, a zpravidla v okamžiku, kdy se Vraska dostane do hry, je s životy tak nízko, že člověk může její +1 ignorovat a útočí radši přímo do hráče. Takže vlastně nic nedělá. To Jaceova +1 je proti Vrasce brutální.

Obecně má Vraska více výplně (Ruffian, Swindler, Augermage...) než Jace.

K recenzi samotné: Opravdu má smysl sem u takového produktu dávat analýzy manové křivky, procentuální složení, a nějaké mulligany? Opravdu má cenu tady navrhovat nějaká "vylepšení"? Tyhle balíky jsou stavěné a designované na hru proti sobě, ne aby si někdo jeden vzal a šel s ním na turnaj. To má smysl tak u Event Decků, max. ještě Intro Packů.
Konečně, recenze má prakticky měsíc zpoždění po vydání produktu. Pokud to majitelům serveru nevadí, OK, mně osobně to přijde poměrně velký interval, které se projeví třeba i na hodnocení cen karet, které se mění.

Ber to prosím jako konstruktivní kritiku, ne rýpání ;)

Autor: milape @ sobota 12. dubna 2014 13:10
Honzo, opravdu ten příspěvek zkusím brát jako konstruktivní kritiku, byť se to v komentu hemží spojeními "jsi vedle jak ta jedle", "ptákovina" a, jak se mi zdá, celkovým despektem.
Od konkurence mě to nicméně až tak nepřekvapuje, já se z tohoto důvodu zcela zdržuji komentářů k recenzím na portálu, pro který píšeš - a že by se krom překladů, které jsou vynikající, našlo pokaždé věcí dost.
Myslím, že je celkem logické, že se všichni lidé neshodnou na hodnocení jedné věci, ostatně takto jsme již hodnotili vzájemně rozdílně některé ED.
Ale k připomínkám. Nejprve bych ale doporučil přečíst si článek jako celek, méně vytrhovat jednotlivé věci z kontextu, jak se hodí a dočíst větu či odstavec do konce.
1/ ad rychlost obou decků - doporučím ti se podívat na manovou křivku a na použité nestvůry. Zajímavé..co to, on ten Jace má tu křivku výše? Ale možná jsem "jen" měl štěstí na úvodní ruku, která byla dost často vhodná na útok dopředu. Při testu nám Vraska vycházela jako ta aktivnější od počátku. Viz rozbor.
2/ her jsem s kamarádem odehrál 11, a ty hry celkově dopadly prakticky vyrovnaně při nevzetí v potaz manaflood situací. Rozdíl byl 1 výhra. Tudíž ty balíčky jsou poměrně dobře navzájem vyvážené a vybalancované - opět konstatováno v recenzi.
Možná jen doporučím se podívat na všechny karty, co Vraska má, zas tak málo proti iluzím použitelného removalu tam není.
3/ hodnocení karet - opět viz text, ne zcela vhodné karty dle mého názoru (ve spolupráci se spolutesterem) jsou uvedeny a u Jace mi jich - po konzultaci právě se spolutesterem, kterého jsem přesně proto vzal jako nestranného k mojí určité nenáklonosti k modré, vyšlo jednoduše více. Jen drobná připomínka, tenhle DD není balíček na EDH, byt tenhle formát nehraju, takže nemůžu jednotlivé karty soudit z hlediska využitelnosti. Podle mě je Future Sight v DD bez debat zdržující ptákovina, kterou na úvodní ruce a v mid fázi hry prostě vidět nechci. A to nám testy ukázaly. Souhlasil bych s tebou ve využítí Passage, ta je výborná proti některým iluzím, což jsem nezmínil. Ale že by i s ní bylo toho removalu u Vrasky stále málo?
4/ Vraska - opět s tebou nesouhlasím, umí tu hru zvrátit a ne jen pro ty své zabijáky, kteří mohou dostat neblokovatelnost. Hlavně její druhá schopnost umí zrušit prakticky cokoli. Ostatně, nepletu-li se, že ve své recenzi máš dokonce odkaz na komixs, ve kterém tito dva walkeři používají proti sobě své schopnosti...a není to takové zacyklení se navzájem?:-)
Obrovský rozdíl ve hře nastává u obou balíků v okamžiku, kdy soupeř toho walkera má a já/ty/druhý hráč nikoli. Možná jste se jen k té situaci při testu u Vrasky nedostali.
5/ k recenzi - ano, myslím si, že má smysl sem dát tu křivku, rozložení typů karet a má smysl dát i ten mulligan - zvláště, když je u nich zmíněno, že se jedno o DOPLNĚNÍ, ne o gro celého rozboru. Recenze píšu takto, nemyslím, že to je chyba...někdo jiný třeba dává přednost flavoru, kterým vyplní převážnou část celého textu. Ponechme na čtenářích, co se jim líbí více a čemu dají přednost. Každý styl má svoje.
6/ad vylepšení - ano, i to si myslím má u DD smysl, protože se často na zejména magic-guru objevují dotazy, jak DD třeba trošku více upravit a co tam doplnit. A ony úpravy jsou zmíněny jako MOŽNOST nahrazení zbytečné výplně a ne zcela vhodných karet a názor, jak bych deck upravil já. Opět, subjektivní hledisko.
7/ se zpožděním máš pravdu. Je to tak. Ta recenze je poměrně pozdě, nicméně DD je produkt trvanlivější, než různé ED a IP. Původně jsem rozbor DD ani psát neměl, po dokončení recenze na ED k BNG jsem neměl čas na nic jiného. Ty jsi recenzi na ED zcela vynechal, takže jsi měl následně dost času sepsat dříve rozbor DD. Jakub neměl nikoho jiného na sepsání, takže jsme se domluvili na recenzi i DD, bohužel s tím, že to prostě nebude hned. Je více lidí, co mají doma malé děti a hodně práce v práci, takže jim na psaní zbývá málo času. Lobo ostatně také nebyl spokojený s tím, že to trvá, ale kluci to věděli od začátku, když mi byl DD předaný k recenzi.
Samotného mě to mrzí, ale pro mě je real a hlavně rodina důležitější, než psaní.
Takže se všěm za toto zpoždění i tady omlouvám.
Každopádně, všem díky za tipy a postřehy a objektivní kritiku.
A omlouvám se i za ty auto opravy ve Wordu..toho si člověk prostě nevšimne:-)

Autor: Caranthir @ neděle 13. dubna 2014 13:12
Milane, díky za odpověď, a trochu se omlouvám za tvrdý úvod, holt bych to neměl psát na závěr velmi "hutného" pracovního týdne. Nepíšu to jako zástupce konkurence, ale za sebe. Tvoje rozbory si jinak čtu moc rád a srovnávám naše názory. Ale fakt mi to od tebe tentokrát nesedlo, proto jsem se tentokrát ozval.

Zbytek je fakt na diskusi, tak to nebudu rozvádět, na některých věcech se po herním zážitku neshodneme, asi bychom museli odehrát těch her víc, aby se dala udělat rozumná statistika :-) Jen jedna poslední věc - křivka a čísla možná nelžou, ale Jace má na stejných nízkých manacostech bytosti s podstatně silnějším efektem na hru vyžadující odpovědi nebo naopak odpověď poskytující (Bear, Adept, apod.). A k podobě recenze - zas to bylo jen o tom, zda ti ty dodatečné (a dle mého názoru ne úplně nutné) věci nezabírají moc času, kterého, jak sám říkáš, nemáš nazbyt - resp. máš jiné zájmy ;)

Klidně mi na MUDRCi mé recenze okomentuj, sice poslední dobou na psaní hledám čas, kde se dá, zejména s 4 měsíčním děckem doma :-) - takže občas vznikají ve větším kalupu, než bych chtěl. Ale rád se budu zlepšovat :-)

Přeju hodně štěstí do dalšího psaní a těším se na další recenze.

Musíte být přihlášen pro posílání komentářů. Přihlásit se můžete zde
Vytiskout  
Reklama Minimalizovat
Vytiskout  
© 2017 Magic-Guru.cz Informacni server pro zacinajici hrace karetni hry Magic the Gathering (Magic, MTG) Podmínky používáníProhlášení o soukromí