pátek 29. března 2024
Všechny články Minimalizovat

Aktuální články | Kategorie | Hledat | Syndikace

pátek 23. května 2014
Recenze Journey into Nyx - Event Deck: Wrath of the Mortals
Autor: JakubMG @ 15:13 :: 4279 Přečtení :: 1 Komentáře :: :: Recenze
 

Recenze Journey into Nyx - Event Deck: Wrath of the Mortals



 

Milan Pech z pracovních důvodů bohužel jeho tradiční roli recenzenta Event decku nemůže naplnit a doufám, že na jeho dosud perfektní práci se ctí navážu. Aby tato změna nebyla tak patrná, budu se v následujících odstavcích držet Milanovy struktury recenze a obecný úvod k Event decku jako produktu si dovolím celý ocitovat.

Předem ale ještě pár krátkých slov k nové sadě – třeba pro připomenutí. Co vlastně Journey into Nyx přinesla? Jedná se o 64. expanzi Magicu a poslední sadu Theros bloku, jehož inspirací se stala řecká mytologie. Jedná se o malou sadu s celkem 165 kartami, z čehož je 60 common, 60 uncommon, 35 rare a 10 mythic rare.

V Journey into Nyx naleznete již známé herní mechaniky z předchozích sad Theros bloku. Nově zavádí „Constellation“ a „Strive“. Na světlo světa se podíval nový Ajani a drží prvenství v kategorii Zelono-bílý planeswalker. Objevil se funkčně téměř totožný City of Brass v podobě Mana Confluence, došlo na dlouho očkávané uzavření série Templů v podobě Temple of Malady a Temple of Epiphany. Dokončen byl cyklus bohů, kterých je nyní dohromady patnáct.

Stručný úvod k dnešnímu rozboru máme za sebou. Jedné povinnosti ale i v tomto případě musí být učiněno zadost. Přece jen, mezi čtenáři mohou být i nováčci v Magicu, kterým ono spojení Event Deck nemusí nic říkat. A přesně pro ně je zde krátké shrnutí a představení tohoto produktu. Takže Vy, co jste už historii Event Decků četli a/nebo ji znáte, pár následujících odstavců směle přeskočte.

Event Deck je Wizardy připravený předkonstruovaný balíček, který by měl být bez dalších úprav hratelný a „konkurenceschopný“ (záměrně v uvozovkách) na místním lokálním turnaji nebo FNM ve formátu Standard. Na jiný formát by samozřejmě šel též použít, ostatně, jeden z nich byl prakticky rovnou určen pro tehdejší formát Extended, respektive nynější Modern (byl to jeden z dvojice Event Decků v Core Setu M12). Pro jiný formát než Standard ale není Event Deck zamýšlen a navržen. Navíc, stejně tak svým záměrem a obsaženými kartami Event Deck prostě není použitelný na skutečně velké turnaje v Magicu, kam si hráči nosí TOP decky z velkých turnajů a kde je třeba mít balíčky ve vyšší „kvalitě“. A častokrát bohužel ani pro FNM. Přece jen, Event Deck stojí pár stokorun, neobsahuje žádné mýtické karty, které kolikrát tvoří hlavní osu TOP balíčků. Bylo by lehce naivní si myslet, že s ním jen tak uspějete v tvrdé konkurenci (nejen) velkého turnaje. Ale pozor, tím vás nechci odradit! Velice často jde o balíčky slušně hratelné, solidně sestavené se zajímavou myšlenkou, které se dají bez problémů doplnit do konkurenceschopnější podoby, takže je můžete využít jako základ pro tvorbu turnajového balíčku.

Wizardi přišli s myšlenkou Event Decku k vydání druhé edice Scars of Mirrodin bloku, jíž byla edice Mirrodin Besieged. Cílem Wizardů bylo, aby hráč bez turnajového balíčku koupil jeden hotový, rozbalil jej a rovnou mohl na turnaji s „relativně solidní možností“ i něco uhrát, respektive zúčastnit se. A zúčastnit se tak, že jeho hraní nebude pouze frustrace z toho, že balíček nechodí, nefunguje, nebo jej úplně každý přejede s prstem v nose. Event Deck obsahuje vždy minimálně 2-3 velmi dobré a jak herně, tak finančně zajímavé rare karty, doplněné o pár horších „rare“ karet, které pak v kombinaci se zbytkem uncommon a common karet (často také velmi zajímavými, jak z herního tak i finančního hlediska) dávají dohromady většinou solidně hratelný a zábavný mix.

Proč si Event Deck vlastně pořizovat? Možnosti a důvody jsou de facto tři. Event Deck by především měl začátečníkovi usnadnit začátky s turnajovým hraním. Dát mu základ co se hratelnosti a tvorby decku týká. A pokud hráče zaujme, být možností pro dotvoření turnajově konkurenceschopného a zábavného balíčku, se kterým by takový hráč mohl mít šanci se na lokálním turnaji i slušně umístit. Navíc oproti Intro Packům, které slouží hlavně k prvnímu seznámení se s Magicem a jeho novou edicí a které jsou navrženy pro „domácí“ hraní s kamarády, Event Deck je (nebo by měl být) již kvalitativně, finančně i „skillově“ o řád výše.

Druhým cílovým uživatelem je hráč zkušenější. Takový, co třeba vlastní jiný turnajový balíček, který by však chtěl vyzkoušet něco jiného a nehrát pořád jen to samé. Takový hráč dostává do ruky vhodný základ pro postavení plnohodnotného turnajového balíčku, takže nemusí začínat od nuly, pokud na něj nemá karty a musel by je shánět kusově. Z vlastní zkušenosti mohu říci, že to tak funguje, takže tohle hledisko je alespoň pro mě platné a plně funkční.

Posledním důvodem ke koupi mohou být obsažené karty. Minulé Event Decky, respektive alespoň jeden z dvojice, vždy obsahovaly několik finančně zajímavých karet. Zmíním opakovaně vydané Inkmoth Nexus a Green Sun's Zenith, k dispozici byli Stoneforge Mystikové v době před svým zabanováním na Standardu, zendikarská Verdant Catacombs, Goblin Guide, opakovaně zařazený Thragtusk, to jsou jen namátkou zmíněné finančně zajímavé karty. Celková cena kusovek v Event Decku navíc prakticky vždy přesahovala cenu pořizovací.




Jak jsem již zmínil, pro edici Mirrodin Besieged přišla bez nějakého velkého promování první dvojice Event Decků. První dva Event Decky nesly jméno „
Into the Breach“ a „Infect and Defile“ - recenzi na ně můžete nalézt zde. Zejména „Into the Breach“ vůbec nebyl špatný, vycházel z tehdy konkurenceschopného balíčku zvaného Kuldotha Red. Druhý z dvojice byl … takovým ne úplně povedeným pokusem o UB control. S vydáním poslední edice Scars of Mirrodin bloku - New Phyrexia - přišla druhá dvojice Event decků - „War of Attrition“ a Rot from Within, jejichž recenzi pro změnu můžete nalézt zde. Zejména „Rot from Within“ naplnil očekávání po hratelném balíčku, druhý také nebyl špatný a z Event Decků se stal faktický doplněk nové edice. V edici M12 vyšly Vampire Onslaught, který byl opravdu tehdejší finanční bombou a velmi pěkně sestavený iluzorní Ilussionary Might. Jejich recenzi si pak můžete přečíst pro změnu tady. Innistradskými Event Decky byly „Hold the Line“, což byl bílý human deck (takže se historie lehce opakuje) a zeleno modro černý „Deathfed“. Recenze k Innistradské dvojici najdete zde. K Dark Ascension vyšla dvojice celočerveného „Gleeful Flames a trojbarevného Spiraling Doom. Recenzi na ně, pokud by Vás zajímala, naleznete pro změnu tady. Avacyn Restored pak přinesla „Death's Encroach v barvě černé a bílomodrý opět převážně human deck „Humanity's Vengeance“, jejichž recenzi je možné nalézt k přečtení zde. Ke core setu M13 vyšly modročervený „Sweet Revenge“ a zelenobílý „Repeat Performance“. Recenze je opět k nalezení tady. Poslední dvojicí byly Event Decky vydané k Return to Ravnica a pojmenované „Wrack and Rage“, který reprezentoval Rakdos a „Creep and Conquer“ v barvách golgarijské gildy. Recenzi najdete zde.
Poslední dvojicí – doslova a do písmene – byly Event decky pro edici Gatecrash – boroský „Rally and Rout“ a simický „Thrive and Thrash“. Jejich rozbor je pak k přečtení zde.
Event Deck pro edici Dragons Maze pak byl již osamocený „Strength of Selesnya“ pro edici Dragon´s Maze, jehož recenze je sepsána zde.
Pro M14 byl Event Deckem balíček pojmenovaný „Rush of the Wild“, jehož rozbor si můžete přečíst v případě zájmu zde. První Event Deck z Theros bloku, „Inspiring Heroics“ pro edici Theros má recenzi pro změnu tady.
Poslední „Underworld Herald“ z edice Born of the God pak naleznete zde.

Nyní ještě poslední odbočka k omáčce z úvodu. Jak Event deck hodnotím? Stále stejně. Myslím, že tak, jak jej představuji, dojde k hodnocení všech aspektů balíčku. Opět si spolu položíme několik otázek, které by měly napovědět, zda a komu je nový Event Deck určen, jak se hraje, zda má jeho koupě finanční smysl a zda je možné kvalitativní rozšíření zakoupeného Event Decku. Konečné rozhodnutí je samozřejmě na pouze čtenáři, já se pouze a jedině pokusím Vaše rozhodování ulehčit. A právě k tomu slouží těchto 7 otázek:

1/ Je Event deck hratelný?
2/ Je Event deck určen pro začátečníka?
3/ Je Event deck určen i pro pokročilého či zkušeného hráče Magicu?
4/ Je Event deck turnajově konkurenceschopný?
5/ Lze Event deck dále kvalitativně vylepšit a použít jej jako základ decku konkurenceschopnějšího na turnaji?
6/ Vyplatí se jeho koupě ve srovnání s cenou obsažených karet?
7/ Jak dlouho Event deck ve stávající podobě vydrží?

Otázka 1/ se týká stavby balíku jako takového a jeho samotného hraní. Otázka 2/ a 3/ pak říká komu je balíček určen. Oproti tomu otázka 4/ a 5/ by měla dát odpověď na marketingové tvrzení Wizardů říkajících „rozbal Event Deck a vezmi ho na turnaj“. Nad otázkou č. 6/ zauvažuje každý – prostě jaká je finanční hodnota obsažených karet. Poslední otázka č. 7/ odpoví, jak dlouho můžete Event Deck ve stávající podobě hrát na turnaji formátu Standard, byť vzhledem k datu vydání dnešního Event Decku je tohle hledisko skoro zbytečné.

Tak, konec suché teorie a historických vsuvek, nalaďme se konečně na konkrétnější strunu. Event Deck „Wrath of the Mortals“ pro edici Journey into Nyx oficiálně vychází 23. května 2014 a obsahuje karty v barvách Izzetu, tedy červené a modré nebo jejich kombinaci.

V balení Event Decku naleznete opět 60 samostatně zabalených karet hlavního balíčku, které doplňuje 15 karet sideboardu. Všechny karty jsou legální na formátu Standard. Obsah balení pak doplňuje dvacetistěnný „spin-down life counter“, což je dvacetistěnná kostka se znakem edice Journey into Nyx, použitelná jako počitadlo životů. Pro každý Event Deck by kostka opět měla mít různou barevnou kombinaci. V krabičce ještě krom karet a počítadla životů najdete i stručný návod k hraní Magicu a něco jako „Tipy a triky“, neboli popis obsahující celý Event Deck s informací o jeho herní strategie a návrhy na možné vylepšení.

Event Deck si můžete zakoupit na partnerském e-shopu serveru
Veselý drak za cenu 449,- Kč, čímž mimo jiné podpoříte fungování serveru, na němž čtete dnešní recenzi.

Pokud vás obsah balení zajímá blíže a před psaným textem dáváte přednost videu
, můžete se v následujícím odkazu podívat na krátké video z otevření a stručného představení tohoto Event Decku:




Event deck: „Wrath of the Mortals“

Po klasickém úvodu (který stejně spousta čtenářů přeskočila) se dostáváme k jádru pudla – rozboru Event decku.
Wrath of the Mortals je po krátké odmlce opět dvoubarevný balíček, pro standard v nepříliš obvyklé červeno modré kombinaci. Event deck je nejlépe popsatelný jako tempo deck. Tedy není to agro plné malých potvor, není to midrange plný těžkotonážníků a není to ani kontrol. Strategií je využít množství, poměrně levného pálení pro odvrácení prvotních menších hrozeb soupeře a potvor, které ocení jejich sesílání. Čím více soupeře pálíte, tím více se vaše potvory stanou pro soupeře hrozbou. V sideboardu pak máte k dispozici karty, které pomohou proti agresivnějším soupeřům, tak i proti těm kontrolnějším, spoléhajících na drahých kouzlech.Bohužel z nových herních mechanik si v balíčku užijete pouze Strive. Ze starších si připomenete Tribute, Scry, Fuse a Overload.

Vysvětlení jednotlivých mechanik najdete v těchto článcích:
-
Pravidlové okénko – Journey into Nyx
-
Pravidlové okénko – Born of the Gods
-
Pravidlové okénko – Theros
-
Pravidlové okénko – Dragon's Maze
-
Pravidlové okénko – Return to Ravnica

Nyní k samotným kartám, které v balíčku najdeme.

Potvory:

Potvory obsažené v balíku začínají na dvou manách. Třikrát zde figuruje Young Pyromancer, což je mladík s 2/1 tělem, který, v případě kdy sešlete instant nebo sorcery přidá na stůl červeného 1/1 elementála. Pyromancer není pro standard příliš typickou kartou, ale s velkým počtem kouzel v balíku si náramně rozumí a může do hry přinést poměrně slušnou porci elementálů.

Ve stejném mana costu je v balíku ještě Battlefield Thaumaturge, což je první ze dvou obsažených karet z edice Journey into Nyx. Thaumaturge má taktéž 2/1 tělo a má statickou abilitu, která sleví z ceny instantů a sorcery 1 bezbarvou manu za každou kreaturu, kterou sesílané kouzlo cílí. Pokud je na stole, takový Lightning Strike do potvory sesíláte jen za jednu červenou manu, tedy stejně jako legendární Lightning Bolt.

V třímanové kategorii nalezneme jednoho Chandra's Phoenixe, tedy 2/2 lítací, haste tělo. Jako každý správný fénix se i tento umí opětovně zrodit ze svého popela, což je v herní podobě reprezentováno tak, že v případě, kdy je fénix v hrobě a vy pomocí červeného instant nebo sorcery kouzla, popřípadě červeného Planeswalkera udělíte damage do soupeře, můžete si fénixe vrátit zpět z hrobu do ruky. V balíku je dostatečný počet červených kouzel, které tuto schopnost dokáží aktivovat.

Druhou potvorou za tři many je Guttersnipe. Tento malý záškodník má 2/2 tělo, které umí soupeři udělit dvě zranění za každé instant a sorcery kouzlo které sešlete, nehledě na to, zda udělí nějakou damage, nebo zda bude kouzlo zkántrováno. Stejně jako Pyromancer ocení množství kouzel v balíku obsažených.

Poslední třímanovou potvorou je Spellheart Chimera, což je lítací a trample potvora s odolností 3 a sílou rovnou počtu instant a sorcery karet ve vašem hrobě a že těch tam bude v průběhu hry požehnaně. Z 0/3 může vyrůst klidně i na 20/3. Vzhledem k tomu že je obsažena hned ve čtyřech kopiích, bude na stůl přicházet docela pravidelně a bude to jeden z vašich nejlepších a hlavně nejčastějších bijců.

Na čtyřech manách v balíku najdete Ogre Battledrivera, Ogra s 3/3 tělem, který, pokud je na stole a pod vaší kontrolu na stůl přijde další potvora, dá nově příchozímu haste a bonus +2 do útoku. To hodně uvítají Pyromanceří elementálové, kteří se tak dokáží měnit i se silnějšími potvorami.

Druhou čtyřmanovkou v balíku je Oracle of Bones z Born of the Gods. 3/1 haste minotaur, který má Tribute. Pokud soupeř při přichodu do hry na Oracla nedá dva +1/+1 countery, budete mít možnost z ruky zahrát libovolné instant nebo sorcery bez placení mana costu. Pokud tedy Oracla zahrajete a máte ještě nějaké karty na ruce, často soupeř tribute pro jistotu zaplatí.

Poslední potvorou celého balíčku je šestimanový Aetherling. Pokud přijde do hry a zůstane vám volná modrá mana, stává se z něj téměř nezabitelný 4/5 útočník, kterého je možné napumpovat jak dopředu, tak dozadu a když už se jej podaří „zabít“ v reakci jej pomocí modré many exilujete a vrátí se do hry ve vašem následujícím end stepu.


 

Kouzla:

Prvním z obsažených kouzel je již zmíněný Lightning Strike. Blesk za dvě many, který udělí tři zranění do potvory nebo do hráče. Karta je v balíčku rovnou čtyřikrát.

Dalším bleskem, opět za dvě many je Magma Jet. Udělí sice jen dvě zranění do cílového hráče nebo potvory, ale oproti Lightning Striku můžete následně provést Scry 2, díky jemuž můžete alespoň částečně lépe sekvencovat líznutí dalších karet. Výhodné je hrát kartu na konci soupeřova kola, popřípadě, pokud potřebujete líznout něco konkrétního a nemáte v soupeřově kole volnou manu, lze jej seslat i ve vlastním upkeepu, tedy po odtapnutí zemí ale ještě před líznutím karty. Pokud Magma Jetem cílíte potvoru, dejte si pozor, aby ji soupeř v reakci nezabil nebo neopatřil protekcí, v takovém případě nedojde ani na Scry.

Ve dvoumanovém slotu najdeme dvakrát Searing Blood. Tato karta udělí cílové potvoře dvě zranění a pokud v daném kole zemře, hráč, který ji kontroluje dostane tři zranění. U této karty je třeba pamatovat na to, že potvora nemusí nutně umřít na zranění ze Searing Blood ale i jiné karty, nebo například při bloku potvory, její controler stále dostane tři zranění.

Posledním dvoumanovým kouzlem jsou Mizzium Mortars. Jedná se o sorcery za dvě many, které udělí 4 zranění cílové potvoře. Mortary je možné seslat i v Overload režimu za 6 man. V tomto případě udělí 4 zranění do všech potvor na stole, které nejsou pod vaší kontrolou.

Na třech manách najdeme jednou Anger of the Gods, což je sorcery, které udělí tři zranění do všech potvor na stole a v případě, pokud na toto zranění potvora umře, nejde do hrobu, ale je exilována.

Další třímanovkou jsou dvě kopie Flames of the Firebrand, což je sorcery, které udělí tři zranění až do tří cílových potvor a/nebo hráčů. Karta si parádně rozumí s Battlefield Thaumaturgem. Poku Flames of the Fireband budete hrát alespoň na dvě potvory najednou, budete ho hrát jen za jednu červenou manu.

Jednou se do balíku dostala druhá a bohužel poslední karta z Journey into Nyx, a sice Harness by Force, což je sorcery, které může do konce kola získat kontrolu nad soupeřovou potvorou. Ta, pokud je taplá se odtapne a díky haste může rovnou zaútočit do svého vlastníka. Pokud tedy soupeř zahraje velkou mrchu, které se neumíte zbavit, využijete ji ve vlastní prospěch. Karta má navíc schopnost Strive. Za každé další tři many můžete soupeři dočasně ovládnout další potvoru.

Posledním třímanovým kouzlem jsou dvě kopie Divination, což je modré sorcery, za které si líznete dvě karty. Jelikož Event deck hraje hodně poměrně levných kouzel, karty vám na ruce rychle docházejí a další líznutá karta bude vítaná.

V ceně čtyřech man v balíku najdeme Fated Conflagration – červený instant, který dokáže dát pět zranění do cílové potvory nebo planeswalkera. Dokáže se tak vyrovnat s většími potvorami nebo planeswalkery. Pokud tuto kartu sešlete ve vlastním kole, provedete navíc Scry 2.

Druhá čtyřmanovka je modro červený instant Steam Augury. V době vydání se o ní hovořilo jako o dalších Fact or Fiction, bohužel kvality této karty Steam Augury nedosahuje. Pomocí Steam Augury ukážete pět karet z vršku a ty rozdělíte na dvě hromádky dle vlastního uvážení. Soupeř pak vybere hromádku, kterou si dáte do ruky a zbylé karty poputují do hrobu. Díky tomu, že o tom, jaké karty nakonec dostanete na ruku rozhoduje soupeř, je karta poměrně nevyzpytatelná a pokud soupeř tuší, nebo dokonce ví, které z karet se vám zamlouvají více, nikdy je do ruky nedostanete.

Posledním kouzlem balíku jsou dvě kopie Turn // Burn. S touto kartou se vrátíme k sadě Dragon's Maze a schopnosti Fuse, tedy možnosti hrát buď jednu nebo druhou část karty, tak i možnost zahrát obě části najednou. Tato karta je vhodná na soupeřovy bytosti, které jsou na naše blesky příliš velké, nebo se jich nedá konvenčními metodani zbavit. Skvělá je i v boji proti oživeným bohům, ze kterého uděláte 0/1 tělo bez schopností, tedy i bez Indestructible a následně mu dáte za dva.


 
 

Mana:

Balíček hraje 25 zemí, z toho jsou čtyři Izetí Guildgaty, devět ostrovů a dvanáct hor. Dostatečný přísun many by měl tento počet bez problémů zajistit.

Sideboard:

Event deck samozřejmě myslí i na sideboard a umožňuje tak vylepšit šance na výhru dle potřeby odpovědí na soupeřův balík.

Najdeme zde dva Dispely, které se budou hodit proti balíkům hrajícím instantní zabíjení, nebo proti kontrolům.

Proti agresivně laděným balíkům, nebo proti balíkům, které nás dokáží zbavit kouzel využijete Elixir of Immortality, který je zde dvakrát.

Na aggra a midrange se budou hodit tři Essence Scattery, čímž dokážete zpomalit agro a u midrange si jej pošetříte na větší potvoru, které se jinak budete horko těžko zbavovat.

Proti aggru s malými potvorami uvítáte další dvě kopie Flames of the Firebrand a tři Izzet Staticastery, kteří se hodí například proti tokenům z Master of Waves nebo Elspeth.

Poslední kartou v sideboardu a v celém Event dekcu je Negate ve třech kopiích. Ten uvítáte proti balíkům hrajících hodně noncreature spellů.


 


Pro pořádek uvádím celý decklist hezky pohromadě:

Wrath of the Mortals WotC
Main Deck Sideboard
9 Island
4 Izzet Guildgate
12 Mountain
1 Aetherling
1 Battlefield Thaumaturge
1 Chandra’s Phoenix
3 Guttersnipe
1 Ogre Battledriver
1 Oracle of Bones
4 Spellheart Chimera
3 Young Pyromancer
1 Anger of the Gods
2 Divination
1 Fated Conflagration
2 Flames of the Firebrand
1 Harness by Force
4 Lightning Strike
3 Magma Jet
1 Mizzium Mortars
2 Searing Blood
1 Steam Augury
2 Turn // Burn
2 Dispel
2 Elixir of Immortality
3 Essence Scatter
2 Flames of the Firebrand
3 Izzet Staticaster
3 Negate

V součtu tady máme 25 zemí, 15 kreatur a 35 kouzel (včetně těch ze sideboardu). Škoda, že recenzi nepíše Milan, který by jistě zajásal, že Event deck neobsahuje typických 24 zemí. Je však ostudou, že v produktu edice Journey Into Nyx obsahujícího 75 karet najdete jen dvě právě z této sady.

Manová křivka Event decku Wrath of the Mortals (tentokráte převzato z programu The Vault) vypadá takto:




Poměr jednotlivých typů karet vypadá následovně:




Rozložení barev je následovné:


 

Strategie hraní:

Poentu balíčku jsem již naznačil. Pokud se podaří na stůl rychle dostat Young Pyromancera a Guttersnipeho, bude každý zahraný spell soupeře bolet a vy dostanete token, který využijete pro útok nebo obranu. V pozdější fázi tokeny podpoří Ogre Battledriver. K snazšímu ukončení hry pomůže Aetherling. V prvním kole chcete ideálně zahrát Izzet Guildgate, která pomůže stabilizovat barevnou manu. Soupeřovy potvory, pokud je na stole Guttersnipe můžete pálit blesky, pokud na stole není, snažíte se využít tokenů k blokování a blesky dáváte soupeři do hlavy. Vše zní pěkně a jednoduše, teorie je jenda věc a praxe věc druhá. Pojďme si o tom něco říct.

Testování s balíčkem:

Bohužel nemám dostatek času na to, abych si šel s Event deckem zahrát do nějaké herny, také nemám žádného spolehlivého parťáka, který by byl ochotný proti takovému balíku hrát. Zvolil jsem proto pro mne nejmenší cestu odporu a balíček složil na Magic Online a průběžně po několik dní testoval. Na Daily Event jsem se s tímto balíčkem necítil, takže testování probíhalo pouze v Tournament Practise, která ne vždy slibuje to nejlepší na fieldu a nejlepší hráče, na druhou stranu je to pro Event deck přeci jen přívětivější prostředí. Taktéž se nedovoluji zařadit mezi dobré hráče magicu, testovací hry mohl ovlivnit také můj herní styl.

Odehrál jsem odhadem 15 matchů a nebudu zde popisovat každý zvlášť, ale udělám sumář pro standard typické archetypy. Samozřejmě že od Event decku za pár stovek nelze očekávat závratné výsledky proti plnohodnotným a osvědčeným balíkům. Pokud to ale mohu shrnout, byl to pro mě velký výprask.

Mono Black, Black/White a Black/Green devotion
V tomto matchupu musíte počítat s discardem, výhodou je, že soupeř typicky netuší co hrajete a o co se pokoušíte. Často se domnívá, že hrajete nějakou variantu Burnu a dle toho se snaží zahazovat. Díky tomu se často soupeř oprostí od Pack Rat strategie a první potvoru tak potkáte ve 3. nebo 4. kole. Bohužel ty vaše soupeř obvykle stačí zabíjet. Jakmile se na stůl podívá Desecration Démon a nemáte po ruce Turn // Burn a hlavně 5 man, budete ve velkém problému. Když pak soupeř přidá Merchanta, následovaného krysama, je po hře. Kromě Turn // Burn nemá balík velkou šanci jak naložit s Démonem, Young Pyromancer na stole téměř nikdy nevydrží dostatečně dlouho, aby zajistil tokeny, které by šlo do démona obětovat. Taktéž se balík nedokáže zbavit Underworld Connections. Pokud soupeř počká s krysama tak, aby v reakci na pálení mohl vyrobit další krysu, dostává se Event deck také do problému, protože balík proti tomu umí reagovat jen Angery nebo Overload Mortary. Obě karty jsou v balíku jen jednou ne vždy na orverload budete mít manu.
Proti tomuto balíku se mi nepodařilo vyhrát jedinou dílčí hru, natož zápas.

Mono Blue Devotion

Rozjezd balíčku je poměrně dobrý. Na úvodní potvory dokáže Event deck poměrně slušně zareagovat a Pyromancer nebo Guttersnipe se na stole udrží. Fér boj proti modré zůstane do chvíle, dokud soupeř nevyloží Mastera s rozumnou devotion. Pak se to začne kazit. Domestikace je pro naše malé potvory také hodně nepříjemná. Hodně problematické je, pokud soupeř začne Familiarem do Wierda a Spectry. I když náhodou máte tokeny, tak letcům cestu moc nezkřížíte a pokud je ve hře Thassa rozdávající neblokovatelnost, tak nemáte dostatek času udělit dostatečnou damage dřív než vás soupeř zabije Pokud máte na ruce Turn // Burn a máte dostatek many, tak paradoxně uvítáte oživení Thassy. I když jsem opět nevyhrál žádný match, ve hrách proti modré jsem se cítil komformněji a zaregistroval i dílčí výhru.

RW Burn

Burn hraje spoustu stejných karet. Naše malé potvory jsou snadným cílem pro Searing Blood a proti zbytku si vystačí s Lightning Strikem. Bohužel nedokážeme najít permanentní odpověď na Chandra's Phoenixe a Warleader Helix je absolutní zkázou. Burn nás přebije větší konzistentností. Po sideboardu se matchup možná o kapku zlepší, protože máme k dispozici několik counterů a elixíry, pořád to ale není žádná hitparáda. Zaregistroval jsem jednu vyhranou hru, kdy soupeř dolízával hodně zemí.


Bohužel proti jiným nejobvyklejším balíkům, jako jsou například Jund Monsters, Uwx control jsem nehrál. Nenarazil jsem ani na, řekněme tier 2 balíky v podobě Naya Hexproof, White Wheenie nebo BG Dredge. Potkal jsem několik okrajových, nebo z cela zcestných balíků, z nichž můžu vypíchnout například BUG hrající typickou zelenou rampu, Coursery, Kioru, rampí se do Primaveral Bounty, Elspeth, kterou následují a Mana Bloomy a tokeny začnou rychle růst do dvouciferných čísel.

Další atypický balík, který jsem potkal byl UR splashující zelenou na Worldspine Wurma, kterého ale soupeř chtěl spíše zahodit v rámci efektu Blast of Genius, který tak dává za 11 do hlavy. Nebo dokonce 22 pokud na konci mého kola vyloží Dictate of the Twin Gods. Myšlenka je to určitě zajímavá, ale tady se ukázalo že je velice nekonzistentní a Event deck zaregistroval vyhraný match, bohužel jako jediný v rámci mého testování.

Velký problém balíku je jeho mana báze. Zemí sice máte dostatek, ale ne vždy ve správné barevné kombinaci. Několik her jsem prohrál právě na barvách. Úvodní ruka byla typicky dobrá složená z několika hor a čistě červených spellů. Necháte si ji a začnou chodit modré kouzla, ale modrá mana se neukáže. Nebo máte dobrou ruku a pouze ostrovy, pak jste nuceni muligenovat, což je pro tenhle balík pohroma, protože každá karta navíc znamená minimálně vyrovnanější hru.
Pokud přežijete a podaří se vám seslat Aetherlinga s nějakou tou volnou modrou manu na problinknutí, situace se obvykle mění ve prospěch Event decku, ale ani ohlídaný Aetherling v některých hrách nestačí jako odpověď na soupeřovy silné karty a ten vás dokáže rejsovat.

Možné vylepšení:

Po výsledcích testování a psaní předchozích odstavců jsem se téhle části recence hodně obával. Event deck na mě už od první chvíle nedělal dobrý dojem. Byť má určitě hlavu a patu, tak UR kombinace se na současném standardu neuchytila a zatím nejde ani vidět moc náznaků, že by tomu mělo být jinak.

Bohužel jsem nebyl u recenzování předchozích Event decků, takže nemůžu z vlastní zkušenosti soudit jak si vedly, minimálně ten poslední z Born of the Gods mi přišel podstatně hratelněší i v konkurenci kvalitnějších balíků. Wrath of the Mortals bych sice viděl jako dobrého soupeře pro předešlé Theros blok Event decky, kde by hrál jistě roli favorita, ale moc dobře si nedokážu představit, jak balík v této barevné kombinaci vylepšit, aby zůstalo co nejvíce karet a ideálně i jeho myšlenka a zároveň byl alespoň trochu konkurenceschopný na současném standardu.

Připomínky ke složení balíčku:

1. Podobně jako minulý Event deck, si nejsem jistý jakou roli na fieldu má Wrath of the Mortals plnit. Na začátku jsem balík označil jako tempo deck, protože nemá prostředky na agresivní začátek, ani na ukontrolování soupeře a neposkytuje žádné velké hrozby (až na vyjímku v podobě Aetherlinga). Ze známých archetypů se dá balík přirovnat nejvíce asi k modernovým Delverům, kteří jsou označováni právě jako tempo balík. Otázkou ale je, zda mají tempo deky na standardu možnost uspět. Na standardu bude mít asi nejblíže k Burnu, ale na to je v balíku málo blesků.

2. I když má balík synergii v podobě Pyromancera, Guttersnipeho a spoustou spelů, potažmo Battlefield Thaumaturga a Flames of the Firebrand, které s ním dávají docela dobrý význam, jsou v balíčku karty, které s ním zcela nekorespondují. Největším trnem v oku jsou Anger of the Gods. Karta je sice dobrý removal proti soupeři hrajícímu menší potvory, tak jeho zahrání znamená exile všech vlastních potvor na stole, protože ani jedna z nich nemá vzadu více než 3. Až na pár vyjímek jsem ji vždy odsidoval.

3. Divination a Steam Augury. Balík skutečně potřebuje příjem karet nad rámec své draw fáze. Ale obvykle chcete ve 3. kole zahrát Fénixe nebo Guttersnipeho, ne divinaci. Na tomto místě bych třeba rád viděl Izzet Charm, který sice karty navíc nepřinese, ale umí profiltrovat třeba přebytečné země nebo nepotřené karty, navíc má další režimy, které mohou být v určitých situacích výhodné. Steam Augury je sice karta v barvách Izzetu, ale značně nespolehlivá. Obvykle jsem ji seslal ve chvíli, kdy jsem potřeboval specifickou odpověď a i když jsem ji v odhalených kartách našel, tak si soupeř její význam uvědomoval a nechal mě ji zahodit.

4. Spellheart Chimera je sice pěkná karta, která může slušně vyrůst, zvláště, když na současném standardu není běžné hrát grave hate. Často ale není Chiméra dostatečně velká na to, aby způsobila výraznější damage. Orge Battledriver mi přijde jako hodně situační. Pokud ho dáte na stůl ve 4. kole a máte na stole i Young Pyromancera, v 5. kole sešlete dva spelly a máte možnost útočit dvěma 3/1 tokeny. Tato kombinace se vám ale téměř nikdy nesejde. Mnohdy bych místo Ogra uvítal další blesk.

5. Sideboard má sice svou logiku, ale nejsem si jistý, zda by nebylo lepší trošku jiné složení. Například Izzet Staticaster má uplatnění jen na White Wheenie a možná kontrol s Elspeth. Jinak je to karta, která za tři many dokáže zabít mana elfa. To umí ale třeba searing blood taky a k tomu dá soupeři za tři. Dva elixíry sice pomohou proti agru, ale opět si dokážu představit karty, které budou sloužit lépe. Určitě bych zde uvítal například Skullcrack, který dokáže pomoct v boji proti balíkům s life gainem. Hodit by se mohla i Rapid Hybridization, zbavit se něčeho velkého se hodí, hodí se i na navýšení Elemental tokena. Proti černé by bylo více kopií Harness by Force.

Vylepšení se zachování poenty balíku:

Tuto úpravu bych viděl tak, aby nebyla příliš finančně náročná vzhledem k ceně samotného Event decku. 

 
 


První věc, se kterou balík potřebuje něco udělat je mana báze. Stabilizovat balík s 25 zeměni čtyřmi duály se opravdu nedá. Samozřejmě by bylo dobré mít zde jak Ravnikovské Steam Vents tak Therosácké Temple of Epiphany v playsetech. Bohužel finančně by to znamenalo výraznou investici zhruba třikrát převyšující cenu samotného Event decku, takže zvolím pouze Temple, který je z obou jmenovaných levnější. Nebude to žádná hitparáda, ale rozhodně to pomůže, navíc se scry alespoň trošku ukontrolujeme následující draw. Země bych snížil na 23 kousků celkem, protože přestáváme hrát dražší karty.

Následně bych navýšil Young Pyromancera, Magma Jet, Turn // Burn a Fénixe na plný playset. Set Turn // Burn je s 23. zeměmi na hraně hratelnosti za Fuse v 5. kole, ale snad to půjde, pokud ne, přidal bych jedu zemi. Eidolon of the Great Revel sice dokáže být kontraproduktivní, alespoň dokáže alokovat soupeřův removal dříve než Young Pyromancer a nebude to pro soupeře zadarmo. Abychom měli čím pravidelně dostávat Fénixe z hrobu přidám dvakrát Shock a playset Skullcracku. Jako zdroj karet poslouží dvě kopie Wild Guess a dva Izzet Charmy, které se dají použít jako counter nebo blesk.

Jako třešničku na dort přidáme jednou Keranos, God of Storms. Sice nejde moc počítat s jeho oživením, ale jeho statická schopnost dokáže přinést kartu navíc, nebo poskytnout grátis blesk.

Do sideboardu přibude set Rakdos Cacklera. Toho by mohl nahradit Firedrinker Satyr, nicméně tato karta je primárně proti Mono Blacku a Cackler obchází jak Doom Blade, tak Ultimate Price a je o trošku levnější. Harness by Force, Mortary a Anger půjdou do sidu a dostanou ještě jednu kopii. Harness se hodí na balíky s velkými potvorami, Angery proti bílému agru, mono U a na černé krysy, Mortary pak například na Courser of Kruphix, Stormbreath Dragona nebo Blood Barona. Nově se do sidu podívá Satyr Firedancer, které nám umožní blesky pálit do hráče a zároveň se zbavovat soupeřových potvor, najdou se tu i další dva Searing Blood. Zůstane jeden negate.Výsledný decklist je následující:

Vylepšený Wrath of the Mortals Jiří Kocman
Main Deck Sideboard
4 Izzet Guildgate
4 Temple of Epiphany
5 Island
10 Mountain
4 Young Pyromancer
2 Eidolon of the Great Revel
2 Guttersnipe
4 Chandra’s Phoenix
1 Keranos, God of Storms
2 Shock
4 Lightning Strike
4 Magma Jet
4 Skullcrack
2 Searing Blood
2 Wild Guess
2 Izzet Charm
4 Turn // Burn
4 Rakdos Cackler
1 Negate
2 Harness by Force
2 Mizzium Mortars
2 Satyr Firedancer
2 Anger of the Gods
2 Searing Blood


Investice do tétu úpravy činí, dle cen aktuálních v den psaní recenze 1333 korun, což není málo, ale ani závratně moc. Výkon a konzistence balíku se ale zvýší, byť od něj stále nejde čekat závratné výsledky. Ten kdo by měl ještě nějakou tu kačku navíc, konkrétně necelou tisícovku, doporučil bych playset Steam Vents.

TOP verze:

Tady je to složitější. Čisté UR se na dvojce nehrává, svým zaměřením má balík nejblíže Burnu, který se ale hraje v RW variantě, kde bílá poskytuje mnoho zajímavých karet, které dokáží odpovědět na spoustu problémů. Pokud by se přeplo na kontrolnější balík, pak bude nutností přidat bílou barvu a hlavně se zcela změní způsob, jakým se takový balík hraje. Z okrajovějších balíků by pak mohlo jít postavit červené aggro, to ale využije z původního Event decku maximálně 12 karet a opět se bude jednat o zcela jiný herní styl a nemyslím si že je ten balíček nějak silnější než výše prezentovaný upgrade.

Pro formalitu tedy uvádím příklad RW burnu:

RW Burn, SCG 1. misto Tyler Winn
Main Deck Sideboard
4 Chandra’s Phoenix
4 Eidolon of the Great Revel
9 Mountain
2 Mana Confluence
4 Mutavault
4 Sacred Foundry
4 Temple of Triumph
2 Chained to the Rocks
4 Boros Charm
4 Lightning Strike
4 Magma Jet
3 Searing Blood
2 Shock
4 Skullcrack
4 Warleader’s Helix
2 Wild Gues
4 Firedrinker Satyr
2 Chained to the Rocks
1 Dictate of the Twin Gods
4 Satyr Firedancer
2 Wear
2 Act of Treason


A příklad UWR kontrolu:

UWR Control, SCG 4. místo Christopher OBryant
Main Deck Sideboard
1 Keranos, God of Storms
3 Elspeth, Sun’s Champion
4 Jace, Architect of Thought
4 Island
2 Plains
4 Hallowed Fountain
3 Mutavault
1 Sacred Foundry
1 Steam Vents
4 Temple of Enlightenment
4 Temple of Epiphany
4 Temple of Triumph
2 Banishing Light
2 Detention Sphere
1 Deicide
4 Dissolve
1 Firemind’s Foresight
2 Izzet Charm
1 Last Breath
1 Quicken
4 Sphinx’s Revelation
2 Syncopate
1 Turn
4 Supreme Verdict
1 Aetherling
2 Archangel of Thune
1 Assemble the Legion
2 Celestial Flare
2 Counterflux
1 Dispel
1 Magma Spray
1 Wear
2 Brimaz, King of Oreskos
2 Anger of the Gods


Finance:

Po hratelnosti a rozšiřitelnosti Event decku přichází na řadu hodnocení jeho finanční výhodnosti, která určí jak úspěšný bude v prodejnosti a kdo vlastně bude nový Event deck kupovat.

Ceny kusovek uvádím k datu psaní recenze, což je 16. 5. V době, kdy tento článek čtete už může být vše jinak. Bohužel praxe už mnohokrát ukázala, že vydání Event decku má negativní dopad na výši cen karet v něm obsažených.

Nejhodnotnější karty v Event decku svorně sdílí cenovku 55 korun a jsou to Chandra's Phoenix, Anger of the Gods a Young Pyromancer. Tyto následují Aetherling s Mizzium Mortars, které mají cenovku 39 korun. Další v pořadí je Searing Blood za 25, Battlefield Thaumaturge za 18 a Guttersnipe za 12 korun. Zbytek karet je pod hranicí 10 korun.

Je opět patrný pokles hodnoty obsažených karet v Event decích, kde jsou doby, kdy Event deck nezřídka obsahoval kartu v ceně blízké samotnému balení. Na tomto místě Milan psával, že největší podíl na ceně obsažených kusovek mívají rare karty, bohužel přišel o prvenství, kdy by v recenzi musel napsat, že největší podíl na ceně kusovek mají Uncommon karty. Součet ceny všech rare karet totiž činí pouhých 237 korun, což s přehledem přesáhnou jen Young Pyromanceři, Searing Bloody a Guttersnipové.

I když součet všech kusovek, který činí 625 korun, přesahuje pořizovací hodnotu Event decku, a dá se po srovnání těchto dvou částek říci, že se jeho koupě z finančního hlediska vyplatí, tak jen za předpokladu, kdy budete chtít s drtivou většinou těchto karet skutečně hrát. Mnoho karet z tohoto balíčku vyměníte nebo prodáte jen stěží. Jako největší finanční jistotu z obsažených karet považuji Young Pyromancera, který se reálně hraje na všech formátech a z dlouhodobého hlediska, pokud nedojde k jeho reprintu má jeho cena potenciál růstu. U ostatních jde očekávat dlouhodobý pokles, v lepším případě stagnaci.

Trvanlivost:

Koncem jara se trvanlivost Event decku dostává na pořad dne. Do rotace zbývá cca 4,5 měsíce a rotací se na standardu stane téměř polovina karet nehratelných (a s tím i spojený cenový pád, byť už není skoro kam spadnout). Pořád je to ale dost času na to, aby jste si s balíčkem užili hraní do sytosti.




Po spoustě řádků textu jsme u závěrečného hodnocení kde najdeme odpovědi na otázky položené na začítku článku.

1/ Je Event deck hratelný?
Ano, dá se s ním hrát, balíček obsahuje karty které vytváří pěknou synergii, kterou však sráží některé použité karty a je třeba počítat s tím, že použitá mana báze vás mnohdy nechá na holičkách.

2/ Je Event deck určen pro začátečníka?
Balíček svého hráče staví do situací, kdy musí rozhodovat které kouzlo, nebo kterou bytost zahrát. Ne vždy jde o snadné přemýšlení, takže pro hráče, který by měl s Magicy začít právě s tímto balíkem bych Event deck nedoporučil. Pro ty, kteří už něco málo odehráli se bude hodit více.

3/ Je Event deck určen i pro pokročilého či zkušeného hráče Magicu?
Bohužel zkušený hráč šáhne po některé TOP variantě uvedené v kapitole o vylepšení balíku a tím velkou část karet z Event decku nepoužije.

4/ Je Event deck turnajově konkurenceschopný?
Obávám se, že balíček v podobě, v jaké je bude stěží konkurenceschopný, tak, aby jen na malém FNM uhrál vyrovnané skóre. Jeho největší doménu vidím někde v hospodě u pivka.

5/ Lze Event deck dále kvalitativně vylepšit a použít jej jako základ decku konkurenceschopnějšího na turnaji?
Ano, jde to, otázkou je jak moc se změní herní strategie balíčku, kolik z něj zbude a na kolik to vlastně vyjde. S mou navrhovanou levnější úpravou bych se nebál zajít na FNM, a s trochou štěstí na dobré soupeře bych si dokázal představit i jeho výhru.

6/ Vyplatí se jeho koupě ve srovnání s cenou obsažených karet?
Při srovnáním ceny Event deku a kusovek v něm se Event deck vyplatí, i když to není žádná velká výhra. Pokud budete chtít hrát balíček beze změn, nebo je s drobnými změnami, nějakou tu korunu určitě ušetříte. Pokud mezi takové hráče nepatříte, a provedete větší upgrade, bude asi obtížné většinu zbylých karet vyměnit nebo prodat, takže při jiném úhlu pohledu lze říci, že se investice do něj nevyplatí.

7/ Jak dlouho Event deck ve stávající podobě vydrží?
4,5 měsíce není sice mnoho ale je to pořád dlouhá doba, aby jste si s balíčkem užili. Bohužel pak balíček opustí hlavně ty dražší kusy.


Pokud vás po mém zhodnocení „Wrath of the Mortals“ zaujal natolik, že přemýšlíte o koupi, podívejte se na stránky
Veselého draka, partnera serveru Magic-Guru, kde si jej za 449,- Kč můžete zakoupit.

A toto je už opravdu vše. Doufám, že ti, kteří přečetli celý článek od začátku až do konce u něj neusnuli. Rád uvítám vaše názory jak na balíček tak samotnou recenzi.


Jiří Kocman







Event Deck: Wrath of the Mortals z Journey into Nyx zakoupíte v našem partnerském eshopu Veselý drak, specializovaném eshopu na Magicové produkty se skvělými cenami a expresním doručení. Objednávejte Journey into Nyx Event Deck zde!

Komentáře
Autor: David74 @ pátek 23. května 2014 21:25
Tenhle Deck jsem si postavil hned po zveřejnění jeho Decklistu a po postupných úpravách a třech turnajích pro začátečníky jsem dospěl k tomuto:
8 Mountain
8 Island
1 Mana Confluence
3 Steam Vents
3 Temple of Ppiphany
2 Ral Zarek
4 Nivmagus Elemental
4 Spellheart Chimera
2 Keranos, God of Storms
2 Goblin Electromancer
2 Battlefield Thaumaturge
2 Oracle of Bones
3 Lightning Strike
3 Magma Jet
3 Izzet Charm
2 Searing Blood
2 Turn//Burn
2 Divination
2 Flames of the Firebrand
2 Mizzium Mortars

Sideboard:
3 Negate
2 Skullcrack
2 Essence Scatter
2 Kiora Dismissal
2 Pithing Needle
2 Hour of Need
1 Lightning Strike
1 Magma Jet

Musíte být přihlášen pro posílání komentářů. Přihlásit se můžete zde
Vytiskout  
Reklama Minimalizovat
Vytiskout  
© 2017 Magic-Guru.cz Informacni server pro zacinajici hrace karetni hry Magic the Gathering (Magic, MTG) Podmínky používáníProhlášení o soukromí